Projekt Void

Void: Sci-Fantasy je česká RPG hra, poprvé vydaná v roce 2012. V roce 2020 vyšla předělaná verze 2.0, která již nese název Void: Science Fantasy.

Kombinuje žánr fantasy a sci-fi, to vše v „grimdark“ hávu temnoty, beznaděje a utrpení, kde hlavní roli hrají nekončící války, intriky a korupce. Hra toho plně využívá a tak nabízí především drsnou akci a boj ve všech jeho rozmanitých formách, kde skutečně jde o život. Pravidla jsou jednoduchá, inspirovaná wargamingem a bez zbytečných komplikací. Gamemaster i hráči mají k dispozici nástroje, které jim dovolují vytvářet nekonvenční kombinace a prožít napínavá a nebezpečná dobrodružství. Koneckonců, pokud hráč svoji postavu řádně nepřipraví na všechny hrozby, smrt ji může dostihnout poměrně rychle. Je tu nepřeberné množství zvláštních schopností, předmětů, zbraní a dopravních prostředků, takže postavu lze dobře přizpůsobit každé taktice, každému protivníkovi.

Void: Science Fantasy má vlastní svět, který je prostorově i časově dosti rozsáhlý a inspirativní. Má mnoho dějových linií, na které lze snadno navázat. Hlavní zápletkou je boj spásného Světla proti korumpující Temnotě. Když byla galaxie zmítána obrovskou válkou mezi stoupenci dvanácti bohů Nebe a dvanácti bohů Pekla, pětadvacátý bůh se rozhodl obětovat svůj život, aby ji ukončil – tím, že přivede zlo tak hrozné, že se proti němu budou muset všichni spojit. Na místě jeho smrti vznikla Trhlina do Prázdnoty, ne-prostoru za hranicemi vesmíru. Z ní začala vyvěrat Temnota, která se brzy zformovala v pětici Temných bohů s jediným posláním – pohltit všechny duše. Válka mezi Nebem a Peklem sice oficiálně skončila, mír mezi galaktickými frakcemi však nenastal. Technologicky pokročilí lidé Černých říší bojují s magicky nadanými lidmi z Bílých říší, zatímco obě skupiny jsou pod útokem lidí Šedých říší, kteří je považují za separatisty. Orkové vedou bleskovou válku proti těžebním klanům trpaslíků, hobgoblini jsou v zákopové válce s průmyslově orientovanými gnómy a goblini provádí své partyzánské akce proti zemědělským půlčíkům. Vznešení elfové fanaticky oddaní Nebi pokračují ve svaté válce proti Temným elfům, kteří jsou slepě věrní Peklu. Lesní elfové, kteří se této války odmítli účastnit, odešli do exilu, kde se však dostali do konfliktu s xenofobními ursary. Felirové a canirové spolu vedou kruté predátorské bitvy o suroviny a teritorium. Mocní Titáni – trollové, zlobři a obři – se snaží vybudovat velké říše na troskách impéria svých dávných pánů, při tom však musí bojovat o cenné otroky. Mezitím armády Temné ruky pomalu postupují a dobývají jeden planetární systém za druhým. Zdá se, že vyhasnutí veškerého Světla se neodvratně blíží.

Přehled toho, co zatím vyšlo:



Základní kniha
Základní kniha pravidel. Dovoluje hrát za žoldnéře – nájemné bojovníky.
Verze 2.0 je rozdělena na jednotlivé kapitoly:
- Systém
- Tvorba postavy
- Dovednosti a vybavení
- Zápasník
- Střelec
- Technik
- Lékař
- Kouzelník
- Kněz
- Infiltrátor
- Víra a korupce
- Mise
- Zbraně
- Implantáty a talismany
- Zvířata
- Protivníci
- Dopravní prostředky
- Svět

Výcvikový tábor
"Demoverze" hry, která na pouhých třiceti stránkách obsahuje ta nejzákladnější pravidla. Ke stažení ZDE

Triskelion
Příručka pro hry Trilogie Void, která se zabývá Triskelionem. Ke stažení ZDE

