Projekt Void

Void: Sci-Fantasy je česká RPG hra, poprvé vydaná v roce 2012. V roce 2020 vyšla předělaná verze 2.0, která již nese název Void: Science Fantasy.

Kombinuje žánr fantasy a sci-fi, to vše v „grimdark“ hávu temnoty, beznaděje a utrpení, kde hlavní roli hrají nekončící války, intriky a korupce. Hra toho plně využívá a tak nabízí především drsnou akci a boj ve všech jeho rozmanitých formách, kde skutečně jde o život. Pravidla jsou jednoduchá, inspirovaná wargamingem a bez zbytečných komplikací. Gamemaster i hráči mají k dispozici nástroje, které jim dovolují vytvářet nekonvenční kombinace a prožít napínavá a nebezpečná dobrodružství. Koneckonců, pokud hráč svoji postavu řádně nepřipraví na všechny hrozby, smrt ji může dostihnout poměrně rychle. Je tu nepřeberné množství zvláštních schopností, předmětů, zbraní a dopravních prostředků, takže postavu lze dobře přizpůsobit každé taktice, každému protivníkovi.

Void: Science Fantasy má vlastní svět, který je prostorově i časově dosti rozsáhlý a inspirativní. Má mnoho dějových linií, na které lze snadno navázat. Hlavní zápletkou je boj spásného Světla proti korumpující Temnotě. Když byla galaxie zmítána obrovskou válkou mezi stoupenci dvanácti bohů Nebe a dvanácti bohů Pekla, pětadvacátý bůh se rozhodl obětovat svůj život, aby ji ukončil – tím, že přivede zlo tak hrozné, že se proti němu budou muset všichni spojit. Na místě jeho smrti vznikla Trhlina do Prázdnoty, ne-prostoru za hranicemi vesmíru. Z ní začala vyvěrat Temnota, která se brzy zformovala v pětici Temných bohů s jediným posláním – pohltit všechny duše. Válka mezi Nebem a Peklem sice oficiálně skončila, mír mezi galaktickými frakcemi však nenastal. Technologicky pokročilí lidé Černých říší bojují s magicky nadanými lidmi z Bílých říší, zatímco obě skupiny jsou pod útokem lidí Šedých říší, kteří je považují za separatisty. Orkové vedou bleskovou válku proti těžebním klanům trpaslíků, hobgoblini jsou v zákopové válce s průmyslově orientovanými gnómy a goblini provádí své partyzánské akce proti zemědělským půlčíkům. Vznešení elfové fanaticky oddaní Nebi pokračují ve svaté válce proti Temným elfům, kteří jsou slepě věrní Peklu. Lesní elfové, kteří se této války odmítli účastnit, odešli do exilu, kde se však dostali do konfliktu s xenofobními ursary. Felirové a canirové spolu vedou kruté predátorské bitvy o suroviny a teritorium. Mocní Titáni – trollové, zlobři a obři – se snaží vybudovat velké říše na troskách impéria svých dávných pánů, při tom však musí bojovat o cenné otroky. Mezitím armády Temné ruky pomalu postupují a dobývají jeden planetární systém za druhým. Zdá se, že vyhasnutí veškerého Světla se neodvratně blíží.

Přehled toho, co zatím vyšlo:



Základní kniha
Základní kniha pravidel. Dovoluje hrát za žoldnéře – nájemné bojovníky.
Verze 2.0 je rozdělena na jednotlivé kapitoly:
- Systém
- Tvorba postavy
- Dovednosti a vybavení
- Zápasník
- Střelec
- Technik
- Lékař
- Kouzelník
- Kněz
- Infiltrátor
- Víra a korupce
- Mise
- Zbraně
- Implantáty a talismany
- Zvířata
- Protivníci
- Dopravní prostředky
- Svět

Výcvikový tábor
"Demoverze" hry, která na pouhých třiceti stránkách obsahuje ta nejzákladnější pravidla. Ke stažení ZDE

