Projekt Void

Void: Sci-Fantasy je česká RPG hra, poprvé vydaná v roce 2012. V roce 2020 vyšla předělaná verze 2.0, která již nese název Void: Science Fantasy.

Kombinuje žánr fantasy a sci-fi, to vše v „grimdark“ hávu temnoty, beznaděje a utrpení, kde hlavní roli hrají nekončící války, intriky a korupce. Hra toho plně využívá a tak nabízí především drsnou akci a boj ve všech jeho rozmanitých formách, kde skutečně jde o život. Pravidla jsou jednoduchá, inspirovaná wargamingem a bez zbytečných komplikací. Gamemaster i hráči mají k dispozici nástroje, které jim dovolují vytvářet nekonvenční kombinace a prožít napínavá a nebezpečná dobrodružství. Koneckonců, pokud hráč svoji postavu řádně nepřipraví na všechny hrozby, smrt ji může dostihnout poměrně rychle. Je tu nepřeberné množství zvláštních schopností, předmětů, zbraní a dopravních prostředků, takže postavu lze dobře přizpůsobit každé taktice, každému protivníkovi.

Void: Science Fantasy má vlastní svět, který je prostorově i časově dosti rozsáhlý a inspirativní. Má mnoho dějových linií, na které lze snadno navázat. Hlavní zápletkou je boj spásného Světla proti korumpující Temnotě. Když byla galaxie zmítána obrovskou válkou mezi stoupenci dvanácti bohů Nebe a dvanácti bohů Pekla, pětadvacátý bůh se rozhodl obětovat svůj život, aby ji ukončil – tím, že přivede zlo tak hrozné, že se proti němu budou muset všichni spojit. Na místě jeho smrti vznikla Trhlina do Prázdnoty, ne-prostoru za hranicemi vesmíru. Z ní začala vyvěrat Temnota, která se brzy zformovala v pětici Temných bohů s jediným posláním – pohltit všechny duše. Válka mezi Nebem a Peklem sice oficiálně skončila, mír mezi galaktickými frakcemi však nenastal. Technologicky pokročilí lidé Černých říší bojují s magicky nadanými lidmi z Bílých říší, zatímco obě skupiny jsou pod útokem lidí Šedých říší, kteří je považují za separatisty. Orkové vedou bleskovou válku proti těžebním klanům trpaslíků, hobgoblini jsou v zákopové válce s průmyslově orientovanými gnómy a goblini provádí své partyzánské akce proti zemědělským půlčíkům. Vznešení elfové fanaticky oddaní Nebi pokračují ve svaté válce proti Temným elfům, kteří jsou slepě věrní Peklu. Lesní elfové, kteří se této války odmítli účastnit, odešli do exilu, kde se však dostali do konfliktu s xenofobními ursary. Felirové a canirové spolu vedou kruté predátorské bitvy o suroviny a teritorium. Mocní Titáni – trollové, zlobři a obři – se snaží vybudovat velké říše na troskách impéria svých dávných pánů, při tom však musí bojovat o cenné otroky. Mezitím armády Temné ruky pomalu postupují a dobývají jeden planetární systém za druhým. Zdá se, že vyhasnutí veškerého Světla se neodvratně blíží.

Přehled toho, co zatím vyšlo:



Základní kniha
Základní kniha pravidel. Dovoluje hrát za žoldnéře – nájemné bojovníky.
Verze 2.0 je rozdělena na jednotlivé kapitoly:
- Systém
- Tvorba postavy
- Dovednosti a vybavení
- Zápasník
- Střelec
- Technik
- Lékař
- Kouzelník
- Kněz
- Infiltrátor
- Víra a korupce
- Mise
- Zbraně
- Implantáty a talismany
- Zvířata
- Protivníci
- Dopravní prostředky
- Svět

Výcvikový tábor
"Demoverze" hry, která na pouhých třiceti stránkách obsahuje ta nejzákladnější pravidla. Ke stažení ZDE

Triskelion
Příručka pro hry Trilogie Void, která se zabývá Triskelionem. Ke stažení ZDE

