Projekt Void

Void: Sci-Fantasy je česká RPG hra, poprvé vydaná v roce 2012. V roce 2020 vyšla předělaná verze 2.0, která již nese název Void: Science Fantasy.

Kombinuje žánr fantasy a sci-fi, to vše v „grimdark“ hávu temnoty, beznaděje a utrpení, kde hlavní roli hrají nekončící války, intriky a korupce. Hra toho plně využívá a tak nabízí především drsnou akci a boj ve všech jeho rozmanitých formách, kde skutečně jde o život. Pravidla jsou jednoduchá, inspirovaná wargamingem a bez zbytečných komplikací. Gamemaster i hráči mají k dispozici nástroje, které jim dovolují vytvářet nekonvenční kombinace a prožít napínavá a nebezpečná dobrodružství. Koneckonců, pokud hráč svoji postavu řádně nepřipraví na všechny hrozby, smrt ji může dostihnout poměrně rychle. Je tu nepřeberné množství zvláštních schopností, předmětů, zbraní a dopravních prostředků, takže postavu lze dobře přizpůsobit každé taktice, každému protivníkovi.

Void: Science Fantasy má vlastní svět, který je prostorově i časově dosti rozsáhlý a inspirativní. Má mnoho dějových linií, na které lze snadno navázat. Hlavní zápletkou je boj spásného Světla proti korumpující Temnotě. Když byla galaxie zmítána obrovskou válkou mezi stoupenci dvanácti bohů Nebe a dvanácti bohů Pekla, pětadvacátý bůh se rozhodl obětovat svůj život, aby ji ukončil – tím, že přivede zlo tak hrozné, že se proti němu budou muset všichni spojit. Na místě jeho smrti vznikla Trhlina do Prázdnoty, ne-prostoru za hranicemi vesmíru. Z ní začala vyvěrat Temnota, která se brzy zformovala v pětici Temných bohů s jediným posláním – pohltit všechny duše. Válka mezi Nebem a Peklem sice oficiálně skončila, mír mezi galaktickými frakcemi však nenastal. Technologicky pokročilí lidé Černých říší bojují s magicky nadanými lidmi z Bílých říší, zatímco obě skupiny jsou pod útokem lidí Šedých říší, kteří je považují za separatisty. Orkové vedou bleskovou válku proti těžebním klanům trpaslíků, hobgoblini jsou v zákopové válce s průmyslově orientovanými gnómy a goblini provádí své partyzánské akce proti zemědělským půlčíkům. Vznešení elfové fanaticky oddaní Nebi pokračují ve svaté válce proti Temným elfům, kteří jsou slepě věrní Peklu. Lesní elfové, kteří se této války odmítli účastnit, odešli do exilu, kde se však dostali do konfliktu s xenofobními ursary. Felirové a canirové spolu vedou kruté predátorské bitvy o suroviny a teritorium. Mocní Titáni – trollové, zlobři a obři – se snaží vybudovat velké říše na troskách impéria svých dávných pánů, při tom však musí bojovat o cenné otroky. Mezitím armády Temné ruky pomalu postupují a dobývají jeden planetární systém za druhým. Zdá se, že vyhasnutí veškerého Světla se neodvratně blíží.

Přehled toho, co zatím vyšlo:



Základní kniha
Základní kniha pravidel. Dovoluje hrát za žoldnéře – nájemné bojovníky.
Verze 2.0 je rozdělena na jednotlivé kapitoly:
- Systém
- Tvorba postavy
- Dovednosti a vybavení
- Zápasník
- Střelec
- Technik
- Lékař
- Kouzelník
- Kněz
- Infiltrátor
- Víra a korupce
- Mise
- Zbraně
- Implantáty a talismany
- Zvířata
- Protivníci
- Dopravní prostředky
- Svět

Výcvikový tábor
"Demoverze" hry, která na pouhých třiceti stránkách obsahuje ta nejzákladnější pravidla. Ke stažení ZDE

Triskelion
Příručka pro hry Trilogie Void, která se zabývá Triskelionem. Ke stažení ZDE

Hrdinové říší 2.0
Příručka přinášející pravidla pro hraní dalších kariér (mimo žoldnéře a plenitele) a také vůdců organizací i vládců říší, což je užitečné především tehdy, když postavy získají mnoho bodů zkušeností a velké bohatství. Kromě toho obsahuje pravidla pro tvorbu základny. Ke stažení ZDE

