Projekt Void

Void: Sci-Fantasy je česká RPG hra, poprvé vydaná v roce 2012. V roce 2020 vyšla předělaná verze 2.0, která již nese název Void: Science Fantasy.

Kombinuje žánr fantasy a sci-fi, to vše v „grimdark“ hávu temnoty, beznaděje a utrpení, kde hlavní roli hrají nekončící války, intriky a korupce. Hra toho plně využívá a tak nabízí především drsnou akci a boj ve všech jeho rozmanitých formách, kde skutečně jde o život. Pravidla jsou jednoduchá, inspirovaná wargamingem a bez zbytečných komplikací. Gamemaster i hráči mají k dispozici nástroje, které jim dovolují vytvářet nekonvenční kombinace a prožít napínavá a nebezpečná dobrodružství. Koneckonců, pokud hráč svoji postavu řádně nepřipraví na všechny hrozby, smrt ji může dostihnout poměrně rychle. Je tu nepřeberné množství zvláštních schopností, předmětů, zbraní a dopravních prostředků, takže postavu lze dobře přizpůsobit každé taktice, každému protivníkovi.

Void: Science Fantasy má vlastní svět, který je prostorově i časově dosti rozsáhlý a inspirativní. Má mnoho dějových linií, na které lze snadno navázat. Hlavní zápletkou je boj spásného Světla proti korumpující Temnotě. Když byla galaxie zmítána obrovskou válkou mezi stoupenci dvanácti bohů Nebe a dvanácti bohů Pekla, pětadvacátý bůh se rozhodl obětovat svůj život, aby ji ukončil – tím, že přivede zlo tak hrozné, že se proti němu budou muset všichni spojit. Na místě jeho smrti vznikla Trhlina do Prázdnoty, ne-prostoru za hranicemi vesmíru. Z ní začala vyvěrat Temnota, která se brzy zformovala v pětici Temných bohů s jediným posláním – pohltit všechny duše. Válka mezi Nebem a Peklem sice oficiálně skončila, mír mezi galaktickými frakcemi však nenastal. Technologicky pokročilí lidé Černých říší bojují s magicky nadanými lidmi z Bílých říší, zatímco obě skupiny jsou pod útokem lidí Šedých říší, kteří je považují za separatisty. Orkové vedou bleskovou válku proti těžebním klanům trpaslíků, hobgoblini jsou v zákopové válce s průmyslově orientovanými gnómy a goblini provádí své partyzánské akce proti zemědělským půlčíkům. Vznešení elfové fanaticky oddaní Nebi pokračují ve svaté válce proti Temným elfům, kteří jsou slepě věrní Peklu. Lesní elfové, kteří se této války odmítli účastnit, odešli do exilu, kde se však dostali do konfliktu s xenofobními ursary. Felirové a canirové spolu vedou kruté predátorské bitvy o suroviny a teritorium. Mocní Titáni – trollové, zlobři a obři – se snaží vybudovat velké říše na troskách impéria svých dávných pánů, při tom však musí bojovat o cenné otroky. Mezitím armády Temné ruky pomalu postupují a dobývají jeden planetární systém za druhým. Zdá se, že vyhasnutí veškerého Světla se neodvratně blíží.

Přehled toho, co zatím vyšlo:



Základní kniha
Základní kniha pravidel. Dovoluje hrát za žoldnéře – nájemné bojovníky.
Verze 2.0 je rozdělena na jednotlivé kapitoly:
- Systém
- Tvorba postavy
- Dovednosti a vybavení
- Zápasník
- Střelec
- Technik
- Lékař
- Kouzelník
- Kněz
- Infiltrátor
- Víra a korupce
- Mise
- Zbraně
- Implantáty a talismany
- Zvířata
- Protivníci
- Dopravní prostředky
- Svět

Výcvikový tábor
"Demoverze" hry, která na pouhých třiceti stránkách obsahuje ta nejzákladnější pravidla. Ke stažení ZDE

