Projekt Void

Void: Sci-Fantasy je česká RPG hra, poprvé vydaná v roce 2012. V roce 2020 vyšla předělaná verze 2.0, která již nese název Void: Science Fantasy.

Kombinuje žánr fantasy a sci-fi, to vše v „grimdark“ hávu temnoty, beznaděje a utrpení, kde hlavní roli hrají nekončící války, intriky a korupce. Hra toho plně využívá a tak nabízí především drsnou akci a boj ve všech jeho rozmanitých formách, kde skutečně jde o život. Pravidla jsou jednoduchá, inspirovaná wargamingem a bez zbytečných komplikací. Gamemaster i hráči mají k dispozici nástroje, které jim dovolují vytvářet nekonvenční kombinace a prožít napínavá a nebezpečná dobrodružství. Koneckonců, pokud hráč svoji postavu řádně nepřipraví na všechny hrozby, smrt ji může dostihnout poměrně rychle. Je tu nepřeberné množství zvláštních schopností, předmětů, zbraní a dopravních prostředků, takže postavu lze dobře přizpůsobit každé taktice, každému protivníkovi.

Void: Science Fantasy má vlastní svět, který je prostorově i časově dosti rozsáhlý a inspirativní. Má mnoho dějových linií, na které lze snadno navázat. Hlavní zápletkou je boj spásného Světla proti korumpující Temnotě. Když byla galaxie zmítána obrovskou válkou mezi stoupenci dvanácti bohů Nebe a dvanácti bohů Pekla, pětadvacátý bůh se rozhodl obětovat svůj život, aby ji ukončil – tím, že přivede zlo tak hrozné, že se proti němu budou muset všichni spojit. Na místě jeho smrti vznikla Trhlina do Prázdnoty, ne-prostoru za hranicemi vesmíru. Z ní začala vyvěrat Temnota, která se brzy zformovala v pětici Temných bohů s jediným posláním – pohltit všechny duše. Válka mezi Nebem a Peklem sice oficiálně skončila, mír mezi galaktickými frakcemi však nenastal. Technologicky pokročilí lidé Černých říší bojují s magicky nadanými lidmi z Bílých říší, zatímco obě skupiny jsou pod útokem lidí Šedých říší, kteří je považují za separatisty. Orkové vedou bleskovou válku proti těžebním klanům trpaslíků, hobgoblini jsou v zákopové válce s průmyslově orientovanými gnómy a goblini provádí své partyzánské akce proti zemědělským půlčíkům. Vznešení elfové fanaticky oddaní Nebi pokračují ve svaté válce proti Temným elfům, kteří jsou slepě věrní Peklu. Lesní elfové, kteří se této války odmítli účastnit, odešli do exilu, kde se však dostali do konfliktu s xenofobními ursary. Felirové a canirové spolu vedou kruté predátorské bitvy o suroviny a teritorium. Mocní Titáni – trollové, zlobři a obři – se snaží vybudovat velké říše na troskách impéria svých dávných pánů, při tom však musí bojovat o cenné otroky. Mezitím armády Temné ruky pomalu postupují a dobývají jeden planetární systém za druhým. Zdá se, že vyhasnutí veškerého Světla se neodvratně blíží.

Přehled toho, co zatím vyšlo:



Základní kniha
Základní kniha pravidel. Dovoluje hrát za žoldnéře – nájemné bojovníky.
Verze 2.0 je rozdělena na jednotlivé kapitoly:
- Systém
- Tvorba postavy
- Dovednosti a vybavení
- Zápasník
- Střelec
- Technik
- Lékař
- Kouzelník
- Kněz
- Infiltrátor
- Víra a korupce
- Mise
- Zbraně
- Implantáty a talismany
- Zvířata
- Protivníci
- Dopravní prostředky
- Svět

Výcvikový tábor
"Demoverze" hry, která na pouhých třiceti stránkách obsahuje ta nejzákladnější pravidla. Ke stažení ZDE

Triskelion
Příručka pro hry Trilogie Void, která se zabývá Triskelionem. Ke stažení ZDE

Hrdinové říší 2.0
Příručka přinášející pravidla pro hraní dalších kariér (mimo žoldnéře a plenitele) a také vůdců organizací i vládců říší, což je užitečné především tehdy, když postavy získají mnoho bodů zkušeností a velké bohatství. Kromě toho obsahuje pravidla pro tvorbu základny. Ke stažení ZDE

Arzenál zkázy 2.0
Příručka zaměřující se na další vybavení, brnění, zbraně, implantáty a talismany. Ke stažení ZDE

Temná ruka 2.0
Příručka pojednávající o silách Temnoty. Dovoluje hrát za plenitele, „temnou“ obdobu žoldnéřů. Jsou to krvelačné bandy upírů, vlkodlaků, nemrtvých, mutantů a zatemnělých, jejichž úkolem je získávat duše smrtelníků pro Temné bohy. Ke stažení ZDE

