Projekt Void

Void: Sci-Fantasy je česká RPG hra, poprvé vydaná v roce 2012. V roce 2020 vyšla předělaná verze 2.0, která již nese název Void: Science Fantasy.

Kombinuje žánr fantasy a sci-fi, to vše v „grimdark“ hávu temnoty, beznaděje a utrpení, kde hlavní roli hrají nekončící války, intriky a korupce. Hra toho plně využívá a tak nabízí především drsnou akci a boj ve všech jeho rozmanitých formách, kde skutečně jde o život. Pravidla jsou jednoduchá, inspirovaná wargamingem a bez zbytečných komplikací. Gamemaster i hráči mají k dispozici nástroje, které jim dovolují vytvářet nekonvenční kombinace a prožít napínavá a nebezpečná dobrodružství. Koneckonců, pokud hráč svoji postavu řádně nepřipraví na všechny hrozby, smrt ji může dostihnout poměrně rychle. Je tu nepřeberné množství zvláštních schopností, předmětů, zbraní a dopravních prostředků, takže postavu lze dobře přizpůsobit každé taktice, každému protivníkovi.

Void: Science Fantasy má vlastní svět, který je prostorově i časově dosti rozsáhlý a inspirativní. Má mnoho dějových linií, na které lze snadno navázat. Hlavní zápletkou je boj spásného Světla proti korumpující Temnotě. Když byla galaxie zmítána obrovskou válkou mezi stoupenci dvanácti bohů Nebe a dvanácti bohů Pekla, pětadvacátý bůh se rozhodl obětovat svůj život, aby ji ukončil – tím, že přivede zlo tak hrozné, že se proti němu budou muset všichni spojit. Na místě jeho smrti vznikla Trhlina do Prázdnoty, ne-prostoru za hranicemi vesmíru. Z ní začala vyvěrat Temnota, která se brzy zformovala v pětici Temných bohů s jediným posláním – pohltit všechny duše. Válka mezi Nebem a Peklem sice oficiálně skončila, mír mezi galaktickými frakcemi však nenastal. Technologicky pokročilí lidé Černých říší bojují s magicky nadanými lidmi z Bílých říší, zatímco obě skupiny jsou pod útokem lidí Šedých říší, kteří je považují za separatisty. Orkové vedou bleskovou válku proti těžebním klanům trpaslíků, hobgoblini jsou v zákopové válce s průmyslově orientovanými gnómy a goblini provádí své partyzánské akce proti zemědělským půlčíkům. Vznešení elfové fanaticky oddaní Nebi pokračují ve svaté válce proti Temným elfům, kteří jsou slepě věrní Peklu. Lesní elfové, kteří se této války odmítli účastnit, odešli do exilu, kde se však dostali do konfliktu s xenofobními ursary. Felirové a canirové spolu vedou kruté predátorské bitvy o suroviny a teritorium. Mocní Titáni – trollové, zlobři a obři – se snaží vybudovat velké říše na troskách impéria svých dávných pánů, při tom však musí bojovat o cenné otroky. Mezitím armády Temné ruky pomalu postupují a dobývají jeden planetární systém za druhým. Zdá se, že vyhasnutí veškerého Světla se neodvratně blíží.

Přehled toho, co zatím vyšlo:



Základní kniha
Základní kniha pravidel. Dovoluje hrát za žoldnéře – nájemné bojovníky.
Verze 2.0 je rozdělena na jednotlivé kapitoly:
- Systém
- Tvorba postavy
- Dovednosti a vybavení
- Zápasník
- Střelec
- Technik
- Lékař
- Kouzelník
- Kněz
- Infiltrátor
- Víra a korupce
- Mise
- Zbraně
- Implantáty a talismany
- Zvířata
- Protivníci
- Dopravní prostředky
- Svět

Výcvikový tábor
"Demoverze" hry, která na pouhých třiceti stránkách obsahuje ta nejzákladnější pravidla. Ke stažení ZDE

Triskelion
Příručka pro hry Trilogie Void, která se zabývá Triskelionem. Ke stažení ZDE

Hrdinové říší 2.0
Příručka přinášející pravidla pro hraní dalších kariér (mimo žoldnéře a plenitele) a také vůdců organizací i vládců říší, což je užitečné především tehdy, když postavy získají mnoho bodů zkušeností a velké bohatství. Kromě toho obsahuje pravidla pro tvorbu základny. Ke stažení ZDE

