Gamecon - pche to je pro děcka!

Schválně, co se vám vybaví při slově Gamecon?

Mistrovství v Dračím Doupěti?
Desítky divných chlapců, co neumí používat sprchu a baví se jen o vraždění skřetů?
Akce pro děcka v elfích pláštích?

Asi to tak nějak bude, což? Kdyby se psal rok 1998 musím s vámi souhlasit ve všech bodech obžaloby. Kdyby se psal rok 2003, snažil bych se vám to vymlouvat, ale měli byste stejně pravdu. Kdyby se psal rok 2007, už bych vám řekl, že všechno je jinak (ačkoliv ještě všechno jinak nebylo :). Teď, v roce 2010 vám s radostí řeknu, že nad Gameconem stojí za to uvažovat jako o akci...

Kde si můžete zahrát desítky rpg her, které si jinak těžko zahrajete!
Kde si můžete odskočit do deskoherny na prověřené fláky i novinky!
Kde si můžete zahrát spoustu akčních skopičin!
Kde můžete zakalit s lidmi, kteří umí používat sprchu, bavit se o zajímavých věcech a pařit!
Kde to bude dost v pohodě!

Čtyři dny pohodové zábavy, zajímavých příležitostí si zahrát široké spektrum her a především šance zažít kultovní akci!

Jenže, co když to tak není? Co když si to všechno jenom maluju, protože jsem vlastně jedinec, vyděděný většinovou společností, který potřebuje vyměnit jednou za čas kravatu za pobyt mezi podobně postiženými?

A jsou ty hry opravdu pro děcka? Vlastně mám dojem, že ani ne, protože tam jezdí mnohem méně a méně nových tváří každý rok. I přesto, že se organizátoři každý rok snaží dělat více a více. Spíše tam jezdí i starší a starší hráči, kteří začali na DrD a pokračují v ostatních zábavách. Dělají to blbě nebo ne? No asi jo, protože na Festival Fantazie jezdí stále více a více lidí, kteří jsou taky geekové, na Pragocon jezdí davy nových a nových 13ti letých fanoušků anime a Harryho Pottera.

Tak v čem je tedy ten důvod, proč si všichni spojujeme Gamecon především s těmi výše jmenovanými důvody v záhlaví? Jsou to jen zakořeněné předsudky, neochota ke změně nebo animozita, kterou nevidím? Nebo ještě něco jiného?

Já chci otevřít polemiku, protože je mi líto, že na akci zaměřenou jen na hry a hráče nejezdí hráči a dokonce mají pocit, že ta akce není pro mě. Víte, já jezdím na Gamecon už 16 let, prožil jsem několik jeho genezí a stále je to akce, bez které si neumím představit léto. A to jsem normální smrtelník (nikoliv geek :), mám přítelkyni a nejsem abstinent. To může znamenat jen jediné - buď jsem divnej týpek v elfím plášti, co žere DrDo a nebo bude kouzlo někde jinde. Co myslíte?
Autorská citace #21
11.5.2010 11:56 - Jarik
Jerson
Diky za positivni pristup.

All
Dalsi moznosti, nez byt pouze konzument, je pomoci te nove generaci hracu v hledani vlastni identity.
Myslim si, ze kdyz dame hlavy dohromady, tak to ceske RPG scene pomuze vic, nez jakykoliv negativismus :) (a ze ja jsem casto skeptikem :) )
Je zrejme, ze i organizatori (vypraveci, prednasejici, tvurci LARPu,...) se vyviji. A svete div se, i GC se uz zase vyviji.
Prominme GC trosku toho detinstvi (ktere zazival), vzdyt nam dorusta do 16. roku zivota. Snad s nim puberta nazaclouma tak moc jako se soucasnou mladezi - s tou cloumejme skrze GameCON MY :D
Autorská citace #22
11.5.2010 12:35 - Almi
Pipux: Mám drobnou otázečku..hrál jsi někdy GC dobrodružství? Za poslední roky? Musím říct, že se kvalita příběhů rok od roku zvyšuje. A ano, úmyslně píšu příběhů. Už to dávno není pobíhání po jeskyni. Svět i hra se změnila a v systému DrD se hraje částečně z nostalgie i proto, že je to "jednotící" prvek. Pravidla jsou jednoduchá a ve skutečnosti lze každý příběh hrát i bez nich. Takže si ho užije každý.

