Vítejte v sekci uživatelských blogů.

Chtete vyjádři názor nebo se jen podělit se zajímavým nápadem? Jaká byla vaše poslední hra? Co vás na ní překvapilo? Sekce blogů je Vám k službám.

Poslední blogové přírůstky

12.01.2011

O psaní II - povídky

Minulý blogček s tímhle tématem byl takovou úvahou bez pointy, momentálním sledem myšlenek. Tenhle bych chtěl pojmout trochu konkrétněji. Kostka má poměrně slušnou knihovnu povídek (není to málo, i když si odmyslíte hrdiny a padouchy týdne, kteří se tam narvali pro mě trochu nepochopitelnou cestou... navíc pár dalších by se asi našlo ve skupinových sekcích jako zápisy z her). V poslední době...

Napsal Argonantus
05.02.2009

Alnagův bloček: Tvorba tažení v praxi

[page name="První krůčky"] K tomuto deníčku mne inspirovala nesmírně zajímavá diskuse Jak na kampaň, na kterou se určitě také podívejte, pokud hledáte nějaké podněty pro vlastní tvorbu. A neváhejte zakládat podobné klidně i o jiných hrách, než D&D :)První krůčky O novém tažení jsem začal přemýšlet s vydáním Dungeons & Dragons 4e i s tím, jak se začala časově vzdalovat jednotlivá sezení mých sou...

Napsal Alnag
15.03.2018

WTF momenty v RPG (aneb hranice mezi zábavou a šíleností)

Na úvod jedna otázka a odpověď z webových stránek Altaru – Otázky blbé a blbější: Otázka: Rád bych věděl, kdy musí PJ vymyslet novou jeskyni. Michal Hobit Řeháček napsal: Pán Jeskyně nemusí vymyslet novou jeskyni nikdy. Znal jsem totiž jednoho Pána jeskyně, který začal hrát Dračí Doupě ihned po jeho vzniku. Stejně jako každý jiný PJ, i on začal se svou družinkou v Bílém hradě. Po několi...

Napsal Aegnor
Klíčová slova: Kontroverze

06.11.2022

Sirienův blogček: O průměrnosti seriálů

vyříznuto z diskuse, na Colombův návrh zblogováno. Probírali jsme, proč se v seriálech stále opakují určité nasertivní prvky - clifhangery na konci sérií jako jeden za všechny. Tohle byla moje trochu rozsáhlejší odpověď: Nedávno jsem o tomhle diskutoval s Filipem (na Kostkce _Filip_) když jsme se dostali k závěru, že skušný storyteller nad scénářem seriálů buď brečí, nebo zvrací. Zde ...

Napsal Log 1=0
22.11.2008

Alnagův bloček: Kam jít, co číst...

... a nebo se možná několik lidí rozhodlo ukázat mi, jak se to dělá. Ať tak či onak. Máme tu několik zářivek na jinak dost černém nebi a já se o ně s vámi chci podělit, protože by byla škoda, kdyby jen tak zapadly.1. 667 Conlaiův blog je takovým malým zázrakem a téměř povinnou četbou především, ale nejen pro, hráče D&D 4e. Přiznávám, že to pro mne bylo dost nečekaným překvapením a že jsem v prv...

Napsal Conlai
31.03.2017

Sirienův blogček: O psaní

Proč o psaní? Protože jsem lehký grafomaniak, a protože mě poslední dobou trápí několik věcí, které s psaním souvisí, tak jsem si řekl, že se s vámi trochu podělím. Protože tím, že problém zformulujete, si ho ujasníte a snáz se dostanete k řešení. Ano, mohl bych si o tom popovídat jen s pár podobně postiženými nad pivkem (nebo, abych byl tematický, na ICQ), ale říkal jsem si, že i vás mož...

Napsal Ebon Hand
Klíčová slova: Novinky, pro začátečníky, Příběhy/Zápisy ze hry

11.02.2009

Dobrodružství - oponentura místních DM?

