Projekt Void

Void: Sci-Fantasy je česká RPG hra, poprvé vydaná v roce 2012. V roce 2020 vyšla předělaná verze 2.0, která již nese název Void: Science Fantasy.

Kombinuje žánr fantasy a sci-fi, to vše v „grimdark“ hávu temnoty, beznaděje a utrpení, kde hlavní roli hrají nekončící války, intriky a korupce. Hra toho plně využívá a tak nabízí především drsnou akci a boj ve všech jeho rozmanitých formách, kde skutečně jde o život. Pravidla jsou jednoduchá, inspirovaná wargamingem a bez zbytečných komplikací. Gamemaster i hráči mají k dispozici nástroje, které jim dovolují vytvářet nekonvenční kombinace a prožít napínavá a nebezpečná dobrodružství. Koneckonců, pokud hráč svoji postavu řádně nepřipraví na všechny hrozby, smrt ji může dostihnout poměrně rychle. Je tu nepřeberné množství zvláštních schopností, předmětů, zbraní a dopravních prostředků, takže postavu lze dobře přizpůsobit každé taktice, každému protivníkovi.

Void: Science Fantasy má vlastní svět, který je prostorově i časově dosti rozsáhlý a inspirativní. Má mnoho dějových linií, na které lze snadno navázat. Hlavní zápletkou je boj spásného Světla proti korumpující Temnotě. Když byla galaxie zmítána obrovskou válkou mezi stoupenci dvanácti bohů Nebe a dvanácti bohů Pekla, pětadvacátý bůh se rozhodl obětovat svůj život, aby ji ukončil – tím, že přivede zlo tak hrozné, že se proti němu budou muset všichni spojit. Na místě jeho smrti vznikla Trhlina do Prázdnoty, ne-prostoru za hranicemi vesmíru. Z ní začala vyvěrat Temnota, která se brzy zformovala v pětici Temných bohů s jediným posláním – pohltit všechny duše. Válka mezi Nebem a Peklem sice oficiálně skončila, mír mezi galaktickými frakcemi však nenastal. Technologicky pokročilí lidé Černých říší bojují s magicky nadanými lidmi z Bílých říší, zatímco obě skupiny jsou pod útokem lidí Šedých říší, kteří je považují za separatisty. Orkové vedou bleskovou válku proti těžebním klanům trpaslíků, hobgoblini jsou v zákopové válce s průmyslově orientovanými gnómy a goblini provádí své partyzánské akce proti zemědělským půlčíkům. Vznešení elfové fanaticky oddaní Nebi pokračují ve svaté válce proti Temným elfům, kteří jsou slepě věrní Peklu. Lesní elfové, kteří se této války odmítli účastnit, odešli do exilu, kde se však dostali do konfliktu s xenofobními ursary. Felirové a canirové spolu vedou kruté predátorské bitvy o suroviny a teritorium. Mocní Titáni – trollové, zlobři a obři – se snaží vybudovat velké říše na troskách impéria svých dávných pánů, při tom však musí bojovat o cenné otroky. Mezitím armády Temné ruky pomalu postupují a dobývají jeden planetární systém za druhým. Zdá se, že vyhasnutí veškerého Světla se neodvratně blíží.

Přehled toho, co zatím vyšlo:



Základní kniha
Základní kniha pravidel. Dovoluje hrát za žoldnéře – nájemné bojovníky.
Verze 2.0 je rozdělena na jednotlivé kapitoly:
- Systém
- Tvorba postavy
- Dovednosti a vybavení
- Zápasník
- Střelec
- Technik
- Lékař
- Kouzelník
- Kněz
- Infiltrátor
- Víra a korupce
- Mise
- Zbraně
- Implantáty a talismany
- Zvířata
- Protivníci
- Dopravní prostředky
- Svět

Výcvikový tábor
"Demoverze" hry, která na pouhých třiceti stránkách obsahuje ta nejzákladnější pravidla. Ke stažení ZDE

Triskelion
Příručka pro hry Trilogie Void, která se zabývá Triskelionem. Ke stažení ZDE

Hrdinové říší 2.0
Příručka přinášející pravidla pro hraní dalších kariér (mimo žoldnéře a plenitele) a také vůdců organizací i vládců říší, což je užitečné především tehdy, když postavy získají mnoho bodů zkušeností a velké bohatství. Kromě toho obsahuje pravidla pro tvorbu základny. Ke stažení ZDE

Arzenál zkázy 2.0
Příručka zaměřující se na další vybavení, brnění, zbraně, implantáty a talismany. Ke stažení ZDE