Triskelion
Příručka pro hry Trilogie Void, která se zabývá Triskelionem. Ke stažení ZDE

Hrdinové říší 2.0
Příručka přinášející pravidla pro hraní dalších kariér (mimo žoldnéře a plenitele) a také vůdců organizací i vládců říší, což je užitečné především tehdy, když postavy získají mnoho bodů zkušeností a velké bohatství. Kromě toho obsahuje pravidla pro tvorbu základny. Ke stažení ZDE

Arzenál zkázy 2.0
Příručka zaměřující se na další vybavení, brnění, zbraně, implantáty a talismany. Ke stažení ZDE

Temná ruka 2.0
Příručka pojednávající o silách Temnoty. Dovoluje hrát za plenitele, „temnou“ obdobu žoldnéřů. Jsou to krvelačné bandy upírů, vlkodlaků, nemrtvých, mutantů a zatemnělých, jejichž úkolem je získávat duše smrtelníků pro Temné bohy. Ke stažení ZDE

Nespoutaná magie 2.0
Příručka zaměřující se na další kouzla resp. psi-síly. Ke stažení ZDE

Velkolepé zázraky 2.0
Příručka zaměřující se na další rituály resp. seance. Ke stažení ZDE

Smrtící divočina 2.0
Příručka obsahující nová zvířata a rostliny. Je tu také uvedeno vybavení, které je možné zvířatům přikoupit a zvýšit tak jejich efektivnost v boji. Ke stažení ZDE

Grimdark karty 2.0
Grimdark karty jsou herní pomůcka, která zajišťuje, že hra bude mít atmosféru v grimdark stylu. Ačkoliv jsou primárně navrženy pro hry trilogie Void, je možné je použít v kterémkoliv jiném stolním RPG. Ke stažení ZDE


Příručky dosud ve staré verzi:

Apokalypsa
Příručka týkající se přírodních katastrof, zbraní hromadného ničení, mocných kouzel a rituálů. Nabízí mnoho možností totální destrukce a zkázy, které gamemaster může použít jako pozadí zápletky a hráči jako „eso v rukávu“ proti těm nejmocnějším protivníkům. Ke stažení ZDE

Ocelové bestie
Příručka zaměřená na bojové dopravní prostředky, jejich modifikace a přídavné vybavení. Obsahuje Lodní deník, ve kterém si hráči mohou udržovat přehled o svém námořním, oblačném či vesmírném plavidle. Ke stažení ZDE

Zuřící bohové
Příručka o astrálních služebnících bohů - dovoluje za ně hrát již od začátku. Kromě toho se zabývá vírou smrtelníků a obsahuje také vzácné vybavení pro křižáky. Ke stažení ZDE

Nelítostné armády
Příručka obsahuje pravidla pro boj oddílů i pro velké bitvy armád a flotil. Jsou tu popsáni také noví bojovníci majoritních ras. Ke stažení ZDE

Kolébka života
Příručka obsahující pouze popisy nejvýznamnějších a nejzajímavějších míst galaxie. Spolu s ní je k dispozici také galaktická mapa. Ke stažení ZDE

Šedé stíny
Soubor předpřipravených misí, který je vhodný pro začínající Gamemastery. Ke stažení ZDE
Napsal: Gediman
14.3.2012 00:59 - Wild West
Aha, Skavena si samozřejmě pamatuji. A nevěděl jsem že to nakonec dotáhl.
No, potom nic snazšího; povolejte Skavena, co on na to.