Kostra plánovaného dobrodružství a k ní oponentura zdejších zkušených DM? Jeví se vám to jako zajímavý nápad?

Napsal Gurney
27.08.2017

Pojednání o WFRP

Pochválen buď Sigmar Kladivonoš. Jen tak pro odreagování jsem začal psát toto. K mému velkému překvapaní a potěšení my bylo nabídnuto napsat něco podobného sem. Chvíli jsem přemýšlel, pak se chvíli snažil a ... nic. Takže přesouvám své pojednání sem. Opravil jsem pár chyb, a pár vět přepsal, ale jinak je to stejné. Kdybych se snažil víc, už by to pro mě nebyl odpočinek. A děkuji za fantasticko...

Napsal Boldrick
Klíčová slova: Akční/Dobrodružný, Fantasy, Jiné RPG, Příběhy/Zápisy ze hry, Recenze

20.03.2007

Tvorba postav

Andtom během diskuze o elfech ve Středozemi napsal v současné probíhající o stereotypech při tvorbě postav následující dva příspěvky: andtom> Rytíř, Xeth: Přesně tak, existuje hranice, kdy je hraní nějaké postavy pro hru nerozdýchatelné a kdy ještě ne. Podstata je v tom, že ta hranice má být vzdálená co nejvíc to jen jde. Chce to ze strany DMa chtít. Samozřejmě je pro DMa mnohem pohodlně...

Napsal thief
30.04.2016

Alnagův bloček: Jak nenapsat RPG propadák?

Vytvořit novou verzi Dračího doupěte není jako vytvořit nějaké další divné RPGčko, kterých je všude spousta. Dračí doupě je hra, která je základní, určující, fundamentální hrou českého RPG trhu. A takovou má dobrou šanci i zůstat, pokud si její tvůrci uchovají odstup a rozum mezi ušima. Tady je pár bodů, které mne na to téma napadly. Myslím, že kdokoliv, kdo aspiruje na to takovou hru vytvořit,...

Napsal York
Klíčová slova: Fantasy, Jiné RPG, Kontroverze

Zobrazit starší blogy

Stars Without Number anyone?

Dlouho mě láká space opera, ale běžně vedu fantasy a nechci přerušovat probíhající kampaň, tak stavím zbrusu novou skupinu na hraní sci-fi.

Hledám hráče na Stars Without Number. Znalost pravidel není nutná, ale kdo by je chtěl prolistovat, tak jsou zdarma ke stažení zde: http://rpg.drivethrustuff.com/product/86467/Stars-Without-Number-Free-Edition

Popis světa z úvodu knihy zde: http://i.imgur.com/Pkmsetz.png

Nějací zájemci o hru ve stylu Firefly/Star wars?

Zvažuju buď hraní v Praze nebo na Google Hangouts, hlašte se zvlášť na oboje a uvidíme, jestli se na něco sežene dost lidí. Hrálo by se nepravidelně přibližně jednou za 14 dní.
Napsal: Quentin
12.11.2014 23:00 - Quentin
7 je ok
13.11.2014 06:21 - Demonica
Pocitam s tim.
13.11.2014 18:56 - Demonica
Bohuzel mi dneska blbne internet. Doufam, ze se pripojim za chvili.
13.11.2014 18:58 - kin
dejte mi tak 15 minut, přišel jsem domů před pár minutama
13.11.2014 18:58 - Quentin
Demonica:
13.11.2014 19:12 - Gurney
Ok, čekám na vás.
13.11.2014 19:19 - Demonica
Sorry guys, me to dneska nejede.
13.11.2014 19:57 - Quentin
Chvilku jsme váhali, ale raději bez tebe hrát nebudem. Rovnou napiš, kdy můžeš příští týden ;-)
13.11.2014 21:10 - Demonica
To mě mrzí.

