Lars Kerskman

--- Škrtič s hedvábím ---
autor: Nathan Okerlund - sealionii@hotmail.com
Napsal Vannax
Štíhlý zrzavý mladík si svou cestu davem razil s lehkostí ryby plující proti proudu. Vůbec se nestaral o řev z vyvýšeného pódia na tržišti; křik byl jen a jen hlukovou kulisou města Lekar, zvláště pak v Den veřejného pokání. Nervózně si olizoval rty, těkal zrakem, až se jeho pohled zastavil na znamení: vysoký hubený muž v oblečení podle poslední módy Dementlieu - jasné znamení jak bohatství tak vkusu.
Stál k mladému muži zády; sluneční paprsky pozdního odpoledne zářily na jeho lysou hlavu a dávaly vyniknout ošklivé jizvě, která se táhla dozadu přes temeno hlavy. Na mužově postoji bylo cosi divného - jaksi mírně pokřivený krk, hlava natažená v nepřirozeném a jistě i nepohodlném úhlu - ale mladík si toho nevšímal, místo toho se zaměřil na kapsy jeho kabátu a na jejich obsah.
Byl již dost blízko, aby zaslechl rozhovor, který muž vedl s vedle stojícím člověkem - vysokým, statným mužem v dlouhém plášti.
"...zbytečný," poznamenal hubeňour a gestikuloval přitom směrem k oficiálnímu mučení, které se na právě provádělo na pódiu. "Tolik námahy a k čemu?"
Proč, ti samí kriminálníci mohou poskytovat materiály na léta výzkumu. Řekl jsem Drakovovi, že by mohl..."
Při zmínce o jméně krutovládce sebou mladíkova ruka, která se zlehka nořila do kapsy kabátu, nechtěně trhla a vysoký hubeňour mu sevřel zápěstí. Zloděj zprudka škubnul rukou a na moment se osvobodil, jen aby zjistil, že se jeho druhá ruka ocitla v ještě silnějším sevření. Statný chlapík ho zatknul, přičemž se poodhalil jeho plášť a odkryl tak na jeho hrudi odznak Talonů. Mladík na něj zíral, až se mu podlomila kolena. Proboha, Talon! Skuhral si v duchu - ale pak se jeho oči neúprosně stočily pryč od chladné, lhostejné tváře Talona k obličeji hubeňoura, který se k němu teď obrátil. Úzký obličej s krutým, ostrým nosem a úzkou skobovitou pusou - ale nejhorší na něm byly oči. Pravé oko bylo šedé a studené jako zimní ráno; levé bylo přeťaté ohyzdnou jizvou, která se táhla přes celý obličej a nechala tak zející bělmo zírat jako u živé mrtvoly.
Chlapík se usmíval a jas jeho zubů byl jako záblesk padajícího skalpelu. "Nicméně, tenhle mladík by se neměl oddělat" pravil s uspokojením. "Zajistěte ho, prosím, Gormunne. Už mě napadá experiment."

Lars Kerskman

Zmršený (pavouk), darebák 4. úrovně: humanoid střední velikosti (M); HD 4d6+12; zásahové body 30; Iniciativa +9; Rychlost 40 stop; AC 19 (+6 Obr, +3 přirozená); Útoky: +7 rvačka (1d6 + zvláštní nebo zbraň) +9 střelba; Zvl. útok: Hadí útok +2d6, Úhyb, Záhadný úskok; Přesvědčení Chaotický neutrál; Statečnost +4, Ref +10, Vůle +0; Sil 18, Obr 22, Odl 17, Int 8, Mou 8, Cha 4.
Dovednosti a featy: Lezení (jako u běžného pavouka), Zneškodnění zařízení +4, Mistr úniku +10, Úkryt +10, Zastrašení +7, Skákání +42
(+7 Hodnocení, +3 Síla, +2 Řízené padání, +30 jako by byl pod stálým vlivem kouzla skákání, bez omezení maxima), Naslouchání +4, Tichý pohyb +11, Otevírání zámků +4, Výběr místa +4, Řízené pády +12, Použití provazu +9; Dovednosti - exotické zbraně: Laso, Škrtící vlasec, Vylepšená iniciativa.

