Projekt Void

Void: Sci-Fantasy je česká RPG hra, poprvé vydaná v roce 2012. V roce 2020 vyšla předělaná verze 2.0, která již nese název Void: Science Fantasy.

Kombinuje žánr fantasy a sci-fi, to vše v „grimdark“ hávu temnoty, beznaděje a utrpení, kde hlavní roli hrají nekončící války, intriky a korupce. Hra toho plně využívá a tak nabízí především drsnou akci a boj ve všech jeho rozmanitých formách, kde skutečně jde o život. Pravidla jsou jednoduchá, inspirovaná wargamingem a bez zbytečných komplikací. Gamemaster i hráči mají k dispozici nástroje, které jim dovolují vytvářet nekonvenční kombinace a prožít napínavá a nebezpečná dobrodružství. Koneckonců, pokud hráč svoji postavu řádně nepřipraví na všechny hrozby, smrt ji může dostihnout poměrně rychle. Je tu nepřeberné množství zvláštních schopností, předmětů, zbraní a dopravních prostředků, takže postavu lze dobře přizpůsobit každé taktice, každému protivníkovi.

Void: Science Fantasy má vlastní svět, který je prostorově i časově dosti rozsáhlý a inspirativní. Má mnoho dějových linií, na které lze snadno navázat. Hlavní zápletkou je boj spásného Světla proti korumpující Temnotě. Když byla galaxie zmítána obrovskou válkou mezi stoupenci dvanácti bohů Nebe a dvanácti bohů Pekla, pětadvacátý bůh se rozhodl obětovat svůj život, aby ji ukončil – tím, že přivede zlo tak hrozné, že se proti němu budou muset všichni spojit. Na místě jeho smrti vznikla Trhlina do Prázdnoty, ne-prostoru za hranicemi vesmíru. Z ní začala vyvěrat Temnota, která se brzy zformovala v pětici Temných bohů s jediným posláním – pohltit všechny duše. Válka mezi Nebem a Peklem sice oficiálně skončila, mír mezi galaktickými frakcemi však nenastal. Technologicky pokročilí lidé Černých říší bojují s magicky nadanými lidmi z Bílých říší, zatímco obě skupiny jsou pod útokem lidí Šedých říší, kteří je považují za separatisty. Orkové vedou bleskovou válku proti těžebním klanům trpaslíků, hobgoblini jsou v zákopové válce s průmyslově orientovanými gnómy a goblini provádí své partyzánské akce proti zemědělským půlčíkům. Vznešení elfové fanaticky oddaní Nebi pokračují ve svaté válce proti Temným elfům, kteří jsou slepě věrní Peklu. Lesní elfové, kteří se této války odmítli účastnit, odešli do exilu, kde se však dostali do konfliktu s xenofobními ursary. Felirové a canirové spolu vedou kruté predátorské bitvy o suroviny a teritorium. Mocní Titáni – trollové, zlobři a obři – se snaží vybudovat velké říše na troskách impéria svých dávných pánů, při tom však musí bojovat o cenné otroky. Mezitím armády Temné ruky pomalu postupují a dobývají jeden planetární systém za druhým. Zdá se, že vyhasnutí veškerého Světla se neodvratně blíží.

Přehled toho, co zatím vyšlo:



Základní kniha
Základní kniha pravidel. Dovoluje hrát za žoldnéře – nájemné bojovníky.
Verze 2.0 je rozdělena na jednotlivé kapitoly:
- Systém
- Tvorba postavy
- Dovednosti a vybavení
- Zápasník
- Střelec
- Technik
- Lékař
- Kouzelník
- Kněz
- Infiltrátor
- Víra a korupce
- Mise
- Zbraně
- Implantáty a talismany
- Zvířata
- Protivníci
- Dopravní prostředky
- Svět

Výcvikový tábor
"Demoverze" hry, která na pouhých třiceti stránkách obsahuje ta nejzákladnější pravidla. Ke stažení ZDE

Triskelion
Příručka pro hry Trilogie Void, která se zabývá Triskelionem. Ke stažení ZDE

