Projekt Void

Void: Sci-Fantasy je česká RPG hra, poprvé vydaná v roce 2012. V roce 2020 vyšla předělaná verze 2.0, která již nese název Void: Science Fantasy.

Kombinuje žánr fantasy a sci-fi, to vše v „grimdark“ hávu temnoty, beznaděje a utrpení, kde hlavní roli hrají nekončící války, intriky a korupce. Hra toho plně využívá a tak nabízí především drsnou akci a boj ve všech jeho rozmanitých formách, kde skutečně jde o život. Pravidla jsou jednoduchá, inspirovaná wargamingem a bez zbytečných komplikací. Gamemaster i hráči mají k dispozici nástroje, které jim dovolují vytvářet nekonvenční kombinace a prožít napínavá a nebezpečná dobrodružství. Koneckonců, pokud hráč svoji postavu řádně nepřipraví na všechny hrozby, smrt ji může dostihnout poměrně rychle. Je tu nepřeberné množství zvláštních schopností, předmětů, zbraní a dopravních prostředků, takže postavu lze dobře přizpůsobit každé taktice, každému protivníkovi.

Void: Science Fantasy má vlastní svět, který je prostorově i časově dosti rozsáhlý a inspirativní. Má mnoho dějových linií, na které lze snadno navázat. Hlavní zápletkou je boj spásného Světla proti korumpující Temnotě. Když byla galaxie zmítána obrovskou válkou mezi stoupenci dvanácti bohů Nebe a dvanácti bohů Pekla, pětadvacátý bůh se rozhodl obětovat svůj život, aby ji ukončil – tím, že přivede zlo tak hrozné, že se proti němu budou muset všichni spojit. Na místě jeho smrti vznikla Trhlina do Prázdnoty, ne-prostoru za hranicemi vesmíru. Z ní začala vyvěrat Temnota, která se brzy zformovala v pětici Temných bohů s jediným posláním – pohltit všechny duše. Válka mezi Nebem a Peklem sice oficiálně skončila, mír mezi galaktickými frakcemi však nenastal. Technologicky pokročilí lidé Černých říší bojují s magicky nadanými lidmi z Bílých říší, zatímco obě skupiny jsou pod útokem lidí Šedých říší, kteří je považují za separatisty. Orkové vedou bleskovou válku proti těžebním klanům trpaslíků, hobgoblini jsou v zákopové válce s průmyslově orientovanými gnómy a goblini provádí své partyzánské akce proti zemědělským půlčíkům. Vznešení elfové fanaticky oddaní Nebi pokračují ve svaté válce proti Temným elfům, kteří jsou slepě věrní Peklu. Lesní elfové, kteří se této války odmítli účastnit, odešli do exilu, kde se však dostali do konfliktu s xenofobními ursary. Felirové a canirové spolu vedou kruté predátorské bitvy o suroviny a teritorium. Mocní Titáni – trollové, zlobři a obři – se snaží vybudovat velké říše na troskách impéria svých dávných pánů, při tom však musí bojovat o cenné otroky. Mezitím armády Temné ruky pomalu postupují a dobývají jeden planetární systém za druhým. Zdá se, že vyhasnutí veškerého Světla se neodvratně blíží.

Přehled toho, co zatím vyšlo:



Základní kniha
Základní kniha pravidel. Dovoluje hrát za žoldnéře – nájemné bojovníky.
Verze 2.0 je rozdělena na jednotlivé kapitoly:
- Systém
- Tvorba postavy
- Dovednosti a vybavení
- Zápasník
- Střelec
- Technik
- Lékař
- Kouzelník
- Kněz
- Infiltrátor
- Víra a korupce
- Mise
- Zbraně
- Implantáty a talismany
- Zvířata
- Protivníci
- Dopravní prostředky
- Svět

Výcvikový tábor
"Demoverze" hry, která na pouhých třiceti stránkách obsahuje ta nejzákladnější pravidla. Ke stažení ZDE

