Barevna magie pro sorcerery

hrac si pri tvorbe sorcerera vybere jeden element (ohen, voda, vzduch, zeme, smrt a cokoli dle vaseho settingu) a podle toho si voli i known spells. Nektera prejmenuje, jinym pozmeni popis, nektera ma zakazane uplne.

Napr. stoneskin je kouzlo jen pro zemi, letani je jen pro vzduch apod.

nektera kouzla se daji zmenit do vsech barev, treba firebal muze byt jak ohniva koule, tak kulovy blesk nebo mrazivy orb ... cokoli hrac vymysli a popise

nektera "nebarevna/arcane" kouzla se zdaji byt nevhodne pro vsechny elementy, muzete je bud vynechat, nebo si udelat primo arcane casoprostoroveho maga, nebo je povolit vsem jen se svou specifickou barvou popisu (ohniveho maga pri zakouzleni neviditelnosti ci teleportu zahali ohen, vodni se vypari, vetrneho obali vir prachu a listi...; zajimave by mohli byt treba podoby phantom steeda)

Dulezite je aby pri kazdem carovani byl poznat element, ktery k magovi patri; opravdu to vyrazne pomaha hraci v popisu!

a nakonec muzete podle elementu menit i chovani postavy, ohen bude agresivni, vitr nevyzpitatelny, zeme rozvazna nebo tvrdohlava ...

-

Nijak poradne jsme nad tim jeste nedumali, ale na minule hre jsme podle toho vytvorili a hrali jednoho kouzelnika a vsem se to moc libilo. Tak jsem tu a ptam se na vas nazor a navrhy.

pozn.: pouzivali jsme system bodu kouzel


-

EDIT 1: Hned po rozdeleni sorcereru na elementy jsme jim sebrali i familiary, kteri najednou nedavali smysl. Az vcera Dios navrhl dary elementu, duchy, kteri si talentovaneho vyberou aby ho doprovazely.

u ohniveho maga je to cernostribrny prach(prenositeny v mesci);
u vodniho zelenkave zarici tekutina(prenositelna treba v lahvi);
u zemniho zlatymi nitkami propleteny kamen;
u vetrneho je to vzdy nejaka zvlastni smesice kosticek, drivek ci kaminku.(prenositelna v mesci)

cernostribrny prach prani sorcerera vzplane v maleho fenixe, voda z lahve se formuje v geloveho jestera se zelenymi zilamy, kamen si ze zeme pod sebou vyrve koncetiny a stvori maleho golema a vzdusne harampadi vitr pozvedne do podoby loutky ci kostlivce

otazka na vas - nenapada vas pro vitr neco lepsiho? jake jim dat mechanicke schonosti (aktivni nebo jen pasivni bonusy)? nechat je rust s urovni, nebo zustat u tehle kapesnich?

