sirien
26.10.2020 22:23
JaD tvorba: Soumrak v mlhách
Požadovaný obsah:


Zadání:
  • 4-5 hodin hry
  • Důraz na roleplaying, vztahy, rozhovory, informace o postavách okolo atp.
  • Škálovatelnost pro 1-3. úroveň
  • Odehratelné začátečníkem (s možností vést ho za ručičku)
  • Rozsah cca 50 stran se vším všudy max.
Mechaniky:
  • Sociální konflikty (pravidla z JaD, kapitola 8.0)
  • Charakterové rysy ras (pravidla z JaD, kap. 3 - zakomponovat do NPCček tak aby to mělo reálnou váhu v tom příběhu - např. kdo co proč dělá, jaký má s kým vztah atp.)
  • Přesvědčení (opět, zapracovat do postav)
Příběh:
  • Příběh nesmí být vázán na konkrétní PCčka (hráči musí mít možnost vytvořit si vlastní postavu
  • Přítomnost vlivu běsa (volná spojující linka na ostatní 2 příběhy)
  • Příběh by měl mít "procedurální páteř" (detektivka, intriky, akce... cokoliv), ALE důraz (vhodné přístupy k řešení atp.) musí být na roleplaying. Tedy:
  • Víc hlavních NPCček (ne nutně příliš). Různé vztahy mezi nimi. Osobní informace relevantní pro příběh (něco o někom zjistit = posun v příběhu).
  • vedlejší linky ve vztazích (kdo s kým...), dodatečné sázky v tom jak dopadnou něčí osobní příběhy
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
Autorská citace #1
26.10.2020 22:29 - sirien
ok, dneska sem použitelnější než včera

NA TÉMA DOBRODRUŽSTVÍ

Obecně - poslední měsíc sem řešil se Skavenem okolnosti vydání JaD a rozhodli jsme se změnit původní záměr - do základní knížky přidáme pár desítek stránek textů o vedení hry a bude vydána samostatně (pro GM to bude nutné minimum pro přežití - DMG se stále plánuje, jen prostě nechceme čekat s vydáním základních věcí až do vytvoření DMG)

Absenci DMG chceme pro nováčky nahradit setem 3 úvodních dobrodružství; každé z nich se bude soustředit na jeden pilíř hry (boj, explorace, roleplaying).

Protože se tomu všichni přispívající autoři zdají být nakloněni, tak pro Akci (boj) jsme se rozhodli použít Noc goblinů. Je tedy potřeba vytvořit další dvě - pro exploraci a pro roleplaying (nějaké intriky nebo diplomacii nebo tak něco).

A teď nastane ta sranda, protože zadání je... krutě netriviální :D (Kdyby to bylo snadný, tak by to uměla i Dračí hlídka... sorry, nedokázal sem si to odpustit)


