Projekt Void

Void: Sci-Fantasy je česká RPG hra, poprvé vydaná v roce 2012. V roce 2020 vyšla předělaná verze 2.0, která již nese název Void: Science Fantasy.

Kombinuje žánr fantasy a sci-fi, to vše v „grimdark“ hávu temnoty, beznaděje a utrpení, kde hlavní roli hrají nekončící války, intriky a korupce. Hra toho plně využívá a tak nabízí především drsnou akci a boj ve všech jeho rozmanitých formách, kde skutečně jde o život. Pravidla jsou jednoduchá, inspirovaná wargamingem a bez zbytečných komplikací. Gamemaster i hráči mají k dispozici nástroje, které jim dovolují vytvářet nekonvenční kombinace a prožít napínavá a nebezpečná dobrodružství. Koneckonců, pokud hráč svoji postavu řádně nepřipraví na všechny hrozby, smrt ji může dostihnout poměrně rychle. Je tu nepřeberné množství zvláštních schopností, předmětů, zbraní a dopravních prostředků, takže postavu lze dobře přizpůsobit každé taktice, každému protivníkovi.

Void: Science Fantasy má vlastní svět, který je prostorově i časově dosti rozsáhlý a inspirativní. Má mnoho dějových linií, na které lze snadno navázat. Hlavní zápletkou je boj spásného Světla proti korumpující Temnotě. Když byla galaxie zmítána obrovskou válkou mezi stoupenci dvanácti bohů Nebe a dvanácti bohů Pekla, pětadvacátý bůh se rozhodl obětovat svůj život, aby ji ukončil – tím, že přivede zlo tak hrozné, že se proti němu budou muset všichni spojit. Na místě jeho smrti vznikla Trhlina do Prázdnoty, ne-prostoru za hranicemi vesmíru. Z ní začala vyvěrat Temnota, která se brzy zformovala v pětici Temných bohů s jediným posláním – pohltit všechny duše. Válka mezi Nebem a Peklem sice oficiálně skončila, mír mezi galaktickými frakcemi však nenastal. Technologicky pokročilí lidé Černých říší bojují s magicky nadanými lidmi z Bílých říší, zatímco obě skupiny jsou pod útokem lidí Šedých říší, kteří je považují za separatisty. Orkové vedou bleskovou válku proti těžebním klanům trpaslíků, hobgoblini jsou v zákopové válce s průmyslově orientovanými gnómy a goblini provádí své partyzánské akce proti zemědělským půlčíkům. Vznešení elfové fanaticky oddaní Nebi pokračují ve svaté válce proti Temným elfům, kteří jsou slepě věrní Peklu. Lesní elfové, kteří se této války odmítli účastnit, odešli do exilu, kde se však dostali do konfliktu s xenofobními ursary. Felirové a canirové spolu vedou kruté predátorské bitvy o suroviny a teritorium. Mocní Titáni – trollové, zlobři a obři – se snaží vybudovat velké říše na troskách impéria svých dávných pánů, při tom však musí bojovat o cenné otroky. Mezitím armády Temné ruky pomalu postupují a dobývají jeden planetární systém za druhým. Zdá se, že vyhasnutí veškerého Světla se neodvratně blíží.

Přehled toho, co zatím vyšlo:



Základní kniha
Základní kniha pravidel. Dovoluje hrát za žoldnéře – nájemné bojovníky.
Verze 2.0 je rozdělena na jednotlivé kapitoly:
- Systém
- Tvorba postavy
- Dovednosti a vybavení
- Zápasník
- Střelec
- Technik
- Lékař
- Kouzelník
- Kněz
- Infiltrátor
- Víra a korupce
- Mise
- Zbraně
- Implantáty a talismany
- Zvířata
- Protivníci
- Dopravní prostředky
- Svět

Výcvikový tábor
"Demoverze" hry, která na pouhých třiceti stránkách obsahuje ta nejzákladnější pravidla. Ke stažení ZDE

Triskelion
Příručka pro hry Trilogie Void, která se zabývá Triskelionem. Ke stažení ZDE

Hrdinové říší 2.0
Příručka přinášející pravidla pro hraní dalších kariér (mimo žoldnéře a plenitele) a také vůdců organizací i vládců říší, což je užitečné především tehdy, když postavy získají mnoho bodů zkušeností a velké bohatství. Kromě toho obsahuje pravidla pro tvorbu základny. Ke stažení ZDE