Temná ruka 2.0
Příručka pojednávající o silách Temnoty. Dovoluje hrát za plenitele, „temnou“ obdobu žoldnéřů. Jsou to krvelačné bandy upírů, vlkodlaků, nemrtvých, mutantů a zatemnělých, jejichž úkolem je získávat duše smrtelníků pro Temné bohy. Ke stažení ZDE

Nespoutaná magie 2.0
Příručka zaměřující se na další kouzla resp. psi-síly. Ke stažení ZDE

Velkolepé zázraky 2.0
Příručka zaměřující se na další rituály resp. seance. Ke stažení ZDE

Smrtící divočina 2.0
Příručka obsahující nová zvířata a rostliny. Je tu také uvedeno vybavení, které je možné zvířatům přikoupit a zvýšit tak jejich efektivnost v boji. Ke stažení ZDE

Grimdark karty 2.0
Grimdark karty jsou herní pomůcka, která zajišťuje, že hra bude mít atmosféru v grimdark stylu. Ačkoliv jsou primárně navrženy pro hry trilogie Void, je možné je použít v kterémkoliv jiném stolním RPG. Ke stažení ZDE


Příručky dosud ve staré verzi:

Apokalypsa
Příručka týkající se přírodních katastrof, zbraní hromadného ničení, mocných kouzel a rituálů. Nabízí mnoho možností totální destrukce a zkázy, které gamemaster může použít jako pozadí zápletky a hráči jako „eso v rukávu“ proti těm nejmocnějším protivníkům. Ke stažení ZDE

Ocelové bestie
Příručka zaměřená na bojové dopravní prostředky, jejich modifikace a přídavné vybavení. Obsahuje Lodní deník, ve kterém si hráči mohou udržovat přehled o svém námořním, oblačném či vesmírném plavidle. Ke stažení ZDE

Zuřící bohové
Příručka o astrálních služebnících bohů - dovoluje za ně hrát již od začátku. Kromě toho se zabývá vírou smrtelníků a obsahuje také vzácné vybavení pro křižáky. Ke stažení ZDE

Nelítostné armády
Příručka obsahuje pravidla pro boj oddílů i pro velké bitvy armád a flotil. Jsou tu popsáni také noví bojovníci majoritních ras. Ke stažení ZDE

Kolébka života
Příručka obsahující pouze popisy nejvýznamnějších a nejzajímavějších míst galaxie. Spolu s ní je k dispozici také galaktická mapa. Ke stažení ZDE

Šedé stíny
Soubor předpřipravených misí, který je vhodný pro začínající Gamemastery. Ke stažení ZDE
Napsal: Gediman
7.4.2010 09:42 - Gediman
Ne, už budu mlčet jak partyzán :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

:D :D :D :D :) :) :I :I :I :/ :/ :/ :( :( :( :'( :'''( :P :P'''' 8) ;)
7.4.2010 10:21 - noir
Nepřipadáš si divně? To ti Void opravdu stojí za tak málo, že neuneseš čtyři nepříjemné otázky?
7.4.2010 10:27 - Merlin
Zajímavá reakce.
7.4.2010 10:36 - Gediman
Ano, divně si vážně připadám. Polovinu mých odpovědí Merlin zaškrtne jako "neodpověděl", na druhé polovině začnete rozebírat smajlíky. Z toho pro mě plyne zamyšlení: skutečně o mé odpovědi stojíte? Mám pocit, že má upozornění na novinky vás spíše otravují, takže proč v tom pokračovat. Pokud to někoho SKUTEČNĚ zajímá, může si koneckonců počkat na další články.

No, nemám pravdu?
7.4.2010 11:09 - Merlin
Gediman: sorry, ale ty mi vážně neodpovídáš. Kdykoliv se zeptám a ty náhodou odpovíš, je tvá odpověď vyhýbavá, nebo neurčitá. Znám to z práce. Poznám, když někdo nechce odpovědět, protože nezná odpověd, nebo je kompromitující.
7.4.2010 11:13 - Nerhinn
Gediman: Promiň, ale co čekáš? Většina tvých "odpovědí" působí natolik absurdně, že se pomalu vyvrací samy. To není na diskusi. Jako příklad si stačí vzít tvé odůvodnění počtu bohů - "neznáte Řecko" a "v DnD je jich taky hodně". Když je ti vyvrácené Řecko, tvá reakce je "dobře, ale co to DnD?" Opravdu potřebuješ podrobně popsat rozdíl mezi komplexností světa, množstvím příběhů, knih, příruček atd. DnD a Voidu, který má pár povídek ilustrujících, jak fungují mechaniky, a "někdy v budoucnu přijde něco k historii"? C'mon.
Nehledě na to, že argumentace - on a on tu chybu dělá taky, tak proč ne já, je od začátku špatně.

