Projekt Void

Void: Sci-Fantasy je česká RPG hra, poprvé vydaná v roce 2012. V roce 2020 vyšla předělaná verze 2.0, která již nese název Void: Science Fantasy.

Kombinuje žánr fantasy a sci-fi, to vše v „grimdark“ hávu temnoty, beznaděje a utrpení, kde hlavní roli hrají nekončící války, intriky a korupce. Hra toho plně využívá a tak nabízí především drsnou akci a boj ve všech jeho rozmanitých formách, kde skutečně jde o život. Pravidla jsou jednoduchá, inspirovaná wargamingem a bez zbytečných komplikací. Gamemaster i hráči mají k dispozici nástroje, které jim dovolují vytvářet nekonvenční kombinace a prožít napínavá a nebezpečná dobrodružství. Koneckonců, pokud hráč svoji postavu řádně nepřipraví na všechny hrozby, smrt ji může dostihnout poměrně rychle. Je tu nepřeberné množství zvláštních schopností, předmětů, zbraní a dopravních prostředků, takže postavu lze dobře přizpůsobit každé taktice, každému protivníkovi.

Void: Science Fantasy má vlastní svět, který je prostorově i časově dosti rozsáhlý a inspirativní. Má mnoho dějových linií, na které lze snadno navázat. Hlavní zápletkou je boj spásného Světla proti korumpující Temnotě. Když byla galaxie zmítána obrovskou válkou mezi stoupenci dvanácti bohů Nebe a dvanácti bohů Pekla, pětadvacátý bůh se rozhodl obětovat svůj život, aby ji ukončil – tím, že přivede zlo tak hrozné, že se proti němu budou muset všichni spojit. Na místě jeho smrti vznikla Trhlina do Prázdnoty, ne-prostoru za hranicemi vesmíru. Z ní začala vyvěrat Temnota, která se brzy zformovala v pětici Temných bohů s jediným posláním – pohltit všechny duše. Válka mezi Nebem a Peklem sice oficiálně skončila, mír mezi galaktickými frakcemi však nenastal. Technologicky pokročilí lidé Černých říší bojují s magicky nadanými lidmi z Bílých říší, zatímco obě skupiny jsou pod útokem lidí Šedých říší, kteří je považují za separatisty. Orkové vedou bleskovou válku proti těžebním klanům trpaslíků, hobgoblini jsou v zákopové válce s průmyslově orientovanými gnómy a goblini provádí své partyzánské akce proti zemědělským půlčíkům. Vznešení elfové fanaticky oddaní Nebi pokračují ve svaté válce proti Temným elfům, kteří jsou slepě věrní Peklu. Lesní elfové, kteří se této války odmítli účastnit, odešli do exilu, kde se však dostali do konfliktu s xenofobními ursary. Felirové a canirové spolu vedou kruté predátorské bitvy o suroviny a teritorium. Mocní Titáni – trollové, zlobři a obři – se snaží vybudovat velké říše na troskách impéria svých dávných pánů, při tom však musí bojovat o cenné otroky. Mezitím armády Temné ruky pomalu postupují a dobývají jeden planetární systém za druhým. Zdá se, že vyhasnutí veškerého Světla se neodvratně blíží.

Přehled toho, co zatím vyšlo:



Základní kniha
Základní kniha pravidel. Dovoluje hrát za žoldnéře – nájemné bojovníky.
Verze 2.0 je rozdělena na jednotlivé kapitoly:
- Systém
- Tvorba postavy
- Dovednosti a vybavení
- Zápasník
- Střelec
- Technik
- Lékař
- Kouzelník
- Kněz
- Infiltrátor
- Víra a korupce
- Mise
- Zbraně
- Implantáty a talismany
- Zvířata
- Protivníci
- Dopravní prostředky
- Svět

Výcvikový tábor
"Demoverze" hry, která na pouhých třiceti stránkách obsahuje ta nejzákladnější pravidla. Ke stažení ZDE

Triskelion
Příručka pro hry Trilogie Void, která se zabývá Triskelionem. Ke stažení ZDE

