Projekt Void

Void: Sci-Fantasy je česká RPG hra, poprvé vydaná v roce 2012. V roce 2020 vyšla předělaná verze 2.0, která již nese název Void: Science Fantasy.

Kombinuje žánr fantasy a sci-fi, to vše v „grimdark“ hávu temnoty, beznaděje a utrpení, kde hlavní roli hrají nekončící války, intriky a korupce. Hra toho plně využívá a tak nabízí především drsnou akci a boj ve všech jeho rozmanitých formách, kde skutečně jde o život. Pravidla jsou jednoduchá, inspirovaná wargamingem a bez zbytečných komplikací. Gamemaster i hráči mají k dispozici nástroje, které jim dovolují vytvářet nekonvenční kombinace a prožít napínavá a nebezpečná dobrodružství. Koneckonců, pokud hráč svoji postavu řádně nepřipraví na všechny hrozby, smrt ji může dostihnout poměrně rychle. Je tu nepřeberné množství zvláštních schopností, předmětů, zbraní a dopravních prostředků, takže postavu lze dobře přizpůsobit každé taktice, každému protivníkovi.

Void: Science Fantasy má vlastní svět, který je prostorově i časově dosti rozsáhlý a inspirativní. Má mnoho dějových linií, na které lze snadno navázat. Hlavní zápletkou je boj spásného Světla proti korumpující Temnotě. Když byla galaxie zmítána obrovskou válkou mezi stoupenci dvanácti bohů Nebe a dvanácti bohů Pekla, pětadvacátý bůh se rozhodl obětovat svůj život, aby ji ukončil – tím, že přivede zlo tak hrozné, že se proti němu budou muset všichni spojit. Na místě jeho smrti vznikla Trhlina do Prázdnoty, ne-prostoru za hranicemi vesmíru. Z ní začala vyvěrat Temnota, která se brzy zformovala v pětici Temných bohů s jediným posláním – pohltit všechny duše. Válka mezi Nebem a Peklem sice oficiálně skončila, mír mezi galaktickými frakcemi však nenastal. Technologicky pokročilí lidé Černých říší bojují s magicky nadanými lidmi z Bílých říší, zatímco obě skupiny jsou pod útokem lidí Šedých říší, kteří je považují za separatisty. Orkové vedou bleskovou válku proti těžebním klanům trpaslíků, hobgoblini jsou v zákopové válce s průmyslově orientovanými gnómy a goblini provádí své partyzánské akce proti zemědělským půlčíkům. Vznešení elfové fanaticky oddaní Nebi pokračují ve svaté válce proti Temným elfům, kteří jsou slepě věrní Peklu. Lesní elfové, kteří se této války odmítli účastnit, odešli do exilu, kde se však dostali do konfliktu s xenofobními ursary. Felirové a canirové spolu vedou kruté predátorské bitvy o suroviny a teritorium. Mocní Titáni – trollové, zlobři a obři – se snaží vybudovat velké říše na troskách impéria svých dávných pánů, při tom však musí bojovat o cenné otroky. Mezitím armády Temné ruky pomalu postupují a dobývají jeden planetární systém za druhým. Zdá se, že vyhasnutí veškerého Světla se neodvratně blíží.

Přehled toho, co zatím vyšlo:



Základní kniha
Základní kniha pravidel. Dovoluje hrát za žoldnéře – nájemné bojovníky.
Verze 2.0 je rozdělena na jednotlivé kapitoly:
- Systém
- Tvorba postavy
- Dovednosti a vybavení
- Zápasník
- Střelec
- Technik
- Lékař
- Kouzelník
- Kněz
- Infiltrátor
- Víra a korupce
- Mise
- Zbraně
- Implantáty a talismany
- Zvířata
- Protivníci
- Dopravní prostředky
- Svět

Výcvikový tábor
"Demoverze" hry, která na pouhých třiceti stránkách obsahuje ta nejzákladnější pravidla. Ke stažení ZDE

Triskelion
Příručka pro hry Trilogie Void, která se zabývá Triskelionem. Ke stažení ZDE

Hrdinové říší 2.0
Příručka přinášející pravidla pro hraní dalších kariér (mimo žoldnéře a plenitele) a také vůdců organizací i vládců říší, což je užitečné především tehdy, když postavy získají mnoho bodů zkušeností a velké bohatství. Kromě toho obsahuje pravidla pro tvorbu základny. Ke stažení ZDE

Arzenál zkázy 2.0
Příručka zaměřující se na další vybavení, brnění, zbraně, implantáty a talismany. Ke stažení ZDE

