Projekt Void

Void: Sci-Fantasy je česká RPG hra, poprvé vydaná v roce 2012. V roce 2020 vyšla předělaná verze 2.0, která již nese název Void: Science Fantasy.

Kombinuje žánr fantasy a sci-fi, to vše v „grimdark“ hávu temnoty, beznaděje a utrpení, kde hlavní roli hrají nekončící války, intriky a korupce. Hra toho plně využívá a tak nabízí především drsnou akci a boj ve všech jeho rozmanitých formách, kde skutečně jde o život. Pravidla jsou jednoduchá, inspirovaná wargamingem a bez zbytečných komplikací. Gamemaster i hráči mají k dispozici nástroje, které jim dovolují vytvářet nekonvenční kombinace a prožít napínavá a nebezpečná dobrodružství. Koneckonců, pokud hráč svoji postavu řádně nepřipraví na všechny hrozby, smrt ji může dostihnout poměrně rychle. Je tu nepřeberné množství zvláštních schopností, předmětů, zbraní a dopravních prostředků, takže postavu lze dobře přizpůsobit každé taktice, každému protivníkovi.

Void: Science Fantasy má vlastní svět, který je prostorově i časově dosti rozsáhlý a inspirativní. Má mnoho dějových linií, na které lze snadno navázat. Hlavní zápletkou je boj spásného Světla proti korumpující Temnotě. Když byla galaxie zmítána obrovskou válkou mezi stoupenci dvanácti bohů Nebe a dvanácti bohů Pekla, pětadvacátý bůh se rozhodl obětovat svůj život, aby ji ukončil – tím, že přivede zlo tak hrozné, že se proti němu budou muset všichni spojit. Na místě jeho smrti vznikla Trhlina do Prázdnoty, ne-prostoru za hranicemi vesmíru. Z ní začala vyvěrat Temnota, která se brzy zformovala v pětici Temných bohů s jediným posláním – pohltit všechny duše. Válka mezi Nebem a Peklem sice oficiálně skončila, mír mezi galaktickými frakcemi však nenastal. Technologicky pokročilí lidé Černých říší bojují s magicky nadanými lidmi z Bílých říší, zatímco obě skupiny jsou pod útokem lidí Šedých říší, kteří je považují za separatisty. Orkové vedou bleskovou válku proti těžebním klanům trpaslíků, hobgoblini jsou v zákopové válce s průmyslově orientovanými gnómy a goblini provádí své partyzánské akce proti zemědělským půlčíkům. Vznešení elfové fanaticky oddaní Nebi pokračují ve svaté válce proti Temným elfům, kteří jsou slepě věrní Peklu. Lesní elfové, kteří se této války odmítli účastnit, odešli do exilu, kde se však dostali do konfliktu s xenofobními ursary. Felirové a canirové spolu vedou kruté predátorské bitvy o suroviny a teritorium. Mocní Titáni – trollové, zlobři a obři – se snaží vybudovat velké říše na troskách impéria svých dávných pánů, při tom však musí bojovat o cenné otroky. Mezitím armády Temné ruky pomalu postupují a dobývají jeden planetární systém za druhým. Zdá se, že vyhasnutí veškerého Světla se neodvratně blíží.

Přehled toho, co zatím vyšlo:



Základní kniha
Základní kniha pravidel. Dovoluje hrát za žoldnéře – nájemné bojovníky.
Verze 2.0 je rozdělena na jednotlivé kapitoly:
- Systém
- Tvorba postavy
- Dovednosti a vybavení
- Zápasník
- Střelec
- Technik
- Lékař
- Kouzelník
- Kněz
- Infiltrátor
- Víra a korupce
- Mise
- Zbraně
- Implantáty a talismany
- Zvířata
- Protivníci
- Dopravní prostředky
- Svět

Výcvikový tábor
"Demoverze" hry, která na pouhých třiceti stránkách obsahuje ta nejzákladnější pravidla. Ke stažení ZDE

Triskelion
Příručka pro hry Trilogie Void, která se zabývá Triskelionem. Ke stažení ZDE

Hrdinové říší 2.0
Příručka přinášející pravidla pro hraní dalších kariér (mimo žoldnéře a plenitele) a také vůdců organizací i vládců říší, což je užitečné především tehdy, když postavy získají mnoho bodů zkušeností a velké bohatství. Kromě toho obsahuje pravidla pro tvorbu základny. Ke stažení ZDE