Osobně se GC účastnit budu a opět tam nechám játra, ledviny, hlasivky i duši! :o)

Vždycky tam poznám spoustu nových lidí, kteří mi tvrdí, že už se přece dávno známe. Užiju si společnosti lidí, kteří jsou fajn postižení, jako já. Vyslechnu si v hospodě inkognito názory zasvěcených znalců legend o rozhodování PJ, abych pak zjistil, že herní projev dotyčného se většinou omezoval na citování z pravidel. Každému na potkání vykládám, jak je DnD úžasné a skvělé. Na dotazy po Alnagovi vykládám, že je to prostě stydlín, což mi stejně nikdo nevěří, tak ho aspoň vždycky zdrbnu a tvrdím, že já jsem přece mnohem lepší! :o)) Bohužel ani jedno mi taky nikdo nevěří ;-)

Vždycky se těším na legendární poloutajený Alcon (zmínka o alkoholu v názvu je čistě náhodná :o) konající se poslední večer před odjezdem, který se Gandalf v roli hlavního organizátora snaží změnit v managerskou teambuldingovou akci, což se mu zatím nedaří.

Největší odměnou je pro mne ale spokojený výraz hromady lidí při závěrečné Jezevcově proslovu vyvolávající záchvaty smíchu ještě hodiny poté, mžourající nevyspalý Sirien i nezničitelná Sethi s Evkou, které jsou živoucím důkazem toho, že si lze GC užít i bez Dračáku :-)

A co se týče extra cool akcí? Popravdě - GC je přesně ten typ akce, která bude taková, jakou ji chcete mít a jakou si ji člověk udělá. Jezevec, Erric i Gandalf, stejně jako hromada pro většinu lidí bezejmenných lidí celý rok slídí a ptají se, co by se dalo ještě zlepšit nebo co by kdo chtěl. Každý, kdo chce přidat ruku k dílu, je vítán.

Jo, a nějakej cizák, jménem Laws, ten je mi ukradenej, ale taková živoucí legenda, jako byl Daniel Ňůmen, to by bylo něco! To by se mi splnil sen... :o)))
Autorská citace #23
11.5.2010 12:44 - pipux
Almi: nevím, neznám, nezakusil jsem.
Jinak, možná přijedu, něco odpřednáším a něco si zahraji i jako hráč (pokud mě tam mistr Erric bude chtít, že).

Pak bude dost příležitostí vyškrtat předsudky (sloužící ostatně jen k rychlé orientaci bez přemýšlení) a poznat situaci třeba i tak idylicky, jak ji maluješ ty :)
Autorská citace #24
11.5.2010 14:31 - Shako
Na Gamecon jsem chtel jet zhruba od ted doby, co jsem si koupil svoje prvni pravidla DrD a dozvedel jsem se, ze neco jako gamecon existuje. Nejaky deset let toho moje prani komplikovali takove podradne veci jako nedostatecny vek, kolizni termin s jinou stejne pravidelnou akci, vyjezdy do zahranici a tak. Nakonec se mi to minuly rok povedlo. Prezentovat tedy muzu pouze pohled noveho cloveka na GC2009.

Lidi: Rozhodnuti padlo. Pojedu, at uz jede nekdo dalsi nebo ne. Nikoho tam neznam (osobne, par lidi jsem znal podle prezdivky), ale proste chci jet, at se deje, co se deje.
Nakonec jsem ukecal kamarada, co bydli v Hradci Kralove, ze by se taky mohl zucastnit, cimz jsem si zajistil i ubytovani (finacne se tim akce dostala na maximalne priznivou castku).
Dalsi kamaradku jsem ukecal na trojboj, protoze stejne mela byt v Pardubicich u sveho pritele.
Tak dobry znam dva lidi, ale moc spolecneho programu s nima nemam. Aspon ma kde bydlet.
Na GC jsem se pote seznamil se spoustou dalsich zajimavych lidi. Poznal jsem nazivo tech par, ktere jsem z znal jen podle prezdivek (treba Jezevce:)). Zjistil jsem, ze par lidi, ktere znam je tam taky, aniz bych o tom vedel. Nektere lidi jsem pak potkal i pozdeji a zjistil jsem, ze uz se vlastne zname z GC.
Takze po strance lidi to bylo super.

