25.9.2009 07:52 - Gediman píše:
Zajímavé příspěvky :) Možná bych k nim přihlédl kdyby se práce na Voidu teprve rozjížděly, leč ony se spíš už chylí k finiši :)
25.9.2009 10:48 - Gediman píše:
Jerson: zatím jsem to hrál jen s několika testovacími hráči, názory jsou vesměs pozitivní. Mimochodem právě z těhle testovacích her jsem došel k závěru, že d100 k tomu sedí líp a skutečně sedí :) Pravidla tedy už měnit nebudu, jen dolaďovat statistiky, tam to má ještě velké mezery. Bude to ale fuška :)
13.10.2009 10:48 - Gediman píše:
...
Něco ve stylu zahození systému d100? Ne, děkuji :) d20 mi nikdo nepodstrčí, nikdo! Muhaha! :)
Mno, dobrá, když systém předělám na vytváření postavy (přerozdělování bodů z banku), místo nahazování, změní to nějak zásadně váš pohled?
...
13.10.2009 11:14 - Gediman píše:
Jemnost stupnice je možná na první pohled zbytečná, ale je to jen první pohled (zřejmě tak vyplývá z bety, za což si můžu sám :). Např. pravidla Nemocí/otrav, nebo Opravy a Ošetření, Vylepšování a Léčby. Tam se vyloženě píše, že se hází proti atributu sníženému o Složitost, která může být třeba 33. V podstatě složitost něčeho je potřebná i u Infiltrátora a Kouzelníka - ten si složitost kouzel může i libovolně zvýšit. To všechno jsou případy, kdy je d100 na místě a kde se jemnost plně využije.
13.10.2009 11:34 - Gediman píše:
To je případ od případu, navíc u dost věcí ji budu muset trpv určit (u dalších věcí ji bude určovat GM) ... 33 a 35 sice zní jako malá nuance, ale třeba v prvním případě to podhodíš, v druhém už těsně ne :)
13.10.2009 13:37 - Gediman píše:
...
2. tohle je BETA! beta beta beta! Není to demo (finální ukázka hotové hry), tady se ladí a upravuje. Např. ten systém tvorby postav přepíšu a možná ještě tedy podrobně zkouknu pravidla pro boj. Nicméně, systém d100, na něm trvám. Betu se vůbec nemusíte učit nazpaměť... to po vás nikdo nechce.
...
13.10.2009 18:18 - Gediman píše:
Mno, když jsem tehdy otevíral web a dělal mu první PR, tak jsem si říkal "Dát odkaz taky na www.d20.cz? Hm... asi ne, bylo by to OT, tam hrají d20."
Bylo ode mě pošetilé čekat tu kladné přijetí mého d100 systému :) Ale nakonec snaha rozšířit povědomí o hře zvítězila. Prostě jsem se netrefil do zájmové skupiny, což jsem ale věděl už od začátku. Tak proč si sakra stěžuju? :)
O úpravách pravidel budu přemýšlet, ale změnách systému... to nikolivěk. To by bylo proti mému náboženskému přesvědčení :)
Píše:
13.10.2009 18:35 - Gediman
V diskuzích na webu jsme se shodli na tom, že Void je dobrý pro začátečníky, kteří k RPG nikdy nesáhli. Je jasné, že vám pokročilým to asi nic neřekne (ale třeba se najde někdo, kdo to zkusí, jistě vy přítomní nejste představiteli většiny hráčské populace ČR... tedy pokud ano, pak je na tom ČR asi dost bídně :D nenarážím na vaše schopnosti a zkušenosti, ale na váš počet).
Co říkali testeři, to už jsem tu psal. Už se tu na to někdo ptal.
17.11.2009 20:54 - Gediman píše:
Noir: nechápu jak to myslíš. Psal jsem, že jsem d20 vyzkoušel, ale že u d100 zůstanu. Takže stále je.
18.11.2009 14:54 - Gediman píše:
Píše:
M.j. zaznamenals už nějaký pozitivní pohled na Void?
Od osob nezúčastněných (což jste asi vy) ne. A asi ani nikdy nezískám, pokud mi konkrétně neřeknete co se vám nelíbí* a jak byste si to představovali. Položil jsem anketu, na jejímž základě jsem chtěl systém předělat, jediný kdo inteligentně odpověděl byl Jerson. Takže ono je to také o přístupu. Jestli máte zájem, pak tedy anketu pokládám znovu.