Příští týden nevypadá za mě moc dobře. Leda tak v pondělí nebo úterý večer.
13.11.2014 22:52 - Quentin
Hráli jsme místo toho robocraft :D

Úterý je nice. Co ostatní?

18.11.2014 11:27 - Gurney
Fakt to tu potrebuje tlacitko "neprectene"...

Ja bohuzel dnesek nedavam :(
17.8.2015 09:17 - Gurney
My už asi hrát nebudem, ale aspoň jsme hodím záznam z jiného (českého) hraní SWN po netu
12.3.2018 17:27 - Nachtrose
Už nekdo koukal na Revised ed? Já to jen prolítnul a nemám s čím moc srovnávat, ale veděl by mi nekdo udělat takovej rundown pozitiv a negativ a odporučeni ohledně SWN jako takového?
14.3.2018 08:14 - Ugy
Za mě SWN můžu jednoznačně doporučit pokud máš rád trochu old school sandbox. V původní edici mám odehráno asi dvacet her, v revidovaný kolem desítky (většina je jedna kontinuální kampaň v jednom sektoru).

Pro
-Systém se dá celkem rychle naučit
-Tvorba postavy za 20 minut
-Moc pěknej setting a těch pár věcí co se týče popisu světa (tohle dost záleží na osobním vkusu)
-Úžasný materiály pro hraní v sandboxu. I kdyby si neměl hrát tak stojí za to se podívat. Jsou to opravdu skvěle udělaný materiály pro generování vlastních hvězdných sektorů, planet, zápletek. S tím souvisí i pravidla pro frakce a frakční kola který slouží k tomu aby ten sandbox oživili a ve světe se dělo dost věcí ke kterým se můžou postavy přimotat.
-Hromada rozšiřujících materiálů který se daj použít i z první edice (je to kompatibilní nebo jsou potřeba jen minimální úpravy)
-Základní verze je zadarmo na drivethrurpg

Proti
-Pokud jste zastáncem systémů kde se všechno háže stejně a na všechno je jeden způsob výpočtu tak budete trochu zklamáni. Není to tak hrozný jako původní edice, ale je tam jinej způsob vyhodnocování skillů, útoku a několika dalších podsystémů. Všechny jsou celkem jednoduchý, ale není to tak "učesaný" jako třeba DnD 5e
-Pokud si hru chcete užít asi se vším všudy tak na začátku je potřeba obětovat na straně vypravěče trochu času vygenerovat sektor a udělat pár frakčních kol aby svět ožil. Na tohle jsou na netu ale už generátory.

Závěrem
Mě ten systém nadchnul. Ta strašná síla všech těch věcí podporujících sandbox začne vyplouvat na povrch až po několika hrách kdy svět opravdu pořádně ožije a všude se něco děje. Na obyčejnej one-shot to pravděpodobně bude dost běžnej old school systém. Zároveň (pokud nezvolíte heroickou variantu postav) tak je úmrtnost dost radikální. Tři obyčejný pouliční gangstři s pistolema dokážou s trochou štěstí způsobit TPK. Pro naše hraní to byl opravdu bonus protože společně s tim sandboxem to hře přidává správnou míru realičnosti (pokud se něco takovýho dá říct o space opeře) a napětí. Za sebe můžu jedině doporučit ale je vhodný od toho nečekat heroickou spaceoperu ala Star Wars.
14.3.2018 09:42 - Nachtrose
Osobne to mam v planu zkusit prave na one shot tak trochu kvuli zmene zanru a treba takovy SF se mi po prolistovani zase tolik nelibi a tohle na prvni pohled vypada relativne jednoduse a sympaticky.
14.3.2018 11:20 - Ugy
Vyšlo k tomu i dobrodružství Hard Light. Je tam zpracovanej jeden systém a dost věcí pro postavy co můžou dělat možná by se to dalo trochu sesekat a použít jako základ pro oneshot.
14.3.2018 13:22 - Nachtrose
Mrknu na to :-) Dik.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.25336408615112 secREMOTE_IP: 18.117.137.64