Triskelion
Příručka pro hry Trilogie Void, která se zabývá Triskelionem. Ke stažení ZDE

Hrdinové říší 2.0
Příručka přinášející pravidla pro hraní dalších kariér (mimo žoldnéře a plenitele) a také vůdců organizací i vládců říší, což je užitečné především tehdy, když postavy získají mnoho bodů zkušeností a velké bohatství. Kromě toho obsahuje pravidla pro tvorbu základny. Ke stažení ZDE

Arzenál zkázy 2.0
Příručka zaměřující se na další vybavení, brnění, zbraně, implantáty a talismany. Ke stažení ZDE

Temná ruka 2.0
Příručka pojednávající o silách Temnoty. Dovoluje hrát za plenitele, „temnou“ obdobu žoldnéřů. Jsou to krvelačné bandy upírů, vlkodlaků, nemrtvých, mutantů a zatemnělých, jejichž úkolem je získávat duše smrtelníků pro Temné bohy. Ke stažení ZDE

Nespoutaná magie 2.0
Příručka zaměřující se na další kouzla resp. psi-síly. Ke stažení ZDE

Velkolepé zázraky 2.0
Příručka zaměřující se na další rituály resp. seance. Ke stažení ZDE

Smrtící divočina 2.0
Příručka obsahující nová zvířata a rostliny. Je tu také uvedeno vybavení, které je možné zvířatům přikoupit a zvýšit tak jejich efektivnost v boji. Ke stažení ZDE

Grimdark karty 2.0
Grimdark karty jsou herní pomůcka, která zajišťuje, že hra bude mít atmosféru v grimdark stylu. Ačkoliv jsou primárně navrženy pro hry trilogie Void, je možné je použít v kterémkoliv jiném stolním RPG. Ke stažení ZDE


Příručky dosud ve staré verzi:

Apokalypsa
Příručka týkající se přírodních katastrof, zbraní hromadného ničení, mocných kouzel a rituálů. Nabízí mnoho možností totální destrukce a zkázy, které gamemaster může použít jako pozadí zápletky a hráči jako „eso v rukávu“ proti těm nejmocnějším protivníkům. Ke stažení ZDE

Ocelové bestie
Příručka zaměřená na bojové dopravní prostředky, jejich modifikace a přídavné vybavení. Obsahuje Lodní deník, ve kterém si hráči mohou udržovat přehled o svém námořním, oblačném či vesmírném plavidle. Ke stažení ZDE

Zuřící bohové
Příručka o astrálních služebnících bohů - dovoluje za ně hrát již od začátku. Kromě toho se zabývá vírou smrtelníků a obsahuje také vzácné vybavení pro křižáky. Ke stažení ZDE

Nelítostné armády
Příručka obsahuje pravidla pro boj oddílů i pro velké bitvy armád a flotil. Jsou tu popsáni také noví bojovníci majoritních ras. Ke stažení ZDE

Kolébka života
Příručka obsahující pouze popisy nejvýznamnějších a nejzajímavějších míst galaxie. Spolu s ní je k dispozici také galaktická mapa. Ke stažení ZDE

