Projekt Void

Void: Sci-Fantasy je česká RPG hra, poprvé vydaná v roce 2012. V roce 2020 vyšla předělaná verze 2.0, která již nese název Void: Science Fantasy.

Kombinuje žánr fantasy a sci-fi, to vše v „grimdark“ hávu temnoty, beznaděje a utrpení, kde hlavní roli hrají nekončící války, intriky a korupce. Hra toho plně využívá a tak nabízí především drsnou akci a boj ve všech jeho rozmanitých formách, kde skutečně jde o život. Pravidla jsou jednoduchá, inspirovaná wargamingem a bez zbytečných komplikací. Gamemaster i hráči mají k dispozici nástroje, které jim dovolují vytvářet nekonvenční kombinace a prožít napínavá a nebezpečná dobrodružství. Koneckonců, pokud hráč svoji postavu řádně nepřipraví na všechny hrozby, smrt ji může dostihnout poměrně rychle. Je tu nepřeberné množství zvláštních schopností, předmětů, zbraní a dopravních prostředků, takže postavu lze dobře přizpůsobit každé taktice, každému protivníkovi.

Void: Science Fantasy má vlastní svět, který je prostorově i časově dosti rozsáhlý a inspirativní. Má mnoho dějových linií, na které lze snadno navázat. Hlavní zápletkou je boj spásného Světla proti korumpující Temnotě. Když byla galaxie zmítána obrovskou válkou mezi stoupenci dvanácti bohů Nebe a dvanácti bohů Pekla, pětadvacátý bůh se rozhodl obětovat svůj život, aby ji ukončil – tím, že přivede zlo tak hrozné, že se proti němu budou muset všichni spojit. Na místě jeho smrti vznikla Trhlina do Prázdnoty, ne-prostoru za hranicemi vesmíru. Z ní začala vyvěrat Temnota, která se brzy zformovala v pětici Temných bohů s jediným posláním – pohltit všechny duše. Válka mezi Nebem a Peklem sice oficiálně skončila, mír mezi galaktickými frakcemi však nenastal. Technologicky pokročilí lidé Černých říší bojují s magicky nadanými lidmi z Bílých říší, zatímco obě skupiny jsou pod útokem lidí Šedých říší, kteří je považují za separatisty. Orkové vedou bleskovou válku proti těžebním klanům trpaslíků, hobgoblini jsou v zákopové válce s průmyslově orientovanými gnómy a goblini provádí své partyzánské akce proti zemědělským půlčíkům. Vznešení elfové fanaticky oddaní Nebi pokračují ve svaté válce proti Temným elfům, kteří jsou slepě věrní Peklu. Lesní elfové, kteří se této války odmítli účastnit, odešli do exilu, kde se však dostali do konfliktu s xenofobními ursary. Felirové a canirové spolu vedou kruté predátorské bitvy o suroviny a teritorium. Mocní Titáni – trollové, zlobři a obři – se snaží vybudovat velké říše na troskách impéria svých dávných pánů, při tom však musí bojovat o cenné otroky. Mezitím armády Temné ruky pomalu postupují a dobývají jeden planetární systém za druhým. Zdá se, že vyhasnutí veškerého Světla se neodvratně blíží.

Přehled toho, co zatím vyšlo:



Základní kniha
Základní kniha pravidel. Dovoluje hrát za žoldnéře – nájemné bojovníky.
Verze 2.0 je rozdělena na jednotlivé kapitoly:
- Systém
- Tvorba postavy
- Dovednosti a vybavení
- Zápasník
- Střelec
- Technik
- Lékař
- Kouzelník
- Kněz
- Infiltrátor
- Víra a korupce
- Mise
- Zbraně
- Implantáty a talismany
- Zvířata
- Protivníci
- Dopravní prostředky
- Svět

Výcvikový tábor
"Demoverze" hry, která na pouhých třiceti stránkách obsahuje ta nejzákladnější pravidla. Ke stažení ZDE