Temná ruka 2.0
Příručka pojednávající o silách Temnoty. Dovoluje hrát za plenitele, „temnou“ obdobu žoldnéřů. Jsou to krvelačné bandy upírů, vlkodlaků, nemrtvých, mutantů a zatemnělých, jejichž úkolem je získávat duše smrtelníků pro Temné bohy. Ke stažení ZDE

Nespoutaná magie 2.0
Příručka zaměřující se na další kouzla resp. psi-síly. Ke stažení ZDE

Velkolepé zázraky 2.0
Příručka zaměřující se na další rituály resp. seance. Ke stažení ZDE

Smrtící divočina 2.0
Příručka obsahující nová zvířata a rostliny. Je tu také uvedeno vybavení, které je možné zvířatům přikoupit a zvýšit tak jejich efektivnost v boji. Ke stažení ZDE

Grimdark karty 2.0
Grimdark karty jsou herní pomůcka, která zajišťuje, že hra bude mít atmosféru v grimdark stylu. Ačkoliv jsou primárně navrženy pro hry trilogie Void, je možné je použít v kterémkoliv jiném stolním RPG. Ke stažení ZDE


Příručky dosud ve staré verzi:

Apokalypsa
Příručka týkající se přírodních katastrof, zbraní hromadného ničení, mocných kouzel a rituálů. Nabízí mnoho možností totální destrukce a zkázy, které gamemaster může použít jako pozadí zápletky a hráči jako „eso v rukávu“ proti těm nejmocnějším protivníkům. Ke stažení ZDE

Ocelové bestie
Příručka zaměřená na bojové dopravní prostředky, jejich modifikace a přídavné vybavení. Obsahuje Lodní deník, ve kterém si hráči mohou udržovat přehled o svém námořním, oblačném či vesmírném plavidle. Ke stažení ZDE

Zuřící bohové
Příručka o astrálních služebnících bohů - dovoluje za ně hrát již od začátku. Kromě toho se zabývá vírou smrtelníků a obsahuje také vzácné vybavení pro křižáky. Ke stažení ZDE

Nelítostné armády
Příručka obsahuje pravidla pro boj oddílů i pro velké bitvy armád a flotil. Jsou tu popsáni také noví bojovníci majoritních ras. Ke stažení ZDE

Kolébka života
Příručka obsahující pouze popisy nejvýznamnějších a nejzajímavějších míst galaxie. Spolu s ní je k dispozici také galaktická mapa. Ke stažení ZDE

Šedé stíny
Soubor předpřipravených misí, který je vhodný pro začínající Gamemastery. Ke stažení ZDE
Napsal: Gediman
9.4.2012 18:33 - Colombo
Klid. Bible je na tom podobně a jak je úspěšná.
9.4.2012 18:54 - klaymen
Mne sa pacilo napr. ako pausalne stromy v redsom lese poskytuju horsi kryt ako stromy v hustejsiom. Ked nahodou budem v prestrelke v hustom lese, nezabudnem sa kryt za 20 cm sirokou brezou, ved ma ochrani lepsie ako dvestorocny osamely dub.
Takisto som sa pousmial nad menami Temnych Bohov - Necroth, Vampiroth, Lycantroth, Mutanoth, Eclipsoth.
A zaujimalo by ma ako funguje Parobrnenie (str.143 uplne dole) - na to ze pouziva parny motor na pohon, zvysuje velkost nositela len o 1. Kotol, zasoba uhlia a sluha co priklada su sucastou ceny?
9.4.2012 19:16 - alef0
Píše:
Neskutečná kokotina. Gediman vykradl dvě hry, pokazil, co mohl a ještě je na to pyšný. Hru jsem si jen prohlédl, dal jsem tomu 10 minut. Pravidla jsem zlomil na straně 76 - kde jsem si vytvořil nepřemožitelnou družinu.

gediman je hloupý zloděj a psychopat,

VOIDu možno vyčítať všeličo, ale nemusel by si znižovať úroveň diskusie na úroveň Blesk.cz. Namiesto reálnych argumentov (napr. rozpísanie bugu v hre) odmieňaš tvorbu tým, že jej autora vyhlásiš za hlúpeho, zlodeja a psychopata???
9.4.2012 19:40 - Alnag
Noir: Je fakt, že se snažíme o to zvednout zdejší diskuze na určitou úroveň a explicitní vulgarity a urážky úplně nepomáhají, ať už si o výsledném díle myslí kdokoliv cokoliv.
9.4.2012 21:15 - skew
klaymen píše:
Mne sa pacilo napr. ako pausalne stromy v redsom lese poskytuju horsi kryt ako stromy v hustejsiom. Ked nahodou budem v prestrelke v hustom lese, nezabudnem sa kryt za 20 cm sirokou brezou, ved ma ochrani lepsie ako dvestorocny osamely dub.