Hrdinové říší 2.0
Příručka přinášející pravidla pro hraní dalších kariér (mimo žoldnéře a plenitele) a také vůdců organizací i vládců říší, což je užitečné především tehdy, když postavy získají mnoho bodů zkušeností a velké bohatství. Kromě toho obsahuje pravidla pro tvorbu základny. Ke stažení ZDE

Arzenál zkázy 2.0
Příručka zaměřující se na další vybavení, brnění, zbraně, implantáty a talismany. Ke stažení ZDE

Temná ruka 2.0
Příručka pojednávající o silách Temnoty. Dovoluje hrát za plenitele, „temnou“ obdobu žoldnéřů. Jsou to krvelačné bandy upírů, vlkodlaků, nemrtvých, mutantů a zatemnělých, jejichž úkolem je získávat duše smrtelníků pro Temné bohy. Ke stažení ZDE

Nespoutaná magie 2.0
Příručka zaměřující se na další kouzla resp. psi-síly. Ke stažení ZDE

Velkolepé zázraky 2.0
Příručka zaměřující se na další rituály resp. seance. Ke stažení ZDE

Smrtící divočina 2.0
Příručka obsahující nová zvířata a rostliny. Je tu také uvedeno vybavení, které je možné zvířatům přikoupit a zvýšit tak jejich efektivnost v boji. Ke stažení ZDE

Grimdark karty 2.0
Grimdark karty jsou herní pomůcka, která zajišťuje, že hra bude mít atmosféru v grimdark stylu. Ačkoliv jsou primárně navrženy pro hry trilogie Void, je možné je použít v kterémkoliv jiném stolním RPG. Ke stažení ZDE


Příručky dosud ve staré verzi:

Apokalypsa
Příručka týkající se přírodních katastrof, zbraní hromadného ničení, mocných kouzel a rituálů. Nabízí mnoho možností totální destrukce a zkázy, které gamemaster může použít jako pozadí zápletky a hráči jako „eso v rukávu“ proti těm nejmocnějším protivníkům. Ke stažení ZDE

Ocelové bestie
Příručka zaměřená na bojové dopravní prostředky, jejich modifikace a přídavné vybavení. Obsahuje Lodní deník, ve kterém si hráči mohou udržovat přehled o svém námořním, oblačném či vesmírném plavidle. Ke stažení ZDE

Zuřící bohové
Příručka o astrálních služebnících bohů - dovoluje za ně hrát již od začátku. Kromě toho se zabývá vírou smrtelníků a obsahuje také vzácné vybavení pro křižáky. Ke stažení ZDE

Nelítostné armády
Příručka obsahuje pravidla pro boj oddílů i pro velké bitvy armád a flotil. Jsou tu popsáni také noví bojovníci majoritních ras. Ke stažení ZDE

Kolébka života
Příručka obsahující pouze popisy nejvýznamnějších a nejzajímavějších míst galaxie. Spolu s ní je k dispozici také galaktická mapa. Ke stažení ZDE

Šedé stíny
Soubor předpřipravených misí, který je vhodný pro začínající Gamemastery. Ke stažení ZDE
Napsal: Gediman
18.11.2009 13:01 - Gediman
Píše:
Vzhledem k tomu, že v realitě neexistuje ani čarodějnická magie, ani ruční plasmové zbraně, ani kybertechnika, a i duševní a fyzické výkony lidí neodpovídají tabulce pro vytváření postav, tak "realističnost" může být maximálně tak přáním tvůrce.

No právě, nepochopils mě :) Samozřejmě že magie a plazmové zbraně nejsou důkazem realističnosti, to jsou jen nadstandardní propriety - nikdo tě nenutí hrát s magií a plazmovými zbraněmi. Já mluvím o tom jádru, které se snaží simulovat realitu, reálné činnosti, události, následky, a je IMHO proto dost složité. Stačí se podívat na tu masu textu a tabulek. To je šílené :) Tohle právě není cesta Voidu.

