Projekt Void

Void: Sci-Fantasy je česká RPG hra, poprvé vydaná v roce 2012. V roce 2020 vyšla předělaná verze 2.0, která již nese název Void: Science Fantasy.

Kombinuje žánr fantasy a sci-fi, to vše v „grimdark“ hávu temnoty, beznaděje a utrpení, kde hlavní roli hrají nekončící války, intriky a korupce. Hra toho plně využívá a tak nabízí především drsnou akci a boj ve všech jeho rozmanitých formách, kde skutečně jde o život. Pravidla jsou jednoduchá, inspirovaná wargamingem a bez zbytečných komplikací. Gamemaster i hráči mají k dispozici nástroje, které jim dovolují vytvářet nekonvenční kombinace a prožít napínavá a nebezpečná dobrodružství. Koneckonců, pokud hráč svoji postavu řádně nepřipraví na všechny hrozby, smrt ji může dostihnout poměrně rychle. Je tu nepřeberné množství zvláštních schopností, předmětů, zbraní a dopravních prostředků, takže postavu lze dobře přizpůsobit každé taktice, každému protivníkovi.

Void: Science Fantasy má vlastní svět, který je prostorově i časově dosti rozsáhlý a inspirativní. Má mnoho dějových linií, na které lze snadno navázat. Hlavní zápletkou je boj spásného Světla proti korumpující Temnotě. Když byla galaxie zmítána obrovskou válkou mezi stoupenci dvanácti bohů Nebe a dvanácti bohů Pekla, pětadvacátý bůh se rozhodl obětovat svůj život, aby ji ukončil – tím, že přivede zlo tak hrozné, že se proti němu budou muset všichni spojit. Na místě jeho smrti vznikla Trhlina do Prázdnoty, ne-prostoru za hranicemi vesmíru. Z ní začala vyvěrat Temnota, která se brzy zformovala v pětici Temných bohů s jediným posláním – pohltit všechny duše. Válka mezi Nebem a Peklem sice oficiálně skončila, mír mezi galaktickými frakcemi však nenastal. Technologicky pokročilí lidé Černých říší bojují s magicky nadanými lidmi z Bílých říší, zatímco obě skupiny jsou pod útokem lidí Šedých říší, kteří je považují za separatisty. Orkové vedou bleskovou válku proti těžebním klanům trpaslíků, hobgoblini jsou v zákopové válce s průmyslově orientovanými gnómy a goblini provádí své partyzánské akce proti zemědělským půlčíkům. Vznešení elfové fanaticky oddaní Nebi pokračují ve svaté válce proti Temným elfům, kteří jsou slepě věrní Peklu. Lesní elfové, kteří se této války odmítli účastnit, odešli do exilu, kde se však dostali do konfliktu s xenofobními ursary. Felirové a canirové spolu vedou kruté predátorské bitvy o suroviny a teritorium. Mocní Titáni – trollové, zlobři a obři – se snaží vybudovat velké říše na troskách impéria svých dávných pánů, při tom však musí bojovat o cenné otroky. Mezitím armády Temné ruky pomalu postupují a dobývají jeden planetární systém za druhým. Zdá se, že vyhasnutí veškerého Světla se neodvratně blíží.

Přehled toho, co zatím vyšlo:



Základní kniha
Základní kniha pravidel. Dovoluje hrát za žoldnéře – nájemné bojovníky.
Verze 2.0 je rozdělena na jednotlivé kapitoly:
- Systém
- Tvorba postavy
- Dovednosti a vybavení
- Zápasník
- Střelec
- Technik
- Lékař
- Kouzelník
- Kněz
- Infiltrátor
- Víra a korupce
- Mise
- Zbraně
- Implantáty a talismany
- Zvířata
- Protivníci
- Dopravní prostředky
- Svět

Výcvikový tábor
"Demoverze" hry, která na pouhých třiceti stránkách obsahuje ta nejzákladnější pravidla. Ke stažení ZDE

Triskelion
Příručka pro hry Trilogie Void, která se zabývá Triskelionem. Ke stažení ZDE

