Projekt Void

Void: Sci-Fantasy je česká RPG hra, poprvé vydaná v roce 2012. V roce 2020 vyšla předělaná verze 2.0, která již nese název Void: Science Fantasy.

Kombinuje žánr fantasy a sci-fi, to vše v „grimdark“ hávu temnoty, beznaděje a utrpení, kde hlavní roli hrají nekončící války, intriky a korupce. Hra toho plně využívá a tak nabízí především drsnou akci a boj ve všech jeho rozmanitých formách, kde skutečně jde o život. Pravidla jsou jednoduchá, inspirovaná wargamingem a bez zbytečných komplikací. Gamemaster i hráči mají k dispozici nástroje, které jim dovolují vytvářet nekonvenční kombinace a prožít napínavá a nebezpečná dobrodružství. Koneckonců, pokud hráč svoji postavu řádně nepřipraví na všechny hrozby, smrt ji může dostihnout poměrně rychle. Je tu nepřeberné množství zvláštních schopností, předmětů, zbraní a dopravních prostředků, takže postavu lze dobře přizpůsobit každé taktice, každému protivníkovi.

Void: Science Fantasy má vlastní svět, který je prostorově i časově dosti rozsáhlý a inspirativní. Má mnoho dějových linií, na které lze snadno navázat. Hlavní zápletkou je boj spásného Světla proti korumpující Temnotě. Když byla galaxie zmítána obrovskou válkou mezi stoupenci dvanácti bohů Nebe a dvanácti bohů Pekla, pětadvacátý bůh se rozhodl obětovat svůj život, aby ji ukončil – tím, že přivede zlo tak hrozné, že se proti němu budou muset všichni spojit. Na místě jeho smrti vznikla Trhlina do Prázdnoty, ne-prostoru za hranicemi vesmíru. Z ní začala vyvěrat Temnota, která se brzy zformovala v pětici Temných bohů s jediným posláním – pohltit všechny duše. Válka mezi Nebem a Peklem sice oficiálně skončila, mír mezi galaktickými frakcemi však nenastal. Technologicky pokročilí lidé Černých říší bojují s magicky nadanými lidmi z Bílých říší, zatímco obě skupiny jsou pod útokem lidí Šedých říší, kteří je považují za separatisty. Orkové vedou bleskovou válku proti těžebním klanům trpaslíků, hobgoblini jsou v zákopové válce s průmyslově orientovanými gnómy a goblini provádí své partyzánské akce proti zemědělským půlčíkům. Vznešení elfové fanaticky oddaní Nebi pokračují ve svaté válce proti Temným elfům, kteří jsou slepě věrní Peklu. Lesní elfové, kteří se této války odmítli účastnit, odešli do exilu, kde se však dostali do konfliktu s xenofobními ursary. Felirové a canirové spolu vedou kruté predátorské bitvy o suroviny a teritorium. Mocní Titáni – trollové, zlobři a obři – se snaží vybudovat velké říše na troskách impéria svých dávných pánů, při tom však musí bojovat o cenné otroky. Mezitím armády Temné ruky pomalu postupují a dobývají jeden planetární systém za druhým. Zdá se, že vyhasnutí veškerého Světla se neodvratně blíží.

Přehled toho, co zatím vyšlo:



Základní kniha
Základní kniha pravidel. Dovoluje hrát za žoldnéře – nájemné bojovníky.
Verze 2.0 je rozdělena na jednotlivé kapitoly:
- Systém
- Tvorba postavy
- Dovednosti a vybavení
- Zápasník
- Střelec
- Technik
- Lékař
- Kouzelník
- Kněz
- Infiltrátor
- Víra a korupce
- Mise
- Zbraně
- Implantáty a talismany
- Zvířata
- Protivníci
- Dopravní prostředky
- Svět

Výcvikový tábor
"Demoverze" hry, která na pouhých třiceti stránkách obsahuje ta nejzákladnější pravidla. Ke stažení ZDE

Triskelion
Příručka pro hry Trilogie Void, která se zabývá Triskelionem. Ke stažení ZDE

Hrdinové říší 2.0
Příručka přinášející pravidla pro hraní dalších kariér (mimo žoldnéře a plenitele) a také vůdců organizací i vládců říší, což je užitečné především tehdy, když postavy získají mnoho bodů zkušeností a velké bohatství. Kromě toho obsahuje pravidla pro tvorbu základny. Ke stažení ZDE