Co bude odlišovat Void od ostatních jsem také napsal. Implementace mechanik wargamingu, tedy snížení realističnosti pokud by ta znamenala vyšší obtížnost porozumění - větší masu textu pravidel. Také proto jsem realističnosti nedal nejvyšší preferenci, tu drží jednoduchost. Realističnost je až na posledním místě, pokud ji nebude možné dosáhnout pomocí jednoduchých pravidel, jakože většinou nebude.
18.11.2009 13:02 - Gediman
Píše:
Můžu se ještě zeptat, pod jakým jménem ?


překvapivě Gediman :)
18.11.2009 13:17 - noir
Hele Gedimane, tady na d20 máš jedinečnou možnost zeptat se jednoho z mála českých vydavatelů (a současně vydavatele nejúspěšnějšího), jestli by se mu Void líbil. Zkus poslat Bouchimu zprávu a zeptat se ho na jeho názor - poskytne ti mnoho podnětů z druhé strany, nejen od nás zlých hráčů...
M.j. zaznamenals už nějaký pozitivní pohled na Void? A teď nemyslím od kamarádů, ale od osob nezúčastněných? Co jsem si tak projel diskuzi tady i na tvém webu, tak u tebe, nenašel jsem ani jeden kladný názor.
18.11.2009 13:17 - Lotrando
skew: jako možná máš pravdu v tom, že je podobným cílovým skupinám zákazníků přístupnější než některé jiné hry, ale rozhodně to nestačí ke konstatování, které měl jistý dopis v jiném vláknu - totiž že je to papírové wowko.

btw, wowko okopírovalo kde co, originálních věcí je tam taky pár, ale co má navíc je jedna věc - a tou je originální, naprosto ukázková kombinace všech použitých prvků do vynikající hratelnosti. Wowko je fenomén a to že se vám nelíbí na tom nic nezmění (a ne, nehraju ho, mám rád víc hc hry)

takže je asi jasné, že srovnávat něco s wowkem je snadný, když ve wowku je všechno, jako v tom pověstném dortě :)
18.11.2009 13:23 - Blaine
Skew: myslim, ze bys jeste mel pridat vetu ve smyslu: "a udelejme co nejjednodussi a pritom komplexni soubojovy system, aby ti lide, co si ho prectou jednou mohli tu hru hrat bez listovanim pravidly." A potom bych s tebou souhlasil, alespon o tom, ze ma DnD 4ed cilovou skupinu rozsirenou o ty mladsi rocniky, ktere dosud DnD nemuselo bavit, protoze od nich pozadovalo spoustu prace mimo herni sezeni.

//edit: jinak souhlas s Lotrandem ohledne WoW a mixu vseho mozneho a Blizzardiho sikovneho pristupu ohledne vylepsovani hry, rozsirovani kontentu a dokonce zjednodusovani. Bohuzel i to je ta cast, ktera me vyhnala, WoW uz davno neni hra, kterou jsem zacal hrat po mature a zustal u ni nejdele ze vsech her, co jsem hral. Dokonce bych rekl, ze muj /played na jedine postave byl az monstrozni...
18.11.2009 13:28 - Gediman
Píše:
Zdá se mi, žes nějaký nekoncentrovaný.

Asi jsem trochu nepochopil otázku, promiň. Bylo mi divné, proč bych sem měl psát odpovědi na vlastní otázky :)

Co se týče DnD, tak se snaží zachytit všechny možné situace a řešit je co nejjednodušeji, ale DnD neznám tak dobře, takže nevím jak je to s realističností výsledků. Ale podobnou myšlenku má i Void (teď možná začnete namítat, že NEřeší všechny možné situace, na což máte právo, protože v betě nejsou všechna pravidla). Mno a DnD je taky zaměřené na simulaci všeho možného fantasy.
18.11.2009 13:30 - Bouchi
noir: No, ja uz jsem tu, tusim, taky mel k Voidu nejake pripominky.

Jinak na muj nazor se me Gediman cca pred rokem (tehdy jeste Void nemel web) - pokud svoli ke zverejneni tech tri mailu, co jsme si vymenili, muzu je sem postnout.
18.11.2009 13:36 - Gediman
Píše:
Zkus poslat Bouchimu zprávu a zeptat se ho na jeho názor - poskytne ti mnoho podnětů z druhé strany, nejen od nás zlých hráčů...


