Projekt Void

Void: Sci-Fantasy je česká RPG hra, poprvé vydaná v roce 2012. V roce 2020 vyšla předělaná verze 2.0, která již nese název Void: Science Fantasy.

Kombinuje žánr fantasy a sci-fi, to vše v „grimdark“ hávu temnoty, beznaděje a utrpení, kde hlavní roli hrají nekončící války, intriky a korupce. Hra toho plně využívá a tak nabízí především drsnou akci a boj ve všech jeho rozmanitých formách, kde skutečně jde o život. Pravidla jsou jednoduchá, inspirovaná wargamingem a bez zbytečných komplikací. Gamemaster i hráči mají k dispozici nástroje, které jim dovolují vytvářet nekonvenční kombinace a prožít napínavá a nebezpečná dobrodružství. Koneckonců, pokud hráč svoji postavu řádně nepřipraví na všechny hrozby, smrt ji může dostihnout poměrně rychle. Je tu nepřeberné množství zvláštních schopností, předmětů, zbraní a dopravních prostředků, takže postavu lze dobře přizpůsobit každé taktice, každému protivníkovi.

Void: Science Fantasy má vlastní svět, který je prostorově i časově dosti rozsáhlý a inspirativní. Má mnoho dějových linií, na které lze snadno navázat. Hlavní zápletkou je boj spásného Světla proti korumpující Temnotě. Když byla galaxie zmítána obrovskou válkou mezi stoupenci dvanácti bohů Nebe a dvanácti bohů Pekla, pětadvacátý bůh se rozhodl obětovat svůj život, aby ji ukončil – tím, že přivede zlo tak hrozné, že se proti němu budou muset všichni spojit. Na místě jeho smrti vznikla Trhlina do Prázdnoty, ne-prostoru za hranicemi vesmíru. Z ní začala vyvěrat Temnota, která se brzy zformovala v pětici Temných bohů s jediným posláním – pohltit všechny duše. Válka mezi Nebem a Peklem sice oficiálně skončila, mír mezi galaktickými frakcemi však nenastal. Technologicky pokročilí lidé Černých říší bojují s magicky nadanými lidmi z Bílých říší, zatímco obě skupiny jsou pod útokem lidí Šedých říší, kteří je považují za separatisty. Orkové vedou bleskovou válku proti těžebním klanům trpaslíků, hobgoblini jsou v zákopové válce s průmyslově orientovanými gnómy a goblini provádí své partyzánské akce proti zemědělským půlčíkům. Vznešení elfové fanaticky oddaní Nebi pokračují ve svaté válce proti Temným elfům, kteří jsou slepě věrní Peklu. Lesní elfové, kteří se této války odmítli účastnit, odešli do exilu, kde se však dostali do konfliktu s xenofobními ursary. Felirové a canirové spolu vedou kruté predátorské bitvy o suroviny a teritorium. Mocní Titáni – trollové, zlobři a obři – se snaží vybudovat velké říše na troskách impéria svých dávných pánů, při tom však musí bojovat o cenné otroky. Mezitím armády Temné ruky pomalu postupují a dobývají jeden planetární systém za druhým. Zdá se, že vyhasnutí veškerého Světla se neodvratně blíží.

Přehled toho, co zatím vyšlo:



Základní kniha
Základní kniha pravidel. Dovoluje hrát za žoldnéře – nájemné bojovníky.
Verze 2.0 je rozdělena na jednotlivé kapitoly:
- Systém
- Tvorba postavy
- Dovednosti a vybavení
- Zápasník
- Střelec
- Technik
- Lékař
- Kouzelník
- Kněz
- Infiltrátor
- Víra a korupce
- Mise
- Zbraně
- Implantáty a talismany
- Zvířata
- Protivníci
- Dopravní prostředky
- Svět

Výcvikový tábor
"Demoverze" hry, která na pouhých třiceti stránkách obsahuje ta nejzákladnější pravidla. Ke stažení ZDE

Triskelion
Příručka pro hry Trilogie Void, která se zabývá Triskelionem. Ke stažení ZDE

Hrdinové říší 2.0
Příručka přinášející pravidla pro hraní dalších kariér (mimo žoldnéře a plenitele) a také vůdců organizací i vládců říší, což je užitečné především tehdy, když postavy získají mnoho bodů zkušeností a velké bohatství. Kromě toho obsahuje pravidla pro tvorbu základny. Ke stažení ZDE

Arzenál zkázy 2.0
Příručka zaměřující se na další vybavení, brnění, zbraně, implantáty a talismany. Ke stažení ZDE

Temná ruka 2.0
Příručka pojednávající o silách Temnoty. Dovoluje hrát za plenitele, „temnou“ obdobu žoldnéřů. Jsou to krvelačné bandy upírů, vlkodlaků, nemrtvých, mutantů a zatemnělých, jejichž úkolem je získávat duše smrtelníků pro Temné bohy. Ke stažení ZDE

Nespoutaná magie 2.0
Příručka zaměřující se na další kouzla resp. psi-síly. Ke stažení ZDE