* rádobychytré odpovědi typu "Void" jsou automaticky ignored.
18.11.2009 16:13 - Gediman píše:
Neříkám, že bych automaticky vyplnil vše, co v ankětě napíšete, jen by mě zajímala vaše představa o systému. viz např. tvé odpovědi.
18.11.2009 16:31 - Gediman píše:
Protože to co dělám teď je prý úplně špatně. Zajímalo by mě, co by tedy nebylo špatně... Ale jak říkám, je tak pro informaci.
18.11.2009 18:07 - Gediman píše:
Souhlasím se skewem! Já jsem restartu schopný, co vy ostatní? Prostě vymažeme tuhle část časoprostorového kontinua a začneme od začátku, na čistém listu. Pokud toho jste schopní, pak já vám slibuji, že celý systém zahodím do koše a začnu znovu. Jako že Gediman je můj nick a Císař můj patron.
Popravdě, cestou vlakem mě napadlo obživit a trochu vylepšit pravidla jednoho textového RPG, které jsem vedl přes diskuzák :) Je naprosto rules-light, stojí v podstatě jen na vyprávění a tvorbě příběhu. Ten restart bychom mohli zkusit rovnou na tomhle, co říkáte?
Ok puvodne sem chtel komentovat vsechno rad radem, ale nebudu tvaris sa ze se snazis od tohto bodu spolupracovat.
Blbost dole budou odkazy na to jeho silene zacykleni.
Co to stal se zazrak on snad chce met fakt pravidla ke kterim netreba kalkulacku anebo 1d100 kostku !
19.11.2009 10:30 - Gediman píše:
Hej, vymyslel jsem mechaniku, která zcela využívá d100, resp. jemnost stupnice. :) Je naprosto jednoduchá.
OMG cize back to 25.9.2009 10:48 (treba opravdu uporne tocit koleckem u mysi)
19.11.2009 10:38 - Gediman píše:
Na dosavadním systému se vám nelíbí, že složitost činností se pohybuje v desítkách (protože na jemnější rozlišení nemá logické opodstatnění). Proto mě napadlo pravidlo, kterému pracovně říkám „machrování“
Hráč si jednoduše sám stanoví obtížnost navíc a pokud se mu podhození povede, dostane tolik ZK, kolik je rozdíl mezi původní obtížností a jeho stanovenou obtížností (např. 10 -> 12 -> 2 body)
Resp. to jsou body ZK které dostane navíc (když by systém počítal s tím, že hráč vydělává ZK mimojiné také skrze úspěšnost hodů, což imho není úplně nápad k zahození)
V pocitacove hre mozna a i to si zadnou nevzpominam.
Cize jdu otevrit tu konzervu uzenacu jelikoz sem ale ultra cool hazarder budu to delat s jednou nohou v pudingu zavazanima ocima a levou rukou.
Mam 2% ale kdiz se to podari dostanu hafo expu.
19.11.2009 14:09 - Gediman píše:
Píše:
Jen tak předhazovat nové nápady na mechaniky, které by se do té hry hodily... podle mě to nese malou šanci, že tu hru nějak posuneš dál.
Nevím, imho naopak. Když bych odešel na tři týdny pryč, vrátil se s nástinem nového systému (se vším všudy) a vy ho zase zatratíte, tak já tři týdny zahodil. Takhle jdu krok po kroku a zjišťuju, co sedí a co ne a rovnou v dalším kroku můžu navázat na to, co sedí.
Nebo ne? :)
nebo ne? Co ? Citals vubec ty rady o precitany dalsich RPG (Ja nejsem zadni desinger nebo za co se to oznacujes ale mam precitanych asi 20+ druhu pravidel)
Back to 18.11.2009 18:07
19.11.2009 17:20 - Gediman píše:
Píše:
Založ si novou diskuzi a začni tím, že napíšeš čeho chceš dosáhnout.
Proč zakládat duplicitní fórum, když totéž může probíhat tady. A to rovnou teď! ;)
Píše:
Chces mit ve hre cisla. Za jakym ucelem? Aby si pod urcitou hodnotou mohli hraci predstavit miru (cehokoliv) // nebo proto // aby se daly pomerovat hodnoty mezi sebou?