Kdysi jsem psal jednomu vydavatelství, nezávazně, jen tak pro svoji informaci. Odpověděli mi stručně a jasně - až to bude hotové, pošlete nám to. S tímto přístupem souhlasím. Dokud Void nebude hotový, nemá cenu po jakýchkoliv vydavatelích něco chtít. :)
18.11.2009 13:37 - Gediman
A vida, pravda, Bouchimu jsem tehdy taky psal. Oslovil jsem několik vydavatelství. Přesné znění mailů si už nepamatuju :)
18.11.2009 13:41 - Merlin
:) vím o jednom vydavatelství...Trnky brnky :)))
18.11.2009 13:44 - Gediman
Píše:
Jinak na muj nazor se me Gediman cca pred rokem (tehdy jeste Void nemel web) - pokud svoli ke zverejneni tech tri mailu, co jsme si vymenili, muzu je sem postnout.


Jo, klidně.
18.11.2009 13:50 - Bouchi
Takze tady je kopie moji reakce na Gedimanuv prvni mail (vcetne prislusnych citaci z jeho mailu) z lonskeho zacatku listopadu:
---
Gediman píše:
Již delší dobu mi v hlavě leží nápad na nové stolní RPG. Protože mám dost zkušeností s tímto žánrem, rozhodl jsem se, že do toho praštím a na jednom takovém začnu pracovat. Nějaké myšlenky už mám zformované, takže začátek bude zřejmě jednoduchý. Český trh má stále ještě málo původních českých RPG, a toto hodlám napravit.

Ze ctyr tiskem vydanych ceskych RPG systemu (DrD, Stin mece, DrD+, Hrdinove fantasy) jsou tri stale v prodeji. Nejmene dva dalsi systemy se k vydani pripravuji (Strepy snu, Factum). Dalsi systemy jsou k dispozici zdarma na internetu. Je tedy treba si take klast otazku, kolik puvodnich ceskych RPG cesky trh (tedy trh s tistenymi RPG) unese.

Gediman píše:
Cílem mého projektu je vytvořit snadná a intuitivní pravidla s minimem tabulek a výpočtů, protože sám ze své zkušenosti vím, jak je někdy otravné neustále nahlížet do tabulek, hledat správná čísla a vypočítávat šílené vzorce - což dosti vyrušuje od "vžití se" do role.

To je cil rozhodne chvalyhodny.

Gediman píše:
RPG bude zasazeno do sci-fi/fantasy světa, protože zastávám názor, že tento druh prostředí je i v dnešní době stále ještě poměrně nevyužit a neznámý. Přitom skýtá nekonečné možnosti a velkou inspiraci pro gamemastery. Podobností bych to přirovnal např. k Warhammeru 40.000, až na to, že můj svět bude víc pohádkovější, víc fantasy.

Neotřelé prostředí může určitě zvýšit atraktivitu - všechny dosud vydané systémy jsou čistě fantasy. (Připravované Střepy snů mají být univerzální.)

Gediman píše:
Chtěl bych se tedy touto cestou zeptat, zda-li byste neměli zájem takovou hru vydat. Rád bych se nejdříve informoval, abych se nepouštěl do něčeho, o co nikdo nebude mít zájem.