Finance: Diky zajistenemu prespani u kamarada to bylo velmi levne.

Program: Chtel jsem zkusit to, co neznam, zejmena volne hrani RPG.
Mistrovstvi v DrD: Nejak me to nelakalo, zejmena diky delce programu. Mozna bych to zkusil, jak to vypada, ale pak bych si pral, abychom v prvnim kole vypadli, tak to mi prislo trosku zcestne.:-) Tuto cast programu jsem tedy moc nesledoval.
Pozdeji jsem tez odmitnul nabidku jednoho z kamaradu, ze maji volne misto v druzine (nakonec skoncili na 2. miste, takze jsem byl rad, ze jsem se nepridal.. zabilo by to moc casu:)).

RPG: Sehral jsem 4 volne hrani, pokazde s jinym vypravecem na jinem systemu. Pobavil jsem se velmi dobre, pochytil jsem zaklady novych systemu, inspiroval jsem se, jak to delaji jiny vypraveci. A hlavne jsem zjistil, ze vetsina RPG je vsude strasne neseriozni (co do celkove udrzitelne atmosfery) bez ohledu na prostredi (scifi, fantasy, western..) jako u nas ve skupine, hlavne, ze se lidi dobre bavi. Uklidnilo me to, ze se nemame pokouset o nic nemozneho. Vyjimkou byl jen atmosfericky horror se Sirienem. Ktery me naopak presvedcil, ze horrorova hra muze byt velmi zajimava, ikdyz porad nevim, jak tu atmosferu navodit.:-)

Trojboj: Zaujal me ten napad. Rekl jsem si, ze to muzeme zkusit. Tak jsem postavil tym a rekl jsem si, ze todle bychom mohli vyhrat.;-)
Deskovka (Space Alert) - Mam doma, ostatni uz to se mnou hrali, natrenujeme.
Sifrovacka - Jen na 4 hodiny? Neni to malo? Todle musime zvladnout.
RPG (Mexicky pat) - Stahnul jsem pravidla, precetl, parkrat sehral s kamarady... a jak se bude hodnotit todle? No, uvidime.:-)
Z Mexickeho patu se nakonec vydaril asi nejlip - v pameti mi utkvelo nekolik nezapomenutelnych hlasek.
Nakonec jen 2. misto, ale za ty 2 zaplnene programy to stalo.

Prednasky: Nevenoval jsem jim moc casu, protoze jsem od nich neocekaval nic objevneho. Nakonec jsem ji obetoval jedno RPG hrani a byl jsem misto toho na 2 prednaskach. Jedne od Siriena, druhe od Jezevce. Dobre, asi to ma nejaky smysl... kdybych tenkrat vice tusil, co jsou zac ty Strepy ci jak se to jmenuje sel bych se podivat i tam.:-)

LARP: Kdyby vysel cas, na nejaky bych sel, ale programu bylo moc. Navic jsem o tom mel nejmensi povedomi, takze jsem nakonec zadny nestihnul. Ale nechal jsem se Jezevcem motivovat na jeden jiny a nelitoval jsem toho.;-)

Deskoherna: Deskove hry znam. Hrat je muzu temer kdykoliv, takze po tom jsem nijak netouzil. Tech par, co nemam moc k dispozici tam stejne nebylo, navic by sezrali spoustu casu uz jen na vysvetlovani pravidel, natoz pak na hrani, takze chapu, ze tam nebyli. Nicmene muj kamarad tam stravil vetsinu casu a byl velmi spokojen. Ja se aspon podival na prototyp Vladcu podzemi, ktery tam byl k dispozici na hrani.

