sirien
7.10.2019 20:16
JaD tvorba: Autorská diskuse
Poněkud (i když ne úplně zcela) soukromější diskuse k vývoji JaD

(Tahle diskuse je "viditelná" (v panelu Aktualit) jen členům skupiny - nicméně je nalezitelná a přístupná)

Errata


Noc goblinů
Úsvit objevů
Soumrak v mlhách
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
11.1.2022 16:26 - sirien
Vyházel jsem z názvů diskusi "jeskyně a draci" i "jad", aby nešly pod těmito hesly dohledat jen tak skrze vyhledávání.
11.1.2022 17:39 - Chyba
Dobrodružství: Momentálně nemám moc kapacitu něco většího tvořit, ale klidně budu komentovat, navrhovat nějaké drobnosti.
Bestiář: klině něco dle témat spíchnu až bude vzor.
DM screan: Stavy, manévry
12.1.2022 19:51 - Tarfill
Siriene,
možná nadhodím heretickou myšlenku, ale neměl bych klidné spaní, kdybych jí nezveřejnil:
V záhlaví diskuze o přípravě trojice dobrodružství je stále uvedena podmínka "jeden příběh = jedno sezení = cca 5 hodin hry."

Tohle mě osobně přijde jako dost kritická podmínka a rád bych věděl, jak moc je i pro Tebe a co je v pozadí.

Ačkoliv chápu, že si třeba představíš někoho zkušeného, jak v rámci ukázkového oneshotu představuje úplně novým hráčům JaD jako takové a je logické, že když se tahle ukázkovka zvládne na jedno sezení, bude vše super. Dosud OK.

Ale,
pokud chceš celou trojici uvést v oficiální knize jako dobrodružství pro širokou hráčskou veřejnost, přijde mi limitace jednoho sezení škoda. Pokud si představím sebe sama jako zájemce, který si kupuje nějaký produkt, rád bych z toho vytřískal co nejvíc hodin zábavy, podobně jako Wizardi vydávají dobrodružství rovnou na několik úrovní a vlastně by mě doslova odrazovala myšlenka pořizovat si knihu, kterou sfouknu za tři sezení a pak už nic...

S rozsahem cca 50 stran na jeden příběh z toho lze vytřískat mnohem víc a pokud by někoho z tvůrců napadlo přidat támhle nějakou vsuvku, támhle nějakou odbočku, tak by bylo přeci úplně v pohodě, kdyby se jeden příběh roztáhnul klidně na dvě nebo i tři sezení. Nemyslím několik úrovní, pouze by se neřešilo, jestli nad tím strávím 4 nebo 7 hodin. Pokud bude kreativní energie a obsah, byla by škoda ho nevyužít.
(Nehledě na online hry, kde je běžné - a v knize JaD je to vyloženě uvedeno - že rychlost odehrávání příběhu online je pomalejší než při osobním hraní.)

Tahle limitace jednoho sezení mi tedy připadá jako svazování rukou případným autorům a ten skutečný důvod mi vlastně uniká.

Jak je to tedy z Tvého úhlu pohledu?
12.1.2022 19:57 - Pan Bača
Hlavně 50 stran na příběh je moc, pokud má mít kniha cca 120 stran, jestli si to vybavuju správně.
13.1.2022 11:08 - Aegnor
Já mám pocit, že ten rozsah 50 stran je pro samostatně stojící dobrodružství. Tzn. dobrodružství + veškeré různé rady k vedení hry apod. (Viz Noc Goblinů)

Takže příběh může být třeba jenom 30 stránek. :-)
13.1.2022 11:16 - Tarfill
No zadání v záhlaví každé hry je zatím max. 50 stran se vším všudy pro jedno dobrodružství.

Pak mi ale nesedí, kde se vzal (Pane Bačo) ten požadavek na teoretické maximum stránek v knize na 120? To by totiž pak neodpovídalo...

Jako kdybych si dal třeba limit 40 stran na dobrodružství (3x40 = 120) a pak dal třeba 20-30 stran pro rady a tipy k vedení příběhů, tak myslím, že cajk.

Ale jasné mi to s aktuálními informacemi není...
13.1.2022 11:22 - Aegnor
Tarfill: Z toho, co psal Sirien v Novoročním projevu.
13.1.2022 11:22 - sirien
Jedno dobrodružství tak 40 stran v sazbě max.

Ono by to mělo vyjít stejně - když jsem psal těch 50, tak jsem netušil jak moc "úsporná" ta sazba bude a ona je nakonec víc komprimující, než jsem čekal.

