Projekt Void

Void: Sci-Fantasy je česká RPG hra, poprvé vydaná v roce 2012. V roce 2020 vyšla předělaná verze 2.0, která již nese název Void: Science Fantasy.

Kombinuje žánr fantasy a sci-fi, to vše v „grimdark“ hávu temnoty, beznaděje a utrpení, kde hlavní roli hrají nekončící války, intriky a korupce. Hra toho plně využívá a tak nabízí především drsnou akci a boj ve všech jeho rozmanitých formách, kde skutečně jde o život. Pravidla jsou jednoduchá, inspirovaná wargamingem a bez zbytečných komplikací. Gamemaster i hráči mají k dispozici nástroje, které jim dovolují vytvářet nekonvenční kombinace a prožít napínavá a nebezpečná dobrodružství. Koneckonců, pokud hráč svoji postavu řádně nepřipraví na všechny hrozby, smrt ji může dostihnout poměrně rychle. Je tu nepřeberné množství zvláštních schopností, předmětů, zbraní a dopravních prostředků, takže postavu lze dobře přizpůsobit každé taktice, každému protivníkovi.

Void: Science Fantasy má vlastní svět, který je prostorově i časově dosti rozsáhlý a inspirativní. Má mnoho dějových linií, na které lze snadno navázat. Hlavní zápletkou je boj spásného Světla proti korumpující Temnotě. Když byla galaxie zmítána obrovskou válkou mezi stoupenci dvanácti bohů Nebe a dvanácti bohů Pekla, pětadvacátý bůh se rozhodl obětovat svůj život, aby ji ukončil – tím, že přivede zlo tak hrozné, že se proti němu budou muset všichni spojit. Na místě jeho smrti vznikla Trhlina do Prázdnoty, ne-prostoru za hranicemi vesmíru. Z ní začala vyvěrat Temnota, která se brzy zformovala v pětici Temných bohů s jediným posláním – pohltit všechny duše. Válka mezi Nebem a Peklem sice oficiálně skončila, mír mezi galaktickými frakcemi však nenastal. Technologicky pokročilí lidé Černých říší bojují s magicky nadanými lidmi z Bílých říší, zatímco obě skupiny jsou pod útokem lidí Šedých říší, kteří je považují za separatisty. Orkové vedou bleskovou válku proti těžebním klanům trpaslíků, hobgoblini jsou v zákopové válce s průmyslově orientovanými gnómy a goblini provádí své partyzánské akce proti zemědělským půlčíkům. Vznešení elfové fanaticky oddaní Nebi pokračují ve svaté válce proti Temným elfům, kteří jsou slepě věrní Peklu. Lesní elfové, kteří se této války odmítli účastnit, odešli do exilu, kde se však dostali do konfliktu s xenofobními ursary. Felirové a canirové spolu vedou kruté predátorské bitvy o suroviny a teritorium. Mocní Titáni – trollové, zlobři a obři – se snaží vybudovat velké říše na troskách impéria svých dávných pánů, při tom však musí bojovat o cenné otroky. Mezitím armády Temné ruky pomalu postupují a dobývají jeden planetární systém za druhým. Zdá se, že vyhasnutí veškerého Světla se neodvratně blíží.

Přehled toho, co zatím vyšlo:



Základní kniha
Základní kniha pravidel. Dovoluje hrát za žoldnéře – nájemné bojovníky.
Verze 2.0 je rozdělena na jednotlivé kapitoly:
- Systém
- Tvorba postavy
- Dovednosti a vybavení
- Zápasník
- Střelec
- Technik
- Lékař
- Kouzelník
- Kněz
- Infiltrátor
- Víra a korupce
- Mise
- Zbraně
- Implantáty a talismany
- Zvířata
- Protivníci
- Dopravní prostředky
- Svět

Výcvikový tábor
"Demoverze" hry, která na pouhých třiceti stránkách obsahuje ta nejzákladnější pravidla. Ke stažení ZDE