Arzenál zkázy 2.0
Příručka zaměřující se na další vybavení, brnění, zbraně, implantáty a talismany. Ke stažení ZDE

Temná ruka 2.0
Příručka pojednávající o silách Temnoty. Dovoluje hrát za plenitele, „temnou“ obdobu žoldnéřů. Jsou to krvelačné bandy upírů, vlkodlaků, nemrtvých, mutantů a zatemnělých, jejichž úkolem je získávat duše smrtelníků pro Temné bohy. Ke stažení ZDE

Nespoutaná magie 2.0
Příručka zaměřující se na další kouzla resp. psi-síly. Ke stažení ZDE

Velkolepé zázraky 2.0
Příručka zaměřující se na další rituály resp. seance. Ke stažení ZDE

Smrtící divočina 2.0
Příručka obsahující nová zvířata a rostliny. Je tu také uvedeno vybavení, které je možné zvířatům přikoupit a zvýšit tak jejich efektivnost v boji. Ke stažení ZDE

Grimdark karty 2.0
Grimdark karty jsou herní pomůcka, která zajišťuje, že hra bude mít atmosféru v grimdark stylu. Ačkoliv jsou primárně navrženy pro hry trilogie Void, je možné je použít v kterémkoliv jiném stolním RPG. Ke stažení ZDE


Příručky dosud ve staré verzi:

Apokalypsa
Příručka týkající se přírodních katastrof, zbraní hromadného ničení, mocných kouzel a rituálů. Nabízí mnoho možností totální destrukce a zkázy, které gamemaster může použít jako pozadí zápletky a hráči jako „eso v rukávu“ proti těm nejmocnějším protivníkům. Ke stažení ZDE

Ocelové bestie
Příručka zaměřená na bojové dopravní prostředky, jejich modifikace a přídavné vybavení. Obsahuje Lodní deník, ve kterém si hráči mohou udržovat přehled o svém námořním, oblačném či vesmírném plavidle. Ke stažení ZDE

Zuřící bohové
Příručka o astrálních služebnících bohů - dovoluje za ně hrát již od začátku. Kromě toho se zabývá vírou smrtelníků a obsahuje také vzácné vybavení pro křižáky. Ke stažení ZDE

Nelítostné armády
Příručka obsahuje pravidla pro boj oddílů i pro velké bitvy armád a flotil. Jsou tu popsáni také noví bojovníci majoritních ras. Ke stažení ZDE

Kolébka života
Příručka obsahující pouze popisy nejvýznamnějších a nejzajímavějších míst galaxie. Spolu s ní je k dispozici také galaktická mapa. Ke stažení ZDE

Šedé stíny
Soubor předpřipravených misí, který je vhodný pro začínající Gamemastery. Ke stažení ZDE
Napsal: Gediman
19.3.2012 11:41 - alef0
V Košiciach Brloh. Mimo toho ťažko.
19.3.2012 11:47 - Quentin
Jerson: Moje jediná zkušenost se sháněním kostek je z brna a třebíče. V brně je měli na každym rohu a v třebíči jsme je koupili v hračkárně (a nejen ošoupané desetistěnky k drd, ale celé krásné dnd sady všemožných barev a vzorů)
19.3.2012 11:51 - Blaine
Uprimne si myslim, ze D6ka je pro "maminy s detma" lepsi varianta, protoze uz maji urcite D6 doma z Clovece nezlob se. Taky jako QuentinW miluju svuj zluty pruhledny set kostek na DnD (mam je od zacatku, ztratil jsem D4 a nejaky zakernik mi scizil D6 loni), u nas v parte mnohokrat proklinane, kdyz nejake monstrum hodilo kriticky zasah.
Ale pro lidi RPG nepolibene je mnohem jednodussi rict: Budete potrebovat dve hraci kostky. Nez: "Budete potrebovat jednu desetistennou herni kostku. Tu muzete zakoupit ve specializovanych obchodech nebo mozna v hrackartsvi."
Udelam si sondu, kolik hrackarstvi v Jihlave prodava vicestenne kostky.
19.3.2012 12:10 - crowen
Sparkle: dalsia moznost je napriklad to, co urobili Cublicle 7 s hrou The One Ring: extra obal formatu a4, v ktorom su vlozene 2 knihy (pre hracov a pre rozpravaca) + mapy + kocky, v linkovanej recenzii je to pekne nafotene. Kocky nevycnievaju, vies to zabalit do folie a ma to taky luxusnejsi nadych (jee, obal aj s mapami!)
19.3.2012 12:12 - alef0
Toto je úplne skvelý nápad: kniha, ktorá nie je kniha, ale obal s dvoma knihami!
19.3.2012 13:13 - sirien
Osidlus píše:
A systém, který používá pouze jedno číslo pro kvalitu zbraně a drží se 10 stupňů nepopíše ani 50% těchto rozdílných kvalit zbraně, přtom každá z těch variant bude silně pro postavy rozlišitelná...