Hrdinové říší 2.0
Příručka přinášející pravidla pro hraní dalších kariér (mimo žoldnéře a plenitele) a také vůdců organizací i vládců říší, což je užitečné především tehdy, když postavy získají mnoho bodů zkušeností a velké bohatství. Kromě toho obsahuje pravidla pro tvorbu základny. Ke stažení ZDE

Arzenál zkázy 2.0
Příručka zaměřující se na další vybavení, brnění, zbraně, implantáty a talismany. Ke stažení ZDE

Temná ruka 2.0
Příručka pojednávající o silách Temnoty. Dovoluje hrát za plenitele, „temnou“ obdobu žoldnéřů. Jsou to krvelačné bandy upírů, vlkodlaků, nemrtvých, mutantů a zatemnělých, jejichž úkolem je získávat duše smrtelníků pro Temné bohy. Ke stažení ZDE

Nespoutaná magie 2.0
Příručka zaměřující se na další kouzla resp. psi-síly. Ke stažení ZDE

Velkolepé zázraky 2.0
Příručka zaměřující se na další rituály resp. seance. Ke stažení ZDE

Smrtící divočina 2.0
Příručka obsahující nová zvířata a rostliny. Je tu také uvedeno vybavení, které je možné zvířatům přikoupit a zvýšit tak jejich efektivnost v boji. Ke stažení ZDE

Grimdark karty 2.0
Grimdark karty jsou herní pomůcka, která zajišťuje, že hra bude mít atmosféru v grimdark stylu. Ačkoliv jsou primárně navrženy pro hry trilogie Void, je možné je použít v kterémkoliv jiném stolním RPG. Ke stažení ZDE


Příručky dosud ve staré verzi:

Apokalypsa
Příručka týkající se přírodních katastrof, zbraní hromadného ničení, mocných kouzel a rituálů. Nabízí mnoho možností totální destrukce a zkázy, které gamemaster může použít jako pozadí zápletky a hráči jako „eso v rukávu“ proti těm nejmocnějším protivníkům. Ke stažení ZDE

Ocelové bestie
Příručka zaměřená na bojové dopravní prostředky, jejich modifikace a přídavné vybavení. Obsahuje Lodní deník, ve kterém si hráči mohou udržovat přehled o svém námořním, oblačném či vesmírném plavidle. Ke stažení ZDE

Zuřící bohové
Příručka o astrálních služebnících bohů - dovoluje za ně hrát již od začátku. Kromě toho se zabývá vírou smrtelníků a obsahuje také vzácné vybavení pro křižáky. Ke stažení ZDE

Nelítostné armády
Příručka obsahuje pravidla pro boj oddílů i pro velké bitvy armád a flotil. Jsou tu popsáni také noví bojovníci majoritních ras. Ke stažení ZDE

Kolébka života
Příručka obsahující pouze popisy nejvýznamnějších a nejzajímavějších míst galaxie. Spolu s ní je k dispozici také galaktická mapa. Ke stažení ZDE

Šedé stíny
Soubor předpřipravených misí, který je vhodný pro začínající Gamemastery. Ke stažení ZDE
Napsal: Gediman
13.11.2009 09:22 - Gediman
Tak teď nechápu zase já. Ty tvrdíš, že bych Eclipse Phase MĚL vykrádat?
13.11.2009 09:38 - Jerson
Tuhle jsem četl přeložený článek, ve kterém se psalo, že jakkoliv špatná hra v sobě skrývá nějaký zajímavý nápad nebo mechaniku.
Přemýšlím, jaký kousek z Voidu by tomuto popisu odpovídal, ale žádný mě nenapadá - máte nějaké návrhy?
13.11.2009 09:54 - Gediman
Já bych měl, ale ten dotaz asi stejně není na mě.
13.11.2009 10:17 - Quentin
jerson: Jestli myslis ty hearthbreakery, tak tam jde o klony dnd. ti lidi vzdy jen predelavaly svoji oblibenou hru, a i kdyz treba hromadu veci zkazily, tak neco se jim povedlo i vylepsit (casto system magie).

Zatimco Void je poctive originalni :)
13.11.2009 10:51 - Jerson
Gedimane, ten dotaz je na všechny, včetně tebe.