Arzenál zkázy 2.0
Příručka zaměřující se na další vybavení, brnění, zbraně, implantáty a talismany. Ke stažení ZDE

Temná ruka 2.0
Příručka pojednávající o silách Temnoty. Dovoluje hrát za plenitele, „temnou“ obdobu žoldnéřů. Jsou to krvelačné bandy upírů, vlkodlaků, nemrtvých, mutantů a zatemnělých, jejichž úkolem je získávat duše smrtelníků pro Temné bohy. Ke stažení ZDE

Nespoutaná magie 2.0
Příručka zaměřující se na další kouzla resp. psi-síly. Ke stažení ZDE

Velkolepé zázraky 2.0
Příručka zaměřující se na další rituály resp. seance. Ke stažení ZDE

Smrtící divočina 2.0
Příručka obsahující nová zvířata a rostliny. Je tu také uvedeno vybavení, které je možné zvířatům přikoupit a zvýšit tak jejich efektivnost v boji. Ke stažení ZDE

Grimdark karty 2.0
Grimdark karty jsou herní pomůcka, která zajišťuje, že hra bude mít atmosféru v grimdark stylu. Ačkoliv jsou primárně navrženy pro hry trilogie Void, je možné je použít v kterémkoliv jiném stolním RPG. Ke stažení ZDE


Příručky dosud ve staré verzi:

Apokalypsa
Příručka týkající se přírodních katastrof, zbraní hromadného ničení, mocných kouzel a rituálů. Nabízí mnoho možností totální destrukce a zkázy, které gamemaster může použít jako pozadí zápletky a hráči jako „eso v rukávu“ proti těm nejmocnějším protivníkům. Ke stažení ZDE

Ocelové bestie
Příručka zaměřená na bojové dopravní prostředky, jejich modifikace a přídavné vybavení. Obsahuje Lodní deník, ve kterém si hráči mohou udržovat přehled o svém námořním, oblačném či vesmírném plavidle. Ke stažení ZDE

Zuřící bohové
Příručka o astrálních služebnících bohů - dovoluje za ně hrát již od začátku. Kromě toho se zabývá vírou smrtelníků a obsahuje také vzácné vybavení pro křižáky. Ke stažení ZDE

Nelítostné armády
Příručka obsahuje pravidla pro boj oddílů i pro velké bitvy armád a flotil. Jsou tu popsáni také noví bojovníci majoritních ras. Ke stažení ZDE

Kolébka života
Příručka obsahující pouze popisy nejvýznamnějších a nejzajímavějších míst galaxie. Spolu s ní je k dispozici také galaktická mapa. Ke stažení ZDE

Šedé stíny
Soubor předpřipravených misí, který je vhodný pro začínající Gamemastery. Ke stažení ZDE
Napsal: Gediman
18.3.2012 21:54 - sirien
Sparkle: Kde všichni žijete, v neelektrifikované vesnici v Kazachstánu? a) lze d10 přiložit ke hře, b) sehnat d10 je dneska skutečně hroznej problém, myslim že by mi to zabralo cca 15 minut času.
18.3.2012 22:07 - Osidlus
Píše:
To že někdo rozezná třicet různých odstínů zelené je úplně jiná záležitost - o mužích se říká, že slovy rozliší šestnáct barev jako první Windows a nemají ponětí o barvách jako "Starorůžová" nebo "broskvová". Není třeba chodit k indiánům.


Pozor né, že rozeznají 30 stupňů zelené, ale mají 30 názvů pro zelenou.

Co se dále týká stupňování, měl bych tu pěkný příklad.
mějme lehký kulomet ve 3 variantách damage, dále s volitenou dvojnožkou, laserovým zaměřovačem a třeba podvěsným granátometem. To máme úplně přirozeně stvořených 3*2*2*2 = 24 různých kvalit zbraně. A systém, který používá pouze jedno číslo pro kvalitu zbraně a drží se 10 stupňů nepopíše ani 50% těchto rozdílných kvalit zbraně, přtom každá z těch variant bude silně pro postavy rozlišitelná...
18.3.2012 22:20 - alef0
Likertova škála je 7?

