Projekt Void

Void: Sci-Fantasy je česká RPG hra, poprvé vydaná v roce 2012. V roce 2020 vyšla předělaná verze 2.0, která již nese název Void: Science Fantasy.

Kombinuje žánr fantasy a sci-fi, to vše v „grimdark“ hávu temnoty, beznaděje a utrpení, kde hlavní roli hrají nekončící války, intriky a korupce. Hra toho plně využívá a tak nabízí především drsnou akci a boj ve všech jeho rozmanitých formách, kde skutečně jde o život. Pravidla jsou jednoduchá, inspirovaná wargamingem a bez zbytečných komplikací. Gamemaster i hráči mají k dispozici nástroje, které jim dovolují vytvářet nekonvenční kombinace a prožít napínavá a nebezpečná dobrodružství. Koneckonců, pokud hráč svoji postavu řádně nepřipraví na všechny hrozby, smrt ji může dostihnout poměrně rychle. Je tu nepřeberné množství zvláštních schopností, předmětů, zbraní a dopravních prostředků, takže postavu lze dobře přizpůsobit každé taktice, každému protivníkovi.

Void: Science Fantasy má vlastní svět, který je prostorově i časově dosti rozsáhlý a inspirativní. Má mnoho dějových linií, na které lze snadno navázat. Hlavní zápletkou je boj spásného Světla proti korumpující Temnotě. Když byla galaxie zmítána obrovskou válkou mezi stoupenci dvanácti bohů Nebe a dvanácti bohů Pekla, pětadvacátý bůh se rozhodl obětovat svůj život, aby ji ukončil – tím, že přivede zlo tak hrozné, že se proti němu budou muset všichni spojit. Na místě jeho smrti vznikla Trhlina do Prázdnoty, ne-prostoru za hranicemi vesmíru. Z ní začala vyvěrat Temnota, která se brzy zformovala v pětici Temných bohů s jediným posláním – pohltit všechny duše. Válka mezi Nebem a Peklem sice oficiálně skončila, mír mezi galaktickými frakcemi však nenastal. Technologicky pokročilí lidé Černých říší bojují s magicky nadanými lidmi z Bílých říší, zatímco obě skupiny jsou pod útokem lidí Šedých říší, kteří je považují za separatisty. Orkové vedou bleskovou válku proti těžebním klanům trpaslíků, hobgoblini jsou v zákopové válce s průmyslově orientovanými gnómy a goblini provádí své partyzánské akce proti zemědělským půlčíkům. Vznešení elfové fanaticky oddaní Nebi pokračují ve svaté válce proti Temným elfům, kteří jsou slepě věrní Peklu. Lesní elfové, kteří se této války odmítli účastnit, odešli do exilu, kde se však dostali do konfliktu s xenofobními ursary. Felirové a canirové spolu vedou kruté predátorské bitvy o suroviny a teritorium. Mocní Titáni – trollové, zlobři a obři – se snaží vybudovat velké říše na troskách impéria svých dávných pánů, při tom však musí bojovat o cenné otroky. Mezitím armády Temné ruky pomalu postupují a dobývají jeden planetární systém za druhým. Zdá se, že vyhasnutí veškerého Světla se neodvratně blíží.

Přehled toho, co zatím vyšlo:



Základní kniha
Základní kniha pravidel. Dovoluje hrát za žoldnéře – nájemné bojovníky.
Verze 2.0 je rozdělena na jednotlivé kapitoly:
- Systém
- Tvorba postavy
- Dovednosti a vybavení
- Zápasník
- Střelec
- Technik
- Lékař
- Kouzelník
- Kněz
- Infiltrátor
- Víra a korupce
- Mise
- Zbraně
- Implantáty a talismany
- Zvířata
- Protivníci
- Dopravní prostředky
- Svět

Výcvikový tábor
"Demoverze" hry, která na pouhých třiceti stránkách obsahuje ta nejzákladnější pravidla. Ke stažení ZDE

Triskelion
Příručka pro hry Trilogie Void, která se zabývá Triskelionem. Ke stažení ZDE

Hrdinové říší 2.0
Příručka přinášející pravidla pro hraní dalších kariér (mimo žoldnéře a plenitele) a také vůdců organizací i vládců říší, což je užitečné především tehdy, když postavy získají mnoho bodů zkušeností a velké bohatství. Kromě toho obsahuje pravidla pro tvorbu základny. Ke stažení ZDE

Arzenál zkázy 2.0
Příručka zaměřující se na další vybavení, brnění, zbraně, implantáty a talismany. Ke stažení ZDE

Temná ruka 2.0
Příručka pojednávající o silách Temnoty. Dovoluje hrát za plenitele, „temnou“ obdobu žoldnéřů. Jsou to krvelačné bandy upírů, vlkodlaků, nemrtvých, mutantů a zatemnělých, jejichž úkolem je získávat duše smrtelníků pro Temné bohy. Ke stažení ZDE

Nespoutaná magie 2.0
Příručka zaměřující se na další kouzla resp. psi-síly. Ke stažení ZDE