Triskelion
Příručka pro hry Trilogie Void, která se zabývá Triskelionem. Ke stažení ZDE

Hrdinové říší 2.0
Příručka přinášející pravidla pro hraní dalších kariér (mimo žoldnéře a plenitele) a také vůdců organizací i vládců říší, což je užitečné především tehdy, když postavy získají mnoho bodů zkušeností a velké bohatství. Kromě toho obsahuje pravidla pro tvorbu základny. Ke stažení ZDE

Arzenál zkázy 2.0
Příručka zaměřující se na další vybavení, brnění, zbraně, implantáty a talismany. Ke stažení ZDE

Temná ruka 2.0
Příručka pojednávající o silách Temnoty. Dovoluje hrát za plenitele, „temnou“ obdobu žoldnéřů. Jsou to krvelačné bandy upírů, vlkodlaků, nemrtvých, mutantů a zatemnělých, jejichž úkolem je získávat duše smrtelníků pro Temné bohy. Ke stažení ZDE

Nespoutaná magie 2.0
Příručka zaměřující se na další kouzla resp. psi-síly. Ke stažení ZDE

Velkolepé zázraky 2.0
Příručka zaměřující se na další rituály resp. seance. Ke stažení ZDE

Smrtící divočina 2.0
Příručka obsahující nová zvířata a rostliny. Je tu také uvedeno vybavení, které je možné zvířatům přikoupit a zvýšit tak jejich efektivnost v boji. Ke stažení ZDE

Grimdark karty 2.0
Grimdark karty jsou herní pomůcka, která zajišťuje, že hra bude mít atmosféru v grimdark stylu. Ačkoliv jsou primárně navrženy pro hry trilogie Void, je možné je použít v kterémkoliv jiném stolním RPG. Ke stažení ZDE


Příručky dosud ve staré verzi:

Apokalypsa
Příručka týkající se přírodních katastrof, zbraní hromadného ničení, mocných kouzel a rituálů. Nabízí mnoho možností totální destrukce a zkázy, které gamemaster může použít jako pozadí zápletky a hráči jako „eso v rukávu“ proti těm nejmocnějším protivníkům. Ke stažení ZDE

Ocelové bestie
Příručka zaměřená na bojové dopravní prostředky, jejich modifikace a přídavné vybavení. Obsahuje Lodní deník, ve kterém si hráči mohou udržovat přehled o svém námořním, oblačném či vesmírném plavidle. Ke stažení ZDE

Zuřící bohové
Příručka o astrálních služebnících bohů - dovoluje za ně hrát již od začátku. Kromě toho se zabývá vírou smrtelníků a obsahuje také vzácné vybavení pro křižáky. Ke stažení ZDE

Nelítostné armády
Příručka obsahuje pravidla pro boj oddílů i pro velké bitvy armád a flotil. Jsou tu popsáni také noví bojovníci majoritních ras. Ke stažení ZDE

Kolébka života
Příručka obsahující pouze popisy nejvýznamnějších a nejzajímavějších míst galaxie. Spolu s ní je k dispozici také galaktická mapa. Ke stažení ZDE

Šedé stíny
Soubor předpřipravených misí, který je vhodný pro začínající Gamemastery. Ke stažení ZDE
Napsal: Gediman
10.11.2009 15:28 - Blaine
OT: *preje si zahrat Mutants and Masterminds na levelu tak Batmanovskych padouchu a hrdinu*
10.11.2009 15:36 - Jerson
Gediman píše:
Agility 90 vs Agility 6, to by bylo jako porovnávat Flashe s chlápkem se zpřelámanýma nohama. :)

Pravidla nebrání tomu, aby takové postavy vznikaly a působily v jedné skupině. Tedy to znamená, že Flash i Hrbáč můžou být spolu ve hře.
10.11.2009 16:49 - Gurney
Bouchi píše:
Evidentne nevis, co jsem parafrazoval, takze smula, nevyprovokujes me. :-)