EDIT: Ach jo, to jsou ty náhledy a kontroly. Příště tě předběhnu, Merline! :D
7.4.2010 11:20 - Gediman
Škoda že máš pro "nechce odpovědět" jen dvě výsledné možnosti.

účelem Úvodu do historie rozhodně NEbylo vytroubit všechna fakta a tajemství rovnou (pouze ty, které tvoří základní kostru settingu) a tohle budu zachovávat, dokud se nerozhodnu informaci oficiálně vypustit (což může být až při vydání finální verze příručky). Do té doby mé vyhýbavé* odpovědi můžeš stohovat do skladiště "neodpověděl" podle libosti.

* ano, žádné uvozovky, zkrátka vyhýbavé.
7.4.2010 11:23 - Merlin
Bohužel razítko "neodpověděl" je v mnoha případech u technických věcí a systémů.
7.4.2010 11:23 - Gediman
Nerhinn: Já už nečekám raději vůbec nic. Mé odpovědi jsou "absurdní", takže lepší, když žádné nebudou. Moji obhajobu 24 bohů (12+12) budete považovat jen za další absurditu, iluze si už nedělám. Obhajoba je marná, obhajoba jen přinese další obvinění, připadám si jak u Imperiální Inkvizice
7.4.2010 11:30 - Merlin
Gediman: zkoušel ses někdy zamyslet, že může být chyba i v tobě?
7.4.2010 11:32 - skew
noir píše:
Tak Gedi, jaký je zásadní rozdíl mezi čtvrtým a sedmým věkem? Dvěma větama, prosím.
3 miliardy let. Zbytek se dozvíme v dalším článku.
Ani bych se nedivil, kdyby se přesně na konci každého miliard-letí stalo něco závažného (ideálně očíslovaného od jedné do dvanácti, "První galaktická apoklaypsa", "Druhá galaktická apokalypsa"...).

Hm, a zajímalo by mě jak to budou mít se psaním letopočtů. "Dnes je 7.dubna 12.726.811.901" nebo "7.dubna 726.811.901 13.věku" nebo... nenapadá mě nic, kde by to nebylo pro hru absurdně dlouhé. Asi to budou zkracovat na posledních pár číslic, když budou mluvit o současném statisíciletí nebo milionletí nebo miliardletí nebo shit.
7.4.2010 11:32 - Nerhinn
Gediman: To je panečku odpověď. Žádná fakta, jenom nářek a sebelítost, tak to má být.
PS: to jsi popletl. Uvozovky nepatří ke slovu absurdní, to je správně. Patří ke slovu odpověď.
7.4.2010 11:35 - Gediman
Jo, chyba je ve mě. Nezasloužím si psát setting, nezasloužím si psát RPG, prostě to se mnou skončete, teď a tady, bezbolestně prosím.
7.4.2010 12:01 - Gediman
Píše:
PS: to jsi popletl. Uvozovky nepatří ke slovu absurdní, to je správně. Patří ke slovu odpověď.


Ne, to byl záměr. "Absurdní" a "odpověď" jsou totiž v našem případě dost subjektivní termíny.
7.4.2010 12:12 - Jerson
Ok, jednoduchá otázka - proč tedy píšeš tyhle články a dáváš na ně odkaz tady, když neposkytují odpovědi a další otázky neodpovídáš? Jestli to má někoho tady navnadit, tak jsem si zatím nevšiml, že by se to podařilo alespoň u jednoho člověka.
Takže se nedivím, když tu snad všichni (pokud někdo ne, ať se přihlásí) dochází k závěru, že si tu jen honíš ego svými slabými výtvory.
7.4.2010 12:15 - noir
Gediman: Nejde o úvod do dějin. Pokud bys psal úvod do dějin, popsal bys klíčové hráče, základní konflikty světa a hlavní osoby a obsazení. Kdybych psal třístránkový úvod do dějin českých zemí, musel bych psát o vztahu Češ-Němci, nemohl bych vynechat kdo u nás žije a jak se u nás žije a žilo, popsat naši situaci v kontextu zeměpisném, vztahovém i národnostním...


Asi bych dějiny rozdělil na pár základních celků a o každém napsal pár slov.

