Projekt Void

Void: Sci-Fantasy je česká RPG hra, poprvé vydaná v roce 2012. V roce 2020 vyšla předělaná verze 2.0, která již nese název Void: Science Fantasy.

Kombinuje žánr fantasy a sci-fi, to vše v „grimdark“ hávu temnoty, beznaděje a utrpení, kde hlavní roli hrají nekončící války, intriky a korupce. Hra toho plně využívá a tak nabízí především drsnou akci a boj ve všech jeho rozmanitých formách, kde skutečně jde o život. Pravidla jsou jednoduchá, inspirovaná wargamingem a bez zbytečných komplikací. Gamemaster i hráči mají k dispozici nástroje, které jim dovolují vytvářet nekonvenční kombinace a prožít napínavá a nebezpečná dobrodružství. Koneckonců, pokud hráč svoji postavu řádně nepřipraví na všechny hrozby, smrt ji může dostihnout poměrně rychle. Je tu nepřeberné množství zvláštních schopností, předmětů, zbraní a dopravních prostředků, takže postavu lze dobře přizpůsobit každé taktice, každému protivníkovi.

Void: Science Fantasy má vlastní svět, který je prostorově i časově dosti rozsáhlý a inspirativní. Má mnoho dějových linií, na které lze snadno navázat. Hlavní zápletkou je boj spásného Světla proti korumpující Temnotě. Když byla galaxie zmítána obrovskou válkou mezi stoupenci dvanácti bohů Nebe a dvanácti bohů Pekla, pětadvacátý bůh se rozhodl obětovat svůj život, aby ji ukončil – tím, že přivede zlo tak hrozné, že se proti němu budou muset všichni spojit. Na místě jeho smrti vznikla Trhlina do Prázdnoty, ne-prostoru za hranicemi vesmíru. Z ní začala vyvěrat Temnota, která se brzy zformovala v pětici Temných bohů s jediným posláním – pohltit všechny duše. Válka mezi Nebem a Peklem sice oficiálně skončila, mír mezi galaktickými frakcemi však nenastal. Technologicky pokročilí lidé Černých říší bojují s magicky nadanými lidmi z Bílých říší, zatímco obě skupiny jsou pod útokem lidí Šedých říší, kteří je považují za separatisty. Orkové vedou bleskovou válku proti těžebním klanům trpaslíků, hobgoblini jsou v zákopové válce s průmyslově orientovanými gnómy a goblini provádí své partyzánské akce proti zemědělským půlčíkům. Vznešení elfové fanaticky oddaní Nebi pokračují ve svaté válce proti Temným elfům, kteří jsou slepě věrní Peklu. Lesní elfové, kteří se této války odmítli účastnit, odešli do exilu, kde se však dostali do konfliktu s xenofobními ursary. Felirové a canirové spolu vedou kruté predátorské bitvy o suroviny a teritorium. Mocní Titáni – trollové, zlobři a obři – se snaží vybudovat velké říše na troskách impéria svých dávných pánů, při tom však musí bojovat o cenné otroky. Mezitím armády Temné ruky pomalu postupují a dobývají jeden planetární systém za druhým. Zdá se, že vyhasnutí veškerého Světla se neodvratně blíží.

Přehled toho, co zatím vyšlo:



Základní kniha
Základní kniha pravidel. Dovoluje hrát za žoldnéře – nájemné bojovníky.
Verze 2.0 je rozdělena na jednotlivé kapitoly:
- Systém
- Tvorba postavy
- Dovednosti a vybavení
- Zápasník
- Střelec
- Technik
- Lékař
- Kouzelník
- Kněz
- Infiltrátor
- Víra a korupce
- Mise
- Zbraně
- Implantáty a talismany
- Zvířata
- Protivníci
- Dopravní prostředky
- Svět

Výcvikový tábor
"Demoverze" hry, která na pouhých třiceti stránkách obsahuje ta nejzákladnější pravidla. Ke stažení ZDE