Hrdinové říší 2.0
Příručka přinášející pravidla pro hraní dalších kariér (mimo žoldnéře a plenitele) a také vůdců organizací i vládců říší, což je užitečné především tehdy, když postavy získají mnoho bodů zkušeností a velké bohatství. Kromě toho obsahuje pravidla pro tvorbu základny. Ke stažení ZDE

Arzenál zkázy 2.0
Příručka zaměřující se na další vybavení, brnění, zbraně, implantáty a talismany. Ke stažení ZDE

Temná ruka 2.0
Příručka pojednávající o silách Temnoty. Dovoluje hrát za plenitele, „temnou“ obdobu žoldnéřů. Jsou to krvelačné bandy upírů, vlkodlaků, nemrtvých, mutantů a zatemnělých, jejichž úkolem je získávat duše smrtelníků pro Temné bohy. Ke stažení ZDE

Nespoutaná magie 2.0
Příručka zaměřující se na další kouzla resp. psi-síly. Ke stažení ZDE

Velkolepé zázraky 2.0
Příručka zaměřující se na další rituály resp. seance. Ke stažení ZDE

Smrtící divočina 2.0
Příručka obsahující nová zvířata a rostliny. Je tu také uvedeno vybavení, které je možné zvířatům přikoupit a zvýšit tak jejich efektivnost v boji. Ke stažení ZDE

Grimdark karty 2.0
Grimdark karty jsou herní pomůcka, která zajišťuje, že hra bude mít atmosféru v grimdark stylu. Ačkoliv jsou primárně navrženy pro hry trilogie Void, je možné je použít v kterémkoliv jiném stolním RPG. Ke stažení ZDE


Příručky dosud ve staré verzi:

Apokalypsa
Příručka týkající se přírodních katastrof, zbraní hromadného ničení, mocných kouzel a rituálů. Nabízí mnoho možností totální destrukce a zkázy, které gamemaster může použít jako pozadí zápletky a hráči jako „eso v rukávu“ proti těm nejmocnějším protivníkům. Ke stažení ZDE

Ocelové bestie
Příručka zaměřená na bojové dopravní prostředky, jejich modifikace a přídavné vybavení. Obsahuje Lodní deník, ve kterém si hráči mohou udržovat přehled o svém námořním, oblačném či vesmírném plavidle. Ke stažení ZDE

Zuřící bohové
Příručka o astrálních služebnících bohů - dovoluje za ně hrát již od začátku. Kromě toho se zabývá vírou smrtelníků a obsahuje také vzácné vybavení pro křižáky. Ke stažení ZDE

Nelítostné armády
Příručka obsahuje pravidla pro boj oddílů i pro velké bitvy armád a flotil. Jsou tu popsáni také noví bojovníci majoritních ras. Ke stažení ZDE

Kolébka života
Příručka obsahující pouze popisy nejvýznamnějších a nejzajímavějších míst galaxie. Spolu s ní je k dispozici také galaktická mapa. Ke stažení ZDE

Šedé stíny
Soubor předpřipravených misí, který je vhodný pro začínající Gamemastery. Ke stažení ZDE
Napsal: Gediman
30.7.2011 11:25 - alef0
Colombo, výborne, hýbeme sa!

Colombo píše:
V čem se RPG časopis liší od předchozích třech časopisů?

V tom, že český a slovenský časopis nemá takú autorskú základňu ako ma porno časopis.

Colombo píše:
Vybírá autory.

U nás žiadny časopis, ani portál autorov nevyberá. Príklad (neofenzívny) nemám pocit, žeby d20.cz bola obliehaná autormi článkov a musela robiť výber, alebo je ten článok za týždeň precíznou selekciou? Nie. Toto nerobí ani d20.cz, ani Drakkar a zjavne ani Pevnost.

Píše:
Co je to za redakci, která je přímo závislá na lidech, kteří tam dobrovolně (jen pro své ego) posílají příspěvky?

Je to česká redakcia. Je to realita. Get used to it, zober to ako fakt, na ktorom sa má stavať. Behaj dokola a krič AMATÉRI! AMATÉRI! AMATÉRI! ale tým sa scéna nezmestí.

alef0 píše:
Ty mi říkáš, že si nemám stěžovat a napsat tam něco do něj?