Doporučuju abys přestal vařit z vody a šel si nastudovat nějakej rozumnej systém jako třeba FATE nebo CPH, s podobným rozlišením nemají vůbec žádný problém. V podstatě i core STs tohle zvládá zahladit úplně hladce. A to všechny tyhle systémy používají dost minimalistické systémové popisy.

Sparkle: Tak znovu. Takřka kdekoliv kde dneska koupíš d6 můžeš koupit i d10. Prodávají se na tolika místech že když si řeknu "tak tenhle týden si je koupím" tak někdy v průběhu týdne se dostanu poblíž nějaké prodejny, jejíž návštěva mi zabere 15 minut. Můžu si je taky objednat online a jen si za ně připlatit poštovný.
Fakt přestaňte žít na začátku 90 let, ta nabídka tu je dost široká.

EDIT: kromě toho o čem se to probohy bavíme? V tomhle státě lidi standardně hrajou DnD, WoD, FATE a rozhodně jsem se nikdy nesetkal s tím, že by pro hráče byly problémem zrovna kostky, tohle je skutečně cucání problémů z prstu.

Wild West píše:
(pravděpodobnost 68% - po prvním hodu je obvykle už jasno)

Tys nečetl to krásné doporučení že první se házejí jednotky, aby to bylo víc napínavé? :)

Wild West píše:
párkrát jsme zapomněli na cestu d10, takže se improvizovalo pomocí 2d6. A fungovalo to samozřejmě taky (ve skutečnosti je jen o jednu možnost navíc, ne o dvě).

No, pokud nikdo z vás nerozumí ani základům statistiky, pak možná...
19.3.2012 13:26 - Dukolm
knihkupectví Koh-i-noor u nás bez problémů deseti stěnky prodávají
19.3.2012 13:31 - alef0
Píše:
EDIT: kromě toho o čem se to probohy bavíme? V tomhle státě lidi standardně hrajou DnD, WoD, FATE a rozhodně jsem se nikdy nesetkal s tím, že by pro hráče byly problémem zrovna kostky, tohle je skutečně cucání problémů z prstu.

Sparkle si to predstavuje tak, že hráč, obyvateľ Hríbiku pod Vŕbkou príde do vesničky jeho střediskové, tam si kúpi Lone Wolfa v kníhkupectve, doma vyhrabe dve kocky z Človeče a bude hrať.
19.3.2012 14:53 - Wild West
Píše:
No, pokud nikdo z vás nerozumí ani základům statistiky, pak možná...


To je právě pro mne hlavní poučení z Voidu - ono na tom třeba vůbec nezáleží.

2d6 padá nejčastěji 7, a směrem ke krajům pravděpodobnost klesá. U k10 je rovnoměrná. Jenže na průběh hry to má nulový vilv, pokud tak třeba určuješ, kdo se objevil v hospodě (v našem případě třeba templář nebo německý kupec. Templář vyjde díky té statistice častěji. No a?)

Jde o to, že lidé nabiti informacemi o vlastnostech statistiky jsou přesto schopni spáchat pološílená pravidla (str. 29. Noir likviduje město). Statistika a matematika souvisí s výsledným systémem a zejména hrou velmi volně - daleko důležitější je, jakou dáš těm číslům pravomoc; co skutečně mohou změnit na průběhu událostí.
V extrémním případě Noira na tom nezáleželo kupodivu vůbec. Numerologický fetišismus je zvláštní úchylka designérů.
19.3.2012 15:10 - Merlin
u nás maj desítky normálně ve dvou obchodech a to jsme na Urale.