Alef-
ta politika "indie" v tom smyslu, že to někdo zaplatí, věří, že to prodá a je smířen s tím, že nakonec až tak úplně neprodá, je skoro nevyhnutelná ve všech případech, pokud nejste zrovna ten Gaiman. Proto jsem také mluvil o 500 kusech, což se mi zdá být jakýsi kompromis od oka mezi vyděláváním a ještě větším indie (to je těch 200), kde se to zřejmě už zaplatit tak úplně nemůže nikdy, protože rostou relativní náklady tisku a náklady další, třeba redakce a korektury, zůstávají stejné.
O času vůbec nemluvit. Ten investuje každý RPGčkář, i když není úplný magor jako my tady všichni okolo.
Já taky nepočítám s nějakým skvělým vyděláváním; otázka spíš stojí tak, aby vydání RPG nebyla finanční katastrofa i za stavu, že je to dobrá hra.

Sparkle:
Co budu vykládat; distribuce je taky dost strašná položka. Nejen, že to je velikánské procento ceny, ale u nás plno firem až tak úplně nefunguje. Vůbec se Skavenovi nedivím. Prodávat něco taky není žádná sranda.
14.3.2012 05:54 - Vojtěch
Pathfinder taky vychází v PDF a tiskem zároveň, tak se rovnou můžete zeptat, pokud s nimi jednáte někdo o licenci, jestli by za o stálo dát českou verzi pravidel na jejich e-shop a jaké s tím mají zkušenosti.
14.3.2012 06:24 - chrochta
to all: Zajděte si na stránky Paiza, na Drivethrustuff.com nebo něco podobného a podívejte se, kdo a co všechno vydává elektronicky; pak si zajděte na stránky nějakého slušného knižního obchodu a podívejte se, co tam prodávají papírově. Jak zjevno, minimálně některým firmám (White Wolf, Green Ronin...) se vyplácí prodávat své věci jak papírově tak elektronicky.

Druhou věcí je, jak by todopadlo u nás. Můj nekvalifikovaný názor je, že asi špatně.
14.3.2012 07:02 - Jerson
Je zajímavé, jak vždycky uneseme Gedimanovi diskusi kvůli nějakému jinému - mnohem zajímavějšímu - tématu. Jen se děsím chvíle, až budu potřebovat něco dohledat. Zrovna případ příběhů impéria mě zajímal, jestli v tom bylo opravdu tak moc osobního přesvědčování obchodníků, je to dost zajímavá informace.
14.3.2012 07:21 - Bouchi
Wild West píše:
vydávat zároveň elektronickou a papírovou verzi je strašně riskantní a nikdo to taky nedělá.
Ale dela - nakladatelstvi Brokilon. Presneji receno u poslednich ceskych knih byl AFAIK ten odstup jen cca tydenni a letos ma byt nulovy. Jak u prekladovek, nevim.
14.3.2012 08:08 - Sparkle
Jerson píše:
Je zajímavé, jak vždycky uneseme Gedimanovi diskusi kvůli nějakému jinému - mnohem zajímavějšímu - tématu. Jen se děsím chvíle, až budu potřebovat něco dohledat. Zrovna případ příběhů impéria mě zajímal, jestli v tom bylo opravdu tak moc osobního přesvědčování obchodníků, je to dost zajímavá informace.


Bohužel už nemám informaci o tom, kolik z toho co se prodalo se prodalo skrz klasický distributory a co z obchodů, kde to Skaven domluvil extra.
14.3.2012 08:35 - crowen
Sparkle píše:
Ohledně SotE: mám informaci, že SotE je úspěšné jen díky tomu, že Skaven strávil hodiny a hodiny a hodiny a hodiny a dny a dny a dny a dny a dny osobním obvoláváním a obepisováním knižních obchodů a eshopů, aby mu tam SotE dali. Pokud bys započítal i časové náklady na tuto činnost, pak by bylo SotE jistě propadák.


Ak to beries takto, tak velka vacsina knih je prepadak, lebo musis zapocitat aj cas autora, ktory tu knihu napisal. Z tohto hladiska nie su prepadaky (sf/f) knihy mozno tak Kulhanka a Cervenaka, zvysok, co pise popri inom zamestnani, su prepadaky, lebo autorov to pisanie neuzivi.