  • Rozsah dobrodružství je právě 1 ukázkové sezení, tj. 4-5 hodin. Bez jakékoliv větší tolerance.
  • Jde o ukázkovku, takže přívětivé pro nováčky. Je ok použít nějaké pokročilé techniky, ale nesmí být složité/vyžadovat skill/zušensot a musí být vysvětlené. Lze předpokládat znalost základních pravidel (JaD příručky), ale ničeho víc - vše nad rámec musí být zahrnuto do textu...
  • který se musí vejít do rozumného rozsahu (...50 Google Doc stránek? - musí z toho vzniknout sešítek bez velkých nákladů co jde snadno přidat k základní knížce)
  • Dobrodružství musí být reprezentativní a na úrovni. Xyelův pohled "od ukázkového příběhu nečekám moc" neakceptuju, právě naopak, ukázkovka musí zářit. Zejména v:
    • Akce: drama, napětí, akce, pocit sázek, tlaku, hrozby, pocit skutečného vítězství...
    • Průzkum: objevování, "sense of wonder" - různé awesome prvky fantasy, neznámo, nejistota, věci s estetickou hodnotou pro popisy...
    • Roleplaying: vztahy, úskoky, věcné téma, ale i vztahy a osobní příběhy
  • Do té reprezentativnosti řadím i to, že dobrodružství má následovat "good practice" tak, jak je chápeme tady na Kostce. Tj. žádné šmelení, žádné jebání do uší, žádné rady k podvádění atp. (O tom že "to je jen jinej styl" se vůbec není třeba bavit - ano je, je to blbej styl, kterej rozhodně nechceme promovat.)
  • Dobrodružství musí být ideově přímočaré. Uvnitř může být větvené nebo zamotané, ale úplně nový GM i hráči musí celou dobu chápat, co se v příběhu děje, kde v něm zrovna jsou, kam směřuje, co dělat atp. By design musí bránit "zásekům". Ideálně by mělo následovat nějakou intuitivně čitelnou archetypální formu (např. Noc Goblinů je v podstatě tříaktová struktura)
  • Dobrodružství musí představit daný pilíř hry jako takový (svým obsahem) a provést GMa klíčovými mechanikami, které se k němu pojí. To jsou zejména:
    • Akce: boj, boj v příběhu, boj v dramatu, boj v proceduře, dovednosti vůči překážkám, dovednosti v akci (plížení atp.), únava, odpočinky, ...?
    • Průzkum: pravidla pro pohyb a cestování (/pro JaD právě teď píšu jiná než jsou ta z DnD), dovednosti v průzkumu, prohledávání, mapy a způsoby mapování (hexy, črtání, zónový průchod...), nástrahy, možné survival srandy (hlad, žízeň, otravy, nemoci...) ...?
    • Roleplaying: sociální konflikty, házení na sociální dovednosti, ...?
  • Dobrodružství musí být škálovatelné pro hru na cca 1. - 3. úrovni, protože...:
  • Dobrodružství musí být kompatibilní minimálně v tom smyslu, že by je začátečníci měli mít možnost odehrát všechny tři se stejnými postavami a v zaměnitelném pořadí (podle toho co je zaujme / na co si troufnou jako na první). Tj. mít jedno které je nutně v tropech a druhé které je nutně na antarktidě není úplně žádoucí. Dál...
  • Dobrodružstvími by měla procházet nějaká velmi volná společná linka, které se DM v případě zájmu může, ale v případě nezájmu nemusí chytit. V Noci goblinů je ten běs na pozadí, takže v Průzkumu klidně může být nějaká kletba a v Roleplayingu nějaký temný kult - když DM bude chtít, tyto propojí do společné linky a naváže vlastní příběh dál, když ne, tak může nechat tyto nezávislé a klidně každou věc stylizovat odlišně.
  • Dobrodružství musí dávat smysl, že padne na hlavu novým postavám (Noc Goblinů začíná náhlým přepadem a únosem jedný holky). Na druhou stranu, měl by tam být v důsledku epický feeling (Noc Goblinů končí překažením děsivého rituálu co by měl ohromné následky).
Tarfill píše:
...plus k tomu zadání pro quest:
počítá se s nějakými deníky předpřipravených postav? S povoláním pro JaD obsažená? Nějaké konkrétní kombinace rasy a povolání? S nějakým konkrétním příběhem?


sirien píše:
Tarfill: jajn. Ano, předpokládám, že uděláme nějaké sety předpřipravených postav. ALE - kapitola 2 nabízí možnost velmi rychlé tvorby postavy (moji první testovací tarbíci to zvládli za 20-30 minut bez společného zázemí, včetně přečtení úvodních a obecně vysvětlujících textů - jakože po 20-30 minutách měli ready-to-go postavu na 1. úrovni se všim všudy. Sesilatelé by měli +5-10 minut na přečtení přesnějšího popisu kouzel, nejspíš) a určitě chceme podporovat lidi v jejím užívání.

Tj. nějaké postavy budou, ale příběhy tohle nesmí předpokládat. (Resp. je legit předpokládat nějaký random mix a ne že tam naběhne parta pěti hobitích bojovníků, ale chápeš...) Osobní příběh postav... možná bude naznačený, ale ve skutečnosti moc ne, protože propojení těch tří příběhů dohromady má být option, nechci do toho tlačit.


Log píše:
A jak moc "dominantní" ta složka v těch dobrodružstvích má být? Protože já jsem třeba zvyklý je co nejvíc vyvažovat.


sirien píše:
Log: tak aby se v nich prošly všechny související mechaniky a hlavní devizy toho dobrodružství byly v hlavních hodnotách daného pilíře (např. ano, v Noci goblinů objevuješ kus lesa a podzemní hrobku a nějakej kus minulosti... ale je to prostě hlavně akční bojová honička - exploration by mělo být naopak, je asi fajn si tam někde zabojovat, ale ty boje by třeba mělo jít obejít a hlavní selling point by měly být spíš zajímavá místa co navštívíš a záhady co rozhalíš spíš než akce toho s kym tam bojuješ)
Autorská citace #2
27.10.2020 01:24 - Naoki
Pokračování z main diskuze
Naoki píše:
Na to roleplayingové dobrodružství co takhle variace na The Gift podle burning wheel? Ne přímo že hráči vemou ty zavedené role, ale že se ocitnou uprostřed těchto intrik a můžou se rozhodnout pomoci jedné nebo více zainteresovaných osob (případně i různí hráči různým osobám)