Ďalšia vec je, že v súčasnom dizajne RPG hier je hon za realistickosťou skrz tony pravidiel už pasé, lebo priemerný hráč nerozozná guľomet od húfnice, poťažmo aby vnímal nuansy medzi nimi. (Ach, kde sú tie časy voulge-guisarmov.)

Ad kocky: presne, kocky sa dajú priložiť k hre a podobne. Už nie je rok 1990, keď sa 10stenky k dračáku lepili z dvoch dielov.
18.3.2012 23:22 - Sparkle
Tak jo, uděláme soutěž, obvoláte tiskárny a zjistíte, o kolik by se prodražila knížka, pokud k ní přiděláte desetistěnnou kostičku (přidělání musí být tak dobře technicky vymyšlené, aby to nevadilo při logistice knih, aby knihy mohly být stále expedovány v igelitovém obalu a aby se kostičky při přepravě z těch knih neodlouply). Kdo sežene nejlevnější řešení, tomu platím pivo. (myslím to vážně, mě to fakt zajímá kolik by to stálo, a nemám čas to zjišťovat)
18.3.2012 23:45 - crowen
Sparkle, to je jednoduche: jedna stranka pravidiel je vystrihovacka kociek, co si hraci pred hrou zlepia :-)
18.3.2012 23:57 - Colombo
crowen: facepalm...
19.3.2012 00:23 - alef0
Môj strýc by povedal "už pijú na medveďa, ešte behá po roli", ja si dovolím poupraviť "už riešime balenie kociek a hra sa ani nezačala prekladať."

Podotýkam, že tu bolo pôvodné východisko to, že poďme upraviť Lone Wolfa, lebo k10 sa zháňa ťažšie než k6. Ja neviem, ale mne to príde rádovo náročnejšie na balans, prekopávanie pravidiel, odtiahnutie od Lone Wolf klasikov než jeden z nasledovných variantov:

* Dáš kocky do požiadaviek pre hru, tak ako napr. Príbehy Impéria majú FATE kocky (ktoré sa síce dajú opajcať 6stennými, ale aj tak sú rádovo viac WTFidnejšie než d10.
* Vyhlásiš akciu "Kto si to kúpi v Brlohu, dostane kocku zadarmo" (Takto som vyraboval operatívny sklad FATE kociek v Košiciach.)
* Napíšeš do knihy "d10 kocky sa dajú kúpiť tu, tu a tu"
* Napíšeš do knihy "zrúknite na najbližšieho hráča DrD, nech vám nejakú požičia."(D10tiek majú dračákisti plné šuflíky.)
* Keďže RPGoidy sa obvykle predávajú v RPG shopoch, je to otázka upovedomenia.
* Necháš ich lepiť .. wait whut?

Čo je realistickejšie riešenie? (Pivo neponúkam, to je príliš ľahká odmena.) Hint: DrD a k10. Hint č. 2: D&D a d20.

Ale dobre, keď si Sparkle myslíš, že tvoja úprava na k6 bude efektívnejšia než moje nápady, tak ti to neberiem, len mi to ešte vyargumentuj :-)
19.3.2012 07:40 - Jerson
Osidlus - opravdu myslíš, že někdo používá třicet výrazů pro jednu a tu samou věc, aniž jde o pohlavní orgán? O eskymácích se říká, že mají třicet výrazů pro sníh - ale to znamená že mají jiné slovo pro padající sníh a jiné slovo pro sníh za krkem. ale i kdyby to byla pravda, pro naše podmínky na tom vůbec nezáleží.
Příklad s kulometem nechápu - pomiňme, že podvěsný granátomet se na ně nedává a že ho budeš těžko kombinovat s dvojnožkou - počet kombinací nemá nic společného s počtem stupňů, na které můžeš rozlišit jednotlivé vlastnosti. Snad jedině kdybys chtěl všechny kulomety popsat jednou řadou čísel, ale pak nevím, jaká čísla bys dal kulometu s laserem a kulometu s dvojnožkou (vše ostatní budou mít stejné) aby to dávalo smysl?
Jinak prvních dvacet stran této debaty jsme Gedimanovi vysvětlovali, proč je zbytečná příliš podrobná stupnice vlastnosti v RPG. On na začátku používal stovkovou, teď používá dvacítkovou. Nicméně i dvacet stupňů schopností je víc než hráči zvládnou slovně rozlišit, a třeba náročnosti v systému d20 jsou odstupňované po pěti (i když rozpětí je ještě větší). Ještě jedna věc - v systému Omegy rozlišuju asi třicet různých kulometů, ale nemám u nich přiřazené ani jedno číslo.
19.3.2012 08:20 - Sparkle
alef0 píše:
* Dáš kocky do požiadaviek pre hru, tak ako napr. Príbehy Impéria majú FATE kocky (ktoré sa síce dajú opajcať 6stennými, ale aj tak sú rádovo viac WTFidnejšie než d10.
* Vyhlásiš akciu "Kto si to kúpi v Brlohu, dostane kocku zadarmo" (Takto som vyraboval operatívny sklad FATE kociek v Košiciach.)
* Napíšeš do knihy "d10 kocky sa dajú kúpiť tu, tu a tu"
* Napíšeš do knihy "zrúknite na najbližšieho hráča DrD, nech vám nejakú požičia."(D10tiek majú dračákisti plné šuflíky.)
* Keďže RPGoidy sa obvykle predávajú v RPG shopoch, je to otázka upovedomenia.
* Necháš ich lepiť .. wait whut?