Ja hovorím, že sa nemáš sťažovať a máš niečo napísať na d20.cz. Alebo Denník Colomba.
30.7.2011 11:46 - Colombo
alef0: proč pořád srovnáváš nekomerční blog s komerčním časopisem?
30.7.2011 12:02 - noir
alef: Problém je, Alefe, že nejsi sto kloudně formulovat myšlenku. A pak se hrozně divíš, že tě lidi nechápou - a pak se zapleteš do kladení otázek, které nikam nevedou. Dřív jsem si myslel, že jsi demagog a používáš to účelově, ale čím dál silněji cítím, že to nebude úmysl.

Obhajování neobhajitelného (komerční časopis vydává sračko-texty a ty se divíš, že lidí říkají, že časopis se horší) spojené s výčitkami (vy neschopní a líní, mohli jste napsat něco sami) je klasickou ukázkou postoje, který nedokážu pojmenovat, ale přijde mi hrozně vtipný.
30.7.2011 14:12 - alef0
Píše:
alef0: proč pořád srovnáváš nekomerční blog s komerčním časopisem?

Lebo sme v Čechách a na Slovensku v oblasti, ktorá je z princípu na fanúšikovskej báze. Ty si myslíš, že keď v tejto oblasti publikovania niečo vyhlásim za komerčné, tak sa to automaticky zlepší?

Píše:
(komerční časopis vydává sračko-texty a ty se divíš, že lidí říkají, že časopis se horší)

Ja sa divím, že ľudia prudia do oblasti, ktorú môžu sami vylepšiť. A ešte sa divím tým idealistickým ľuďom, ktorí prudia ale sami nevedia ako to vylepšiť, len majú plnú hubu krčmovej kritiky.

Noir píše:

(vy neschopní a líní, mohli jste napsat něco sami)

Nehovorím, že ste neschopní a leniví. Hovorím, že ak sa chce žáner posunúť ďalej, tak ho môžeme posunúť tým, že budeme písať.

EDIT: LeninPower na root.cz by povedal, že STE NESCHOPNÍ A LENIVÍ, aby vybudil národy do akcie.
30.7.2011 19:28 - skew
Alnag: ok, to bude nejspíš ono. Díky.
1.8.2011 17:54 - Jerson
alef0 píše:
Tvrdím, že akákoľvek snaha sa cení - či už ide o titanské projekty typu kompletný preklad PHB, alebo dvojodsekový blog o tom, ako niekto hral D&D. (Potom už ide len o malú mieru obdivu alebo o ohromnú mieru).

Od té doby, mi se mi jedna slečna snažila pomoct a skončil jsem s vyvrtnutým kotníkem už jsem jiného názoru.

Každopádně tak či onak hodnotíte výsledek soutěže o nejlepší dobrodružství na RPGF, která vznikla na motivy soutěže RPG kuchyně a to je zase odnož nápadu "uděláme soutěž o vytvoření RPG z předem daných ingrediencí a vybereme perly". Což je samo o sobě dobrý nápad, který k vytvoření (a nalezení) různých kvalitních věcí vedl, ale zrovna v tomto případě holt bylo třeba lovit v hlubokých vodách.

Ale což, mohli bychom se na to dívat tak, že když budeme po něčem (v tomto případě po Voidu a Gedimanově snaze) šlapat dost dlouho, tak buď bude zadupán úplně, nebo nakonec povstane, a když ne krásný, tak alespoň odolný - nebo tak nějak to podle pokřivené evoluční teorie funguje. Jen je holt třeba stovka zadupadných na jednoho silného :-)
1.8.2011 18:43 - Bajo
Jerson: Ee. Toto je soutěž kterou organizoval Bouchi, přes dech draka (dříve se to jmenovalo tuším o spár zlatého draka, nevím jak teď, možná pořád stejně), na RPGF byl jen odkaz.
Teda pokud se strašlivě nepletu :-)
1.8.2011 18:49 - Alnag
Bajo píše:
o spár zlatého draka


V tom případě je to v pořádku, protože vítězná dobrodružství spáru stála za starou bačkoru vždycky. (Říkám coby pravidelný čtenář Dechu Draka v jeho začátcích! Vždycky jsem je z DD vyrval a dal je kamarádovi. :D)
1.8.2011 19:03 - Bajo
Tak to nemůžu posoudit, jediné co vím, že kdysi nějaký ročník vyhrála osoba, která mě teď učila na religionistice :-) Každopádně letos byl Gediman až třetí, před ním byl třeba Sparkle.