Velkolepé zázraky 2.0
Příručka zaměřující se na další rituály resp. seance. Ke stažení ZDE

Smrtící divočina 2.0
Příručka obsahující nová zvířata a rostliny. Je tu také uvedeno vybavení, které je možné zvířatům přikoupit a zvýšit tak jejich efektivnost v boji. Ke stažení ZDE

Grimdark karty 2.0
Grimdark karty jsou herní pomůcka, která zajišťuje, že hra bude mít atmosféru v grimdark stylu. Ačkoliv jsou primárně navrženy pro hry trilogie Void, je možné je použít v kterémkoliv jiném stolním RPG. Ke stažení ZDE


Příručky dosud ve staré verzi:

Apokalypsa
Příručka týkající se přírodních katastrof, zbraní hromadného ničení, mocných kouzel a rituálů. Nabízí mnoho možností totální destrukce a zkázy, které gamemaster může použít jako pozadí zápletky a hráči jako „eso v rukávu“ proti těm nejmocnějším protivníkům. Ke stažení ZDE

Ocelové bestie
Příručka zaměřená na bojové dopravní prostředky, jejich modifikace a přídavné vybavení. Obsahuje Lodní deník, ve kterém si hráči mohou udržovat přehled o svém námořním, oblačném či vesmírném plavidle. Ke stažení ZDE

Zuřící bohové
Příručka o astrálních služebnících bohů - dovoluje za ně hrát již od začátku. Kromě toho se zabývá vírou smrtelníků a obsahuje také vzácné vybavení pro křižáky. Ke stažení ZDE

Nelítostné armády
Příručka obsahuje pravidla pro boj oddílů i pro velké bitvy armád a flotil. Jsou tu popsáni také noví bojovníci majoritních ras. Ke stažení ZDE

Kolébka života
Příručka obsahující pouze popisy nejvýznamnějších a nejzajímavějších míst galaxie. Spolu s ní je k dispozici také galaktická mapa. Ke stažení ZDE

Šedé stíny
Soubor předpřipravených misí, který je vhodný pro začínající Gamemastery. Ke stažení ZDE
Napsal: Gediman
8.2.2010 20:15 - Jerson
1) sepíšeš pravidla, která budou po přečtení vypadat hratelně
2) předložíš je kritikům, kteří ti najdou slabá místa
3) připravíš si jedno nebo dvě náhraní řešení ke každému slabému místu
4) otestuješ na lidech
8.2.2010 20:17 - Gediman
Takže klasicky, dobrá :)
8.2.2010 20:42 - skew
Jerson nedodal k tomu prvnímu bodu, že musí vypadat hratelně podle jeho měřítek (/podle měřítek testerů), ne tvých ;-)
8.2.2010 21:09 - sirien
- myšlenka
- koncepce
- plán
- podrobná metodologie odpovídající standardům
- schválení etické komise
- získání grantu
- provedení experimentu
- vyhodnocení experimentu
- oponentura experimentu
- publikování experimentu v prestižním médiu
8.2.2010 21:42 - Dukolm
Tak sem nakoukl ze zvědavosti na tvůj web (s úmyslem se pobavit) opět si nezklamal když tak pohlížím na hru nic moc a svět když sem tak pročítal jen ty schémata zbraní tak si neuvědomuješ s jakou technologií si zahráváš. A celkově na mě působíš jako pejsek a kočička když vařili dort a víš jak to dopadlo...
...výsledek nedopadl vůbec dobře

vzpomněl jsme si na tvoje řeči o reálnosti a když koukám na technologie používané ve zbraních si neuvědomuješ potenciál některých proti ostatním
23.3.2010 08:43 - Gediman
Zdar,

menší update záhlaví ;)
23.3.2010 10:55 - Jerson
A kde máš odkaz na současnou podobu pravidel?
23.3.2010 11:03 - Gediman
Zatím nikde. Do pátku ji chci ale dokončit, abych ji mohl vzít na SCon ;) Takže tak příští týden by to na netu mohlo být.
23.3.2010 13:23 - Merlin
no..jen mě tak napadlo..proč je na výběr ze sedmi povolání/specializací, ale je 24 bohů? To jako je každý patronem svého druhu jogurtu nebo zeleniny?
23.3.2010 13:44 - Gediman
Hahahah.... další.
23.3.2010 13:59 - Jerson
Já na ty bohy koukal taky (a na velký počet ras), ale pak jsem si řekl, že pantheony stejně ignoruju a odlišnost ras se uvidí.
Jinak jsem koukal na principy zbraní - koukám, že jsi použil všechny možné principy vystřelování projektilů. Jen tedy parní a gravitační pušky vedle sebe vidím na dost násilné spojení, a nevím, proč na beznábojnicové pušky potřebuješ elektrický zdroj.
(A vůbec většina těch zbraní je dost složitá na bojové použití, občas ještě závislá na dvou různých zdrojích energie a to je špatně.)
23.3.2010 14:03 - Vannax
Merlin: Špatně počítáš. Ještě jsou taky bohové pro jednotlivé rasy:
lidé (tři druhy - patrně černoši, běloši a cigoši), Elfové (tři druhy - patrně lesní, polní a luční), Trpaslíci, Půlčíci, Gnómové, Skřeti (tři druhy - liliputi, nanoputi a femtoputi), Titáni (tři druhy - megatitán, gigatitán a terratitán), Doglingové (alias "čoklíci"), Catlingové(alias "mňoukové"), Ursanové.