Zahajeni a ukonceni: Zahajeni jsem nestihnul, kvuli byrokraci prijezdu a tak. Ukonceni v podani Jezevce a rozdavani cen byl dobre.;-)

Celkove program: Uzil jsem si ho, jak jen to slo.

Zajimave osobnosti: Byl jsem rad, ze muzu videt libovolny povedomy nick nazivo, takze to pro me bylo asi cenejsi nez jine vyznamne osobnosti, o kterych bych nic nevedel (kdyby prijel nejaky Laws na GC09 tak bych ho zarucene minul). Nicnene mel jsem za to, ze kdyz na trojboji vysvetloval pravidla Space Alertu primo Vlada Chvatil, tak to melo svuj ohlas. Stejne jako kdyz se tak "obycejne" nachazel v Deskoherne a rad vysvetlil nejakou svoji hru, treba jiz zminene Vladce podzemi. Vladu Chvatila uz jsem videl predtim, takze to na me az tak nezapusobilo, ale svym kamaradum jsem rad sdelil "Hele, pamatujes, jak jsme hrali to Proroctvi a nebo Arenu? A nebo treba Space Alert a nebo Galaxy truckera? Tak tahme v te kosili to je Vlada Chvatil, autor tech her...". Precejen Vlada Chvatil je uz v dnesni dobe designer svetoveho formatu, kazdy fanousek jeho her, ktery uz si vsimli, ze ty vsechny zajimave hry maji jednoho autora, ho jiste rad uvidi.

Zaver: O tom, ze jedu zase do Pardubic mluvim uz od vanoc, kdyz si planuju letni prazdiny. A ze ted misto do Pardubic pojedu nejspis do Ceske Trebove to me nemuze moc rozhodit. A to, ze neni zverejneny program, ale je spustena registrace mi taky zatim nevadilo. Do cervna casu dost.

Chapu i namitky, ktere tady padli. Mam i takove kamarady, kterym kdyz jsem rekl: Jedu na Gamecon, nechces jet taky? Tak padali vety typu: No, kdysy jsem cetl v dechu draka nejake dobrodruzstvi, co se tam hralo a moc me to nezaujalo...

Ja do toho sel naprosto nepoznamenan a vratil jsem se z velmi vydarene a dobre zorganizovaneho akce. Nevidim duvod rusit nekterou cast programu. Jen je treba tam natahnout lidi jako byl ja pred rokem, protoze pro ne ma ta akce nejvetsi potencial, aby jim dala spoustu novych poznatku, poznali spoustu lidi, odvezli si spoustu zazitku.
Udrzet tam lidi, kteri uz tam jezdi pravidelne by asi nemel byt problem, pokud je akce dobra.
A pokouset se tam dotahnout lidi kteri tam byli pred 10 lety a maji pocit, ze to stoji za starou belu a nikdy to lepsi nebylo a nebude, to si myslim, ze smysl nema. Tech lidi je totiz vyrazne min nez tech lidi, kteri tam nikdy nebyli. :-)
Autorská citace #25
11.5.2010 20:19 - sirien
Petr ´Jezevec´ Pouchlý píše:
A pokud jsi opravdu hráč, co se deskovek týká, tak je možná zajímavé změřit síly s jinými hráči mimo běžný okruh.

...tak je také dost možná hraju, protože mě baví je hrát - s přáteli, někde na chatě nebo srazu, na akci s vlastní atmosférou.
Vůbec je nemusím mít rád kvůli tomu že bych rád vyhrával, bez ohledu na to nad kým, kdykoliv a kdekoliv (např. jako v těžce, fakt těžce neodvětrané a poddimenzované místnosti jako loni)

ne každý kdo má rád deskovky, klidně i hodně rád deskovky, má potřebu v nich vyhrávat nebo je hrát s novými lidmi.

pipux píše:
diskuze s osobnostmi

česká scéna NEMÁ žádné osobnosti. Má pár lidí kteří jsou trochu známější. Má pár lidí co rozumějí RPGčkům trochu víc, než je obvyklé, ale takových jsou na západě stovky.

