Projekt Void

Void: Sci-Fantasy je česká RPG hra, poprvé vydaná v roce 2012. V roce 2020 vyšla předělaná verze 2.0, která již nese název Void: Science Fantasy.

Kombinuje žánr fantasy a sci-fi, to vše v „grimdark“ hávu temnoty, beznaděje a utrpení, kde hlavní roli hrají nekončící války, intriky a korupce. Hra toho plně využívá a tak nabízí především drsnou akci a boj ve všech jeho rozmanitých formách, kde skutečně jde o život. Pravidla jsou jednoduchá, inspirovaná wargamingem a bez zbytečných komplikací. Gamemaster i hráči mají k dispozici nástroje, které jim dovolují vytvářet nekonvenční kombinace a prožít napínavá a nebezpečná dobrodružství. Koneckonců, pokud hráč svoji postavu řádně nepřipraví na všechny hrozby, smrt ji může dostihnout poměrně rychle. Je tu nepřeberné množství zvláštních schopností, předmětů, zbraní a dopravních prostředků, takže postavu lze dobře přizpůsobit každé taktice, každému protivníkovi.

Void: Science Fantasy má vlastní svět, který je prostorově i časově dosti rozsáhlý a inspirativní. Má mnoho dějových linií, na které lze snadno navázat. Hlavní zápletkou je boj spásného Světla proti korumpující Temnotě. Když byla galaxie zmítána obrovskou válkou mezi stoupenci dvanácti bohů Nebe a dvanácti bohů Pekla, pětadvacátý bůh se rozhodl obětovat svůj život, aby ji ukončil – tím, že přivede zlo tak hrozné, že se proti němu budou muset všichni spojit. Na místě jeho smrti vznikla Trhlina do Prázdnoty, ne-prostoru za hranicemi vesmíru. Z ní začala vyvěrat Temnota, která se brzy zformovala v pětici Temných bohů s jediným posláním – pohltit všechny duše. Válka mezi Nebem a Peklem sice oficiálně skončila, mír mezi galaktickými frakcemi však nenastal. Technologicky pokročilí lidé Černých říší bojují s magicky nadanými lidmi z Bílých říší, zatímco obě skupiny jsou pod útokem lidí Šedých říší, kteří je považují za separatisty. Orkové vedou bleskovou válku proti těžebním klanům trpaslíků, hobgoblini jsou v zákopové válce s průmyslově orientovanými gnómy a goblini provádí své partyzánské akce proti zemědělským půlčíkům. Vznešení elfové fanaticky oddaní Nebi pokračují ve svaté válce proti Temným elfům, kteří jsou slepě věrní Peklu. Lesní elfové, kteří se této války odmítli účastnit, odešli do exilu, kde se však dostali do konfliktu s xenofobními ursary. Felirové a canirové spolu vedou kruté predátorské bitvy o suroviny a teritorium. Mocní Titáni – trollové, zlobři a obři – se snaží vybudovat velké říše na troskách impéria svých dávných pánů, při tom však musí bojovat o cenné otroky. Mezitím armády Temné ruky pomalu postupují a dobývají jeden planetární systém za druhým. Zdá se, že vyhasnutí veškerého Světla se neodvratně blíží.

Přehled toho, co zatím vyšlo:



Základní kniha
Základní kniha pravidel. Dovoluje hrát za žoldnéře – nájemné bojovníky.
Verze 2.0 je rozdělena na jednotlivé kapitoly:
- Systém
- Tvorba postavy
- Dovednosti a vybavení
- Zápasník
- Střelec
- Technik
- Lékař
- Kouzelník
- Kněz
- Infiltrátor
- Víra a korupce
- Mise
- Zbraně
- Implantáty a talismany
- Zvířata
- Protivníci
- Dopravní prostředky
- Svět

Výcvikový tábor
"Demoverze" hry, která na pouhých třiceti stránkách obsahuje ta nejzákladnější pravidla. Ke stažení ZDE

Triskelion
Příručka pro hry Trilogie Void, která se zabývá Triskelionem. Ke stažení ZDE

