Projekt Void

Void: Sci-Fantasy je česká RPG hra, poprvé vydaná v roce 2012. V roce 2020 vyšla předělaná verze 2.0, která již nese název Void: Science Fantasy.

Kombinuje žánr fantasy a sci-fi, to vše v „grimdark“ hávu temnoty, beznaděje a utrpení, kde hlavní roli hrají nekončící války, intriky a korupce. Hra toho plně využívá a tak nabízí především drsnou akci a boj ve všech jeho rozmanitých formách, kde skutečně jde o život. Pravidla jsou jednoduchá, inspirovaná wargamingem a bez zbytečných komplikací. Gamemaster i hráči mají k dispozici nástroje, které jim dovolují vytvářet nekonvenční kombinace a prožít napínavá a nebezpečná dobrodružství. Koneckonců, pokud hráč svoji postavu řádně nepřipraví na všechny hrozby, smrt ji může dostihnout poměrně rychle. Je tu nepřeberné množství zvláštních schopností, předmětů, zbraní a dopravních prostředků, takže postavu lze dobře přizpůsobit každé taktice, každému protivníkovi.

Void: Science Fantasy má vlastní svět, který je prostorově i časově dosti rozsáhlý a inspirativní. Má mnoho dějových linií, na které lze snadno navázat. Hlavní zápletkou je boj spásného Světla proti korumpující Temnotě. Když byla galaxie zmítána obrovskou válkou mezi stoupenci dvanácti bohů Nebe a dvanácti bohů Pekla, pětadvacátý bůh se rozhodl obětovat svůj život, aby ji ukončil – tím, že přivede zlo tak hrozné, že se proti němu budou muset všichni spojit. Na místě jeho smrti vznikla Trhlina do Prázdnoty, ne-prostoru za hranicemi vesmíru. Z ní začala vyvěrat Temnota, která se brzy zformovala v pětici Temných bohů s jediným posláním – pohltit všechny duše. Válka mezi Nebem a Peklem sice oficiálně skončila, mír mezi galaktickými frakcemi však nenastal. Technologicky pokročilí lidé Černých říší bojují s magicky nadanými lidmi z Bílých říší, zatímco obě skupiny jsou pod útokem lidí Šedých říší, kteří je považují za separatisty. Orkové vedou bleskovou válku proti těžebním klanům trpaslíků, hobgoblini jsou v zákopové válce s průmyslově orientovanými gnómy a goblini provádí své partyzánské akce proti zemědělským půlčíkům. Vznešení elfové fanaticky oddaní Nebi pokračují ve svaté válce proti Temným elfům, kteří jsou slepě věrní Peklu. Lesní elfové, kteří se této války odmítli účastnit, odešli do exilu, kde se však dostali do konfliktu s xenofobními ursary. Felirové a canirové spolu vedou kruté predátorské bitvy o suroviny a teritorium. Mocní Titáni – trollové, zlobři a obři – se snaží vybudovat velké říše na troskách impéria svých dávných pánů, při tom však musí bojovat o cenné otroky. Mezitím armády Temné ruky pomalu postupují a dobývají jeden planetární systém za druhým. Zdá se, že vyhasnutí veškerého Světla se neodvratně blíží.

Přehled toho, co zatím vyšlo:



Základní kniha
Základní kniha pravidel. Dovoluje hrát za žoldnéře – nájemné bojovníky.
Verze 2.0 je rozdělena na jednotlivé kapitoly:
- Systém
- Tvorba postavy
- Dovednosti a vybavení
- Zápasník
- Střelec
- Technik
- Lékař
- Kouzelník
- Kněz
- Infiltrátor
- Víra a korupce
- Mise
- Zbraně
- Implantáty a talismany
- Zvířata
- Protivníci
- Dopravní prostředky
- Svět

Výcvikový tábor
"Demoverze" hry, která na pouhých třiceti stránkách obsahuje ta nejzákladnější pravidla. Ke stažení ZDE

Triskelion
Příručka pro hry Trilogie Void, která se zabývá Triskelionem. Ke stažení ZDE

Hrdinové říší 2.0
Příručka přinášející pravidla pro hraní dalších kariér (mimo žoldnéře a plenitele) a také vůdců organizací i vládců říší, což je užitečné především tehdy, když postavy získají mnoho bodů zkušeností a velké bohatství. Kromě toho obsahuje pravidla pro tvorbu základny. Ke stažení ZDE

Arzenál zkázy 2.0
Příručka zaměřující se na další vybavení, brnění, zbraně, implantáty a talismany. Ke stažení ZDE