Vlastně... jo, šlo by říct že Vláďa Chvátil je osobnost. Docela snadno. Ale nevím, komu všemu to tu něco řekne. A jeden člověk není zrovna bonus na každý jeden ročník...

Jarik píše:
Tak vyhlasuji soutez... 'Prived svoji HVEZDU'
Vy najdete sveho oblibeneho GURU, s nasi pomoci jej premluvite... a ve finale budeme VSICHNI spokojeni, ze GURU byl na G.CONu :D

lol. Ne, díky, dalo docela dost práce přemluvit Alnaga i další lidi, že není špatný nápad aby jezdil na FF, myslim že tohle by bylo trochu kontraproduktivní.

Petr ´Jezevec´ Pouchlý píše:
Dnes se smrskla komunita hráčů rpg na polovinu

A není to dobře?
Víš, myslím... no, RPGčka se zjevně stále prodávají. Dovolím si tvrdit, že se tedy i stále hrají. A... RPGčka co jednou koupíš jen tak nezmizí, zůstanou Ti, takže to že se kupují další asi znamená, že se hrají víc a víc.

A pokud se RPGčka hrají víc a víc, ale "komunita" se zmenšuje... neznamená to, že se z nich stává meinstreamová zábava? O tohle nás (aspoň svého času) spousta usilovala, nebo ne?

Píše:
pojďme udělat jednou za rok akci, která bude kulervoucí.

A to je trochu problém. Protože akce na kterou ukazuješ Ty je týden po akci, na kterou třeba ukazuji já. A jindy jsou zase jiné akce.
Popravdě, proč bysme se měli všichni sjíždět na jedné akci? Skutečně máme společného něco tak speciálního, že to z nás dělá jednu sociální skupinu?
Autorská citace #26
11.5.2010 20:27 - sirien
A ohledně té přidané hodnoty o které se tu mluví...

co se mě týče, tak já chci od akce, aby:
- tam byli lidé, které znám.
- tam byli lidé, které neznám, ale kteří mě zaujmou.
- tam bylo pohodlí. nemyslím tím hotel, to vůbec, ale třeba aby se tam dalo někam sednout a dát si něco k pití, aby to bylo prostorově ucelené... skutečně mě nebaví lítat po ohromných areálech a přemýšlet, kde sehnat nějakou flašku a kam si s ní pak s kamarády sednout.
- přednáškový a workshopový program mě zajímá minimálně a stále méně a méně, běžný program vlastně už ani nevnímám. Zaujmout mě může fakt jen nějaká extra perlička - někdo kdo má co říct co mluví o něčem co je fakt zajímavé. Takové věci si pak naopak velmi hodnotím (akce se třemi přednáškami co mě zaujmou je pro mě programově hodnotnější než akce s tisícem "normálních" pořadů)
- otevřená hraní mě nijak zvlášť nelákají, když si něco chci zahrát, tak si to prostě zahraju v Praze. Sám je dělám poslední dobou hlavně abych si vyzkoušel nějaké vypravěčské techniky a triky, které potřebuji otestovat na někom koho neznám. RPGčka mě čim dál víc baví hrát s lidmi co znám než jen tak s někým. Asi už nemám dost volného času na tohle...
- ...takže z nepřednáškového programu mě mnohem víc zajímají různé kraviny kde se člověk pobaví, odreaguje a může si zablbnout (špína, gnómí ponorky (ty byly geniální) nebo nějaké sociální hry (diplomatické, vyjednávací, roleplayingové ale ne přímo RPG). Kdyby byl program založen především na tomhle, pak bych na GC jezdil o dost nadšeněji.
Autorská citace #27
11.5.2010 21:47 - Zombie
sirien píše:
A ohledně té přidané hodnoty o které se tu mluví...

Souhlas s 11.5.2010 20:19&20:27

Byly doby, kdy jsem jezdil na Cony jen kvůli tomu, abych lidem předal diplomy v za literární soutěž, otočil se a zase zmizel.