Triskelion
Příručka pro hry Trilogie Void, která se zabývá Triskelionem. Ke stažení ZDE

Hrdinové říší 2.0
Příručka přinášející pravidla pro hraní dalších kariér (mimo žoldnéře a plenitele) a také vůdců organizací i vládců říší, což je užitečné především tehdy, když postavy získají mnoho bodů zkušeností a velké bohatství. Kromě toho obsahuje pravidla pro tvorbu základny. Ke stažení ZDE

Arzenál zkázy 2.0
Příručka zaměřující se na další vybavení, brnění, zbraně, implantáty a talismany. Ke stažení ZDE

Temná ruka 2.0
Příručka pojednávající o silách Temnoty. Dovoluje hrát za plenitele, „temnou“ obdobu žoldnéřů. Jsou to krvelačné bandy upírů, vlkodlaků, nemrtvých, mutantů a zatemnělých, jejichž úkolem je získávat duše smrtelníků pro Temné bohy. Ke stažení ZDE

Nespoutaná magie 2.0
Příručka zaměřující se na další kouzla resp. psi-síly. Ke stažení ZDE

Velkolepé zázraky 2.0
Příručka zaměřující se na další rituály resp. seance. Ke stažení ZDE

Smrtící divočina 2.0
Příručka obsahující nová zvířata a rostliny. Je tu také uvedeno vybavení, které je možné zvířatům přikoupit a zvýšit tak jejich efektivnost v boji. Ke stažení ZDE

Grimdark karty 2.0
Grimdark karty jsou herní pomůcka, která zajišťuje, že hra bude mít atmosféru v grimdark stylu. Ačkoliv jsou primárně navrženy pro hry trilogie Void, je možné je použít v kterémkoliv jiném stolním RPG. Ke stažení ZDE


Příručky dosud ve staré verzi:

Apokalypsa
Příručka týkající se přírodních katastrof, zbraní hromadného ničení, mocných kouzel a rituálů. Nabízí mnoho možností totální destrukce a zkázy, které gamemaster může použít jako pozadí zápletky a hráči jako „eso v rukávu“ proti těm nejmocnějším protivníkům. Ke stažení ZDE

Ocelové bestie
Příručka zaměřená na bojové dopravní prostředky, jejich modifikace a přídavné vybavení. Obsahuje Lodní deník, ve kterém si hráči mohou udržovat přehled o svém námořním, oblačném či vesmírném plavidle. Ke stažení ZDE

Zuřící bohové
Příručka o astrálních služebnících bohů - dovoluje za ně hrát již od začátku. Kromě toho se zabývá vírou smrtelníků a obsahuje také vzácné vybavení pro křižáky. Ke stažení ZDE

Nelítostné armády
Příručka obsahuje pravidla pro boj oddílů i pro velké bitvy armád a flotil. Jsou tu popsáni také noví bojovníci majoritních ras. Ke stažení ZDE

Kolébka života
Příručka obsahující pouze popisy nejvýznamnějších a nejzajímavějších míst galaxie. Spolu s ní je k dispozici také galaktická mapa. Ke stažení ZDE