Arzenál zkázy 2.0
Příručka zaměřující se na další vybavení, brnění, zbraně, implantáty a talismany. Ke stažení ZDE

Temná ruka 2.0
Příručka pojednávající o silách Temnoty. Dovoluje hrát za plenitele, „temnou“ obdobu žoldnéřů. Jsou to krvelačné bandy upírů, vlkodlaků, nemrtvých, mutantů a zatemnělých, jejichž úkolem je získávat duše smrtelníků pro Temné bohy. Ke stažení ZDE

Nespoutaná magie 2.0
Příručka zaměřující se na další kouzla resp. psi-síly. Ke stažení ZDE

Velkolepé zázraky 2.0
Příručka zaměřující se na další rituály resp. seance. Ke stažení ZDE

Smrtící divočina 2.0
Příručka obsahující nová zvířata a rostliny. Je tu také uvedeno vybavení, které je možné zvířatům přikoupit a zvýšit tak jejich efektivnost v boji. Ke stažení ZDE

Grimdark karty 2.0
Grimdark karty jsou herní pomůcka, která zajišťuje, že hra bude mít atmosféru v grimdark stylu. Ačkoliv jsou primárně navrženy pro hry trilogie Void, je možné je použít v kterémkoliv jiném stolním RPG. Ke stažení ZDE


Příručky dosud ve staré verzi:

Apokalypsa
Příručka týkající se přírodních katastrof, zbraní hromadného ničení, mocných kouzel a rituálů. Nabízí mnoho možností totální destrukce a zkázy, které gamemaster může použít jako pozadí zápletky a hráči jako „eso v rukávu“ proti těm nejmocnějším protivníkům. Ke stažení ZDE

Ocelové bestie
Příručka zaměřená na bojové dopravní prostředky, jejich modifikace a přídavné vybavení. Obsahuje Lodní deník, ve kterém si hráči mohou udržovat přehled o svém námořním, oblačném či vesmírném plavidle. Ke stažení ZDE

Zuřící bohové
Příručka o astrálních služebnících bohů - dovoluje za ně hrát již od začátku. Kromě toho se zabývá vírou smrtelníků a obsahuje také vzácné vybavení pro křižáky. Ke stažení ZDE

Nelítostné armády
Příručka obsahuje pravidla pro boj oddílů i pro velké bitvy armád a flotil. Jsou tu popsáni také noví bojovníci majoritních ras. Ke stažení ZDE

Kolébka života
Příručka obsahující pouze popisy nejvýznamnějších a nejzajímavějších míst galaxie. Spolu s ní je k dispozici také galaktická mapa. Ke stažení ZDE

Šedé stíny
Soubor předpřipravených misí, který je vhodný pro začínající Gamemastery. Ke stažení ZDE
Napsal: Gediman
7.3.2023 17:26 - Gediman
Mám tu novou verzi rozšiřující příručky (přizpůsobeno všem třem hrám Void 2.0).

Temná ruka

Stahujte zde:
http://www.gediman.cz/temna-ruka-2-0/

Obsahuje nějaké ty standardní úpravy a vybalancování verze 2.0, tentokrát jsem nic nového nepřidával.
Jedinou větší novinkou je fakt, že zvířata nyní lze zkorumpovat nejen na Nižší, ale i na Vyšší služebníky (draci jako obvykle mohou být jen Vyšší služebníci).
10.4.2023 11:34 - Gediman
Zápis ze čtvrtečního hraní.

http://www.gediman.cz/velky-spravni-urad/
23.4.2023 12:33 - Gediman
Zápis z další hry.

http://www.gediman.cz/gang-v-pristavu/

Zkoušeli jsme hrát a pořídit z toho zvukový záznam, abych mohl udělat další video - ukázku hraní. Ale nakonec nejsem moc spokojený s výsledkem. Určitě to chtělo nějak lépe naplánovat, aby tam bylo co nejvíc příkladových situací.

Co myslíte vy? Jak by měla vypadat taková dobrá ukázka z hraní?
23.4.2023 16:27 - Jerson
Jen abych si to ujasnil - ta holka měla vyčistit skladiště gangu, a aby se tam snadno dostala, tak chtěla mít odznak toho gangu, a aby si ho nechala vyrobit, tak byla poslaná získat vysílačku toho gangu, a aby ji dostala, tak k tomu použila odznak toho gangu?