-

EDIT 2: Prijde vam vkusne/rozumne sorcererum davat resist proti svemu elementu?
Napsal: Quentin
Autorská citace #1
18.3.2008 11:07 - Alnag
Quentin: Moc pěkné... s myšlenkou živelné magie jsem si často pohrával, ale nikdy to nešlo nad rámec konkrétních postav. Třeba pro ohnivého mága je kouzel habaděj (i bez úprav) u jiných je to horší.
Myslím, že to té magii pak dodává víc šťávy :))
Autorská citace #2
18.3.2008 11:20 - Quentin
S temi elementy takovy problem neni. Marek hral vzdusneho maga a nemel nejmensi potize. Pro vodniho nesmime zapominat na paru, led a chlad, kterou muze pri vyberu/popisu vyuzit. A u zemniho jde pouzit treba zvuk, stejne ho neni kde jinde priradit, takze hromadu kouzel muze doprovazet praskani zeme, tlakove vlny, vibrace, absence zvuku nebo naopak nervy drasajici basy...
stejne nebyl ucel vyrazne omezit vyber kouzel, ale pomoct stylizovat maga a vylepsit popis magie ... pridat šťávu :)
Autorská citace #3
18.3.2008 11:21 - Alnag
U zemního zvuk? To jsem právě uvažoval spíš pro toho vzdušného...
Jinak v tomhle ohledu jsou docela výživé ty různé "splat-booky" tam je živelných kouzel habaděj.
Autorská citace #4
18.3.2008 11:24 - Quentin
vetrneho maga jsem hral jedenkrat ve fateu a ted jsme ho meli v dnd a rozhodne ma dost moznosti popisu. U zeme je vyber kouzel tezsi, timhle si pomuze. Vec nazoru (a settingu)
Autorská citace #5
18.3.2008 11:25 - Alnag
Jinak jsem uvažoval i o tom, že by se volba živlu mohla projevit v osobnosti mága. Ohnivý mág - prchlivý, možná zbrklý, impulzivní. Vodní mág - uvážlivý, tichý, klidný. Vzdušný mág - přelétavý, neposedný, proměnlivý. Zemní mág - stabilní až rigidní, drží slovo atd. :)
Autorská citace #6
18.3.2008 11:26 - Quentin
quentin píše:
a nakonec muzete podle elementu menit i chovani postavy, ohen bude agresivni, vitr nevyzpitatelny, zeme rozvazna nebo tvrdohlava ...
Autorská citace #7
18.3.2008 11:29 - Alnag
Jo, jasně... já se teď ponořil do takové úvahy... ona totiž existuje zcela vážně testovaná živlová psychologická typologie (vytvořená v naději, že by byla pro lidi srozumitelnější, než takové ty věci typu sangvinik, flegmatik a spol.). Akorát se mi ji teď nějak nedaří vygooglovat. Ale když jí pilotovali u nás na katedře a já právě blbnul s živlovou magií pro DnDčko, tak zrovna tohle mne na tom asi zaujalo nejvíc...
Možná by nebylo od věci to rozpracovat, zvlášť kdyby to zaujalo i další lidi...
Autorská citace #8
18.3.2008 11:32 - Quentin
ja samozrejme nejsem proti :)
Autorská citace #9
18.3.2008 11:35 - wraiths
vzdyt muze byt jedno kouzlo jen jinak bude pro kazde z magu popsano a ucinky muzou byt stejne( "kakofonie severaku", "buraceni zeme","mocny hukot priboje", u ohne teda nevim...."sycive plameny" )
Autorská citace #10
18.3.2008 11:38 - Alnag
BTW: Zemská kouzla - tam by myslím mohly dost spadat takové transmutační a nekromatické záležitosti, konec konců prach jsi a v prach se navrátíš (nekromancie) a transmutace je práce s hmotou - to má k té zemi taky blízko. Takže z tohohle úhlu pohledu by zemních kouzel nemuselo být málo.
Autorská citace #11
18.3.2008 11:41 - Quentin
hmm, to mas pravdu. (Kdyz jsme to vymejsleli, tak jsme od zacatku povazovali smrt za samostatny element pro ty, co chteji hrat nekromanty.)
Autorská citace #12
18.3.2008 12:23 - Alek
My jsme si s touhle myšlenkou taky docela pohrávali, ale nikdy to nedopadlo a vrátili jsme se jen k úprávám klasických škol. Ani nevim, na čem to vždycky padlo, jen si pamatuju, že problém byl, že jsme se nikdy nedokázali přidržet těch 4 aspektů (vždycky se našla kouzla, která nebyla kam dát anebo na tom nebyl konsenzus) a tak nám k tomu přibylo ještě něco - naposledy Bílá a Černá magie. A to už je vlastně 6 aspektů, takže zjednodušení se někde na cestě vytratilo. :-)
Takže jsme se zas pokorně vrátili ke klasika školám a ty jsme si pořádně upravili do skupin kouzel (každá škola má kolem 10 kouzel), která jde umocňovat na vyšší verze. Možná by ten seznam mohl být nápomocný, tak přikládám odkaz.
Autorská citace #13