Hrdinové říší 2.0
Příručka přinášející pravidla pro hraní dalších kariér (mimo žoldnéře a plenitele) a také vůdců organizací i vládců říší, což je užitečné především tehdy, když postavy získají mnoho bodů zkušeností a velké bohatství. Kromě toho obsahuje pravidla pro tvorbu základny. Ke stažení ZDE

Arzenál zkázy 2.0
Příručka zaměřující se na další vybavení, brnění, zbraně, implantáty a talismany. Ke stažení ZDE

Temná ruka 2.0
Příručka pojednávající o silách Temnoty. Dovoluje hrát za plenitele, „temnou“ obdobu žoldnéřů. Jsou to krvelačné bandy upírů, vlkodlaků, nemrtvých, mutantů a zatemnělých, jejichž úkolem je získávat duše smrtelníků pro Temné bohy. Ke stažení ZDE

Nespoutaná magie 2.0
Příručka zaměřující se na další kouzla resp. psi-síly. Ke stažení ZDE

Velkolepé zázraky 2.0
Příručka zaměřující se na další rituály resp. seance. Ke stažení ZDE

Smrtící divočina 2.0
Příručka obsahující nová zvířata a rostliny. Je tu také uvedeno vybavení, které je možné zvířatům přikoupit a zvýšit tak jejich efektivnost v boji. Ke stažení ZDE

Grimdark karty 2.0
Grimdark karty jsou herní pomůcka, která zajišťuje, že hra bude mít atmosféru v grimdark stylu. Ačkoliv jsou primárně navrženy pro hry trilogie Void, je možné je použít v kterémkoliv jiném stolním RPG. Ke stažení ZDE


Příručky dosud ve staré verzi:

Apokalypsa
Příručka týkající se přírodních katastrof, zbraní hromadného ničení, mocných kouzel a rituálů. Nabízí mnoho možností totální destrukce a zkázy, které gamemaster může použít jako pozadí zápletky a hráči jako „eso v rukávu“ proti těm nejmocnějším protivníkům. Ke stažení ZDE

Ocelové bestie
Příručka zaměřená na bojové dopravní prostředky, jejich modifikace a přídavné vybavení. Obsahuje Lodní deník, ve kterém si hráči mohou udržovat přehled o svém námořním, oblačném či vesmírném plavidle. Ke stažení ZDE

Zuřící bohové
Příručka o astrálních služebnících bohů - dovoluje za ně hrát již od začátku. Kromě toho se zabývá vírou smrtelníků a obsahuje také vzácné vybavení pro křižáky. Ke stažení ZDE

Nelítostné armády
Příručka obsahuje pravidla pro boj oddílů i pro velké bitvy armád a flotil. Jsou tu popsáni také noví bojovníci majoritních ras. Ke stažení ZDE

Kolébka života
Příručka obsahující pouze popisy nejvýznamnějších a nejzajímavějších míst galaxie. Spolu s ní je k dispozici také galaktická mapa. Ke stažení ZDE

Šedé stíny
Soubor předpřipravených misí, který je vhodný pro začínající Gamemastery. Ke stažení ZDE
Napsal: Gediman
19.11.2009 18:37 - Gediman
Píše:
Záleží na hráči co ho napadne a na GM jak to ohodnotí.

Tabulka mu jen rámcově napoví.
19.11.2009 18:40 - Jerson
Gedimane, kráčíš ráznými kroky a na nebezpečí nehledíš, ale pořád jdeš do té nejhlubší bažiny.
19.11.2009 18:48 - Quentin
Píše:
Proč zakládat duplicitní fórum, když totéž může probíhat tady. A to rovnou teď! ;)

tak proc to nedelas? rekni o cem ta hra ma byt (jestli uz si to rikal, tak sry)
19.11.2009 18:53 - Gurney
Gediman: Pochopil jsem že si chceš dát tuhle diskuzi nanovo a chceš opět poradit jaký to systém vlastně vytvořit. Dobrá, Jerson na to zřejmě ještě má trpělivost ale silně pochybuju že se takových lidí najde víc, zvlášť když jsi právě vypustil do diskuze další tvůj "designérský" nápad. Než odpálíš další zkus dva odkazy které postuju níže, žádná lepší rada kterou bych ti mohl dát mě nenapadá.