Šedé stíny
Soubor předpřipravených misí, který je vhodný pro začínající Gamemastery. Ke stažení ZDE
Napsal: Gediman
11.11.2009 12:59 - Lotrando
Ale přijít na to.
11.11.2009 13:09 - Jerson
V DnD4e se moc nevyznám - mohl by mi někdo tohle pravidlo přeložit do češtiny, tedy co se stane při úspěchu a co při neúspěchu?
11.11.2009 13:18 - Blaine
Oblast utoku je ctverec o rozmeru 2 krat X. Kdyz se trefis, tak das zraneni, ktere je napsane u zbrane (tzn. hodis treba 1d10) a cil padne na zem.
Pri minuti padne cil na zem.
Zvednuti ze zeme stoji jednu pohybovou akci, kdyz cil lezi na zemi, tak utocnici, kteri do nej busi nablizko maji vyhodu, ti co do nej strileji z dalky maji nevyhodu. V tomto pripade to vychazi tak, ze jedno kolo se nemohou zvednout. Pri utokem ze zeme mas take postih.
11.11.2009 13:22 - Jerson
To ale znamená, že krycí palbou nemůžu neuspět, protože cíl pokaždé změní svůj stav na předem daný.
Počítám, že postih na útok ze země se vztahuje jen na chladné nebo metací zbraně, protože DnD s palnými zbraněmi nepočítá.
11.11.2009 13:26 - Blaine
Jerson: pocita s jakymikoliv utoky. To jest i magickymi. Je to -2 do hodu d20. Ale stejne tak maji vsichni, kdo do nej strileji z dalky postih -2, proto se nekdy vyplati padnou k zemi sam. Napriklad, pokud nemuzes strilet a nemuzes se pohnout (treba te nejaky mag primrazi k zemi), tak se do tebe ten mag napodruhe tak dobre netrefi. A pokud se netrefi, ty se budes moct zvednout a pribehnout k nemu a zacit neco delat.

//Edit: to co napsal Nachtrose by byla jedna ze silnejsich schopnosti, tzn. by byla narocna na zdroje, pokud by nemela slabsi efekt. Ja bych si predstavoval, ze pri neuspechu by se cily nic nestalo. Proste se tvoje kryci palba uplne minula ucinkem.
11.11.2009 13:29 - Pety
Blaine:a nebylo by to lepsi udelat tak ze v pripade ze se netrefis tak si cil haze na obratnost(reflexy) a teprv v pripade ze neuspeje tak zalehne?Jresonovi(i mne) totiz trochu vadi to ze tak jak to mas napsane ty prakticky nejde neuspet
11.11.2009 13:31 - kin
Pety: Tak se u missu může dát, že se nic nestane, nebo cokoliv...to byl jen návrh, nápad, takovýhle pravidla DnDčka oficiálně nemají.
11.11.2009 13:33 - Blaine
Pety: zadny hod na reflex v 4ed neexistuje. Je mozne hodit si tzv. save, kdy musis hodit 10 a vic na d20. Pozor, jak jsem rekl, tahle schopnost je prilis silna, aby se dala pouzivat porad, nemelo by cenu pouzivat nic jineho. Proto jsem psal, ze by mela stat nejake zdroje. Aspon tak by to bylo v DnD4ed.
Efekt pri neuspechu je vseobecne vysada tzv. daily schopnosti, kterych ma postava omezene mnozstvi denne (max. 4 a to na 20. lvl), kazdou muze pouzit jenom jednou denne a maji mit tak velky vyznam, ze jejich vhodne pouziti ma zvratit souboj ve prospech postav.
11.11.2009 13:35 - Jerson
Blaine, pak tedy musím říct, že mi speciálně u pušek nesedí, protože zalehnout při střelbě z nich je rozhodně lepší.

Každopádně když jsem řešil krycí palbu, tak jsem o zásahu cíle vůbec neuvažoval, a šlo jen o to, jestli cíl dostane postih na útok a jak velký (takže pro něj bude lepší se krýt než se pokoušet útočit)
Asi jde oto, čeho chceš tou krycí palbou dosáhnout. Já osobně bych nechtěl snížit svou šanci na zásah, ale zabránit protivjíkům v účiné střelbě v té chvíli a ještě pár okamžiků poté.
11.11.2009 13:40 - Blaine
Jerson: Jasne, tady uz jde jen o to, ze tohle se ve fantasy proste neresi. A system 4. edice DnD jeste do modernejsi doby nebyl preveden. Rozhodne ne oficialne.
11.11.2009 13:44 - Jerson
No, o tom jsem tak nějak mluvil. Každopádně pravidla pro krycí palbu v různých systémech existují a fungují, takže je s čím srovnávat, a myslím že to je asi nejdůležitější věc z tohoto kousku diskuse.
11.11.2009 13:55 - Colombo
Jersone: Jednoduchý systém, který by řešil realističnost udělat nemůžeš. Můžeš jen hodit tuhle úlohu na hráče a na lidský mozek, místo na systém. Ten systém to ale pak neřeší a pak se nedá nazvat "jednoduchý systém řešící realističnost".
11.11.2009 14:09 - LZJ
Pro inspiraci ke kryci palbe v DnD 4e doporučuju mrknout na tenhle Invokerský útok:
PHB2 píše:
Invoke Obedience
As you are filled with glory, your enemies know they must either bow before you or suffer your wrath.
Encounter - Divine, Implement, Psychic
Standard Action Area burst 1 within 10 squares
Target: Each creature in burst
Effect: Before the attack, each target can fall prone as a free action. The attack automatically misses a prone target.
Attack: Wisdom + 5 vs. Will
Hit: 2d6 + Wisdom modifier psychic damage.


