sirien
8.12.2007 20:25
tento článek je určený jen k tomu aby mohla být "diskuse k:" - sice bych mohl založit pouze tu diskusi, ale to by to pak nebylo všechno tak pěkně v jedný sekci článek vedle článku :)
Autorská citace #1
8.12.2007 20:25 - sirien
/10 Apr 2007/
...co si přejete aby se ve hře objevilo/dělo? Máte nějaké konkrétní přání, kam byste chtěli směřiovat své postavy, nebo příběh jako takový?
Když mi dáte vědět předem, snadno se může stát...
Teď konkrétně mám jednu otázku - jak brzy chcete dostat své postavy k nějakým nadpřirozeným silám (ve smyslu jako že jimi budou vládnout)? spíš brzy, nebo to chcete ještě chvilku odložit?
Autorská citace #2
8.12.2007 20:27 - sirien
/20 Apr 2007/
tádýdádýdá
Mimochodem, pokud by někdo chtěl připisovat nějaký valstní dojem, názor nebo postřech ke zde zmíněným NPC, tak si klidně posluště...
Autorská citace #3
8.12.2007 20:28 - Quasit
/22 Apr 2007/
Nadpřirozené schopnosti:
Jak jsem říkal, není třeba to dělat nějak násilně naráz, jde o to, jakou máš představu o příběhové ose ve smyslu kdy to chceš kam zavést. Důležité mi přijde, aby výzvy, které se objeví ve hře, byly postavy schopny nějak řešit pomocí schopností, které mají. Viz problém Anita - jestliže nás ohrožují nadpřirozené stíny, které nejsme schopni ani detekovat, natož se jim jakkoli bránit, pak se logicky postavy dostávají do role pozorovatelů. Pozor, není to špatné pro atmosféru bezmoci, tajemna a "věcí větších než vy", ale pokud by to takhle pokračovalo dál, začínáme sklouzávat směrem ke Call of Cthulu - už teď postavy pochybují o své příčetnosti a začínají být zoufalé. Nejsem si jist, že tohle téma většina hráčů chce a já si osobně myslím, že toho bylo přesně tak akorát a je na čase nějaké trochu vysvětlení, možná i tedy nějaká ta nadpřirozená schopnost ve smyslu "aspoň něco vidím".
Líbilo se mi, jak jsi do hry jemně vkládal prvky nadpřirozena po malých, stupňujících se dávkách, a přesně takhle bych postupoval i nadále, nějaká schopnost se může projevit samovolně, neovladatelně (například ve stresu, afektu, či blízko "druhé strany") a postava se jí postupně naučí ovládat.
Mně osobně by se třeba líbilo, že bych najednou viděl dobře ve tmě. Nebo náhle dokázal skočit z výšky a skvěle přistát. Nebo třeba kdyby se Vojta dostal do boje, najednou udělá protivníkovi strašný šlic a zjistí, že má na ruce drápy. Ve hře ti to jasně naznačím a ty se dle zvoleného tempa rozhodneš, jestli a v jaké míře bude vhodné schopnosti projevit.
Obecně:
1. Prohlubování a nastavování vztahů mezi hráčskými postavami. Moc se mi nelíbí, že se trochu ustavil syndrom "družina", do naší hry myslím vysloveně nevhodný. Postavy spolu prostě spolupracují, aniž by řešily vzálemné vztahy. Nevím, jakou o tom mají představu ostatní hráči, ale já bych to chtěl hrát.
2. S tím souvisí ústup NP do pozadí. Anita nepříjemně dominovala hře v posledních dvou sezeních, nech své NP trochu ustoupit ve prospěch screen-time pro HP.
3. Moc se mi líbil motiv s tetovanou holkou: Vojta byl dotlačen do situace, kdy musel dělat rozhodnutí a musí za něj nést odpovědnost. DOufám, že na to nezapomeneš a tento motiv znovu přivedeš do hry. (BTW právě kvůli tomuhle Anita viděla na Vojtovi stín a na poslední hře najednou říkala, že je beze stínu! To byl asi renonc). Rozhodně tohle nesmí Vojtovi jen tak projít. A je to přesně to, co bych ve hře rád viděl - postavy jsou volky nevolky zatažené do druhého světa a musí dělat rozhodnutí, i když nemají dost informací. Někdo je chce za přátele, jiný se jich chce zbavit, a většina je bude chtít využít pro své cíle. Postavy musí mezi tím balancovat.