Odkaz 1
Odkaz 2
19.11.2009 19:00 - Rimbo
Ged: Me teda prijde ze se snazis ty problemy ktere nejses schopen vyresit sam prevest na GMa. At si on rozhodne jestli tomhle hraci umozni takove vylepseni za tu a tu obtiznost - cimz se hrac stava jen GMovym ditetem ktery prakticky rozhoduje za nej, jako rodic. Alespon tak to vidim ja...
19.11.2009 19:08 - Bouchi
Gediman píše:
u d10 ani d20 by nefungovaly čisté desítky
Uz ti tu nejmin dvakrat radili, ze pokud tak lpis na stastnych/nestastnych desitkach, muzes hazet 2k10 a dve stejna cisla budou ekvivalent stastne/nestastne desitky.
19.11.2009 19:45 - Gediman
Píše:
Uz ti tu nejmin dvakrat radili, ze pokud tak lpis na stastnych/nestastnych desitkach, muzes hazet 2k10 a dve stejna cisla budou ekvivalent stastne/nestastne desitky.


Vím, ale 2d10, pokud ho chápu dobře, funguje jaksi divně. Má nerovnoměrně rozdělenou pravděpodobnost výsledků. Třeba 6 může padnout na čtyři způsoby, kdežto 4 jenom na tři. Tedy... pokud 0 funguje jako 10, jak může padnout jednička?
19.11.2009 20:15 - Quentin
Ja teda nevim, jak slozite to chces mit, ale klidne bych si vystacil s hodnotami od 1-10 a podhazovanim d10. Kritikaly na 1 a 10.
19.11.2009 20:24 - Bouchi
QuentinW: Jen takova otazka bokem - jaky pri tomhle zpusobu (pokud ho spravne chapu) bude prinos zvyseni skillu z 9 na 10?
19.11.2009 20:55 - Quentin
Bud zadny, tzn skilly budou mit max na 9, nebo zruseni kritickych neuspechu. Ale tenhle druh hazeni bych si nechal jen na vazne jednoduchou hru.
19.11.2009 20:57 - Jerson
Můžeš si dát rozsah na kostce 0-9, pak ti padnou čísla 0 - 18, nebo 1 - 19, atd. Ano, pravděpodobnost úspěchu není stejná pro všechna čísla, ale zase je její průběh bližší "normálnímu rozdělení pravděpodobnosti", podle kterého se řídí některé rozložení hodnost v reálném světě, takže se z toho vyvozuje, že 2d10 je realističtejší než 1d20 ;-)

edit - pardon, píšu jak prase.
19.11.2009 21:03 - Blaine
Gediman: to co Jerson rekl znamena, ze je castejsi dosahnout prumerneho vysledku nez nadprumerneho nebo podprumerneho.
19.11.2009 21:11 - Gediman
Píše:
Co mají tvoje pravidla dělat, co evokovat, jakým stylem se budou hrát, jestli budou mít defaultní setting a jaky... apod.


Nuže dobrá. Mělo by jít o putování žoldnéřů/dobrodruhů, kteří z nějakého důvodu opustili svoji rodnou frakci (výčet různých důvodů bude udán, jako inspirace pro hráče), mezi planetami, ať už na cizí nebo vlastní lodi. No a klasicky plní úkoly, většinou špinavou nebo příliš nebezpečnou práci, a tak si vydělávají na živobytí. Sestavení týmu z různých rasově i nábožensky odlišných postav je vysvětlen tak, že jednotlivec v galaxii na vlastní pěst prostě dlouho nepřežije a že týmy se tvoří tak, že žoldnéři spolupracují většinou z pouhé nutnosti. Samozřejmě, pokud by GM připravil nějaké dobré tažení, může tým žoldnéřů postupně zapojit do celogalaktických událostí (alá Star Wars - Luke začína na Tatooine, dostane se na palubu pašeráků a zapojí se do víru širšího děje), tedy mohou být spasitelé, osvoboditelé, hrdinové atd.