Triskelion
Příručka pro hry Trilogie Void, která se zabývá Triskelionem. Ke stažení ZDE

Hrdinové říší 2.0
Příručka přinášející pravidla pro hraní dalších kariér (mimo žoldnéře a plenitele) a také vůdců organizací i vládců říší, což je užitečné především tehdy, když postavy získají mnoho bodů zkušeností a velké bohatství. Kromě toho obsahuje pravidla pro tvorbu základny. Ke stažení ZDE

Arzenál zkázy 2.0
Příručka zaměřující se na další vybavení, brnění, zbraně, implantáty a talismany. Ke stažení ZDE

Temná ruka 2.0
Příručka pojednávající o silách Temnoty. Dovoluje hrát za plenitele, „temnou“ obdobu žoldnéřů. Jsou to krvelačné bandy upírů, vlkodlaků, nemrtvých, mutantů a zatemnělých, jejichž úkolem je získávat duše smrtelníků pro Temné bohy. Ke stažení ZDE

Nespoutaná magie 2.0
Příručka zaměřující se na další kouzla resp. psi-síly. Ke stažení ZDE

Velkolepé zázraky 2.0
Příručka zaměřující se na další rituály resp. seance. Ke stažení ZDE

Smrtící divočina 2.0
Příručka obsahující nová zvířata a rostliny. Je tu také uvedeno vybavení, které je možné zvířatům přikoupit a zvýšit tak jejich efektivnost v boji. Ke stažení ZDE

Grimdark karty 2.0
Grimdark karty jsou herní pomůcka, která zajišťuje, že hra bude mít atmosféru v grimdark stylu. Ačkoliv jsou primárně navrženy pro hry trilogie Void, je možné je použít v kterémkoliv jiném stolním RPG. Ke stažení ZDE


Příručky dosud ve staré verzi:

Apokalypsa
Příručka týkající se přírodních katastrof, zbraní hromadného ničení, mocných kouzel a rituálů. Nabízí mnoho možností totální destrukce a zkázy, které gamemaster může použít jako pozadí zápletky a hráči jako „eso v rukávu“ proti těm nejmocnějším protivníkům. Ke stažení ZDE

Ocelové bestie
Příručka zaměřená na bojové dopravní prostředky, jejich modifikace a přídavné vybavení. Obsahuje Lodní deník, ve kterém si hráči mohou udržovat přehled o svém námořním, oblačném či vesmírném plavidle. Ke stažení ZDE

Zuřící bohové
Příručka o astrálních služebnících bohů - dovoluje za ně hrát již od začátku. Kromě toho se zabývá vírou smrtelníků a obsahuje také vzácné vybavení pro křižáky. Ke stažení ZDE

Nelítostné armády
Příručka obsahuje pravidla pro boj oddílů i pro velké bitvy armád a flotil. Jsou tu popsáni také noví bojovníci majoritních ras. Ke stažení ZDE

Kolébka života
Příručka obsahující pouze popisy nejvýznamnějších a nejzajímavějších míst galaxie. Spolu s ní je k dispozici také galaktická mapa. Ke stažení ZDE

Šedé stíny
Soubor předpřipravených misí, který je vhodný pro začínající Gamemastery. Ke stažení ZDE
Napsal: Gediman
8.4.2010 15:34 - Merlin
Dracain: no..tak o zázemí bych tu rozhodně nemluvil :P a před pár lety jsem měl po jedné debatě sto chutí sednout na vlak a nejmenovaného A. někde najít a rozmlátit mu hlavu lopatou* :).
Když si ale přečteš diskuzi pořádně nevidíš tam...ty jsi debil, že se ti to líbí. vidíš tam dotazy na které nebylo odpovězeno a vyžádané rady a ohlasy, které byly ignorovány. nic víc, nic míň.

*doplň si oblíbený předmět
8.4.2010 15:34 - alef0
Vytvoriť super nový mechanizmus nie je problém, dokonca ani pre jedného človeka, príkladov je mnoho.

