Projekt Void

Void: Sci-Fantasy je česká RPG hra, poprvé vydaná v roce 2012. V roce 2020 vyšla předělaná verze 2.0, která již nese název Void: Science Fantasy.

Kombinuje žánr fantasy a sci-fi, to vše v „grimdark“ hávu temnoty, beznaděje a utrpení, kde hlavní roli hrají nekončící války, intriky a korupce. Hra toho plně využívá a tak nabízí především drsnou akci a boj ve všech jeho rozmanitých formách, kde skutečně jde o život. Pravidla jsou jednoduchá, inspirovaná wargamingem a bez zbytečných komplikací. Gamemaster i hráči mají k dispozici nástroje, které jim dovolují vytvářet nekonvenční kombinace a prožít napínavá a nebezpečná dobrodružství. Koneckonců, pokud hráč svoji postavu řádně nepřipraví na všechny hrozby, smrt ji může dostihnout poměrně rychle. Je tu nepřeberné množství zvláštních schopností, předmětů, zbraní a dopravních prostředků, takže postavu lze dobře přizpůsobit každé taktice, každému protivníkovi.

Void: Science Fantasy má vlastní svět, který je prostorově i časově dosti rozsáhlý a inspirativní. Má mnoho dějových linií, na které lze snadno navázat. Hlavní zápletkou je boj spásného Světla proti korumpující Temnotě. Když byla galaxie zmítána obrovskou válkou mezi stoupenci dvanácti bohů Nebe a dvanácti bohů Pekla, pětadvacátý bůh se rozhodl obětovat svůj život, aby ji ukončil – tím, že přivede zlo tak hrozné, že se proti němu budou muset všichni spojit. Na místě jeho smrti vznikla Trhlina do Prázdnoty, ne-prostoru za hranicemi vesmíru. Z ní začala vyvěrat Temnota, která se brzy zformovala v pětici Temných bohů s jediným posláním – pohltit všechny duše. Válka mezi Nebem a Peklem sice oficiálně skončila, mír mezi galaktickými frakcemi však nenastal. Technologicky pokročilí lidé Černých říší bojují s magicky nadanými lidmi z Bílých říší, zatímco obě skupiny jsou pod útokem lidí Šedých říší, kteří je považují za separatisty. Orkové vedou bleskovou válku proti těžebním klanům trpaslíků, hobgoblini jsou v zákopové válce s průmyslově orientovanými gnómy a goblini provádí své partyzánské akce proti zemědělským půlčíkům. Vznešení elfové fanaticky oddaní Nebi pokračují ve svaté válce proti Temným elfům, kteří jsou slepě věrní Peklu. Lesní elfové, kteří se této války odmítli účastnit, odešli do exilu, kde se však dostali do konfliktu s xenofobními ursary. Felirové a canirové spolu vedou kruté predátorské bitvy o suroviny a teritorium. Mocní Titáni – trollové, zlobři a obři – se snaží vybudovat velké říše na troskách impéria svých dávných pánů, při tom však musí bojovat o cenné otroky. Mezitím armády Temné ruky pomalu postupují a dobývají jeden planetární systém za druhým. Zdá se, že vyhasnutí veškerého Světla se neodvratně blíží.

Přehled toho, co zatím vyšlo:



Základní kniha
Základní kniha pravidel. Dovoluje hrát za žoldnéře – nájemné bojovníky.
Verze 2.0 je rozdělena na jednotlivé kapitoly:
- Systém
- Tvorba postavy
- Dovednosti a vybavení
- Zápasník
- Střelec
- Technik
- Lékař
- Kouzelník
- Kněz
- Infiltrátor
- Víra a korupce
- Mise
- Zbraně
- Implantáty a talismany
- Zvířata
- Protivníci
- Dopravní prostředky
- Svět

Výcvikový tábor
"Demoverze" hry, která na pouhých třiceti stránkách obsahuje ta nejzákladnější pravidla. Ke stažení ZDE

Triskelion
Příručka pro hry Trilogie Void, která se zabývá Triskelionem. Ke stažení ZDE

Hrdinové říší 2.0
Příručka přinášející pravidla pro hraní dalších kariér (mimo žoldnéře a plenitele) a také vůdců organizací i vládců říší, což je užitečné především tehdy, když postavy získají mnoho bodů zkušeností a velké bohatství. Kromě toho obsahuje pravidla pro tvorbu základny. Ke stažení ZDE

