Projekt Void

Void: Sci-Fantasy je česká RPG hra, poprvé vydaná v roce 2012. V roce 2020 vyšla předělaná verze 2.0, která již nese název Void: Science Fantasy.

Kombinuje žánr fantasy a sci-fi, to vše v „grimdark“ hávu temnoty, beznaděje a utrpení, kde hlavní roli hrají nekončící války, intriky a korupce. Hra toho plně využívá a tak nabízí především drsnou akci a boj ve všech jeho rozmanitých formách, kde skutečně jde o život. Pravidla jsou jednoduchá, inspirovaná wargamingem a bez zbytečných komplikací. Gamemaster i hráči mají k dispozici nástroje, které jim dovolují vytvářet nekonvenční kombinace a prožít napínavá a nebezpečná dobrodružství. Koneckonců, pokud hráč svoji postavu řádně nepřipraví na všechny hrozby, smrt ji může dostihnout poměrně rychle. Je tu nepřeberné množství zvláštních schopností, předmětů, zbraní a dopravních prostředků, takže postavu lze dobře přizpůsobit každé taktice, každému protivníkovi.

Void: Science Fantasy má vlastní svět, který je prostorově i časově dosti rozsáhlý a inspirativní. Má mnoho dějových linií, na které lze snadno navázat. Hlavní zápletkou je boj spásného Světla proti korumpující Temnotě. Když byla galaxie zmítána obrovskou válkou mezi stoupenci dvanácti bohů Nebe a dvanácti bohů Pekla, pětadvacátý bůh se rozhodl obětovat svůj život, aby ji ukončil – tím, že přivede zlo tak hrozné, že se proti němu budou muset všichni spojit. Na místě jeho smrti vznikla Trhlina do Prázdnoty, ne-prostoru za hranicemi vesmíru. Z ní začala vyvěrat Temnota, která se brzy zformovala v pětici Temných bohů s jediným posláním – pohltit všechny duše. Válka mezi Nebem a Peklem sice oficiálně skončila, mír mezi galaktickými frakcemi však nenastal. Technologicky pokročilí lidé Černých říší bojují s magicky nadanými lidmi z Bílých říší, zatímco obě skupiny jsou pod útokem lidí Šedých říší, kteří je považují za separatisty. Orkové vedou bleskovou válku proti těžebním klanům trpaslíků, hobgoblini jsou v zákopové válce s průmyslově orientovanými gnómy a goblini provádí své partyzánské akce proti zemědělským půlčíkům. Vznešení elfové fanaticky oddaní Nebi pokračují ve svaté válce proti Temným elfům, kteří jsou slepě věrní Peklu. Lesní elfové, kteří se této války odmítli účastnit, odešli do exilu, kde se však dostali do konfliktu s xenofobními ursary. Felirové a canirové spolu vedou kruté predátorské bitvy o suroviny a teritorium. Mocní Titáni – trollové, zlobři a obři – se snaží vybudovat velké říše na troskách impéria svých dávných pánů, při tom však musí bojovat o cenné otroky. Mezitím armády Temné ruky pomalu postupují a dobývají jeden planetární systém za druhým. Zdá se, že vyhasnutí veškerého Světla se neodvratně blíží.

Přehled toho, co zatím vyšlo:



Základní kniha
Základní kniha pravidel. Dovoluje hrát za žoldnéře – nájemné bojovníky.
Verze 2.0 je rozdělena na jednotlivé kapitoly:
- Systém
- Tvorba postavy
- Dovednosti a vybavení
- Zápasník
- Střelec
- Technik
- Lékař
- Kouzelník
- Kněz
- Infiltrátor
- Víra a korupce
- Mise
- Zbraně
- Implantáty a talismany
- Zvířata
- Protivníci
- Dopravní prostředky
- Svět

Výcvikový tábor
"Demoverze" hry, která na pouhých třiceti stránkách obsahuje ta nejzákladnější pravidla. Ke stažení ZDE

Triskelion
Příručka pro hry Trilogie Void, která se zabývá Triskelionem. Ke stažení ZDE

