Projekt Void

Void: Sci-Fantasy je česká RPG hra, poprvé vydaná v roce 2012. V roce 2020 vyšla předělaná verze 2.0, která již nese název Void: Science Fantasy.

Kombinuje žánr fantasy a sci-fi, to vše v „grimdark“ hávu temnoty, beznaděje a utrpení, kde hlavní roli hrají nekončící války, intriky a korupce. Hra toho plně využívá a tak nabízí především drsnou akci a boj ve všech jeho rozmanitých formách, kde skutečně jde o život. Pravidla jsou jednoduchá, inspirovaná wargamingem a bez zbytečných komplikací. Gamemaster i hráči mají k dispozici nástroje, které jim dovolují vytvářet nekonvenční kombinace a prožít napínavá a nebezpečná dobrodružství. Koneckonců, pokud hráč svoji postavu řádně nepřipraví na všechny hrozby, smrt ji může dostihnout poměrně rychle. Je tu nepřeberné množství zvláštních schopností, předmětů, zbraní a dopravních prostředků, takže postavu lze dobře přizpůsobit každé taktice, každému protivníkovi.

Void: Science Fantasy má vlastní svět, který je prostorově i časově dosti rozsáhlý a inspirativní. Má mnoho dějových linií, na které lze snadno navázat. Hlavní zápletkou je boj spásného Světla proti korumpující Temnotě. Když byla galaxie zmítána obrovskou válkou mezi stoupenci dvanácti bohů Nebe a dvanácti bohů Pekla, pětadvacátý bůh se rozhodl obětovat svůj život, aby ji ukončil – tím, že přivede zlo tak hrozné, že se proti němu budou muset všichni spojit. Na místě jeho smrti vznikla Trhlina do Prázdnoty, ne-prostoru za hranicemi vesmíru. Z ní začala vyvěrat Temnota, která se brzy zformovala v pětici Temných bohů s jediným posláním – pohltit všechny duše. Válka mezi Nebem a Peklem sice oficiálně skončila, mír mezi galaktickými frakcemi však nenastal. Technologicky pokročilí lidé Černých říší bojují s magicky nadanými lidmi z Bílých říší, zatímco obě skupiny jsou pod útokem lidí Šedých říší, kteří je považují za separatisty. Orkové vedou bleskovou válku proti těžebním klanům trpaslíků, hobgoblini jsou v zákopové válce s průmyslově orientovanými gnómy a goblini provádí své partyzánské akce proti zemědělským půlčíkům. Vznešení elfové fanaticky oddaní Nebi pokračují ve svaté válce proti Temným elfům, kteří jsou slepě věrní Peklu. Lesní elfové, kteří se této války odmítli účastnit, odešli do exilu, kde se však dostali do konfliktu s xenofobními ursary. Felirové a canirové spolu vedou kruté predátorské bitvy o suroviny a teritorium. Mocní Titáni – trollové, zlobři a obři – se snaží vybudovat velké říše na troskách impéria svých dávných pánů, při tom však musí bojovat o cenné otroky. Mezitím armády Temné ruky pomalu postupují a dobývají jeden planetární systém za druhým. Zdá se, že vyhasnutí veškerého Světla se neodvratně blíží.

Přehled toho, co zatím vyšlo:



Základní kniha
Základní kniha pravidel. Dovoluje hrát za žoldnéře – nájemné bojovníky.
Verze 2.0 je rozdělena na jednotlivé kapitoly:
- Systém
- Tvorba postavy
- Dovednosti a vybavení
- Zápasník
- Střelec
- Technik
- Lékař
- Kouzelník
- Kněz
- Infiltrátor
- Víra a korupce
- Mise
- Zbraně
- Implantáty a talismany
- Zvířata
- Protivníci
- Dopravní prostředky
- Svět

Výcvikový tábor
"Demoverze" hry, která na pouhých třiceti stránkách obsahuje ta nejzákladnější pravidla. Ke stažení ZDE

Triskelion
Příručka pro hry Trilogie Void, která se zabývá Triskelionem. Ke stažení ZDE