Shrnuto: less Call of Cthulhu, more Amber! Tohle jsou teda moje představy, rád bych, kdyby se k tomu vyjádřili ostatní. Kdyžtak to můžem probrat na začátku sezení, ale kdyby lidi šli sem, ušetřilo by to cenný čas.
Autorská citace #4
8.12.2007 20:29 - Sathel
/22 Apr 2007/
Souhlasím s Quasitem. Přidávám se k jeho příspěvku a tedy nebudu opakovat již vyřečené.
Autorská citace #5
8.12.2007 20:32 - sirien
/22 Apr 2007/
píše:
Shrnuto: less Call of Cthulhu, more Amber!
Tak to máš smůlu, Amber jsem nikdy nečetl a do prázdnin se k němu nedostanu... a za poslední půlrok se mi povážlivě prodloužil seznam literatury k přečtení... zkus jinou metaforu
(jen žertuju, pointu chápu)
Nadpřirozené schopnosti jsem naráz dávat nechtěl, ta postupnost k téhle hře myslím patří. Šlo mi o to, jestli se k nim už chcete začít přibližovat, a mám z toho co jsi napsal dojem, že už ano, tak tam něco menšího vložím.
Anita mi už leze skrz mozek, z jejího hraní jsem pak vždycky trochu mimo, je taková nakažlivá. Navíc svojí prime úlohu v příběhu má už za sebou, takže už jí nic jiného než ústup do pozadí čekat nebude. Ostatních NPC spíš přibude, ale žádná z nich se nebude permanentně poflakovat s váma jako to dělá Anita, takže tohle u nich odpadá. Mimo to jsem si na poslední session všiml, že přidané postavy hru poměrně přiživily, a to se tam nijak extra nevyskytovaly, takže u tohohle asi chvíli zůstanu.
Prohlubování vztahů mezi PC... je také dost na vás. Já vám tam můžu nadhodit téma, ale vy se ho musíte chytit. Po nějaké kontroverzní nebo konfliktnější věci se ve hře poohlédnu, uvidim co svedu.
píše:
BTW právě kvůli tomuhle Anita viděla na Vojtovi stín a na poslední hře najednou říkala, že je beze stínu! To byl asi renonc
ee... ne-e. To jsme se jen nepochopili. Tenhle stín nad Vojtou visí pořád, když Aita říkala, že nad Vojtou nevidí stín, tak tím odpovídala na otázku, proč se o něj nestrachuje. Neměla tím namysli stíny obecně všechny (jako že by nad ním neviděla žádný), měla tím namysli, že prostě nevidí žádný aktuální vážící se k té nehodě, takže ví, že ta rozbitá hlava nebude mít pro Vojtu vážné následky a tudíž se o něj nemusí starat. Uznávám ale, že to nejspíš vyznělo tím prvním, obecným způsobem a klidně hrajte postavy dál tak, jako bych nic neřekl, tohle je jen ujasnění pro hráče...
Autorská citace #6
8.12.2007 20:33 - Vlasák
/22 Apr 2007/
píše:
Obecně: 1. Prohlubování a nastavování vztahů mezi hráčskými postavami. Moc se mi nelíbí, že se trochu ustavil syndrom "družina", do naší hry myslím vysloveně nevhodný. Postavy spolu prostě spolupracují, aniž by řešily vzálemné vztahy. Nevím, jakou o tom mají představu ostatní hráči, ale já bych to chtěl hrát.
2. S tím souvisí ústup NP do pozadí. Anita nepříjemně dominovala hře v posledních dvou sezeních, nech své NP trochu ustoupit ve prospěch screen-time pro HP.
Souhlas - spíše bych prohodil to pořadí. Z bodu 2) docela přirozeně plyne bod 1). Z poslední session mám dojem velké "hutnosti" - dost věcí ráz na ráz, které vyžadují kolektivní řešení, rozhodnutí a kooperaci, byť tak velký kolektiv nejsme. Návnadou je Anita, která jak už bylo diskutováno, je dost svérázný element Možná by se hodilo naopak něco komornějšího, z "druhé strany" (ač nemusí být nutně), kde postavy však nebudou až tak tápat, co nebude tak stresové a co je explicitně "někam nenutí" - třeba nějaká zvláštní situace nebo místo.
