Nové obory povolání pro DnD dle Log 1=0

Přiznám se, že nedávné celkem vřelé přijetí alchymisty mi docela nadzvedlo ego. A v takové situaci člověk
1) Chce nášup
2) potřebuje pár pohlavků, aby se vrátil na zem.
A proto jsem se, tímto povzbuzen, rozhodl udělat něco, co mi zajistí jedno, druhé nebo obojí, totiž že dopracuju nápady, které jsem měl v podstatě paralelně s alchymistou, totiž vytvoření DnD oborů povolání, inspirovných stejným zdrojem.

link
Napsal: Log 1=0
Autorská citace #21
22.1.2019 10:55 - Tarfill
sirien píše:
Takže pokud uděláš pokročilá povolání z oDrD v DnD tak tim dost možná hodně fanouškům oDrD DnDčko dost zatraktivníš.

Může být, proto jsem taky navrhnul, aby Log zkusil do projektu JaD nějak přispět, nebo jim toto alespoň ukázat.

sirien píše:
Přiznej se - že Ty neznáš Alnagovo (teda, Lawsovo) základní pojednání...

Paradoxně, já sám aktuálně v naší poslední kampani hraju už dlouho za bojovníka-taktika, který má poměrně ucházející charismu 12/+1, stejně tak jako moudrost. A sám jsem nikdy nebyl zastánce nízké charismy pro lepší zastrašování, ani nízké inteligence, jak tomu je ve starém DrD. Pokud bych hrál nějakého šermířského šviháka ve stylu Zoro mstitele nebo Tří mušketýrů, složil bych jej jako multipovolání vycházející z jedné, dvou úrovní bojovníka a následně bych přidal právě tuláka-šviháka nebo toho barda, abych měl něco i z jejich dalších schopností.

Čistokrevného bojovníka-šermíře si představuju jako někoho, jehož prioritní schopnosti jsou odvozeny hlavně od obratnosti, síly, nebo odolnosti či dokonce moudrosti, ale ne od charismy.
Charisma se může projevit klidně třeba v dovednostech (podobně jako má třeba taktik možnost volby dovednosti historie) - může mít navíc zdarma zdatnost v dovednostech typu přesvědčování, klamání apod (podobně jak Log navrhnul šermířův "Přirozený šarm"), ale pokud charisma šermíře přímo ovlivňuje záchranné hody, obranné číslo či počty nepřátel, připadá mi to nepraktické...
Což samozřejmě popisuju pouze svůj pocit, ostatním to může připadat stejně zajímavé, jako Tobě...
Autorská citace #22
22.1.2019 11:29 - Tarfill
Log 1=0 píše:
...je mimo koncept.
Ten je v tom, že je to protiklad a zároveň obraz klerika života.

OK, budiž. Přiznám se, že v pravidlech DMG navržená doména smrti mě nijak nezaujala a klerik jakožto protiklad života a světla zní mnohem zajímavějc.

Pak bych třeba navíc navrhnul malé schopnosti jako zdarma zrušit triky jako světlo, nebo přímo sám sesílat trikem tmu, oslepovat údery nepřítele, aby do nich zaséval strach tím, že jim ukáže světlo v tunelu smrti apod.

Pak mě na tu sedmnáctou úrovwň napadá třeba něco ve stylu účinku některých silných jedů nebo schopností "Dotyk dlouhé smrti" u mnichů v příručce Průvodce Mečového pobřeží.

Kletba přicházející smrti:
Klerik se dotkne svého nepřítele (nebo jej zasáhne nějakým zraňujícím kouzlem apod) a cíl si následně hodí záchranný hod na Odl proti klerikovo SO. Pokud cíl neuspěje, utrpí nějaké kvalitní nekrotické zranění. Zároveň také získá stav otrávený / paralyzovaný apod. a i další kola si cíl hází záchranné hody, doku neuspěje, nebo nezemře. Neutrpí prostě jednorázové zranění, ale bude dostávat tolik kol, kolikrát prostě neuspěje.
Teoreticky by cíl mohl uspět hned první kolo, pak by byl třeba jen nějakou dobu pouze "otrávený" bez ztráty HP a aby se neřeklo, že je to moc overkill, účinek té kletby by třeba mohlo zrušit i nějaké kouzlo seslané jiným členem družiny atd, atp...
Na druhou stranu klerik by zase nějak za určitých podmínek mohl ještě dodatečně posílit svou kletbu a cíli způsobit třeba nevýhodu k záchrannému hodu atd...
Využití pouze jednou za dlouhý odpočinek.