Hrdinové říší 2.0
Příručka přinášející pravidla pro hraní dalších kariér (mimo žoldnéře a plenitele) a také vůdců organizací i vládců říší, což je užitečné především tehdy, když postavy získají mnoho bodů zkušeností a velké bohatství. Kromě toho obsahuje pravidla pro tvorbu základny. Ke stažení ZDE

Arzenál zkázy 2.0
Příručka zaměřující se na další vybavení, brnění, zbraně, implantáty a talismany. Ke stažení ZDE

Temná ruka 2.0
Příručka pojednávající o silách Temnoty. Dovoluje hrát za plenitele, „temnou“ obdobu žoldnéřů. Jsou to krvelačné bandy upírů, vlkodlaků, nemrtvých, mutantů a zatemnělých, jejichž úkolem je získávat duše smrtelníků pro Temné bohy. Ke stažení ZDE

Nespoutaná magie 2.0
Příručka zaměřující se na další kouzla resp. psi-síly. Ke stažení ZDE

Velkolepé zázraky 2.0
Příručka zaměřující se na další rituály resp. seance. Ke stažení ZDE

Smrtící divočina 2.0
Příručka obsahující nová zvířata a rostliny. Je tu také uvedeno vybavení, které je možné zvířatům přikoupit a zvýšit tak jejich efektivnost v boji. Ke stažení ZDE

Grimdark karty 2.0
Grimdark karty jsou herní pomůcka, která zajišťuje, že hra bude mít atmosféru v grimdark stylu. Ačkoliv jsou primárně navrženy pro hry trilogie Void, je možné je použít v kterémkoliv jiném stolním RPG. Ke stažení ZDE


Příručky dosud ve staré verzi:

Apokalypsa
Příručka týkající se přírodních katastrof, zbraní hromadného ničení, mocných kouzel a rituálů. Nabízí mnoho možností totální destrukce a zkázy, které gamemaster může použít jako pozadí zápletky a hráči jako „eso v rukávu“ proti těm nejmocnějším protivníkům. Ke stažení ZDE

Ocelové bestie
Příručka zaměřená na bojové dopravní prostředky, jejich modifikace a přídavné vybavení. Obsahuje Lodní deník, ve kterém si hráči mohou udržovat přehled o svém námořním, oblačném či vesmírném plavidle. Ke stažení ZDE

Zuřící bohové
Příručka o astrálních služebnících bohů - dovoluje za ně hrát již od začátku. Kromě toho se zabývá vírou smrtelníků a obsahuje také vzácné vybavení pro křižáky. Ke stažení ZDE

Nelítostné armády
Příručka obsahuje pravidla pro boj oddílů i pro velké bitvy armád a flotil. Jsou tu popsáni také noví bojovníci majoritních ras. Ke stažení ZDE

Kolébka života
Příručka obsahující pouze popisy nejvýznamnějších a nejzajímavějších míst galaxie. Spolu s ní je k dispozici také galaktická mapa. Ke stažení ZDE

Šedé stíny
Soubor předpřipravených misí, který je vhodný pro začínající Gamemastery. Ke stažení ZDE
Napsal: Gediman
17.3.2012 19:15 - Alnag
Noir: Yrhedessovo oko je polské. Mám pocit, že Wild West se snaží o výčet českých systémů. Já bych nabídl do seznamu ještě O Fortuna. Dokonce dvě verze. Vyberte si.
17.3.2012 20:18 - Osidlus
Sirius: Oki, to se schodnem, že provedení pyrofora dobré nebylo. Mě se ale ta esence postavy alchymisty líbí. Asi proto, že mě, jako kdysi toho autora alchymie jako taková oslovuje. A pokud je to jedna z nejhranějších postav (snad né kvůli přehnané síle), tak to byl asi dobrý příklad customizace pro náš trh.

WW: jestli ten "dlouhý, negativní, destruktivní příspěvek" byl na mě, tak prosím moje posty dále ignoruj, podle mě to bylo spíš sosnutí si, jestli ještě jako hráči takový systém postrádáte. A dále pak mě zajímalo zda-li vám některé čísla přijdou pro fantasy systém přirozená a jiná ne.

