sirien
28.7.2012 02:42
d20 sraz podzim 2012
27. - 30. Září 2012 (čtvrtek - neděle), pátek je státní svátek

info o Dálavě

Potvrzená účast:
  1. Sathel
  2. Sirien
    • Gordon
    • Brix
  3. Andi
  4. Colombo
  5. Nerhin
    • Žížala
  6. Gurney
  7. Dukolm
  8. Demonica
  9. Nachtrose
  10. Ebon Hand
  11. Mongol
  12. Wlker Kýblohlav školní
  13. Merlin
  14. Almi
  15. Almi - Kuba (z Černé)
  16. Almi - Matouš
  17. Almi - další 1-3 lidé (wtf Almi? Kryptičtějc to už neumíš?)
  18. Babaj
  19. Kin
  20. StorMCrusher
  21. Jakub (aktuálně Traktor)
  22. Treven
    • Sven
  23. Treven +1
  24. Quasit
  25. Nina
    • ovce 1
    • ovce 2
  26. Beltar
    • Mája
  27. Beltar +1
  28. Arya
  29. Jerson
Účast zatím nejistá:
  1. Faskal (bude-li možná přitažen traktorem)
Odpadlíci:
  1. Alnag
  2. Pjotr
  3. Sethi (jen kvůli té tradici)
  4. Dalcor
  5. noir
  6. Vojtěch
  7. Shako
  8. Sparkle
15.9.2012 23:13 - sirien
Takže... ENGEL - trocha organizace.

Rád bych rád hrál v pátek. Otázka jestli chceme hrát od dopoledne přes den a někdy na večer to utnout nebo jestli chceme hrát někdy od rannějšího odpoledne a brát to do noci - osobně bych to klidně rozhodl až ve čtvrtek na místě.

Co procházím diskusi tak zájem měli v tomto pořadí:
  • Nerhin
  • Daemonica
  • Colombo
  • Merlin
  • Gurney
  • Kin
  • Shako
tudíž v tomto pořadí jim i budu dávat na hru přednost (vím že Shako byl dřív, ale psal jsi že to teď se svou účastí moc nevidíš a navíc jsi Engel už hrál na Gameconu se Sathel, tak jsem Tě přesunul na konec) s tím, že bych rád hrál s pěti lidmi (pět andělských řádů), takže pokud všichni dorazí a nikdo neodřekne, tak by na Kina asi už bohužel nebylo místo - omlouvám se a případně bych Ti to vynahradil někdy jindy. (další lidi se už prosím do fronty nehlašte, kdyby na to došlo tak pořešíme namístě)

Bohužel se mi nepodařilo sehnat - fyzicky ani tiskově - Engelové taroty. Což nevadí, vystačíme si s normálními. Suice by bylo stylovější mít karty Anděla, Himmelu, Inferna atp., ale co.
Problém jen je, že žádné taroty nemám :/ Pokud byste nějaké mohli vzít, tak je prosím vemte. V podstatě bohatě stačí velká arkána, malá se stejně nevyužije. Když se jich sejde víc, vezmeme ty hezčí - nebo prostě budeme mít víc balíčků, to vcelku nevadí.

V nejbližší době nahodím info o světě a nějaké podrobnosti k tomu jak bych to chtěl hrát.


Ještě jedna obecná věc, kterou na Dálavě většinou překousávám, ale zrovna u Englu bych se jí rád držel: nemám moc rád alkohol u hry - vpohodě na chuť v menších dávkách, nějakou společnou lahvinku vína nebo panáčka na delší popíjení, ok, ale likvidace lahví tvrdého bych raději vynechal - (osobně zastávám názor že se buď hraje nebo se chlastá, kompatibilitu v tom moc necítim - RPG mi kazí kalení a opilost mi kazí RPG)
16.9.2012 08:44 - Shako
Sirien: Presun me mezi renegaty... Na Angel nebo nejake Huntery pod tebou se budu tesit nekdy jindy. ;-)
16.9.2012 13:35 - Nerhinn
S tarotem bohužel schopná pomoct nejsem ani trochu, vůbec nic o něm nevím. Měla bych si o něm něco zjistit, nebo to je jak s hrou - čím méně toho vím, tím líp?
16.9.2012 23:02 - sirien
Nerhin: Tarot je obecný pojem, víceméně jako žolíky / kanastovky nebo mariášky. Je to sada karet která má podobný základ jako žolíky - 13 karet od 2 do 10 a pak J, Q, K, A ve čtyřech "barvách" (tuším že meče, hole, mince a poháry?). To se nazývá "Malá arkána"
K tomu pak patří "Velká arkána", víceméně "trumfy" - to je 22 unikátních karet (typu Kouzelník, Věž, Smrt, Kolo štěstiny, Velekněžna, Císař...).

