Projekt Void

Void: Sci-Fantasy je česká RPG hra, poprvé vydaná v roce 2012. V roce 2020 vyšla předělaná verze 2.0, která již nese název Void: Science Fantasy.

Kombinuje žánr fantasy a sci-fi, to vše v „grimdark“ hávu temnoty, beznaděje a utrpení, kde hlavní roli hrají nekončící války, intriky a korupce. Hra toho plně využívá a tak nabízí především drsnou akci a boj ve všech jeho rozmanitých formách, kde skutečně jde o život. Pravidla jsou jednoduchá, inspirovaná wargamingem a bez zbytečných komplikací. Gamemaster i hráči mají k dispozici nástroje, které jim dovolují vytvářet nekonvenční kombinace a prožít napínavá a nebezpečná dobrodružství. Koneckonců, pokud hráč svoji postavu řádně nepřipraví na všechny hrozby, smrt ji může dostihnout poměrně rychle. Je tu nepřeberné množství zvláštních schopností, předmětů, zbraní a dopravních prostředků, takže postavu lze dobře přizpůsobit každé taktice, každému protivníkovi.

Void: Science Fantasy má vlastní svět, který je prostorově i časově dosti rozsáhlý a inspirativní. Má mnoho dějových linií, na které lze snadno navázat. Hlavní zápletkou je boj spásného Světla proti korumpující Temnotě. Když byla galaxie zmítána obrovskou válkou mezi stoupenci dvanácti bohů Nebe a dvanácti bohů Pekla, pětadvacátý bůh se rozhodl obětovat svůj život, aby ji ukončil – tím, že přivede zlo tak hrozné, že se proti němu budou muset všichni spojit. Na místě jeho smrti vznikla Trhlina do Prázdnoty, ne-prostoru za hranicemi vesmíru. Z ní začala vyvěrat Temnota, která se brzy zformovala v pětici Temných bohů s jediným posláním – pohltit všechny duše. Válka mezi Nebem a Peklem sice oficiálně skončila, mír mezi galaktickými frakcemi však nenastal. Technologicky pokročilí lidé Černých říší bojují s magicky nadanými lidmi z Bílých říší, zatímco obě skupiny jsou pod útokem lidí Šedých říší, kteří je považují za separatisty. Orkové vedou bleskovou válku proti těžebním klanům trpaslíků, hobgoblini jsou v zákopové válce s průmyslově orientovanými gnómy a goblini provádí své partyzánské akce proti zemědělským půlčíkům. Vznešení elfové fanaticky oddaní Nebi pokračují ve svaté válce proti Temným elfům, kteří jsou slepě věrní Peklu. Lesní elfové, kteří se této války odmítli účastnit, odešli do exilu, kde se však dostali do konfliktu s xenofobními ursary. Felirové a canirové spolu vedou kruté predátorské bitvy o suroviny a teritorium. Mocní Titáni – trollové, zlobři a obři – se snaží vybudovat velké říše na troskách impéria svých dávných pánů, při tom však musí bojovat o cenné otroky. Mezitím armády Temné ruky pomalu postupují a dobývají jeden planetární systém za druhým. Zdá se, že vyhasnutí veškerého Světla se neodvratně blíží.

Přehled toho, co zatím vyšlo:



Základní kniha
Základní kniha pravidel. Dovoluje hrát za žoldnéře – nájemné bojovníky.
Verze 2.0 je rozdělena na jednotlivé kapitoly:
- Systém
- Tvorba postavy
- Dovednosti a vybavení
- Zápasník
- Střelec
- Technik
- Lékař
- Kouzelník
- Kněz
- Infiltrátor
- Víra a korupce
- Mise
- Zbraně
- Implantáty a talismany
- Zvířata
- Protivníci
- Dopravní prostředky
- Svět

Výcvikový tábor
"Demoverze" hry, která na pouhých třiceti stránkách obsahuje ta nejzákladnější pravidla. Ke stažení ZDE

