Projekt Void

Void: Sci-Fantasy je česká RPG hra, poprvé vydaná v roce 2012. V roce 2020 vyšla předělaná verze 2.0, která již nese název Void: Science Fantasy.

Kombinuje žánr fantasy a sci-fi, to vše v „grimdark“ hávu temnoty, beznaděje a utrpení, kde hlavní roli hrají nekončící války, intriky a korupce. Hra toho plně využívá a tak nabízí především drsnou akci a boj ve všech jeho rozmanitých formách, kde skutečně jde o život. Pravidla jsou jednoduchá, inspirovaná wargamingem a bez zbytečných komplikací. Gamemaster i hráči mají k dispozici nástroje, které jim dovolují vytvářet nekonvenční kombinace a prožít napínavá a nebezpečná dobrodružství. Koneckonců, pokud hráč svoji postavu řádně nepřipraví na všechny hrozby, smrt ji může dostihnout poměrně rychle. Je tu nepřeberné množství zvláštních schopností, předmětů, zbraní a dopravních prostředků, takže postavu lze dobře přizpůsobit každé taktice, každému protivníkovi.

Void: Science Fantasy má vlastní svět, který je prostorově i časově dosti rozsáhlý a inspirativní. Má mnoho dějových linií, na které lze snadno navázat. Hlavní zápletkou je boj spásného Světla proti korumpující Temnotě. Když byla galaxie zmítána obrovskou válkou mezi stoupenci dvanácti bohů Nebe a dvanácti bohů Pekla, pětadvacátý bůh se rozhodl obětovat svůj život, aby ji ukončil – tím, že přivede zlo tak hrozné, že se proti němu budou muset všichni spojit. Na místě jeho smrti vznikla Trhlina do Prázdnoty, ne-prostoru za hranicemi vesmíru. Z ní začala vyvěrat Temnota, která se brzy zformovala v pětici Temných bohů s jediným posláním – pohltit všechny duše. Válka mezi Nebem a Peklem sice oficiálně skončila, mír mezi galaktickými frakcemi však nenastal. Technologicky pokročilí lidé Černých říší bojují s magicky nadanými lidmi z Bílých říší, zatímco obě skupiny jsou pod útokem lidí Šedých říší, kteří je považují za separatisty. Orkové vedou bleskovou válku proti těžebním klanům trpaslíků, hobgoblini jsou v zákopové válce s průmyslově orientovanými gnómy a goblini provádí své partyzánské akce proti zemědělským půlčíkům. Vznešení elfové fanaticky oddaní Nebi pokračují ve svaté válce proti Temným elfům, kteří jsou slepě věrní Peklu. Lesní elfové, kteří se této války odmítli účastnit, odešli do exilu, kde se však dostali do konfliktu s xenofobními ursary. Felirové a canirové spolu vedou kruté predátorské bitvy o suroviny a teritorium. Mocní Titáni – trollové, zlobři a obři – se snaží vybudovat velké říše na troskách impéria svých dávných pánů, při tom však musí bojovat o cenné otroky. Mezitím armády Temné ruky pomalu postupují a dobývají jeden planetární systém za druhým. Zdá se, že vyhasnutí veškerého Světla se neodvratně blíží.

Přehled toho, co zatím vyšlo:



Základní kniha
Základní kniha pravidel. Dovoluje hrát za žoldnéře – nájemné bojovníky.
Verze 2.0 je rozdělena na jednotlivé kapitoly:
- Systém
- Tvorba postavy
- Dovednosti a vybavení
- Zápasník
- Střelec
- Technik
- Lékař
- Kouzelník
- Kněz
- Infiltrátor
- Víra a korupce
- Mise
- Zbraně
- Implantáty a talismany
- Zvířata
- Protivníci
- Dopravní prostředky
- Svět

Výcvikový tábor
"Demoverze" hry, která na pouhých třiceti stránkách obsahuje ta nejzákladnější pravidla. Ke stažení ZDE

Triskelion
Příručka pro hry Trilogie Void, která se zabývá Triskelionem. Ke stažení ZDE

Hrdinové říší 2.0
Příručka přinášející pravidla pro hraní dalších kariér (mimo žoldnéře a plenitele) a také vůdců organizací i vládců říší, což je užitečné především tehdy, když postavy získají mnoho bodů zkušeností a velké bohatství. Kromě toho obsahuje pravidla pro tvorbu základny. Ke stažení ZDE

Arzenál zkázy 2.0
Příručka zaměřující se na další vybavení, brnění, zbraně, implantáty a talismany. Ke stažení ZDE

Temná ruka 2.0
Příručka pojednávající o silách Temnoty. Dovoluje hrát za plenitele, „temnou“ obdobu žoldnéřů. Jsou to krvelačné bandy upírů, vlkodlaků, nemrtvých, mutantů a zatemnělých, jejichž úkolem je získávat duše smrtelníků pro Temné bohy. Ke stažení ZDE

Nespoutaná magie 2.0
Příručka zaměřující se na další kouzla resp. psi-síly. Ke stažení ZDE

Velkolepé zázraky 2.0
Příručka zaměřující se na další rituály resp. seance. Ke stažení ZDE