Velkolepé zázraky 2.0
Příručka zaměřující se na další rituály resp. seance. Ke stažení ZDE

Smrtící divočina 2.0
Příručka obsahující nová zvířata a rostliny. Je tu také uvedeno vybavení, které je možné zvířatům přikoupit a zvýšit tak jejich efektivnost v boji. Ke stažení ZDE

Grimdark karty 2.0
Grimdark karty jsou herní pomůcka, která zajišťuje, že hra bude mít atmosféru v grimdark stylu. Ačkoliv jsou primárně navrženy pro hry trilogie Void, je možné je použít v kterémkoliv jiném stolním RPG. Ke stažení ZDE


Příručky dosud ve staré verzi:

Apokalypsa
Příručka týkající se přírodních katastrof, zbraní hromadného ničení, mocných kouzel a rituálů. Nabízí mnoho možností totální destrukce a zkázy, které gamemaster může použít jako pozadí zápletky a hráči jako „eso v rukávu“ proti těm nejmocnějším protivníkům. Ke stažení ZDE

Ocelové bestie
Příručka zaměřená na bojové dopravní prostředky, jejich modifikace a přídavné vybavení. Obsahuje Lodní deník, ve kterém si hráči mohou udržovat přehled o svém námořním, oblačném či vesmírném plavidle. Ke stažení ZDE

Zuřící bohové
Příručka o astrálních služebnících bohů - dovoluje za ně hrát již od začátku. Kromě toho se zabývá vírou smrtelníků a obsahuje také vzácné vybavení pro křižáky. Ke stažení ZDE

Nelítostné armády
Příručka obsahuje pravidla pro boj oddílů i pro velké bitvy armád a flotil. Jsou tu popsáni také noví bojovníci majoritních ras. Ke stažení ZDE

Kolébka života
Příručka obsahující pouze popisy nejvýznamnějších a nejzajímavějších míst galaxie. Spolu s ní je k dispozici také galaktická mapa. Ke stažení ZDE

Šedé stíny
Soubor předpřipravených misí, který je vhodný pro začínající Gamemastery. Ke stažení ZDE
Napsal: Gediman
24.3.2010 10:19 - skew
Aha, špatně jste mě asi pochopili.
Ten zlatej valoun byla ta citovaná Merlinova otázka (páč pro Gedimana to měl být přínosný podnět pro zamyšlení se nad tím, k čemu mu tam je tolik bohů atd...). Sračky v té metafoře představuje ten výsměch (s jogurtem a zeleninou).
Po X stranách podobných otázek už bych se taky neobtěžoval odpovídat. Asi.
24.3.2010 10:23 - Merlin
skew: promin, ale on mi neodpověděl ani na spousty dalších otázek a nejen mě....takže mě to až tak nepřekvapilo. Co se týká bohů jogurtů a zeleniny, ano, byla to ironická poznámka týkající se dle mě zbytečného a neúměrně rozlehlého panteonu :)
24.3.2010 10:26 - Nachtrose
A kolik bohu ze ma treba takove DnD ( vcetne tech temnych )?
24.3.2010 10:36 - Merlin
Nacht: to fakt netuším...ale musíš brát poměr věnovaného úsilí. Buď dělám systém ve kterém plánuji hlavně boj se všemi aspekty okolo...a v tom případě je 24! bohů vážně naprosto zbytečný. Nebo se soustředím na provázané pozadí, kde mají bohové své místo a pak je těch 24! bohů už jen...trošku moc.

Jinak, jestli si dobře všimneš, v DnD je primárně tak 6? bohů v PHB a tak 6-7 v DMG. Navíc mají opodstatnění a nejsou zbytečně detailní
24.3.2010 10:43 - Vannax
skew: ...aha, tak to byla tak zametaforovaná metafora, že se mi ji prostě nepodařilo rozmetaforovat... no nic.
24.3.2010 10:44 - Nachtrose
Jenom v Eberronu jsem napocital 22 bohu a bozstev, pricemz posledni v seznamu je "Khyber cults", coz muze citat nekolik roznych sekt a kultu, cimz roste pocet daleko daleko nad 24 od Gedimana. A to mam pocit, ze Eberron je, co se bozstev tyce, jeste hodne proridlej oproti generic settingu, nebo FR. Schvalne si v CB rozklikni roletku "deity".