Nevím, ale smyslem nebylo tě vyprovokovat, jen jsem nemohl odolat když jsi začal rýpat zrovna ty. Ale navrhuju další vzájemné reakce přesunout do diskuze o DrD+, byla by strašná škoda nedat šanci Gedimanovi vypustit co má na srdci :D

Btw pořád si myslím že si s tím systémem dělá srandu - a daří se mu to :)
10.11.2009 17:07 - sirien
Dracain píše:
- HeH, to je zajímavý, že jsi nám to neřekl v naší diskusi...

Kdo říkal, že jsem mluvil o vás? ;)

Jerson píše:
"Ehm Siriene, je tu jeden zhruba stejně uvědomělý jako Gediman..."

<klidným tichým hlasem>"klid, v jedenácti sem modifikoval DrD stejně prasáckym způsobem jakym oni tvořej RPGčko... musíš se spálit abys věděl že se na plotnu nešahá, věřim že se ještě poučej..."

Gediman píše:
Pokud je krycí palba úspěšná (povedl se hod proti RC), nepřítel je donucen zůstat v krytu a nevylézat, až do konce kola. Krycí palba je vždy jedna akce.

ROFL, Ty FAKT nevidíš, jakou hovadinu si napsal?
1: krycí palba, nepřítel je až do konce kola zalezlej
2: vklidu si zamířim a někoho sejmu
3: reload
-- další kolo
1: krycí palba, nepřítel je až do konce kola zalezlej
2: vklidu si zamířim a někoho sejmu
3: reload
-- další kolo
1: krycí palba, nepřítel je až do konce kola zalezlej
2: vklidu si zamířim a někoho sejmu
3: reload
...
10.11.2009 17:10 - Gediman
Píše:
Gediman: Takže jak dlouho trvá krycí palba mimo boj? Za jak dlouho vyprázdním poloautomaticky zásobník se 30 náboji mimo boj?

Znovu, opět, zase. Není to podstatné. Na co potřebuješ vědět, jak dlouho mimo boj trvá zrovna takováto činnost? Oprava, léčba, to chápu (a obojí spadá do kategorie pravidel, která budou zmiňovat čas v řádech minut/hodin), ale krycí palba, nebo vystřílení zásobníku do stromu, to ne.

Píše:
Protoze, kdyz to nastane, tak je to spatne.

Ne, když to nastane, je to smůla. Jediné co eventuálně chci, je snížit pravděpodobnost smůly, což jsem imho už udělal.

Píše:
ROFL, Ty FAKT nevidíš, jakou hovadinu si napsal?

Nikoliv, to není hovadina, to je realita. Přesně k tomuhle se totiž krycí palba používá. Zabránit nepříteli, aby cokoliv dělal a tys mohl dělat co chceš (víceméně). Ale ano, ukázal jsi případ toho, kdy to pokaždé vyjde. Ale ono to pokaždé vyjít nemusí :)
10.11.2009 17:13 - Jerson
Asi se omezím na pokládání nezodpovězených otázek znovu a znovu.

Proč nemůže více postav najednou použít Krycí palbu?
10.11.2009 17:15 - Gediman
Může, ale ne najednou. A proč? Protože zároveň provádí akci vždy jen jedna postava. Tohle není RTS. Ale jistě, pokud jedna Krycí palba není úspěšná, další postava se o ní může pokusit také.
10.11.2009 17:16 - Bouchi
Gurney: Ja to ale jako rypani ani moc nemyslel, viz me vysvetleni Jersonovi, proste automaticka asociace.

BTW, mam dostatecny duvod si myslet, ze si srandu nedela.
10.11.2009 17:20 - Jerson
Mě je jedno, jestli najednou nebo postupně, když budu jednat napřed já a pak můj spolubojovník, vyjde to nastejno.
10.11.2009 17:24 - Gediman
No vidíš :) Tak v tom případě to možné je.
10.11.2009 17:28 - Jarik
poslednich 70 prispevku jsem preskocil... neb jsem nepostrehl zadny postup v myslence Voidu :) pardon. to slovo 'myslenka' mi trosku vyklouzlo.

