Sirienův blogček: filmové analýzy

Už nějakou (docela dlouhou) dobu se "bavím" tím, že sleduju zajímavé analýzy seriálů a filmů a překládám si je do nějakých poučení pro RPG. Samozřejmě, s mým dávným a přetrvávajícím (spíš sílícím) nezměrným pohrdáním kvasiintelektuální sférou tradičních kritiků je trochu tricky najít takové analytiky a kritiky, u nichž mám dojem že je má smysl poslouchat... tak sem si říkal, že když se podělím o nějaké svoje "raw" zdroje, tak mi možná někdo pošlete nazpátek nějaké vaše :)

Asi sem zatím nechci házet nějakou záplavu videí, spíš to vidím tak že sem budu do záhlaví postupně nějaká přihazovat, abysme měli čas je třeba i nějak probrat. A začnu nejspíš...

When Did Marvel Villains Get Good? - Nostalgia Critic - diskuse o tom co dělá dobrého záporáka dobrým záporákem. post

On Writing: how to foreshadow - Hello Future Me - 6 způsobů předesílání. post

Game of Thrones: How (and How Not) To Kill a Character - Razbuten - o tom jak správně (ne)zabíjet postavy. post

On Writing: Redemption Arcs! - Hello Future Me - o struktuře příběhů vykoupení a o osobní dynamice těchto příběhů - a obecně o struktuře růstu postav obecně. post


____________

Méně obecné/důležité, více složité popř. k RPG hůře vztáhnutelné:

Napsal: sirien
Autorská citace #61
4.5.2020 13:17 - sirien
Loki: patří to sice jinam, ale za mě je Suicide temnej jen barevnou paletou (a tim, jak se nepoved). Ostatně jako celý DCčko, bohužel (až na Aquamana - což je taky jedinej DC film, co se dá sledovat).

Aegnor: Nějakej klíč existovat musí, protože očividně existuje způsob jak to rozlišit a udělat správně nebo špatně. Otázka je, jestli je tento snadno k nalezení popř. jak jednoduše se dá zformulovat do nějaké poučky, pravidla nebo vzoru co jde následovat.

Od pohledu mě napadá třeba vztah věci k právě vyprávěnému příběhu. Tady je kontrast Guardians a Avengers - v Guardians je Gamořin vztah s Thanosem odbytej prostym sdělenim*



* mimochodem teď mě napadla jedna možná hodně důležitá věc co jde přenést do RPG a to že to sdělení v té scéně není "naprázdno" samo o sobě - to sdělení je samo o sobě součást nějakého "show", konkrétně tady nějakého sbližování Gamory a Pet- Starbo- Starlorda. Tj pokud potřebuješ hráčům něco sdělit, tak by to mělo být zasazené do nějakého kontextu v němž tahle informace má nějaký okamžitý přínos v dané scéně - ukazuje něčí sečtělost nebo to je klíč k nějaké menší okamžité zápletce (to je hodně klišé, ale když to funguje...) atd.
Autorská citace #62
4.5.2020 17:08 - Xeth
Já bych řekl, že Suicide Squad trpí především tím, že je to film minimálně dvou nesouběžných vizí (překopávání původního scénáře, přetáčky atd.). To většinou nedělá dobrotu.

Jinak ta sázka na temnotu DC rozhodně nevyšla. Tak nějak mi přijde, že DCU sice měl být temnější, ale zároveň se do toho jakoby báli pořádně šlápnout. Je to škoda. Je to podobné, jako se chystal temný "monster universe" a pak přišla nová Můmie, která ho rovnou pohřbila (a to se říká, že když někde Tom běhá, tak to bude trhák :D).
Autorská citace #63
4.5.2020 17:35 - Log 1=0
Xeth píše:
ale zároveň se do toho jakoby báli pořádně šlápnout

Myslíš jako že by třeba Suicide Squad začal tím, že by je na první misi zajali chlapi s pytli na hlavách a mučili elektrickým proudem, dokud by neřekli, kdo je poslal nebo nepadli do mdlob, a pak by přišla Wallerová, ty první poslala zpátky do cel jako nespolehlivé, a těm druhým řekla že obstáli ve vstupní zkoušce?
Autorská citace #64
4.5.2020 22:35 - Xeth
Log 1=0 píše:
...

Jo, to by bylo super, nebo to mohli udělat ještě tmavší, aby to bylo opravdu "dark." ;)
Ale vážně, myslel jsem spíš dát důraz na prostředí, na atmosféru, na vztahy mezi postavami, na morálku atd. To vše a další věci se přece dají udělat temné a hutné, že z toho člověka zamrazí. Ideální je když toho je víc, co se doplňuje.
Autorská citace #65
4.5.2020 22:40 - sirien
Hele děti, já si tady u toho blogu dovolim bejt zlej a s obecnou analýzou filmu bez vztahu k RPG vás nasměrovat na diskusi o filmech.
Autorská citace #66
26.5.2020 18:01 - sirien
Dialogue Dive: When Game of Throne's Writing Peaked

Analýza dialogu mezi Tywinem a Olennou. Jsou tam nějaké zajímavé pointy ohledně toho jak se to co (a jak) postava říká vztahuje nejen k předmětu diskuse, ale i k její osobnosti. Mám z toho nějaké nápady na rady pro hráče i vypravěče ohledně hraní sociálních konfliktů, ale ještě si to musim nechat trochu víc projít hlavou.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.15912795066833 secREMOTE_IP: 34.204.187.106