Projekt Void

Void: Sci-Fantasy je česká RPG hra, poprvé vydaná v roce 2012. V roce 2020 vyšla předělaná verze 2.0, která již nese název Void: Science Fantasy.

Kombinuje žánr fantasy a sci-fi, to vše v „grimdark“ hávu temnoty, beznaděje a utrpení, kde hlavní roli hrají nekončící války, intriky a korupce. Hra toho plně využívá a tak nabízí především drsnou akci a boj ve všech jeho rozmanitých formách, kde skutečně jde o život. Pravidla jsou jednoduchá, inspirovaná wargamingem a bez zbytečných komplikací. Gamemaster i hráči mají k dispozici nástroje, které jim dovolují vytvářet nekonvenční kombinace a prožít napínavá a nebezpečná dobrodružství. Koneckonců, pokud hráč svoji postavu řádně nepřipraví na všechny hrozby, smrt ji může dostihnout poměrně rychle. Je tu nepřeberné množství zvláštních schopností, předmětů, zbraní a dopravních prostředků, takže postavu lze dobře přizpůsobit každé taktice, každému protivníkovi.

Void: Science Fantasy má vlastní svět, který je prostorově i časově dosti rozsáhlý a inspirativní. Má mnoho dějových linií, na které lze snadno navázat. Hlavní zápletkou je boj spásného Světla proti korumpující Temnotě. Když byla galaxie zmítána obrovskou válkou mezi stoupenci dvanácti bohů Nebe a dvanácti bohů Pekla, pětadvacátý bůh se rozhodl obětovat svůj život, aby ji ukončil – tím, že přivede zlo tak hrozné, že se proti němu budou muset všichni spojit. Na místě jeho smrti vznikla Trhlina do Prázdnoty, ne-prostoru za hranicemi vesmíru. Z ní začala vyvěrat Temnota, která se brzy zformovala v pětici Temných bohů s jediným posláním – pohltit všechny duše. Válka mezi Nebem a Peklem sice oficiálně skončila, mír mezi galaktickými frakcemi však nenastal. Technologicky pokročilí lidé Černých říší bojují s magicky nadanými lidmi z Bílých říší, zatímco obě skupiny jsou pod útokem lidí Šedých říší, kteří je považují za separatisty. Orkové vedou bleskovou válku proti těžebním klanům trpaslíků, hobgoblini jsou v zákopové válce s průmyslově orientovanými gnómy a goblini provádí své partyzánské akce proti zemědělským půlčíkům. Vznešení elfové fanaticky oddaní Nebi pokračují ve svaté válce proti Temným elfům, kteří jsou slepě věrní Peklu. Lesní elfové, kteří se této války odmítli účastnit, odešli do exilu, kde se však dostali do konfliktu s xenofobními ursary. Felirové a canirové spolu vedou kruté predátorské bitvy o suroviny a teritorium. Mocní Titáni – trollové, zlobři a obři – se snaží vybudovat velké říše na troskách impéria svých dávných pánů, při tom však musí bojovat o cenné otroky. Mezitím armády Temné ruky pomalu postupují a dobývají jeden planetární systém za druhým. Zdá se, že vyhasnutí veškerého Světla se neodvratně blíží.

Přehled toho, co zatím vyšlo:



Základní kniha
Základní kniha pravidel. Dovoluje hrát za žoldnéře – nájemné bojovníky.
Verze 2.0 je rozdělena na jednotlivé kapitoly:
- Systém
- Tvorba postavy
- Dovednosti a vybavení
- Zápasník
- Střelec
- Technik
- Lékař
- Kouzelník
- Kněz
- Infiltrátor
- Víra a korupce
- Mise
- Zbraně
- Implantáty a talismany
- Zvířata
- Protivníci
- Dopravní prostředky
- Svět

Výcvikový tábor
"Demoverze" hry, která na pouhých třiceti stránkách obsahuje ta nejzákladnější pravidla. Ke stažení ZDE

Triskelion
Příručka pro hry Trilogie Void, která se zabývá Triskelionem. Ke stažení ZDE

Hrdinové říší 2.0
Příručka přinášející pravidla pro hraní dalších kariér (mimo žoldnéře a plenitele) a také vůdců organizací i vládců říší, což je užitečné především tehdy, když postavy získají mnoho bodů zkušeností a velké bohatství. Kromě toho obsahuje pravidla pro tvorbu základny. Ke stažení ZDE

Arzenál zkázy 2.0
Příručka zaměřující se na další vybavení, brnění, zbraně, implantáty a talismany. Ke stažení ZDE

Temná ruka 2.0
Příručka pojednávající o silách Temnoty. Dovoluje hrát za plenitele, „temnou“ obdobu žoldnéřů. Jsou to krvelačné bandy upírů, vlkodlaků, nemrtvých, mutantů a zatemnělých, jejichž úkolem je získávat duše smrtelníků pro Temné bohy. Ke stažení ZDE

Nespoutaná magie 2.0
Příručka zaměřující se na další kouzla resp. psi-síly. Ke stažení ZDE

Velkolepé zázraky 2.0
Příručka zaměřující se na další rituály resp. seance. Ke stažení ZDE