Zlaty Mass combat v GURPSech :)
k zakladni Soubojove hodnote postavy pridam hodnotu Slava a urcim {hodem} jak odvazny jsem byl.
Pak od Soubojove hodnoty tu Slavu odectu a urcim {hodem} jak jsem byl zranen.

Soubojova hodnota se vypocita z osobni soubojove hodnoty a soubojove hodnoty armady ve ktere bojuji :)

Sice to je divoka teorie, ale postavit se na ni da cely system. A nemusi se resit naboje.
10.11.2009 17:37 - Blaine
Gediman píše:
Ne, když to nastane, je to smůla. Jediné co eventuálně chci, je snížit pravděpodobnost smůly, což jsem imho už udělal.

A jak bys resil situaci, kdy ke hre pristoupi novy clovek, ktery si ji koupi, nezna pravidla, nedokaze si domyslet dusledky a nahazi si postavu. A bude mit Hrbace. A v jeho parte bude Flash. Jaky z toho bude mit pocit? Jaky vlastne bude mit pocit ze hry? Nepripravis se o cloveka, ktery by ji chtel hrat, protoze se mu to napoprve TAK zhnusi, ze to nebude chtit uz nikdy hrat?

P.S.: Cekam na Jersonovu otazku, jak budes resit, ze kryci palbu pouziji nepratele postav a vlastne v jednom jedinem kole postavy zlikviduji.
10.11.2009 20:19 - Gediman
Dámy a pánové, rozhodl jsem se rozptýlit vaše případné nejasnosti a zmatenost. Zde předkládám odpověď na Jersonovu otázku ze sousedního blogu:

Píše:
Gedimane, v tom případě opět vytahuji svou otázku, kterou už máš (pro sebeú zodpovězenou od bodu 5 a 6.

sirien píše:
PROČ něco vůbec tvořit. Proč nový systém, když existují stovky různých dalších?sirien píše:
v čem má být jiný/lepší než ostatní, proč by někdo měl právě ten Tvůj systém hrát. Musíš to zformulovat velice, velice pečlivě, protože tohle bude nosná myšlenka celého tvůrčího procesu


Pravidla:
Cílem je vytvořit RPG SYSTÉM s pokud možno nejvyváženějším poměrem jednoduchosti, zábavnosti a realističnosti (tyto tři koncepty jsou seřazeny podle priority, od nejvyšší po nejnižší) s převažujícím zaměřením na taktické bitvy, to vše VE STYLU WARGAMINGU. Teoreticky (není to cílem ani prioritou) by mělo být snadné předělat systém Void na čistokrevný wargaming.

Proč? RPG i wargaming jsou mými koníčky a již dávno jsem si pohrával s myšlenkou kombinace obojího, z čehož nakonec vznikl nápad na RPG s jednoduchostí a rychlostí taktického boje wargamingu.

Setting:
Cílem je vytvořit KOMBINACI KLASICKÉHO FANTASY S PRVKAMI SCI-FI, jak nejvíce to bude možné. Jedná se o experiment, který je součástí celého „projektu Void“, který bude dále zahrnovat čistokrevné fantasy i čistokrevné sci-fi, dále (není to cílem ani prioritou) třeba i další žánry. Každý ze settingů bude mít mnoho prvků společných s ostatními, jen bude sledovat vývoj nastalé situace z různých pohledů.

Proč? Jak píšu v úvodním článku na mém webu, nápad na posunutí klasického fantasy (konkrétně Pána prstenů) do vzdálené budoucnosti, jsem měl již dávno. Void: Sci-Fantasy je v podstatě realizace tohoto nápadu a nastartováním celého, dlouhodobého, projektu.