18.3.2008 13:07 - LZJ
Mě to připomíná tematizaci kouzlení, která je popsaná v nějaké knize pro FR - možná Player's Guide to F.. nebo Magic of F.... Myšlenka je to určitě dobrá.
Autorská citace #14
18.3.2008 13:11 - Quentin
Alek: vycerpavajici seznam. diky za pripomenuti
ale jeste je tu jedna varianta ... dat kouzelnikum volnost, treba skrze magii z mcwod. (coz asi neni nic pro heavy-rules hry)
Autorská citace #15
18.3.2008 13:19 - sirien
Alnag: živlová typologie mě nějak nechyla, a pochybuju o tom že by jí lidi rozuměli víc než už poměrně zažitému sangvinik/melancholik/flegmatik/cholerik.
Zvláště protože zatímco S/M/CH/F jsou sestavené na základě škál, živlová typologie je předvymyšlená a pak na ní lidi roubuješ, což dává mnohdy nesmyslný výsledky - v mym ročníku byla tuna lidí co měli vlastnosti půl na půl mezi dvěma živlama (já měl třeba půl napůl vodu a oheň - a teď hádej, který vlastnosti jsem měl odkud) a někteří byli třeba roztříštěný vcelku rovnoměrně až mezi tři živly... prostě ta živlovost je IMO příliš archetypální než aby mohla popsat reálnýho člověka blíž, než klasickej 2d natož 5d model
Autorská citace #16
18.3.2008 13:47 - Alek
Pokud se nemýlím (a učitelé mi nelhali :-)) tak každý v sobě má něco z S/M/CH/F, nikdo není čistě to a to, jde jen o ty poměry. A stejně bych to chápal i u živlového dělení, proto bych třeba živlovému kouzelníkovi nic nezakazoval, jen by měl tu opoziční školu o dost slabší a těžší na seslání.
Autorská citace #17
18.3.2008 14:04 - sirien
S/M/CH/F ve skutečnosti není dělení jako takové, ale jen zjednodušující označení pro čtyři kvadranty, které Ti vzniknou když rozdělíš lidi do prostoru podle dvou os (stabilita-labilita, extraverze-introverze), tudíž je logické že se lidé budou mezi nimi postupně posouvat v kruhu. U živlového dělení mi podobná logika poněkud chybí... (jsem voda, ale začínám se odpařovat? :D )
Autorská citace #18
18.3.2008 14:24 - Alnag
Psychologická odbočka pro siriena: Dělení podle tělesných šťáv (sangvinik a spol) se s dělením Eysenckova kříže sice shodou okolností více méně kryje nicméně to není důvod pro to se domnívat, že jde o označení takto vzniklých kvadrantů.
Pokud se ti nezdá nic divného na tom, že se skládáš z více tělesných šťáv není důvod se vzrušovat nad tím, že se s skládáš z více živlů. Logika posouvání se v kruhu je tudíž zcela stejná nemluvě o tom, že člověk není dost dobře jen bod vynesený na dvou osách a že v různých situacích se vyskytuje tu tam tu onde, takže se tu bavíme jen o takovém těžišti.
Dělení podle šťáv mají možná zažité dospělí a to zvlášť více vzdělaní, dělení podle živlů je nicméně intuitivní, takže by mu mělo rozumět i dítě. To je výhoda. Nemůžeš všechno měřit jen podle sebe.
To, že zjišťuješ, že je v tobě směs živlů je IMO cenná informace, cennější než jednoznačné označení typu - jsem sangvinik, protože to je zjednodušující až na samý kraj únosnosti.
Když chceš být obzvlášť přesný a cool a in v typologii, tak rozhodně doporučuji Myers-Briggs Type Indicator, který spolehlivě strčí do kapsy vše ostatní. Nicméně tahle diskuse není o tom, co je právě in v psychologii, ale o živlové typologii při hře...
Autorská citace #19
18.3.2008 14:53 - Alek
Neboj, sirienen, tu teorii o kvadrantech znam, a už tehdy mi s tím nikdy mi s ní právě moc neštimulovala ta teorie se šťávami. Takže díky za osvětlení, Alnagu. :-) Nicméně výklad je pořád stejnej, každej má v sobě všechno, jen něco v danou chvíli převažuje. A stejně to vidím i u živlů. Odpařování, no to bylo vtipné, ale takhle striktně bych to viděl třeba u elementálů. Ne však u kouzelníků, kde jde o jakési zaměření a ne o vlastní podstatu. Čili, myslel jsem vlastnosti, IMO i ohnivej kouzelník (tedy horlivý, vznětlivý) v sobě má trochu vody (tedy klidu, harmonie, vyrovnanosti).
Autorská citace #20
18.3.2008 15:00 - Lokken
Hůůůůůů,tady to začíná vypadat jako na psychologicko-sociologickém poradním serveru :-)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.076187133789062 secREMOTE_IP: 18.191.132.194