Ono to asi stojí na předpokladu, že když se kryješ v lese, tak kromě toho jednoho stromu soupeřům stojí v cestě ještě X dalších, kde X je větší v hustším lese než v řídším. Což by mohl být validní předpoklad, akorát se ty stromy nepočítají v potaz ve chvíli, kdy se nekryješ.
9.4.2012 21:27 - pipux
Rychle listuji pravidly, přes oddělení zbraní, a co nevidím - hřebíkomet!!!
(všechno je lepší s hřebíkometem)

9.4.2012 21:39 - Sosáček
Ten hrebikomet je skvelej.

EDIT: nejlepsi je ta varovna malba na necem co zjevne slouzi k vrazdeni lidi, aby sis dal pozor :D
9.4.2012 22:14 - skew
Když už zmiňuješ zbraně - při rychlém listování vynikne ta děsná šablonovitost :/

Snad všechny jsou buď jeden unikátní exmplář, nebo trojice pistole-puška-těžkej_gun.
Pistole: dmg. X, dostřel Y, cena Z
Puška: dmg 2*X, dostřel 10*Y, cena 10*Z
Kanon: dmg: 4*X, dostřel 100*Y, cena 100*Z

Dokonce i brokovnice jsou v těchhle provedeních (což znamená, že existuje brokovnice s desetinásobným dostřelem oproti jiné brokovnici...).

Některé zbraně mají ještě osu podle toho, co se zhoršuje při střelbě na velkou vzdálenost - standard je ranged combat. Druhá varianta je dmg. Pokud jsou k disposici obě varianty, ta co zhoršuje ranged combat má před názvem Pulzní, ta co zhoršuje dmg Paprsková.

Dál to hodně bije do očí když člověk věnuje pozornost orientovanosti ras na konkrétní technologie. Vznešení elfové mají ve všem cívky, temní zase kolejnice... Na to že popisy zbraní jednotlivých ras zabírají kolem 70 stran...
9.4.2012 22:19 - Colombo
Na druhou stranu, Shadowrun returns!
10.4.2012 02:10 - sirien
Skew: Aspoň v tom je terminologickej pořádek :)
10.4.2012 06:43 - Vojtěch
Oranžový Traktor píše:
Ten hrebikomet je skvelej.

EDIT: nejlepsi je ta varovna malba na necem co zjevne slouzi k vrazdeni lidi, aby sis dal pozor :D


To je aby jsi si dal pozor za který konec se to držet nemá. Se podívej na Komando, jak to dopadne, když to není jasně označeno (scéna s letuškou a raketometem).
10.4.2012 10:56 - Merlin
klasik kdysi řekl: Chce se mi zvracet....
10.4.2012 15:45 - noir
Omlouvám se za vulgaritu, ale když jsem se na ten odpad díval, tak mi furt naskakovalo, že podle díla poznáme autora.

A přijde mi fakt jako zbytečné psát, že celá ta "hra" je vykradená, neoriginální, špatná a psychopatická, když tím, že to řeknu o jejím autorovi, vlastně tvrdím totéž.

VOID je zrcadlo Gedimana, tak to prostě je. Odráží ho charakterově až příliš dobře - alespoň v jeho internetové podobě, jak se tady prezentoval. Fascinuje mě člověk, který stráví tři roky tím, že vykrádá dvě hry, aby pak mohl výsledek prohlásit za vlastní. Nevím, jak někoho takového nazvat, ale slušný výraz pro to nemám. Pardon, ale pokud se dílo a jeho autor prolínají natolik, jako je to u Voidu a Gedimana, tak nejsem sto rozlišovat...

Co se týká mechanik, tak mi stačí mechanika pro štěstí - když ji maxuju, tak mohu vyhrát jednu bitvu automaticky. Když si štěstí maxuje všech 5 postav, tak vyhrají celé průměrné dobrodružství, aniž by musely dělat cokoliv dalšího... Pokud něco takového netrkne designéra hry do očí, dost to o něm říká. A pokud tvrdí, že tato hra byla testovaná, deklaruje ho to lhářem.
10.4.2012 16:14 - alef0
Noir, pokiaľ je tvoja reakcia v duchu "autor je psychopat", tak si to prosím ťa, nechaj pre seba, pretože, a tu budem vulgárny, trepeš debiliny -- najmä v tom prepájaní autora a jeho diela. (Kill Puppies for Satan? Marilyn Manson?) Ak ľudia ako ty nevedia reálne zhodnotiť kontroverzné dielo, rovno to vztiahnu na autora.