Hrdinové říší 2.0
Příručka přinášející pravidla pro hraní dalších kariér (mimo žoldnéře a plenitele) a také vůdců organizací i vládců říší, což je užitečné především tehdy, když postavy získají mnoho bodů zkušeností a velké bohatství. Kromě toho obsahuje pravidla pro tvorbu základny. Ke stažení ZDE

Arzenál zkázy 2.0
Příručka zaměřující se na další vybavení, brnění, zbraně, implantáty a talismany. Ke stažení ZDE

Temná ruka 2.0
Příručka pojednávající o silách Temnoty. Dovoluje hrát za plenitele, „temnou“ obdobu žoldnéřů. Jsou to krvelačné bandy upírů, vlkodlaků, nemrtvých, mutantů a zatemnělých, jejichž úkolem je získávat duše smrtelníků pro Temné bohy. Ke stažení ZDE

Nespoutaná magie 2.0
Příručka zaměřující se na další kouzla resp. psi-síly. Ke stažení ZDE

Velkolepé zázraky 2.0
Příručka zaměřující se na další rituály resp. seance. Ke stažení ZDE

Smrtící divočina 2.0
Příručka obsahující nová zvířata a rostliny. Je tu také uvedeno vybavení, které je možné zvířatům přikoupit a zvýšit tak jejich efektivnost v boji. Ke stažení ZDE

Grimdark karty 2.0
Grimdark karty jsou herní pomůcka, která zajišťuje, že hra bude mít atmosféru v grimdark stylu. Ačkoliv jsou primárně navrženy pro hry trilogie Void, je možné je použít v kterémkoliv jiném stolním RPG. Ke stažení ZDE


Příručky dosud ve staré verzi:

Apokalypsa
Příručka týkající se přírodních katastrof, zbraní hromadného ničení, mocných kouzel a rituálů. Nabízí mnoho možností totální destrukce a zkázy, které gamemaster může použít jako pozadí zápletky a hráči jako „eso v rukávu“ proti těm nejmocnějším protivníkům. Ke stažení ZDE

Ocelové bestie
Příručka zaměřená na bojové dopravní prostředky, jejich modifikace a přídavné vybavení. Obsahuje Lodní deník, ve kterém si hráči mohou udržovat přehled o svém námořním, oblačném či vesmírném plavidle. Ke stažení ZDE

Zuřící bohové
Příručka o astrálních služebnících bohů - dovoluje za ně hrát již od začátku. Kromě toho se zabývá vírou smrtelníků a obsahuje také vzácné vybavení pro křižáky. Ke stažení ZDE

Nelítostné armády
Příručka obsahuje pravidla pro boj oddílů i pro velké bitvy armád a flotil. Jsou tu popsáni také noví bojovníci majoritních ras. Ke stažení ZDE

Kolébka života
Příručka obsahující pouze popisy nejvýznamnějších a nejzajímavějších míst galaxie. Spolu s ní je k dispozici také galaktická mapa. Ke stažení ZDE

Šedé stíny
Soubor předpřipravených misí, který je vhodný pro začínající Gamemastery. Ke stažení ZDE
Napsal: Gediman
28.7.2011 14:33 - alef0
Nature má českú sekciu o RPG? (Chápem to tak, že sa minuli argumenty.)
28.7.2011 15:28 - Colombo
Alef0: otázka snad zněla který časopis je natolik populární, resp. uznávaný a ne který RPG časopis. Pevnost jsem bral jako normální časopis, ne nějaký fanouškovský sborník, kam si něco pošleš a ono ti to vyjde, protože autoři nejsou sami schopni zaplnit všechny stránky. Dělá to takhle history? Dělá to takhle ABC? Dělá to takhle mateřídouška? Čtyřlístek? Maxim? Žena a život? Je časopis o RPG, SF a fantasy něčím odlišný, krom zaměření? Proč by měl být, když se to negativně podepíše na jeho kvalitě?
28.7.2011 15:34 - alef0
Keďže vznikol komunikačný šum, opýtam sa ešte raz obšírnejšie:

Potom ktorý náš RPG časopis / portál je natoľko populárny a prestížny, aby sa doň oplatilo písať?