Arzenál zkázy 2.0
Příručka zaměřující se na další vybavení, brnění, zbraně, implantáty a talismany. Ke stažení ZDE

Temná ruka 2.0
Příručka pojednávající o silách Temnoty. Dovoluje hrát za plenitele, „temnou“ obdobu žoldnéřů. Jsou to krvelačné bandy upírů, vlkodlaků, nemrtvých, mutantů a zatemnělých, jejichž úkolem je získávat duše smrtelníků pro Temné bohy. Ke stažení ZDE

Nespoutaná magie 2.0
Příručka zaměřující se na další kouzla resp. psi-síly. Ke stažení ZDE

Velkolepé zázraky 2.0
Příručka zaměřující se na další rituály resp. seance. Ke stažení ZDE

Smrtící divočina 2.0
Příručka obsahující nová zvířata a rostliny. Je tu také uvedeno vybavení, které je možné zvířatům přikoupit a zvýšit tak jejich efektivnost v boji. Ke stažení ZDE

Grimdark karty 2.0
Grimdark karty jsou herní pomůcka, která zajišťuje, že hra bude mít atmosféru v grimdark stylu. Ačkoliv jsou primárně navrženy pro hry trilogie Void, je možné je použít v kterémkoliv jiném stolním RPG. Ke stažení ZDE


Příručky dosud ve staré verzi:

Apokalypsa
Příručka týkající se přírodních katastrof, zbraní hromadného ničení, mocných kouzel a rituálů. Nabízí mnoho možností totální destrukce a zkázy, které gamemaster může použít jako pozadí zápletky a hráči jako „eso v rukávu“ proti těm nejmocnějším protivníkům. Ke stažení ZDE

Ocelové bestie
Příručka zaměřená na bojové dopravní prostředky, jejich modifikace a přídavné vybavení. Obsahuje Lodní deník, ve kterém si hráči mohou udržovat přehled o svém námořním, oblačném či vesmírném plavidle. Ke stažení ZDE

Zuřící bohové
Příručka o astrálních služebnících bohů - dovoluje za ně hrát již od začátku. Kromě toho se zabývá vírou smrtelníků a obsahuje také vzácné vybavení pro křižáky. Ke stažení ZDE

Nelítostné armády
Příručka obsahuje pravidla pro boj oddílů i pro velké bitvy armád a flotil. Jsou tu popsáni také noví bojovníci majoritních ras. Ke stažení ZDE

Kolébka života
Příručka obsahující pouze popisy nejvýznamnějších a nejzajímavějších míst galaxie. Spolu s ní je k dispozici také galaktická mapa. Ke stažení ZDE

Šedé stíny
Soubor předpřipravených misí, který je vhodný pro začínající Gamemastery. Ke stažení ZDE
Napsal: Gediman
11.11.2009 15:31 - Merlin
No, já docela chápu, že když někdo spustí dávkou ze samopalu (ve fantasy třeba blesky), tak většina lidí přirozeně zalehne a kryje se ve snaze být neviditelný (což je tradiční reakce vojenských zelenáčů). Každý veterán ale odpoví, že než se nechat přibít na místo je lepší se rozběhnout. Pohybující terč je mnohem méně zranitelný, než ležící terč (paradox) .)

