Ahoj! Jmenuji se Matthew Mercer a jsem hlasovým hercem a a Dungeon Masterem Critical Role [Kritická role] zde na Geek & Sundry a dnešním tématem je radostný a úžasný okamžik smrti hráčské postavy.
Ve většině RPG která vedu existuje nevyhnutelná možnost smrti hráčské postavy bez možnosti oživení. Měsíce a roky vývoje a investice do postavy zmizí v jediném okamžiku. Jak hráče provedete takovým okamžikem a přenesete se přes něj pozitivním způsobem?
Mám namysli - jde o nebezpečí, které ve svém scénáři musíte udržovat, protože hráčům dodává pocit skutečných sázek a významu a na počátečních úrovních to může být skutečná a neustálá hrozba. Pro GM to může být emotivní a těžký okamžik, takže na něj buďte připraveni. A zde máte pár způsobů, jak to udělat trochu snazší i pro hráče a jak z toho učinit opravdu silný a pamětihodný okamžik celé hry.
Smrt hráče je skutečná: Připomeňte hráčům jejich smrtelnost
Pozn. překl.: tohle je napsáno v obraze. Ano, je tam "hráče". Btw. když už píšu poznámku - překlady z odposlechu sou fakt hroznej opruz, ještě štěstí že je Matt voice actor, ale i tak :/
Zaprvé uvědomte své hráče hned na začátku vaší kampaně, že smrt hráčské postavy je skutečně reálnou možností. Ujistěte se, že to chápou hned na začátku, aby je to později nezastihlo nepřipravené, když na to poprvé dojde. Tedy jako připravené, nepřipravené je to zastihne určitě. Chápete, co myslím.
Dejte oné chvíli její váhu: Popište smrt ve velkém detailu
Když ten moment nastane, neutíkejte od něj. Popište onu smrt tak obrazně, jak jen můžete a nechte ony poslední epické chvíle vyznít, aby to pro skupinu byla silná, byť ohromně smutná chvíle. Mimo případy, v nichž nejde tělo padlé postavy získat zpět nebo v nichž je zcela zničeno, zvažte, že hráči necháte pár posledních slov. Bitevní pokřik nebo inspiraci přátelům, aby pokračovali dál.
Poslední chvíle: Dovolte hráči pár posledních slov, testament nebo odkaz jeho slávy
Tím dáte šanci vytvořit skutečně jasný moment, který hráčům i ostatním postavám umožní si umírající postavu zapamatovat. Pokud pro hráčské postavy není žádná možnost vzkříšení, dejte skupině trochu času, aby mohla truchlit v rámci hry skrze postavy.
A možná, pokud to herní čas umožní, jim dejte možnost odehrát rozloučení s postavou. Snažte se odehrát rozloučení skutečně hodné válečníka, s oslavou jeho života, namísto truchlení nad samotnou smrtí. To hráčům umožní věc zpracovat skutečně pozitivně, odvyprávět si vzrušující příběhy o vzpomínkách, které mají na člena své skupiny a dá to celému zážitku více ozdravný rozměr.
Nechte také hráče zesnulé postavy napsat epilog pro daný příběh. Dáte jim tím šanci říct ty nevyslovené věci, k jejichž vyřčení se nestihli dostat předtím, než přišel konec.
Zajděte si na jedno: Jděte někam jako parta přátel, abyste společně oslavili život postavy
Poté, co skončí sezení, na němž postava zemřela, nebo o něco později, podle toho jak to cítíte, si můžete s hráči zajít na drink, abyste s hráči oslavili vzpomínku na onu postavu jako parta přátel, co jen sedí někde v restauraci. To hodně pomůže zbavit se napětí celé věci a umožní vám to připomenout, že to je jen hra a vy jste všichni přátelé, co spolu zažívají zábavu, i když občas přijdou i smutné chvíle.
Hned, co se na to bude po sezení cítit, si s hráčem promluvte o úžasných možnostech vytvoření zcela nové postavy. O všech těch nekonečných možnostech vyzkoušení nových dovedností a schopností. Brainstorměte si nápady na příběh nové postavy, který by zapadl do stávající kampaně. Pokud jsou stále svázáni s původní postavou, můžete vymyslet způsoby, jak zahrnout novou postavu do pozadí té původní. Najděte spirituálního následovníka, co ponese pochodeň dál.
Můžete si s ostatními hráči promluvit o tom, jak udržet vzpomínku na padlou postavu v dalším pokračování hry. Mohou si udělat upomínkové nátepníky. Mohou se k postavě odkazovat v budoucích napjatých chvílích. Možná mohou po padlém pojmenovat své nové sídlo. Mohou jméno padlé postavy použít jako bojový pokřik v budoucích bitvách a další podobné věci, které umožní udržet vzpomínku na postavu i v budoucnosti.
Občas jsou problémy zapojit nové postavy do dlouhodobě fungující skupiny dobrodruhů. Zaplnit mezeru po dlouhodobě zažitém druhovi může být podivné a pro vás jako GM může být docela zajímavá výzva, aby postavu přijali aniž by se cítili, že k tomu jsou příliš nuceni. Věřte mi, je to mizerný.
Centrální vyprávění: Najděte způsob, jak zesnulou postavu zapojit do centrálního příběhu pomocí nové postavy.
Doporučuji, abyste ji zkusili spojit se současnými hlavními hrozbami nebo současným hlavním příběhem. Proberte to s hráči a proberte s nimi, aby jejich postavy byly k nové postavě tak vstřícné, jak jen mohou jako ke svému novému spojenci.
Nová postava může být příbuzná nebo přítel či spojenec zesnulé postavy a může ji chtít pomstít nebo pomoci dokončení jejích cílů pro její slávu. Nová postava může i NPC z pozadí postavy jiného hráče, která se ještě neobjevila na scéně (samozřejmě se souhlasem onoho hráče), což ji do skupiny předem zapojí a dá jí to zájem na příběhu. Nová postava může mít cíle které jsou ve velké shodě s cíli skupiny a protože se doslechla o jejich prokázanách schopnostech a pověsti, může si přát spojit síly a zlepšit tak šance všech na úspěch. Může ke skupině dorazit i s nějakou velmi důležitou informací nebo s artefaktem velmi důležitým pro hlavní příběh, což ji sváže s osudem skupiny. Nová postava může mít bohatou minulost s protivníkem a přát si ho zničit z osobních důvodů a může hledat podobně smýšlející spojence, kteří by ji v tom pomohli. Nová postava může převzít i místo nějaké méně důležité NPC, kterou jste již představili, a k níž hráči přilnuli a která se teď do příběhu zapojí jako hráčská postava. Řekněte hráči, co jste už k té postavě vytvořili ohledně příběhu a nechte je, ať s tím pokračují dál.
Tohle jsou všechno možnosti a nápady, jak to lze udělat a sami můžete přijít na mnoho dalších, ale doufám, že pro vás byly alespoň trochu užitečné k potýkání se s těmito poněkud obtížnými situacemi ve vaší hře.
Děkuji moc, že jste se dívali. Můžete se podívat i na další díly DM Tipů zde na geekandsundry.com, já jsem Matthew Mercer a uvidím se s vámi na interentu.