Šedé stíny
Soubor předpřipravených misí, který je vhodný pro začínající Gamemastery. Ke stažení ZDE
Napsal: Gediman
20.3.2012 00:45 - Shako
Kostky: Mel jsem doma driv ruzne obskurdni kostky (k10, k12) nez jsem zacal hrat nejake PRG.
A v dobe, kdy jsem si koupil prvni pravidla DrD byl spis problem sehnat hrace na hrani nez nedostatek kostek.
20.3.2012 06:52 - Jerson
tahle nová verze Voidu je dost odlišná od předchozí, nicméně pořád mám dojem, že to bude druhé nejhorší RPG po F.A.T.A.Lu. jako deskovka by to možná bylo o něco lepší, tedy smysluplnější.
Pořád nechápu, proč Gediman neupraví systém WH40k, když ho tak moc kopíruje.
Nebudu se vyjadřovat k settingu velikosti galaxie.
20.3.2012 07:59 - Sparkle
Co je zač ten F.A.T.A.L.?
20.3.2012 08:09 - Vojtěch
To nechceš vědět ;)
20.3.2012 08:15 - Nachtrose
Co takhle na podzimni dalave og FATAL pro neznale? ;-)
20.3.2012 08:21 - Wild West
Navigátor na str. 79 - kde je celá debata - odhaluje, že F.A.T.A.L. se probíral někde kolem strany 55. Je to zřejmě simulátor sexuálních kravin. Podrobnosti neznám a ani raději znát nechci.
20.3.2012 08:22 - Vojtěch
20.3.2012 09:08 - Wild West
Void, který měl být původním předmětem debaty, vypadá v nové verzi dle Gedimana vskutku poněkud pejskokočičkózně. Jsou tam hobiti a lefové, taky ty galaxie, k tomu nějaká božstva a dokonce i korupce, módní to téma (to je tak, když se překládá něco, a není jasné, k čemu se má dojít...)
Bojuje se proti temnotě a té korupci.

Tolkien, Warhammer a Babiš v jednom šiku.
20.3.2012 09:19 - Nachtrose
Ok, svuj napad s og beru po rychlych 85i stranach zpet. Tohle by slo hrat asi jen na narkotikach. Stejne tak to asi i psali. Jako stat i pro "hymen resistance"? Seriously?
20.3.2012 09:20 - Colombo
WW: a Babica, nezapomeň na Babicu
20.3.2012 09:22 - noir
WW: Podívej se na WH40k - Gediman to v podstatě doslova okopíroval. Jak ten setting, tak pravidla z Dark Heresy. I tam jsou hobiti, elfoví, galaxie. Gediman jen originálně udělal ze čtyř bohů CHaosu pět bohů Temnoty. A doplnil zvířecí rasy, které jsou na WH příliš plyšové.

Mě to z perverzních důvodů lákalo - už jen to, jak G. vyvážil v bojových misích třeba takového trpasličího technika proti obřímu střelci s torpédometem a sekundárním sluhou neviditelným koboldem-knězem...
20.3.2012 09:24 - KovorPater
Co korupce, je tam otrokářství, satanismus, ArcelorMittal transformer, znásilněná sci i divoká fantasy to všechno v taktickém hávu. Mně se nejvíc líbí představa obřích střelců na vojenských bicyklech, jak drží v každé ruce raketomet a snaží se ukořistit kosmickou paroloď. Sice mám celkem rád randumb, a při hraní "vypínám", ale co je moc... Nicméně vytrvat na podobném projektu tři roky, smekl bych, kdybych nosil klobouk.

jinak - Void má i vlastní komix
20.3.2012 09:38 - Wild West
Colombo:
RPG Babica byla jedna z nejvýstižnějších a nejbrutálnějších hlášek, co tu zazněla. Nemohu se jí zbavit - furt mi naskakují slogany jako "dáme tam stormtroopery... a když nebudou stormtroopeři, dáme tam půlčíky... a když ne půlčíky, dáme tam obry s raketou na kole..."

Noir:
Já vlastně moc neznám ani Warhammer, protože my tyhle věci vždycky naháněly hrůzu. Idea "fantazy vymknuté z kloubů kam se narve všechno" je samozřejmě starší nápad, ono tím trpělo vlastně i prapůvodní DnD s těmi rosolovými krychlemi vedle hobitů, nebo Might and Magic s medůzami vedle pirátů, ale dá se to omluvit jednak dobou vzniku, jednak tím, že ve střílečce na computeru se toho snese prostě víc. Stejně je to potvor na zastřelení, tak co.