Arzenál zkázy 2.0
Příručka zaměřující se na další vybavení, brnění, zbraně, implantáty a talismany. Ke stažení ZDE

Temná ruka 2.0
Příručka pojednávající o silách Temnoty. Dovoluje hrát za plenitele, „temnou“ obdobu žoldnéřů. Jsou to krvelačné bandy upírů, vlkodlaků, nemrtvých, mutantů a zatemnělých, jejichž úkolem je získávat duše smrtelníků pro Temné bohy. Ke stažení ZDE

Nespoutaná magie 2.0
Příručka zaměřující se na další kouzla resp. psi-síly. Ke stažení ZDE

Velkolepé zázraky 2.0
Příručka zaměřující se na další rituály resp. seance. Ke stažení ZDE

Smrtící divočina 2.0
Příručka obsahující nová zvířata a rostliny. Je tu také uvedeno vybavení, které je možné zvířatům přikoupit a zvýšit tak jejich efektivnost v boji. Ke stažení ZDE

Grimdark karty 2.0
Grimdark karty jsou herní pomůcka, která zajišťuje, že hra bude mít atmosféru v grimdark stylu. Ačkoliv jsou primárně navrženy pro hry trilogie Void, je možné je použít v kterémkoliv jiném stolním RPG. Ke stažení ZDE


Příručky dosud ve staré verzi:

Apokalypsa
Příručka týkající se přírodních katastrof, zbraní hromadného ničení, mocných kouzel a rituálů. Nabízí mnoho možností totální destrukce a zkázy, které gamemaster může použít jako pozadí zápletky a hráči jako „eso v rukávu“ proti těm nejmocnějším protivníkům. Ke stažení ZDE

Ocelové bestie
Příručka zaměřená na bojové dopravní prostředky, jejich modifikace a přídavné vybavení. Obsahuje Lodní deník, ve kterém si hráči mohou udržovat přehled o svém námořním, oblačném či vesmírném plavidle. Ke stažení ZDE

Zuřící bohové
Příručka o astrálních služebnících bohů - dovoluje za ně hrát již od začátku. Kromě toho se zabývá vírou smrtelníků a obsahuje také vzácné vybavení pro křižáky. Ke stažení ZDE

Nelítostné armády
Příručka obsahuje pravidla pro boj oddílů i pro velké bitvy armád a flotil. Jsou tu popsáni také noví bojovníci majoritních ras. Ke stažení ZDE

Kolébka života
Příručka obsahující pouze popisy nejvýznamnějších a nejzajímavějších míst galaxie. Spolu s ní je k dispozici také galaktická mapa. Ke stažení ZDE

Šedé stíny
Soubor předpřipravených misí, který je vhodný pro začínající Gamemastery. Ke stažení ZDE
Napsal: Gediman
10.11.2009 13:42 - Bouchi
Gediman: navazu na Jersona a budu citovat z tvych aktualnich pravidel.
Void píše:
Krycí palba v boji: V boji funguje stejne jako mimo boj, zabírá jednu akci.

Void píše:
Pokud munice došla (ci je jí v zásobníku málo), postava ji muže jako jednu akci doplnit.

Jestlize ma kazdy jiny pocet akci za kolo a tedy akce patrne trvaji ruzne dlouho, jak strelec pozna, kolik akci kryci palby musi spotrebovat na jednu kamaradovu akci prebijeni? Na to se IMHO Jerson pta.
10.11.2009 13:44 - Merlin
Gediman: například já ti v průběhu téhle diskuze napsal minimálně deset otázek...dostale jsem na ně odpověď? a myslím tím jinou než "já si myslím něco jinýho" "Je" "není"...
10.11.2009 13:55 - Gediman
Píše:
Jestlize ma kazdy jiny pocet akci za kolo a tedy akce patrne trvaji ruzne dlouho, jak strelec pozna, kolik akci kryci palby musi spotrebovat na jednu kamaradovu akci prebijeni? Na to se IMHO Jerson pta.


Pokud je krycí palba úspěšná (povedl se hod proti RC), nepřítel je donucen zůstat v krytu a nevylézat, až do konce kola. Krycí palba je vždy jedna akce.
10.11.2009 13:58 - Bouchi
A brani mi neco pouzit ji v dalsi akci znovu (abych donutil ke stazeni se do krytu i ty, proti kterym prvni akce neuspela), ponevadz kamarad jeste nema nabito?