To celé plynie z niekdajšej debaty, že autori nepíšu do Drakkaru, lebo sa im možno nezdá dostatočne prestížny. Ak nepíšu ani do Pevnosti, tak zrejme je problém niekde inde.
28.7.2011 15:38 - noir
alefe, špatná premisa: Pevnost není RPG časopis.
28.7.2011 15:43 - alef0
OMFG, ty si vôbec pochopil pointu, na ktorú sa pýtam, alebo len tradične vŕtaš?

Pevnost má Dech draka.

Ešte raz: to len dokazuje biedu na trhu médií šťuchajúcich o RPG: všetci berú to, čo im príde pod ruku a selekcia prakticky neexistuje. Inými slovami, keď raz, noir, napíšeš článok, tak ho máš automaticky v Pevnosti / Dechu draka a môžeš sa tým hrdiť. (Niežeby som čakal, že niečo také sa stane.)
28.7.2011 15:57 - Bouchi
// Bouchi pozoruje spekulujici diskutery a dobre se bavi. :-) //

Jeste vas necham spekulovat, jsem zvedav zda nekdo z vas prijde na skutecny duvod, proc se v Dechu draka to Gedimanovo dobrodruzstvi ocitlo. Zatim sama voda.
28.7.2011 16:00 - noir
alef: už byla pointa? asi jsem spal...
28.7.2011 16:03 - Colombo
alef0: a Pevnost je prestižní?

Proč obracíš otázku někam jinam? Když bude nekvalitní kaviár, tak si ho nebudu kupovat. A nebudu se ohánět tím, že jiný tu není. Bez kaviáru, stejně jako bez RPG časopisu, se dá žít. A dost dobře.

Zeptám se ještě jednou, proč by Pevnost měla být v jiné situaci, než Žena a život, Maxim nebo Mateřídouška?
28.7.2011 16:04 - Colombo
Bouchi: ty děláš na pevnosti?
28.7.2011 16:18 - skew
bouchi... Dech Draka... matné vzpomínky na nějaké téma na RPGf...

A-ha!
28.7.2011 16:24 - alef0
Píše:
alef0: a Pevnost je prestižní?

Pre mňa hej.

Aby sme sa niekam posunuli: zoraď médiá RPG článkov v češtine/slovenčine podľa tvojej subjektívnej prestížnosti. Bude to dobrý komentár k debate z Gameconu.

Alternatívne (a to sa pýtam už mnohokrát): ak Pevnosť nie je prestížna, čo je prestížnym?
28.7.2011 16:29 - noir
alef: zase děsně kličkuješ a vykrucuješ se. Je ale velmi zábavné to pozorovat. jen pokračuj... Na otázku "ktorý časopis je natoľko populárny, aby sa doň oplatilo písať?" jsi odpověď dostal, ale najednou uhýbáš na RPG časopis, pak už ne populární, ale prestižní, pak najednou neznáš význam slova prestižní, který jsi sám jako první použil, pak už je slovo prestižní málo, tak si vytvoříš absurní trerminus "subjektiní prestiižnosti" pak najednou chceš jakýsi list a jedem dál!
28.7.2011 16:36 - Sparkle
alef0 píše:
Aby sme sa niekam posunuli: zoraď médiá RPG článkov v češtine/slovenčine podľa tvojej subjektívnej prestížnosti. Bude to dobrý komentár k debate z Gameconu.

Alternatívne (a to sa pýtam už mnohokrát): ak Pevnosť nie je prestížna, čo je prestížnym?


RPG články by se například velmi hodily do skautských časopisů... http://krizovatka.skaut.cz/tiskoviny/casopisy/ možná tam už vycházejí, nevím, neodebírám to.
Jestli by bylo něco prestižnější než psát do Pevnosti, tak domluvit stálou rubriku o RPG a psát články o RPG třeba do těch skautských časopisů nebo třeba sem: http://www.nidm.cz/inspiromat.
28.7.2011 16:40 - alef0
Základné nepochopenie vzniklo vo chvíli, keď som sa pýtal na časopis a bol mi ponúknutý Nature. Predpokladal som, že sa bavíme o RPG a nie o časopisoch z vedy a techniky. Ďalšie nepochopenie vzniklo kvôli mixu prestížnosti a populárnosti. Nehovor mi, že prestížnost sa dá určiť absolútne.