Pokud chceš tu knížku prodávat v klasických knihkupectvích přes klasický knižní velkodistributory, jsou všecky tvoje nápady k ničemu. Nechci vidět zklamaný výraz človíčka, co si to koupí v knihkupectví, nadšeně přinese domů a pak zjistí, že to ještě nemůže hrát, protože musí ještě z nějakýho obskurního zdroje obstarat nějakou obskurní kostku?
19.3.2012 08:35 - Vojtěch
Vyseknout do listů okénko a kostku v něm přidržet fólií - systém jako úrkyt pro pistoli v Bibli ;)
19.3.2012 08:46 - Wild West
Osidlus:

Aha. Používáš slova trochu jinak, než já. Když říkáš "fantasy", myslíš tím jakýkoli systém. Jinak stran negativismu - vůbec jsem nemluvil o tobě, ještě jednou.

Jinak souhlasím s kolegy, že hledání podrobností ad absurdum hru poněkud zatěžuje a prodlužuje, takže po tom málokdo skutečně touží. Obvykle je to velmi speciální vychytávka velmi výjimečné situace. O těch sedmi stupních škály tu už psal kdysi Alnag, když vysvětloval Gedimanovi, že d100 je zbytečně moc.

Ty barvy jsou vděčný příklad. Osobně rozeznám barev zaručeně víc, než 16, ale vždycky jsem to řešil pomocí slovního popisu ("taková ta mořská zeleň s nádechem do azurova"), a nikdy jsem nepotřeboval na to udělat nějakou číselnou řadu a mít v tom systém, protože to vlastně není moc důležité.
Vím, že číselné řady a systémy mají třeba lakovny aut, kde je přesnost nezbytná, a mají řádově tisíce odstínů.
Takže si umím představit hru, kdy někdo bude potřebovat přesně určovat barvy, třeba d100 pro žáky výtvarné školy, ale je to vychytávka pro pár šílenců, která zajímá většinu lidí stejně málo, jako patnáct variant granátometu. Já bych na to neměl nervy. Vezmu první granátomet a smažím...

Kostka d10 - není nic jednoduššího, než se prostě zeptat Bouchiho nebo Aquily, protože DrD se distribuovalo s kostkou. A byly s tím údajně nějaké problémy.
19.3.2012 09:01 - Vojtěch
Když se to nezapustí nějak do hranatého balení, tak se ti automaticky drhnutím o sebe nějaká ta kostka utrhne, celé se to blbě skládá na sebe a nedá se to tím pádem pěkně dát do poliček knihkupectví. Mimo to se to musí balit na volno, protože smršťovací fólie je teplem a balení je opruz, když něco vyčuhuje (dělal jsem kontrolu kvality u linky - čím lehčí balík a rozmanitější tvar, tím víc zmetků a přebalování)
19.3.2012 09:21 - alef0
Píše:
Pokud chceš tu knížku prodávat v klasických knihkupectvích přes klasický knižní velkodistributory, jsou všecky tvoje nápady k ničemu.