Tarot se tradičně používá pro věštění (přičemž tam je tuna komplikovanejch systémů kde význam má daná karta a daná pozice a víceméně to je cucání z prstu bez jakéhokoliv skutečného systému), přičemž karty velké arkány jsou obvykle směrující a ukazují významné body a nějaké velké věci a malá arkána to pak obvykle dokresluje.

Pro nás je podstatné, že karty velké arkány jsou obvykle dost hezky kreslené, navíc symbolicky, takže kromě vlastního významu nesou i inspiraci čistě v tom jak jsou nakreslené, což dává výborné možnosti pro resolution mechaniku při narativním hraní kde nechceš žádné kostky - generuje to náhodu, ale takovou poetickou a poměrně dost interpretovatelnou náhodu.


O tarotu si nastuduj vcelku co chceš (popravdě pokud se tomu nechystáš propadnout, tak to je mnohem míň zajímavé studium, než by jeden čekal, zajímavá tam snad je jen ta Jungova pozdější intervence kdy použil tarotové karty jako prostředek pro vystižení archetypů v psychoanalýze - což neříká moc o tarotu, ale říká to docela dost o Jungovi a o psychoanalýze :D ), nicméně to co z tarotu budeme těžit jsou v podstatě jen "klíčová slova" používaná při věšteckém výkladu.

Seznam velké arkány najdeš TADY, u každé stránky těch karet jsou pak i uvedené ty klíče které nás budou zajímat (i když pár si jich asi pozměníme nebo upřesníme a obecně s tím budeme pracovat asi volně, takže pamatovat si všechno skutečně netřeba)



Ve hře si to pak přestavuju tak, že příběh budeme prostě jen plynule vyprávět (ideálně já ho jen uvedu a vy ho pak budete alespoň z většiny vyprávět, zatímco já ho budu jen volně moderovat) a v situacích kdy si nebudeme jistí nebo budeme chtít přizvat náhodu (prostě tam kde by se normálně házelo kostičkami) se táhne náhodná karta.

Příběh se pak dál bude odvíjet podle toho, jak daná karta zapadne do dané situace - ať už přímo sebou sama (Spravedlnost/Soud [justice]), svým významem (konečné rozhodnutí, objektivita, chlad, odstup, kritika...) nebo prostě obrázkem (váhy - rovnováha, návrat do vyrovnaného stavu...); ideálně tak aby si to interpretoval ten kdo kartu sám táhl (já bych tam v tomhle směru rád dělal jen nápovědu k možným významům kartičky než rozhodnutí o tom jak bude nakonec pojata)

Některým kartám přitom rád dávám určité specifické vlastnosti, které, není-li dobrý důvod k nějaké jiné interpretaci, je z mé starší zkušenosti vcelku zábava dodržovat. Např. tažení Wheel of Fortune vyvolává ve scéně něco zcela chaotického, co vede víceméně k refreshi pozic - na konci působnosti téhle karty může být kdokoliv v jakékoliv pozici, bez ohledu na to jak na tom byl když byla karta tažena. (moji hráči tuhle kartu kdysi fakt milovali :D - drtili vzteky zuby i když na tom sami v tu chvíli byli hůř). Tažení Smrti pak obvykle znamená, že někdo zemře nebo to ošklivě schytá - ideálně ten kdo k tomu má v daný okamžik nejvíce naběhnuto. Atp.

Po nedávné Sathelině zkušenosti nejspíš provedu ještě nějaké předběžné předdefinování "paušálních" významů karet v souboji a akčních scénách (Sathel si stěžovala že některé karty se tam v některých situacích špatně zakomponovávají, tak aby v případě že se táhne karta která úplně nesedne byl hned poruce nějaký default význam a nemuselo se tahat znovu nebo hrozně složitě něco vymýšlet)
16.9.2012 23:39 - Gurney
sirien píše:
...pět andělských řádů...