Okrem toho, ja sa nemám čomu vyhýbať, lebo ja som ten, čo som sa pýtal. Navyše, ty tu celý čas prudíš do terminológie, namiesto toho, aby si sa snažil pochopiť ducha a text. Tvoje reakcie ,,so far":
* alefe, špatná premisa: Pevnost není RPG časopis.
* ono už byla pointa?
* kličkuješ a vykrucuješ se yadda yadda

Tak ešte raz:

1. Potom ktorý náš RPG časopis / portál je natoľko populárny a prestížny, aby sa doň oplatilo písať?

2. Viete zostaviť zoznam podľa prestížnosti populárnosti?

Noir, ak nechceš na tieto otázky odpovedať, tak neodpovedaj, podľa tvojho patternu správania očakávam odpoveď ,,mne sa nechce odpovedať, nemám na to čas, zase kľučkuješ", čo ma nezaujíma.

Celá tá debata chce zodpovedať moju otázku, že ak už ani Pevnost/Dech draka nie je dostatočne relevantná, tak čo iné je?

EDIT: Sparkle, pekné linky (oprav ich, prosím, smerujú na túto debatu).
28.7.2011 16:47 - Bouchi
skew píše:
bouchi... Dech Draka... matné vzpomínky na nějaké téma na RPGf...

A-ha!

Mas bod.
28.7.2011 16:54 - sirien
alef0 píše:
Potom ktorý časopis je natoľko populárny, aby sa doň oplatilo písať?

Co se mě týče tak žádný. A poměrně dost lidí okolo mě ten názor sdílí.
28.7.2011 16:57 - alef0
Tomu hovorím pozitívny prístup!

Btw, v Pevnosti/DD nie sú náhodou príspevky honorované?
28.7.2011 17:08 - Alnag
Alef0 píše:
Potom ktorý náš RPG časopis / portál je natoľko populárny a prestížny, aby sa doň oplatilo písať?

To celé plynie z niekdajšej debaty, že autori nepíšu do Drakkaru, lebo sa im možno nezdá dostatočne prestížny. Ak nepíšu ani do Pevnosti, tak zrejme je problém niekde inde.


Nikoliv, alefe. Pouze vstupuješ do diskuze s nevyřčenými a zřejmě i neuvědomovanými axiomy, díky nimž vyvozuješ věci, které nejsou logicky zcela konzistentní. (A v tomto smyslu ti Colombo odpověděl zcela správně.) Tak například, ty zřejmě implicitně přepokládáš, že existuje kontinuum prestižnosti, které je vytyčeno mezi existujícími RPG časopisy (od nejméně prestižního po nejvíce prestižní). Ve skutečnosti je ale docela dobře možné, že kritérium prestižnosti leží mimo rovinu existujících RPG časopisů (zřejmě i díky tomu, že existují i jiné časopisy - nabízející možnost srovnání, a také jiné možnosti "sbírání prestiže" mimo publikaci). Takže je docela dobře možné, že prostě žádný RPG časopis není dost prestižní na to, aby se do něj vyplatilo psát, protože na stupnici prestiže jsou všechny hluboko dole. Chápeš?
28.7.2011 17:14 - alef0
Chápem. Len ono sa to samo od seba nezlepší a potom je úplne na prd bedákať, že ,,kam tento svet speje, keď zobrali aj Gedimana, omg omg." lebo to je taká typická krčmová debata ,,svet je na prd, nech s tým dakto dačo spraví, a keď s tým nevedia nič, sú tiež debili/amatéri"
28.7.2011 17:17 - Colombo
sirien: ani Nature a podobné časopisy se velmi rozsáhlým systémem vstupní kontroly?

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Gediman

Gediman.cz - domovská stránka mého osobního projektu stolního RPG, plus recenze na další RPG, které mě osobně zaujaly. Dále zde naleznete popisy materiálů k wargame Warhammer 40.000, články o popkulturních fenoménech a také můj audioblog.více
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11976099014282 secREMOTE_IP: 18.224.37.68