Jerson píše:
mrknu na program, uvidím co tam je, kdo tam bude a podle toho se rozhodnu

Tak tak, (až na ten čas). (Z čeho je trefné "Enlighten me?!" Z Farscape?)

Víte, myslím, že my zde tenhle horký kaštan Jezevci ani moc nepofoukáme ;)
Nejsme komunita, jsme spousta malých rozpadajících se a tvořících se skupinek a jednotlivců. A to se těžko oslovuje.

Jsem pesimista, leč dokud za dveřni nezní "Adavra kedavra" a "Crutiatus" ... :D
Autorská citace #28
11.5.2010 22:41 - sirien
Zombie píše:
Souhlas s 11.5.2010 20:19&20:27

v úplně pravém rohu všech postů je jejich pořadové číslo (např. tenhle post tam má #28). Odkazovat se na tohle číslo je poměrně dost přehlednější než odkazovat se na datum - rychlejc se v tom orientuje.
To jen tak jako rada na okraj :)

EDIT: a když na to číslíčko klikneš, tak se dokonce načte přímej odkaz na danej příspěvek

Zombie píše:
Jsem pesimista, leč dokud za dveřni nezní "Adavra kedavra" a "Crutiatus"

Když mi tohle zní přede dveřmi (nejlépe před těmi, za kterými přednáším), tak mám sto chutí vzít těm fuckanům ty jídelní hůlky kterejma ohrožujou všechno v okolí, zlámat je a dát jim lehkou tečku...
...ale to je možná jen přetrvávající pragoconové trauma... nemám ho sám, Jezevec o tom zpětně také mluvil jako o něčem kde ho svrběly pěsti...
Autorská citace #29
12.5.2010 00:39 - Shako
sirien píše:
- otevřená hraní mě nijak zvlášť nelákají, když si něco chci zahrát, tak si to prostě zahraju v Praze.


To vidim jako jediny duvod, proc bude Jezevcova snaha nejspis neuspesna. Mam pocit, ze jsou tady v diskuzich zejmena tento typ lidi.... Ale chudak Jezevec za to nemuze:-)

sirien píše:
nějaké sociální hry (diplomatické, vyjednávací, roleplayingové ale ne přímo RPG).


Tak myslim, ze zrovna tydle hry by se dali delat na Gameconu stejne jako kdekoliv jinde v Praze (Praha je na dost velika a komunita by se na to jiste nasla), tak to porad asi neni ten duvod jet na akci, ne? Ten duvod je spis v koncentraci akci toho typu, ktere bys rad. To je duvod, proc je nekam do Ceske Trebove na nekolik dni a ne jen nekde po Praze na par hodin, ne?
Autorská citace #30
12.5.2010 03:32 - sirien
Shako píše:
To vidim jako jediny duvod, proc bude Jezevcova snaha nejspis neuspesna.

Tady na Kostce jsme dost výjimeční. Máme znalosti, zdroje a lidi okolo sebe. Na Zemi nejspíš neexistuje RPGčko, o němž bychom se nemohli dozvědět, sehnat si ho a s někým si ho zahrát.
Na druhou stranu, většina ostatních je ráda že ví, že existuje DnD, nenacházejí se v žádné RPG sociální síti, nevědí co hledat (většina nejspíš neví ani že by mohla vůbec hledat) a vlastně ani nemají až takový zájem, takže otevřená hraní pro ně opravdu jsou přidanou hodnotou - jinde si další RPG vyzkoušet nemohou.

Jinak ale souhlasím - pro lidi tady na Kostce to má přínos prakticky nulový. Neexistuje RPGčko, které by si někdo nemohl na požádání vyzkoušet na některém ze srazů...
Autorská citace #31
12.5.2010 03:33 - sirien
Shako píše:
proc je nekam do Ceske Trebove na nekolik dni a ne jen nekde po Praze na par hodin

České Třebové?
Autorská citace #32
12.5.2010 09:53 - Shako
sirien píše:
České Třebové?


Koukam, ze si jeste na stranky GC ani nevlezl a nebo si aspon necetl novinky.;-) Tento rok je GC se prestahoval do Ceske trebove.


sirien píše:
nějaké sociální hry (diplomatické, vyjednávací, roleplayingové ale ne přímo RPG).