Jak mi říkal kamarád cvičící se na Afgánistán po diskuzi s veteránem z Iráku, který je chvíli sledoval a pak povídá:
"Proč to děláte takhle? Jdete strašně pomalu. Musíte tam vletět a buď máte štěstí nebo smůlu"
"No právě proto jdeme tak pomalu a opatrně, abychom měli přehled a jistotu"
"V tom případě máte smůlu všichni"
11.11.2009 15:47 - Jerson
Já bych se neomezoval jen na to zalehnutí, ale třeba i schování do krytu, nějakého účinného.
11.11.2009 15:50 - Blaine
Jerson: bohuzel mam pocit, ze to uz je narocnejsi mechanicky pro hru jako je DnD 4ed. Nerikam, ze by to neslo, ale ted me nenapada, jak to provest. U ostatnich her si nejsem jist, nemam ty systemy proctene.
11.11.2009 15:57 - Jerson
Tak v DnD asi nikdo nebude zalehávat před střelbou, nebo to tam fakt takhle funguje?
11.11.2009 16:00 - Quentin
Zalehávání jako obranu proti střelbě jsem ještě nezažil, ale s tím krytem se počítá.
Tím, že se to odehrává na gridu, tak četnost a praktičnost těhle všelijakejch taktik závisí na tom, jak zajímavě DM připraví boj.
11.11.2009 16:00 - Merlin
jerson: obecně nefunguje...i když tam asi bude taková schopnost jako immeditialy(nebo jak se to píše) reakcion
11.11.2009 16:27 - Jarik
GURPS to resi. zrovna u lafeotvych zbrani ziskas bonus.
a kryjes (kdyz lezis). Jen s melee utoky mas problem. :)
11.11.2009 16:44 - Lotrando
Jerson: a co je vhodný kryt? dva metry tlustý betonový blok?
11.11.2009 16:58 - sirien
Gediman píše:
Cílem je vytvořit RPG SYSTÉM s pokud možno nejvyváženějším poměrem jednoduchosti, zábavnosti a realističnosti (tyto tři koncepty jsou seřazeny podle priority, od nejvyšší po nejnižší) s převažujícím zaměřením na taktické bitvy

w-t-f?
Tyvole, tak fajn PŘESNĚ takhle to vypadat nemá.
a) cíl si sám sobě protiřečí - nejvyváženější poměr tří věcí, kterým následně přiřazuješ priority = oxymoron
b) uznávám, že s čísly se tady moc pracovat nedá, nicméně vzít tři věci, které jsou samy o sobě relativní (jednoduchost, realističnost, zábavnost - mimochodem, zábavnost by v cíli neměla být vůbec) a zaštítit je znovu relativní věcí (vyváženost), to vytváří cíl, u něhož z principu prakticky nelze říct, jestli a jak moc ho plníš. Ergo je to cíl velmi špatný.

noir píše:
Gediman: Děkuji za lákavou nabídku, ale i jednou bylo příliš.

Na druhou stranu - osobně mě docela láká možnost podívat se, kdo je Gediman naživo...

Jerson píše:
No, o tom jsem tak nějak mluvil. Každopádně pravidla pro krycí palbu v různých systémech existují a fungují, takže je s čím srovnávat, a myslím že to je asi nejdůležitější věc z tohoto kousku diskuse.

Shadowrun: Fields of fire měl hezkej systém.
Určíš oblast
Určíš kolik nábojů tam vysypeš.
Rozpočítáš ty náboje na metr zóny
Kdo nepadne na hubu/za sloup/jinak do krytu, tak si automaticky házíš za každou kulku v jeho čtverci 1d6, 4 je zásah za 2d6M
Samozřejmě, když si to někam vykropil, tak nepřátelé nevěděli, jestli zrovna oni stojí v zasažené zóně a tak, prostě jsi zahlásil krycí palbu a směr a všichni dostali možnost padnout nebo zůstat stát...
11.11.2009 18:06 - Jerson
Lotrando píše:
Jerson: a co je vhodný kryt? dva metry tlustý betonový blok?

Proti pušce (nebo kulometu) je tuším 6 mm oceli, 60 cm udusaného písku, 30 cm cihlové zdi, 120 cm hlíny, 360 cm udusaného sněhu, 60 cm tvrdého dřeva a tak dál - tu tabulku tady bohužel nemám. V ne-tak-realistické hře se dá krýt za převráceným stolem. Nebo za autem - lepší než nic. Proti samopalům rozhodně.
11.11.2009 18:09 - Colombo
a kolik metrů vody?
11.11.2009 18:19 - Jerson
Vojenské příručky ze 40. a 50. let nepředpokládaly, že se vojáci budou na bojištích krýt za kusy vody, případně z tohoto materiálu budou dělat okopy.

Jo, a napsal jsem to špatně - tyhle síly materiálu říkají, za jakým krytem má náboj z pušky ráže 7,65 na vzdálenost tuším 300 m ještě dost energie, aby zabil nebo vyřadil cíl. Takže dobrý kryt proti pušce by musel být tak trojnásobný.
11.11.2009 18:32 - Nachtrose
Colombo píše:
a kolik metrů vody?