Nebo mi někde něco uteklo? :-)

Jinak pokud pancíř strážných odolává kumulativním granátům, ale bojový vrtulník se jimi dá sestřelit, proč se pancíř vrtulníku nedělá z materiálu na pancéřové vesty strážných? A k čemu jsou kumulativní granáty, když nedokážou prorazit ani pancěřování lidí?
23.4.2023 16:34 - Gediman
Ne, padělatelé vytvořili odznak. Neměla jim jak zaplatit, tak od ní chtěli na oplátku najít kódovanou vysílačku (kterou zjevně potřebovali pro jiné účely).

U Armoru záleží na jeho hodnotě (1 až 19). A pak záleží na tom, jak ti to padá.
1.5.2023 15:43 - Gediman
Mám tu novou verzi rozšiřující příručky (přizpůsobeno všem třem hrám Void 2.0).

Nespoutaná magie

Stahujte zde:
http://www.gediman.cz/nespoutana-magie-2-0/
8.5.2023 18:29 - Gediman
Mám tu novou verzi. Docela dost změn a upřesnění, které jsem chtěl už dlouho provést.

Systém - verze 2.6
Str. 7: Upraven popis Pomalého putování.
Str. 8: Skákání do dálky/do výšky: Rozeběhnutí nyní může alternativně přidat +2 k AGI.
Str. 8: Plavání: Upraveno pravidlo pro plavání.
Str. 9: Hledání: Upraveno a upřesněno pravidlo pro hledání.
Str. 9: Jídlo a pití: Přidána informace o Nebezpečném jídle a pití.
Str. 14, 15, 16: Upřesněno pravidlo pro Štěstí při hodu na CCO/RCO. Automatické zranění je jen to první, pokud útok způsobuje vícenásobné zranění, na odolání dalším je možné házet.
Str. 17: Hledání: Upřesněno pravidlo pro hledání.
Str. 17: Vykrytí vlastním tělem: Doplněna informace, že vykrytí lze provést poté, co je úspěšně hozeno na zásah, ale ještě předtím, než je hozeno na odolání zásahu (ARM, vykrytí, úhyb atd.).
Str. 21: Pohyb v nulové gravitaci: Pravidla kompletně předělána.
Str. 22: Žíravý útok: Doplněna informace, že neničí implantáty ani talismany.
Str. 22: Neurální útok: Věta doplněna takto: „Pokud mu při hodu padne Smůla, je navíc Omráčen na tolik minut, o kolik přehodil.“

Výcvikový tábor - verze 2.4
Aktualizace kvůli změnám v Systému.
14.5.2023 17:47 - Gediman
Dneska jen malý update.

Zvířata - verze 2.2
Str. 11: Upraven popis Nemocí a Jedů.
Str. 11: Přidána Nemoc z kontaminovaného jídla/vody a Otrava z kontaminovaného jídla/vody (kvůli novince ohledně jídla a pití v části Systém).
Str. 11: Upravena Závažnost některých nemocí, přidán jed květníku.
18.5.2023 19:29 - Gediman
Mám tu návrh na takový zajímavý, never-before-seen experiment.

Multi-systémová mini-kampaň!
(aka „Epic RPG Battles of Historyyyyy!!!!“)


Alien RPG -vs- Aliens vs Predator Void-Mod


O co půjde?
Jak už název napovídá, půjde o krátkou kampaň, kdy se každá session/mise bude hrát v jiném systému. Začneme například Alien RPG, následně AvP Void-Mod, pak zase Alien RPG atd. Kampaň bych viděl max na 5 sessions, přičemž poslední hra bude v systému podle hlasování hráčů (Alien RPG nebo AvP Void-Mod).

Hrálo by se pouze za Koloniální mariňáky (ti jsou hratelní v obou hrách), přičemž před začátkem další mise by se vždy provedla konverze do druhého systému. Predátoři tam nejspíš nebudou, protože v Alien RPG nejsou. Nevím, jak bych je tam vyobrazil - leda, že by byli pouze ve Void-Mod misi.

Bude to zajímavý zážitek – pro vás i pro mě! A bude to též zajímavé srovnání systémů.

Hrálo by se přes Discord, asi teda na serveru Void RPG Trilogy, ideálně o víkendech.

Kdo by do toho šel? Kdo by měl zájem?
Zápletku zatím připravenou nemám, ani způsob, jakým budu konvertovat, ale nemělo by to být nic těžkého. Jen se dotazuji, než se pustím do příprav.