Premyslel jsem dlouho nad toudle vetou...
Muzes nadhodit par her, ktere pro tebe splnuji pozadavek pridane hodnoty? Ja za tim vidim par konkretni her, jen by me zajimalo, zda vidis aspon podobny typ her a nebo miris uplne nekam jinam.
Pokud mirime stejny smerem, tak v tom vidim zajem hracu, kterych bych se pokusil pokryt nejakou akci (v Praze) nebo prispenim k programu na GC.


sirien píše:
Neexistuje RPGčko, které by si někdo nemohl na požádání vyzkoušet na některém ze srazů...

No, kdyz k nemu nekdo napise i par postrehu, tak se tu pak daji najit dost zajimave veci.;-)
Autorská citace #33
12.5.2010 09:56 - Petr ´Jezevec´ Pouchlý
Děkuji za vaše reakce, pochopitelně je mi jasné, že pokud někdo má možnosti a nemá chuť vidět jiné lidi, že pro něj nemá smysl jezdit kamkoliv. Byly doby, kdy cony byly jedním z mála styčných bodů, kde se setkávali lidé podobných zájmů, protože virtuální místnosti na netu neexistovaly. Nyní si myslím, že tyhle srazy nahrazují nedostatek osobního kontaktu virtuálních diskutérů. Ale není to pro každého, to se ani nesnažím tvrdit.

Pochopitelně, že mohu udělat hru jen tak pro svých pět přátel ve městě, kde žiju a neotravovat s desítkami "cizích lidí", ale asi jsem divnej :). Zkušenost mi zatím říká, že to vždy stálo za to, poznal jsem nové zajímavé lidi, udělal si názor z jiné strany, něco se dozvěděl, něco předal. To, co jsem chtěl napsat tímto článek bylo: Gamecon se změnil, stojí za zvážení. Rozhodnutí, jestli zůstanete doma nebo zkusíte zažít něco jiného, je na vás.

Btw: Komunita a její vliv je moc zajímavá přednáška / diskuze na Gamecon. Myslím, že to není tak jednoduché, jak to připadá mě nebo Sirienovi. Ale je to zajímavý fenomén.
Autorská citace #34
12.5.2010 10:50 - sirien
Shako: Sihaja dělala nějaké diplomatické vyjednávací hry na FFku, neměl sem čas, ale hodně mě zaujaly tenkrát - jedno bylo z prostředí OSN, druhé byli nějaký arabáši vyjednávající o ropě a tak. Na to že byly žvanící byly docela akční :)
Pak tu jsou Jezevcovy oblíbené komorní larpy (kterých se většinou nestíhám účastnit, ale vždycky mě napadne jaká to je hnusná škoda...)
a tak

Petr ´Jezevec´ Pouchlý píše:
Nyní si myslím, že tyhle srazy nahrazují nedostatek osobního kontaktu virtuálních diskutérů.