Jinak dle odpovědí, kde se jmenují systémy atd., to vypadá, že už se dá slušně vybrat, a zejména vyvíjet něco nového je netřeba. Jen doplním z mého pohledu mi to přijde jako ono pověstné prohlášení patentového úřadu, tuším, že v Anglii. Ale tak jo no ;-).Děkuji za odpovědi.
17.3.2012 20:41 - alef0
Ja len toľko, že tých vecí je síce naoko veľa, ale mnoho z nich je viac kuriozita ako hrateľný systém, mnoho z nich je za zenitom a mnoho z nich sa síce hrá, ale nováčika už nezaujmú.

Preto tá túžba po niečom inom.
17.3.2012 21:11 - Vojtěch
Pyrofor je omezen na určitou technickou úroveň a taky kulturou, ale vzhledem k tomu, jaký je fantasy mix témat, tak to myslím můžeme ignorovat. Stejně tak nevhodný může být druid...
17.3.2012 21:37 - sirien
Wild West píše:
Námitky o tom, jak je tento systém strašný, jsou pouze jeden z názorů.

dovolil bych si poznamenat že v dotazu bylo slovo "nápaditý", přičemž laciná kopie DnD nápaditá není takřka určitě.

Příběhy Impéria (SotE) je od Ecthelionů.
"Ta Alnagova věc" je "O Fortuna"

Někam se Ti ještě ztratil Čaroděj, ne?
17.3.2012 21:43 - Vojtěch
Neni ČaroDěj slovenské a tudíž také zahraniční dílko ;)
17.3.2012 21:47 - sirien
Damn, přehlíd sem existence strany 81. Tím Čarodějem jsem doplňoval Alef0a s jeho slovenskými hrami.

Osidlus: Sirien prosím, e-n na konci. Sirius je hvězda ;)Osidlus píše:
Jinak dle odpovědí, kde se jmenují systémy atd., to vypadá, že už se dá slušně vybrat

Nedá. Většina těch systémů totiž takřka za nic nestojí. Rozhodně nesnese porovnání s většinoyu mainstreamových her, popravdě ani s těmi pár hrami které se zvládlo přeložit.
17.3.2012 22:00 - Gurney
Osidlus píše:
třeba bys odvedl neskutečný kus práce pro tvorbu next RPG, kdyby jsi označil to, kde se to podle tebe v PPJ láme

Bohužel PPJ nevlastním, ale dodnes si pamatuju takové plky a "zásady" jako že pokud chce hráč překročit nějaké systémové omezení své postavy (zvýšit si nějakou vlastnost, vzít na sebe plátovku i když hraje za kouzelníka, kapsařit i když není zloděj) má mu PJ začít ingame házet klacky pod nohy a pokračovat dokud se nevrátí na "správnou cestu". Nebo spousta rad psaných ve stylu "je v pořádku když PJ fixluje, pokud bude výsledkem dobrý příběh". Jinak tě asi zklamu, nemám zájem odvádět jakoukoli práci pro tvorbu nějakého "next RPG", mimo naši zasmrádlou českou kotlinu takových "next" systémů už existují stovky, ne-li víc.

Osidlus píše:
A pokud je to jedna z nejhranějších postav (snad né kvůli přehnané síle), tak to byl asi dobrý příklad customizace pro náš trh.

Na pyroforovi není nic typicky českého(možná tak svérázný název), naopak spousta zahraničních systémů obsahuje možnost hrát ho (nebo něco velmi podobného) taky, pojímají ho ale obvykle jinak. Například tak, že můžeš mít postavu, která je povoláním třeba bojovník nebo mág, ale ve volném čase může vytvářet tytéž předměty co v DrD dělá pyrofor.

sirien píše:
dovolil bych si poznamenat že v dotazu bylo slovo "nápaditý", přičemž laciná kopie DnD nápaditá není takřka určitě.

Touché
17.3.2012 22:01 - Sparkle
sirien píše:
Většina těch systémů totiž takřka za nic nestojí. Rozhodně nesnese porovnání s většinoyu mainstreamových her, popravdě ani s těmi pár hrami které se zvládlo přeložit.