Úspěch se musí určovat podhazováním atributů snížených o složitost, takže možnost 1. Musí být zachovány kritické hody. Systém musí umět pojmout mnoho rozdílných druhů zbraní, vybavení, implantátů, vozidel, bytostí etc. (Eclipse Phase hadr). Když to vemu z pohledu d100 (imho stále nejlépe hodící se), tak rozptyl hodnot 10-90, kde 10 je minimální "podprůměrácká" funkčnost, 90 je maximální "velmistrovská" funkčnost, přičemž hodnoty nižší než 10 znamenají těžké fyzické/psychické poškození, hodnoty nad 90 znamenají téměř god-like powers. Nejzazší hranice minima je 0, nejzazší hranice maxima je 100. Podprůměrák má 10% šanci na úspěch, velmistr 10% šanci na neúspěch. I podprůměrák má jednu možnost pro šťastnou desítku, stejně jako velmistr jednu možnost pro smolnou desítku. To že je někdo god-like (100) neznamená, že všechno vždycky zvládne, protože postih za obtížnost.
Jak by vypadal systém? už si ho načrtávám. VŠECHNO, naprosto VŠECHNO by mělo stručný zápis stylem
Vylepšení (Intelligence)
Úspěch: stroj se podařilo vylepšit
Neúspěch: stroj se nepodařilo vylepšit
Štěstí: stroj je vylepšen na vysokou úroveň
Smůla: stroj byl degradován na podprůměrnou efektivitu
Co a jak Technik vylepšoval, to záleží čistě na něm, není omezen pravidly. GM mu jen udá obtížnost od 0 po 100 -> byla by tabulka od 0 po 100 po deseti procentech, kde by bylo napsáno co to znamená a nějaký modelový příklad, třeba:
0 - přebarvit pušku na zeleno
.
.
.
90 - vylepšit pušku na střelbu mezikontinentálních střel
třeba.
Každé pravidlo, od střelby po plížení, od vyjednávání po kormidlování lodi, každé by jelo podle stejné univerzální mechaniky.
Dosáhl bych jednoduchosti, kterou jsem chtěl a zároveň by to přineslo i volnost hráčům. Mohli by to hrát podle svého gusta - buď realisticky nebo nerealisticky, záleželo by čistě na nich. Jestli by se hráč jako Technik rozhodl, že prostě předělá pušku na ICBM raketomet, tak by dostal od GM 90 a pokud by měl štěstí, tak by prostě měl ICBM raketomet. Coolness. Jestli by se hráči shodli na tom, že tohle není jejich styl, tak by prostě ICBM raketomet postavit nechtěli. Bylo by to čistě na nich...
:)
Co vy na to?
Jeho vysost se nebavy.
Jo treba vim si predstavit ze se snazi vmnestnat vypocty na simulovani anime FLCL kde je hlavnemu hrdinovy schopny z hlavy vylezt 50M robot.
Ne jo ono to ma byt realisticky zabavni svet co kde ?
Back to 25.9.2009 10:48
19.11.2009 18:00 - Gediman píše:
Píše:
Proto se tě ptám, jaký bude rozdíl mezi třemi postavami s Inteligencí 56, 57 a 58.
Tohle bylo zrušeno. Atributy jsou jen v desítkách, případně po pěti.
Píše:
Tohle má nebo nemá být jedna hlavních myšlenek Voidu? A pokud má - co když Alnag bude chtít udělat z pušky raketomet, mně jako druhému hráči se to líbit nebude a Sethi jako GM bude krčit rameny, že neví jestli by to mělo jít nebo ne a jak to bude těžké? Řeknou jí to pravidla, nebo kdo?
Mě se tahle myšlenka líbí, takže proč ne. Znám dost lidí, kteří by se v tomhle vyžívali. :) Jak to bude těžké - to bude ukazovat tabulka (ta by byla po desítkách). Zatím nemám přesnou představu jak by se sestavovala a jestli by byla jedna pro všechny pravidla nebo pro každé pravidlo specifická (= se specifickými příklady). To s ICBM raketou byl jen příklad, z pušky je to docela extrém :), ale třeba zvýšení dostřelu nebo kapacity zásobníku, to si představit dokážu. Nevím, asi by to záleželo na nějaké společné dohodě, popř. hlasování, samozřejmě jen v nějakých extrémnějších případech.