Vytvoriť svet na úrovni tých legiend D&D a podbiť ho hrateľným systémom je na hranici šialenstva. Chce to absurdne kreatívny mozog, ktorý vie súčasne pútavo rozprávať a súčasne exaktne a vysvetľovať - a to sa v jednom človeku zjavuje len málokedy. (Na to slúžia vývojové tímy / komunita).

Vývojár málokedy pracuje sám - veď aj Robin D Zákony často spolupracoval s inými (napr. na Over the Edge, kde bol dominantný Jonathan Tweet, a Laws spolupracoval na dizajne), ale to je len dobre.
-------------------------
Väčšinu veľkých settingov naozaj možno scuknúť do malého rozsahu, však napríklad Eberron Campaign Setting po vyhodení pravidlových vecí by sa zmestil do 50 strán.

Pre mňa nie je dôležité, koľko strán blábolov (pre mňa bláboly = časové osy, genéza sveta od prvého záblesku vesmíru) setting má, ale aké možnosti mi ponúka hrať. Ja nechcem vedieť, že tristotisíc rokov pred našim letopočtom elfovia vyvraždili talghirov, ktorí vyvraždili sedmohlavé nosorožce, ja chcem vedieť, kde je svet teraz, akú má atmosféru, a čo v ňom mám robiť ja.

Stačí kostra, náčrt, zvyšok dopracujú hráči / ostatní.

To je prípad horeuvedeného Dragonlancu (ten bol v tomto majsterťah, doprovodné romány + setting = vražedná kombinácia), to bol príklad Forgottenov, to bol príklad Mystary, a čo budeme chodiť ďaleko, Vukogvazdu.
8.4.2010 15:46 - Gediman
Ještě bych dodal (to z mých příspěvků asi nevyplynulo), že já nepočítám s tím, že setting vybroušený do detailů zvládnu za rok dva. Jen že napíšu základ a k tomu budu v průběhu dalšího dlouhého vývoje dopisovat další a další prvky. Takhle se koneckonců vyvíjely Star Wars, Warhammer a třeba i Mutant Chronicles (i když v jeho případě to... ehm... jaksi nemělo hladký průběh). Proto jsem schválně stanovil, že setting zabírá celou galaxii a poskytuje zatraceně dlouhý timeline, do kterého je možné vsázet děj v podstatě bez toho, aby jsem za chvíli zjistil, že není kam přidávat.

EDIT:
jasně, jasně, chápu že Star Wars, Warhammer a MC píše/psalo hromada lidí, ale stejně...
8.4.2010 17:59 - Shako
Sirien: Diky za inspiraci, aspon jsem se navnadil, co bych si tak zahral.:)


sirien píše:
Vymyslíš setting ve kterym bys chtěl hrát, uděláš systém kterej odpovídá Tvému záměru, pak dopatláš nějaká ta pozadí settingu do smysluplné (!!!) osnovy, hodíš ven a pak jen podle nálady/stavu Tvé hry doděláváš jednotlivé fragmenty případně, jsi-li z těch úspěšnějších, necháš jiné fandy kteří jsou naladěni na podobnou vlnu jako Ty aby dodělaly jednotlivé fragmenty.


Nj, ale to chce ten zamer.;-) Ten mi prisel v pripade VOIDu vcelku zajimavy, otazka je jestli realizovatelny. Melo to byt scifi, fantasy a jeste nejake scifofantasy, pokud se dobre pamatuju. Otazka je, zda k tomu potrebujes naflakat hromady blabolu o historii takoveho sveta... A nebo zda jsou prednejsi jine veci.;-)


Merlin, Dracain:
Na VOID jsem byl docela zvedav. Bohuzel, cim vic zabihame do tedle diskuze, tak se moje nadseni zmensuje....
8.4.2010 18:08 - Gediman
Shako:
Ajta krajta, takže je v mém zájmu s ní co nejdřív přestat :)
Eh, ba né, neztrácej víru. Trust in Gediman, he will provide... sooner or later.
8.4.2010 19:21 - Jerson
Gediman píše:
Proto jsem schválně stanovil, že setting zabírá celou galaxii a poskytuje zatraceně dlouhý timeline, do kterého je možné vsázet děj v podstatě bez toho, aby jsem za chvíli zjistil, že není kam přidávat.