Jaký je tvůj názor na Lone Wolf Multiplayer? Zrovna se tím prokousávám a mám pocit, že kdyby se to překopalo z k10 na k6+, plus drobné úpravy, mohlo by to být to, co hledáme.
17.3.2012 22:45 - sirien
Gurney píše:
Nebo spousta rad psaných ve stylu "je v pořádku když PJ fixluje, pokud bude výsledkem dobrý příběh".

Tohle byl mezi náma námět mnoha set stránkových diskusí a mnohahodinových rozhovorů, nemluvě o souvisejících flamewars, a ačkoliv se došlo k určitým dílčím konsenzům, tak debata o tom jak moc tohle je nebo není pravda v podstatě nikdy nedošla obecně přijatého závěru.

Sparkle píše:
aký je tvůj názor na Lone Wolf Multiplayer?

Přiznám se, že to je jeden z mála systémů publikovaných/hraných v našich krajích, který jsem nejen nečetl, ale ani o něm vlastně nikdy nic moc neslyšel.
EDIT: každopádně rozdíl v hodu d10 a d6+ považuju za poměrně nevýznamnou záležitost.
17.3.2012 22:56 - Jerson
Osidlus píše:
Byly už tedy naplněny ambice mít tu onen hledaný český nápaditý herní systém pro fantasy RPG? Naplnilo je DrD2 nebo šlo by využít CPH?

CPH pro fantasy používá několik skupin, tak ho klidně můžeš použít. Pyrofor v něm není velký problém, ale doteď ho nikdo nechtěl hrát.
17.3.2012 23:00 - Vojtěch
Myslím že rozdíl mezi k6 a k10 j hlavně v dostupnosti kostek.
18.3.2012 00:25 - Shako
Sparkle píše:
Lone Wolf Multiplayer? Zrovna se tím prokousávám a mám pocit, že kdyby se to překopalo z k10 na k6+,


Nahodna tabulka ala k10 patri k atmosfere Lone Wolfa, takze proc by to chtelo zmenu?
A ma to cenu to cist/koupit? Jsem na to docela zvedavy, jen uz tech RPG pravidel, ktere jsem zatim jeste nevyzkousel doma uz par mam, tak se mi to zatim nechtelo kupovat.
18.3.2012 01:10 - alef0
Lone Wolf Multiplayer stojí $10 ako PDF.

Celé to má reálne 100 A5kových strán. Polovica sú mechaniky a klasický obkec, 15 strán je fluff, 30 strán zaberá úvodné dobrodružstvo (reklama tvrdí, že majú byť tri, no neviem, kde sa stratili tie dve), plus rady pre Gamemastera (také úplne klasické) a monštrá.

Netreba čakať nijaké ultramegawWoWcool veci, ale keď sa vezme tá existujúca sada čitateľov Lone Wolfa, tak to možno má istý potenciál ako "teraz to poĎme hrať spolu".
18.3.2012 18:36 - Wild West
Osidlus:

ne příliš rozumím. Na jedné straně chceš, abych radši nepsal (a skutečně to bylo jen částečně na tebe; spíš jsem čekal, že se debata dál rozvine), na druhé straně "děkuješ za odpovědi. Stejně tak nerozumím výrazu "sosnutí".
Negativní a destruktivní jsem k myšlenkám, že DrD je zlo nejzlejší.

Jasná odpověď je, že já osobně takový systém nepostrádám, neb jsem si ho dávno upravil. A ano, jsem jako ten patentový úřad. Se zájmem sleduji, jak DnD 5e zřejmě míří k oživení předchozích systémů v jiné konstelaci. Inovace bude spočívat v tom, že to uděláme jako předminule a zkombinujeme s něčím dalším.

Píše:
zda-li vám některé čísla přijdou pro fantasy systém přirozená a jiná ne.

Tohle je zřejmě jádro myšlenky a zcela s ním nesouhlasím. Existují "přirozená" čísla ve vztahu k realitě (viz hlouběji debata o d100 a "přirozené" škále asi do 7 stupňů), ale rozhodně to nemá žádný vztah k fantazy.