Hrdinové říší 2.0
Příručka přinášející pravidla pro hraní dalších kariér (mimo žoldnéře a plenitele) a také vůdců organizací i vládců říší, což je užitečné především tehdy, když postavy získají mnoho bodů zkušeností a velké bohatství. Kromě toho obsahuje pravidla pro tvorbu základny. Ke stažení ZDE

Arzenál zkázy 2.0
Příručka zaměřující se na další vybavení, brnění, zbraně, implantáty a talismany. Ke stažení ZDE

Temná ruka 2.0
Příručka pojednávající o silách Temnoty. Dovoluje hrát za plenitele, „temnou“ obdobu žoldnéřů. Jsou to krvelačné bandy upírů, vlkodlaků, nemrtvých, mutantů a zatemnělých, jejichž úkolem je získávat duše smrtelníků pro Temné bohy. Ke stažení ZDE

Nespoutaná magie 2.0
Příručka zaměřující se na další kouzla resp. psi-síly. Ke stažení ZDE

Velkolepé zázraky 2.0
Příručka zaměřující se na další rituály resp. seance. Ke stažení ZDE

Smrtící divočina 2.0
Příručka obsahující nová zvířata a rostliny. Je tu také uvedeno vybavení, které je možné zvířatům přikoupit a zvýšit tak jejich efektivnost v boji. Ke stažení ZDE

Grimdark karty 2.0
Grimdark karty jsou herní pomůcka, která zajišťuje, že hra bude mít atmosféru v grimdark stylu. Ačkoliv jsou primárně navrženy pro hry trilogie Void, je možné je použít v kterémkoliv jiném stolním RPG. Ke stažení ZDE


Příručky dosud ve staré verzi:

Apokalypsa
Příručka týkající se přírodních katastrof, zbraní hromadného ničení, mocných kouzel a rituálů. Nabízí mnoho možností totální destrukce a zkázy, které gamemaster může použít jako pozadí zápletky a hráči jako „eso v rukávu“ proti těm nejmocnějším protivníkům. Ke stažení ZDE

Ocelové bestie
Příručka zaměřená na bojové dopravní prostředky, jejich modifikace a přídavné vybavení. Obsahuje Lodní deník, ve kterém si hráči mohou udržovat přehled o svém námořním, oblačném či vesmírném plavidle. Ke stažení ZDE

Zuřící bohové
Příručka o astrálních služebnících bohů - dovoluje za ně hrát již od začátku. Kromě toho se zabývá vírou smrtelníků a obsahuje také vzácné vybavení pro křižáky. Ke stažení ZDE

Nelítostné armády
Příručka obsahuje pravidla pro boj oddílů i pro velké bitvy armád a flotil. Jsou tu popsáni také noví bojovníci majoritních ras. Ke stažení ZDE

Kolébka života
Příručka obsahující pouze popisy nejvýznamnějších a nejzajímavějších míst galaxie. Spolu s ní je k dispozici také galaktická mapa. Ke stažení ZDE

Šedé stíny
Soubor předpřipravených misí, který je vhodný pro začínající Gamemastery. Ke stažení ZDE
Napsal: Gediman
7.4.2010 00:38 - sirien
Gediman píše:
Ne, něco horšího. Inteligentní noir :)

detsrýlytrůčípšot.
7.4.2010 00:54 - Jerson
Gediman píše:
Ostatní, co se týče počtu bohů, raději se ani nedívejte na božstva starověkého Řecka. Mohli byste se z toho totiž leknutím posadit :)

Jenže všechno byli defacto jen hodně mocní lidé a hlavně každý byl jiný.
7.4.2010 01:20 - Shako
Gediman píše:

Ostatní, co se týče počtu bohů, raději se ani nedívejte na božstva starověkého Řecka. Mohli byste se z toho totiž leknutím posadit :)


Z ceho prameni ten nazor, ze ostatni diskutujici neznaji Reckou mytologii? Odvazoval bych se tvrdit, ze tak 90% tech lidi tady ji zna vcelku dobre.;-)


Na system jsem byl kdysi davno (kdyz jsem se o nem nekde docetl) vcelku zvedav, ted zacinam mit pocit, ze je to jen spousta pohadek na ruzny zpusob, ale nic dalsiho, co by melo cloveka zaujmout, zatim nevidim....
Na zacatku to vypadalo, ze mas nejaky plan, co s tim projektem delat... Nekde se ta idea ztratila a nebo vam verit, ze to jen nestihas sepsat?
7.4.2010 07:52 - Gediman
Píše:
Jenže všechno byli defacto jen hodně mocní lidé a hlavně každý byl jiný.