Zabírám Order of Uriel...
17.9.2012 10:37 - sirien
...to jen protože chceš mít černý křídla, viď?
17.9.2012 16:21 - Nachtrose
Merlin: po vcerejsim shlednuti 1. epizody tabletop bych byl za, abys privezl i Smallworld ( nebo treba misto wowka :-) )
17.9.2012 19:18 - Dukolm
Nachtrose: Dobrý nápad tuto hru bych si také rád zahrál.
18.9.2012 09:24 - Almi
Merlin píše:
mám zase vzít úplně nejvíc kchůl rpg hru na světě? :)


To si piš!! :))
18.9.2012 12:34 - Gurney
sirien píše:
...to jen protože chceš mít černý křídla, viď?

To je takový vítaný bonus navíc :)
19.9.2012 00:44 - Quasit
Dotaz: nejede nekdo v patek z Prahy, kdo ma misto v aute a byl by ochotny me vzit? Samozrejme na ropu prispeju. Diky
20.9.2012 15:26 - sirien
TADY máte úvod do světa Engel

Je to dělší, snažil jsem se udělat nějaký reprezentativní výcuc z popisu toho světa tak aby toho bylo co nejméně, ale aby to zároveň předalo nějaký věrný dojem toho, jak to v tom světě vypadá.

Pokusil jsem se to rozumně zformátovat aby to bylo přehledné a aby se v tom dalo rychle orientovat, tak si to prosím alespoň narychlo projděte co nejdřív, ať případně můžu rovnou zodpovědět dotazy nebo doplnit něco co vám tam chybí.
20.9.2012 15:48 - sirien
...damn, zapomněl jsem na vědu a technologii. Přidáno.
20.9.2012 16:19 - sirien
Dál ke hře:

Budete hrát anděly, kteří byli původně ustanoveni jako Společenstvo a nějakou dobu tak fungovali, dokud nebylo v jednu chvíli nutně potřeba se dočasně rozdělit. Protože však vyššé církevní představitelé rozdělují společenstva andělů na delší dobu jen velmi neradi a jen málokdy pošlou někam jednotlivého anděla bez jasné instrukce k návratu, tak takto rozdělené společenstvo začalo být ihned zne/využíváno nižšími církevními představenými s dostatečnou autoritou - na mnoho věcí se hodí vyslat anděla, ale nevyplatí se posílat celé společenstvo, takže takto "dočasně" roztržené uskupení se vpodstatě stalo dlouhodobým zdrojem jednotlivých andělů, kteří byli průběžně posíláni sem a hned zase tam, takže se nemohli sejít zpátky. Nedávno si toho povšiml některý z vyšších představitelů Církve a udělal této praktice (ve vašem případě) razantní přítrž - každému z vás přišel příkaz okamžitě ukončit cokoliv, co děláte a ihned se sejít zpět.

Vaše postavy jsou tudíž stejně staré - řekněme zhruba šest let, přičemž dva roky jste byli v Himmelu, dva a půl jste fungovali jako společenstvo a rok a půl jste byli roztržení (všechno cca, konkrétně to asi není úplně potřeba řešit). V mezičase se mohli někteří z vás na kratší dobu setkat, než byl některý z vás zase poslán někam jinam.

Gurney: Myslím že by Ti snad nemělo dělat tak moc problém ten koncept předělat podle tohodle, kdyby jo tak dej vědět a ještě se kdyžtak dohodneme.


Jinak:
- každý anděl bude mít nějaké základní potestas (schopnosti), skilly a specialitky podle svého řádu plus další potestas, skilly a speciality, které si vyberete z poolu.

Původně jsem chtěl všechno řešit až na místě, ale protože mě Gurney předběhl a zamluvil si Urielitu, tak si pokud chcete můžete klidně rozebrat řády už teď, ale ty dodatečné schopnosti, skilly a speciality bych skutečně rád abyste si kdyžtak rozebrali až namístě - je to nejblíž společné tvorbě postav kam se na one-shotu můžeme nějak rozumně dostat a u Englu to chce trochu sladěnosti.

- všechno výše uvedené bude vpodstatě veřejné - ty postavy se mezi sebou dost důvěrně znají, takže nemá smysl tajit že někdo umí léčit a někdo šermovat nebo něco podobného.

- každá potesta bude mít nějaký skrytý drawback, který se k ní bude vázat. Ten bude znát (na začátku) jen hráč daného anděla.