Něco v tomto stylu...
Autorská citace #23
22.1.2019 11:39 - Šaman
Do DnD nevidím, takže jen obecně:
Temného klerika bych možná nazval černokněžník. Klasické odvracení nemrtvých bych nechal (dává logiku, že na něj nepůjdou), ale už ne zničení nemrtvých (místo toho může mít to ovládnutí s horšími čísly, ale naopak lepší čísla na to odvracení). Otázka je, jestli z něho udělalt přímo nekromanta, který je bude i vytvářet.

Zatímco (klasického) klerika s doménou Smrt chápu spíš jako ponurého kněze, který se stará o klid mrtvých a o to aby jejich duše došla klidu. Určitě smrtelného nepřítele nemrtvých. Možná nějaké drobnosti jako mluv s mrtvými, nebo s duchy, ale spíše proto aby zjistil co je drží na tomto světě a nedovolí jim odejít. Určitě by nemrtvé neovládal.

I v reálných pohanských panteonech je bůh (teda častěji bohyně) smrti bohem posledního odpočinku. Strážce klidu mrtvých. Většinou velmi neutrální k pozemským záležitostem, nikdy se ale aktivně nesnaží smrt šířit. To je až záležitost fantasy chápání křesťanského pekla (tedy Diablo a jeho bratři).
Autorská citace #24
22.1.2019 12:08 - Tarfill
No jo, ale to pak nesplňuje stanovenou podmínku:
Log 1=0 píše:
Jeden se lépe brání, druhý lépe útočí.
Jeden svou doménou léčit, druhý zraňovat.
Jeden sílí, když život dává, druhý, když ho bere.
Jeden má zbraň prodchnutou světlem, druhý temnotou.
Jeden mocně léčí, druhý tedy musí mocně ublížit.

Jeden klerik vládne všem, jeden jim všem káže...
Autorská citace #25
22.1.2019 15:16 - Maelik
Šaman píše:
Zatímco (klasického) klerika s doménou Smrt chápu spíš jako ponurého kněze, který se stará o klid mrtvých a o to aby jejich duše došla klidu. ... I v reálných pohanských panteonech je bůh (teda častěji bohyně) smrti bohem posledního odpočinku. Strážce klidu mrtvých. Většinou velmi neutrální k pozemským záležitostem, nikdy se ale aktivně nesnaží smrt šířit.


To co ty popisuješ je bůh/bohyně mrtvých, vládce zásvětí, a jak to jen chceš nazývat. Ty vzývají klerici s doménou hrobu.

Klerici s doménou smrt vzývají někoho úplně jiného, totiž boha smrti, nemocí, destrukce a zkázy. Takového toho boha, kterému přinášíš oběti ne proto aby si tě všiml, ale naopak, aby tě nechal být.


To jsou dva dost odlišné koncepty, a pravděpodobně i dost odlišní bohové.
Autorská citace #26
22.1.2019 15:22 - Šaman
Aha, tak to pak jo. Jak říkám, DnD jsem přestal sledovat okolo 3.5e, takže jsem reagoval spíš obecně.
Autorská citace #27
22.1.2019 16:09 - Maelik
Tak ono to asi taky nebude jen záležitost D&D5e, jako spíš obecného rozdílu mezi těmi sférami vlivu. Koneckonců obdobný rozdíl je u bohů války - viz rozdíl mezi Athénou a Áresem.
Autorská citace #28
22.1.2019 19:31 - Log 1=0
Drobný update.
K hráničáři nikdo nic?
Autorská citace #29
22.1.2019 20:13 - Tarfill
Nope, hraničář mě osobně nebaví, takže ho nebudu číst... ;-)
Autorská citace #30
22.1.2019 22:38 - Maelik
Log 1=0 píše:
K hráničáři nikdo nic?


Hraničář mi připadá tak nějak..zbytečný. V zásadě je to druid z D&D5e. Narozdíl od jiných specializací nepřináší nic nového a to co dělá dělají standartní povolání lépe.

A stejně jako všechny ostatní povolání z této série (včetně alchymisty, alespoň podle mě) by to chtělo přepsat do o něco čitelnější podoby.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.21040797233582 secREMOTE_IP: 3.81.28.94