1.6.2023 20:30 - Gediman
Mám tu další zápis ze hry (Void: Science Fiction):

http://www.gediman.cz/do-hlubin-mozku/
13.6.2023 19:23 - Gediman
Hm, nevidím tu na webu nikde vhodné místo, tak to pastnu sem:

Jak asi víte, pořádám multi-systémovou minikampaň - Alien RPG + AvP Void-mod.
Minulé úterý jsme odheráli první misi, která se jela podle Alien RPG.

Takže zde je zápis.
http://www.gediman.cz/osvobozeni-fox-creek/
24.6.2023 16:40 - Gediman
Zápis z druhé mise aliení multi-systémové kampaně - jelo se podle pravidel AvP modu pro Void: Science Fiction.

http://www.gediman.cz/laborator-v-karantene/
9.7.2023 12:37 - Gediman
Třetí díl multi-systémové kampaně (tentokrát opět podle Alien RPG) jsme odehráli už minulý pátek, ale zápis je teprve nyní.

http://www.gediman.cz/zamoreny-dul/
15.7.2023 14:58 - Gediman
Zápis ze čtvrté mise aliení multi-systémové kampaně - opět podle pravidel AvP modu.

http://www.gediman.cz/velky-zatah/
30.7.2023 18:35 - Gediman
Poslední díl multi-systémové kampaně jsme odehráli zas podle Alien RPG. No, bylo to drsné. Ale správně filmově dramatické, od začátku až do konce.

http://www.gediman.cz/tajemny-cil-u-shambleau/
16.9.2023 22:24 - Gediman
Mám tu novou verzi rozšiřující příručky (přizpůsobeno všem třem hrám Void 2.0).

Velkolepé zázraky

Stahujte zde:
http://www.gediman.cz/velkolepe-zazraky-2-0/
1.10.2023 15:12 - Gediman
Mám tu novou verzi příručky o světě:

Svět - verze 2.5
Str. 21: Vesmír je starý přibližně 13,7 miliard let. Informace doplněna i do Fantasy.
Str. 30-32 a 36-38: Přidány ukázkové frakce pro Půlčíky, Gnómy, Trpaslíky, Gobliny, Hobgobliny a Orky a jejich ekvivalenty ve Science Fiction.
Str. 42-44: Pojmenovány nejmocnější frakce Titánů/Zezorů.
Str. 47: Upraveno trvání prvních dvou věků. Nyní je to přibližně 9 miliard a 4 miliardy let.
Str. 52: Přidána historie Stvoření Černého Jinu/Bílého Jangu (resp. Terakotové armády a armády Singularity).
Str. 27 (S a F): Doplněno označení sektoru/regionu, které tam dosud chybělo.
Str. 42 (S): Doplněno označení sektoru, které tam dosud chybělo.
19.11.2023 12:24 - Gediman
Mám tu další zápis ze hry (Void: Fantasy), gamemastera dělal Lord Eliphas:

http://www.gediman.cz/obcanska-valka/
23.11.2023 19:15 - Gediman
Mám tu novou verzi rozšiřující příručky (přizpůsobeno všem třem hrám Void 2.0).

Smrtící divočina

Stahujte zde:
http://www.gediman.cz/smrtici-divocina-2-0/

Oproti původní verzi obsahuje tyto změny:
- Přidán Megaloceros, Qilin, Longma, Hippalektryon, Zajdalen, Shishi, Ahuizotl, Bunyip, Aspidochelon a Garuda.
- Gorgon nahrazen Katoblepasem (má odlišné vlastnosti a je to divoké zvíře).
- Gigantyran přejmenován na Titanorexe.
- Přidána kapitola Nemoci a jedy.


V návaznosti na toto jsem vydal také menší opravy/updaty:

Zvířata
- Void: Science Fiction, str. 8: Tauroinsect přejmenován na Tauroscaraba.

Protivníci
- Str. 9: Roc přejmenován na Rocha.
- Void: Science Fiction, str. 13: Titangrasper: mírně upraven vzhled. Může útočit na osm, resp. dva cíle.
7.1.2024 20:36 - Gediman
Mám tu obvyklé každoroční shrnutí ohledně Voidu, plus plány pro tento rok.

http://www.gediman.cz/plany-pro-rok-2024/

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.065735816955566 secREMOTE_IP: 3.233.242.67