Tarfill píše:
Naoki, vůbec netuším, o čem mluvíš ;-)

Řeč je o tomto dobdrodružství: https://www.scribd.com/document/233861851/Burning-Wheel-The-Gift-pdf
V komunitě je známý tím, že ho Sosáček často vedl na slezinách (i když už přestal a já neměl šanci si ho zahrát, ale všichni pěli chválu). Premisa je jednoduchá: nový trpasličí král je korunován a elfové vyslali diplomatickou misi v čele s princem (snad mě Sirien nezabije za špatný překlad). Jenže když dorazí tak si uvědomí že zapoměli donést dárek. Je to až pro 8 hráčů, každý tam má své motivace (od "chci sesadit současného vládce a dostat se na jeho místo" po "v žádném případě nesmí dojít k násilí").
Můj nápad je vzít premisu diplomatického faux-pas setkání high level postav, nahradit je npc, a dát hráče jako malé pěšáky ve hře intrik, kteří ale svými činy (rozhodnutí, vyjednávání, ne/uspěšnými akcemi...) můžou ovlivnit jak celá akce dopadne
Autorská citace #3
27.10.2020 02:37 - sirien
Nejen na Slezinách. A ano, ten scénář v Sosáčkově vedení je naprosto epicky boží. Abychom ale byli fér, má to dva dodatečné důvody: a) Sosáček z toho ten Burning Wheel skoro celej vyházel a b) to v podstatě nevede jako RPGčko, ale uvádí jako dramatickej komorní larp. (A je to epic.) Nicméně pro naše účely to je maximálně tak volná základní inspirace, protože ten scénář je hardcore-RP záležitost na asi 6-8 hodin nebo kolik sme to hráli pro 8 lidí kteří to hrají kompetetivně 4 proti 4.

Naoki píše:
Můj nápad je vzít premisu diplomatického faux-pas setkání high level postav, nahradit je npc, a dát hráče jako malé pěšáky ve hře intrik, kteří ale...

To... bude hrozně složitý. Plus mávat začátečníkům pod nosem mocnejma NPCčkama s proaktivní rolí v příběhu zavání průserem (oWoD elders...) S čímkoliv co hrozí deprotagonizací bych byl hrozně opatrnej.
Autorská citace #4
27.10.2020 14:03 - Naoki
hmm, já jsem přemýšlel o roleplayingovém dobrodružství jako takovém, kde bude hodně intrik, ale možná na to jdu ze špatné strany?
Autorská citace #5
27.10.2020 14:48 - Ugy
Me ohledni rp dobrodruzstvi napadlo nejaky divadlo anebo kocovna spolecnost. Proste hra i roli na hrani roli ale zatim mam jen tohle.
Autorská citace #6
27.10.2020 15:15 - sirien
Já bych asi rád udržel ten koncept z Noci goblinů, že i drobná story na nízkém levelu může - a měla by být - heroicky epická. Není třeba zachraňovat svět, ale na konci toho příběhu samotného postavy prostě musí působit jako hrdinové, co zachránili den - ideálně víc, než se čekalo.

Jestli to bude story o nějakých intrikách na nějakém rozpadajícím se hradě starého, ale nízko postaveného šlechtického rodu v nějaké odlehlejší části světa (s návštěvou nějakého intrikánského šlechtice a s temným kultem ve sklepě) nebo jestli to bude nějaká vztahovka v prostředí kočovné společnosti, která někam dorazila (a temný kult bude reprezentovaný nějakou čarodějnicí nebo tak něčím) je asi jedno, ale měl by tam být ten feeling že postavy jsou ty, které tam zachrání den a jsou jediné, kdo to v tu chvíli mohl zvládnout (to nemusí znamenat nejmocnější - Mušketýři nebyli nejmocnější ve Francii, ale byli jediní, kdo mohl zachránit čest královny...)


Jinak do záhlaví asi hodim nějaký výčet věcí pro přehled pak.
Autorská citace #7
27.10.2020 18:03 - Chyba
Mám teď rozpracovaný jedno dobrodružství, které by mohlo být podkladem. Je to asi na 12 hodin, ale po seškrtání vedlejších úkolů bude asi poloviční. Je v něm hodně komunikace a rozhodování.