Triskelion
Příručka pro hry Trilogie Void, která se zabývá Triskelionem. Ke stažení ZDE

Hrdinové říší 2.0
Příručka přinášející pravidla pro hraní dalších kariér (mimo žoldnéře a plenitele) a také vůdců organizací i vládců říší, což je užitečné především tehdy, když postavy získají mnoho bodů zkušeností a velké bohatství. Kromě toho obsahuje pravidla pro tvorbu základny. Ke stažení ZDE

Arzenál zkázy 2.0
Příručka zaměřující se na další vybavení, brnění, zbraně, implantáty a talismany. Ke stažení ZDE

Temná ruka 2.0
Příručka pojednávající o silách Temnoty. Dovoluje hrát za plenitele, „temnou“ obdobu žoldnéřů. Jsou to krvelačné bandy upírů, vlkodlaků, nemrtvých, mutantů a zatemnělých, jejichž úkolem je získávat duše smrtelníků pro Temné bohy. Ke stažení ZDE

Nespoutaná magie 2.0
Příručka zaměřující se na další kouzla resp. psi-síly. Ke stažení ZDE

Velkolepé zázraky 2.0
Příručka zaměřující se na další rituály resp. seance. Ke stažení ZDE

Smrtící divočina 2.0
Příručka obsahující nová zvířata a rostliny. Je tu také uvedeno vybavení, které je možné zvířatům přikoupit a zvýšit tak jejich efektivnost v boji. Ke stažení ZDE

Grimdark karty 2.0
Grimdark karty jsou herní pomůcka, která zajišťuje, že hra bude mít atmosféru v grimdark stylu. Ačkoliv jsou primárně navrženy pro hry trilogie Void, je možné je použít v kterémkoliv jiném stolním RPG. Ke stažení ZDE


Příručky dosud ve staré verzi:

Apokalypsa
Příručka týkající se přírodních katastrof, zbraní hromadného ničení, mocných kouzel a rituálů. Nabízí mnoho možností totální destrukce a zkázy, které gamemaster může použít jako pozadí zápletky a hráči jako „eso v rukávu“ proti těm nejmocnějším protivníkům. Ke stažení ZDE

Ocelové bestie
Příručka zaměřená na bojové dopravní prostředky, jejich modifikace a přídavné vybavení. Obsahuje Lodní deník, ve kterém si hráči mohou udržovat přehled o svém námořním, oblačném či vesmírném plavidle. Ke stažení ZDE

Zuřící bohové
Příručka o astrálních služebnících bohů - dovoluje za ně hrát již od začátku. Kromě toho se zabývá vírou smrtelníků a obsahuje také vzácné vybavení pro křižáky. Ke stažení ZDE

Nelítostné armády
Příručka obsahuje pravidla pro boj oddílů i pro velké bitvy armád a flotil. Jsou tu popsáni také noví bojovníci majoritních ras. Ke stažení ZDE

Kolébka života
Příručka obsahující pouze popisy nejvýznamnějších a nejzajímavějších míst galaxie. Spolu s ní je k dispozici také galaktická mapa. Ke stažení ZDE

Šedé stíny
Soubor předpřipravených misí, který je vhodný pro začínající Gamemastery. Ke stažení ZDE
Napsal: Gediman
30.11.2009 18:58 - Sosáček
Spis si precti Fate.
30.11.2009 19:02 - Merlin
hoši proč se stresujete. vždyť tenhle systém se ubije sám a jediný kdo ho bude hrát bude samotný tvůrce a pár lidí kolem něj...nic víc, nic míň. člověk co je nadšený warzonou (samo o sobě hroznou hrou) a nehrál nic jiného než ji a dračák...úsměvné.

btw. stejně si pořád myslím, že je to velkej žertík
30.11.2009 19:06 - noir
Laď, Gedimane, laď.