Smrtící divočina 2.0
Příručka obsahující nová zvířata a rostliny. Je tu také uvedeno vybavení, které je možné zvířatům přikoupit a zvýšit tak jejich efektivnost v boji. Ke stažení ZDE

Grimdark karty 2.0
Grimdark karty jsou herní pomůcka, která zajišťuje, že hra bude mít atmosféru v grimdark stylu. Ačkoliv jsou primárně navrženy pro hry trilogie Void, je možné je použít v kterémkoliv jiném stolním RPG. Ke stažení ZDE


Příručky dosud ve staré verzi:

Apokalypsa
Příručka týkající se přírodních katastrof, zbraní hromadného ničení, mocných kouzel a rituálů. Nabízí mnoho možností totální destrukce a zkázy, které gamemaster může použít jako pozadí zápletky a hráči jako „eso v rukávu“ proti těm nejmocnějším protivníkům. Ke stažení ZDE

Ocelové bestie
Příručka zaměřená na bojové dopravní prostředky, jejich modifikace a přídavné vybavení. Obsahuje Lodní deník, ve kterém si hráči mohou udržovat přehled o svém námořním, oblačném či vesmírném plavidle. Ke stažení ZDE

Zuřící bohové
Příručka o astrálních služebnících bohů - dovoluje za ně hrát již od začátku. Kromě toho se zabývá vírou smrtelníků a obsahuje také vzácné vybavení pro křižáky. Ke stažení ZDE

Nelítostné armády
Příručka obsahuje pravidla pro boj oddílů i pro velké bitvy armád a flotil. Jsou tu popsáni také noví bojovníci majoritních ras. Ke stažení ZDE

Kolébka života
Příručka obsahující pouze popisy nejvýznamnějších a nejzajímavějších míst galaxie. Spolu s ní je k dispozici také galaktická mapa. Ke stažení ZDE

Šedé stíny
Soubor předpřipravených misí, který je vhodný pro začínající Gamemastery. Ke stažení ZDE
Napsal: Gediman
20.3.2012 11:09 - Colombo
Bajo: Noir:P

Ale ty pravidla jsou dost strašná. Přespříliš složitá.
20.3.2012 11:12 - Gurney
OT:
Píše:
Tékumel

Doufám že budu mít někdy příležitost si ho vyzkoušet (kvůli tomu bych byl ochoten i něco nastudovat z tohohle fakt rozsáhlého settingu). Nejlépe s nějakou partou, co už ho hraje delší dobu (což velmi pravděpodobně znamená cestu tak nejmíň do VB, pravděpodobněji do USA), docela by mě zajímala i ta komunita kolem týhle hry.
20.3.2012 11:14 - noir
Bajo: Autor tohohle systému teď zemřel, psali o tom na Enworldu (http://www.enworld.org/forum/news/319808-mar-barker-1929-2012-rip.html) - a když jsem vidět ten svět, poslal jsem link Colombovi; páč vím, že indiáni ho baví.
20.3.2012 12:56 - Sparkle
Fajn, přečetla jsem tu recku na Fatal, jdu se opít.
20.3.2012 13:23 - DenGrasse
Technická: Korupce není vykradena z Babiše a 5 Temných bohů nejsou 4 bohové Chaosu z WH. Obojí je vykradeno z Warzony, resp. Mutant Chronicles. Tam se o korupci Temnotou hovoří často, Temnota je tam taky (Temná duše). 5 Temných bohů je 5 Apoštolů temnoty.
20.3.2012 13:26 - Colombo
To byly mé nejoblibenější články v Legendě, krom těch o MtG. Warzona/mutant chronicles/doomtroopers měli pěkné popisky o temné legii, šílenství, korupci, mutaci atp.:)
20.3.2012 13:32 - DenGrasse
Colombo: nu však jsem jim věnoval celou sekci na svých stránkách :-)
20.3.2012 13:35 - Wild West
Píše:
http://en.wikipedia.org/wiki/Corruption


Nic proti corruption, ale je dost problematické to přeložit jako "korupce". To je asi jako pregnant a pregnantní.
Podobnými překladovými vychytávkami vznikli v DrD vedle sebe Orkové a Skřeti, případně Hobiti a Kudůci. A ani tady si autoři moc nevěděli rady, co s takto vytvořenými entitami počít.

Jinak Babica furt sedí - taky není dvakrát originální coby tvůrce...
20.3.2012 13:38 - Sparkle
Colombo píše:
Warzona/mutant chronicles/doomtroopers měli pěkné popisky o temné legii, šílenství, korupci, mutaci atp.:)


tjn, bohužel v Mutant Chronicles RPG byla zkorumpovaná postava nehratelná, páč ji ty efekty korupce strašně brzo zkriplily. Ale fluff krásnej.
20.3.2012 13:41 - Wild West
Jinak taky postava může zešílet. Všechno jsou to definitivní konce, jako smrt. Pokud vzpomenu na str. 29, tak smnrt ve Voidu může přijít tak rychle, že se ani nestačíte leknout. Předpokládám, že Korupce a Šílenství bude stejná mrcha.
20.3.2012 14:07 - noir
WW: Mě spíš přijde, že po pár hrách bych měl z postavy anděla/démona - získat těch 100 bodů čehosi je dost sranda, když se dostávají za každý úspěšný použití schopnosti...
20.3.2012 17:01 - Osidlus
Sirien: pokud někdo plácá takové nesmysly jak píšeš, není snad nic lehčího než ho vyargumentovat a nevolit osobní útok ;-)