Pro takovou odpoved jsou ovsem vase informace zcela nedostacujici. Zkuste nam svoji vizi nastinit podrobneji, textem o rozsahu cca 5 000 znaku. Potrebujeme si udelat predstavu, jakym zpusobem by se hra dala predlozit hracum, aby byli dostatecne motivovani si ji koupit. Protoze ekonomicky aspekt pominout nelze - vydani pravidel neni levna zalezitost a je potreba, aby se aspon naklady na vydani vratily v rozumne dobe (nejpozdeji za rok). (Uvedomme si, ze napriklad prvni vydani Hrdinu Fantasy z roku 2004, ktere nevyslo v nijak zavratnem nakladu, je stale v prodeji.)
18.11.2009 13:52 - Bouchi
A tady je Gedimanuv druhy mail:
---
Od těch dob, co jsem vám posílal moji nabídku jsem se do vývoje pravidel pustil naplno, takže již mám nějaké konkrétní výsledky a nápady. Mělo by jít pouze o jednu knihu, tzn. nebylo by tu klasické rozdělení na příručku hráče a GM. Hra není až zas tak zaměřena na realističnost, ale spíš se svým mechanizmem podobá počítačové RPG hře – například hráčova postava má inventář a každý předmět zabírá „sloty“ – místo nosnosti a hmotnosti, což výrazně ulehčí hraní a odpadnou výpočty. V základu postava má jen kapsy a opasky, které představují 5 slotů, dodatečně může nést batoh s 50 sloty. Další volný slot je na hlavě, trupu, levé a pravé ruce a nohou – tyto slouží pro umístění brnění a zbraní. Bude možné hrát za jednoho ze tří „poddruhů“ člověka (člena Černých říší, Šedých říší a Bílých říší, přičemž ten první je zaměřen na technologii a vědu, druhý je vyrovnaný a třetí na magii a víru), jednoho ze tří druhů Elfů (Vznešený, Lesní a Temný – zde zatím nemám přesnější představu, jak se budou lišit), Trpaslíka, Půlčíka a Gnóma. Každá postava má následující atributy: Close Combat, Range Combat, Intelligence, Will, Durability, Charisma, Agility, Perception, Strenght a Hit Points (ano, nechávám to v angličtině, protože anglické termíny mi zní tak nějak lépe), přičemž člověk je má vyrovnané, respektive na každý hází 1k10. Elf hází na Range Combat a Agility 1k20, ovšem na Strenght jen 1k5. Trpaslík hází 1k20 na Close Combat a Strenght, 1k5 pak na Agility. Půlčík hází 1k20 na Agility a Perception, zatímco 1k5 na Durability. A nakonec Gnóm hází 1k20 na Intelligence a Will a 1k5 na Durability. Člověk nemá žádné zvláštní dovednosti, Elf má lepší sluch, Trpaslík lepší zrak, Půlčík lepší čich a Gnóm lepší hmat. Během určování atributů se k hodu kostkou automaticky ještě přičte 5, aby se zabránilo příliš nízkým a nepoužitelným výsledkům.
Atributy se budou zvyšovat získanými body zkušeností, vybavením či kouzly. V seznamu povolání jsou čtyři druhy (zápasník, střelec, technik, mág), každé z nich má dva poddruhy. Každé povolání bude mít nějakou zvláštní schopnost a bude přidávat výhody do atributů. Zápasník se dělí na Bojová umění a Chladné zbraně, Střelec na Těžkopalníka a Ostrostřelce, Technik na Mechanika a Elektronika a Kouzelník na Mága a Mystika. Přičemž platí, že pokud si hráč nevybere žádnou specializaci, jeho postava je univerzální v rámci onoho povolání. Např. expert na bojová umění je lepší v boji holýma rukama, ovšem má postih v boji s chladnou zbraní. Boj by měl být co nejjednodušší – tedy akčnější a rychlejší. Zbraně budou mít minimum hodnot – tedy ničivost a případně dostřel a kapacitu zásobníku, či zvláštní bonusy. Zda-li se postavě má něco povést nebo ne, to bude určovat jediný hod kostkou, modifikovaný o její atributy a okolnosti, tedy opět žádné složité výpočty ani tabulky. Pravidla pro souboj už mám v podstatě hotová, mají jen čtyři jednoduché kroky.
Stejné atributy jako postava budou mít i NPC a nepřátelé, každý s nějakou zvláštní schopností a počtem bodů ZK, které jeho zabití vydělá. Ve hře budou zahrnuta vozidla, letouny a vesmírné lodě, tedy možnost cestovat z planety na planetu, a budou zde i pravidla pro jejich vzájemný boj. Ten se v mnohém podobá boji postav, ale každý dopravní prostředek má určité zásahové zóny a je možné ho tedy postupně vyřazovat nebo rovnou zničit. Kromě klasického bestiáře, kde budou zahrnuty neinteligentní bytosti a tvorové, zde bude také „army list“ podobný těm z klasických wargamingových her. V prostředí bude existovat několik ras (kromě výše zmíněných např. Orkové, Goblini, Upíři, Obři atd.), každá z těch ras bude mít vlastní seznam pěších jednotek, dopravních prostředků a pravděpodobně také arzenálu a vybavení (každá rasa totiž bude mít zcela unikátní technologii a z toho vyplývající zbraně, vozidla apod.), přičemž každá rasa se bude dělit na mnoho frakcí (klanů, království), které spolu mohou uzavírat dohody a bojovat – to se bude uplatňovat při vymýšlení zápletky. V příručce bude jen několik modelových frakcí s historickým pozadím, náboženstvím, zvláštními schopnostmi, bonusy a postihy, vymyšlení dalších je už čistě na GM. Prostředí bude zahrnovat celou (zcela fiktivní) galaxii, takže místa je tu dost. Jak budou postavy levelovat na vyšší úrovně, budou získávat cennější kontakty a budou slavnější, mohou postupně přecházet do vyšší politiky. Hra bude tedy obsahovat i pravidla pro vedení planetárních i větších systémových říší, kde každý hráč bude představovat nejvyššího vůdce. Hra se tedy změní spíše v politickou strategii. Tento styl bude možné hrát již od začátku, nebo nechat postavy, aby postupem času samy získaly takový vliv. V tomto „globálním“ měřítku se budou budovat armády a flotily, kolonizovat planety a uzavírat obchodní smlouvy mezi různými frakcemi. Styl prostředí by měl připomínat kombinaci Pána prstenů a Star Wars, kde budou zahrnuty všechny klasické fantasy bytosti a kouzla, ale také hi-tech zbraně, vybavení a implantáty.
Na hře neustále pracuji, takže je možné, že některé nápady budou rozšířeny nebo mírně upraveny.
18.11.2009 13:57 - Gurney
...LOL
18.11.2009 13:57 - Gediman
Ach ta historie :) Koukám, že se dost věcí od posledně změnilo.
18.11.2009 14:06 - sirien
Gediman píše:
No vidíš, a zrovna u GURPSů bych řekl, že jejich myšlenka je úplně jiná - vytvořit co možná nejrealističtější simulaci, tedy pokud můžu soudit podle množství a komplexnosti pravidel. Takže i pohled na myšlenku je dost subjektivní, IMHO.