Merlin: Pokud ano, pak je jeho autor stejně špatným žertéřem jako gamedesignérem. Tolik vynaložené energie a času na jeden špatný fór, to mi přijde krapet zoufalé...
30.11.2009 20:21 - Gurney
Merlin píše:
btw. stejně si pořád myslím, že je to velkej žertík

Souhlas :)
30.11.2009 20:31 - skew
Gedimane, to stanovení záměrů je ve tvém podání myslím normální iniciativa. Popsal to Bajo, conflikt resolution imho jede na ten princip, že se snaží nacpat toho co nejvíce pod jeden hod, kterej zastřešuje spoustu drobných detailů, snaží se to všechno abstrahovat. Jede na rovnost šancí splnit svůj záměr a to se imho moc neslučuje s filosofií "Provádí se to ve třech hodech, pokud v prvním uspěju / prvním i druhém, ty jsi prohrál, ani si neházej, loosere !".

Btw, DoW2 jsem hrál, ale nejsem si jistej, proč to Jersonovi říkáš... Na jakou podobnost jsi narážel ?
1.12.2009 09:01 - Bajo
Jako jestli jde o Warzonu, existuji RPG od Target Games s nazvem Mutant Chronicles (1993)(pravidla se daji vygooglit) a jeho predchudce Mutant RPG (1984). Jestli si to dobre pamatuji. To by mela byt "Warzone RPG".
1.12.2009 10:24 - Jerson
Nemám rád Warhammer. Nemá smysl sem dávat nevyzkoušené náčrty - co čekáš, že ti k tomu řekneme?

Kdo vyhlašuje záměry jako první? A co GMmovi brání v tom, aby nasadil pět oddílů o deseti lidech místo jednoho o padesáti?

Warzona byla dost nudná hra postavená z větší části na složení armády. Rozhodně ne žádný akční boj. Warzone RPG jsem nehrál.
1.12.2009 11:50 - Rimbo
Warzone RPG nehral nikdo protoze nic takoveho nevyslo. Puvodni RPG: Mutant Chronicles od TG vyslo myslim ve dvou edicich jak pise Bajo. Nasledovala karetni hra Doomtrooper na motivy MCh a soubezne s ni deskova hra Warzone ze sveta MCh, ktera se objevila ve 3 edicich a stolni hry: Blood Berets, Siege of Citadel a Fury of Clansmen. Jen pro upresneni...
1.12.2009 14:55 - sirien
Každopádně tohle je sranda - copak Jersone nechápeš, že Gediman má růžové brýličky a cokoliv co napíšeš a nelíbí se mu prostě odignoruje a to co se mu líbí (i kdyby to od Tebe byla kritika - viz ta Warzone a kompliment výše) si pro sebe tučně zvýrazní?

Btw., nejblíž realtime co jsem v RPG viděl byly systémově Exalted (reálně herně potom narativně popisné souboje, ale to je systémově nepodchytitelné)
1.12.2009 15:08 - Jerson
Siriene, na růžové brýle je podlě mě nejlepší palba z brokovnice. Oči ti možná ochrání, ale stopy na obličeji zůstanou.

Nicméně společně si můžeme napsat první XP za úspěch, když opustil k100 (: )
1.12.2009 15:44 - sirien
timlhe tempem... si rád zahraju v sedmdesáti na stará kolena výborný, konečně dokončený systém Void :D
2.12.2009 20:36 - Gediman
Píše:
Btw, DoW2 jsem hrál, ale nejsem si jistej, proč to Jersonovi říkáš... Na jakou podobnost jsi narážel ?