Smrtící divočina 2.0
Příručka obsahující nová zvířata a rostliny. Je tu také uvedeno vybavení, které je možné zvířatům přikoupit a zvýšit tak jejich efektivnost v boji. Ke stažení ZDE

Grimdark karty 2.0
Grimdark karty jsou herní pomůcka, která zajišťuje, že hra bude mít atmosféru v grimdark stylu. Ačkoliv jsou primárně navrženy pro hry trilogie Void, je možné je použít v kterémkoliv jiném stolním RPG. Ke stažení ZDE


Příručky dosud ve staré verzi:

Apokalypsa
Příručka týkající se přírodních katastrof, zbraní hromadného ničení, mocných kouzel a rituálů. Nabízí mnoho možností totální destrukce a zkázy, které gamemaster může použít jako pozadí zápletky a hráči jako „eso v rukávu“ proti těm nejmocnějším protivníkům. Ke stažení ZDE

Ocelové bestie
Příručka zaměřená na bojové dopravní prostředky, jejich modifikace a přídavné vybavení. Obsahuje Lodní deník, ve kterém si hráči mohou udržovat přehled o svém námořním, oblačném či vesmírném plavidle. Ke stažení ZDE

Zuřící bohové
Příručka o astrálních služebnících bohů - dovoluje za ně hrát již od začátku. Kromě toho se zabývá vírou smrtelníků a obsahuje také vzácné vybavení pro křižáky. Ke stažení ZDE

Nelítostné armády
Příručka obsahuje pravidla pro boj oddílů i pro velké bitvy armád a flotil. Jsou tu popsáni také noví bojovníci majoritních ras. Ke stažení ZDE

Kolébka života
Příručka obsahující pouze popisy nejvýznamnějších a nejzajímavějších míst galaxie. Spolu s ní je k dispozici také galaktická mapa. Ke stažení ZDE

Šedé stíny
Soubor předpřipravených misí, který je vhodný pro začínající Gamemastery. Ke stažení ZDE
Napsal: Gediman
10.11.2009 11:53 - Gediman
Vteřiny a míň?

1. akce, zvedám ruku
2. akce, natahuju ruku pro batoh
3. akce, sundavám batoh
4. akce, stále sundavám batoh
5. akce, stále sundavám batoh
6. akce, sahám pro zip
7. akce, otevírám zip
8. akce, otevírám zip
9. akce, zip se zasekl, pokouším se to napravit.
10-12. akce, konečně, batoh otevřen.

:)
10.11.2009 11:54 - noir
"myslím si, že jsi udělal systém, který už nelze zhoršit"
- i ty optimisto :o)
10.11.2009 11:57 - Nachtrose
Gediman: Zkousel jsis to vubec, kdyz se tolik ohanis realitou? Sundat se zad batoh a pripadne ho otevrit ne otazka nekolika malo vterin, kdyz spechas, kdyz nespechas nema vyznam to resit na akce. A prosim, rekni mi, kolik ze druhu armadnich batohu ma zipy?
10.11.2009 11:58 - sirien
Gedi: Jestli to je narážka na Exalted... tak to PŘESNĚ takhle nevypadá. A mimochodem, když se zmínim o systému který ten Tvůj převyšuje asi tak, jako Everest převyšuje Mariánskej příkop (a to sem ještě pesimista) a Ty reaguješ takhle stupidně místo toho, aby sis o tom aspoň něco dohledal... Ty si fakt dokonale ztracenej případ, to fakt neni možný. Zajímalo by mě, kolik že Ti to je, máme tu mezi sebou mladší teenagery co jsou do jednoho game designově uvědomnělejší, než Ty
10.11.2009 12:01 - Gediman
1. Void se bude zaměřovat na boje, takže ano, je to spíš taktické bojové RPG. Ačkoliv záleží na přístupu konkrétního GMa. Já osobně preferuji spíš boj :)

2. O 2. edici WRZ nemluvím.

3. že jsem začal akce počítat na minuty, to sis vycucal z prstu. Minuta je minimální jednotka pro mimobojové aktivity. V boji se čas přepne na akce/kola.

4. To, že Warzone neznáš, neznamená, že se u nás neujala. Ujala a velmi. Někteří fandové ji hrají dodnes.
10.11.2009 12:02 - Colombo
Tři fandové? Nebo snad čtyři?
10.11.2009 12:03 - Bouchi
Gediman píše:
Ujala a velmi. Někteří fandové ji hrají dodnes.
Nekteri fandove hraji dodnes Stin mece.
10.11.2009 12:04 - Alnag
Bouchi píše:
Nekteri fandove hraji dodnes Stin mece.


A někteří fandové hrají dodnes Dračí doupě. ;-)
10.11.2009 12:04 - sirien
Gediman píše:
1. Void se bude zaměřovat na boje, takže ano, je to spíš taktické bojové RPG. Ačkoliv záleží na přístupu konkrétního GMa. Já osobně preferuji spíš boj :)

ne, nebude, protože jeho souboják je děsná ******, to se jinak snad ani říct nedá.