Temná ruka 2.0
Příručka pojednávající o silách Temnoty. Dovoluje hrát za plenitele, „temnou“ obdobu žoldnéřů. Jsou to krvelačné bandy upírů, vlkodlaků, nemrtvých, mutantů a zatemnělých, jejichž úkolem je získávat duše smrtelníků pro Temné bohy. Ke stažení ZDE

Nespoutaná magie 2.0
Příručka zaměřující se na další kouzla resp. psi-síly. Ke stažení ZDE

Velkolepé zázraky 2.0
Příručka zaměřující se na další rituály resp. seance. Ke stažení ZDE

Smrtící divočina 2.0
Příručka obsahující nová zvířata a rostliny. Je tu také uvedeno vybavení, které je možné zvířatům přikoupit a zvýšit tak jejich efektivnost v boji. Ke stažení ZDE

Grimdark karty 2.0
Grimdark karty jsou herní pomůcka, která zajišťuje, že hra bude mít atmosféru v grimdark stylu. Ačkoliv jsou primárně navrženy pro hry trilogie Void, je možné je použít v kterémkoliv jiném stolním RPG. Ke stažení ZDE


Příručky dosud ve staré verzi:

Apokalypsa
Příručka týkající se přírodních katastrof, zbraní hromadného ničení, mocných kouzel a rituálů. Nabízí mnoho možností totální destrukce a zkázy, které gamemaster může použít jako pozadí zápletky a hráči jako „eso v rukávu“ proti těm nejmocnějším protivníkům. Ke stažení ZDE

Ocelové bestie
Příručka zaměřená na bojové dopravní prostředky, jejich modifikace a přídavné vybavení. Obsahuje Lodní deník, ve kterém si hráči mohou udržovat přehled o svém námořním, oblačném či vesmírném plavidle. Ke stažení ZDE

Zuřící bohové
Příručka o astrálních služebnících bohů - dovoluje za ně hrát již od začátku. Kromě toho se zabývá vírou smrtelníků a obsahuje také vzácné vybavení pro křižáky. Ke stažení ZDE

Nelítostné armády
Příručka obsahuje pravidla pro boj oddílů i pro velké bitvy armád a flotil. Jsou tu popsáni také noví bojovníci majoritních ras. Ke stažení ZDE

Kolébka života
Příručka obsahující pouze popisy nejvýznamnějších a nejzajímavějších míst galaxie. Spolu s ní je k dispozici také galaktická mapa. Ke stažení ZDE

Šedé stíny
Soubor předpřipravených misí, který je vhodný pro začínající Gamemastery. Ke stažení ZDE
Napsal: Gediman
10.11.2009 20:58 - Jarik
Gedi>
Budu konstruktivni... az se divim, ze radsi nehraju D&D online.
Proc mas tolik vlastnosti? jen proto ze jsou stejne s WH?
- bud to seskrtej nebo se zamysli opravdu nad WFRP {pokud jsi to necetl, tak si to porid!}
Rasy jsem ochoten tolerovat, ale ne jejich nahazovani!
Proc mas dana povolani a ne jina? Proc vubec pouzivat povolani?
- proc nevyjdes napriklad z toho, ze vsechny postavy maji zakladni vlastnosti na 25% a podle rasy a povolani se TA ci ONA vlastnost zvysi ci snizi {napriklad o 5%}. Nakonec dovolis hraci, aby si dve vlastnosti zvysil o 5% a dve o 5% snizil... a vsichni budou spokojeni.
Jednoduche jak facka, profiluje to kazde povolani, kazdou rasu, i zajem hrace.
Samozrejme, ze muzes vytvroti alternativni system, kdyz se vlastnosti nahazuji, ale vysledky pak musi vychazet v nejakych rozumnych mezich. Mnou navrhovany system umoznuje rozsah 10-40% v extremnich pripadech.
O zbytku pravidel se atim neni treba bavit - neb vse je odvisle od zakladnich hodnot (zvlaste jejich prumeru/// nyni 25% na 1.lvl.)
10.11.2009 20:59 - noir
Jsem rád, že Gediman konečně pochopil, že je špatný herní designér a hlásí se k tomu. Nicméně k věci - kde je nějaký vývoj postavy-věc, která ve klasických RPG hrách zabírá 3/4 pravidel pro hráče? A kde je ono RP z RPG?
10.11.2009 21:05 - Bouchi
noir: No, kdyz pise, ze cilem je "RPG SYSTÉM s převažujícím zaměřením na taktické bitvy, to vše VE STYLU WARGAMINGU" ...
10.11.2009 21:06 - Gediman
A vůbec. Co takhle další test?