Triskelion
Příručka pro hry Trilogie Void, která se zabývá Triskelionem. Ke stažení ZDE

Hrdinové říší 2.0
Příručka přinášející pravidla pro hraní dalších kariér (mimo žoldnéře a plenitele) a také vůdců organizací i vládců říší, což je užitečné především tehdy, když postavy získají mnoho bodů zkušeností a velké bohatství. Kromě toho obsahuje pravidla pro tvorbu základny. Ke stažení ZDE

Arzenál zkázy 2.0
Příručka zaměřující se na další vybavení, brnění, zbraně, implantáty a talismany. Ke stažení ZDE

Temná ruka 2.0
Příručka pojednávající o silách Temnoty. Dovoluje hrát za plenitele, „temnou“ obdobu žoldnéřů. Jsou to krvelačné bandy upírů, vlkodlaků, nemrtvých, mutantů a zatemnělých, jejichž úkolem je získávat duše smrtelníků pro Temné bohy. Ke stažení ZDE

Nespoutaná magie 2.0
Příručka zaměřující se na další kouzla resp. psi-síly. Ke stažení ZDE

Velkolepé zázraky 2.0
Příručka zaměřující se na další rituály resp. seance. Ke stažení ZDE

Smrtící divočina 2.0
Příručka obsahující nová zvířata a rostliny. Je tu také uvedeno vybavení, které je možné zvířatům přikoupit a zvýšit tak jejich efektivnost v boji. Ke stažení ZDE

Grimdark karty 2.0
Grimdark karty jsou herní pomůcka, která zajišťuje, že hra bude mít atmosféru v grimdark stylu. Ačkoliv jsou primárně navrženy pro hry trilogie Void, je možné je použít v kterémkoliv jiném stolním RPG. Ke stažení ZDE


Příručky dosud ve staré verzi:

Apokalypsa
Příručka týkající se přírodních katastrof, zbraní hromadného ničení, mocných kouzel a rituálů. Nabízí mnoho možností totální destrukce a zkázy, které gamemaster může použít jako pozadí zápletky a hráči jako „eso v rukávu“ proti těm nejmocnějším protivníkům. Ke stažení ZDE

Ocelové bestie
Příručka zaměřená na bojové dopravní prostředky, jejich modifikace a přídavné vybavení. Obsahuje Lodní deník, ve kterém si hráči mohou udržovat přehled o svém námořním, oblačném či vesmírném plavidle. Ke stažení ZDE

Zuřící bohové
Příručka o astrálních služebnících bohů - dovoluje za ně hrát již od začátku. Kromě toho se zabývá vírou smrtelníků a obsahuje také vzácné vybavení pro křižáky. Ke stažení ZDE

Nelítostné armády
Příručka obsahuje pravidla pro boj oddílů i pro velké bitvy armád a flotil. Jsou tu popsáni také noví bojovníci majoritních ras. Ke stažení ZDE

Kolébka života
Příručka obsahující pouze popisy nejvýznamnějších a nejzajímavějších míst galaxie. Spolu s ní je k dispozici také galaktická mapa. Ke stažení ZDE

Šedé stíny
Soubor předpřipravených misí, který je vhodný pro začínající Gamemastery. Ke stažení ZDE
Napsal: Gediman
20.11.2009 11:25 - Gediman
Píše:
Napriklad ty boje budou spis takticke vyzvy (BW, dnd), nebo nejake cool popisovaci orgie (fate, wushu). Nebo odvazny pokus o nejaky kompromis?

Spíš cool popisovací orgie, ovšem s určitou mírou taktiky, tak 7:3 :)

Píše:
A hru bude pripravovat vypravec, nebo se zapoji i hraci?