Tak jo, jeden protipříklad - víš, kolik se toho dá naflákat do druhé světové? Je to o něco méně než šest let historie světa, a důvody jdou minimálně padesát let do minulosti a následky v pohodě padesát let do budoucnosti, přitom v mezidobí najdeš všechno možné, počínaje politikou, přes náboženství, techniku a osobgním hrdinstvím konče. Jedna planeta, jedno století, dohormady nějakých dvacet miliard lidí. A prakticky jsou nafukovací, můžeš do nich nacpat vznik a zánik náboženství. Trvání Tisícileté říše se do zhustit do dvanácti let.

Myšlenka "udělám to velké, abych měl dost míta" má tu samou logiku jako "pojedu na Saharu, abych měl velké pískoviště na hraní" - stejně to nikdy nevyužiješ, a tvoje galaxie bude v prostoru i čase neuvěřitelně řídká. Není v silách jednoho člověka a ani tisíce lidí popsat dobu třeba jen jednoho lidského života z tolika úhlů, aby jejich následovníci neměli co přidávat. Osobně si třeba nepamatuju, kolik čísel má tvůj letopočet, jen že jedna událost se stala v roce 12 333 a něco a druhá 12 666 a něco.

Při tomto způsobu naprosot nutně skončíš tím, že z obrobského množství soustav v Galaxii budeš mít popsáno pár systémů, v každém jen pár planet a a každé planětě jeden odstavec a na ní jen jedno dvě místa. Když z měřítka škrtneš deset míst na časové ose i na rozměrové, nestane se vůbec nic.
Je to úplně ten samý problém jako u sporu k100 a k20 - v tomto případě ses ani náhodou nepřiblížil možnostem, které ti původně stanovený rozsah dával. Teď sis ten rozsah miliardkrád zvětšil - fakt myslíš, že ho zaplníš? Nebo že využiješ třeba jen miliontinu možností, které nabízí?

Pokud chceš "dobu, po kterou lidstvo nezapomene", stačí ti padesát let. Pokud chceš "dobu, po které si už málokdo pamatuje, jak to bylo", ... stačí ti opět padesát let. V nejhorším 500. Když si chceš být naprosto jist, tak pět tisíc - a obhájíš oba přístupy, jak "stále čerpáme z takto starých věcí", tak "nikdo už neví, jak to bylo".

Vzdej se myšlenky, že jsi stvořitel světa, který lze zaplňovat do aleluja. Nejsi bůh. Nejsi ani Tolkien. Píšeš jen věci pro pár lidí, kteří se jimi buodu zabývat maximálně stokrát do roka a to ti ještě velmi fandím.
8.4.2010 21:30 - pipux
Bavíme se o čase?
V zásadě souhlasím s Jersonem, pak ještě přidávám, že politický a kulturní vývoj je závislý na vyspělosti společnosti (technika, kulturní teorie ... do toho nechci zabíhat příliš hluboko); a má se to asi takhle: jen ty nejprimitivnější společnosti vydrží na tradici, beze změny ty tisíce let.

Pokud je systém tyranský a autoritářský, "lidská nátura" (definice je debatovatelná) se systému vzepře a přemění jej.