nn. Když se cítíme osamělí, tak si někde zorganizujeme sešlost sami :) Je to ve všech směrech výhodnější než jet na con.
Autorská citace #35
12.5.2010 11:13 - Petr ´Jezevec´ Pouchlý
Asi nejde v programu Gameconu napsat všechno na první stránku, ale minulý rok na GMC byla takováto diplomatická vyjednávací hra - jen o ni tuším nikdo neměl zájem :(. - http://www.courtofmoravia.com/larpy/delegace/
Autorská citace #36
12.5.2010 11:17 - Shako
Sirien: A kolik tam slo o pravidla a kolik o vykecavani? To spektrum mi prijde docela siroke. Od toho, ze je to deskovka s vetsim mnozstvim vyjednavani, pres RPG nebo komorni larp nebo jen vyjednavani bez roli.
Z tveho popisu to vypada spis na tu posledni moznost.;-)
Autorská citace #37
12.5.2010 11:24 - Shako
Jezevec: Prislo mi, ze jich tam bylo vic, ne? Tusim, ze Podraz mi treba prisel jako tento typ hry.
A co treba to zkusit propagovat trosku jinak nez jako larp? Dost novych lidi bych rekl, ze ma o LARPu dost jinou predstavu. Pamatuju se, ze jsem minuly rok se pokousel na to ulovit kamarada a reakce byla neco ve stylu: "Larp? A jak to chces stihnout?". Konfrontace s myslenkou, ze ja tvrdim, ze podle orgu to bude tady nekde za rohem (byli jsme zrovna v deskoherne) a ze to bude na par hodin, dopadla spatne.
Autorská citace #38
12.5.2010 11:41 - sirien
Jezevec: Zájem sem měl. Čas ne :( Pokud letos pojedu (budu vědět tak koncem měsíce) tak nejspíš nebudu dělat přednášky (mám jich za poslední roky nějak pokrk, potřebuju pauzu, navíc sem si z loňska po deseti dnech FFka a unavujících třech mezidnech odnes z ranních GC přednášek dost blbou náladu - byl sem nevyspalej a z GC sem si užil tak polovinu toho co sem moh, navíc ty přednášky pak až na jednu která byla docela dobrý ani za moc nestály) takže bych čas měl...

Shako: Ta z prostředí OSN fungovala tak že každej zastupoval jeden stát na jednom jednání odvozeném od skutečné historické situace, každý měl (tajný) papír se svými bodově ohodnocenými, prioritami k bodům programu a mělo se vyjednat, jak to doopravdy bude.
Na konci se pak sečetlo kdo z toho vyšel nejlíp. Startovní pozice států samozřejmě nebyly rovnocenné, takže si spíš porovnával svůj výsledek oproti svým možnostem a pro srandu se to ještě porovnávalo s obecně optimálním možným řešením (tj s řešením co mělo nejvyšší souhrný bodový stav)

Ty arabáše sem až tak nestih, tam se jelo na kola, rokovalo se o prodejní ceně ropy, každý kolo se pak nějak změnily vstupní předpoklady a vyhrál ten, kdo nakonec prodal ropu s nejlepším ziskem.

Tak mě napadá že bych sem zařadil i Sosáčkovo RPGčko Dárek, který sem už asi čtyřikrát prošvih :(
Mám na tohle prostě fakt smůlu.
Autorská citace #39
12.5.2010 11:44 - sirien
...u těch arabášů byla dobrá scéna, když Saudi vyšli ze svý místnosti (měl jsi každý kolo nějaký čas na přípravu strategie, potom jsi jednal), zastupovala je takřka blondýnka (sethi) a její první slova byla: Nemáme žádné zbraně hromadného ničení, to jsou jen pomluvy. A v druhém kole na ně vybafla něco jako: "Cože? To jako máme použít zbraně hromadného ničení nebo co?" "Vždyť jste říkala, že žádné nemáte." "Lhala jsem."
Autorská citace #40
13.5.2010 17:22 - Gurney
BTW Od organitátorů by bylo solidní kdyby v době kdy se spustí přihlašování už byl známej program (zatím jsem tam našel akorát tak kdy jsou mistrovství v DrD což je totálně mimo veškerý můj zájem) - než se napevno rozhodnu jet na akci tohoto typu, tak chci vědět co se tam bude dít. Navíc když si to tak spojím s nenápadným infem na stránkách Gameconu, že můžete mít ubytování (ve smyslu přespání) za třetinu běžné ceny pokud se přihlásíte dřív než další zájemci protože těchto míst je omezené množství, tak mi celé to ujišťování že Gamecon není jen o "závodech v DrD" vyznívá trošku do prázdna.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Petr ´Jezevec´ Pouchlý

Vyprávění v rolových hrách se věnuji již 17 let, přičemž posledních sedm let se orientuji především na tvorbu larpů. Stál jsem jako organizátor za desítkou conů, konferencí Odraz a další spoustou drobnějších akcí, včetně nemála mezinárodních.

Krom organizování larpů a čtení rpg knih kultivuji ...více
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.095741987228394 secREMOTE_IP: 3.12.41.87