To máš 18 ras + 7 povolání a ejhle, jeden bůh nám tu schází.
23.3.2010 23:23 - Merlin
Gediman: aha...tak nějak jsem od autora čekal poněkud přesnější odpověď, ale tak...to taky o něčem svědčí

VannaX: hmm...pravda....mea culpa :) jinak ursanové jsou "brumlové"
23.3.2010 23:31 - Alnag
Vannax píše:
Doglingové (alias "čoklíci"), Catlingové(alias "mňoukové"), Ursanové.


Nejdřív jsem si myslel, že si děláš legraci... pak jsem se podíval na web a fakt.

EDIT: Koukám, že je to i tady v záhlaví...
23.3.2010 23:48 - noir
Ty vole, tohle mně nedělejte. Člověk se vrátí z dovolené do ČR a první, co si přečte, je tahle komedie. Škoda, že neovládám takové ty zkratky označující duševní stav uživatele. Jinak bych napsal něco jako ROFL LOL apod.
24.3.2010 00:33 - Jerson
Gedimane, tebe to pořád baví? Myslím dělat pravidla bez nápadu ... prakticky jediná mechanika kterou tam máš, je "podhoď hodnotu vlastnosti a akce uspěje, jinak neuspěje", pak tam máš druhou na zraňování a to je prakticky všechno. To že hráč může vyhlásit prakticky jakýkoliv záměr pořád trvá a v pravidlech to nijak neřešíš. Už jsi to zkoušel se svými hráči?
24.3.2010 02:17 - skew
Merlin píše:
Gediman: aha...tak nějak jsem od autora čekal poněkud přesnější odpověď, ale tak...to taky o něčem svědčí
Hmph, to mi přijde jako zaobalit zlatej valoun do sraček a pak vyčítat někomu jinému, že se těma sračkama neprobírá a nehledá ho...
24.3.2010 07:23 - Merlin
skew: no jo, takovej jsem já...nicméně vůbec netuším co to meleš? :)
moje otázka zněla, proč někam nacpal sedm povolání (nebo jak tomu říká) a k tomu 24 bohů...a jak jsem byl upozorněn 23 ras. Myslím, že to bylo docela srozumitelný...:)
24.3.2010 08:51 - Vannax
RE skew: otázka je, jestli vůbec mezi těma sračkama nějakej zlatej valoun je.... zatím podle toho obsáhlého rozboru (doteď na 58 stránkách diskuze) to vypadá, že ne.

Mě jenom udivuje, že v dnešní době tisíce a jednoho RPG systémů se ještě někdo pokouší vytvářet další. Jaký toho smysl? Gedimane, mám dojem, že zatím jsi tu nikoho nepřesvědčil, že v tom množství práce a úsilí, které jsi tomu svému projektu už věnoval, se někde skrývá ten zlatý valoun. Tedy ten důvod, proč by se o tvoje nová pravidla měli zajímat i ostatní. Tedy něco, co k novým pravidlům přitáhne zvědavé roulplejéry, léta zvyklé hrát (podle jejich názoru) vyšperkované DrD, vymazlený Shadowrun, vypiplané DnD, vybroušený Fate, osvědečený CPH, zajímavý Amber, atd...atd...

Zkus na to odpovědět: Co je to "něco navíc" co se ve Voidu ukrývá a jinde to nenajdeme?

Pokud nic takového není, pak - aspoň jak to vidím já - nemá pro nikoho moc smysl se novými pravidly vůbec zabývat. V popisu v záhlaví jsou totiž celkem standardní věci, které prakticky nijak nevybočují z řad jiných RPG.
24.3.2010 08:59 - Jerson
Osobně mám z Viodu pocit, že spíše než RPG by to měla být wargamingová hra, přesněji upravená Warzona. A nic proti tomu - ne že bych viděl tolik pravidel, ale ještě jsem neviděl jednoduchý, zábavný a přitom rychlý systém, takže na tomto poli by se ti možná vynikalo snáze. Zejména v případě, že bys ho postavil jako souboj skupiny expertů s množstvím protivníků.
Protože ve Voidu nevidím nic, co by se vztahovalo k roleplayingu jako takovému a dokonce mám dojem, že by tam ani nebyl moc potřeba.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Gediman

Gediman.cz - domovská stránka mého osobního projektu stolního RPG, plus recenze na další RPG, které mě osobně zaujaly. Dále zde naleznete popisy materiálů k wargame Warhammer 40.000, články o popkulturních fenoménech a také můj audioblog.více
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.1029109954834 secREMOTE_IP: 3.145.186.6