GM: Já
Kde: Nejlépe Černý rytíř, Praha
Kdy: Nejlépe někdy v sobotu, a nebo v pátek od 15:00 do cca 18:00

Primárně otestovat pravidla na modelových příkladech, popř. tedy i s nějakým tím příběhem. Jako bonus vás můžu líp zasvětit do settingu Voidu: Sci-Fantasy ;)

Kdo by měl zájem, nechť se hlásí. Ať se můžem domluvit blíže.
10.11.2009 21:11 - Gediman
Píše:
kde je nějaký vývoj postavy-věc, která ve klasických RPG hrách zabírá 3/4 pravidel pro hráče? A kde je ono RP z RPG?


Vývoj postavy bude. Získávání bodů Slávy, profilování jako padouch nebo hrdina (= po smrti jako Anděl/Démon), korupce Temnotou, členství v gildách, rostoucí moc, výběr příslušnosti k různým říším (každá s odlišnou kulturou, zákony, výhodami a povinnostmi)... atd.
10.11.2009 21:11 - noir
Bouchi: Pořád vidím jako východisko to, že se má jednat o RPG systém.

Gediman: Děkuji za lákavou nabídku, ale i jednou bylo příliš.
10.11.2009 21:22 - Jerson
Gediman píše:
Cílem je vytvořit RPG SYSTÉM s pokud možno nejvyváženějším poměrem jednoduchosti, zábavnosti a realističnosti (tyto tři koncepty jsou seřazeny podle priority, od nejvyšší po nejnižší
)

noir píše:
Hele, špatný herní designére, všiml sis, že ti v tvé "hře" úplně chybí jeden ze základních stavebních kamenů RPG? Že neuhádneš jaký?

Prosím, pančiteli, Jerson se hlásí, tady, já to vím ... Gediman to stejně neřekne.
10.11.2009 21:24 - Gediman
Píše:
Proc mas tolik vlastnosti? jen proto ze jsou stejne s WH?
- bud to seskrtej nebo se zamysli opravdu nad WFRP {pokud jsi to necetl, tak si to porid!}

Pakliže jsou stejná, je to výsledek konvergentního vývoje. Nemůžu za to :) A vzdávat se jich kvůli tomu nechci.

Píše:
Rasy jsem ochoten tolerovat, ale ne jejich nahazovani!
Proc mas dana povolani a ne jina? Proc vubec pouzivat povolani?

Tato povolání jsem vybral jako nejužitečnější jak v mírovém, tak i bojovém prostředí. Jako, hrát za pekaře by ti v boji moc nepomohlo. Ačkoliv...

Píše:
Mnou navrhovany system umoznuje rozsah 10-40% v extremnich pripadech.

Jen pro zajímavost, přibliž mi ten systém.
10.11.2009 21:28 - Jarik
viz muj prispevek #762
opakovat se nehodlam. kdyz je muj konstruktivismus ignorovan :/
10.11.2009 21:50 - Gediman
Jo už to chápu. Já myslel, že mluvíš o to alternativním systému :)
11.11.2009 10:37 - Jerson
Gediman píše:
Cílem je vytvořit RPG SYSTÉM s pokud možno nejvyváženějším poměrem jednoduchosti, zábavnosti a realističnosti (tyto tři koncepty jsou seřazeny podle priority, od nejvyšší po nejnižší

Gedimane, chybí ti tam "hratelnost" - a Void dobře ukazuje, jak moc, protože tak jak je napsaný je prakticky nehratelný.
Jestli máš na prvním místě jednoduchost, tak se toho při tvorbě nedržíš, protože existuje mnoho jednodušších RPGček co do celkové složitosti pravidel i jednotlivých mechanik.
Realističnost je pak úplně mimo - i když si myslím, že pro RPG je realističnost zbytečný prvek (na rozdíl od uvěřitelnosti), tak vzhledem k tomu, že zatimco jedna postava vystřelí jednu ránu, a druhá za tu dobu může uběhnout půl kilometru, opravdu nevím kde v tom je jaká realističnost.

Navíc i kdyby tohle všechno Void splňoval - což půjde dost těžko, protože jednoduchost a realističnost jdou proti sobě - tak to pořád není žádná myšlenka RPG, nic konkrétního, a už vůbec nic originálního - tohle píše každý druhý (neúspěšný) tvůrce vlastního systému.
11.11.2009 11:00 - Sosáček
Jersone ja nevim, on se nevyjadroval k tomu jeslti vsechna pravidla maji byt povinna, nebo tak, ne? Nebo jo? Pac u spousty systemu ktere maji velkou hustotu pravidel (GURPS, Shadowrun, ...) se pocita ze cast pravidel nevyuzijes -- celkem pochopitelne, kdyz hrajes fantasy tak te nejspis nebude zajimat kryci palba nebo tak.