Hrubý obsah: Nedaleko odlehlé vesnice, do které jsou postavy zavolány na likvidaci tvora, žije běs sbírající duše vesničanů. Za duši (nebo službu) vždy nabízí výměnou něco, co zaručuje, že ho neprozradí (dá velkou sílu, ale pokud běs umře posilující kouzlo zmizí, Lektvar který příbuzného drží při životě se musí podávat pravidelně a jen běs ho umí připravit, Služba bylo něco tak hrozného že by ho hned popravily). Přes neobvyklé věci, které se tu dějí (vesvičanům to divné nepřipadá, protože si kolem toho vytvořili vlastní náboženství) se dostávají blíž k běsovi. Mezitím se střetavají s těmi, kteří se s běsem udělali dohodu. Někteří se snaží aby postavy vypadli, jiní klidně pomohou jen aby se nedošlo na jejich temné tajemsví a další chtějí pomoc s úkolem od běsa po kterém dostanou větší moc (což samozřejmě zaobalí jinak).
Dobrodružstí obsahuje několik soubojů, ale většina se dá obejít dohodou, nebo obsahuje nutnost volit si stranu, za kterou bude skupina bojovat. I u běsa se mohou rozhodnout jesli ho zabijí nechají být, nebo upíšou duše výměnou za posílení zbraní a zbrojí.
Autorská citace #8
27.10.2020 23:01 - Log 1=0
Staré dobrodružství, nalezené na disku - nepoužitelné, ale možná zdroj inspirace? Každopádně lepší to sem dát, třeba se to využije.
Autorská citace #9
12.1.2022 22:30 - Tarfill
OK, tak zkusím nadhodit první námět na sociální / roleplay dobrodružství.

Prosím o upřímný názor, jestli v tom má cenu pokračovat a zkusit to více rozvést, nebo celý koncept zahodit a vymyslet úplně nový.

* * *

Varianta “Námluvy“

Postavy se sejdou na místě (hrad / malé panství), kde pán hradu chystá zásnuby pro svojí dceru. Přijedou za ní nápadníci (cca čtyři), každý se svým doprovodem a každý s jinou motivací uspět.

Motivace a cíle nevěsty budou samozřejmě jiné než motivace otce / pána hradu, to samé jako motivace nápadníků.

Přijmutí i odmítnutí některého z nápadníků může znamenat menší nebo větší trable, v různé kombinaci na okolí, od snahy šířit novou fanatickou víru, přes snahu vést válku až po zadluženou protistranu, která potřebuje peníze.


Jaká je hrozba v různé kombinaci přijmutí / odmítnutí nápadníků?

- nechtěnná válka s odmítnutým nápadníkem
- život nevěsty s násilníkem a alkoholikem
- zadlužení panství
- šíření fanatické víry na panství
- ohrožení známých HP, kteří v okolí panství žijí
- konec rodové linie z důvodu neplodnosti nápadníka
- ?


Jaká je příležitost?
- odměna za poklidné vyřešení situace
- navázání přátelských kontaktů s některou NPC ze strany nápadníků
- získání / ukradení nějakého zajímavého předmětu některé z NPC
- přízeň pána hradu
- přízeň některého z nápadníků
- ?


Jaké jsou motivace postav?
- na území panství mají svoje známé či příbuzné, které by případný konflikt pánů ohrozil
- samy postavy z družiny budou mít vůči nápadníkům různé motivace navzájem a budou muset dobře rozmýšlet, na jakou stranu se postaví (menší zlo?)
- mohou být osloveny samotným pánem hradu
- mohou být osloveny některým z nápadníků / jejich doprovodu aby provedli nějakou nečistou práci vůči ostatním nápadníkům
- motivace uzavřít obchod s některým z nápadníků / doprovodu
- motivace získat od nápadníků / doprovodných NPC nějaký předmět
-


Jaký je mindset nevěsty?
- jak se bude měnit její náhled na nápadníky?
- jaká situace jí přesvědčí k náklonosti a jaká k odmítnutí?
- má už předem nějakého favorita? V čem je tento favorit nevhodný pro pána hradu?
- ?