Lidé? Tak to mi vysvětli :) A taky, kde bereš tu jistotu, že bohové ve Voidu jsou všichni stejní?

Píše:
Z ceho prameni ten nazor, ze ostatni diskutujici neznaji Reckou mytologii? Odvazoval bych se tvrdit, ze tak 90% tech lidi tady ji zna vcelku dobre.;-)

No nevím, 25 bohů jim přišlo hodně, samotná řecká mytologie jich má něco kolem 60, když je tedy nerozlišuji na olympské, titány atd... Egyptská mytologie dokonce něco kolem 2000 (za celou svoji dlouhou historii). I tak je to ale divné, protože DnD jich má taky mraky a taky je to ok. Skoro mi přijde, že mých 24 (25) + 5 je relativně malé číslo :)

Píše:
Na zacatku to vypadalo, ze mas nejaky plan, co s tim projektem delat... Nekde se ta idea ztratila a nebo vam verit, ze to jen nestihas sepsat?

Ten plán mám pořád, i když je pravda, že toho času na psaní je méně než bych potřeboval.
7.4.2010 08:26 - Quentin
Optimální počet bohů je někde mezi 0-5. Třeba trojice Mitra, Crom, Seth, si celkem vystačí.

Nemůžeš počet bohů ve svojí hře srovnávat s reálnou historíí. Během hry si hráči na víc jak 5 bohů nezvyknou, jednoduše je budou ignorovat. Naopak pokud budeš mít bohy třeba jen dva (např dobrého a zlého), tak se ti budou častěji dostávat do hry a při troše štěstí si je hráči zapamatují.
7.4.2010 08:58 - Jerson
Gediman píše:
Lidé? Tak to mi vysvětli :) A taky, kde bereš tu jistotu, že bohové ve Voidu jsou všichni stejní?

Antičtí bohové mají lidské vlastnosti, vcelku běžné a pochopitelné touhy a slabosti. Jsou hodně mocní, ale ne až tak, že by to bylo lidem nepochopitelné. Navíc se docela stírá hranice mezi těmi slabšími z nich a těmi nejlepšími lidmi, případně tu jsou ještě titáni stojící někde mezi.

Tví bohové mají být nesmírně staří a mocní, ale přitom se nudí, hádají dělají si naschváli jak malí fakani. A aby toho nebylo málo, tak sis vytvořil ještě většího bubáka, o kterém ví jen jeden z nich a i když je ten bubák ještě mocnější než vesmír, tak ho jeden z nich dokáže v pohodě zadržet - tedy napřed vytvoří trhlinu, aby ho pustil dovnitř, a pak ho dokáže zadržet a propustit jen jeho moc.