Realisticnost ... no, nesouhlasim. RPG potrebuje zanrovou emulaci, tedy aby se hraci citili jako v zanru ktery hraji, at uz je to honkongsky akcni film, valecny film, pan prstenu ... a tak. realita je jedna z veci kterou muzes emulovat, ale z hracu ktere jsem potkal jich o to stoji pomerne malo, plus obvykle chces emulovat jenom nejakou cast reality.

Jednoduchost a dobra zanrova emulace nemusi jit proti sobe, strepy to prej delaji dobre, ale kdo vi. PtA to dela dobre, a FATE to dela dobre pro min vazny zanry (tri musketyri). Dnd myslim dobre emuluje zanr onlinovek, hm.
11.11.2009 11:01 - Blaine
Gedimane: Tady mas jeden velmi jednoduchy a pritom funkcni system o scifi bojich ve vesmiru. A je velmi hratelny. Neni to prilis dlouhe, princip se da shrnout na par stranek, samotna prirucka, ktera to cele vysvetluje ma asi 100 stranek, coz neni moc. Zkus si to precist, treba te to k necemu dovede.
11.11.2009 11:04 - Sosáček
Blaine: no, o scifi bojich. On je o tom, jake je to byt "space marine" a jak se vyjevuje minulost postav a cele se to propleta a na pozadi jsou strasna jatka :) To neni moc tradicni system, ty hrozny boje jsou fakt hlavne kulisy, co jsme to testovali.
11.11.2009 11:09 - Blaine
Sos: Jo jasne, me jde o tu jednoduchost, protoze takhle nejak si ja predstavuji jednoduchy system. To, ze to ma trochu jiny cil, nez Void je o necem jinem, ma to priblizne stejny setting (v 3:16 by sel emulovat Void) a splnuje to pozadavky na hratelnost. Aspon pro me, 3:16 bych si klidne zahral, kdybych hral se spravnou partou lidi, kteri by byli ochotni si zahrat rozbita individua, ktera se ucastni mensich planetarnich genocid.
11.11.2009 11:12 - Dracain
Sirien:
Mé skromné Já píše:
- HeH, to je zajímavý, že jsi nám to neřekl v naší diskusi...


sirien píše:
Kdo říkal, že jsem mluvil o vás? ;)


- To měl být jako vtip...

Já si totiž "vtipy" na Kostku píšu jen tak pro sebe, abych se sám sobě zasmál...
11.11.2009 11:14 - Sosáček
Blaine: jo, to urcite.
11.11.2009 12:09 - Jerson
Dopis z Marseille píše:
Jersone ja nevim, on se nevyjadroval k tomu jeslti vsechna pravidla maji byt povinna, nebo tak, ne?

To nevím, nevšiml jsem si, že by u nějakých pravidel bylo "volitelná pravidla". Navíc k nim není alternativa, takže buď dané pravidlo použiješ, nebo máš smůlu a musíš si to vymyslet sám. Alespoň zatím.

Píše:
Realisticnost ... no, nesouhlasim. RPG potrebuje zanrovou emulaci, tedy aby se hraci citili jako v zanru ktery hraji,

V tom nejsme ve sporu, jen já tomuhle říkám "uvěřitelnost", ale myslím tím prakticky to samé. Realističnost je pro mě podmnožina uvěřitelnosti. I když možná složitější, pokud jí chceš nacpat do pravidel celou.

Píše:
Jednoduchost a dobra zanrova emulace nemusi jit proti sobe, strepy to prej delaji dobre, ale kdo vi.

V tohle už opět souhlasím, viz výše. Ale jakmile začneš řešit "jak je to doopravdy a jak to dostat do pravidel RPG co nejpřesněji", což je pro mnoho lidí to samé jako realističnost, jde jednoduchost do místa, kam slunce nesvítí. I když se samozřmě dá udělat jednoduchý a uvěřitelný-realistický systém, jen prostě nesmí řešit (povětšinou zbytečné) detaily.
11.11.2009 12:22 - Nachtrose
Me tak napadlo, ja by mozna sla popsat ona kryci palba ve 4E, cisla zatim nejsou podstatna:

Dosah: Area burst X within Y
Cil: vsichni tvorove v zasahove zone
Utok: Dex vs Reflex
Hit: 1[w] dmg a cil je srazen k zemi ( prone ) do konce dalsiho tahu ( pripadne save ends )
Miss: cil je prone do konce dalsiho tahu

S funkcni mechanikou je to reseni hold jednoduche.
11.11.2009 12:58 - noir
Jednoduché, snadné, funkční.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Gediman

Gediman.cz - domovská stránka mého osobního projektu stolního RPG, plus recenze na další RPG, které mě osobně zaujaly. Dále zde naleznete popisy materiálů k wargame Warhammer 40.000, články o popkulturních fenoménech a také můj audioblog.více
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11301279067993 secREMOTE_IP: 3.137.180.32