Jaké důležité NPC bude obsahovat?
- nevěsta
- otec nevěsty / pán hradu
- bratr nevěsty / očekávaný následník
- šedá eminence pána hradu
- nápadník 1 + doprovod (+klerik kazatel / misionář?) (v případě odmítnutí hrozí přerušením obchodních styků)
- nápadník 2 (tiefling?) + doprovod (lukrativní z hlediska peněz a vlivu, avšak v moci běsa, v případě spojení lze očekávat šíření fanatické víry, nevěstu chce využít pouze pro vliv)
- nápadník 3 (člověk) + doprovod (tají svoje zadlužení)
- nápadník 4 (člověk) + doprovod (silný vliv u šlechty; násilník a alkoholik, v případě odmítnutí hrozí válkou)
- nějaká NPC z podhradí?
- ???


Jak zapojit případné skupinové zázemí?
- jak lze zkombinovat vliv a motivace gildy (řádu apod.) vůči nápadníkům a jejich doprovodu?
- ?


Kdy se vyskytne konflikt / boj?
- vzhledem k situaci bude jakékoliv řešení problémů veřejným násilím velmi ošemetné, přesto se násilí určitě vyskytne
- postavy můžou bránit některé NPC či doprovodu nápadníků, které budou vystaveny útoku jiných nápadníků
- možnost výzvy na duel za urážku apod
- možný střet s podivuhodným zvířetem, které by mělo posloužit jako dar
- sabotáž akcí některých nápadníků
- snaha o podplacení postav o provedení nějaké záškodnické činnosti vůči ostatním nápadníkům
- ?


V čem bude volná linka např. oproti Noci goblinů?
- možnost zapojení migrujících goblinů, kteří hledají nová území pro svůj polorozpadlý kmen (pokud před tím postavy uspěly)
- kovář z Kovaříkova může kovat nějaký předmět / dar pro nevěstu
- ?


Jak zapojit návaznost na explorativní dobrodružství?
- svatební cesta do neznámých míst (letmé info o těchto místech)
- ?


Jak eventuelně zakomponovat běsa?
- běs může ovládat rádce jednoho z nápadníků, nebo přímo nápadníka
- běs může způsobovat fanatickou víru v něco u jednoho z nápadníků
- můžou se objevit fanatičtí kultisté uctívající nějakého běsa
- ?


Jaké jsou možnosti přizpůsobení náročnosti v rámci nižších / vyšších úrovní postav?
- variabilita schopností NPC
- ?

* * *

Co myslíte, mohlo by tohle být dostatečně epické?
Autorská citace #10
13.1.2022 00:05 - sirien
Jsem tenhle týden dost limitovaný a z většiny na telefonu, budu fungovat pořádně až tak od úterý.

Pokud bysme šli s něčím tak stereotypním jako svatba tak to chce podrazit očekávání a nějak to twistnout. Třeba že tam svatbu ohrožují temné síly a princeznu prezentovat jako klasickou princeznu na zachráněni... A pak ukázat že princezna je v čele nějakého evil kultu a plánuje obětovat nápadníky/svatebčany. Není tak něco.

A možná bych držel ten počet NPC dole, jinak se to hrozně rozlítá.

- Vládce upadajícího panství, sešlý (ve skutečnosti pomalu trávený)
- Rádce, který vypadá evil jakože chce panství vyždímat/převzít - ve skutečnosti se ho jen snaží držet nad vodou.
- Princezna, viz výše.
- Nápadník - nějaký syn bohaté, ale nevznešené rodiny. Intelektuál, potřebuje doprovod. Rádce jek němu rezervovaný protože nevěří jeho motivům a bojí se že chce panství jen vyždímat
...to by jako základ hlavních aktérů mohlo stačit.

...dál možná nějaká levobočka vládce? Nová manželka co mu nedala dítě? Kapitán stráží omotaný kolem princeznina prstu?


Viz výše, ta dobrodružství by měla provazovat dobrovolná linka démona, aby z toho šla udělat kampaň. Černokněžník v Noci, kultisté tady, nějaké staré artefakty a informace o něm v úsvitu.

Celkově by to bylo dobré ladit do systému problémů/příběhových otázek, ať máme nějaký focus. Plus přidávání volitelných otázek navíc může dát příběhu variabilitu co do délky.
Autorská citace #11
13.1.2022 00:23 - LokiB
takovýto silný plot twist mi přijde zábavný pro zkušené hráče, kteří ocení něco nového.

myslíte, že ho ocení nováčci a začátečníci, kterým je dobrodružství určeno? Ti často nemají zkušenosti s RPG stereotypy, takže vymezení se vůči nim nebude pro ně tak efektně fungovat. Plus to pro nováčka / ještě dětského hráče, může být do určité míry frustrující, když se mu takto zboří při samotné hře budovaná představa a on bude postaven před konfrontaci s tím, že to, co mu bylo předkládáno od začátku jako fakta.