Tys popsal dva bohy a jednoho bubáka, o dějinách jsi nám poskytl absurdní kupu čísel a zahrnul jsi nás nepopsaným tuctem+1 věků.
7.4.2010 12:27 - Gediman
Jerson:
Myslel jsem, že vás to bude zajímat. Měla to být taková změna, po dlouhé debatě o systému. Honit ego na d20? Hahaha, tak to určitě ne. D20 ego naopak vyloženě ničí, ale o to mi stejně nejde.

Noir:
Konečně něco konstruktivního, díky. Pravdou je to, že když jsem ten článek dopsal, nevěděl jsem jak ho vhodně pojmenovat. Možná tedy, že mé pojmenování nakonec nebylo moc přesné. Ale ten popis jednotlivých věků také plánuji (tedy, už jakž-takž je v pracovní verzi, musím ho sesumírovat). Jestli máš tedy zájem (i vy ostatní), budu pracovat přednostně na něm.
7.4.2010 12:33 - noir
Gediman: Ale ono fakt nejde o to, oč má kdo zájem. Ty vždycky jen plácneš něco nepřipraveného, nepromyšleného a zavádějícícho a pak se divíš, že ti lidi dávají otázky, na které neumíš odpovědět. To je pak lehce na mrtvici.

A teď ještě poslední otázky: co je na tom setingu originálního? A kde jsou v tom lidi?
7.4.2010 12:41 - Gediman
Noir: nemůžu říct, co je originálního, protože si nejsem jist, jestli to už někdo někdy nevymyslel. Nejednou se mi stalo, že jsem něco vymyslel a pak zjistil, že už to dávno je. Můžu jen říct, že se snažím pojmout klasické fantasy prvky v nových směrech, které nejsou obvyklé (resp. tak jak je znám).

Heh, odstavec o Lidském schizmatu jsem napsal a chtěl ho tam dát, na poslední chvíli jsem ho ale vyškrtnul, protože by nikam "nepasoval" tak, aby na to šlo navázat. Stručně můžu jen říct jen to, že se lidé nedlouho po vpádu Temnoty začali přít o to, jak nejlépe proti ní bojovat a také to dost otráslo jejich vírou v bohy. Černý názorový proud (Černé říše) se vydal cestou technologie a vědy (a vzdal se magie a víry), Bílý názorový proud (Bílé říše) se naopak vydal cestou víry a magie (a vzdal se vědy a pokročilé technologie). Původní směr, Šedé říše, je ten, který zůstal věrný původní tradici a ten vnímá oba nové směry jako zrádce a separatisty. Chce je začlenit zpět a získat tak všechny jejich přednosti.
7.4.2010 12:43 - Shako
Gediman píše:
No nevím, 25 bohů jim přišlo hodně, samotná řecká mytologie jich má něco kolem 60, když je tedy nerozlišuji na olympské, titány atd... Egyptská mytologie dokonce něco kolem 2000 (za celou svoji dlouhou historii). I tak je to ale divné, protože DnD jich má taky mraky a taky je to ok. Skoro mi přijde, že mých 24 (25) + 5 je relativně malé číslo :)


Ano, Recka mytologie se tvorila stovky let mezi tisici lidma. Na DnD pracuji desitky (mozna stovky lidi) tak stovky hodin. Proc si ty myslim a snazis se o to, ze si schopen vytvorit neco podobne rozsahleho, kdyz si na to sam?
Ok, pojdme na nejaky lepsi priklad. Jeden clovek, co vytvoril obrovska kvanta dat ohledne mytologie.. Hmmm, kolik jich takovych zname? Me napada akorat mistr Tolkien a tomu to zabralo nejakych 20 let. Nechci te podcenovat, ale fakt si myslim, ze todle je prace, ktere se da stihnout za par mesicu (let) a to vsechno kvuli jednoho RPGecka?

Ok, dela se to i pro RPG. Kdyz vezmu neco v ceskych pomerech - treba Tarii nebo Asterion. Ano, lidi to delaji, dokonce i u nas. Ale porad jsou je to vic nez 1 clovek na vice nez par let.

Takze je asi na miste otazka: Kdy ze mas v planu projekt VOID vydat?;-)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Gediman

Gediman.cz - domovská stránka mého osobního projektu stolního RPG, plus recenze na další RPG, které mě osobně zaujaly. Dále zde naleznete popisy materiálů k wargame Warhammer 40.000, články o popkulturních fenoménech a také můj audioblog.více
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10801291465759 secREMOTE_IP: 3.144.28.50