Autorská citace #7
8.12.2007 20:34 - sirien
/23 Apr 2007/
píše:
Prohlubování vztahů je jen na nás, potřebujem k tomu akorát prostor. Nepoohlížej se po ničem, prostě nech postavy vydechnout a my si to zařídíme.
ok... to by neměl být problém, na příští session si připravim pár věcí, který tam nebudu nijak extra dávat a počkám jak se zkunfrontujete sami se sebou.
Autorská citace #8
8.12.2007 20:35 - Quasit
/23 Apr 2007/
Jo a mimochodem dostanem někdy nějaké body? Zatím jsme nedostali nic, pokud vím...
Autorská citace #9
8.12.2007 20:36 - sirien
/23 Apr 2007/
Vtipné, že se ptáš
Mňo... taky si celou dobu říkám, jak to s těmi body asi tak bude. Na jednu stranu bych rád viděl vývoj postav, a to i v otázce schopností, na druhou stranu nechci, aby jste se zlepšovali nereálně rychle, a i bych byl rád, kdyby se u postav zlepšovalo to, co je smysluplné vzhledem k hernímu ději (tj. žádné to tolikrát ohrané HA, MÁM BOD, kam ho jenom tak vrazit?)
Když to tak vezmu, tak jsme odehráli... týden herního času, přesně, pokud se nepletu (přiznám se, nějak exaktně to nesleduju ), během třech session. Mňo... hm. Jako bezpochyby to je dost na to, aby se postavy nějak vyvynuly, otázka je jak moc a v čem.
Asi takhle - zcela určitě to je na jedno + do něčeho, kde to dává herně smysl (tj. do schopnosti, která se ve hře nějak vyskytovala). Nějaké případné další zlepšení nebo formu zlepšení probereme.
Otázkou taky je, jestli se budeme držet pravidel FATE a budeme při zlepšování dodržovat pyramidu, nebo jestli se dohodneme, že nikdo nebude dělat žádné powerplayerismy a bude postavě zlepšovat schopnosti s rozumem - a potom můžeme pyramidu třeba ignorovat. Ale to bych nechal nejspíš na středu...
Autorská citace #10
8.12.2007 20:36 - sirien
/26 Apr 2007/
aah... tak jsme dokončili tenhle úvodní příběh... některé výhrady jsem si již vyslechl, ale kdyby vás napadly další (nebo jste mi je ještě neřekli), neváhejte a podělte se.
Tak nějak jsem si říkal, že by si všechny postavy mohly přidat dvě + do dovedností, ať už k vylepšení starých nebo získání nových. Nicméně mám k tomu dvě (důrazné) prosby: zaprvé - nezapomeňte stále dodržovat dovednostní pyramidu. (mějte vždy více skillů s hodnocením (n-1) než s hodnocením (n) ) zadruhé - skilly které si zlepšíte/vezmete nově by rozhodně měly mít nějaké logické opodstatnění v ději, který se odehrál. Nezapomeňte, že od začátku uplynulo ve hře jen deset dnů... takže na nějaké učení se něčeho mimo čas opravdu moc neměly.
Pokud si budete chtít vzít místo skillu nějakou specialitu, tak to je určitě možné, ale byl bych rád, kdybyste to se mnou zkonzultovali... předem díky.
Příští vývoj příběhu plánuji poněkud volněji, nedetektivkovitě, bez nějakého časového presu nebo tak něčeho. Stále platí, že nemůžu dát do hry to, co tam chcete mít, pokud mi o tom nedáte vědět!!
Autorská citace #11
8.12.2007 20:37 - Quasit
/27 Apr 2007/
Dovednostní pyramida musí být vyvážená jen při přidání aspektu (po čtyřech dovednostních bodech), mezitím může být nevyvážená. Je to rozumné pravidlo, protože jinak je to hrozně těžký udržet.
Moje připomínky ke hře znáš, ale celkově se mi to líbí.