Vypravěč. Hráči prostě dostanou jednu zakázku (nebo víc a pak se můžou rozhodnout jakou vzít) a jdou plnit úkol. Ačkoliv začátek dobrodružství by měl být o tom, jak se postavy setkají, což může být před získáním zakázky, nebo během toho (sejdou se rovnou u zadavatele)... ale to je jasné.
20.11.2009 11:55 - Jerson
A jak chceš zajistit ty cool popisovací orgie? Zejména v souvislosti s tím, kdo bude jaký kousek akce popisovat.
20.11.2009 12:38 - Gediman
Píše:
A jak chceš zajistit ty cool popisovací orgie? Zejména v souvislosti s tím, kdo bude jaký kousek akce popisovat.

Každý bude popisovat ten kousek akce, kterého se účastní on, to je snad samozřejmé :) Mno a pak, na základě úspěchu či neúspěchu, GM popíše výsledek.
20.11.2009 12:41 - noir
Gedimane, prosím, měsíc sem nic nepiš. Přečti si za tu dobu těch 6-12 RPG, ať vidíš, že opravdu existují i jiné hry než dračák a warzona. Takhle vytváříš zbytečně konfliktní prostor.
20.11.2009 13:44 - sirien
Gediman píše:
Každý bude popisovat ten kousek akce, kterého se účastní on, to je snad samozřejmé :) Mno a pak, na základě úspěchu či neúspěchu, GM popíše výsledek.

L-O-L
good luck.
Takhle to nefunguje.
Což si můžeš všimnout, když se podíváš na to jak to dopadlo ve hrách, co to zkoušely... ah, sorry, Tys je vlastně ani nečet, málem sem zapomněl...
20.11.2009 13:57 - skew
Gediman píše:
Každý bude popisovat ten kousek akce, kterého se účastní on, to je snad samozřejmé :)

A) Ne, to není jasný.

Gediman píše:
Mno a pak, na základě úspěchu či neúspěchu, GM popíše výsledek.

B) Pokud popisuje výsledek GM, pak se nejedná o orgie, to přijde GM a jednoho podruhým ojebe. Hráči si vrznou jen do té míry, že se o něco mohou snažit, ale veškerý popis stejně zůstává GMovi.
Sorry za přímočarý vulgarismus.

Gediman píše:
Spíš cool popisovací orgie, ovšem s určitou mírou taktiky, tak 7:3 :)

C) Tak mě napadá, jestli nutně taktika a popis musí stát na jedné ose a být k sobě komplementární. Jestli nejde udělat hodně taktickou i hodně popisnou hru, bez toho, aby množství jednoho ovlivňovalo množství druhého. Třeba co jsem četl Conlaiův zápis z Mouseguard, znělo to, že tam bylo hodně obojího.

A vůbec, mám pochybosti, jestli si pod pojmem "popisovací orgie" představujem aspoň něco podobného. 3:16, to jsou imho popisovací orgie, Střepy snů, uhh, moc jsem těch systémů nečetl, tak tady asi skončím.
Opravdu by jsi asi všem (včetně sebe) udělal službu, kdyby sis přečetl aspoň tu první verzi 3:16, je to na netu zdarma, má to necelých 16 stránek.
20.11.2009 14:14 - sirien
skew píše:
Jestli nejde udělat hodně taktickou i hodně popisnou hru, bez toho, aby množství jednoho ovlivňovalo množství druhého.

Tak ono určitou kompelací pár herních přístupů lze udělat i hru kde se taktika a popisnost vzájemně podmiňují... fůze Wushu a CPH by mohla poskytnout relativně rozumný odrazový můstek pro silně taktickou-popisnou hru... (Gediman: wushu a CPH jsou takový hry, pro skupinku 3-7mi kamarádů, ve kterých se hráči vžívají do fiktivních charakterů a snaží se společnými silami vytvořit zajímavý příběh. Takovým hrám se říká RPG, jsou jich stovky různých druhů a tak, kdyžtak se můžeš podívat třeba na http://en.wikipedia.org/wiki/Role-playing_game, část z nich je pak rozepsaná tady http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_role-playing_games_by_genre nebo tady http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_role-playing_games_by_name
20.11.2009 14:33 - Gediman
Píše:
Opravdu by jsi asi všem (včetně sebe) udělal službu, kdyby sis přečetl aspoň tu první verzi 3:16, je to na netu zdarma, má to necelých 16 stránek.


