Projekt Void

Void: Sci-Fantasy je česká RPG hra, poprvé vydaná v roce 2012. V roce 2020 vyšla předělaná verze 2.0, která již nese název Void: Science Fantasy.

Kombinuje žánr fantasy a sci-fi, to vše v „grimdark“ hávu temnoty, beznaděje a utrpení, kde hlavní roli hrají nekončící války, intriky a korupce. Hra toho plně využívá a tak nabízí především drsnou akci a boj ve všech jeho rozmanitých formách, kde skutečně jde o život. Pravidla jsou jednoduchá, inspirovaná wargamingem a bez zbytečných komplikací. Gamemaster i hráči mají k dispozici nástroje, které jim dovolují vytvářet nekonvenční kombinace a prožít napínavá a nebezpečná dobrodružství. Koneckonců, pokud hráč svoji postavu řádně nepřipraví na všechny hrozby, smrt ji může dostihnout poměrně rychle. Je tu nepřeberné množství zvláštních schopností, předmětů, zbraní a dopravních prostředků, takže postavu lze dobře přizpůsobit každé taktice, každému protivníkovi.

Void: Science Fantasy má vlastní svět, který je prostorově i časově dosti rozsáhlý a inspirativní. Má mnoho dějových linií, na které lze snadno navázat. Hlavní zápletkou je boj spásného Světla proti korumpující Temnotě. Když byla galaxie zmítána obrovskou válkou mezi stoupenci dvanácti bohů Nebe a dvanácti bohů Pekla, pětadvacátý bůh se rozhodl obětovat svůj život, aby ji ukončil – tím, že přivede zlo tak hrozné, že se proti němu budou muset všichni spojit. Na místě jeho smrti vznikla Trhlina do Prázdnoty, ne-prostoru za hranicemi vesmíru. Z ní začala vyvěrat Temnota, která se brzy zformovala v pětici Temných bohů s jediným posláním – pohltit všechny duše. Válka mezi Nebem a Peklem sice oficiálně skončila, mír mezi galaktickými frakcemi však nenastal. Technologicky pokročilí lidé Černých říší bojují s magicky nadanými lidmi z Bílých říší, zatímco obě skupiny jsou pod útokem lidí Šedých říší, kteří je považují za separatisty. Orkové vedou bleskovou válku proti těžebním klanům trpaslíků, hobgoblini jsou v zákopové válce s průmyslově orientovanými gnómy a goblini provádí své partyzánské akce proti zemědělským půlčíkům. Vznešení elfové fanaticky oddaní Nebi pokračují ve svaté válce proti Temným elfům, kteří jsou slepě věrní Peklu. Lesní elfové, kteří se této války odmítli účastnit, odešli do exilu, kde se však dostali do konfliktu s xenofobními ursary. Felirové a canirové spolu vedou kruté predátorské bitvy o suroviny a teritorium. Mocní Titáni – trollové, zlobři a obři – se snaží vybudovat velké říše na troskách impéria svých dávných pánů, při tom však musí bojovat o cenné otroky. Mezitím armády Temné ruky pomalu postupují a dobývají jeden planetární systém za druhým. Zdá se, že vyhasnutí veškerého Světla se neodvratně blíží.

Přehled toho, co zatím vyšlo:



Základní kniha
Základní kniha pravidel. Dovoluje hrát za žoldnéře – nájemné bojovníky.
Verze 2.0 je rozdělena na jednotlivé kapitoly:
- Systém
- Tvorba postavy
- Dovednosti a vybavení
- Zápasník
- Střelec
- Technik
- Lékař
- Kouzelník
- Kněz
- Infiltrátor
- Víra a korupce
- Mise
- Zbraně
- Implantáty a talismany
- Zvířata
- Protivníci
- Dopravní prostředky
- Svět

Výcvikový tábor
"Demoverze" hry, která na pouhých třiceti stránkách obsahuje ta nejzákladnější pravidla. Ke stažení ZDE

Triskelion
Příručka pro hry Trilogie Void, která se zabývá Triskelionem. Ke stažení ZDE