A styl? Už díky žoldnéřskému povolání postav spíše bojový, než nějaký mírumilovný... Jak by se takový tým postav vyvíjel? Třeba takhle:

Začátky:
http://www.youtube.com/watch?v=8x9rXHGTan8

Pokročilí:
http://www.youtube.com/watch?v=9kuu2edvI4Q&feature=related

Profíci:
http://www.youtube.com/watch?v=nZ5J8ZiS2f8&feature=related

Veteráni:
http://www.youtube.com/watch?v=acqukNqYE0Y&feature=related

Elite:
http://www.youtube.com/watch?v=_FqyFKDbjgQ

Až postavy dosáhnou god-like zkušeností a über-vybavení, mělo by to zachycovat tohle:
http://www.youtube.com/watch?v=aFHKIFDjk9I&feature=fvw

Takže žánr: akce/military/horror/dobrodružný/sci-fantasy.

Tohle je má představa o Voidu. Pokud ji chápete, nebo ji také máte, tak mám z půle vyhráno. :)
19.11.2009 21:22 - Blaine
Gediman píše:
http://www.youtube.com/watch?v=aFHKIFDjk9I&feature=fvw

Kdy ze to ma vyjit? Ze bych to zacal vyhlizet? Ma to jedinou nevyhodu. Nutnost hrat za teple Ultramarinaky:/
19.11.2009 21:25 - Gediman
To nevím, mě spíš štve fakt, že je to jen na god-damned konzole. Pokud jsi jejím vlastníkem, pak jen tiše závidím :)

Ale souhlas, osobně bych spíš čekal ve hrách poslední dobou prosazované Blood Ravens.
19.11.2009 21:48 - captain66
Blaine píše:
Nutnost hrat za teple Ultramarinaky:/

Neco proti UMs? Jediny teply jsou pokud vim Imperial Fists. :)
19.11.2009 22:03 - Jerson
No, Gedimane, tak to je po padesáti stranách poprvé, co jsi napsal nějakou základní představu.
S tím už se dá tak trochu pracovat.
19.11.2009 22:24 - Quentin
Gediman: mno vidis, ze to jde. Skoro bych si to i zahral :)
20.11.2009 09:15 - Jarik
Jak jsem cetl asi o 30 prizpevku zpet, tak % pouzivas jen kvuli kritickym uspechum a neuspechum.

Zkus se od toho odprostit. Kdyz reknes, ze kazdy desaty pripad je vyjimecny (a to bud kladne nebo zaporne), tak vlastne potvrzujes, ze ta hra nebude mit realny zaklad. To se da samozrejme odpustit, ale na ukor ceho?

Heroismu - hrdinstvi? Pri nizkych urovnich bude platit pravidlo, ze "hrdinu jsou plne hrbitovy" (protoze jiste bude prevazovat vetsi mira kritickych neuspechu) a na epic levelech to zas bude tak nudne, rici si jednou za den ("hmm, tak se mi zasekla zbran.. nevadi v okamziku ji opravim a rozstrilim je stejne") - protoze fakt spatnej den [kdy padnou dva kriticke neuspechy za sebou je 1/10000] je bez mala nerealna.

A to si prosim vybiram jen jednu jizlivost na den (nebo jednu snahu pomoci) - berte to prosim tak, ze ctu clanek 10x/den a nahodou mi prave padla smolna desitka. Neb jak to rici... "ma vira ve Void ma hodnotu 10" ("at nezeru 11").
20.11.2009 09:22 - Quentin
Gediman: tak ted by me zajimalo, jakym stylem se to bude hrat.

Napriklad ty boje budou spis takticke vyzvy (BW, dnd), nebo nejake cool popisovaci orgie (fate, wushu). Nebo odvazny pokus o nejaky kompromis?

A hru bude pripravovat vypravec, nebo se zapoji i hraci?

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Gediman

Gediman.cz - domovská stránka mého osobního projektu stolního RPG, plus recenze na další RPG, které mě osobně zaujaly. Dále zde naleznete popisy materiálů k wargame Warhammer 40.000, články o popkulturních fenoménech a také můj audioblog.více
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.099539041519165 secREMOTE_IP: 3.145.93.210