Hrdinové říší 2.0
Příručka přinášející pravidla pro hraní dalších kariér (mimo žoldnéře a plenitele) a také vůdců organizací i vládců říší, což je užitečné především tehdy, když postavy získají mnoho bodů zkušeností a velké bohatství. Kromě toho obsahuje pravidla pro tvorbu základny. Ke stažení ZDE

Arzenál zkázy 2.0
Příručka zaměřující se na další vybavení, brnění, zbraně, implantáty a talismany. Ke stažení ZDE

Temná ruka 2.0
Příručka pojednávající o silách Temnoty. Dovoluje hrát za plenitele, „temnou“ obdobu žoldnéřů. Jsou to krvelačné bandy upírů, vlkodlaků, nemrtvých, mutantů a zatemnělých, jejichž úkolem je získávat duše smrtelníků pro Temné bohy. Ke stažení ZDE

Nespoutaná magie 2.0
Příručka zaměřující se na další kouzla resp. psi-síly. Ke stažení ZDE

Velkolepé zázraky 2.0
Příručka zaměřující se na další rituály resp. seance. Ke stažení ZDE

Smrtící divočina 2.0
Příručka obsahující nová zvířata a rostliny. Je tu také uvedeno vybavení, které je možné zvířatům přikoupit a zvýšit tak jejich efektivnost v boji. Ke stažení ZDE

Grimdark karty 2.0
Grimdark karty jsou herní pomůcka, která zajišťuje, že hra bude mít atmosféru v grimdark stylu. Ačkoliv jsou primárně navrženy pro hry trilogie Void, je možné je použít v kterémkoliv jiném stolním RPG. Ke stažení ZDE


Příručky dosud ve staré verzi:

Apokalypsa
Příručka týkající se přírodních katastrof, zbraní hromadného ničení, mocných kouzel a rituálů. Nabízí mnoho možností totální destrukce a zkázy, které gamemaster může použít jako pozadí zápletky a hráči jako „eso v rukávu“ proti těm nejmocnějším protivníkům. Ke stažení ZDE

Ocelové bestie
Příručka zaměřená na bojové dopravní prostředky, jejich modifikace a přídavné vybavení. Obsahuje Lodní deník, ve kterém si hráči mohou udržovat přehled o svém námořním, oblačném či vesmírném plavidle. Ke stažení ZDE

Zuřící bohové
Příručka o astrálních služebnících bohů - dovoluje za ně hrát již od začátku. Kromě toho se zabývá vírou smrtelníků a obsahuje také vzácné vybavení pro křižáky. Ke stažení ZDE

Nelítostné armády
Příručka obsahuje pravidla pro boj oddílů i pro velké bitvy armád a flotil. Jsou tu popsáni také noví bojovníci majoritních ras. Ke stažení ZDE

Kolébka života
Příručka obsahující pouze popisy nejvýznamnějších a nejzajímavějších míst galaxie. Spolu s ní je k dispozici také galaktická mapa. Ke stažení ZDE

Šedé stíny
Soubor předpřipravených misí, který je vhodný pro začínající Gamemastery. Ke stažení ZDE
Napsal: Gediman
28.7.2011 17:22 - Ebon Hand
Bouchi, kolik těch dobrodružství dorazilo? Bylo vůbec z čeho rozumně vybírat?

Zbytek diskuze moc nestojí za komentář...
Nejsem přivrženec chytráckého kopání do mrtvol. Na každé tvůrčí snaze oceňuji tu snahu a vynaložené úsilí.
28.7.2011 17:26 - Sparkle
Hlavně sem už prosím někdo uploadněte ten Gedimanův článek, vy tady debatujete jako by bylo jistý že ten článek je shit když jste ho nečetli, třeba nebude tak zlej :)
28.7.2011 17:28 - Alnag
Alef0 píše:
Len ono sa to samo od seba nezlepší a potom je úplne na prd bedákať, že ,,kam tento svet speje, keď zobrali aj Gedimana, omg omg." lebo to je taká typická krčmová debata ,,svet je na prd, nech s tým dakto dačo spraví, a keď s tým nevedia nič, sú tiež debili/amatéri"


A pak jsi tu samozřejmě ty. Který povozuješ meta-bědování. Běduješ nad tím, že jiní bědují. To je taky typicky hospodská debata jen zdánlivě vyššího filosofického stupně. :)
28.7.2011 17:35 - alef0
You have truth. Ja bedákam len preto, že mi príde dosť na prd, keď má niekto plnú prdel rečí, ale končí to maximálne pri nich (teraz nemyslím teba) a nakoniec sa ukáže, že prapodstata je len trolliť, byť v opozícii a tam končiť svoju aktivitu (ešte stále nemyslím teba).
28.7.2011 21:08 - Vojtěch
Je to dosti hrůzný scan, ale naše náladovou techniku raději nebudu pokoušet.