Hrdinové říší 2.0
Příručka přinášející pravidla pro hraní dalších kariér (mimo žoldnéře a plenitele) a také vůdců organizací i vládců říší, což je užitečné především tehdy, když postavy získají mnoho bodů zkušeností a velké bohatství. Kromě toho obsahuje pravidla pro tvorbu základny. Ke stažení ZDE

Arzenál zkázy 2.0
Příručka zaměřující se na další vybavení, brnění, zbraně, implantáty a talismany. Ke stažení ZDE

Temná ruka 2.0
Příručka pojednávající o silách Temnoty. Dovoluje hrát za plenitele, „temnou“ obdobu žoldnéřů. Jsou to krvelačné bandy upírů, vlkodlaků, nemrtvých, mutantů a zatemnělých, jejichž úkolem je získávat duše smrtelníků pro Temné bohy. Ke stažení ZDE

Nespoutaná magie 2.0
Příručka zaměřující se na další kouzla resp. psi-síly. Ke stažení ZDE

Velkolepé zázraky 2.0
Příručka zaměřující se na další rituály resp. seance. Ke stažení ZDE

Smrtící divočina 2.0
Příručka obsahující nová zvířata a rostliny. Je tu také uvedeno vybavení, které je možné zvířatům přikoupit a zvýšit tak jejich efektivnost v boji. Ke stažení ZDE

Grimdark karty 2.0
Grimdark karty jsou herní pomůcka, která zajišťuje, že hra bude mít atmosféru v grimdark stylu. Ačkoliv jsou primárně navrženy pro hry trilogie Void, je možné je použít v kterémkoliv jiném stolním RPG. Ke stažení ZDE


Příručky dosud ve staré verzi:

Apokalypsa
Příručka týkající se přírodních katastrof, zbraní hromadného ničení, mocných kouzel a rituálů. Nabízí mnoho možností totální destrukce a zkázy, které gamemaster může použít jako pozadí zápletky a hráči jako „eso v rukávu“ proti těm nejmocnějším protivníkům. Ke stažení ZDE

Ocelové bestie
Příručka zaměřená na bojové dopravní prostředky, jejich modifikace a přídavné vybavení. Obsahuje Lodní deník, ve kterém si hráči mohou udržovat přehled o svém námořním, oblačném či vesmírném plavidle. Ke stažení ZDE

Zuřící bohové
Příručka o astrálních služebnících bohů - dovoluje za ně hrát již od začátku. Kromě toho se zabývá vírou smrtelníků a obsahuje také vzácné vybavení pro křižáky. Ke stažení ZDE

Nelítostné armády
Příručka obsahuje pravidla pro boj oddílů i pro velké bitvy armád a flotil. Jsou tu popsáni také noví bojovníci majoritních ras. Ke stažení ZDE

Kolébka života
Příručka obsahující pouze popisy nejvýznamnějších a nejzajímavějších míst galaxie. Spolu s ní je k dispozici také galaktická mapa. Ke stažení ZDE

Šedé stíny
Soubor předpřipravených misí, který je vhodný pro začínající Gamemastery. Ke stažení ZDE
Napsal: Gediman
30.11.2009 08:59 - Gediman
:D
30.11.2009 09:09 - noir
Mám pocit, žes sem sám psal, že se raději používání emotikonů vyhneš. Jak vidět, ani v tomhle nejsi sto dodržet slovo...
30.11.2009 09:30 - Gediman
Pravda, původně jsem chtěl napsat LOL. Omlouvám se.
30.11.2009 10:24 - noir
A čemu jsi se tak smál, že jsem tak smělý?
30.11.2009 10:40 - Gediman
Hm, co třeba všemu?

Píše:
Opravdu se mám smát nebo brečet, že jsi ještě pořád nepochopil, že když si postava nemusí házet na útok (tj. má 95 šanci, že v něm uspěje), nemá smysl mít atribut útok?

Tohle je LOL sám o sobě. Nemám stoprocentní šanci, ale nevadí, stejně nemusím. Aspoň mi nepadne dvacítka a zbraň se nerozbije, a to se vyplatí!

Píše:
Nebo se mám jen řechtat, žes nepochopil, že když vykradeš pravidla nějaké hry, nemůžeš nepřenést i fluff, který ti z 3:15 na tvůj odpad vůbec nesedí?