- potestas budou fungovat normálně - prostě vám budou umožňovat dělat něco nadpřirozeného
- specialitky budou různé flavor věci - vlastnosti nebo artefakty nebo podobně a tudíž se s nimi bude nakládat jako v kterékoliv jiné hře
- skilly budou fungovat jako klíče a jako popisová nadřazenost. Pokud budete mít nějaký skill tak nebudete muset nijak ověřovat to co by ostatní museli a pokud dojde ke skillovému střetu postav nebo postavy s NPC, tak trénovaná postava v dramaticky nezlomových momentech prostě převáží, v dramatických momentech bude mít její hráč možnost popisovat své akce nebo jejich dopady jakoby byl ve výhodě. Věřím že jste dost zkušení hráči aby to s vámi takhle fungovalo bez nějakých dalších složitějších mechanik :)



Průběžně ještě doplním potestas, skilly a specialitky vázající se k jednotlivým řádům a pak i ty z poolu.
20.9.2012 18:42 - Demonica
Tak když už si vybíráme konkrétní řád, já bych dala přednost Rafaelitům
20.9.2012 18:55 - Colombo
Co zbyde na mě?
20.9.2012 22:32 - sirien
Colombo: viz ten článek s popisem světa :)

  • Michaelite: vůdci, morální vzory ostatních, hlasatelé Boží slávy
  • Gabrielite: bojovnici, strážci, vykonavatelé Boží vůle.
  • Rafaelite: léčitele, těšitele, nositele Boží milosti
  • Urielite: poutnici, nositele Božího slova, ochránci
  • Ramielite:učenci, myslitele, držitele Boží moudrosti
Pokud G chce U a D chce Rf, zbývají M, G a Rm. Vzhledem k tomu, ze máš narozdíl od ostatních tušení o backgroundu Ti budu muset trochu vyladit pár věci a asi by se mi nejvíce hodilo aby sis vzal Rm a nejméně by se mi hodilo aby sis vzal Michaelitu, ale v podstatě mi to je jedno a zpracoval bych i to.


Počítejte s tím, ze jednotlivé řady mají své základní schopnosti které je z části určuji.
M jsou telepate co do andělu
G dokáží povolat plameny a léčit se
Rf umí léčit dotekem
Rm se dokáží stáhnout do katedrály mysli, uchovávat v ni vzpomínky a rozjímat o nich způsobem kterému nikdo jiný nestačí
U jsou velmi odolní, vytrvali a mají velmi ostré vnímaní
20.9.2012 23:00 - Colombo
Ok. Já původně chtěl hrát nějakého inkvizitora a k tomu by se mi hodil G, ale jestli bych se ti více hodil jako Rm, tak si ho rád zahraju. Jen ještě nevím jak. Šak mi pošli, co budeš potřebovat a kolika leté jsme to děcka a nějak tu postavu zformulujem.

Dopředu oznamuju, že já musím postavu "vidět" (tzn. musím si ji zvládnout "představit", všecko musí "zacvaknout" a já mám pak jasnou představu).
21.9.2012 00:51 - sirien
Colombo: #175, odst. 2; ty hodnoty jsou v podstatě nástřely, kdybyste to potřebovali posunout tak by to neměl být problém.
Zároveň to že jste stejně staří je spíš berlička - někdo z vás může být klidně starší nebo i mladší (nicméně ne o moc - ten dříve společně strávený čas je poměrně důležitý)

Andělé jsou andělé, inkvizitoři jsou inkvizitoři (viz ten článek - když budeš poctivějc číst co píšu, půjde to snáz :P ). Průnik množin nulový.
Ale nic Ti nebrání hrát Ramielitu "inkvizitorsky" - stejně jako tak lze hrát jakýkoli jiný anděl, není žádný důvod tlačit na stereotypy. Kdyby ses nicméně chtěl držet stereotypů, tak je na to Ramielita asi i nejvhodnější, určitě vhodnější než Gabrielita. Gabrielita je stereotypně spíš takovej berserk než inkvizitor, na inkvizitora je G moc přímočarej.

Jinak bych nerad abys to chápal že Ti toho Ramielitu nutím - jen jak o Englu víš víc pro Tebe potřebuju nachystat/upravit drawbacky potestas, protože sem je původně vymýšlel pro hráče co nevědí vůbec nic, tak aby sis to taky mohl náležitě užít a u Ramielity se mi to bude asi dělat nejsnáz, i když pro G nebo M to taky neni až takovej problém, to je všechno.


Jinak pokud má někdo tendenci a chuť (jako Gurney) si předtvářet postavu, tak si tam prosím nechávejte určitou vůli pro změny nebo jiné interpretace - ty drawbacky potestas se vám nejspíš tak nebo onak na té postavě ještě podepíšou.
21.9.2012 01:10 - Nerhinn
Tak pro mě Géčko, prosím. Přímočarý berserk mi vyhovuje.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.060225963592529 secREMOTE_IP: 18.117.152.26