Gediman píše:
3. že jsem začal akce počítat na minuty, to sis vycucal z prstu. Minuta je minimální jednotka pro mimobojové aktivity. V boji se čas přepne na akce/kola.

nulové zkušenosti s game designem... opět...

Gediman píše:
4. To, že Warzone neznáš, neznamená, že se u nás neujala. Ujala a velmi. Někteří fandové ji hrají dodnes.

očividně máš dost zmutovanou představu o pojmu "ujmout se".
10.11.2009 12:07 - Bouchi
Alnag: Ja uvadel vec, ktera uz se neprodava.
10.11.2009 12:16 - Dracain
sirien píše:
máme tu mezi sebou mladší teenagery co jsou do jednoho game designově uvědomnělejší, než Ty


- HeH, to je zajímavý, že jsi nám to neřekl v naší diskusi...
10.11.2009 12:47 - Merlin
Gediman píše:
To, že Warzone neznáš, neznamená, že se u nás neujala. Ujala a velmi. Někteří fandové ji hrají dodnes.


a odkdy ty určuješ co znám nebo neznám? Ejhle tu polednice, hrával jsem ji (takže myslím, že ji znám). Hrálo ji nás tady dost...můžu to spočítat. 2* imperium, 1* capitol, 1* bratrstvo, 1* mišima, 1* kybertronic, 2* černá legie, 2* bauhaus....dokonce se mazi námi pohybují desítky figurek...dokonce jsem byl i na turnaji..a ejhle tu polednice podruhé...nehraje to nikdo...:)
10.11.2009 12:52 - Blaine
(rad bych dodal, ze ja jsem si kdysi davno pripravoval Bauhausaky na jednu z poslednich Jihlavskych bran)
10.11.2009 12:56 - Jerson
Bouchi, díky ... pár dní (nebo týdnů) nad tím budu hloubat, než mi dojde, v čem vězí myšlenka.
sirien píše:
Zajímalo by mě, kolik že Ti to je, máme tu mezi sebou mladší teenagery co jsou do jednoho game designově uvědomnělejší, než Ty

(tichým hlasem a stranou) "Ehm Siriene, je tu jeden zhruba stejně uvědomělý jako Gediman..."

Gediman píše:
3. že jsem začal akce počítat na minuty, to sis vycucal z prstu. Minuta je minimální jednotka pro mimobojové aktivity. V boji se čas přepne na akce/kola.

Ne, narážel jsem na tohle:
Gediman píše:
Upravím to - vymažu i to přibližné určení vteřin, protože to zdejší lid mate (a co teprv začátečníky, že ano). Ve Voidu se jede minimálně na minuty (v boji na akce/kola), vteřiny nikoho nezajímají.

Jestliže neurčíš, jak dlouho trvají akce, ale přitom jiné činnosti počítáš na minuty, vyvstává v určitých situacích otázka, jak dlouho trvá jedna akce. Já bych to třeba potřeobal vědět, abych si představil, jak dlouho musím střelbou krýt kamarády, zatímco oni přebíjí - když má každý jiný počet akcí za kolo.

Gediman píše:
2. O 2. edici WRZ nemluvím.

A o jaké? Třetí edici, která u nás vyšla a pak se prakticky nedala sehnat, protože její dovoz byl postupně omezován? Já Warzonu hrál a poté jsem si chtěl alespoň kupovat hezké figurky, ale nebyla. A to tvé "ujala" je velmi nadsazený termín - to je asi jako když se ujmou tři rajčata v kukuřičném poli.
10.11.2009 13:03 - Gediman
Píše:
jak dlouho musím střelbou krýt kamarády, zatímco oni přebíjí - když má každý jiný počet akcí za kolo.

Přečti si pravidlo pro Krycí palbu a poznáš :)

Píše:
A o jaké?

Ne, ani o té třetí, tzn. o té jediné, která zbývá - totiž ta první.
10.11.2009 13:08 - noir
Gedimane, proč nereaguješ na jasně položené otázky, kde by ti odpověď zabrala tak 20 vteřin?
10.11.2009 13:08 - Merlin
Gediman: ty bys potřeboval kurz komunikace...ty prostě neumíš odpovídat na otázky...bud jsi natolik sebestředně arogantní, nebo prostě jen nemáš odpovědi
10.11.2009 13:09 - Merlin
heh..noire, ty vtěrko
10.11.2009 13:13 - Gediman
Nevím sice kde jste vy, ale já jsem v práci, tzn. nemohu se soustředit jen na tuhle plodnou diskuzi. Proto se omlouvám, pokud jsem někde nějakou otázku přehlíd. Kde je nějaká otázka, na kterou jsem teď neodpovědě?
10.11.2009 13:15 - Nachtrose
Gediman: od zacatku diskuze do konce.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Gediman

Gediman.cz - domovská stránka mého osobního projektu stolního RPG, plus recenze na další RPG, které mě osobně zaujaly. Dále zde naleznete popisy materiálů k wargame Warhammer 40.000, články o popkulturních fenoménech a také můj audioblog.více
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11741089820862 secREMOTE_IP: 18.191.132.194