Zanechává čtení Fatalu trvalé následky? Že bych to zkusil :-)
20.3.2012 17:12 - Wild West
Noir:
Když jsi vykosil to město ve čtyřech kolech, máš jeden bod, čtyři body za čtyři kola, nebo nevímkolik tisíc za každý bodycount?

není vyloučeno, že máš 100 bodů ještě než se naděješ.
20.3.2012 17:43 - Jerson
Wild West - mám dojem, že nová pravidla jsou dost jiná než předchozí, takže vykosit město takhle už nepůjde.
Jen jsem se bavil čtením začátků téhle debaty a Gedimanovými slovy "nezměním na pravidlech už ani čárku, jsou hotová." :-)
A to bylo ještě předtím, než jsme ho přesvědčili použít d20 místo d100.

Osidlus - neodpověděl jsi mi na pár věcí v souvislosti s CPH, tak nevím zda jsi je přehlédl nebo se k tomu už nechceš vyjadřovat.
20.3.2012 17:46 - skew
Píše:
Zanechává čtení Fatalu trvalé následky? Že bych to zkusil :-)

Pokud se musíš ptát, nechceš to vědět.
A když říkám nechceš to vědět, myslím tím přeji veselé čtení (pozor, stránka má kolem 33.5MB).

EDIT:
Jerson píše:
A to bylo ještě předtím, než jsme ho přesvědčili použít d20 místo d100.
Tenhle váš feat je zbytečně glorifikovanej. D100 se dá použít taky a imo to zdaleka není takové peklo jak tu mnozí tvrdí. Především, když člověk využije tu jemnou škálu. V opačném případě je to jen komplikovanější d20, což je sice špatné, ale na druhou stranu procenta jsou zase intuitivnější než dvacetiny.
20.3.2012 18:24 - Wild West
Skew:
Zase souhlas; to nebyl hlavní problém.
Viz strana 79, přehled. Sosáček už na začátku vytušil, že jsou v tom větší mouchy a Jerson toho inzeroval taky daleko víc. Ta d100 se stala takovou vlajkovou lodí Voidu, a zřejmě spíš náhodou.

Taky předpokládám, že toho Gediman musel změnit trochu víc. Problém je, že na jednu z kardinálních otázek - o čem že to je - dává Void furt dost neuspokojivé odpovědi.
Debata se zdrcla na otázku, jestli je to čistokrevná krádež něčeho konkrétního, a nebo je to ten RPG Babica.
I když si nemohu pomoct - ta testovací hra BYLA originální, říkejte si, co chcete.
20.3.2012 19:26 - crowen
WW - mohol by si prosim pri odkazoch na predchadzajuce prispevky hadzat linky alebo aspon cisla prispevkov? Ludia, co maju nastavene ine strankovanie, sa v tom mozu stracat. Ty odkazujes stranu 79 ale ja mam len 18 stran tejto diskusie. Vdaka.
20.3.2012 19:35 - Wild West
Crowen:
http://www.d20.cz/blog/Gediman/50705.i1565.html#i1565
začátek navigace, pod tím kousek další dvě poznámky jsou dokončení.
Na klíčovou stranu 29 je tam URL odkaz (zejména Sethiin report, o kousek dál podrobnější Noirův).
20.3.2012 23:15 - skew
Wild West píše:
Taky předpokládám, že toho Gediman musel změnit trochu víc. Problém je, že na jednu z kardinálních otázek - o čem že to je - dává Void furt dost neuspokojivé odpovědi.
Toť otázka.
Na druhou stranu za sebe asi můžu říct, že (obecně pro libovolnou hru) odpověď na tu otázku mě při nejlepším může neodratit od dalšího čtení. Opravdové nadšení a chuť číst dál, případně si i danou hru zahrát, stejně vyvolává něco jiného.
Ie. "o čem hra je" je takovej první filtr, kterej propuští hry spíš náhodně, než na základě potenciální zajímavosti.

Vzhledem k předešlé diskusi už jsem na Void zvědavej tak jako tak, takže absence odpovědi (nebo minimálně nejistota) pro mě nic nemění.
21.3.2012 08:46 - Wild West
Pro mne z této epizody plyne jediné; nemohu nadále tvrdit, že na systému nezáleží, nikdy a vůbec.
Pokud si přečtu klíčový záznam #600, potom je třeba přiznat, že to poněkud mění situaci. Systém určil průběh dobrodružství se vším všudy.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Gediman

Gediman.cz - domovská stránka mého osobního projektu stolního RPG, plus recenze na další RPG, které mě osobně zaujaly. Dále zde naleznete popisy materiálů k wargame Warhammer 40.000, články o popkulturních fenoménech a také můj audioblog.více
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.099488973617554 secREMOTE_IP: 3.145.111.183