Ideály se vyvíjí ... je téměř jisté, že za pár generací se to, co mělo původně jeden význam přetvoří do něčeho jiného.
S megalomanskými letopočty proto opravdu opatrně.
8.4.2010 21:52 - Gediman
Ne vždycky. Settingy jako Star Wars a W40K dokazují, že kulturní pokrok může být v rámci desítek tisíc let téměř zanedbatelný. A to nejde o primitivní společnosti.
8.4.2010 23:01 - skew
Merlin píše:
vidíš tam dotazy na které nebylo odpovězeno a vyžádané rady a ohlasy, které byly ignorovány.
To je fakt, těch bylo nezanedbatelné množství. Řekl bych.

Merlin píše:
Když si ale přečteš diskuzi pořádně nevidíš tam...ty jsi debil, že se ti to líbí.
Takhle explicitně asi ne. Dalo by se bavit na téma, jak moc viditelné to bylo mezi řádky...
(nejspíš by to ale bylo zbytečné)

Jinak, ohledně Voidu. Přijde mi, že třeba už těch 40 tisíc let z Warhammeru hodně lidí není ochotných pobrat. I když si člověk pročte kodexy, tak vidí, jak řídce tu časovou osu mají zaplněnou. A když krátce zmiňují nějaké události (křižové výpravy černých templářů, waaagh!y orků and shit), stejně spíš využívají tak 36.000+ (...then again, to jsou pravidla k figurkovce, ne RPG, ve figurkovce to prakticky nemusíš využít vůbec, takže bych tam toho tolik nečekal).
Miliardy let nežeru ani já. Zanechá to spoustu prostoru pro vyplnění vypravěčem / hráči. Ale jak řekl Jerson, ona by stačila i miliontina a pořád by si mohli vymyslet totéž. A zároveň by to lidi snáz pobrali.

Jedna galaxie mi přijde ok. Z hlediska cestovních vzdáleností.
Jinak ale stejně imo zbyde na celou planetu pár míst a pár faktů, které rozhodnou o tom, jestli je planeta zajímavá nebo ne (a zbytek planety hráče nezajímá, lomeno pokud se budou muset vypravit mimo ta popsaná místa, budou si je muset vytvořit sami).
Prakticky to je asi podobné jako s tím časem, ale tohle se aspoň může promítnout do hry... Hm, možná.
8.4.2010 23:05 - Jerson
Argumentuješ settingy, které mají statisíce fanoušků tam, kde tvůj setting má tak pět, mluvíš o desetitisíci letech tam, kde ty používáš miliardy (a kde se reálně používají dvě nebo tři místa v čase, která jsou rozpracovaná), a hlavně se na jejich tvorbě podílelo hodně lidí, zatímco ty to děláš sám.

Pokud ti nestačí doporučení, abys udělal pravidla použitelá pro jednu (svoji) skupinu, tedy maximálně pět "povolání", svět použitelný pro tvou skupinu (svoji), tedy přítomnost a minulost maximálně půl lidského života dozadu, prosto pro hraní pro svou skupinu, tedy jednu soustavu s pár planetami), už opravdu nemám, co bych dodal. Dřív jsem si myslel, že megalomany je třeba utloukat. Teď si myslím, že je to zbytečné, stejně jejich výtvory pochcípají na rozplizlost a nezájem, které ze sebe vyplývají navzájem. Při veškeré snaze věnované Voidu jsi na nejlepší cestě dosáhnout stejného výsledku.

Jinak tohle téma jsem si ještě nedal do ignorace, přestože ti už nehodlám poskytovat žádné užitečné rady a nápady. Ale když už tu své výtvory předvádíš a chceš vyjádření (nebo možná chceš pochvalu, co já vím), tak ti ho rád poskytnu. Do takových lidí kopu rád.
9.4.2010 01:12 - Shako
Jerson: Ale aspon ma Gediman obrovskou sledovanost, ne?;-)

Uz skore 1300 prispevku na jednu diskuzi.. to je fakt hodne slusne...:-)
9.4.2010 07:17 - Jerson
Shako, to proto, že nejsem se svým přístupem sám. Big Brother měl taky velkou sledovanost :-)
9.4.2010 07:44 - Gediman
Jersone, mám citovat Ectheliony2 teď nebo až potom? :)
9.4.2010 08:32 - Jerson
Nevím po čem, takže je odcituj klidně hned.
9.4.2010 08:55 - Gediman
Nuže dobrá:

Píše:
"Ke kritice jen poznámka – je jasné, že ne všem se svým konceptem trefíte do vkusu. Jejich poznámky můžete zohlednit, ale je taky dobré si uvědomit, že to je podobné láteření někoho nad vepřovým řízkem, že by si dal raději jablkový koláč. O kvalitách toho řízku vám to nic nepoví. Je dobrá trocha zdravého tvůrčího sebevědomí a říct si – „Chápu, co se mi snažíte říct, ale myslím si, že můj postup je správný a půjdu touto cestou.“ Nebo „Zkoušel jsem to takhle a takhle a nakonec to bylo nejlepší takhle…“.

- Drakkar 15, srpen 2009, str. 5

Píše:
"...Naproti tomu stojí tzv. otevřená metoda výroby, kdy autor většinu postupu rovnou zveřejňuje na internet a dává ho k dispozici fórovým čtenářům, kteří mu svými radami a kritikou pomáhají na projektu pracovat. To má své výhody a nevýhody. Výhodou samozřejmě je spousta podnětů a podkladů, které v průběhu vzniknou, nevýhodu je, že ač se to úplně nezdá, autor projektu ztrácí úplnou kontrolu nad projektem, kritika může projekt vláčet mnoha různými směry a dodržet koncepci může být problém (opět narážíme na problém smaženého řízku a jablkového koláče).

- Drakkar 15, srpen 2009, str. 8

Jde o výňatky z článku o designu hry, který je mi vzorem. Druhá citace bude nejspíš důvod, proč tu už žádné informace dávat nebudu - zkrátka mám plán, kterého se chci držet, a který možná ne všichni chápou (resp. nechtějí pochopit) z důvodu výše zmíněného (řízek-koláč). Nikoho tím z ničeho neobviňuji a rozhodně do nikoho nekopu, je to prostě o stylu a preferencích.
9.4.2010 09:04 - noir
Gediman: Jen škoda, že ten "styl" měníš zcela účelově podle toho, jak moc jsi kritizován. Jako výmluva je to pěkné, ale pořád to zůstává zbabělým ústupem.

Vzhledem k tomu, že jsi celou dobu pečlivě opravoval všechny kraviny z tzv. "Betaverze" a najednou otáčíš o 100 procent, nějakou výmluvu na designový proces ti opravdu nikdo neuvěří...
9.4.2010 09:14 - Blaine
Gediman: Musim ti rict, ze i pro me jsou miliardy let velmi neuchopitelny casovy prostor. Dal si uvedom, ze cely setting Star Wars se da scuknout do par casovych obdobi nejvetsich konfliktu a velmi omezene mnozstvi planet, ktere se ve vsech casovych obdobich opakuji. Ohledne technickeho vyvoje v SW, tak mam takovy pocit, ze tam probihal vyvoj po nejakych takovych kruzich, kdy vyvoj stagnoval a pak se zase vracel k technologii, kterou predtim ztratil a tak porad dokola. Dalo by se rict, ze je to proto, ze ten vyvoj dostupoval nejakeho vrcholu prave v tech kritickych okamzicich, ktere byly pro tvurce, potazmo hrace zajimave. A to bylo proto, aby se zakladni principy hry od sebe prilis nelisily, at uz budou hraci hrat v jakemkoliv obdobi.