Jestli si to dobre pamatuju, tak v pul metrove hloubce jsi v ansolutnim bezpeci. Cim silnejsi puska, tim nizsi ponor staci.
11.11.2009 18:43 - Jerson
Nachtrose - tak o půlmetru vody proti pušce bych velmi, ale velmi pochyboval. Možná se do tebe netrefí, ale když trefí, tak zabijou.
A podle logiky kterou jsi popsal by na protitankový kanon mělo stačit zalehnout do louže (: )
11.11.2009 18:47 - noir
Jerson: já teda viděl v jedné reportáži na německé televizi, jak stříleli do sudu z vodou. Kulka se na druhou stranu nikdy nedostala. Ale určitě něco podobného zkoumali i Mythbusters nebo podobná grupa...
11.11.2009 18:55 - Nachtrose
Nevim teda jak moc veris Mythbusterum, ale tohle zkouseli v bazenu. Nejhloubeji dostrelila puska s nenizsi ustovou rychlosti. Naopak projektil vystreleny z "protitankove" ostrelovacky se rozpadl na prach prakticky po styku s hladinou.

Tak jsem nasel vysledky jejich testu aspon v pisemne forme:

http://kwc.org/mythbusters/2005/07/mythbusters_bulletproof_water.html

A omlouvam se, opravdu jsem si to pamatoval chybne.

Mythbusters píše:
confirmed: you can protect yourself from a bullet by diving underwater. If the shooter were directly overhead, you would probably be safe from most guns at 8 ft. At a 30 degree angle, you would only have to be 3 ft underwater to be safe.


Nicmene doporucuju precist si cely clanek kvuli efektivite jednotlivych zbrani.
11.11.2009 20:21 - sirien
Jerson píše:
Jo, a napsal jsem to špatně - tyhle síly materiálu říkají, za jakým krytem má náboj z pušky ráže 7,65 na vzdálenost tuším 300 m ještě dost energie, aby zabil nebo vyřadil cíl. Takže dobrý kryt proti pušce by musel být tak trojnásobný.

60 cm písku neni dost!?!?
11.11.2009 21:10 - Jerson
Siriene, tu tabulku si moc dobře nepamatuju, fakt nevím kolik toho písku bylo, jestli 40 nebo 60 cm, ale vím že pytel písku nebyl moc spolehlivou ochranou. Alespoň podle těch tabulek.

Nachtrose - tak osm stop je něco jiného než třicet čísel :-) Osmi stopám věřím, a při úhlu 30° to je taky něco jiného
Ale chybí jim tam třeba minuce 7,65 mm a také ruská pistolová - obě určené na prorážení.

Silou pušky jsi myslel ráži, že?

Ale to tady plevelíme Void, asi bychom se měli přesunout do nějaké diskuse o zbraních.
11.11.2009 23:08 - Nachtrose
Ano, jeste jednou se omlouvam, jsem uz starsi clovek a pamet mi uz tolik neslouzi ;-) Nicmene osm stop to je pri strelbe kolmo do vody, pod uhlem 30 stupnu staci tri stopy, coz je tomu memu pul metru uz celkem blizko ;-)

Jinak silou jsem mel na mysli spise ustovou rychlost projektilu a tudiz i jeho kinetickou energii. Coz vsak s kalibrem do jiste miry souvisi. Nejsem zbranovy odbornik, ale tipnul bych si, ze normalni naboje raze 7,62 by dopadli obdobne. Aspon ty, co jsme pouzivali na vojne. Ale zkusit to nemam kde.

/edit: Mythbusters píše:
They finally broke out the big gun, the .50 cal with armor-piercing rounds, which are shot at 3000 ft/s.


Tady z toho citatu je videt, ze zkouseli i pruraznou munici.
11.11.2009 23:48 - Lotrando
Jerson: tak někteří jedinci mají tendenci se schovat za strom, což opravdu nestačí

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Gediman

Gediman.cz - domovská stránka mého osobního projektu stolního RPG, plus recenze na další RPG, které mě osobně zaujaly. Dále zde naleznete popisy materiálů k wargame Warhammer 40.000, články o popkulturních fenoménech a také můj audioblog.více
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11466598510742 secREMOTE_IP: 18.119.107.96