Měl jsem prostě dojem, že po nasycení hladu po strašidlech už by mělo nové tisícíletí vnést do věci trochu zjemnělého fajnšmekrovství; kvantitu nahrazovat propracovaností a originalitou. Void se vydal naprosto opačným směrem, proti proudu času. Gediman se několikrát minul povoláním; neměl dělat systém a RPG, ale mohl mastit nové potvory pro Doom, Half life nebo něco podobného. Pokud existuje nějaký modding. Třeba by to nebyl takový úlet.
20.3.2012 09:51 - Wild West
Jinak stran té úvahy #1657 jsem dospěl k podobným koncům, jako u DrD II
http://www.d20.cz/diskuze/produkty-diskuze/50875.i4981.html#i4981

a třeba Sosáček daleko dřív; pokud někdo vyřeší kladně prvotní otázku, ZDA vůbec je třeba vytvářet nový systém (u mne byla odpověď vždy záporná), potom je třeba řešit tyhle ústřední věci - co chci novým systémem vlastně dosáhnout, z čehož tak trochu plyne, komu svěřovat více pravomocí.

Trasa, po které se vydalo DrD II ("fikce rulezz, mechaniky jsou proto, aby se někomu něco nestalo") mi tak úplně nesedí. Oslabuje to pocit nebezpečí, ten primitivní a prapůvodní adrenalín, kvůli kterému se hraje velmi vysoké procento všech RPG her včetně computerovek a deskovek.
20.3.2012 10:21 - Sparkle
NENÁVIDÍM VÁS

mám pracovat, místo toho už hodinu čtu recenzi na F.A.T.A.L.
20.3.2012 10:23 - Gurney
Wild West píše:
Idea "fantazy vymknuté z kloubů kam se narve všechno" je samozřejmě starší nápad, ono tím trpělo vlastně i prapůvodní DnD s těmi rosolovými krychlemi vedle hobitů, nebo Might and Magic s medůzami vedle pirátů, ale dá se to omluvit jednak dobou vzniku, jednak tím, že ve střílečce na computeru se toho snese prostě víc.

Nechci aby to vyznělo že hájím takovou příšernost jako Void, ale tvoje představy o fantasy jsou zřejmě hodně omezené. Existuje poměrně velká skupina lidí, která žere třeba science fantasy (např. Gamma World), sword&planet (Barsoom) nebo to, čemu se dnes obvykle označuje za "weird fantasy" (třeba Planescape).

Wild West píše:
...pokud někdo vyřeší kladně prvotní otázku, ZDA vůbec je třeba vytvářet nový systém...

Ano má, protože ne každý je konzerva odmítající vyzkoušet něco nového.
20.3.2012 10:29 - Colombo
Když jsme u toho zkoušení nových věcí, nezahraje se mnou někdo Técumel?:)
20.3.2012 10:35 - Vojtěch
Sparkle píše:
NENÁVIDÍM VÁS...


Kdo čekal něco jiného, nechť se přihlásí.
20.3.2012 10:44 - Bajo
Colombo píše:
dyž jsme u toho zkoušení nových věcí, nezahraje se mnou někdo Técumel?:)

Čiste ze zvědavosti, jak jsi na něj přišel? škoda že nemám neomezeně času :-/
20.3.2012 10:46 - Wild West
Gurney:
Píše:
tvoje představy o fantasy jsou zřejmě hodně omezené.


určitě. Dokonce jsou čím dál tím omezenější a vývojem se od fantazy postupně vzdaluji. Konsistentnost světa je pro mne už dnes daleko víc, než že je to "hodně fantastické".
Uznávám, že je to čistě můj osobní problém a někdo třeba obry s raketami na kole miluje.

Sparkle:

To je jak hlášení "žáci, neolizujte zábradlí" z Obecné školy... můžeš si za to čistě sama.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Gediman

Gediman.cz - domovská stránka mého osobního projektu stolního RPG, plus recenze na další RPG, které mě osobně zaujaly. Dále zde naleznete popisy materiálů k wargame Warhammer 40.000, články o popkulturních fenoménech a také můj audioblog.více
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10699415206909 secREMOTE_IP: 18.223.171.12