Quentine, jo, myslel jsem heartbreagery. Nedošlo mi, že se jedná jen o klony a že tedy tvrzení o nějakém zajímavém přínosu se nemusí vztahovat na jiné systémy.
13.11.2009 12:03 - Colombo
Jerson: obrázky?:D
13.11.2009 12:08 - Pety
Jen bych doplnil quentina ze heartbreakery nemusi byt nutne klonem nejakeho systemu a nemusi byt nutne nekvalitni,jedna se spis o pojmenovani her ktere se snazi lepit problemy urciteho typu hrani (pro nektere "lidi" ze slovenska je treba BW ukazka heartbreakeru)
13.11.2009 12:26 - Sosáček
Uvozovky pobavily :D
14.11.2009 15:54 - skew
Sem si jen tak namátkou pročetl pár posledních stránek. Woah, vás teda tady musel Gedimen solidně urazit, to je slušný, jakou mu dáváte sodu.

sirien píše:
<klidným tichým hlasem>"klid, v jedenácti sem modifikoval DrD stejně prasáckym způsobem jakym oni tvořej RPGčko... musíš se spálit abys věděl že se na plotnu nešahá, věřim že se ještě poučej..."
Můžu se zeptat o kom je řeč ?
14.11.2009 16:25 - sirien
skew: Si tu diskusi přečti od začátku nebo aspoň začátek a myslim že pochopíš.

Co se týče toho o kom je řeč, prostě mrkni sem vedle na systém commando
17.11.2009 15:10 - Kostěj
Tak jsem objevil tuhle úžasnou debatu. Nestačím žasnout, jaké velikány RPG designu tady u nás v Čechách máme. Hod 1k100 a nahazování postav jsou dávno překonaný mechaniky? Vážně? Mohli by mi zdejší osvícenci vysvětlit, jak je možné, že FFG vydává jak na běžícím pásu hry, který přesně tyhle mechaniky používají? A ty hry fungují, prodávají se a dokonce jsou populární.
17.11.2009 16:09 - Alnag
Kostěj píše:
A ty hry fungují, prodávají se a dokonce jsou populární.


Říkáš zrovna po tom, co Dark Heresy vypadla z top5.

Jinak ten běžící pás her mne fakt pobavil... a o tom, že jde o neschopnost vymanit se ze stínu designu původního Warhammeru jsi asi ani neuvažoval, že?
17.11.2009 16:38 - Kostěj
Z top 5 sice vypadla, ale za chvíli tam místo ní možná bude Rogue Trader. Každopádně díky za potvrzení, že Dark Heresy je v současnosti v celosvětovém měřítku velmi populární hra, v tom se shodneme. Protože co jiného znamená fakt, že v té top 5 poměrně dlouho byla.

Docela jsi mne ale překvapil, jaký máš vhled do design procesu u FFG. Zajímalo by mne, co tě vede k těm silným řečem o neschopnosti už několikátýho týmu designérů se odněkud vymanit. Např. u novýho WH je vidět, že s opuštěním k100 moc problém neměli.
17.11.2009 17:16 - Alnag
Kostěj píše:
Z top 5 sice vypadla, ale za chvíli tam místo ní možná bude Rogue Trader.


"Možná" není slovo, které bych si spojoval se silnými prohlášeními typu "ty hry fungují, prodávají se a dokonce jsou populární".

Kostěj píše:
Např. u novýho WH je vidět, že s opuštěním k100 moc problém neměli.


Já nový WH ještě neviděl. Nicméně, není to tak trochu v rozporu s tvým předchozím tvrzením? Nebo to není součást toho "běžícího pásu"?
17.11.2009 17:18 - Merlin
Kostěj: já osobně nezpochybňuju hod k100 (nejsem matematik ani teoretik), já zpochybnuju Void. Zkus si to prosím přečíst :) Pokud se chceš pobavit, nebo udávit :).
17.11.2009 18:13 - Rimbo
Kostej: O kterych hrach presne mluvis? Jmenovite? Zajimalo by me jak dlouhy je ten bezici pas k100, nahazovacich RPGs?
Jinak FFG mam jednu obrovskou zkusenost a to sice z wargammingu, a narazim tim na novou edici Mutant Chronicles. Tam myslim se naprosto jasne ukazalo kam smeruji jejich desginerske postupy a metody - na drzku. Mam pocit ze za licence zaplatili hutnou sumu, vypracovali novou herni mechaniku a provedli kompletni redesign vysledkem cehoz bylo ze hra nemela ani minimalni hracskou odezvu a jeji vyvoj se zastavil po necelem roce. Perfektni ukazka gamedesigneru na svem miste...
17.11.2009 18:20 - Kostěj
Píšu logicky "možná", protože hra vyšla teprve před měsícem, takže nemůžu vědět, jaký bude mít prodeje v silných obdobích jako jsou Vánoce. Každopádně jsem se teď mrknul na Amazon, a tam je po WFRPG, DnD 4e a jednomu dodatku k Star Wars čtvrtá nejprodávanější, takže asi tolik k popularitě.