Nespoutaná magie 2.0
Příručka zaměřující se na další kouzla resp. psi-síly. Ke stažení ZDE

Velkolepé zázraky 2.0
Příručka zaměřující se na další rituály resp. seance. Ke stažení ZDE

Smrtící divočina 2.0
Příručka obsahující nová zvířata a rostliny. Je tu také uvedeno vybavení, které je možné zvířatům přikoupit a zvýšit tak jejich efektivnost v boji. Ke stažení ZDE

Grimdark karty 2.0
Grimdark karty jsou herní pomůcka, která zajišťuje, že hra bude mít atmosféru v grimdark stylu. Ačkoliv jsou primárně navrženy pro hry trilogie Void, je možné je použít v kterémkoliv jiném stolním RPG. Ke stažení ZDE


Příručky dosud ve staré verzi:

Apokalypsa
Příručka týkající se přírodních katastrof, zbraní hromadného ničení, mocných kouzel a rituálů. Nabízí mnoho možností totální destrukce a zkázy, které gamemaster může použít jako pozadí zápletky a hráči jako „eso v rukávu“ proti těm nejmocnějším protivníkům. Ke stažení ZDE

Ocelové bestie
Příručka zaměřená na bojové dopravní prostředky, jejich modifikace a přídavné vybavení. Obsahuje Lodní deník, ve kterém si hráči mohou udržovat přehled o svém námořním, oblačném či vesmírném plavidle. Ke stažení ZDE

Zuřící bohové
Příručka o astrálních služebnících bohů - dovoluje za ně hrát již od začátku. Kromě toho se zabývá vírou smrtelníků a obsahuje také vzácné vybavení pro křižáky. Ke stažení ZDE

Nelítostné armády
Příručka obsahuje pravidla pro boj oddílů i pro velké bitvy armád a flotil. Jsou tu popsáni také noví bojovníci majoritních ras. Ke stažení ZDE

Kolébka života
Příručka obsahující pouze popisy nejvýznamnějších a nejzajímavějších míst galaxie. Spolu s ní je k dispozici také galaktická mapa. Ke stažení ZDE

Šedé stíny
Soubor předpřipravených misí, který je vhodný pro začínající Gamemastery. Ke stažení ZDE
Napsal: Gediman
29.7.2011 14:02 - Noldo2
Škoda že tu neni +1/-1 button, dal bych Alnagovi +1 a nemusel bych asi tohle psát. Plně s nim souhlasim. Nemůžu nikde najít, jak byl ten citát přesně, ale někdo řekl, že kdyby lidé mluvili jen tehdy, když mají opravdu co říct, bylo by na světě mnohem lépe. Nejsem moc příznivec blogů, nezajímá mě názor každýho joudy na Americký fiskální systém nebo Jak by on napsal lépe Lisabonskou smlouvu. Možná jsem elitář, ale ať věci dělají ti, co to umí. jasně, třeba co se týká masterování hry, když se k tomu nikdo nemá, je lepší, když se toho ujme někdo, než aby se nehrálo vůbec. Ale pravidel už existují tisíce. U publikací jakéhokoliv druhu očekávám nějakou kvalitu. Třeba v rádiu nebo v televizi by se taky měly dávat věci určitý úrovně a ne každý hokus pokus - čim víc, tim líp. Když vidim, že nedosahuji úrovně předešlého, nebonastavené laťky, nebudu spamovat svým dílem. Jednim z problémů internetu je právě to, že každý chrlí nějaký blbosti a myslí si, že to všechny zajímá, viz zeď na fejsu... To fakt naučí člověka mlčet...
29.7.2011 14:32 - Quentin
Mě se blogy líbí. Jsou dobré třeba pro lidi, kteří hrají sandbox. Často z nějaké velké random tabulky (nebo mapy dungeonu či města), využiješ jen zlomek ve své hře. Když to ale dáš na blog, tak to může posloužit hromadě dalším, kteří na oplátku dají své nápady na své blogy.
29.7.2011 15:56 - Colombo
QuentinW: blogy jsou jedna věc, ale komerční časopis, od toho člověk očekává trochu víc.
29.7.2011 17:21 - alef0
Sirien, ty dieťa nešťastné, ja keby som ťa aj chválil, tak si budeš myslieť že ťa urážam :D

Ja netvrdím, že Sirien nerobí vôbec nič ani to, že Alnag nerobí vôbec nič, lebo tuto všetci sme kulturträgeri, ktorých treba bozkávať na conoch.

Tvrdím, že akákoľvek snaha sa cení - či už ide o titanské projekty typu kompletný preklad PHB, alebo dvojodsekový blog o tom, ako niekto hral D&D. (Potom už ide len o malú mieru obdivu alebo o ohromnú mieru).