To je síce fantastická vízia, že kúpte si RPG v stánku / na nádraží v Relaxe (bez irónie.), ale v tom prípade si vieš predstaviť, kto tú modifikáciu urobí a či sa to oplatí vzhľadom na moje pripomienky vyššie? (Plus, už pijú na medveďa...) Prečo by sa to nutne malo predávať len v kníhkupectvách? Nie je lepšie to šíriť napr. len cez net, prípadne cez klasické overené fantasy obchody? (Navyše prvý print 300 kusov...)

Znalci, mimochodom, Onen Lone Wolf sa predáva len tak, v kníhkupectve?

Plus, vo svojom masovom odstrelení nápadov by som rád videl odpoveď na otázku, že ako to, že Dračák sa dokázal zmnožiť aj s WTF požiadavkou na k10 :-)


Inka Martin Klíma rozprával na Gamecone, že problémy boli ani nie tak s distribúciou, ako s výrobou. Vtedy v úplne prvom behu nikto nevedel poriadne vyrobiť desaťstennú kocku za rozumnú cenu, tak sa nakoniec vyrábali lepením (vraj kto má doma k10 s jemným pásikom po obvode, nech si ju nepustí z rúk; je z tej prvej série).
19.3.2012 09:39 - Wild West
Jinak mnoho let hraní mne dovedlo k tomu, že dobrý systém by vystačil i s 2 d6, které jsou k dispozici opravdu všude a i kdyby je někdo vysekával do textu (Vojtěchovo mazané řešení), tak by to šlo snadněji s ohledem na ty pravé úhly.
Jiných kostek netřeba. Jsou sice děsně cool, ale snadno se ztratí a člověk je musí shánět.
19.3.2012 09:46 - Wild West
Jinak zkušenost z našeho metamorfovaného DrD:

- opravdu potřeba jsou kostky na souboje, a ty jsou všechny d6.
- "procentní hod" pomocí d10, degeneroval skoro bleskově na hod jediný (d10), házet dvakrát vlastně nebyl důvod ani podle originálních pravidel (pravděpodobnost 68% - po prvním hodu je obvykle už jasno). Takže brzo vznikly "schody" po 10%, a házelo se prostě jednou. Pokud jsem to vůbec používal, sloužil nejvíc k určení náhodného setkání v neutrálních objektech (cizí hospoda, typicky).
- párkrát jsme zapomněli na cestu d10, takže se improvizovalo pomocí 2d6. A fungovalo to samozřejmě taky (ve skutečnosti je jen o jednu možnost navíc, ne o dvě).

Já bych všechny ty kostky zakázala (c) Věra Pohlová revised
19.3.2012 09:49 - Quentin
Kostky jsou krásné a ta dnd sada s šesti kostkama se dá koupit všude možně do kila. Neměnil bych :)
19.3.2012 10:05 - Vojtěch
Wild West: Na D10 by taky bylo pravoúhlé okénko... mít to zbytečně na těsno nemá cenu.
19.3.2012 11:22 - Jerson
Quentine, to tvé "všude" znamená "všude v Praze", že? Třeba v Budějkách máme dva obchody s RPG asi tak 100 metrů od sebe a nevím zda bych v nich sehnal d10. Dřív ano, ale teď už to je docela problém.
kostky přibalené u DrD dělaly potíže při přepravě i skladování ve štosech, Bouchi psal jaké s tím byly potíže. Navíc to zvyšuje náklady.
Jinak je samozřejmě nejlepší, když RPG umožňuje používat jakékoliv kostky, karty nebo jinou možnost stanování nepředvídatelných jevů :-)
19.3.2012 11:32 - Alnag
Jerson píše:
a nevím zda bych v nich sehnal d10


Je na čase to zjistit, ne? :)
19.3.2012 11:35 - noir
Hm, v Praze jsem teda 10ky viděl prodávat i v několika hračkářstvích, mívali je (kolem vánoc) třeba v Kotvě.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Gediman

Gediman.cz - domovská stránka mého osobního projektu stolního RPG, plus recenze na další RPG, které mě osobně zaujaly. Dále zde naleznete popisy materiálů k wargame Warhammer 40.000, články o popkulturních fenoménech a také můj audioblog.více
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.12099003791809 secREMOTE_IP: 18.220.66.151