Ludia ako Skaven maju v zasade 2 moznosti - [1] kontaktuju velku distribucku, co im bude knihu distribuovat, a obrovske percento ceny knihy pojde im namiesto vydavatelovi, alebo [2] si sami najdu a skonaktuju obchody, kde veria, ze by sa ich kniha mohla predavat, co nemusi byt zase az tak tazke, len treba na to cas.

Napriklad dostat Pribehy Imperia na martinus.sk (najvacsie SK online knihkupectvo) mi zabralo asi 2 minuty casu. Na G+ som napisal chalanom, co sa staraju o marketing, ci by to tam neslo pridat a o par dni to tam bolo, a to som len uviedol nazov knihy, nic ine. Takze asi tak.
14.3.2012 08:49 - Wild West
Sparkle:

Věřil bych, že u malinkých nákladů může být tohle obíhání a prodávání možná paradoxně úspěšnější, než nějaké velké distribuce. Jak vidíš, začínám to zkoušet taky. Nemám zkušenosti s prodejem na akcích, ale možná to taky není tak zoufalá věc.
Obecně je problém velké distribuce v tom, že je fakt velká; když ti padesát knížek nechají ležet pár měsíců v nějakém meziskladě, ani si toho nevšimnou, kdežto ty si toho všimneš dost podstatně. Přesně tyhle věci řeším.

Bouchi:
No vida. A jak jim to jde?

Crowen:
95% knih se pohybuje někde těsně na hranici rentability nebo pod ní. A nedosáhne náklad 1000 kusů. Prý to dokonce platí paradoxně i ve světě. Vydávání knih není snadná cesta, jak zbohatnout; motivace je skoro vždycky to tvůrčí nadšení. U nás dělá veliké prodeje jen několik lidí. Z RPG zřejmě vůbec nikdo.

Jerson:
No, měl jsem dojem, že to tu Gediman už zabalil. V každém případě hodně zajímavá debata pro snaživé designéry RPG.
14.3.2012 09:51 - Sparkle
Wild West píše:
Nemám zkušenosti s prodejem na akcích, ale možná to taky není tak zoufalá věc.


Co vím od jiného člověka který vydal knížku, to nebyla beletrie, náklad měl 2000 výtisků, vše se prodalo přes klasickou distribuci, na akcích se mu jich povedlo udat jen 50 (a to s ní jezdí kde může).
14.3.2012 10:29 - Merlin
a to jsem se těšil na novinky z Voidu a on tady zatím flame o elektrovydávání..ach jo
14.3.2012 11:00 - Jerson
gediman už sem psát nebude, poté co jsme mu Void hromadně zkritizovali, a o novinkách jsem tě informoval - hodlá Void vydat, tiskem pár kusů pro své kamarády a zbytek asi jako pdf. nicméně poté co přiznal že i novou verzi hrálo šest hráčů a nevedl ji nikdo jiný kromě něj (nebo možná že pár her vděk jeden z jeho hráčů, teď nevím přesně) jsem doskakování skeptický. navíc mi napsal, že na současné verzi už nehodlá nic měnit, takže máš leda tak možn zaplatit si za betatestování Voidu. Možná vytvoří nějakou ukázkovou verzi.

Btw. co vím tak Skaven žádné další RPG vydávat nechce, tak možná to obvolávání obchodů bylo příliš náročné, ale to jen spekuluju.
14.3.2012 11:02 - Merlin
zatraceně...těšil jsem se na nových 666 strany rpg pekla :)
14.3.2012 11:09 - alef0
A len mimochodom: White Wolf, súc na pokraji zániku, prešiel na print-on-demand. Vydali to svoje opus magnum v koži a následne zahlásili, že nové veci budú primárne v PDF a budú sa tlačiť len v dávkach na požiadanie.