Další dobrá komedie, jak ty s Nielsenem. Řehtal jsem se spíš já. O fluffu víš jen to, co jsem vypustil (tudíž téměř nic), dále kdyby jsi neignoroval popis mého záměru o pár příspěvků výše (ten kde jsem pastoval odkazy na youtube-videa, která odpovídají tomu, čeho chci dosáhnout), pak bys věděl, že styl 3:16 je PŘESNĚ to co jsem hledal. Tímto děkuji Blainovi a skewovi za to, že mě na něj upozornili.

Píše:
Také se mi líbí, že máš atributy, které v pravidlech vůbec nevyužíváš.

příklady využití atributů jsou uvedeny u popisu atributů :)

Sranda co?
30.11.2009 11:10 - Blaine
Gediman: Ja jsem 3:16 nehral, pouze jsem si ji precetl, takze nemohu soudit. Ale musim se priznat, ze v 3:16 bych si rad zahral Warhammer, rozhodne ne v Dark Heresy, protoze ta mi prijde hrozne neobratna a rozsahla, dokonce bych rekl az zbytecne.
Kdyz jsi tedka zjistil, ze jine systemy ma cenu si precist, mohl bych jenom doporucit nasmerovat sve kroky i do jinych systemu. Pak si vypsat to, ceho ty systemy chteji dosahnout, zamyslet se znovu nad Voidem a postavit ho od zakladu novy. Samozrejme uz s nejakou koncepci v mysli a se zkusenosti, jak tyto veci resi ostatni systemy. A tim se poucit z chyb predchozich systemu a chyb svych, ktere jsme ti tady ukazali.
30.11.2009 11:13 - Jarik
nechtel jsem,ale po dlouhe dobe musim.
Void je jako ceske zakonodarstvi. Zakon od toho a onoho... a nakonec jsme v Kocourkove.

neb system je spatne nastaven.
30.11.2009 11:41 - Gediman
Blaine: dokonalost 3:16 jsem uviděl hned na první pohled. Jednoduché a akční, dokáže to scény typu Equilibrium/Ultraviolet, kde jeden hrdina kosí protivníky po desítkách. Pak jsem četl nějakou recenzi (plné verze) a autor poukazoval na podobnost s wargamingem, což mě znovu potěšilo a opět dokázalo, že tenhle styl je přesně co chci.

Nicméně převzít systém 3:16 tak jak je je myslím také chyba, protože 3:16 je o mariňácích co páchají celoplanetární genocidy (ano, tvůrce se inspiroval W40K, sám to tam přiznává), zatímco Void je o týmu žoldáků co plní různě nebezpečné mise, i když většinou obsahující velké boje, rozhodně nejsou v tak velkém měřítku. Je to o nakombení nejlepšího týmu a jeho vybavení podle mise, na kterou právě jde (Dawn of War 2 mi jde příkladem, ať se vám to líbí nebo ne) + vývoj postavy hlavně co se týče nákupu nových abilit - 3:16 tuhle problematiku bere trochu jednoduše. Dále bych chtěl zakomponovat nutnost trochu víc taktizovat, což opět u 3:16 nefunguje.
30.11.2009 11:48 - noir
Gediman: Postava elfa -střelce nemůže při střelbě minout. Buď se strefí, nebo se mu rozbije zbraň. Hráč to ví, takže sebou jeho figurka tahá tucty pistolek. Ale minout nemůže. A ano, je to vtipné k uzoufání.


Ano, o tvé hře víme jen to, cos vypustil. Nicméně jsi tvrdil, že hra půjde od začátků kariéry, kdy postavy začínají jako bezejmenní žoldáci až po vládce vesmíru. zatím vidím, že v úvodním "dobrodružství" mají tihle nováčci k dispozici bitevní křižník se stíhačkami a mají zabít tisíc nepřátel.
Přejal jsi pravidla (a s nimi i omylem fluff) z 3:15, kde jsou hráči elitou mezi elitou - těmi nejlepšími ve vesmíru.

Příklady využití atributů jsou uvedeny i popisu atributů. Ano, například inteligence (urcuje, jak dobre postava umí provádet ruzné logické úkony) je skvěle popsaný příklad využití atributu.