Autorská citace #12
8.12.2007 20:38 - sirien
/28 Apr 2007/
ok, v tom případě si dejte pozor, ať to se čtvrtym přidanym "+" máte zase vyvážený
Autorská citace #13
8.12.2007 20:38 - Sathel
/28 Jun 2007/
Sirien píše:
Hra je teď "otevřená", v tom smyslu, že momentálně nemáte žádné aktuální dluhy nebo závazky, který byste museli řešit, takže bych ocenil, kdybyste mi všichni dali vědět, jaké téma chcete ve hře mít - horor, tajemno, nebo nějaký nový adrenalinový průšvih...???
Tak adrenalinových průšvihů teď bylo docela dost, takže to bych opustila. Máme-li se víc pohybovat v Pavučině, chce to nějaký tajemný až hororový problém v Pavučině. Já bych navrhovala nějak vytáhnout minulost našich postav. Staří známí se objevují a něco potřebujou, průšvihy se znovu vyplavují napovrch. Tohle vše bych dala ale jen okrajově a jako centrální linii bych dala postavám najevo, že už se nemůžou jen tak zapojit do normálního života.
Diana si teď bude chtít dát pauzu od mágů a kouzel, takže se uzavře v Pavučině a jediné co dělá je, že kreslí a dává dohromady výstavu, kterou pak u Kočky uskuteční pod názvem Jiný Svět, na vernisáž pozve Li Fenga, Vojtu, Liliet a asi i SenTera, plus svého přítele Romana a další lidi.
U Diany bych se v dalším tématu chtěla vrátit na začátek příběhu, k jejímu spolužákovi z mládí, který uhořel v tom domě. Doufám, že Vlasák s námi už začne víc hrát, abych si ho v tomhle směru mohla vyslechnout, protože Dianě to vrtá hlavou už delší dobu, jen na to zatím nebyl čas. Taky bych se vrátila k Anitě a pokusila se to nějak rozseknout, buď si zvykne a zůstane s Vojtou, pak ale musíme nějak dosáhnout adopce, nebo jí dostaneme skrz tunel. A taky kočky. Už dlouho jsme žádné nepotkali.
A co se týče magických schopností, tak bych to viděla na nějaké spontánní začátky psyonických dovedností. Vzala bych to přes empatii, Di už teď často cítí, co cítí ostatní lidé a postupně se jí začnou v hlavě objevovat i jejich myšlenky. Nejdřív jen ve vypjatých situacích, pak když se na to začne soustředit a bude se snažit to rozvíjet, tak i v běžném životě dokáže rozpoznat některé myšlenky. Což by snadno mohlo vyústit v chaos, když to nebude umět odfiltrovat.
Jsem pro adrenalin a horor, ale spíš v podobě spitování sama sebe: Co jsem zač? Proč kvůli mě mají jiní lidé potíže? Neměla bych zmizet z tohohle světa, abych nebyla svému okolí nebezpečná? Mám právo používat magii, k dosažení svých cílů? Mám právo manipulovat lidmi? V čem jsem teď jiná než ostatní? Jsem víc nebo míň než ostatní lidé? Měla bych změnit způsob života? Kam patřím? Atd.
Chtěla bych v dalším tématu nějaké scény s NPC "Romanem", se kterým Di začne chodit v mezidobí.
Autorská citace #14
8.12.2007 20:40 - Sathel
/12 Jul 2007/
Co mám asi tak v plánu udělat v mezidobí:
dát si sraz s Luiem Me´Ro – zeptat se na tituly, na historii, na válku s Prastarými
zajít do otevřených sálů, pozvat lady de Neime na vernisáž
projít se po horním Proganu, zajít do hospod, spřátelit se s místními jít na pivo s Davidem a Naomi, zjistit o nich víc
zútulnit Proganský byt, aby se tam dalo přebývat
Autorská citace #15
8.12.2007 20:41 - Sathel
/19 Nov 2007/
Siriene, ráda bych, abys nezapomněl na to, co si Diana vyjednala s Weny a Avenou. Pro ostatní, co u toho nebyli: Diana požádala Weny, aby sledovali Miku - na oplátku jim za to taky něco vrátila (Siriene, co?) S Avenou uzavřela magickou písemnou smlouvu, ve které se zavazuje, že pokud dokáže zjistit co nejvíc o Mikovi a tom, co má v plánu, bude jí dlužit adekvátní službu.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.2019510269165 secREMOTE_IP: 18.234.247.75