ne. Subjektivní jsou pouze znalosti GURPSů. Podle množství a komplexnosti pravidel v případě GURPS soudit nelze, sorry. Proč ne máš za domácí úkol (bylo by to tak na 4 řádky, ale nechce se mi je formulovat...)

A to co psal Jakub (Dopis) je obsahově dost jiný než to cos napsal Ty

noir: promiň, hrál jsem SR 7 let pravidelně a pravidla teda fakt moc věcí (fantasy, magie, technika...) nespojují, spíš právě naopak jsou docela dobrá v tom je rozdělit natolik důrazně a zároveň jemně, aby se to v té hře do sebe nepletlo...

SR obecně není moc dobře nadesignovaný systém, má to dost děr a tak


Bouchi: Factum?
18.11.2009 14:09 - Lotrando
Tak, aspoň umí jít s kůží na trh, to se Gedimanovi nedá upřít.

Zhodnocení - spousta nápadů, laické nadšení, zkoušej to dál, ale jsem k tomu skeptický.
18.11.2009 14:11 - Bouchi
sirien: http://renenekuda.cz/factum/oficialni_web.html
V dobe, kdy jsem psal odpoved Gedimanovi, jsem mel nekde vzadu v pameti, ze autor anoncoval, ze to chce vydat tiskem, proto jsem se o tom zminil.
18.11.2009 14:12 - Merlin
Bouchi píše:
Již delší dobu mi v hlavě leží nápad na nové stolní RPG. Protože mám dost zkušeností s tímto žánrem, rozhodl jsem se, že do toho praštím a na jednom takovém začnu pracovat.
Tak tohleto mě strašlivě rozesmálo...jakýže máš zkušenosti Gedimane?
18.11.2009 14:21 - sirien
Lotrando: Mezi odvahou a hloupostí je mnohdy jen velmi tenká linie... pak záleží, jestli jsi k lidem optimista, nebo pesimista...

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Gediman

Gediman.cz - domovská stránka mého osobního projektu stolního RPG, plus recenze na další RPG, které mě osobně zaujaly. Dále zde naleznete popisy materiálů k wargame Warhammer 40.000, články o popkulturních fenoménech a také můj audioblog.více
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11197209358215 secREMOTE_IP: 18.188.168.28