Alnag píše:
Není to tak trochu v rozporu s tvým předchozím tvrzením? Nebo to není součást toho "běžícího pásu"?


Proč by to bylo v rozporu? Za poslední dva roky FFG vydali cca 5 knížek založených na hodu k100, další se chystají, chystají se i reprinty. To mně přijde jako slušný běžící pás. To, že nový WH používá jiný systém, je spíš otázka cílové skupiny, na kterou je ta hra cílená, a nemíním zrovna tebe o něčem takovém poučovat.

Jinak Alnagu, nehodlám debatovat s někým, kdo během debaty edituje svoje příspevky, aniž by to nějak označil. Nejen, že to ztěžuje orientaci ale je to také výsostně neslušné.

Merlin píše:
já osobně nezpochybňuju hod k100...
Rozumím, však já Void neobhajuju, jen mě štve, že Gedimana dusíte zrovna na věcech, které z vlastní zkušenosti vím, že fungují.
17.11.2009 18:25 - noir
Kostěj: O gamedesignu nemám ani ponětí. O hodu D100 jsem nikdy nijak zvlášť nepřemýšlel, je mi v podstatě úplně jedno, čím házím. Ale když jsme testovali VOID, házel jsem asi patnáctkrát. Ani jednou jsem přitom nevyužil řád jednotek, vždy stačily jen desítky. Zdálo se mi, že moc smysl to nemá...
17.11.2009 18:31 - Gediman
Kostěj: díky za podporu. Mimochodem, dlouho jsem se tu neukázal, zkoušel jsem předělat Void do d20, jen tak pro svoji informaci. A na problémy při převodu jsem narážel neustále. Dám příklad:

Kritické hody: u d100 je na kritické hody použitelných 10 čísel (čisté desítky), u d20 jen dva (1 a 20). Abychom zachovali jedno číslo pro kritické selhání, tak maximální hodnota atributu 99 u d100 se teoreticky převede jako 19 u d20, což ovšem není totéž. Zatímco u d100 má postava s atributem např. 75 šanci na šťastnou desítku 7:3, u d20 má postava s atributem 15 (což odpovídá 75) šanci na štěstí (hod 1) jen 1:20, což je navíc konstantní pravděpodobnost, zatímco u d100 může být modifikována postihy a bonusy.

Takže u d100 zůstávám. Navíc jsem prostudoval ten Ecplise Phase a tam d100 také funguje a jak dobře. Nevadí, že se ani tam nevyužijí jednotky procent (de facto...), jde o to, že jednotky procent můžou padnout, kdežto v případe d20 ne - a je to rozdíl.

Co se týče nahazování postav - zrušil jsem ho. Postavy mají základní atributy, minimum je 20 a ty lze libovolně zvýšit přerozdělováním bodů. Až novou verzi dodělám, ukážu. (maximální hodnotu jsem snížil na 90, takže postavy s touto hodnotou budou mít stále 10 % šanci na neúspěch a 1% šanci na smolnou desítku)
17.11.2009 18:33 - Gediman
... a minimální hodnota je 10 (10 % šance na úspěch, 1% šance na čistou desítku), ale této hodnoty postava může dosáhnout jen díky postihům, nikoliv při tvorbě.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Gediman

Gediman.cz - domovská stránka mého osobního projektu stolního RPG, plus recenze na další RPG, které mě osobně zaujaly. Dále zde naleznete popisy materiálů k wargame Warhammer 40.000, články o popkulturních fenoménech a také můj audioblog.více
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.063455820083618 secREMOTE_IP: 3.134.78.106