U Warhammeru si vsimni, ze spoustu z toho casu je extremne nevyuzite a pokud budeme brat skutecne nejake to RPG, tak Dark Heresy se odhrava v JEDNOM sektoru galaxie v JEDNOM danem casovem obdobi. A jedine co je pro nej potreba vedet (pokud bys ten fluff z wargame neznal), ze je nejake klero-fasisticke imperium a jsou nejaci xenos a nejaci heretici. A bude ti jedno proc to tak je, jenom dostanes nejake myty, ktere jsou v "bibli" a temi se ridis. V RPG se treba vubec neresi co je imperator zac, jestli je to nejaky warpovy buh nebo co jinyho muze byt. Neresi se Eldari, Necroni a nic takoveho. Jenom Hereze. A jenom Inkvizice. Coz je vlastne hrozne uzky prostor, ktery setting poskytuje. Tvurci nedovolili hracum hrat Mary Sue Ultramarinaky nebo jinou kapitulu. Ani hrat nejake Xenos ci Chaosaky. Proste ne. A vis proc? Protoze by tim cela hra hrozne nakynula a rozpadla se. Protoze vedle sebe by se nemohl postavit marinak a nejaky lowly inkvizitor. A hlavne by to i rozbilo ton hry, ktery DH ma.

Z celeho meho textu cni jedna otazka: Proc potrebujes tak velky prostor? Jaky s nim mas umysly? Na jak velkem a rozsahlem prostoru se ma hra odehravat?
9.4.2010 09:30 - Gediman
Noir:
Jaké změny stylu máš na mysli?

Ano, ale je třeba si uvědomit, PROČ otáčím o 100 procent. Dřív jsem myslel, že opravováním kravinek se někam dostanu, zavděčím se kritikům. Leč nestalo se tak. Neustálé úpravy na základě často protichůdných rad nikam nevedly, a když už někam vedly, tak buď do slepé uličky nebo zcela mimo cestu, kterou jsem si vytýčil; kritici stále kritizovali (a skoro se až předháněli v tom, čí kritika bude víc cool). Takže, jak tak koukám, pokud chci zachovat svůj plán, musím to zvládnout sám, jo, je to krutý, ale je to tak.

Jedním z mála plusů (ne-li jediným) bylo to, že jste mi vymluvili k100, to abych vám zase nekřivdil :)
9.4.2010 09:33 - Vannax
Gediman píše:
Jedním z mála plusů (ne-li jediným) bylo to, že jste mi vymluvili k100

...pro začátek dobrý.... jen tak dál.
9.4.2010 09:42 - Gediman
Píše:
Z celeho meho textu cni jedna otazka: Proc potrebujes tak velky prostor? Jaky s nim mas umysly? Na jak velkem a rozsahlem prostoru se ma hra odehravat?


W40K je mi v tomto směru velkým vzorem, a SW vlastně taky. Tam máš navrženou časovou linii, do které tvůrci zpětně zasazují příběhy mnohdy takové, které by se do kratší linie vůbec nevešly (bez toho, aby nekolidovaly s již stanoveným dějem). A tak to hodlám dělat i tady. Základní dějová kostra, nejdůležitější události, další informace dodávány postupně jak se bude projekt rozšiřovat. Co se týče prostoru, tak kdekoliv v galaxii, hráči jsou vlastně potulní žoldnéři (příručka přinese popis nejvýznamnějších míst, další místa, pokud bude chtít, si může vymyslet GM, ale tak je to všude). Co se týče času, tak děj se bude odehrávat někdy v rozmezí mezi Druhým svoláním a předvídaným Třetím svoláním. Že je mezi nimi kupa času? Nevadí. Setting počítá s tím, že galaktické říše, stejně jako jejich technologie i kultura, jsou silně zkostnatělé a beze změny klidně i stovky milionů let. Co se týče evoluce, tak tu už vůbec nepočítám, evoluci má na starost příslušný bůh a pokud neřekne jinak, tak člověk bude vypadat stejně klidně i pár miliard let (s tím se koneckonců také počítá).

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Gediman

Gediman.cz - domovská stránka mého osobního projektu stolního RPG, plus recenze na další RPG, které mě osobně zaujaly. Dále zde naleznete popisy materiálů k wargame Warhammer 40.000, články o popkulturních fenoménech a také můj audioblog.více
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.12361288070679 secREMOTE_IP: 3.133.147.252