Taky můžou mít problém mít dost nápadů a herních prostředků jak pravý stav věcí zjistit, takže hrozí, že jim ho budeš muset tlačit násilím, nebo o skutečnosti nezjistí dost podstatného a nakonec jim to spadne přímo do obličeje.

Vím, že postava typu pohádkové či bájeslovné "zakleté princezny", která v noci opouští své lože a létá proměněná v ptáka za svým "nočním pánem" není tak neotřelá (viz třeba Souboj Titánů, nebo i vícero českých pohádek) ... pro začátečníky by mohla posloužit dobře. I v takovém příběhu může být twist, který to posune od úplného stereotypu. Třeba, že tím "nočním pánem" je jeden zamlčovaný / ztracený králův syn (levoboček?).

Nížší počet NPC mi přijde jako vhodné. Ono to je sociální dobrodružství už tak obtížné pro GM na vedení, abys mu nemusel psát do knihy všude "teď tato postava řekne toto". takže méně počtem, zato však lépe uchopitelných a tedy zahratelných NPC bude ku prospěchu
Autorská citace #12
13.1.2022 07:56 - shari
sirien píše:
Nápadník - nějaký syn bohaté, ale nevznešené rodiny. Intelektuál, potřebuje doprovod. Rádce jek němu rezervovaný protože nevěří jeho motivům a bojí se že chce panství jen vyždímat

Jakožto intelektuál je fascinován princezninými znalostmi a zvědavostí ohledně mystických věd a nevědomky jí dal způsob, jak ten rituál provést - "Ona je tak úžasná, dokonce pochopila mojí teorii o (něco ezo-znějícího)!" (hod na Mystiku: "Hele vole, to neni úplně košer, víš o tom, žejo?" "Samozřejmě, ale je to jen teorie a ty přece nemůžou ublížit!").
Autorská citace #13
13.1.2022 08:58 - Ugy
Přidávám se k nápadu redukovat počet NPC. Jen při zběžným pročtení jsem si říkal, že tohle do jednoho sezení půjde narvat dost těžko a hromada postav nebude mít možnost být pořádně prokreslena. Nehledě na fakt, že pokud to má být jedno ze tří intro dobrodružství hodit před začínající vypravěče 4 nápadníky plus rodinu princezny mi příjde jako docela risk aby to zvládl.

Další věc která mi na původním návrhu chybí je nějaká představa finále alespoň zhruba. Jasně může to mít následky, že princezna bude žít s alkoholikem, ale chybí mi tam nějaký nastínění jedné nebo víc scén který to zakončit. Teď jen brainstormim ale něco jako poslední večeře, kde se musí princezna rozhodnout a ve vzduchu je brutální napětí (viz večeře v Duně).

Nápad se zajímavým twistem je super. Princezna jako monstrum nezní špatně. Mohl ji třeba posednout vedlejší efekt gobliního kouzlení v nedaleké hrobce z noci goblinů.
Autorská citace #14
13.1.2022 11:03 - Tarfill
Ugy píše:
Přidávám se k nápadu redukovat počet NPC

LokiB píše:
Nížší počet NPC mi přijde jako vhodné.

sirien píše:
možná bych držel ten počet NPC dole


Haha, docela vtipné, když v zadání záhlaví diskuze je
"Víc hlavních NPCček (ne nutně příliš)" ;-)

Kolik je tedy víc a není to příliš? Sedm? Do deseti?
Autorská citace #15
13.1.2022 11:18 - sirien
Tarfill: 4, max 5 hlavních (s nimiž příběh vyžaduje aby hráči interagovali opakovaně a víc), pak tam může být 3-5 s nimiž budeš interagovat víc max jednou. To by se IMO mělo vejít do one shotu.