Back to 25.9.2009 10:48
Tak si zacinal
Zadna hodnota v tvych pravidlech nebyla nepreveditelna na D20 nebo 2D10
Back to 13.10.2009 10:48
19.11.2009 18:05 - Gediman píše:
... tedy ano, když postava bude "machrovat", může si atributy snížit i na jiné hodnoty než pětky a desítky. To by vyjadřovalo jen míru risku.
19.11.2009 18:31 - Gediman
Píše:
(doufám že jsi tuhle otázku čekal) - proč tedy nepoužít d10 nebo d20, případně jiný systém? Jen kvůli kritickým (ne)úspěchům?
Nevím, ale u d10 ani d20 by nefungovaly čisté desítky PLUS "machrování" v tom rozsahu, jaký si představuji.
Píše:
ale jak tu dohodu způsobit? To už víš?
Tak to vážně nevím :)
Zase odpoved hodna asociala.
2d10 hmm jak tam vmestnant stastne cisla ?
Ci nestacilo by 5 a 5 ? 2D10
Na taku primitivnu vec nedokazal dojit
1,1 3,3 5,5 7,7 9,9
2,2 4,4 6,6 8,8 0,0
Jaky je v tom rozdil od 10,20,30,40,50,60,70,80,90,100
Dokud nehadze 1D100 gulu asi moc velky ne (I kdiz v tomhle si nejsem jistej jestli to nahodu nejaky kostkovy statistik bude cist mozno mne sjezdi)
9.11.2009 18:34 - Gediman píše:
Píše:
A ty limity - co vsechno je mozne predelat na co - tam budes predpokladam vypisovat jednotlive do tabulek?
Ne, proč bych měl? Záleží na hráči co ho napadne a na GM jak to ohodnotí. Předělat laptop na raketoplán je složitost 100 -> nelze. A je jedno kolikrát to budeš zkoušet. Ten příklad s ICBM jsem jen tak nadhodil.
Hmm ha ha he he.
Ale teda furt mozu predelat laptop na prak, prak na delo, delo na pusku, pusku na raketomet, raketomet na ICBM a pritom dostat mraky expu protoze je to tak cool.
9.11.2009 19:45 - Gediman píše:
Píše:
Uz ti tu nejmin dvakrat radili, ze pokud tak lpis na stastnych/nestastnych desitkach, muzes hazet 2k10 a dve stejna cisla budou ekvivalent stastne/nestastne desitky.
Vím, ale 2d10, pokud ho chápu dobře, funguje jaksi divně. Má nerovnoměrně rozdělenou pravděpodobnost výsledků. Třeba 6 může padnout na čtyři způsoby, kdežto 4 jenom na tři. Tedy... pokud 0 funguje jako 10, jak může padnout jednička?
Mno kusek hore sem napsal jak na to iba on jaksi nechape. Zcela chapu nechut mu napsat tak fundamentalne reseni pokud na nej nedosel sam.
29.11.2009 15:00 - Gediman píše:
Uplynul týden a mám zcela novou verzi pravidel. Prečetl jsem ten 3:16 a hodně se mi to líbí, tak jsem z něj využil pár nápadů.
Ja taky ale Full Verziu
Ta ma o nejakych 50 stran pravidel vic
30.11.2009 08:59 - Gediman píše:
:D
30.11.2009 09:30 - Gediman píše:
Pravda, původně jsem chtěl napsat LOL. Omlouvám se.
No coment
30.11.2009 10:40 - Gediman píše:
Hm, co třeba všemu?
Píše:
Opravdu se mám smát nebo brečet, že jsi ještě pořád nepochopil, že když si postava nemusí házet na útok (tj. má 95 šanci, že v něm uspěje), nemá smysl mít atribut útok?
Tohle je LOL sám o sobě. Nemám stoprocentní šanci, ale nevadí, stejně nemusím. Aspoň mi nepadne dvacítka a zbraň se nerozbije, a to se vyplatí!
Píše:
Nebo se mám jen řechtat, žes nepochopil, že když vykradeš pravidla nějaké hry, nemůžeš nepřenést i fluff, který ti z 3:15 na tvůj odpad vůbec nesedí?
Další dobrá komedie, jak ty s Nielsenem. Řehtal jsem se spíš já. O fluffu víš jen to, co jsem vypustil (tudíž téměř nic), dále kdyby jsi neignoroval popis mého záměru o pár příspěvků výše (ten kde jsem pastoval odkazy na youtube-videa, která odpovídají tomu, čeho chci dosáhnout), pak bys věděl, že styl 3:16 je PŘESNĚ to co jsem hledal. Tímto děkuji Blainovi a skewovi za to, že mě na něj upozornili.