Neboli jinak: Chci kvuli co nejvetsi ucinnosti poskytovat kryci palbu po celou dobu kamaradova nabijeni. Kolik akci na to musim spotrebovat?
10.11.2009 13:58 - noir
Gediman: Rozumím tedy správně tomu, že pálíš plně automaticky a stejný počet výstřelů ti trvá pokaždé jinou dobu? používáš-li krycí palbu v boji, pak trvá kolo, pokud mimo něj, pak minutu. Logika se někam ukryla?

Jak vysvětlíš postavám, že jedna z nich stihla za kolo uběhnout 840 metrů, zatímco druhá za stejnou dobu 6? Když se tě zeptá, jak dlouho jí těch 6 metrů metrů trvalo, co jí řekneš?
10.11.2009 14:09 - Merlin
noir: asi tak jako vyvětlí to, že čím rychleji běžíš, tím větší zranění způsobíš v boji nablízko
10.11.2009 14:17 - kin
Merlin píše:
noir: asi tak jako vyvětlí to, že čím rychleji běžíš, tím větší zranění způsobíš v boji nablízko


No, on když do tebe někdo nabourá rychlostí 840 metrů za 10 vteřin až minutu (prostě kolo, aby jsme to nekomplikovali, že?) tak to asi zabolí...
10.11.2009 14:19 - Jerson
Bouchi má skvělou schopnost dohledávat přesné citace a tohle ne ještě přesnější než bych napsal já, velmi děkuji.
Ano, přesně na tohle jsem se ptal.

Gedimane, takže jinak - mám dva střelce. Jeden střílí krycí palbu, durhý je v záloze. Někteří protivníci zalezou v první akci, další ve druhé, třetí ... prostě střílí tak dlouho, dokud mu nedojdou náboje nebo dokud všichni nezalezou. (GM se zatím uháže kvůli testu na protivníkovu Will snížené o ničivost - jednou doufám, že ničivost je konstanta. A nedej bože, že by krycí palbu dělali dva střelci, každý s jinou zbraní)

Jamile jednomu dojdou náboje, tak nastoupí druhý a první přebije - a tak dál. Když by pálili oba najednou, je slušná šance, že protivník zaleze, nějaký elf s mnoha akcemi a vysokou rychlostí k nim doběhe (kolik že to uběhne za kolo?) a protože se musí krýt do konce kola, tak ti dva přestanou střílet a elf je co, pobije?

Při použití na skupinu to bude ještě drsnější, půlka nepřítel dá krycí palbu, druhá se přiblíží ... jo, už to vypadá jako realita, jenže v té měli obránci přeci jen šanci něco dělat.
10.11.2009 14:19 - Gediman
Nechápete to :) Krycí palba trvá jednu akci, nikoliv jedno kolo. Tady je, přiznávám, realističnost trochu potlačena. Zatímco ve skutečnosti je třeba nutné střílet krycí palbou neustále, tady na to stačí jen jedna akce. Příklad:
Střelec má tři akce. může jako jednu akci zafixovat pušku na dvojnožku, jako druhou poskytnout krycí palbu a jako třetí "odfixovat".

Za jednu akci pohybu postava uběhne tolik metrů, kolik je její Agility. Tzn. rychlejší toho uběhne prostě víc. Což je logické. Kolik ji to trvalo, není v boji, opakuji, podstatné. Resp. nedokážu si představit situaci, kdy by to podstatné bylo.
10.11.2009 14:24 - Jerson
Gedimane, viz můj příklad výše. Zopakovat krycí palbu je mechanicky výhodné kvůli uzemnění více protivníků. Odfixovat - to myslíš že jako zalehneš a pak zase vstaneš či jak?
Gediman píše:
Resp. nedokážu si představit situaci, kdy by to podstatné bylo.

"Nepřátelé sjou 50 metrů daleko, stihnu k nim přeběhnout rychleji, než oni přebijí?"
nebo "Já mám pistoli za pasem a on nůž, je na pět metrů. Stihnu jí vytáhnout, odjistit a třikrát vystřleit, než se on ke mě dostane tak blízko (i setrvačností), aby na mě zaútočil?"