Jmenovitě jsi rozepsal dva a to jen proto, že udělali něco jiného než ostatní (a velmi lidského) Jinak jsou rozdělení na dvě skupiny plus jeden exot, kdybys z každé strany deset bohů vynechal, nikdo nepozná rozdíl.
Mrkni se, jak to má tvoje oblíbená Warzona - pět korporací, pět apoštolů. Plus nějaké frakce na Zemi, kterých je tuším taky pět.
7.4.2010 09:00 - Gediman
No dobře, reálnou historii tedy ne, ale co to DnD?
7.4.2010 09:03 - noir
Víš, Gedimane, kdybys jen tak nežvanil a neobviňoval ostatní z neznalosti, možná by sis o té řecké mytologii mohl i něco přečíst. Klasických bohů měli staří Řekové 14. To ostatní jsou lokální bůžkové potůčků, hor a personifikované koncepty vlastností, případně héróové. A oni i ti Řekové už mezi pravými Bohy a těmihle lepšími vílami sakra rozlišovali.
Základ je 14, babico.
7.4.2010 09:06 - noir
DnD čtvrté edice má bohů 20, z toho 11 je relevantních pro postavy.
7.4.2010 09:06 - Merlin
Gediman: Dnd má v hráčské příručce tuším sedm až deset bohů. DM má ve své příručce taky tak sedm bohů. Jedmotlivé settingy si bohy přidávají, ubírají a mění, ale většina z nich je navázána na modul a je s ním propojena (např. FR mají bohy provázané se sevětem a ovlivňují ho, stejně jako svět ovlivňuje je).
7.4.2010 09:08 - Gediman
Jerson: Ty dva bohy jsem v historii zmínil jednoduše proto, že zrovna v dané situaci hráli roli oni (a vůbec mě nenapadlo, že to bude někomu dělat problém). Je spousta dalších situací a mezníků, kde hrají roli ostatní. Že udělali něco velmi lidského taky není nic zvláštního, podobné "lidské" činy dělali i antičtí bohové, což sám píšeš.
7.4.2010 09:15 - Merlin
Gediman: proč tedy nezmiňuješ i ty ostatní? Jaká spousta situací a mezníků? A hlavně..proč udělali co udělali? Jaký k tomu měli důvod, co je k tomu vedlo?
7.4.2010 09:21 - Gediman
Protože to je Úvod do historie, né kompletní vyčerpávající historie. Psát všechno tam nebudu :) Proč to udělali a co je k tomu vedlo? To jsem zatím schválně nenapsal, ale když si historii přečteš znova, z jedné pasáže vydedukuješ takovou znepokojující pravdu :)
7.4.2010 09:23 - Merlin
řadím si to mezi další : Neodpověděl
7.4.2010 09:25 - Gediman
Ach jo... raději ušetříme úhozy na klávesnici - příště se mě ani na nic neptej. ;)
7.4.2010 09:31 - Merlin
Když odmítáš relevantně odpovídat, proč vůbec něco někam prezentuješ? tedy kromě toho, že by ti někdo měl klepat na rameno a říkat jak úžasnou práci děláš...
7.4.2010 09:32 - Nerhinn
Všimli jste si, že pokaždé, když je nejistý/teče mu do bot/neví/nemá/nezná, začnou se jeho odpovědi hemžit otravnými smajlíky?
7.4.2010 09:33 - Gediman
Píše:
Když odmítáš relevantně odpovídat, proč vůbec něco někam prezentuješ?


A vida, otázka. Zařaď si ji mezi další.
7.4.2010 09:35 - Jerson
Gediman píše:
Že udělali něco velmi lidského taky není nic zvláštního, podobné "lidské" činy dělali i antičtí bohové, což sám píšeš.

Znovu - antičtí bohové vypadají většinu času jako lidé a taky se tak chovají. Nejsou to žádné astrální prastaré entity. Oni se mohou chovat jako lidé a pořád to bude uvěřitelné. U tvých bohů to neplatí - už jen jména. Kdo jim je dal? Jak se udrží víra v jednoho boha v několika různých soustavách, když lidé jsou schopní válčit kvůli náboženství i v malém Irsku?

Ta tvoje "znepokujující pravda" bude na 100% nějaké otřepané klišé, otázka je jen, zda půjde o typ "celý vesmír je jen iluze" nebo "všichni jsme jen experiment übermocné entity".

Nerhinn - měl jsem pocit, že když neví, je to jasně poznat, ale že na mlžení používá smajlíky jsem si všiml až teď.
7.4.2010 09:41 - noir
Ono je to vůbec srranda - Gedimanovi Bohové tvořili galaxie na běžícím páse, dělali zázraky jako dělo. A pak objevili lidi a získali mnohem větší moc. A přestali dělat cokoliv, jen se tahají o dušičky. A zlej bubák zvenku na to čumí a dvanáct ze třinácti věků nedělá nic. Wow, jak pestré a napínavé. Tak Gedi, jaký je zásadní rozdíl mezi čtvrtým a sedmým věkem? Dvěma větama, prosím. Bez smajlíků, prosím.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Gediman

Gediman.cz - domovská stránka mého osobního projektu stolního RPG, plus recenze na další RPG, které mě osobně zaujaly. Dále zde naleznete popisy materiálů k wargame Warhammer 40.000, články o popkulturních fenoménech a také můj audioblog.více
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10519695281982 secREMOTE_IP: 3.14.253.221