Heslo: Elicar
28.7.2011 21:40 - skew
Díky.

A meh. Nevím jestli je to jen tak rail-roadovitě popsaný a Gediman to zamýšlel / hrál jinak, nicméně z toho fakt plyne dojem, že hráči se stávají DMovými diváky, s občasným hodem, jestli někoho sejmou nebo někdo sejme je.
Meh.
28.7.2011 22:02 - Vojtěch
Já nevím... vypadá to, že tu sehrál roli nedostatek místa, ale i tak je to takové nemastné a nalinkované, jako každodenní jízda tramvají. Moc by mě to na hru nenamlsalo.
28.7.2011 22:33 - Sparkle
Mně to nepřijde zlý. Když to vycpeš kombatama, máš z toho pěkný hack-and-slash oneshot s příběhem co je sice railroad, ale to je u hack-and-slash podružný a zvraty tam jsou.
29.7.2011 02:30 - sirien
alef0 píše:
Btw, v Pevnosti/DD nie sú náhodou príspevky honorované

Ale jo, jsou... nicméně honorář za množství textu úplně neodpovídá mé představě o hodnotě mých vědomostí okolo RPG (vzhledem ke všemu co znám a kolik času jsem strávil tím abych to znal), zvlášť když si vezmu že můj slohový projev když si dám tu práci přesahuje Pevnostní průměr (tak jak ho znám - už cca rok jsem Pevnost neměl v ruce, ale nikdo se mi nezmiňoval o nějaké změně...)
A na to abych to dělal "fanovsky" prostě nemám nervy - kdysi jsem tam poslal dva (? možná tři, už nevim jistě... dva nebo tři (možná čtyři? Byly tam ještě nějaké recenze...) a navíc jeden z nich snad nevyšel, nebo vyšel, ale byly s tím nějaké odklady nebo tak něco; už to je dlouho a ve svém archivu to nemůžu najít, asi je to ještě hozené v té nedoroztříděné složce se zálohou minulého compu, Bouchi možná bude mít přehled) a když jsme na to pak se SEBem (nebo Honzou, taky už nevim) koukali, vedle čeho to je daný, tak jsem prostě rezignoval.

Jinak souhlasím s Alnagem, jen trochu jinak - Drakkar pro mě není moc prestižní, pravda (nikdo ho nečte), ale navíc je pro mě těžce nekvalitní a ještě navíc mi je proti srsti jeho formát - mám-li psát online, tak si budu psát sem na Kostku, děkuju pěkně; když budu chtít PDF, tak si tu vysbírám články co se budou hodit a udělám si z nich další díl Sebraných spisů d20.
Pevnost pro mě ale také není prestižní - prostě protože pro mě není dost kvalitní. Nezajímavá kvalita+pro mě nezajímavý obsah (tj. žádný osobní vztah k tomu časopisu) => chci za článek do něj cenu odpovídající mé hodnotě - té honorář neodpovídá, takže tam nepíšu.
(a než někomu zas hrábne - JÁ do něj nepíšu, protože se MĚ nezdá dost kvalitní a cenu za SVOJÍ práci si můžu JÁ určit jak se mi zlíbí; a než někdo přijde s tím že to je výmluva, připomínám, že už jsem tam dřív psal a měl jsem možnost pokračovat a prostě jsem přestal - ne že bych měl na druhou stranu dojem, že bych tím způsobil nějakou hroznou ztrátu nebo tak)

