Projekt Void

Void: Sci-Fantasy je česká RPG hra, poprvé vydaná v roce 2012. V roce 2020 vyšla předělaná verze 2.0, která již nese název Void: Science Fantasy.

Kombinuje žánr fantasy a sci-fi, to vše v „grimdark“ hávu temnoty, beznaděje a utrpení, kde hlavní roli hrají nekončící války, intriky a korupce. Hra toho plně využívá a tak nabízí především drsnou akci a boj ve všech jeho rozmanitých formách, kde skutečně jde o život. Pravidla jsou jednoduchá, inspirovaná wargamingem a bez zbytečných komplikací. Gamemaster i hráči mají k dispozici nástroje, které jim dovolují vytvářet nekonvenční kombinace a prožít napínavá a nebezpečná dobrodružství. Koneckonců, pokud hráč svoji postavu řádně nepřipraví na všechny hrozby, smrt ji může dostihnout poměrně rychle. Je tu nepřeberné množství zvláštních schopností, předmětů, zbraní a dopravních prostředků, takže postavu lze dobře přizpůsobit každé taktice, každému protivníkovi.

Void: Science Fantasy má vlastní svět, který je prostorově i časově dosti rozsáhlý a inspirativní. Má mnoho dějových linií, na které lze snadno navázat. Hlavní zápletkou je boj spásného Světla proti korumpující Temnotě. Když byla galaxie zmítána obrovskou válkou mezi stoupenci dvanácti bohů Nebe a dvanácti bohů Pekla, pětadvacátý bůh se rozhodl obětovat svůj život, aby ji ukončil – tím, že přivede zlo tak hrozné, že se proti němu budou muset všichni spojit. Na místě jeho smrti vznikla Trhlina do Prázdnoty, ne-prostoru za hranicemi vesmíru. Z ní začala vyvěrat Temnota, která se brzy zformovala v pětici Temných bohů s jediným posláním – pohltit všechny duše. Válka mezi Nebem a Peklem sice oficiálně skončila, mír mezi galaktickými frakcemi však nenastal. Technologicky pokročilí lidé Černých říší bojují s magicky nadanými lidmi z Bílých říší, zatímco obě skupiny jsou pod útokem lidí Šedých říší, kteří je považují za separatisty. Orkové vedou bleskovou válku proti těžebním klanům trpaslíků, hobgoblini jsou v zákopové válce s průmyslově orientovanými gnómy a goblini provádí své partyzánské akce proti zemědělským půlčíkům. Vznešení elfové fanaticky oddaní Nebi pokračují ve svaté válce proti Temným elfům, kteří jsou slepě věrní Peklu. Lesní elfové, kteří se této války odmítli účastnit, odešli do exilu, kde se však dostali do konfliktu s xenofobními ursary. Felirové a canirové spolu vedou kruté predátorské bitvy o suroviny a teritorium. Mocní Titáni – trollové, zlobři a obři – se snaží vybudovat velké říše na troskách impéria svých dávných pánů, při tom však musí bojovat o cenné otroky. Mezitím armády Temné ruky pomalu postupují a dobývají jeden planetární systém za druhým. Zdá se, že vyhasnutí veškerého Světla se neodvratně blíží.

Přehled toho, co zatím vyšlo:



Základní kniha
Základní kniha pravidel. Dovoluje hrát za žoldnéře – nájemné bojovníky.
Verze 2.0 je rozdělena na jednotlivé kapitoly:
- Systém
- Tvorba postavy
- Dovednosti a vybavení
- Zápasník
- Střelec
- Technik
- Lékař
- Kouzelník
- Kněz
- Infiltrátor
- Víra a korupce
- Mise
- Zbraně
- Implantáty a talismany
- Zvířata
- Protivníci
- Dopravní prostředky
- Svět

Výcvikový tábor
"Demoverze" hry, která na pouhých třiceti stránkách obsahuje ta nejzákladnější pravidla. Ke stažení ZDE

Triskelion
Příručka pro hry Trilogie Void, která se zabývá Triskelionem. Ke stažení ZDE

Hrdinové říší 2.0
Příručka přinášející pravidla pro hraní dalších kariér (mimo žoldnéře a plenitele) a také vůdců organizací i vládců říší, což je užitečné především tehdy, když postavy získají mnoho bodů zkušeností a velké bohatství. Kromě toho obsahuje pravidla pro tvorbu základny. Ke stažení ZDE

Arzenál zkázy 2.0
Příručka zaměřující se na další vybavení, brnění, zbraně, implantáty a talismany. Ke stažení ZDE