Hlavně je zajímavá ta finta, že cíl se sám rozhodne, zda padne k zemi nebo bude čelit útoku.
11.11.2009 14:18 - Nachtrose
L.Z.J.: taky hezka ukazka.

Ten muj navrh byl takovej na rychlo udelanej nastrel. Samozrejne je moznych modifikaci hodne. Btw. i kdyby to bylo pri zasahu prone a pri minuti nic, nebude to stale prilis silny na at-willku?
11.11.2009 14:31 - Nachtrose
Jinak tokovy WoD, jestli jsem ho na srazu spravne pobral, by to resil jeste jednoduseji. Vemu obsatnost, napr. 4, strelne zbrane 3, 1 za specializace na zbran, odectu 3 za rozptyl na uzemi a vyjde mi hod 5k10, kde kazda 8 je uspech. "zasazeny" protivnik si hodi willpower, zda bude donucen se ukryt. Pri vyjimecnem uspechu, 5 uspechu, se kryje automaticky, pripadne muze byt zabit. Pokud to nemam dobre, verim, ze Sirien me rad opravi/doplni.
11.11.2009 15:05 - Lotrando
Jerson píše:
Blaine, pak tedy musím říct, že mi speciálně u pušek nesedí, protože zalehnout při střelbě z nich je rozhodně lepší.


A kdo leží se hůř brání na blízko, zatímco z dálky se do něj špatně trefuje. nevidím v tom problém.
11.11.2009 15:13 - Blaine
Lotrando: Jerson pravdepodobne zminoval, ze i ten lezici ma take postih. (nepletu se? Ja jsem si PHB cetl naposledy pred rokem, v tomhle verim svym hracum)
11.11.2009 15:15 - Lotrando
PRONE
✦ You grant combat advantage to enemies making
melee attacks against you.
✦ You get a +2 bonus to all defenses against ranged
attacks from nonadjacent enemies.
✦ You’re lying on the ground. (If you’re flying, you safely
descend a distance equal to your fly speed. If you
don’t reach the ground, you fall.)
✦ You take a –2 penalty to attack rolls.
✦ You can drop prone as a minor action.

ale on je rozdíl, jestli jsi povalený, nebo jestli jsi zalehl, což by asi chtělo úpravu 4E modern, protože ve fantasy to nedává příliš smysl.
11.11.2009 15:18 - Blaine
Lotrando: diky za citat, nejsem u sebe na pocitaci (prebiham prave mezi trema pristoji, vsude mam pusteny internet a testuju pripojeni ruznych optickych vlaken), takze jsem se nemohl podivat. Presne tohle jsem mel na mysli.
11.11.2009 15:28 - Lotrando
Jinak at-will powers s kondicí nám přibývá jak na straně monster, tak i postav. Jsem zvědav kam to půjde.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Gediman

Gediman.cz - domovská stránka mého osobního projektu stolního RPG, plus recenze na další RPG, které mě osobně zaujaly. Dále zde naleznete popisy materiálů k wargame Warhammer 40.000, články o popkulturních fenoménech a také můj audioblog.více
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.095489978790283 secREMOTE_IP: 3.144.253.161