S obvolávaním: ja som si myslel, že to je súčasť práce lokálneho distribútora :-) Či nie? V každom prípade je to heroický výkon, lebo RPG je pre predajcov totálna novinka.

a Crowen má pravdu, jednoducho náklady sa rátajú len na tlač a vydanie, tu sa neráta, že ti niekto zaplatí investovaný čas (písanie, sadzba, ilustrácie kreativita, omamné látky, jedy a prekurzory), lebo keď to berieš tak, tak to môžeš rovno zabaliť. Plus, keď si dobre pamätám gamecoňácku prednášku, tak distribútor si spokojne zožerie 50% ceny knihy.

A btw, Dračák sa v drevených dobách predával na dobierku, to až potom našli nejaké to pražské kníhkupectvo, ktoré mali monopol na sci-fi a to im extrémne pomohlo.

Veľké náklady v RPG sú obvykle garantovaná samovražda. (Skvelá výnimka je DrD2, kde som spomínal, že 2000 náklad je intergalaktický úspech).
14.3.2012 11:09 - Bouchi
Jerson píše:
poté co přiznal že i novou verzi hrálo šest hráčů a nevedl ji nikdo jiný kromě něj (nebo možná že pár her vděk jeden z jeho hráčů, teď nevím přesně) jsem doskakování skeptický
Co mas furt s nejakym doskakovanim?
14.3.2012 11:10 - alef0
Nebude to nejaký mobilný autocomplete? :-)
14.3.2012 11:16 - Vojtěch
Tak nevím, jestli bych považoval přechod na výhradně PDF produkci jako znak zániku. Mimo vysloveně mainstream věcí asi print on demand stačí, pokud uvažujeme nástup levných čteček.
14.3.2012 11:24 - alef0
Ja som nepísal, že je to znak zániku. WhiteWolf už bol dlhodobo na pokraji krachu, toto bol od nich skvelý manéver. Dokonca aj svoj e-shop presunuli na DriveThruRPG.
14.3.2012 11:40 - Wild West
Sparkle:
50 v miniaturním nákladu 200 kusů není zas až tak málo. To jsem měl na mysli.

Merlin:
designérské peklo je zřejmě fakt beznadějně u konce. Já myslím, že kdo chce, najde si toho dost.

Jerson:
No, vydávání je zase jiné peklo, než designování, a možná ještě horší. Pokud se Skaven rozhodl vytesat si jediný životní pomník, úplně jeho rozhodnutí chápu. Já do toho asi určitě půjdu znova, ale s tím, že funguju v té fanovské rovině, kdy je to pro mne takové hobby, u kterého jen hlídám, aby nebylo moc nákladné.

Vojtěch:
Přechod na elektriku není rozhodně zánik, ale posouvá záležitost do mnohem menších čísel na obě strany. Menší náklady, menší zisky. Pravděpodobně je v tom budoucnost většiny fanovského vydávání. Já mám drtivou většinu vydaného v elektrice. Ale, popravdě řečeno, u hodně vážně míněných věcí mne elektrika tak nějak neuspokojuje.
A u RPG přichází další rozměr, že pro opravdové hraní, "pravidla k ruce", si to asi lidi stejně budou muset vytisknout. Čímž se část nákladů přesouvá na ně.
14.3.2012 11:45 - Vojtěch
Na druhou stranu si zase stáhnou náklady na tvůrčí tým, ne?
14.3.2012 11:51 - alef0
Ešte poznámka k Sparkle: Příběhy bol prvý projekt vlastný Mytaga, čiže logicky si tie kanály musel nejak naštartovať.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Gediman

Gediman.cz - domovská stránka mého osobního projektu stolního RPG, plus recenze na další RPG, které mě osobně zaujaly. Dále zde naleznete popisy materiálů k wargame Warhammer 40.000, články o popkulturních fenoménech a také můj audioblog.více
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.088253021240234 secREMOTE_IP: 3.136.18.48