Temná ruka 2.0
Příručka pojednávající o silách Temnoty. Dovoluje hrát za plenitele, „temnou“ obdobu žoldnéřů. Jsou to krvelačné bandy upírů, vlkodlaků, nemrtvých, mutantů a zatemnělých, jejichž úkolem je získávat duše smrtelníků pro Temné bohy. Ke stažení ZDE

Nespoutaná magie 2.0
Příručka zaměřující se na další kouzla resp. psi-síly. Ke stažení ZDE

Velkolepé zázraky 2.0
Příručka zaměřující se na další rituály resp. seance. Ke stažení ZDE

Smrtící divočina 2.0
Příručka obsahující nová zvířata a rostliny. Je tu také uvedeno vybavení, které je možné zvířatům přikoupit a zvýšit tak jejich efektivnost v boji. Ke stažení ZDE

Grimdark karty 2.0
Grimdark karty jsou herní pomůcka, která zajišťuje, že hra bude mít atmosféru v grimdark stylu. Ačkoliv jsou primárně navrženy pro hry trilogie Void, je možné je použít v kterémkoliv jiném stolním RPG. Ke stažení ZDE


Příručky dosud ve staré verzi:

Apokalypsa
Příručka týkající se přírodních katastrof, zbraní hromadného ničení, mocných kouzel a rituálů. Nabízí mnoho možností totální destrukce a zkázy, které gamemaster může použít jako pozadí zápletky a hráči jako „eso v rukávu“ proti těm nejmocnějším protivníkům. Ke stažení ZDE

Ocelové bestie
Příručka zaměřená na bojové dopravní prostředky, jejich modifikace a přídavné vybavení. Obsahuje Lodní deník, ve kterém si hráči mohou udržovat přehled o svém námořním, oblačném či vesmírném plavidle. Ke stažení ZDE

Zuřící bohové
Příručka o astrálních služebnících bohů - dovoluje za ně hrát již od začátku. Kromě toho se zabývá vírou smrtelníků a obsahuje také vzácné vybavení pro křižáky. Ke stažení ZDE

Nelítostné armády
Příručka obsahuje pravidla pro boj oddílů i pro velké bitvy armád a flotil. Jsou tu popsáni také noví bojovníci majoritních ras. Ke stažení ZDE

Kolébka života
Příručka obsahující pouze popisy nejvýznamnějších a nejzajímavějších míst galaxie. Spolu s ní je k dispozici také galaktická mapa. Ke stažení ZDE

Šedé stíny
Soubor předpřipravených misí, který je vhodný pro začínající Gamemastery. Ke stažení ZDE
Napsal: Gediman
19.3.2012 18:08 - sirien
Vzhledem k tomu že naprosto nevěřím na to že bys zlanařila svého IT negramotného dospěláka k RPGčku jinak než tím že ho k tomu natáhnou kamarádi, vnímám tento problém čistě jako vykonstruovaný nad naprosto nereálnou množinou potenciálních zákazníků a jako takový je pro mě dost nezajímavý.
19.3.2012 18:21 - Sparkle
sirien píše:
Vzhledem k tomu že naprosto nevěřím na to že bys zlanařila svého IT negramotného dospěláka k RPGčku jinak než tím že ho k tomu natáhnou kamarádi, vnímám tento problém čistě jako vykonstruovaný nad naprosto nereálnou množinou potenciálních zákazníků a jako takový je pro mě dost nezajímavý.


Dobře, jedeš se mnou na podzim na CVVZ dělat opengaming pracovníkům neziskovek? (hint: cca půlka lidí se kterýma jsem tam hrála netušili předtím co je RPG)
19.3.2012 18:22 - alef0
Kde je ten opengaming?

(Čo to má spoločné s distribúciou WW? :-))
19.3.2012 18:31 - Quentin
sirien píše:
Vzhledem k tomu že naprosto nevěřím na to že bys zlanařila svého IT negramotného dospěláka k RPGčku jinak než tím že ho k tomu natáhnou kamarádi, vnímám tento problém čistě jako vykonstruovaný nad naprosto nereálnou množinou potenciálních zákazníků a jako takový je pro mě dost nezajímavý.