Každopádně jsem si to na RPG fóru našel, ale je to opravdu někdejší spár.
1.8.2011 19:24 - Bouchi
Alnag píše:
vítězná dobrodružství spáru stála za starou bačkoru vždycky. (Říkám coby pravidelný čtenář Dechu Draka v jeho začátcích!
Hm. Ty jsi vskutku cetl vsechna vitezna dobrodruzstvi ze vsech rocniku? Docela by me zajimala konkretni zduvodneni, proc to ktere vitezne dobrodruzstvi dejme tomu od roku 2001 dal stoji za starou backoru.
1.8.2011 20:40 - Vojtěch
Takže vyhrála hned dvě soutěže! O spár zlatého draka a O Alnagovu starou bačkoru! :D
1.8.2011 23:47 - pipux
Nevím, jestli všechna zmíněná dobrodrůža vždy stála zrovna za starou bačkoru (já je nečetl), ale svoje mohly sehrát taky osobní preference recenzentů do pevnosti/dechu draka příchozích - preference, které si moc nesedly s preferencemi zdejšího osazenstva.

Kdo byl/je odpovědný za vyhodnocování příspěvků do soutěže? Jaký měl/má vkus?

Všiml jsem si, že tu v průběhu diskuze padlo pár nelichotivých slov na Gedimanovu bronzovou Záchranu Elicaru (a sice něco o railroadování, o "meh" momentech, atd.) Zato třeba Sparklinu stříbrnou Záhadu zapomenutého pobřeží tu ještě nikdo nerozebíral, hmmm.

Jsou tu špatná dobrodružství a "meh" dobrodružství.
Obraťme list: co přesně utváří úžasné dobrodružství? Jak má takové skvělé, kvalitní, zábavné a promyšlené, resp. na d20.cz kritiky nestrhatelné dílo vypadat? Jakou metodiku konstrukce má využívat?
Příklad?
2.8.2011 00:04 - Sparkle
Klidně mi to moje dobrodružství rozcupujte :) Byl to původně záložní oneshot pro opengaming na CVVZ, náročnějšího hráče to asi moc neuspokojí, toho jsem si vědoma.
2.8.2011 05:44 - Vojtěch
Mno, nevím, proč bychom tu zmiňovali Sparklino dobrodružsví, pokud není také pro Project Void, ale odehrát pod ním by nejspíš šlo. :D
2.8.2011 07:58 - Sparkle
Vojtěch píše:
Mno, nevím, proč bychom tu zmiňovali Sparklino dobrodružsví, pokud není také pro Project Void, ale odehrát pod ním by nejspíš šlo. :D


To asi jo. V Galaxii je jedna low-tech planeta, jejíž obyvatelé nemají tušení o jiných planetách... :D
2.8.2011 08:10 - Vojtěch
Takovou hezkou odbočku jsme tu měli... až jsme na původní téma zapoměli.
2.8.2011 09:37 - pipux
Původní - a relevantní - téma několika desítek posledních příspěvků bylo o (pochybné) kvalitě časopisů a příspěvků oné soutěže, pokud zrovna nehalucinuji.
2.8.2011 10:21 - Vojtěch
Kvalita herních časopisů mi zrovna moc relevantní k diskuzi o konverzi d20 systému jménem Project Void nepřijde.
2.8.2011 10:23 - noir
VOjtěch: holt se diskuze plynule přesouvá, to je normálka.
2.8.2011 11:30 - Vojtěch
Nojo, ale máslo na hlavě za derail tu mám krapet já, že...

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Gediman

Gediman.cz - domovská stránka mého osobního projektu stolního RPG, plus recenze na další RPG, které mě osobně zaujaly. Dále zde naleznete popisy materiálů k wargame Warhammer 40.000, články o popkulturních fenoménech a také můj audioblog.více
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.09869909286499 secREMOTE_IP: 3.143.228.40