Vykradení pravidel 3:15 je nesmírně půvabné - obšlehls to sakum-prdum, bez přemýšlení, prostě všechno. To je nádherný, vlastně ti zůstaly jen nesmyslný a nepoužitelný kyberware a legrační božstva, jinak jsi to vykradl celé. Konečně si můžeš říkat designér!
30.11.2009 11:49 - Gediman
1. proč ne :)
2. vidíš rozdíl mezi lampou s prasklou žárovkou a rozstříleným tankem?
3. čekej, pokud nemáš trpělivost, nedržím tě.
4. já zase slyšel, že je to beta.
30.11.2009 11:52 - Gediman
Píše:
Ano, o tvé hře víme jen to, cos vypustil. Nicméně jsi tvrdil, že hra půjde od začátků kariéry, kdy postavy začínají jako bezejmenní žoldáci až po vládce vesmíru. zatím vidím, že v úvodním "dobrodružství" mají tihle nováčci k dispozici bitevní křižník se stíhačkami a mají zabít tisíc nepřátel.

Není to úvodní dobrodružství, je to testovací dobrodružství. Křižník nebude standardní vybavení. Tím bude spíš něco ve stylu Millenium Falcona.
30.11.2009 11:59 - Gediman
a btw, je to "3:16" a ne "3:15", to jen tak naokraj :D
30.11.2009 12:11 - Nachtrose
Void V.3:16 zemre ve 3:15 pote, co nasedne ve 3:10 do vlaku do Yumy...
30.11.2009 12:28 - Bajo
Gdimane, pokud jsi prehledl Jersonuv dotaz, tady je znovu:

Jerson píše:
Vidím, že jsi četl jiná pravidla, nechal ses jimi "inspirovat", ale vůbec jsi nepochopil smysl.

Píše:
1. Zámery
V této fázi všichni zúčastnění popíší, co chtějí dělat. Postřílet oddíl, rozsekat monstrum, seslat kouzlo a tak podobně.
...
3. Vyhodnocení
V této fázi se určí, jestli se daný záměr povedl, nebo ne. Zúcastněný si hodí proti příslušnému atributu a pokud uspěje, záměr se povedl. Pokud se záměr nepovedl, pak je na řadě další zúcastněný.
Zasažený cíl si musí hodit proti svému Armor. Pokud uspěje, zásahu odolal...
Nepřijde ti na téhle pasáži nic divného?


Zvyraznil jsem ti i potrebne casti ;-)
30.11.2009 12:34 - Gediman
Ano, vím na co narážel. Tohle je tak trochu výjimka a rozdíl oproti 3:16, kde nepřítel nemá šanci. Tohle odolání je jen u útoků a kouzel, asi bych to měl napsat jako výjimku.

Když už jsme u těch rozdílů mezi Voidem a 3:16, pak je další markantní rozdíl v tom, že v 3:16 platí, že dokud neselžeš, tak jsi pořád na řadě, zatímco ve Voidu po tvém tahu jde na řadu další hráč/protivník.
30.11.2009 12:37 - Gediman
Co ale spíš nechápu, je Jersonova věta:

Píše:
Vidím, že jsi četl jiná pravidla, nechal ses jimi "inspirovat", ale vůbec jsi nepochopil smysl.


Jaký zase smysl? Smysl čeho? Inspirace? Pravidel? Těch mých nebo 3:16? Vesmíru?
30.11.2009 12:45 - Bajo
Geidmen: to je prave ta pointa, proc potom odkazoval na tu pasaz. 3:16 je postavena na vyhodnocovani konfliktu, tedy ze hraci urci zamer a potom se mechanikou rozhodne, jestli nastal (nebo ktery nastal, pokud je jich vice ve hre). Ty jsi patrne pouzil tuto mechaniku, aniz by jsi rozumel k cemu je dobra a jak funguje.