sparkle píše:
Dobře, jedeš se mnou na podzim na CVVZ dělat opengaming pracovníkům neziskovek? (hint: cca půlka lidí se kterýma jsem tam hrála netušili předtím co je RPG)


tenhle skok jsem nepochopil :D



BTW k tomu sirienovi; myslite, ze se rpg da propagovat jen rozsirovanim a mnozenim uz existujicich skupin nebo je mozne napsat spasnou knihu, kterou budou hrat i lidi neznali po tom, co ji koupi v knihkupextvi nebo hrackarstvi?
19.3.2012 18:33 - Vojtěch
Mno, ohledně kostek by stačilo zjistit, jestli je mají ve větších supermarketech (těch co mají oddělení hraček). Ty jsou na každém rohu a hodně lidí je zvyklých tam zajet na týdenní nákupy. Ale dlužno podotknout že většina lidí ocení přiložení kostky a dost jich naštve, když tam nebude. Je to sice jejich hloupost, ale mělo by se jaksi počítat s tím, že si nečtou nějaké slinty malým písmem na druhé straně desek (nebo nedej bože uvnitř, když je to zafóliované), ve kterých je napsáno, co budou potřebovat ke hře. Dobrá polovina prodavačů (spíš víc) jaksi ani nebude mít ponětí, že by měli upozornit kupjícího, že se nejedná o kompletní produkt a bude si muset koupit ještě kostku. Představ si, že si to vezmeš pod stan a tam zjistíš, že...
19.3.2012 18:34 - Colombo
Q: B je nutně správně. Už z toho důvodu, že existovala minimálně jedna taková kniha, na přelomu existence a neexistence RPG.
19.3.2012 18:51 - Sparkle
alef0 píše:
Kde je ten opengaming?


Letos Šumperk.

QuentinW píše:
tenhle skok jsem nepochopil :D


Snažila jsem se mu naznačit, že jsem pár IT negramotných dospěláků, kteří nebyli moji kamarádi, už k RPG zlanařila, právě na těchto akcích.

QuentinW píše:
myslite, ze se rpg da propagovat jen rozsirovanim a mnozenim uz existujicich skupin nebo je mozne napsat spasnou knihu, kterou budou hrat i lidi neznali po tom, co ji koupi v knihkupextvi nebo hrackarstvi?


Osobně si myslím, že pokud tu knihu uděláš šikovně (například ji postavíš na zajímavým fluffu že to lidi koupěj hlavně jako fluffovou encyklopedii), šanci to má. Můj kluk například miluje draky a když jsem mu řekla že existuje něco jménem Dračí doupě, okamžitě škemrá že to chce, aniž by o tom měl další info.

Vojtěch píše:


Což mi připomíná, toto je z facebookové stránky Altaru:

"Ahoj,kupil som si DrD 1.6 pre zaciatocnikov no zistil som ze su to len pravidla tak by ma zaujimalo co si mam kupit aby som mohol hrat s kamaratmi.Vopred ďakujem."
19.3.2012 19:06 - sirien
Sparkle: OG je vpodstatě low-level zástupka za "natáhnou ho k tomu kamarádi" - pokud tito pracovníci neziskovek mají nějakou dodatečnou motivaci (např. pracují s dětmi), pak se dostáváme opět do situace "je to ukradené, protože to že si budou muset někam zajet pro d10 není součástí jejich rozhodovací rovnice"

Quentin: Nevěřim tomu že RPG někdo koupí totálně na blind. Věřim tomu že někoho s blízkými zájmy lze nalákat nějak alternativně - třeba při hledání fantasy povídek najde někdo tady na Kostce zápisy z hraní, na fantazy planet nebo podobném webu může někdo objevit recenzi, někdo se o tom může dozvědět v hospodě od kamaráda...
...nicméně lidí co s nulovou awareness přijdou a koupěj si pravidla bude těžké minimum - a většina z nich budou nějací příbuzní co zkusí na blind nebo doporučení prodavače koupit hru pro dítě/vnouče/synovce atp.

Colombo: Ne, v období kolem 1973/4 o kterém mluvíš se RPG šířila virálně napříč WG komunitou.
19.3.2012 20:12 - Osidlus
Sirien: Oh, ty jsi mi to nandal štůdente. Myslím, že kdo chtěl, ten si z příkladu kulásku nebo indošů odnesl svoje...


Mimochodem nemáte tu někdo fantasy assety pro Unity 3D? Jde mi o inventář pro temnější fantasy právě s tou mocnou alchymií :-).
19.3.2012 20:22 - Osidlus
kdyžtak bych prosil odepisovat na email: frgal12@seznam.cz
19.3.2012 20:48 - Gurney
Kdyby to někoho zajímalo, tak Gedimanův článěk o finální verzi Voidu. Pokud znáte Dark Heresy, Black Crusade a subsystém skillů z ADnD, okamžitě vám bude jasné odkud jsou vykradeny hlavní mechaniky. Jo a vlastně to ani moc není rpg.