Loki: ono zase by to mělo vyznít jako vyspělejší fantasy a ne jako pohádka. Plus začátečník v RPG není nutně začátečník v žánru popř v konzumaci příběhů obecně - já bych publikum nepodceňoval, není to dobrá praxe.
Autorská citace #16
13.1.2022 11:24 - Tarfill
Dobrá, promyslim připomínky a brzo nadhodím další verzi...
pokud někdo nepřijde s lepším konceptem...
Autorská citace #17
13.1.2022 11:27 - Aegnor
Já teď jenom nadhodím věc, co si pamatuju ze zapíjení - Sirien zmiňoval, že by chtěl do jednoho dobrodružství zapojit Feywild a do toho třetího Shadowfell. Ale už si nevybavuju jaký mělo obsahovat co a jak moc silný požadavek to byl.
Autorská citace #18
13.1.2022 11:33 - sirien
Stačí do jednoho a nemusí být přímo. Původní představa byla že by se použil jako kulisy okolí tohodle příběhu, aby to dodalo zasazení fantasknější feeling.

Příběhově to může nějak souviset s těmi kultisty a jejich rituálem, s původem princezny atp.
Autorská citace #19
13.1.2022 11:53 - Log 1=0
shari píše:

A třeba by ho mohla princezna naopak nějak morálně korumpovat, aby z něj byl nový loajální sidekick? Možná si ho doopravdy plánuje vzít?
sirien píše:
nějaká levobočka vládce?

O trochu mladší, a zamilovaná do snoubence nevlastní sestry?
Vzpurná divoška, ale dobré povahy a morálních zásad?
Vhodná oběť démonovi?
sirien píše:
Nová manželka co mu nedala dítě?

Ve věku snoubenců?
Dítě nedala, protože vládce je starý a trávený, a tudíž neschopný plodit, jestli vůbec konat?
Je ochotná zajistit "následníka" jinak, ale ne s kýmkoli?
Mladý intelektuál vyhovuje?
Sakra, stává se mi z toho levné anime.

sirien píše:
Kapitán stráží omotaný kolem princeznina prstu?

Zasvěcený a loajální?
Autorská citace #20
13.1.2022 12:04 - sirien
Log: mohl bys prosím nechat svoje citační zlozvyky z RPG F na RPG F?

Jo, levobočka by mohla plnit roli oné "skutečné" princezny. Nebo volitelné linky k prodloužení příběhu v případě zájmu. Obojí je možné (ale ne vzájemně kompatibilní).
Autorská citace #21
15.1.2022 13:55 - Tarfill
sirien píše:
Celkově by to bylo dobré ladit do systému problémů/příběhových otázek, ať máme nějaký focus. Plus přidávání volitelných otázek navíc může dát příběhu variabilitu co do délky.


Rozumim tomu správně, že mám ponechat stejný styl, který jsem nadhodil, nebo tím myslíš něco jinýho?
Autorská citace #22
21.1.2022 23:43 - Tarfill
Návrh na úpravu zápletky v námětu "Námluvy"

Z jednoho nevelkého panství se rozneslo, že dcera pána hradu X se hodlá vdát a hledá ženichy. Postavy se poměrně náhodou budou motat okolo a budou zapleteni do víru událostí.
Na námluvy se brzy dostaví hned dva nápadníci. Oba nápadníci budou stát na první pohled za starou bačkoru a nevěsta ze sebe udělá mučednici aby panství zachránila, protože panství strádá a lid hladoví. Sňatkem tak chce provést oběť sebe sama a spojením se silnějším panstvím tak pomůže ostatním lidem.

Varianta 1)
Nevěsta má ale ve skutečnosti poměrně komplikovaný výstup a motiv. Nedávno zabila svého staršího bratra, pomalu tráví i svého otce a (ne)vědomky spolupracuje i s tajným kultem uctívajícího nějakého běsa. Svého nastávajícího ženicha navíc hodlá též nenápadně zabít a tělo darovat právě kultistům. To všechno ale za účelem, aby vzkřísila svou zesnulou matku, se kterou měla pevné pouto, a kterou její bratr s otcem pomalu utrápili (oba jsou / byli ve skutečnosti despotičtí magoři). Nevěsta je připravena učinit jakoukoliv oběť, aby matku znovu vzkřísila a možnosti svatby jí k tomu krásně napomáhají…

Záměr: oproti Noci goblinů, kde byl v zápletce jednoznačně zlý a sobecký záměr, je tento případ a motiv schválně prodchnutý alespoň kouskem čistého a dobrého úmyslu a v postavách by měl po odhalení tohoto motivu alespoň částečně vyvolat morální dilema nebo vyvolat soucit.

Varianta 2)
Nevěsta je ve skutečnosti skrz naskrz prolezlá zlem. Propadla moci běsa a HP tak budou opět vystupovat proti zlé NPC a “zachraňovat ostatní NPC.“ Motiv zde bude jednodušší a méně komplikovaný.