Netrúfam si vôbec tvrdiť, že načo písať články do X, keď môžete písať články do Y (pozdravujem tento argument, ktorý sa použil v iných diskusiách), ja hovorím, že Píšte.

Ak bude oceán pravidiel a systémov a článkov a blogov, ten bublajúci kotol bude produkovať super veci a bude miesto pre ľudí, ktorí budú schopní povedať, čo je dobré a čo zlé. (A nesúhlasím s ľuďmi, čo považujú prebytok informácií za príznak apokalypsy a spomínajú na Tie Dobré Časy, ked sme mali len jediný systém.)

Colombo píše:
blogy jsou jedna věc, ale komerční časopis, od toho člověk očekává trochu víc.

To je pravda, ale celý čas tu meliem o tom, že ten výborný obsah sa sám od seba nenakotí.
29.7.2011 18:28 - Colombo
alef0: ano, ale, zopakuji to, je to KOMERČNÍ časopis. A ty mi tu celou dobu tvrdíš, že tu nemám nadávat na jeho mizernou kvalitu a poslat do tohoto KOMERČNÍHO časopisu článek, abych ho pozvedl? Přijde ti tohle logické? Přijde ti tohle rozumné?
29.7.2011 19:28 - Sparkle
Takže Gediman pošle dobrodružství do soutěže a z nějakýho důvodu se umístí na 3. místě tudíž mu to otisknou, a hned má kvůli tomu Pevnost mizernou kvalitu :) Být Gedimanem boostne mi to ego, že jsem tak relevantní :)
29.7.2011 19:53 - Colombo
Sparkle: Pevnost nemá mizernou kvalitu KVŮLI tomuhle. Pevnost má mizernou kvalitu už nějakou dobu, což mě celkem mrzí, protože to býval jeden z mála časopisů, na které jsem se těšil. Ale s každým dalším číslem jsem si četl stále menší a menší část. Možná se mi jen zvýšily nároky, možná jsme se s Pevností odklonily od společného tématu (ať už změna proběhla v Pevnosti, nebo u mě). Každopádně z mého osobního subjektivního pohledu nemá Pevnost cenu kupovat.
29.7.2011 20:11 - Bouchi
Sparkle: Hura, konecne to nekomu doslo. :-)
29.7.2011 20:13 - noir
Hm, a tahle hrůza (to Gedimanovo dobodružství) se umístila na jednom ze tří nejvyšších míst? To je ale hodně velká tragédie... Podepisuju se pod Colomba.
29.7.2011 20:21 - Gurney
Pevnost dnes za moc nestojí (zvlášť za koupení ne), že vůbec otisknou to Gedimanovo "dobrodružství" bez ohledu na to, že se umístilo v nějaký soutěži, je jen taková třešnička na dortu (z pohledu člověka, který Pevnost kdysi kupoval, osobně znám víc lidí, kteří to vidí stejně btw).

Bouchi: Kolik bylo těch příhlášených do soutěže? V té diskuzi na RPGF se na to někdo ptal, ale neodpověděl jsi.
29.7.2011 20:42 - skew
Mimochodem, technická:

- když vpravo v novinkách kliknu na jiné téma, hodí mě to automaticky na poslední stránku
- když kliknu na Void, hodí mě to místo toho na první stránku

Dělá vám to taky ? Je k tomu nějaké vysvětlení, nebo je to bug ?
29.7.2011 20:44 - Alnag
noir píše:
na jednom ze tří nejvyšších míst


Ono jde asi taky o to, z kolika. Možná, že je to jako ten starý vtip, kdy americký závodník doběhl stěží předposlední, zatímco ruský reprezentant se umístil na krásném druhém místě. :)

Bouchi a Sparkle: Tragédie je prostě v tom, že nebyly vytvořeny podmínky, které by vedly k produkci kvalitních dobrodružství do soutěže. A pak už se to sype jako domino.
29.7.2011 20:46 - Alnag
Skew: To ti ale dělá jen, když máš poslední příspěvek přečtený, ne? (BTW: Ten rozdíl je v tom, že tohle není diskuze, ale blog... a ten se chová jinak. Jestli by se tak chovat měl, to je zase jiná soutěžní otázka.)
29.7.2011 22:34 - Vojtěch
Bouchi píše:
Ale to neni nijak osekane (leda by to osekal Gediman pred odeslanim).


Já netvrdím, že to ořezala redakce (to by bylo teprve smutné), ale že by tomu víc prostoru prospělo. Psal to Gediman na určitý omezený počet stran (spíš řečnická otázka)?