jiank první co mě napadlo, když jsem četl problémy s kostkama a knihou, bylo právě to co Vojtěcha :) akorát už to nemělo cenu psát :) navíc ta dírka by byla kchůůůl :). navíc by mohla být proseklá i do obalu, aby byla hezky vidět :P

Na kostky v obalu si pamatuju u prvního, ručně šitého DrD (ještě ji mám doma) ...a bylo to fakt nepraktický, ale moc super
19.3.2012 15:32 - skew
Wild West píše:
Statistika a matematika souvisí s výsledným systémem a zejména hrou velmi volně - daleko důležitější je, jakou dáš těm číslům pravomoc; co skutečně mohou změnit na průběhu událostí.

Můžeš elaborovat co si představuješ pod "dáš číslům pravomoc"? Nějak asi netuším, co tím chceš říct.

Mě naopak připadá, že ten numerologický fetišismus je jenom nejdůležitější věc když dojde na tvrdá pravidla a pokud jím netrpíš dostatečně, nejspíš se při vytváření systému střelíš do nohy (str. 29. Noir likviduje město).

Možná jenom slívám dohromady statistiku a tebou zmíněnou pravomoc čísel.
Chci říct, pokud se bavíme o navrhování RPG systému a přínosu matematického odvětví pro něj - tak je jasné, že kromě dobré znalosti toho matematického odvětví potřebuješ i uvědomnění si, jakým způsobem ovlivní hru.

Ie. nejen schopnost počítat rozložení pravděpodobnosti, ale i uvědomnění si, jak velká šance na úspěch je ještě napínavá a kdy je už nezajímavě malá/velká.
Nejen schopnost nakreslit si graf (s použitými vlastnostmi na X ose a šancí na úspěch proti číslu Z na Y-ose), ale i schopnost navrhnout čísla systému tak, aby ses na tom grafu pohyboval v rozumných X-ových (a tím pádem i Y-ových) hodnotách.

V nějaké debatě na RPGf odkazovali na zahraniční forum, kde nějakej amík ryl do DrD a jedna z jeho výčitek směřovala přesně k tomuhle - rozsah vlastností -5 až +5, hod proti pasti: k10. Nemám čas činit závěry...
19.3.2012 16:03 - Gurney
skew píše:
V nějaké debatě na RPGf odkazovali na zahraniční forum, kde nějakej amík ryl do DrD a jedna z jeho výčitek směřovala přesně k tomuhle - rozsah vlastností -5 až 5, hod proti pasti: k10. Nemám čas činit závěry...

Nevím co ho donutilo zabývat se DrDčkem, ale zrovna ten šílenej důraz na atributy, který se navíc určují náhodně a nikdy (aspoň ne žádným přirozeným způsobem) se nezvedaj mě nedávno praštil taky (aneb veřejně přiznávám že potom co jsem si stáhl DrD jsem musel uznat že v tom negativním vlivu na hráče jsem PPJ zbytečně křivdil - ve skutečnosti je mu PPH minimálně zdatným soudruhem).
19.3.2012 16:10 - Wild West
Píše:
Můžeš elaborovat co si představuješ pod "dáš číslům pravomoc"?


Otázka 1: O čem čísla rozhodují
Otázka 2: Jak to rozhodují
Podle mne jedině a výýhradně v tomto pořadí. Když se vrátím k triádě DKF, o čemž mne vzdělali zdejší teoretici, pak je jasné, že na str. 29, kde je ona klíčová scéna - jiných uřž nebylo třeba - kostky nerozhodovaly vůbec o ničem.
Už když slyším o tom, že má někdo na 1. levelu 4 útoky za kolo (zbylých 5 akcí dělá nějaké další ptákoviny, nabíjí a tak), pak je jasné, že je hustej (v DrD toho dosáhne válečník někde na 20. levelu, nebo kde, už si nepamatuju). Útok 4x40 by šel vydýchat za situace, kdy mají všechny postavy a NPC astronomické množství hitpointů (500 a tak, vznikne Might and Magic vyšších levelů). Což neměly.
Takže Karma Noirova temného elfa - nebo co to bylo - prochází vším ostatním jako nůž máslem; mkostky nemají vliv. je sice hezké, že křivka d100 je plochá a křivka "dračákovitého" 12d6 - nebo tak nějak - by byla zase hodně "gaussovitá", ale je to úplně jedno, protože házet nemá smysl vůbec. Statistická moudra si můžeš dát za klobouk.

