Projekt Void

Void: Sci-Fantasy je česká RPG hra, poprvé vydaná v roce 2012. V roce 2020 vyšla předělaná verze 2.0, která již nese název Void: Science Fantasy.

Kombinuje žánr fantasy a sci-fi, to vše v „grimdark“ hávu temnoty, beznaděje a utrpení, kde hlavní roli hrají nekončící války, intriky a korupce. Hra toho plně využívá a tak nabízí především drsnou akci a boj ve všech jeho rozmanitých formách, kde skutečně jde o život. Pravidla jsou jednoduchá, inspirovaná wargamingem a bez zbytečných komplikací. Gamemaster i hráči mají k dispozici nástroje, které jim dovolují vytvářet nekonvenční kombinace a prožít napínavá a nebezpečná dobrodružství. Koneckonců, pokud hráč svoji postavu řádně nepřipraví na všechny hrozby, smrt ji může dostihnout poměrně rychle. Je tu nepřeberné množství zvláštních schopností, předmětů, zbraní a dopravních prostředků, takže postavu lze dobře přizpůsobit každé taktice, každému protivníkovi.

Void: Science Fantasy má vlastní svět, který je prostorově i časově dosti rozsáhlý a inspirativní. Má mnoho dějových linií, na které lze snadno navázat. Hlavní zápletkou je boj spásného Světla proti korumpující Temnotě. Když byla galaxie zmítána obrovskou válkou mezi stoupenci dvanácti bohů Nebe a dvanácti bohů Pekla, pětadvacátý bůh se rozhodl obětovat svůj život, aby ji ukončil – tím, že přivede zlo tak hrozné, že se proti němu budou muset všichni spojit. Na místě jeho smrti vznikla Trhlina do Prázdnoty, ne-prostoru za hranicemi vesmíru. Z ní začala vyvěrat Temnota, která se brzy zformovala v pětici Temných bohů s jediným posláním – pohltit všechny duše. Válka mezi Nebem a Peklem sice oficiálně skončila, mír mezi galaktickými frakcemi však nenastal. Technologicky pokročilí lidé Černých říší bojují s magicky nadanými lidmi z Bílých říší, zatímco obě skupiny jsou pod útokem lidí Šedých říší, kteří je považují za separatisty. Orkové vedou bleskovou válku proti těžebním klanům trpaslíků, hobgoblini jsou v zákopové válce s průmyslově orientovanými gnómy a goblini provádí své partyzánské akce proti zemědělským půlčíkům. Vznešení elfové fanaticky oddaní Nebi pokračují ve svaté válce proti Temným elfům, kteří jsou slepě věrní Peklu. Lesní elfové, kteří se této války odmítli účastnit, odešli do exilu, kde se však dostali do konfliktu s xenofobními ursary. Felirové a canirové spolu vedou kruté predátorské bitvy o suroviny a teritorium. Mocní Titáni – trollové, zlobři a obři – se snaží vybudovat velké říše na troskách impéria svých dávných pánů, při tom však musí bojovat o cenné otroky. Mezitím armády Temné ruky pomalu postupují a dobývají jeden planetární systém za druhým. Zdá se, že vyhasnutí veškerého Světla se neodvratně blíží.

Přehled toho, co zatím vyšlo:



Základní kniha
Základní kniha pravidel. Dovoluje hrát za žoldnéře – nájemné bojovníky.
Verze 2.0 je rozdělena na jednotlivé kapitoly:
- Systém
- Tvorba postavy
- Dovednosti a vybavení
- Zápasník
- Střelec
- Technik
- Lékař
- Kouzelník
- Kněz
- Infiltrátor
- Víra a korupce
- Mise
- Zbraně
- Implantáty a talismany
- Zvířata
- Protivníci
- Dopravní prostředky
- Svět

Výcvikový tábor
"Demoverze" hry, která na pouhých třiceti stránkách obsahuje ta nejzákladnější pravidla. Ke stažení ZDE

Triskelion
Příručka pro hry Trilogie Void, která se zabývá Triskelionem. Ke stažení ZDE

Hrdinové říší 2.0
Příručka přinášející pravidla pro hraní dalších kariér (mimo žoldnéře a plenitele) a také vůdců organizací i vládců říší, což je užitečné především tehdy, když postavy získají mnoho bodů zkušeností a velké bohatství. Kromě toho obsahuje pravidla pro tvorbu základny. Ke stažení ZDE

Arzenál zkázy 2.0
Příručka zaměřující se na další vybavení, brnění, zbraně, implantáty a talismany. Ke stažení ZDE

Temná ruka 2.0
Příručka pojednávající o silách Temnoty. Dovoluje hrát za plenitele, „temnou“ obdobu žoldnéřů. Jsou to krvelačné bandy upírů, vlkodlaků, nemrtvých, mutantů a zatemnělých, jejichž úkolem je získávat duše smrtelníků pro Temné bohy. Ke stažení ZDE