Arzenál zkázy 2.0
Příručka zaměřující se na další vybavení, brnění, zbraně, implantáty a talismany. Ke stažení ZDE

Temná ruka 2.0
Příručka pojednávající o silách Temnoty. Dovoluje hrát za plenitele, „temnou“ obdobu žoldnéřů. Jsou to krvelačné bandy upírů, vlkodlaků, nemrtvých, mutantů a zatemnělých, jejichž úkolem je získávat duše smrtelníků pro Temné bohy. Ke stažení ZDE

Nespoutaná magie 2.0
Příručka zaměřující se na další kouzla resp. psi-síly. Ke stažení ZDE

Velkolepé zázraky 2.0
Příručka zaměřující se na další rituály resp. seance. Ke stažení ZDE

Smrtící divočina 2.0
Příručka obsahující nová zvířata a rostliny. Je tu také uvedeno vybavení, které je možné zvířatům přikoupit a zvýšit tak jejich efektivnost v boji. Ke stažení ZDE

Grimdark karty 2.0
Grimdark karty jsou herní pomůcka, která zajišťuje, že hra bude mít atmosféru v grimdark stylu. Ačkoliv jsou primárně navrženy pro hry trilogie Void, je možné je použít v kterémkoliv jiném stolním RPG. Ke stažení ZDE


Příručky dosud ve staré verzi:

Apokalypsa
Příručka týkající se přírodních katastrof, zbraní hromadného ničení, mocných kouzel a rituálů. Nabízí mnoho možností totální destrukce a zkázy, které gamemaster může použít jako pozadí zápletky a hráči jako „eso v rukávu“ proti těm nejmocnějším protivníkům. Ke stažení ZDE

Ocelové bestie
Příručka zaměřená na bojové dopravní prostředky, jejich modifikace a přídavné vybavení. Obsahuje Lodní deník, ve kterém si hráči mohou udržovat přehled o svém námořním, oblačném či vesmírném plavidle. Ke stažení ZDE

Zuřící bohové
Příručka o astrálních služebnících bohů - dovoluje za ně hrát již od začátku. Kromě toho se zabývá vírou smrtelníků a obsahuje také vzácné vybavení pro křižáky. Ke stažení ZDE

Nelítostné armády
Příručka obsahuje pravidla pro boj oddílů i pro velké bitvy armád a flotil. Jsou tu popsáni také noví bojovníci majoritních ras. Ke stažení ZDE

Kolébka života
Příručka obsahující pouze popisy nejvýznamnějších a nejzajímavějších míst galaxie. Spolu s ní je k dispozici také galaktická mapa. Ke stažení ZDE

Šedé stíny
Soubor předpřipravených misí, který je vhodný pro začínající Gamemastery. Ke stažení ZDE
Napsal: Gediman
12.11.2009 09:14 - Gediman
Dovolil bych si menší anketku.
Dejme tomu, že chci Void předělat. Co by měla mít nová verze? Od každého z vás bych prosil krátce, stručně, výstižně (nejlépe jednou větou) tři věci, které by tam nejraději viděl.

Dám příklad:
1. házení dvacetistěnnou
2. zrušit povolání, místo nich kupování výhod/nevýhod alá GURPS
3. přednastavené základní atributy, které se jen modifikují podle rasy/výhod/nevýhod … whatever.

Pokud tedy skutečně představujete výstižný vzorek běžné hráčské komunity, tak by mě zajímalo co všechno bych měl eventuálně udělat, abych se trefil do "vkusu". Čistě pro moji informaci.
12.11.2009 09:19 - Jerson
Žádné nahazování postav, a jakékoliv číslo ve hře nesmí přesáhnout hodnotu 20. Pokud se budee sčítat a odečítat, tak maximálně jedna operace na člověka a kolo.
Kompaktní pravidla, která všechny vychází z jedné základní myšlenky.

(A rozhodně tu nejsme výstižný vzorek hráčské komunity, protože většina hráčů nedebatuje na netu.)
12.11.2009 09:52 - noir
1. Opravdový autorský záměr, nikoliv zplácání tří věcí do jedné
2. Opravdu herně odlišné rasy, nikoliv jen rozdíl +5 k atributu.
3. Jiného autora.
12.11.2009 10:34 - Joe
Gediman,

sadnúť si na pol roka k viacerým zahraničným RPG pravidlám (ako si ich zaobstaráš, nechám na tebe...) a študovať, ako sú písané a prečo sú tak písané.