Odtud také debaty o DrD II končí pravidelně v "převaze fikce nad mechanikami", jinými slovy podobné (méně extrémní), na kostkách můžeš házet leccos, ale nakonec se z toho stejně nějak vykecáš (proto jsem tak maniakálně pitval ukázku s nemrtvým drakem, která i v tomhle prozradila prakticky vše podstatné).

Mohu také vymyslet extrém, kde kostky "rules them all", takže třeba se háže "soubojový systém" d6, 4-4 je smrt oponenta, 1-3 smrt tvoje. Tečka. nějaké levely nebo zbraně na to nemají vliv. je to dokonale šílené, ale jiným způsobem.

Třetí extrém je "GM rule them all", což je to šílené pojetí DrD na způsob Jersonova PJ v tom jeho slavném pojednání. I tam je celkem jedno, co kdo hodí, protože PJ to nějak zaonačí, aby na tom nezáleželo.

Numerologický fetišismus je ve skutečnosti druhotný; prvotní je, kdo o čem rozhoduje. To IMHo dává tvar systému nejvíc ze všeho. A všechny rozumné systémy se potkají někde u středu, více či méně vychýleny jedním, druhým nebo třetím směrem.

Píše:
Možná jenom slívám dohromady statistiku a tebou zmíněnou pravomoc čísel.

Exactly - jsou to dvě velmi různé věci.

Píše:
kromě dobré znalosti toho matematického odvětví potřebuješ i uvědomnění si, jakým způsobem ovlivní hru.

Obráceně. Napřed si uvědomit, co a jak ovlivňuje hru.

Píše:
V nějaké debatě na RPGf odkazovali na zahraniční forum, kde nějakej amík ryl do DrD a jedna z jeho výčitek směřovala přesně k tomuhle - rozsah vlastností -5 až +5, hod proti pasti: k10.


Jo. Je to zbytečně jemná a nepraktická stupnice, přirozená čísla jsou prostě... přirozená. +1 až +10 je lepší. Mnohde by stačilo +1 až +6. Ale to je, jak pravil Sosáček, všechno až druhotné. Důležité je, co chceš systémem dosahovat; kam míříš; o co ti jde.

Pokud chtěl Gediman extrémně cool Matrixovou filmovou akci supermanů, pak se mu to dokonale podařilo. Já toho Noira ze strany 29 úplně vidím. Problém je, že to poněkud přehnal; jsou v tom zbyteční i hráči a kostky.

Nemám čas činit závěry...
Zpět
19.3.2012 16:58 - sirien
WW: s tim důrazem na čísla souhlasim, jen jsem chtěl poukázat na to že 1d10 a 2d6 nejsou zaměnitelné alternativy. Jistě, použít lze oboje, ale když to používáš, je dobré mít na mysli, že 7 na 2d6 prostě padá častěji než 5 a 6 na 1d10. Když na to nezapomeneš a přizpůsobíš se tomu (v rámci toho k čemu hod potřebuješ) tak problém přirozeně není.
Ve hře. V game designu je to rozdíl ohromný, rules as written prostě musí tenhle rozdíl reflektovat.

Ohledně DrD to nehroťe, reálné bonusy se pohybovaly v rozmezí -2 až +4 (s výjimečnými +5 a -3), tj. ta stupnice byla ve skutečnosti asi dvoutřetinová oproti teoretické +/-5
19.3.2012 17:02 - alef0
To bol Frank Trollman? Ten hovoril myslím len to, že taky troll (či kto) dostane rovno +3 bonus len za to, že vstane a sa mu to nezdalo v kontexte 2k6+, ale on podľa mňa nepochopil pravidlí.
19.3.2012 17:27 - Alnag
Franka Trollmana znám... osobně. Ten studoval v ČR medicínu (hrál jsem s ním jednou v Černém rytíři demo Star Wars Saga, chvíli poté, co vyšlo). Takže chápu, odkud zná DrD. :)
19.3.2012 17:42 - Sparkle
alef0 píše:
Nie je lepšie to šíriť napr. len cez net, prípadne cez klasické overené fantasy obchody? (Navyše prvý print 300 kusov...)