colombo: narozdíl od Tebe jsem pro potřeby diskuse přijal předpoklad, že se bavíme o časopisech se vztahem k RPG; mimo tento předpoklad bych pár časáků u nás našel a ani by nemuselo jít o tak odborné kousky jako Nature
29.7.2011 02:33 - sirien
btw., alef0 - k Tvé poznámce "ale takhle se to těžko zlepší"... proč předpokládáš, že je potřeba to zlepšit?
Já osobně tu potřebu třeba moc nemám - k čemu tištěné médium, když máme internet? Nezpochybňuju teď časopisy obecně, ale zrovna k RPG... měli jsme je tu a moc přínosné mi nepřišly, nevidím důvod chtít je tu znova.
29.7.2011 06:36 - Vojtěch
Sparkle píše:
Mně to nepřijde zlý. Když to vycpeš kombatama, máš z toho pěkný hack-and-slash oneshot s příběhem co je sice railroad, ale to je u hack-and-slash podružný a zvraty tam jsou.


To jo, ale i na railoadu by se mohlo nějak projevit jestli postavy vyhrály a nebo ne. Tady se to vždycky vrátí do jediného rozuzlení nezávisle na tom, co postavy dělají. Jediná možnost alternativy je koupit si ve městě nějaké ty uzeniny a čekat až lávové jezero přijde a doufat, že té hlídkové lodi nepřijdou elfové podezřelí, neproscanují jí cvičně databázi a nezachrání tak kolonii, když je láva jen několik milimetrů od města. Postavy mohou být sebenenápadnější, ale stejně je elfové chytí a několik dní zůstanou v base (bez možnosti úniku, ale překvapivě se v silovém poli neudusí - čeká se na boží zásah - ZASE) elfů můžou pobít kolik chtějí, ale stejně to bouchne, stejně musí odjet rychlodráhou, ...
29.7.2011 08:39 - Merlin
hmmm..tak jsem si to přečetl...a...hmm...nejsem z toho odvařený
29.7.2011 09:52 - Vojtěch
Tak to asi nikdo. Myslím, že je to zbytečně osekané, ale dalo by se s tím pracovat, pokud by to dostalo více prostoru.
29.7.2011 10:09 - Bouchi
Ale to neni nijak osekane (leda by to osekal Gediman pred odeslanim).
29.7.2011 11:34 - alef0
Píše:
btw., alef0 - k Tvé poznámce "ale takhle se to těžko zlepší"... proč předpokládáš, že je potřeba to zlepšit?

Díky za analýzu!

Mám pocit, že keď už niekto nadáva na biedny stav, tak by sa mal snažiť niečo zlepšiť, lebo inak sú to krčmové plky na tridsať rokov dopredu.

Jeden zo záverov Gamecon debaty, ktorý sa už nestihol, by mal byť ten, že dôležité je robiť *niečo*, než nerobiť vôbec nič. (Preto súhlasím s tým, že je lepšie písať a zverejňovať to hocikde, než sa hádať o tom, či poslať článok tam alebo onam.)
29.7.2011 11:47 - Alnag
Alef0 píše:
že dôležité je robiť *niečo*, než nerobiť vôbec nič


Což je bez konkrétních souvislostí a faktů nesmyslné ultimátum. Uvedu to na příkladu z oblasti, kde bude zřetelnější, že někdy "nedělat nic" může být lepší než "dělat něco". Představ si situaci někde v počátcích medicíny. Máš neznámou nemoc, úmrtnost je třeba 50%. O medicíně nic nevíš, ale slyšel jsi, že odvar z rulíku by mohl pomoct. Takže tvoje "dělat něco" úspěšně zvyšuje úmrtnost z poloviny na 100%. Skvělá práce.

A teď zpět do kontextu. Pokud děláš něco, podle čeho se učí ostatní lidé a děláš to tak blbě, že je učíš věci, které je zavedou špatným směrem, odradí je atd. bylo by lepší, kdybys nedělal nic. Dělat "něco" se vyplatí jen v situaci, kdy nedělat nic je vždy fatální. (To ale nemusí být a zřejmě není pravda.)
29.7.2011 12:39 - alef0
Hovoril som o článkoch, nie o medicíne. (Je problém u mňa, že keď niečo napíšem, tak si zrazu každý aplikuje tvrdenie na úplne WTF kontext typu Colombov Nature? Mal som pocit, že sme na RPG fóre.)