Gediman: kdyz uz na "medvidky" pouzivas latinsky zaklad "ursa", proc to same nepouzit i pro "rafiky" a "micinky"? Nebo jeste lip, neco uplne originalniho, treba z nejaka jineho ciziho jazyka ( ne moc proflaknuteho ). Inuti, Nekoriani, Kumari? :-) ( ok, porusil jsem to s neproflaknutym jazykem, ale to byl jen tak napad z hlavy. Inu - pes, Neko - kocka, Kuma - medved; vse z japonciny )
24.3.2010 10:48 - Vannax
Nacht: ale jsou v DnD i ateistické settingy, kde na boha nenarazíš.
24.3.2010 10:51 - Nachtrose
Merlin: taky zalezi, co s danymi bohy zamysli. V DnD je to ve vetsine pripadu jenom fluffova zalezitost, nejake hmatatelnejsi vyhody z toho maji jen divine classy kterych je momentalne kolik? Petina ze vsech? Pokud to bude system warhammer, cili kazdy proti kazdemu, tak ma prumer 2.4 boha na rasu ( podrasy nepocitaje ) coz nemusi byt zase tak moc. Ale pak je chyba ty bohy scitat dohromady, nakolik boha valky muzou mit jak lide, tak pajzlove, tak vsichni ostatni a nejak mam pochyby, ze by dve rasy, kazda na uplne jinem kulturnim a technologickem principu, uctivali ty same bozstva.
24.3.2010 10:56 - Nachtrose
Vannax: osobne znam nejak hloubeji jen ty tri, co jsem zminil, ale nevylucuju. Slo mi jen o to ukazat, ze ani ve hre, kterou tu hraje hodne navstevniku a ma ji dokonce ve velke oblibe ( nezavysle na edici ), 24 bohu neni zase TAK desive vysoke cislo.

/edit: Doplneni

A nebo se staci podivat do historickych panteonu na maticce zemi. A to jsou lide oznaceni jako jedna rasa. Kdyz by jsme secetli recke/rimske, egyptske, nordicke a vsechny dalsi panteony, mislim, ze se dostaneme na tri, ne-li ctyr mistne cisla.
24.3.2010 10:57 - Merlin
Nacht: jak si určitě všimneš, tak v CB je smícháno několik božstev z různých settingů. Každý setting má svůj panteon, nebo dokonce žádný...a znovu opakuji, pokud je na tom postaven svět (jako je to třeba u Eberronu, nebo FR), pak ano...ale zajímá mě odůvodnění v v něčem, co je zaměřeno pouze na boj a deklaruje to.
24.3.2010 11:05 - Nachtrose
Merlin píše:
Nacht: jak si určitě všimneš, tak v CB je smícháno několik božstev z různých settingů.


Ano, o tom vim. Jen mi prijde, ze nekdy reagujes az zbytecne moc utocne, navic na veci, ktere funguji podobne v systemu, ve kterem se sam pohybujes a hrajes.
24.3.2010 11:07 - Merlin
Nacht: a další důležitá věc...v kampaních jsou bohové kvůli Světu...ve Voidu žádný svět jako takový není, tudíž mě zajímá jejich opodstatnění a počet
24.3.2010 11:08 - Merlin
Nacht: hmm..tos mě nezažil reagovat útočně...teda, pokud mi náhodou nevidíš do hlavy :)

A jestli chceš srovnávat systém ve kterém hraju a pohybuju se s tím co je v tomhle topicu...tak mě rozesměješ :)
24.3.2010 14:30 - Gurney
Jerson píše:
mám z Viodu pocit, že spíše než RPG by to měla být wargamingová hra

Já mám dojem že autor moc netuší jestli chce dělat víc wargamingovou hru nebo rpgéčko.
24.3.2010 15:01 - Merlin
nebo erpégéčkem rozstřílet cokoliv :)
25.3.2010 01:54 - sirien
Vannax píše:
Mě jenom udivuje, že v dnešní době tisíce a jednoho RPG systémů se ještě někdo pokouší vytvářet další. Jaký toho smysl?

Smysl to mít snadno může, nicméně u Voidu ho fakt poněkud postrádám...

pořád by mohl noir ukončit válku jediným epickým výstřelem?
25.3.2010 18:11 - Gediman
Jsem tu jen na skok, takže jen tak FYI:

Na SCon (sobota) beru ultra-lite verzi Voidu, takže kdo tam bude a měl by zájem, tak ať se hlásí. Protože I want YOU for the Void. ;)
26.3.2010 00:19 - sirien
lol. Možná bych i... jak Tě tam člověk tak asi najde nebo pozná?
26.3.2010 07:48 - Gediman
Klekni si doprostřed hlavní haly, postav obětní oltář z kostí divokých zvířat, dýkou si nařízni zápěstí, nech krev skapat na oltář a zatímco se tak bude dít, hlasitě sedmkrát za sebou opakuj "Ph'nglui mglw'nafh Gediman R'lyeh wgah'nagl fhtagn!", po sedmém zopakování z oltáře vyšlehnou plameny a věz, že já se budu tyčit před tebou!

Buď to, a nebo hledej Imperiálního komisaře, což je takový ten chlápek v černo-červené uniformě s pistolí a šavlí u pasu. Určitě jsi ho už párkrát viděl.

;)
26.3.2010 10:07 - skew
sirien: A pokud k tomu dojde, postni sem report, prosím.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Gediman

Gediman.cz - domovská stránka mého osobního projektu stolního RPG, plus recenze na další RPG, které mě osobně zaujaly. Dále zde naleznete popisy materiálů k wargame Warhammer 40.000, články o popkulturních fenoménech a také můj audioblog.více
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10221004486084 secREMOTE_IP: 3.144.113.197