60 stránek google dokumentu by mělo být ok.
13.1.2022 11:22 - Tarfill
Aj, to mi uniklo, už mlčím...
14.1.2022 14:54 - sirien
Ok, Dukolm nám nahodil nové diskuse a navíc je vyřadil z vyhledávání.

Založil jsem diskusi pro Zástěnu, karty a Bestiář
14.1.2022 15:00 - LokiB
A ty diskuse No.1-7 ... ty jsou k tomu? nebo to je nějaký renonc?
14.1.2022 15:14 - sirien
To je do budoucna zásoba dalších diskusí které jsou neviditelné pro nečleny skupiny v Aktualitách a jsou vyřazené z vyhledávání. Abysme Dukolma nemuseli otravovat s každou zvlášť.
15.1.2022 09:00 - Naoki
Píše:
kartičky kouzel - bez obrázků, po vzoru těch Wizardích, jen hezčí. Trik je v tom zpracovat kouzla do požadovaného formátu a hlavně případně osekat jejich znění tak, aby se na kartičku vešlo. Tohle je narovinu vcelku mundane job, ale vyžaduje autorský vstup (smysluplné krácení zápisu). Nemusíte na to být úplně "autoři", stačí, když rozumíte DnD, poznáte co z toho kouzla je to co se na kartičku hodí a zvládnete to adekvátně seškrtat. Rád bych tohle rozdělil mezi rozumě malý počet lidí (ideálně třeba dva? Tohle je bojim se trochu práce kde by o sebe víc lidí zakopávalo)

Máš už nějakou představu jak by měla hlavička vypadat co do contentu? Jestli třeba takový Dobrůvka by měla být jako

Dobrůvka
Tra., 1. stupeň, složky: V, P, S (snítka jmelí)
1 akce, dotyk, ihned
(popis kouzla)

nebo se to nebude tak zkracovat?
15.1.2022 10:55 - sirien
20.1.2022 20:57 - Chyba
Jedna drobnost
JaD strana 322 píše:
...Tabulka Přínosů sídel níže...

tabulka je o stranu dřív
22.1.2022 00:08 - sirien
Začínám se topit v příliš velkém multi-taskingu, takže je načase to trochu rozdělit.

Bod jedna - rozšířil sem všem sdílení na celou JaD master složku, protože fuck it, whatever.

Zástěna - Yeronym bude mít první návrh front page někdy v první půlce února, takže k tomuhle se vrátim tou dobou. Pak bych to rád zfouknul ASAP, ideálně aby v březnu mohla jít do produkce.

Bestiáře - začal jsem zpracovávat úvodní městský. Připomínám že bych rád z většiny zpracoval zhruba tři různé pro ukázku a porovnání a abysme si nad nima pak ujasnili vizi a osnovu, než se do toho pustíte ve velkém po svém anarchy style. Detaily v tématu Bestiářů.

Příběhy - V dalším týdnu se na tohle podívám s vysokou prioritou. Rád bych skončil se základními osnovami obou zbylých příběhů někdy do středy nebo čtvrtka.

Kartičky: o víkendu si udělám InDesign Lorem Ipsum nástřel grafiky a dám vědět ohledně toho kolik se toho na ně vejde.


Mám ještě nějaké jiné projekty a věci než JaD, takže můj záměr teď je co nejdřív rozjet všechno co je naplánované popř. k tomu dodat základ nebo potřebné vstupní parametry (rozsah atp.) - pak doufám že to všechno nabere vlastní setrvačnost (ehm... vaší setrvačnost :D ) a já budu moct skákat z místa na místo jak mě bude potřeba - nebo, ideálně, jak budu chtít (např. u těch Bestiářů je hromada témat co mě asi moc neberou a jakmile si ujasníme jak mají věci vypadat, tak je asi milerád nechám někomu kdo má k danému tématu vztah... např. slovanský bestiář ode mě fakt nechtějte. Popravdě mytologické bestiáře obecně asi radši nechám hardcore fanům daných mytologií...)
22.1.2022 03:17 - Naoki
5.2 budu mít šanci vést dobrodružství na open gamingu. Mohl bych zkusit vést jedno z těch nově vyvinutých, jinak defaultnu na Noc Goblinů
22.1.2022 10:58 - Tarfill
To se Naoki neboj, v datu 05.02. nebude kromě goblinů žádné další dovyvinuté... :)
23.1.2022 20:41 - shari
Hm... u Kopí (str. 212) chybí "Jedenapůlruční (1k8)". :(
23.1.2022 22:02 - sirien
opraveno.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.087100982666016 secREMOTE_IP: 3.144.86.134