SHRNUTO:
Projekt Void je experiment (v kladném slova smyslu) o vytvoření hybrida RPG-Wargamingu zasazeného ve Science-Fantasy prostředí. Cílem je přilákat hráče jak klasických RPG staré školy (tzn. např. DrD, DnD…), tak i Wargamingu typu Warzone/Warhammer a oběma těmto skupinám přinést snadný, povědomý a intuitivní systém. Jednoduchostí by to mělo být vhodné pro úplné začátečníky, měla by to pro ně být jakási příprava na čistokrevné RPG nebo čistokrevný wargaming, a to z pohledu herního systému. Pro ostatní, zkušené hráče, by to měl být poměrně netradiční náhled na RPG respektive Warhaming.
10.11.2009 20:42 - Jarik
tak to jsi rovnou mohl udelat "emulaci" WFRP na W40RP.
Stalo by te to minimum usili a tve prani by se ti splnilo.
Warhammer fantasy RP je 100 system, ktery (podivejme se pravde do oci) je jen % ekvivalentem d20. Ale to tu jiz myslim nekdo psal.

Pokud je jednoduchost zamyslena v tom, ze kazde 'povolani' ma jen 3 schopnosti... tak je treba, aby ty schopnosti byly vyvazene a ne... to co je to ted. kdybych neco navr, bylo by to kratkozrake reseni, proto nic nenavrhuji jako ekvivalent.
10.11.2009 20:47 - noir
Blaine: My hráli v MaM moc pěknou kampaň Batman of the future. Docela to stálo za to...


Gediman: Sám v pravidlech píšeš, jak dlouho trvá Krycí palba v boji a mimo něj. Proč to děláš, když na tom nezáleží?
10.11.2009 20:47 - Gediman
Ne, 3 schopnosti jsou jen základní, další si bude moci dokoupit za body zkušeností a různě se tak vyprofilovat. Jestli jsou zatím nevyvážené, to nepopírám. Od toho je tu beta, aby to vyzkoušela. A je mi jasné, že balancování je jedna z těch složitějších věcí.
10.11.2009 20:50 - noir
Hele, špatný herná esignére, všiml sis, že ti v tvé "hře" úplně chybí jeden ze základních stavebních kamenů RPG? Že neuhádneš jaký?
10.11.2009 20:51 - Gediman
V boji trvá jednu akci, mimo boj - na tom skutečně nezáleží :)

Ačkoliv teď koukám, že v textu mluvím o "až do konce kola". Tohle je myšleno pro boj... takže by to tam nemělo být. Teď ale vyvstává otázka, čím to nahradit? :) Zřejmě údajem v minutách. Pravda. Na to ještě kouknu.
10.11.2009 20:53 - Gediman
Píše:
Hele, špatný herná esignére, všiml sis, že ti v tvé "hře" úplně chybí jeden ze základních stavebních kamenů RPG? Že neuhádneš jaký?


Tak to skutečně nevím :) Třeba to v betě jen chybí.
10.11.2009 20:53 - Blaine
Jeste trochu OT, promin Gedimane:
noir: No, ale to je tak, ze moje particka moc komiksy nemusi, žeáno. No a tak bych si to dal nekdy v Praze, ale protoze je pro me absolutne nemozne to v soucasne chvili nejak skombinovat se svym brzkym rannim vstavanim, tak je pro me jakakoliv hra v Praze (a nasledne bivakovani nekde, pripadne presun zpatky do Jihlavy) nerealne.
konec OT, zpatky ke konstruktivni/destruktivni kritice (nehodici se skrtnete)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Gediman

Gediman.cz - domovská stránka mého osobního projektu stolního RPG, plus recenze na další RPG, které mě osobně zaujaly. Dále zde naleznete popisy materiálů k wargame Warhammer 40.000, články o popkulturních fenoménech a také můj audioblog.více
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11572909355164 secREMOTE_IP: 3.21.76.0