Ak nepíšeš články a nie si aktívny, dávaš priestor ostatným, potenciálne zlým názorom. Keď všetci sú ticho, lebo majú pocit autocenzúry / neochoty, jasné, že sa nájde nejaký človek, ktorý vyprodukuje jedno dielo, ktoré je buď zázrakom dobré alebo zlé. (Vid Dračák 1).

Ak píšeš a píšeš aj zlé veci, časom príde niekto, kto to bude schopný reflektovať a kriticky sa k tomu postaviť a dať cestu novým veciam. Zjavne sa toto stalo s Gedimanom -- tým, že nik nie je v stave poskytnúť lepšiu vec než on, je to v takom stave, v akom to je.


Sú dve možnosti: buď niečo vyprodukovať a mať konkurenciu alebo sedieť na zadku a brblať o tom, ako je napr. Pevnosť na prd a byť v opozícii, čo je pre mnoho ľudí veľmi pohodlná póza.

Treťou možnosťou je byť úplne mimo toho :-)
29.7.2011 13:30 - Alnag
Alef0: Jen proto, že možná škoda není na první pohled zjevná neznamená, že není přítomná. Dal jsem příklad medicíny, ale svým způsobem to, co se často publikuje jako články nebo jiné publikace je také prezentováno jako "medicína". Tu se léčí zlý "dungeonpunk", támhle se kurýruje "rules-heavy" a "crunchy" a tak.

Takže s dovolením bych trval na svém. Rozumím a chápu, že někdo nepíše články proto, že nemá co by dodal nebo proto, že ví, že to dělá blbě a správnou cestu ještě nenašel. Tahle glorifikace aktivity za každou cenu (něco ve stylu iniciativ "každý si ukuchťete svůj systém" nebo "kdo není DIY jako by nebyl" a podobných) namísto usilování o kvalitu a její podporu je v mých očích opravdu smutná.
29.7.2011 13:43 - alef0
Nepochopil som tu, čo znamená liečenie dungeonpunku a rules-heavy narážka. Môžeš ju rozviesť?

Moja otázka je: ako chceš dosahovať kvalitu, keď nerobíš nič? :-) Máš dva roky sedieť a potom vypľuvnúť super vec než priebežne plniť blog kopou blbostí, spomedzi ktorých sa dá vybrať super vec?

Kvalita sa dosahuje vtedy, ak je z čoho vyberať. Alternatívne sa kvalita nájde zázrakom, ale to nie je perspektíva. (Na ,,zázraku" funguje slovenský mediálny humor, čo sa dá porovnať s britským kotlom humoru.)
29.7.2011 14:00 - sirien
Alef0: Hm... krčmové plky... jen bych si ujasnil: chceš říct, že nerobím vůbec nic a že bych s těmahle řečma měl začít něco robit? Upřímně doufám že jsem Tě teď jenom nepochopil... stejně jako doufám, že to co píšeš Alnagovi nenaznačuje, že by Alnag nepsal články...

...myslím že základní problém zde je že se tu nebavíš s bandou nováčků co pomlouvají něco co nezkusili, ale s lidmi co toho pro místní RPG udělali víc než drtivá většina ostatních - tuny ukázkových her, záštita kompletním překladům DnD rulebooků, tuny článků na webu, pár článků v časopisech, o kterých tu je řeč, hromady přednášek...
My tady nebrojíme proti tomu aby se dělalo něco. My toho děláme hodně a prostě konstatujeme, že dělat tuhle jednu konkrétní věc je z naší zkušenosti plýtvání naší energií, která může být využita efektivněji.

Nebo mi snad chceš tvrdit, že by pár článků v Pevnosti vyšlo líp, než kompletní překlad DnD4e PHB?

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Gediman

Gediman.cz - domovská stránka mého osobního projektu stolního RPG, plus recenze na další RPG, které mě osobně zaujaly. Dále zde naleznete popisy materiálů k wargame Warhammer 40.000, články o popkulturních fenoménech a také můj audioblog.více
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10458207130432 secREMOTE_IP: 18.226.96.61