Nespoutaná magie 2.0
Příručka zaměřující se na další kouzla resp. psi-síly. Ke stažení ZDE

Velkolepé zázraky 2.0
Příručka zaměřující se na další rituály resp. seance. Ke stažení ZDE

Smrtící divočina 2.0
Příručka obsahující nová zvířata a rostliny. Je tu také uvedeno vybavení, které je možné zvířatům přikoupit a zvýšit tak jejich efektivnost v boji. Ke stažení ZDE

Grimdark karty 2.0
Grimdark karty jsou herní pomůcka, která zajišťuje, že hra bude mít atmosféru v grimdark stylu. Ačkoliv jsou primárně navrženy pro hry trilogie Void, je možné je použít v kterémkoliv jiném stolním RPG. Ke stažení ZDE


Příručky dosud ve staré verzi:

Apokalypsa
Příručka týkající se přírodních katastrof, zbraní hromadného ničení, mocných kouzel a rituálů. Nabízí mnoho možností totální destrukce a zkázy, které gamemaster může použít jako pozadí zápletky a hráči jako „eso v rukávu“ proti těm nejmocnějším protivníkům. Ke stažení ZDE

Ocelové bestie
Příručka zaměřená na bojové dopravní prostředky, jejich modifikace a přídavné vybavení. Obsahuje Lodní deník, ve kterém si hráči mohou udržovat přehled o svém námořním, oblačném či vesmírném plavidle. Ke stažení ZDE

Zuřící bohové
Příručka o astrálních služebnících bohů - dovoluje za ně hrát již od začátku. Kromě toho se zabývá vírou smrtelníků a obsahuje také vzácné vybavení pro křižáky. Ke stažení ZDE

Nelítostné armády
Příručka obsahuje pravidla pro boj oddílů i pro velké bitvy armád a flotil. Jsou tu popsáni také noví bojovníci majoritních ras. Ke stažení ZDE

Kolébka života
Příručka obsahující pouze popisy nejvýznamnějších a nejzajímavějších míst galaxie. Spolu s ní je k dispozici také galaktická mapa. Ke stažení ZDE

Šedé stíny
Soubor předpřipravených misí, který je vhodný pro začínající Gamemastery. Ke stažení ZDE
Napsal: Gediman
2.8.2011 11:40 - skew
To nic, tvůj post se přeci Voidu týkal, máslo na hlavu nech pro jiné :)
2.8.2011 12:00 - alef0
No jo, chcelo by to splitnúť.
2.8.2011 13:42 - Ebon Hand
pipux píše:
co přesně utváří úžasné dobrodružství? Jak má takové skvělé, kvalitní, zábavné a promyšlené, resp. na d20.cz kritiky nestrhatelné dílo vypadat?

Jak se můžeš opovážit vůbec tuto kacířskou myšlenku napsat? Snad ti to tu dost dlouho nevtloukají do hlavy?
Jako nečlen D20 elity a nezasvěcený následník Zářícího Aganla není v tvých možnostech takové dílo napsat, ba co víc, není v tvých možnostech ani zformulovat jeho základní myšlenku.
:-)
2.8.2011 14:02 - noir
Já bych v dobrodružství očekával, že hráčské postavy budou mít nějaký vliv na jeho průběh. A ne aby se tam na 2/3 textu řešilo, co se stane (aniž by byla jakkoliv zmíněna možnost postav do děje zasáhnout).

A mj. Alnagova dobrodružství jsou skvělá. A to bez jakékoliv ironie.
2.8.2011 14:26 - alef0
Linky linky!
2.8.2011 15:30 - skew
Píše:
Já bych v dobrodružství očekával, že hráčské postavy budou mít nějaký vliv na jeho průběh. A ne aby se tam na 2/3 textu řešilo, co se stane (aniž by byla jakkoliv zmíněna možnost postav do děje zasáhnout).

Souhlasím. Nevadí mi trocha railroadu, nevadí mi otevřeně říct "hej, hráči, aby tohle dobrodružství fungovalo, potřebuju aby jste našlapali do tohohle dungeonu s tímhle cílem..."
Ale chtěl bych mít alespoň něco hmatatelnýho, co by mi ukázlo, že se hráči můžou někde rozhodovat. Klidně i ten dungeon, kde se většina rozhodnutí spočívá ve volbě, kudy postavy půjdou, kde budou naslouchat, kde použijou kterej item and shit.
Pokud si mají hráči odnést pořádnej dojem z příběhu... nevím jakej formát bych zvolil, ale ve chvíli, kdy je všechno předpřipravený a moje volba nemá pořádně šanci ovlivnit do čista nic* ? I am not amused.

