Aegnor píše:
Theatre of mind ... je styl hraní, kdy využíváš pouze sdílené představivosti ve všech scénách.
Jak píše Loki, ne že bych netušil, co to znamená, ale spíše jak se to projevuje, protože to je pro mě "normální styl hraní RPG".
mrkew píše:
Také věřím že někomu muže dělat problém mluvit v první osobě.
Hrál jsem s řadou lidí, a asi nejvíc je to vidět při hraní na netu, kde je rozdíl v možnostech hraní v první a třetí osobě dost značný, stejně tak přechod do přítomného nebo minulého času může znamenat buď záplavu nebo absenci slova "jsem". Za ty roky jsem si ale odnesl, že pro sjednocený dojem je zásadní aby všichni hráči hráli stejně (i když asi to není tak důležité pro vaše obvyklé diváky, když na to nikdo nepoukázal). A stejně tak mi přijde zásadní, že když někdo hodně roleplayuje, tak nemůže hrát ve třetí osobě, ale v první, protože přepínání mezi hraním přímé řeči v roli (kde je to nezbytné, bez toho o žádný roleplaying nejde) a případnými popisy jednání ve třetí osobě je pro mě jak kdyby se mi neustále přepínal obraz mezi first- a third- person střílečkou.
mrkew píše:
komunitě to evidentně nevadí protože se baví.
To je ... jak se říká sebeposilujícímu efektu odborně? Prostě na vás koukají lidé, které váš styl baví, a tak můžeš argumentovat tím, že se vaše komunita baví právě tím, jak to děláte. Nicméně nemáš jak odhalit tu část komunity, které tyhle a řada dalších detailů nebaví natolik, že vás prostě nebudou sledovat a nikdy se vaší komunitou nestanou, ačkoliv by při jiném nastavení mohli.
Ne že by to byl problém, nebo dokonce jen váš problém. Spíše jde o to, že to zda něco vaší komunitu baví nebo ne zjistíš jedině tehdy, když máš možnost srovnání. A protože nemůžete hrát dvě paralelní hry s různým nastavením a pouštět je ve dvou paralelních realitách, abyste zjistili vliv, můžete leda tak částečně, postupně a/nebo na zkoušku svůj přístup, a zjišťovat dlouhodobější vliv. To se dost těžko provádí a ještě hůř vyhodnocuje, protože když byste třeba další vysílání zkusili hrát víc v roli a zjistíte, že vás místo 150 lidí sledovalo 130, tak je možné, že ta to může změna přístupu, ale taky by na tuhle změnu mohlo mít vliv léto a zmírnění opatření, kdy lidé začnou víc chodit ven a méně koukat na video. Takže ani nevím, zda vám radit, abyste to zkusili, jasný rozdíl asi vidět nebude, ne během prvního sezení, a možná by to někoho tolik nebavilo. Za sebe může říct, že by mi ke sledování pomohlo méně smíchu, protože to pro mě degraduje celou hru na "funny" zábavu.
Taky to znamená, že všechny tyto závěry dělám asi ze 40 minut poslouchání 17. dílu - víc jsem prostě nedal. Nicméně už jsem psal dřív, pro poslouchání nebo dokonce sledování RPG hraní jiných lidí, s nevystříhanými slabšími nebo technickými místy, a dokonce v DnD, jsem opravdu ten poslední zájemce, a šance že mě to bude bavit je téměř nulová. (I když mnohokrát jsem u zajímavých a dobrých kousků svou nechuť přeměnil v zájem.) Jo, a taky vás nechci znechutit v pokračování natáčení.
A než to někdo zmíní - natočil bych vlastní hraní, ale zaprvé si nemyslím, že jsme konzistentně o dvě úrovně lepší, a zadruhé mí hráči se na to moc netváří. Takže "ukaž, jak to umíš lépe" ještě nějaký čas nepůjde.