Varianta 3
Vymyslí tady na kostce někdo jinej, protože obě výše uvedené jsou příliš slabé...


Někdo k tomu něco?
Autorská citace #23
22.1.2022 00:19 - Log 1=0
A proč to tak hrotíš do extrémů? Panství strádá a lid hladoví - no, už tohle je přehnané. Panství může trpět ekonomicky s špatnými vyhlídkami do budoucna, ale na hladomor zatím dojít nemusí.
Ale pokud panství strádá, můžeme říci, že chce tento problém princezna vyřešit s pomocí démona. Otce tráví, protože je neschopný řídit stát a rádci nevěří, protože není z rodu. To jsou docela pochopitelné motivace. A přitom princezna pořád vraždí otce a spolčuje se s kultisty a démonem (ví o nich, není idiot). To mi přijde na záporáka tak akorát zlé.

A nápadníky bych určitě nepojímal jako nějaké lůzry, u kterých je oběť vdát se za ně. Měli by vzbudit sympatie hráčů/postav. Jinak si ještě řeknou, že jsou jim tu všichni ukradení.
EDIT: Možná chce princezna "vítěze" zasvětit do kultu a "poraženého" obětovat démonovi. S tím by se dalo pracovat.
Autorská citace #24
22.1.2022 07:41 - Tarfill
Nepřipadá mi to jako extrém. Běžná svatba přišla sirienovi příliš obyčejná, chce do toho zapojit kult běsa, tak jsem to poupravil dle připomínek.

Na druhou stranu neberte mě za každé slovo, teď jde hlavně o to získat osnovu. Jestli budou napadníci víc sympatičtí nebo větší bačkory, nebo jestli lid hladoví méně nebo více, je vcelku jedno, jde spíš o to, jestli mám držet téma svatby, jestli je nevěsta skutečně zlá nebo je tam někde nějaký twist, jestli bude větší nebezpečí ona nebo napadníci...
Autorská citace #25
22.1.2022 07:51 - shari
Tarfill píše:
jestli je nevěsta skutečně zlá nebo je tam někde nějaký twist

Za mě by bylo dobré, kdyby byla skutečně zlá, ale ne "inkarnace zla". Ten Logův nápad se mi líbí.

Nápadníci můžou mít skutečný zájem o princeznu a zároveň nějaký postranní motiv.
Autorská citace #26
22.1.2022 11:29 - Chyba
Logův nápad se mi taky líbí
Co kdyby poddaní strádali dost na to aby se pokusili přepadnout královský kočár (s přijíždějícím princem) ale ne tak moc, aby nezvládny pobít většinu jeho stráží a princ měl důvod požádat postavy o doprovod.
Dostanem tak důvod k příchodu postav na hrad a možnost představit NPC postupně.
Autorská citace #27
22.1.2022 12:00 - Naoki
to jako že bude už na území těch strádacích poddaných ze kterého pošle dopis dobrodruhům s prosbou o pomoc? nebo to bude stylem "náhodou když jste byli v hospodě, tak se zjevil princ..."
Autorská citace #28
22.1.2022 12:30 - Tarfill
Já bych tedy sám za sebe nepoužíval tituly až tak vysoké jako je princezna, zkusil bych použít něco menšího jako třeba baronetta, komtesa apod.

Jinak díky, na Vašich reakcích se dá stavět, možnosti začátku jsou ještě v procesu...
Autorská citace #29
22.1.2022 12:33 - Pan Bača
Komtesa je pěkná
Autorská citace #30
22.1.2022 12:33 - Chyba
Naoki: kidně náhoda, když se ozvalo řehtání vyděšených koní a do hrudních plátů ochranky začali bušit palice. Třeba i rozehrát souboj, s tím že loupežníci se po prvním mrtvím stáhnou (protože to má být RP dobrodružství).

Edit: U "prince" bude větší důvod k důvěře.
Autorská citace #31
24.4.2023 13:16 - Naoki
První draft společenského dobrodružství pro JaD Soumrak nad turnajem: https://docs.google.com/document/d/1GyY66bd9b9Db5dWyAZZRDs0BUzQs72QTssvrCvBO7i4/edit?usp=sharing
je to opravdu pouze v bodech, na rozepsání nejsem dost grafoman
základní nápad je že to navazuje na Noc goblinů, ale pro finální verzi to bude pravděpodobně chtít větší volnost
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.097607851028442 secREMOTE_IP: 18.222.148.124