*kromě té jedné na konci.
2.8.2011 16:50 - Sparkle
jojo postněte nějaka Alnagova dobrodružství, prosíííím!!
2.8.2011 19:39 - Alnag
To může být trochu problém, protože já si svoje poznámky píšu dost "zdrcnutě" a pro kohokoliv věci jako "typ scény" nebo "klíčová slova" nemusí moc znamenat, byť v praxi je to to, na čem záleží. Ale jako příklad, mých poznámek k dobrodružství (tedy ne něčeho, co je určené k publikaci), se můžete podívat na poslední Star Wars, které jsem vedl. (Mimochodem, hrané v sytému DnD 4e + nějaká drobná vylepšení.)

Ostatně Noir měl zřejmě na mysli toto, ale on ho zažil jako hráč. Nevím, jestli si ho pak i četl.

EDIT: Tak ještě jedno. To je pro změnu 4 roky staré a uzpůsobené tomu, že se muselo stihnout za jeden slot Gameconu (tj. 4 hodiny). Takže taky nic moc reprezentativního.
2.8.2011 20:07 - noir
ALnag: Četl, samozřejmě. Ale jen to jen matný odraz hry.
3.8.2011 14:48 - Ebon Hand
Alnagu, vždy mě překvapí a příjemně pobaví (nevím jak popsat vnitřní pocit někde mezi), jak zodpovědně ke stavbě příběhu na sessionu přistupuješ. Kloubouk dolů, nechceš mi dát kus svého času?
3.8.2011 19:57 - Alnag
Ebon: Nikdy nevíš, jak se ti to po mnoha letech bude hodit, abys zavřel papulu křiklounům, kteří neodliší kvalitu od škváru. ;-)
3.8.2011 20:06 - alef0
Spísané dobrodružstvo je ale iné než nespísané, milý Noir :-)

Ale nie o tom som chcel.

Alnag, mne sa marí, že som niekde videl poznámky k Star Wars dobrodružstvu, kde si mal komentáre k dôležitým bodom, máš to niekde? Mne to prišlo ako veľmi dobré, lebo bolo vidieť aj to, ako Rozprávač uvažuje v hre.
3.8.2011 20:18 - Alnag
Alef: Nic takového si momentálně nevybavuju... :(
16.8.2011 15:32 - OnGe
Omlouvam se za exhumaci a krok zpet, ale k probehnuvsi diskusi o vyberu obsahu komercniho casopisu - kdyz se udela soutez a jako cena se slibi, ze se tri nejlepsi kousky otisknou v casopise, tak byva dobrym zvykem, ze se to tak i udela. Pokud by panove z Pevnosti (nebo jakehokoliv jineho casopisu) rekli "eee, co to je, timhle preci neposkvrnime nas posvatny platek, co by si nasi draze platici ctenari pomysleli", nebyla by to redakce, ale banda kokotu.

Muzete se o tom dohadovat, muze se vam to nelibit, muzete zavidet az do zelena, ale vykrikovat tu moudra o tom, jak by mel komercni casopis fungovat a jaky je to upadek, to mi prijde prinejmensim zbytecne a hloupe.
16.8.2011 15:43 - noir
OnGe: Máš pravdu.
2.1.2012 14:12 - sirien
2.1.2012 14:37 - noir
Uááách!
2.1.2012 16:12 - Merlin
hempfff....přemýšlím, že kdybych vložil tolik práce do tak zbytečného díla, tak jsem mohl být policejním prezidentem :)
2.1.2012 20:47 - klaymen
Vdaka za bumpnutie temy. V praci nemam co robit, tak som cital vsetko od zaciatku. Nelutujem to :)
13.3.2012 12:41 - Wild West
Dvě offtopic informace:

1) Do Pevnosti se píše na předem zadaný prostor. Těch 10.000 úhozů přítele A. pak strašilo ještě dlouho. Takže pokud vám Gedimanovo pojednání přišlo "ořezané", tak to přesně tak být mohlo - měl problém vtělit svoje myšlenky na zadaný prostor. A. měl ten problém vždycky a na jeho nesnesitelně povrchních článcích to bylo vidět.

2) V Pevnosti se pisatelé kdysi vybírali. Dokonce i vyhazovali. A dělaly se puče a převraty. Jestli je to tak i dnes, čert ví.


Intopic:

Čest Gedimanově památce. Já furt, o čem to tu všichni tak nadšeně básnili. Vannaxův epitaf před pár stranami byl výborný.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Gediman

Gediman.cz - domovská stránka mého osobního projektu stolního RPG, plus recenze na další RPG, které mě osobně zaujaly. Dále zde naleznete popisy materiálů k wargame Warhammer 40.000, články o popkulturních fenoménech a také můj audioblog.více
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.09668493270874 secREMOTE_IP: 18.218.48.62