Spíš mi to přijde jako osekané poznámky, co si GM udělal a ještě si nalinkoval, kam se hra MUSÍ dostat a jakou cestou. Spíš je to scénář pro divadelní hru než pro RPG, kde se hráči o něčem rozhodují.
29.7.2011 23:19 - alef0
noir píše:
Hm, a tahle hrůza (to Gedimanovo dobodružství) se umístila na jednom ze tří nejvyšších míst? To je ale hodně velká tragédie... Podepisuju se pod Colomba.

Očividne tých dobrodružstiev nebolo veľa, alebo boli ešte horšie. Vidíš, mohol si submitnúť a vyhrať.
Colombo píše:

alef0: ano, ale, zopakuji to, je to KOMERČNÍ časopis. A ty mi tu celou dobu tvrdíš, že tu nemám nadávat na jeho mizernou kvalitu a poslat do tohoto KOMERČNÍHO časopisu článek, abych ho pozvedl? Přijde ti tohle logické? Přijde ti tohle rozumné?

Áno, keby som mal viac času na písanie RPG článkov, tak áno, lebo dve veci
a) peniaze
b) ego

Ešte raz: odkiaľ má redakcia ,,vysrať" lepších autorov? Aha, neboli podmienky, teda viac peňazí, väčšia motivácia, väčšia prestížnosť, vlastne všetky tie abstraktné veci, pre ktoré ľudia nepíšu články ani do Drakkaru, ani na d20.cz, ani nikde inde :-)
29.7.2011 23:35 - Alnag
Alef0 píše:
ani nikde inde :-)


Stačí se jen podívat trochu za humna, aby ses usvědčil z mystifikace. Např. Pelgrane Press - Page XX mívá zajímavé články, ENWorld (např. nedávné věci od Ryana Danceyho) profi časáky typu Dragon (ačkoliv i tam je kvalita různá měly a mají vždycky nějakou perlu). A to soudím jako velmi náročný čtenář. Takže funguje to. Ale stojí to hodně peněz a nebo prestiže. Tož tak.
30.7.2011 00:20 - alef0
Však píšem, viac peňazí, väčšia motivácia, väčšia prestížnosť, vlastne všetky tie veci, ktoré inde fungujú, len na našom trhu sme všetci takí múdri, že naokolo vidíme tony článkami prekypujúcich portálov :-)

To nie je ale v spore s tým, že ja som spokojný s aktuálnou situáciou, mňa len irituje colomboidno-noirovský názor, ktorý sa dá zredukovať na to, že ,,pevnost je na prd, omg to si nevedia zohnať poriadnych autorov omfg omfg, amatéri".
30.7.2011 07:14 - noir
Takže je lepší dělat sračky. Chápu.
30.7.2011 11:09 - alef0
Tebe sa to vysvetliť nedá, milý oportunista Noir.

To, že tvoje príspevky fungujú na unárnej sústave s nulovým bitom (nedá sa, sú to sračky, meh, alefe, kľučkuješ), sa prekonáva len veľmi ťažko.

Ty hovoríš ,,takže je lepšie robiť sračky".

Ja hovorím, ,,keďže neexistujú lepšie veci, pozorujeme to, čo pozorujeme, teda nie najlepšie veci na planéte."
30.7.2011 11:17 - Colombo
alef0: ty jsi totálně mimo! Ohlédněme od RPG. Mám komerční časopis. Já jsem jeho čtenář. Jako čtenář shledávám onen komerční časopis za kvalitativně se zhoršující.

Ty mi říkáš, že si nemám stěžovat a napsat tam něco do něj? Mi je jedno, jaké máš TY ego. Já tohle vznáším jako obyčejný čtenář.

Takže řekněme, že čtu časopis o pletení, řeknu, že nové vzory nestojí za nic. Ty mi řekneš, ať držím hubu a pošlu tam nějaké vlastní. WTF?
Mějme křížovky, řeknu, že ty nové už nestojí za nic. Ty mi řekneš, že tam mám poslat vlastní. WTF?
Porno časopis. Řeknu, že dřív byl lepší. Ty mi řekneš, ať tam pošlu nějaké vlastní fotky. WTF?

V čem se RPG časopis liší od předchozích třech časopisů? Furt jsi mi na to neodpověděl.
Redakce časopisu, pokud vím, dělá kvalitu. Vybírá autory. Co je to za redakci, která je přímo závislá na lidech, kteří tam dobrovolně (jen pro své ego) posílají příspěvky?
Neříkám časopisy typu Nature, kde, když už ti něco vyjde, tak je to celosvětový úspěch a máš zajištěnou popularitu a prestiž.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Gediman

Gediman.cz - domovská stránka mého osobního projektu stolního RPG, plus recenze na další RPG, které mě osobně zaujaly. Dále zde naleznete popisy materiálů k wargame Warhammer 40.000, články o popkulturních fenoménech a také můj audioblog.více
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.090159893035889 secREMOTE_IP: 3.133.131.168