A než řekneš, že to druhé není podstatné, tak si to dobře rozmysli.
10.11.2009 14:24 - Gediman
Píše:
nedej bože, že by krycí palbu dělali dva střelci, každý s jinou zbraní)

- což už z podstaty tahového systému a pravidla nejde.

Píše:
protože se musí krýt do konce kola, tak ti dva přestanou střílet a elf je co, pobije?

- ano, musí se krýt, zůstav v krytu. Jakmile se k nim přiblíží někdo na close combat, je přímo u nich a oni na něj mohou reagovat - také close combatem. Protože pravidlo říká, že když jsi v zákopu a do zákopu za tebou skočí chlápek s bajonetem, je ti zákop zrovna na nic.
10.11.2009 14:26 - Gediman
Píše:
Já mám pistoli za pasem a on nůž, je na pět metrů. Stihnu jí vytáhnout, odjistit a třikrát vystřleit, než se on ke mě dostane tak blízko (i setrvačností), aby na mě zaútočil?"


Záleží na tom, kdo je zrovna na tahu a kdo má víc akcí (= rychlejší reflexy). Takže nemůžu jednoznačně odpovědět. Ale v zásadě to možné je.
10.11.2009 14:34 - Jerson
Tak dobře, ten elf bude mít dvě UZI a pokropí je, aby na cloce combat nedošlo. To může?
A proč nemůžou dva střelci použít krycí palbu?
Gediman píše:
Záleží na tom, kdo je zrovna na tahu a kdo má víc akcí (= rychlejší reflexy). Takže nemůžu jednoznačně odpovědět. Ale v zásadě to možné je.

To byla protinámitka na tvrzení, že rychlost není důležitá. Když se psotavím na 50 metrů, ale on má iniciativu a stihne ke mě doběhnout, tak tu pistoli ani nevytáhnu? A naopak když stojí metr u mě, ale iniciativu mám já, tak mi stačí dvě akce, abych ji vytáhl a vystřelil, a on si s nožem ani neškrtne?
10.11.2009 14:35 - noir
Gediman: Dva střelci nemohou používat současně krycí palbu? Proč? Jak to vysvětlíš hráčům? Mj. neodpověděls mi ani na jedinou otázku. Zkusím to ještě jednou:
1/používáš-li krycí palbu v boji, pak trvá akci (až 1/9 kola, pokud mimo něj, pak minutu). Jak je to fyzicky možné?
2/Jak vysvětlíš postavám, že jedna z nich stihla za kolo uběhnout 840 metrů, zatímco druhá za stejnou dobu 6? Když se tě zeptá, jak dlouho jí těch 6 metrů metrů trvalo, co jí řekneš?
3/Nezdá se ti, že když postava s devíti akcemi použije nejdřív jednou akcí krycí palbu a pak dojde k nepřátelům, kteří se nesmí zvednout a pohodově je postřílí (a oni nemohou nic dělat), je to trošku psycho a nesmyslné?
10.11.2009 14:47 - Gediman
1/používáš-li krycí palbu v boji, pak trvá akci (až 1/9 kola, pokud mimo něj,
pak minutu). Jak je to fyzicky možné?

Kde píšu, že trvá jednu minutu? Trvá přibližně stejně tolik, kolik v akci.

2/Jak vysvětlíš postavám, že jedna z nich stihla za kolo uběhnout 840 metrů, zatímco druhá za stejnou dobu 6? Když se tě zeptá, jak dlouho jí těch 6 metrů metrů trvalo, co jí řekneš?

Pak to zřejmě znamená, že neběžela celou dobu, resp. nechápu, jak by mohlo dojít k takové situaci, že jedna postava uběhně 840 metrů a druhá jen 6.

3/Nezdá se ti, že když postava s devíti akcemi použije nejdřív jednou akcí krycí palbu a pak dojde k nepřátelům, kteří se nesmí zvednout a pohodově je postřílí (a oni nemohou nic dělat), je to trošku psycho a nesmyslné?

Říkal jsem, že realita je v tomto případě mírně potlačena. Na druhou stranu to ovšem není tak úplně nepředstavitelné. Mimochodem, pohodově je nepostřílí, protože ktytý nepřítel má bonus na Armor.
10.11.2009 14:58 - noir
1/ Gedimane, neštvi mě. Před asi 10 příspěvky jsi napsal, že nejkratší čas pro činnost mimo boj je jedna minuta. Pokud ani ta nesmyslná pravidla neznáš, tak asi nemá smysl dál diskutovat.