Navyše tvoj názor
a) nikomu to nepomôže
b) sám zo seba urobíš idiota, prečítaj si prvú vetu svojho príspevku a vztiahni si to na seba
c) aspoň maj gule to autorovi napísať do PMky
d) predpokladám, že svojim turbokonštruktívnym názorom namotivuješ nielen jeho, ale aj tých, čo prídu po ňom, nehovoriac o tom, že posúvaš túto diskusiu do sračiek.

Ďakujem.

Na konštruktívnejšiu nôtu: ktoré hry sú vykrádané? 3:16ku?

To šťastie forwardnem do diskusie.
10.4.2012 16:23 - noir
alef: Můj názor je jen můj názor. Nechci nikomu pomáhat, nechci s Gedimanem komunikovat, jeho dílo mě v podstatě nezajímá.

Gediman sem nechodí, ty to víš, tak použij menší množství demagogie, prosím.

Vytnout někomu psychopata tím, že mu napíšeš, že je debil a idiot, není dobrá cesta.

Propojení autora a díla je zcela standardní konstrukce, se kterou pracuje literární věda stovky let. Že s tím máš problém, je jen tvůj problém. Tři roky práce Karla Čapka o něm něco vypovídají, tři roky práce Gedimana taky, že?

Které hry vykrádá, tu bylo napsaná asi stokrát, je zbytečné snažit se být konstruktivní, moc dobře to víš.
10.4.2012 16:30 - alef0
Zanechám tvoje príspevky na pamäť budúcim generáciám a odmietam v tom ďalej pokračovať v mene budúcej diskusie :-)
10.4.2012 18:22 - OzzKar
Colombo píše:

Na druhou stranu, Shadowrun returns!

Returns? on něka zmizel. to každý na kickstarteru tak okatě křičí "jsem zoufalec"? Jak to celé změní dnd 5i? Co by udělal Mirek Dušín?
10.4.2012 18:41 - noir
Jen se vrátím k té skvělé vlastnosti Voidu: Kdyby se hrála ona naše testovací mise podle nové verze pravidel, trvala by ještě kratší dobu: temný elf by si hodil kostkou - a když mu nepadne 20, tak VYHRÁL. Když mu 20 padne, tak si hodí jiný hráč a vyhraje bitvu on: "Žoldnér je schopen porazit neprátelské vojáky. Musí si hodit proti úrovni Štestí (10) a pokud uspeje, vojáky eliminoval. Hrác muže popsat, jak toho docílil."

Dát do válečné hry schopnost, která automaticky vyhrává střet, to je velká síla. Když se lehce optimalizuje takhle každá z pěti postav, neexistuje typ střetu, který by 5 postav nemohlo vyhrát s 90ti procentní pravděpodobností, aniž by se jakkoliv snažily. Jen si hodí kostkama na štěstí.
10.4.2012 18:52 - OnGe
Zrovna na to taky koukam a zas tak jednoduche to neni, protoze muzes mit max 10 techle zazitku a ty spotrebujes na jedno stesti(19). Daleko lepsi mi prijde vzit si 10 ruznych "stastnych" dovednosti a hrat na 50% uspesnost, s moznosti 5x opakovat (s peticlennou druzinou). Coz je taky masakrozni prvek nahody, ale az takovy vselek ne.

Na oneshot bych ale taky sel do 19 proti vojakum - kdyz oneshot, tak one shot :)
10.4.2012 19:02 - Shako
Par postrehu:
str. 26 - konecne nejaky uvod, co je to zac. A dozvidame se, ze se pravidla snazi byt minimalisticka. To je pokus o vtip u 500 strankovych pravidel?

Tabulky - kterakoliv tabulka je absolutni wtf. Vsude jen cisla a zkratky. Na prvni pohled se neda nic poznat, je treba hledat legendu.

Poloanglicke pravidla - proc je tam vsude spousta anglickych nazvu? Jsem si myslel, ze jde o ceska pravidla. Tak proc jsou zakladni atributy v anglictine??


Tak todle je fakt hrdiny vytvor.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Gediman

Gediman.cz - domovská stránka mého osobního projektu stolního RPG, plus recenze na další RPG, které mě osobně zaujaly. Dále zde naleznete popisy materiálů k wargame Warhammer 40.000, články o popkulturních fenoménech a také můj audioblog.více
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10689902305603 secREMOTE_IP: 18.220.137.164