Jinak by jsi nemohl pouzit tu posledni zvyraznenou vetu. Protoze jak muze hracu uspet v zameru "postrilet oddil"? A zaroven nasledne postrileny oddil (nebo jeho cast) uspet v hodu na zbroj a tedy nebyt postrilen? (uspel tedy hrac ve svem zameru nebo ne?) Tady jsi totiz najednou z neznameho duvodu opsutil vyhodnocovani konfliktu. To jestli oddil je nebo neni postrilen, je urceno prave tim prvnim hodem (to jakou ma zbroj by melo ovlivnovat ten prvni hod pro tom, kdy se rozhoduje o zamru "postrilet oddil" , pricemz zamerem oddilu patrne bude neco jineho a pokud uspeje oddil, netreba to komplikovat.

Musis se rozjodnout, jestli chces pouzivat vyhodnocovani konfliktu nebo vyhodnocovani cinnosti. Nemuzes mezi nimi prechazet ani nemuzes hracu nechat uspesne vyhodnotit konflikt a potom mu to jinym hodem zase sebrat (jaky to ma smysl?), to potom je urcovani zameru k nicemu.
30.11.2009 12:55 - Gediman
A kdyby bylo zárměrem jen "trefit oddíl"? :)

Jinak chápu na co narážíš, špatně jsem to formuloval. Rozhodně bych chtěl nechat protivníkovi možnost záchrany, což je ten hod na Armor, etc.
30.11.2009 13:01 - Bajo
Pokud to chces nechat takhle, tak potom vubec neztracej cas urcovanim zameru, protoze tahle mechanika slouzi uplne k jinemu hernimu pristupu, nez jaky patrne ve sve hre chces mit (a bude to jen komplikace navic, ktera vlastne nema zadne vyuziti).
A tim dostavas odpoved na to, co patrne Jerson myslel tim, ze jsi pouzil nejakou mechaniku, aniz bys asi vedel, k cemu je vlastne dobra (to take vysvetluje, proc tu nekteri doporucovali precist vice ruznych RPG, ja ti k tomu doporucuji i nejake clanky o RPG designu, urcite ti to muze pomoct ;-))
Paklize to nechces rusit, tak se zamysli nad tim, k cemu vlastne urcovani zameru asi slouzi a nejak to jeste uprav (ale hadam, vzhledem ke stylu hry kam tva hra smeruje, ze spis zamery a cele ty tyjatry kolem vyhodnocovani konfliktu tam spis mit nechces :-) )

Jinak nenech se odradit negativni kritikou, spise si z ni zkus vzit to nejlepsi. Ja ti docela fandim a pokud tu hru vydas, tak si ju urcite koupim :-) Sice asi jeste nemas dost zkusenosti a predstav o designu systemu, ale zase pokud to vezmes odpovedne a budes se "vzdelavat" a nasavat informace, muze se to postupne zmenit. Takze hodne zdaru a mej otevrenou mysl (kreativita je pri jakemkoliv designu lepis nez funkcni fixace -> fixace na jiz funkcni reseni, tedy pokud to opravdu delas pro vic nez jen vlastni potrebu) :-)
30.11.2009 13:03 - Jerson
Bajo, reagoval už bez pobízení, děkuji.

Gedimane, co když jako hráč řeknu, že chci střelbou zahnat celý oddíl? Nebo sestřelit křižník? Nebo hůře - co když GM řekne, že chce pobít všechny hráčské postavy? V záměrech vůbec nemusí fungovat boj - taky můžu chít nechat nepříteli vybuchnout mozek, pokud ovládám kouzla.

A když se pak hodí na úspěch, a jedna nebo druhá strana uspěje, tak co - hráč sestřelí křižník? Nebo GM vybije celou skupinu, a hraje druhý v pořadí?

Noir ti to napsal ostře, ale pravdivě - zatím rozhodně nemáš znalosti a schopnosti na to, abys dokázal vytvořit hratelný RPG systém. Opravdu nechápu, proč nevezmeš jeden z těch existujících a nepoužiješ ho.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Gediman

Gediman.cz - domovská stránka mého osobního projektu stolního RPG, plus recenze na další RPG, které mě osobně zaujaly. Dále zde naleznete popisy materiálů k wargame Warhammer 40.000, články o popkulturních fenoménech a také můj audioblog.více
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11635804176331 secREMOTE_IP: 3.17.5.68