A potom môžeš túto anketu otvoriť znovu.
12.11.2009 12:31 - Nachtrose
Pokud trvas stale na d100, tak bych zacal systemy, jenz ho vyuzivaji. Jako treba novy Eclipse Phase.
12.11.2009 13:06 - Jerson
Mám jednu otázku - proč jsi to přejmenoval na Projekt Void?
12.11.2009 13:17 - Gediman
Přejmenoval? Tak jsem tomu říkal už od začátku :) To slovo "projekt" vyjadřuje, že Void bude mít tři settingy (+ nutně modifikovaná pravidla, která to budou vyžadovat, pro každý z nich). Což píši již v úvodním článku na mém webu.
12.11.2009 19:52 - Gediman
Tak jsem stáhnul Eclipse Phase... VELMI inspirující. Jsem zahlcen nápady :)
12.11.2009 19:58 - sirien
<jízlivost+++> fascinující. geniální a sebevědomý designer nového RPG objevil inspiraci, když si konečně přečetl něco tak zbytečného, jako je další (třetí?) cizí RPGčko...(??<(/?)jízlivost>??)
12.11.2009 20:49 - Pety
Gediman píše:
GM: Já
Kde: Nejlépe Černý rytíř, Praha
Kdy: Nejlépe někdy v sobotu, a nebo v pátek od 15:00 do cca 18:00

Primárně otestovat pravidla na modelových příkladech, popř. tedy i s nějakým tím příběhem. Jako bonus vás můžu líp zasvětit do settingu Voidu: Sci-Fantasy ;)

Kdo by měl zájem, nechť se hlásí. Ať se můžem domluvit blíže.

Jde tam nekdo?Bych se zasel podivat a zasmat.
12.11.2009 22:18 - noir
Gediman: znamená to, žes našel další věc na vykrádání?
12.11.2009 23:18 - Gediman
Inspiraci :)
13.11.2009 07:31 - noir
Gediman: Bylo to myšlené jako ironie? Takže Eclipse vykradeš?
13.11.2009 07:40 - Gediman
Záleží na tom, co myslíš tím "vykradeš".
13.11.2009 07:42 - Merlin
jestli to chápu, tak už to nebude ůoriginální" ale upravené podel jiného originálu
13.11.2009 07:45 - noir
Gediman: Na mě ani tak nezáleží, spíš záleží na tom, jak to slovo chápeš ty. Takže, jak to chápeš ty? Pokud jsem se zeptal, zda něco vykradeš, a tys na odpověděl v podstatě souhlasně, pak asi nějakou představu o smyslu toho slova máš, ne?
13.11.2009 07:49 - Gediman
Píše:
jestli to chápu, tak už to nebude ůoriginální" ale upravené podel jiného originálu

Tak to rozhodně nebude upravené podle jiného originálu. V Eclipse Phase jsem našel možná řešení některých problémů, což ale neznamená, že to budu opisovat.

Píše:
Gediman: Na mě ani tak nezáleží, spíš záleží na tom, jak to slovo chápeš ty. Takže, jak to chápeš ty? Pokud jsem se zeptal, zda něco vykradeš, a tys na odpověděl v podstatě souhlasně, pak asi nějakou představu o smyslu toho slova máš, ne?

Neodpověděl jsem na to souhlasně, odpověděl jsem na to tak, že to beru jako inspiraci - k řešení některých problémů, viz výše. O vykrádání jsem nikde nemluvil, to jen ty :)
13.11.2009 08:13 - noir
Gediman: Omlouvám se, pak jen neumíš používat smajlíky.Prosím, vyhni se jim raději, dost to komplikuje vzájemné porozumění.
13.11.2009 08:17 - Gediman
Souhlasím, přítomnost/nepřítomnost smajlů holt někdy hraje velkou roli.
13.11.2009 08:56 - Merlin
pak doporučí pro řešení součaného projektu Void další nispirační materiál: Skartační řád. Pokud budeš potřebovat, mám ho v práci.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Gediman

Gediman.cz - domovská stránka mého osobního projektu stolního RPG, plus recenze na další RPG, které mě osobně zaujaly. Dále zde naleznete popisy materiálů k wargame Warhammer 40.000, články o popkulturních fenoménech a také můj audioblog.více
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11406111717224 secREMOTE_IP: 18.223.21.5