Píše:
Také se mi líbí, že máš atributy, které v pravidlech vůbec nevyužíváš.
příklady využití atributů jsou uvedeny u popisu atributů :)
Sranda co?
Chtel sem odpovdat i na tohle ale shrnu to o jedno nizsi.
30.11.2009 11:41 - Gediman píše:
Blaine: dokonalost 3:16 jsem uviděl hned na první pohled. Jednoduché a akční, dokáže to scény typu Equilibrium/Ultraviolet, kde jeden hrdina kosí protivníky po desítkách. Pak jsem četl nějakou recenzi (plné verze) a autor poukazoval na podobnost s wargamingem, což mě znovu potěšilo a opět dokázalo, že tenhle styl je přesně co chci.
Nicméně převzít systém 3:16 tak jak je je myslím také chyba, protože 3:16 je o mariňácích co páchají celoplanetární genocidy (ano, tvůrce se inspiroval W40K, sám to tam přiznává), zatímco Void je o týmu žoldáků co plní různě nebezpečné mise, i když většinou obsahující velké boje, rozhodně nejsou v tak velkém měřítku. Je to o nakombení nejlepšího týmu a jeho vybavení podle mise, na kterou právě jde (Dawn of War 2 mi jde příkladem, ať se vám to líbí nebo ne) + vývoj postavy hlavně co se týče nákupu nových abilit - 3:16 tuhle problematiku bere trochu jednoduše. Dále bych chtěl zakomponovat nutnost trochu víc taktizovat, což opět u 3:16 nefunguje.
Zase absolutne uplne spatne.
3:16 free sou urcena na one shot a takticka pravidla sou vynechana.
Ve full verzii je dokonca neco jak bojovej planek na urceni vzdalenosti.
Postavy maji jednu hlavnu vyhodu, maji armor coz vecsina kombinacii nepratel pravidlove nema.
Ma to kampan ktera ma urcity cil. (Samozrejme po jejim prvnim prejiti si asi zacne skupina tvorit vlastni)
Ma to vynikajici system Flash Backov co priamo ovlivnuju dianie v hre.
Schopnosti a Upgrady tam su, zasa to co si cital su one shot pravidla kde to netreba resit.
7.4.2010 09:25 - Gediman píše:
Ach jo... raději ušetříme úhozy na klávesnici - příště se mě ani na nic neptej. ;)
Vis co ja se obetoval, fakt sem skusil precist vsechno co si tu napsal, skusil sem procist tvou stranku a diskuse na ni.
Jo mohel sem si usetrit Xhodin casu.
Jestli jediny vysledek bude aspon jeden clovek co diky tomuto nebude cist ty tvoje zvasty povazuji to za uspech.
7.4.2010 09:33 - Gediman píše:
Píše:
Když odmítáš relevantně odpovídat, proč vůbec něco někam prezentuješ?
A vida, otázka. Zařaď si ji mezi další.
7.4.2010 09:42 - Gediman píše:
Ne, už budu mlčet jak partyzán :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
:D :D :D :D :) :) :I :I :I :/ :/ :/ :( :( :( :'( :'''( :P :P'''' 8) ;)
7.4.2010 11:35 - Gediman píše:
Jo, chyba je ve mě. Nezasloužím si psát setting, nezasloužím si psát RPG, prostě to se mnou skončete, teď a tady, bezbolestně prosím.
Skoda ze to nejde
Ja bych dal loc uz po tej serii smajlu kde je evidente jasne ze nas mas v p*ci.
Sirien, Jerson, Noir, Merlin etc. (Omlouvam se tem co sem nevymenoval) se narozdil od tebe v RPG vyznaj. Jo nez sem je stretl osobne sem si rikal treba ze ten XYZ je trotl, ne neni. Nikdo z nich na me nepusobil jako ty. Tebe asi i po osobnem setkani bych povazoval za trotla.
PS: Chtel sem pisat i na ty jeho zvasty k W40k kteryzto mam dost slusne nastudovany ale nemam silu.
PS2: Sorry za tento wall of deadly stupidity.
PS3: Omlouvam se za muj otrasny cesky pravopis bez diakritiky.