Celý ten styl DoW2 je pro mě velkou inspirací. Vybavování postavy, zkušenosti, ability (včetně mé oblíbené ability Dreadnoughta - čistící palba ;), tým co jde kosit hordy protivníků. DoW2 koneckonců není čistokrevná RTS, těch RTS prvků je tam na čistou RTS dost málo, spíš je to taková kombinace s RPG.
2.12.2009 21:05 - Jerson
Gedimane, ale to pořád mluvíš o bojích v počítačové hře. Dojem z hraní této verze Voidu se jim nepřiblíží ani trochu (leda náhodou a navzdory pravidlům). Protože ty si možná představíš za pravidly skvělé filmové scény a počítačové bitky, ale jiní hráči je za těmi pravidly neuvidí.
2.12.2009 23:26 - skew
Gediman píše:
Celý ten styl DoW2 je pro mě velkou inspirací.

Viz. Jerson. Já to v tvé hře nevidím a to jsem ji hrál a snažím se to vidět.
Přejmutím toho pravidla "zabij Xd10 nepřátel" z 3:16 jsi podle mne tohoto efektu až tak nedosáhl (nemluvě o tom, že násobení víc než dvěma mi nepřijde úplně cool, natožpak šedesáti).

Píše:
Vybavování postavy

...je i všude možně jinde, než jen v DoW2.

Píše:
zkušenosti

taktéž.

Píše:
ability

taktéž.

Píše:
tým co jde kosit hordy protivníků.

Ok. Akorát v DoW2 si nemůžeš utrácet peníze za přivolání strike-u, kterej pořeší všechno za tebe (ačkoliv ty pravděpodobnosti u náletů jsou blbý, velká šance že se nestane nic, ještě větší, že ti sejmou letoun).

A opět viz. Jerson, co se mě osobně na DoW2 líbilo, byla ta nehorázná vyšperkovanost a grafické orgie a detily. Takový to likvidování zdí (nejlépe tím, že jima commander proběhne nebo terminátoři projdou), likvidování stromů, opadávání kousků budov po zásahu zbloudilou raketou a tak. Pobíhání z krytu do krytu a jiný hovadinky, prostě fyzicky interaktivní prostředí.

Tohle v normálním RPGčku málokdy bude působit tak cool. V P&P RPG jako takových z principu nic nebrání, aby prostředí reagovalo na cokoliv, co postavy udělají. Akorát někdy pravidla hážou klacky pod nohy určitému chování. Ale především, nijak jsem moc neslyšel nikoho nadšeně vyprávět o tom, jak jeho postava bombasticky rozbila stěnu kladivem. (maximálně tak na to lidi vedle nadávají v na účet DrD+)

Nehledě na to, že zatím nevidím nic, co by to té hry vůbec dodávalo.

Co jsem chtěl říct, je: nevím, co přesně chceš z DoW2 do Voidu dostat, ale to, v čem je DoW2 imho silnej a výraznej, to v RPG bude k ničemu.
3.12.2009 00:36 - Superheores
Viz. Jerson. Já to v tvé hře nevidím a ...snažím se to vidět.
+1
24.12.2009 20:51 - Kainasus
Už to zdechlo?
24.12.2009 23:36 - sirien
kdybys nezkoušel ressurrection rituál tak jo
26.12.2009 19:16 - Merlin
Sajlent!..aj kiljúúú!
28.12.2009 00:41 - skew
Gediman u sebe na stránkách (28.12.2009 0:24) píše:
Mno jo, už bych měl zase něco vydat, aby tu nestála řeč... zítra sem přihodím článek o zbraních... A asi bych měl napsat taky pokračování tyhle povídky. :)

Tak možná jen tady. Moc se mi ale nestýská.
3.2.2010 12:39 - TJ
Nevite nekdo jak se Gediman ve skutecnosti jmenuje nebo kde bydli? Jakekoli informace uvitam tohle uz by vazne stalo za navstevu:D... Diky TJ. info zasilejte na " the.jesus@seznam.cz "

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Gediman

Gediman.cz - domovská stránka mého osobního projektu stolního RPG, plus recenze na další RPG, které mě osobně zaujaly. Dále zde naleznete popisy materiálů k wargame Warhammer 40.000, články o popkulturních fenoménech a také můj audioblog.více
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10369300842285 secREMOTE_IP: 18.222.67.251