Odkaz jsem dostal, ale zatím se mi to nepodařilo stáhnout, pitomej rapid... :/

Píše:
(Gediman: wushu a CPH jsou takový hry, pro skupinku 3-7mi kamarádů, ve kterých se hráči vžívají do fiktivních charakterů a snaží se společnými silami vytvořit zajímavý příběh. Takovým hrám se říká RPG, jsou jich stovky různých druhů a tak, kdyžtak se můžeš podívat třeba


Ehm? RPC? Tedy.... RP... Q. Ne... Er-pé-dž. Safra. Er-pé.... já to nevyslovim. Prostě víš.
20.11.2009 14:47 - sirien
LOL

Sem teď hledal jeden údaj a hádejte, co sem našel?

STÍN MEČE OPĚT ŽIJE
stránka oživena v září 2009

Gediman očividně není jediný beznadějný autor v ČR...
20.11.2009 15:05 - lemmy
Sorry za ot...

sirien píše:
Gediman očividně není jediný beznadějný autor v ČR...


Nutno dodat, že skupina kolem Thanathose Stín hrála už nějakou dobu i dle svých vylepšení a prý jim to funguje celkem dobře (snad se domlouvali i na hře s Jersonem, jak to ale dopadlo, nevím).
Ikdyž většinu věcí, která se v rozšíření objevuje bych řešil v závislosti na tom, jaký je Stín meče hra jinak, určitě se zde najdou některé zajímavé myšlenky a řešení.

S Thanathosem jsme pokusně na Rfóru prohodili pár příspěvků a jejich formou se nám rychle podařilo udělat základ pro dvě nová povolání + pár dalších použitelných nápadů.

Beznadějné je to v tom, že toto nikdo nikdy nevydá, ale družina okolo Thanata udělala celkem medvědí službu těm málo družinám, které třeba ještě hrájí SM, ale nechtějí těžce vymýšlet další pravidla, přesto chtějí dál Stín meče hrát a pokračovat po úrovních.

Co jsem viděl kouzla pro nové úrovně, většina z nich nevypadá vůbec špatně - já bych třeba takhle vyvážit a vymyslet jen tak nedokázal (obecně, nemyslím možné konkrétní kouzlo, které je v porovnání o něco silnější nebo slabší... tak hluboce jsem v tom nešťoural).

A ještě k tomu nutno dodat, že Thanathosova družina, ikdyž nehrála tolik her, se Stínem má zkušenosti opravdu dlouholeté.

EDIT: Už to, že o tom píšu, znamená, že o této družině a její tvorbě někdo ví, tudíž to není tvorba tak bezvýznamná (navíc, jak jsem psal - dlouho podle tohoto hrají, takže to není bezvýznamné pro jejich družinu, což je celkem nejdůležitější).
20.11.2009 15:08 - noir
lemmy: Jen drobné upozornění - výraz "udělat medvědí službu" používáš přesně opačně, než je jeho kodifikovaný význam.
20.11.2009 17:01 - skew
Píše:
Odkaz jsem dostal, ale zatím se mi to nepodařilo stáhnout, pitomej rapid... :/

http://gregorhutton.com/roleplaying/3-16.pdf
21.11.2009 08:28 - lemmy
noir píše:
lemmy: Jen drobné upozornění - výraz "udělat medvědí službu" používáš přesně opačně, než je jeho kodifikovaný význam.