Osidlus: Tobě to hlavně brzo nandá nějaký spambot.
19.3.2012 20:52 - skew
Píše:
Exactly - jsou to dvě velmi různé věci.
Ok, budiž.Wild West píše:
Numerologický fetišismus je ve skutečnosti druhotný; prvotní je, kdo o čem rozhoduje. To IMHo dává tvar systému nejvíc ze všeho. A všechny rozumné systémy se potkají někde u středu, více či méně vychýleny jedním, druhým nebo třetím směrem.
Opět souhlas. Dokud se ale pohybujeme kolem toho středu, kdy má mít náhoda nějaký rozumný vliv na hru, statistice se člověk stejně nevyhne.
Eh, to je fuk, asi stejně nemáme spor.
19.3.2012 20:55 - Sparkle
sirien píše:
Nevěřim tomu že RPG někdo koupí totálně na blind.


Právě proto je poslední verze mého RPG pro děti pojata jako kooperativní deskovka, kde v pravidlech bude zmíněna jako jedna z variant, že můžou odstranit "doom track" a nahradit ho vypravěčem, který může zároveň i modifikovat příběh, potvůrky apod. Jestli to bude fungovat nevím, ale co vím je, že když deskovka má hodně cool krabici, kupuje ji dost lidí na blind.

Což mi připomíná, povídal mi tuhle majitel obchodu s metalovýma tričkama, že mu tam pravidelně choděj zákazníci, jejichž požadavek je "dejte mi nějaký tričko, hlavně aby to mělo lebku".
19.3.2012 21:06 - noir
Gurney: To je ovšem naprostá a zlá nepravda! Vždyť Gediman má zcela originální vlastnost Durability namísto Toughness! (Ty bláho, ale jiný rozdíl tam fakt nevidím). Jestli to bude prodávat, tak je to IMHO na žalobu...
19.3.2012 21:15 - Gurney
noir: Tak jako pozor, taky říká Fellowshipu "Charisma", Weapon Skillu "Close Combat", Ballistic Skillu "Range Combat" a Willpower zkrátil na "Will" :)

Na žalobu těžko, už jsme tu řešili že rpg mechaniky se patentovat nedaj (ještě že tak btw).

Prodávat se svým zápalem chtít nejspíš bude..
19.3.2012 21:17 - klaymen
Gurney: veru, WH40k RPG riadne vykradol. Rovnakych 9 atributov, insanity a corruption, faith je zasa v jednom rozsireni Dark Heresy (Blood of Martyrs).

Na druhej strane si postavy nemozu vziat veci z mrtvol a ani vymienat ich medzi sebou a maju nekonecno municie a vrhacich zbrani (!!!).

YEEEE-FUCKING HAW!!!

Teraz by som rad vedel ako ma Gediman presvedci preco by som mal zacat hrat Void.
19.3.2012 21:32 - noir
Gurney: Já si nejsem jistý, jestli jsou tohle už jen mechaniky, tohle je kompletní krádež všeho. Kdybych měl víc času, tak by mě skoro lákalo přepsat to slovo od slova pro WH40k - v podstatě stačí nahradit pár slov jinými a už to frčí.

Neskutečný blábol. Chudák kluk. Popravdě tohle vůbec nechápu, lidsky mi to uniká. Chápal bych, kdyby chtěl vymyslet něco originálního pro kamarády, i bych chápal, kdyby něco vykradl, protože na tom chce vydělat. Ale ukrást něco a dělat to jen pro těch pár známých, to je pro mě dost dobře nepochopitelné...
19.3.2012 21:39 - Sparkle
Ale zase tím odstřelil argumenty, že je Void nedostatečně otestovaný. WH40k je dobře otestované.
19.3.2012 21:56 - skew
Huh... Inventář je řešen podivně. Ale minimálně důvody, proč neřešit váhu nebo velikost nijak formálně, jsou zjevné a výhody neoddiskutovatelné, takže spíš palec nahoru.

Neschopnost brát další itemy už ne. Důvod asi je, aby hráči nemunchkinovali a aby se museli připravit. Nelogičnost situací, ke kterým to povede, obhájit ovšem nelze.

Podobně u nemožnosti předávat si předměty mezi sebou. To chce víc mentální gymnastiky, než kolik jsem ochoten provádět (leda by ta hra byla fakt hodně hustá nebo to nějak odůvodnil ingame... čemuž moc nevěřím popravdě).
19.3.2012 22:26 - sirien
osidus: kdyz pises nesmysly vychazejici z ocividne neznalosti modernich systemu tak mi neprijde ze bys mel moc narok se urazet kdyz Ti nekdo napise jak moc si mimo.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Gediman

Gediman.cz - domovská stránka mého osobního projektu stolního RPG, plus recenze na další RPG, které mě osobně zaujaly. Dále zde naleznete popisy materiálů k wargame Warhammer 40.000, články o popkulturních fenoménech a také můj audioblog.více
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.096357822418213 secREMOTE_IP: 18.216.32.116