Kolik lidí si to potom podle tebe koupí? Chodí do fantasy obchodů lidi, kteří neumí anglicky tj potřebují RPG v češtině? (hint: Kouzlem a Mečem se prodalo cca 50 ks)

alef0 píše:
Znalci, mimochodom, Onen Lone Wolf sa predáva len tak, v kníhkupectve?


LW multiplayer nevyšel v češtině, takže ne. LW gamebooky ano, ty jsou normálně v knihkupectvích a prý prvního dílu (reedice Mytago, 2011) se těmito kanály prodalo přes 500 ks.

alef0 píše:
Plus, vo svojom masovom odstrelení nápadov by som rád videl odpoveď na otázku, že ako to, že Dračák sa dokázal zmnožiť aj s WTF požiadavkou na k10 :-)


Mám podobnou zkušenost jako Wild West, když jsem hrávala dračák tak házení desetistěnkou jsem potřebovala tak jednou za 3 sezení. Navíc mám pocit že pokud nehraješ zloděje nebo kouzelníka, využiješ desetistěnku jen při házení na dovednosti, který jsou až v pokročilých pravidlech?

sirien píše:
Tak znovu. Takřka kdekoliv kde dneska koupíš d6 můžeš koupit i d10. Prodávají se na tolika místech že když si řeknu "tak tenhle týden si je koupím" tak někdy v průběhu týdne se dostanu poblíž nějaké prodejny, jejíž návštěva mi zabere 15 minut. Můžu si je taky objednat online a jen si za ně připlatit poštovný.
Fakt přestaňte žít na začátku 90 let, ta nabídka tu je dost široká.

EDIT: kromě toho o čem se to probohy bavíme? V tomhle státě lidi standardně hrajou DnD, WoD, FATE a rozhodně jsem se nikdy nesetkal s tím, že by pro hráče byly problémem zrovna kostky, tohle je skutečně cucání problémů z prstu.


Ty by ses fakt někdy měl podívat z Prahy ven ;) Léto standardně trávím v okrese Ústí nad Orlicí, zvu tě na návštěvu, dostaneš za úkol obstarat mi tam desetistěnku :)
19.3.2012 17:45 - sirien
Sparkle píše:
dostaneš za úkol obstarat mi tam desetistěnku

Tak ještě jednou: dojde-li na nejhorší, objednám si jí z ČR nebo tak něco. Ale jsem si jistý že v každém městě s hračkářstvím jí někde nakonec vyhrabat zvládnu.
19.3.2012 17:55 - Sparkle
sirien píše:
Tak ještě jednou: dojde-li na nejhorší, objednám si jí z ČR nebo tak něco. Ale jsem si jistý že v každém městě s hračkářstvím jí někde nakonec vyhrabat zvládnu.


Tak to jsi šikovný. Ale zkus se vžít do jiných lidí než jsou geeky studenti. Děcka ti z internetu nic objednávat nebudou. Dospělý pracující člověk ti nebude někam trajdat pro kostku, protože pokud volnočasová aktivita vyžaduje nějaké "opruzy" abys ji vůbec mohl vykonávat, evokuje to v něm vzpomínku na pracovní procedury a získá k ní odpor (viděla jsem to na vlastní oči, když jsme přišli s manželem loni na PragoFFest a on zjistil, že se po něm při vstupu chce 10 minut strávit vyplněním registrace do počítače, tak se otočil a chtěl jít domů, prostě proto že mu to evokovalo pracovní proceduru. Ty registrace byly posléze zrušeny, takže asi nebyl jediný, koho to naštvalo).
19.3.2012 18:06 - alef0
Píše:
Kolik lidí si to potom podle tebe koupí? Chodí do fantasy obchodů lidi, kteří neumí anglicky tj potřebují RPG v češtině? (hint: Kouzlem a Mečem se prodalo cca 50 ks)

V prvom behu? 200. Väčší náklad na úvod je zrejme somarina.

My sme zase v tom dojme, že RPG scénu treba zachrániť tým, že sa magicky bude predávať v potravinách, čo je zbytočnosť.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Gediman

Gediman.cz - domovská stránka mého osobního projektu stolního RPG, plus recenze na další RPG, které mě osobně zaujaly. Dále zde naleznete popisy materiálů k wargame Warhammer 40.000, články o popkulturních fenoménech a také můj audioblog.více
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.077926158905029 secREMOTE_IP: 18.218.129.100