Hups :D
A jo, máš pravdu. Já měl vždycky za to, že "medvědí služba" představuje nějakou velkou, nezanedbatelnou službu, ale ono je to naopak...
Tak to se omlouvám, člověk se pořád učí.
27.11.2009 14:26 - skew
Gediman píše:
Odkaz jsem dostal, ale zatím se mi to nepodařilo stáhnout, pitomej rapid... :/

Uplynul týden, máš to už přečtený ? Nebo už na to tady kašleš ?
29.11.2009 15:00 - Gediman
Uplynul týden a mám zcela novou verzi pravidel. Prečetl jsem ten 3:16 a hodně se mi to líbí, tak jsem z něj využil pár nápadů.

zde tahat.
29.11.2009 18:13 - Jerson
Vidím, že jsi četl jiná pravidla, nechal ses jimi "inspirovat", ale vůbec jsi nepochopil smysl.

Píše:
1. Zámery
V této fázi všichni zúčastnění popíší, co chtějí dělat. Postřílet oddíl, rozsekat monstrum, seslat kouzlo a tak podobně.
...
3. Vyhodnocení
V této fázi se určí, jestli se daný záměr povedl, nebo ne. Zúcastněný si hodí proti příslušnému atributu a pokud uspěje, záměr se povedl. Pokud se záměr nepovedl, pak je na řadě další zúcastněný.
Zasažený cíl si musí hodit proti svému Armor. Pokud uspěje, zásahu odolal...

Nepřijde ti na téhle pasáži nic divného?

A druhá věc.
Píše:
Človek je průměrná bytost, takže její hodnoty jsou vyrovnané. Musíte si vybrat jednoho ze tří druhu lidí: příslušníka Bílých říší, příslušníka Šedých říší nebo příslušníka Černých říší.

Takhle černobíle pojatého člověka jsem ještě neviděl (: )

Nicméně alespoň jsi opustil procenta, i když má pořád použitelné vlastnosti atributu 8 - 18, což znamená poloviční rozsah než to na první pohled vypadá.
29.11.2009 18:17 - Bajo
(skace a mava rukou nad hlavou): "Já, vím! Já vím!" :-)
30.11.2009 07:06 - noir
Zase úplně stejná hloupost, jen tentokrát s D20. Proč, proboha proč? Stejně kokotské dobrodružství vyřešitelné tím, že hráči pošlou dvakrát na oblast bombardéry-s nejvyšší pravděpodobností jsou všichni nepřátelé mrtví, padla, jde se domů, výhra, hurá.
Eh, počítám správně, že v "ideálním případě" rozstřílí začínající postavy 1000 nepřátel a tři tanky?
30.11.2009 07:46 - Gediman
Jop. Četl jsi 3:16? :)
30.11.2009 08:53 - noir
Zběžně, proč? Jako že jsi z něj ukradl pár věcí a nesmyslně je smíchal s pozůstatky původní absurdity?
Opravdu se mám smát nebo brečet, že jsi ještě pořád nepochopil, že když si postava nemusí házet na útok (tj. má 95 šanci, že v něm uspěje), nemá smysl mít atribut útok?
Nebo se mám jen řechtat, žes nepochopil, že když vykradeš pravidla nějaké hry, nemůžeš nepřenést i fluff, který ti z 3:15 na tvůj odpad vůbec nesedí?

Také se mi líbí, že máš atributy, které v pravidlech vůbec nevyužíváš.

Závěrem: Stejné doporučení jako vždy-nedělej něco, nač nemáš talent, nemáš s tím zkušenosti a nerozumíš tomu. Nejdřív si přečti a zahrej těch 10 systémů a přestaň pak vršit nesmysly na nesmysly.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Gediman

Gediman.cz - domovská stránka mého osobního projektu stolního RPG, plus recenze na další RPG, které mě osobně zaujaly. Dále zde naleznete popisy materiálů k wargame Warhammer 40.000, články o popkulturních fenoménech a také můj audioblog.více
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10140991210938 secREMOTE_IP: 18.216.121.55