Vypočítávat systémy jsem začal proto, abych si sám srovnal, které z nich nějaký feeling mají a které ne.
IMHO je zřejmé, že některé na nic podobného ani neaspirovaly a pokoušely se být zcela univerzální (DrD zrovna).
Naproti tomu zřejmé je zaměření CPH a ještě více Omegy a kupodivu i Voidu.
18.3.2012 18:55 - Colombo
CPH, Omega a Void srovnané v jedné větě? Být Jersonem, tak bych se skoro i urazil.
18.3.2012 20:27 - Sparkle
Shako píše:
Nahodna tabulka ala k10 patri k atmosfere Lone Wolfa, takze proc by to chtelo zmenu?


this:

Vojtěch píše:
Myslím že rozdíl mezi k6 a k10 j hlavně v dostupnosti kostek.
18.3.2012 21:36 - Osidlus
Sirien: promiň za přepis, nevím ani, jak se mi to tam mohlo dostat...

Jerson: prošel jsem si jenom začátek, uvidíme, až to bude celé ;-)

WW: nechápu proč vidíš rozpor v tom, že když (jak to tak vypadalo) schledáváš můj příspěvek tak negativní, že tě žádám, aby jsi moje příspěvky ignoroval (moje filozofie za tímto je asi taková, že pokud oheň chce hřát, voda se bude vždycky cítit v defenzívě aneb někteří lidé si prostě nesednou) a zároveň níže všem poděkoval za příspěvky.

Ad čísla fantasy přirozená: No ono zase tak uplně popřít ty sématické hodnoty pro systém IMHO nejde, možná pro hráče, kteří mají už nějaký ten systém v krvi by to elegatně působit nemuselo. Co se stupňování týká, jsou myslím nějaké druhy druhy indiánů, co mají 30 názvů pro odstíny zelené, což by pro nás mohlo znamenat, že core mechaniky by mohly mít jemnější odstupňování..


No původně jsem chtěl psát cosi pyroforovi, ale co už
18.3.2012 21:37 - Jerson
Colombo píše:
CPH, Omega a Void srovnané v jedné větě? Být Jersonem, tak bych se skoro i urazil.

urážení není třeba, WW mluví o zaměření.
I když zorvna Omega je specificky zaměřena, zatímco CPH je univerzální systém. I když i podle Omegy se toho dá hrát víc.

Osidlus píše:
Jerson: prošel jsem si jenom začátek, uvidíme, až to bude celé ;-)
Začátek čeho sis prošel? A co bude celé?

Osidlus píše:
Co se stupňování týká, jsou myslím nějaké druhy druhy indiánů, co mají 30 názvů pro odstíny zelené, což by pro nás mohlo znamenat, že core mechaniky by mohly mít jemnější odstupňování..

Je to pár let, co jsem dělal mezi hráči průzkum, kolik stupňů schopností a vlastností jsou schopni popsat slovy tak, aby se vnímání jednotlivých hráčů daného slova nelišilo o více než jeden stupeň. Vyšlo mi, že se dá jakž takž najít slovní vyjádření pro 10 stupňů, na kterém se s přesností 1 bodu shodne 90% hráčů (údaje sbírány na vzorku asi dvaceti lidí).
Patnáct nebo více stupňů už je víc, než se dá slovy rozlišit. To že někdo rozezná třicet různých odstínů zelené je úplně jiná záležitost - o mužích se říká, že slovy rozliší šestnáct barev jako první Windows a nemají ponětí o barvách jako "Starorůžová" nebo "broskvová". Není třeba chodit k indiánům. Nicméně i takové dělení by mělo smysl jen v případě, že by dané RPG bylo o malířích, významu speciálních odstínů barev a podobně. Tedy prakticky to opravdu není potřeba.
18.3.2012 21:45 - Osidlus
Jerson: no psal jsi o použitelnosti CPH pro fantasy, četl jsem CPH v pátek, nechci tu teď ani dál kolem něho klást dotazy, prostě je třeba to doštudovat;-)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Gediman

Gediman.cz - domovská stránka mého osobního projektu stolního RPG, plus recenze na další RPG, které mě osobně zaujaly. Dále zde naleznete popisy materiálů k wargame Warhammer 40.000, články o popkulturních fenoménech a také můj audioblog.více
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.088472843170166 secREMOTE_IP: 18.191.189.85