2/Jak by se to asi mohlo stát, hm, opravdu mě teda nic nenapadá. Co třeba elf s agility 90 vs. trpaslík s agility 6? Elf má devět akcí, během každé ujde 90 metrů. "Postava se behem jedné akce pohne o tolik metru, kolik je její Agility." Pohne se tedy o 810 metrů. zato nebohý trpaslík jen o 6 metrů. To ti při vytváření "pravidel" opravdu nepadnou do očí ani tyhle naprosto jasné věci?

3/ Koho zajímá realita? Mě zajímá, jestli je to zábavné - a to fakt není. A bonus k Armoru mají na rovině bez zákopů jaký? Nulový, že?

4/ Co ten Glock, co jich elf vystřílí za kolo 9 zásobníků poloautomaticky? Devět akcí krycí palba, když mu někdo podává nabité zbraně. To opravdu stihne za čas, který nám odmítáš prozradit, zmáčnout spoušť 270 krát? A co když používá na krycí palbu kanon, to opravdu zalehnou všichni v dosahu dvou kilometrů?
10.11.2009 14:59 - Jerson
Mírně potlačená realita. Asi si to budu muset najít na Wikině.

Když už uběhnu třeba 40 metrů k bandě otrapů, kteří se díky mým kamarádům kryjou za autem, a já se objevím deset metrů od nich, šikmo za nimi, takže auto není mezi námi - jak to, že mají bonus k Armoru. A i kdyby ho měli, co to tedy přesně znamená "jsou nuceni krýt se"?
10.11.2009 15:21 - Gediman
nejkratší čas pro činnost mimo boj je jedna minuta - v pravidlech, tzn. nenajdeš pravidlo, které zmiňuje vteřiny. Minimálně minuty. Pokud narazíš na např. krycí palbu, čas u ní uveden není, protože trvá méně než minutu.

Agility 90 vs Agility 6, to by bylo jako porovnávat Flashe s chlápkem se zpřelámanýma nohama. :) Ne, teď vážně. Vysvětlení nízkých hodnot při vytváření postavy plánuji, budou mít vliv na popis vzhledu a tak podobně. Nicméně, nezapomeňte, že hráč může rozložení výsledků mezi atributy sám určit, ačkoliv je fakt, že jejich výše je náhodná. Jeden nejnižší výsledek může (musí) vyřadit. Teď je jen otázka, jak moc bude mít při nahazování postavy smůlu, že mu napadá tolik tak nízkých čísel, že je nebude moci nijak rozumně rozdělit.

Na další otázky odpovím zřejmě až budu doma...
10.11.2009 15:26 - noir
Gediman: Takže jak dlouho trvá krycí palba mimo boj? Za jak dlouho vyprázdním poloautomaticky zásobník se 30 náboji mimo boj?

Ano, se srovnáním Flashe a chcípáka souhlasím. Jen jsi nějak zapomněl napsat, že od 1. úrovně se budou hrát superhrdinové. Měla to být taktická scifantasy hra, ne superhero - na tu máme zase jiné hry, že?
10.11.2009 15:27 - Blaine
Gediman: Stejne jako predtim jsem psal, znovu opakuji: Neni mozne premyslet o tom, jak pravdepodobne je, ze takovahle extremni situace muze a nemuze nastat, ale o tom, ze VUBEC muze nastat. Neco podobneho proste nesmi nastat. Tecka. A tomu musis zabranit. Je jedno, ze je to sance jedna ku deseti milionum nebo i vic. To ze je ta moznost uz je samo o sobe chybou.
Ano, je pravda, ze ve vetsine pripadu se bude rychlost, kterou postavy ujdou pohybovat v nejake stredni hodnote. Ale jde o to mensinu pripadu. Protoze, kdyz to nastane, tak je to spatne.
P.S.: mluvim o tech rozdilech ve statech. V tomto pripade v Agility.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Gediman

Gediman.cz - domovská stránka mého osobního projektu stolního RPG, plus recenze na další RPG, které mě osobně zaujaly. Dále zde naleznete popisy materiálů k wargame Warhammer 40.000, články o popkulturních fenoménech a také můj audioblog.více
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.12701296806335 secREMOTE_IP: 18.191.132.194