Souvislosti

Lars Kerskman se narodil v chudinské čtvrti Lekaru a své dětství strávil coby jeden z pouličních grázlíků, vyrůstal bez dohledu a péče, nenaučil se nic než jiného, než jak přežít na ulici. Zvládnul se ovšem velice dobře adaptovat na své prostředí, byl přirozeně hbitý a chytrý a brzy si našel své místo jako žebrák a kapesní zloděj v kriminálním podsvětí města. Přežil a dokonce se prosazoval jako menší zlodějíček, dokud ho neopustilo štěstí, když byl dopaden při odvážném pokusu vybrat kapsy Vjornovi. Dopadnul ho Horstman, pastor vědy samotného Drakova, s pomocí svého strážného z řad Talonů. Horstman neztrácel čas a mladého nešťastníka dal převézt do své laboratoře. Horstman právě vyráběl nové a podle svého názoru obzvlášť zajímavé sérum z výparů obrovského pavouka, kterého chytili a zabili Taloni před pár dny, a chtěl ozkoušet svůj nový výtvor, jak nejrychleji to půjde. Díky obstrukcím v byrokratickém řízení však dočasně neměl žádný zkušební materiál; proto byl tolik nadšen, když mu „do klína“ spadnul takovýhle poklad. Po podání séra byl však zklamán, že se neobjevily žádné okamžité účinky. Nechal Larse uvězněného v kleci a na noc odešel a doufal, že se do rána nějaké změny projeví.
Nepočítal však s duchapřítomností mladého zlodějíčka ani s nečekaným účinkem séra, které připravil. Zámek klece byl vcelku jednoduchý a s pomocí jehly, kterou našel v jednom roku klece, jej Lars otevřel. Snažil se najít únik z budovy, když na něj natrefila noční hlídka. Hlídač okamžitě zařval na poplach; Lars ho v panice srazil jediným drtivým máchnutím paže a utekl na střechu pronásledován městskými strážníky. Když zjistil, že je tu v pasti, provedl zoufalý pokus přeskočit na střechu vedlejšího domu. Potřeboval skočit přes pět metrů a ke svému úžasu zjistil, že snadno skočil ještě s několika metrovou rezervou. Po útěku přes střechy Lekaru našel úkryt v nevyšším poschodí opuštěného činžáku, kde ulehnul, ztěžka oddechoval a žasnul nad nově objevenou silou. Proč by se silou zabít jednou ranou a skočit deset metrů nemohl být neporazitelný! Stane se nejlepším zlodějem Lekaru!
S touto jasnou myšlenkou usnul ? ale při probuzení zjistil, že jeho nové schopnosti si vybraly svou cenu. Pokožka mu ztemněla do břidlicově šedé barvy a ruce a nohy měl pokryté čerstvě vyrůstajícím jemným osrstěním. Co bylo ještě podivnější ? jeho ruce začaly být trochu lepivé při doteku a stále vypouštěly podivný jakoby gel....

Nástin současného stavu

Lars Kerskman přestal snít o slávě jako největší ze zlodějů Lekaru, místo toho začal naříkat nad osudem, který ho obdařil úžasnými schopnostmi a zároveň mu ukradl jeho lidskost. Teď, nějakých pět let po injekci s prvotním sérem, je z něho děsuplná směska člověka s pavoukem, která prahne po odvetě na těch, kteří ho zničili. Po fyzické stránce je Lars nestvůrnost. Když je dobře zakryt pláštěm, může se vydávat za člověka, ale jakékoli bližší zkoumání odhalí o jeho podstatě pravdu. Jeho kosterní uspořádání je v základě lidské a stále I chodí po dvou nohách, ale od hlavy po špičky nohou je pokrytý téměř neviditelnou šedou srstí; jeho nos a uši víceméně vymizely a dvě tmavá místa na skráních mohou naznačovat, že se zde budou nacházet oči. Prsty na rukou i nohou se mu znatelně prodloužily a na každé ruce i noze mu přibyl jeden článek prstu. U základu páteře mu také vyrostly snovací bradavky, které jsou schopné vyprodukovat hedvábné vlákno stejně jako to umí pavouk. Vlastně je schopen je použít k upředení sítí; vytvořit 10 stop krycholvých sítě mu zabere celých deset minut. Změny v jeho jícnu mu změnili zabarvení hlasu a mluvit je schopen jen s extrémními obtížemi a ne více než po čtyřech pěti slovech najednou. Hlas se mu zvýšil do kňučivého cvrčení, téměř zcela nelidského, který na ty, kdo mu naslouchají, působí mrazivě.
Lars obvykle nosí pouze košili a kalhoty a ruce i nohy si nechává nezakryté, aby mohl lépe používat pavoučí schopnost slézat zdi; i košili má dostatečně krátkou, aby mu nezakrývala snovací bradavky. V zimě nosí přes své oblečení těžký kabát. Nikdy nevychází za denního světla a jak jen je to možné se drží ve stínu i v noci, aby zakryl své značně zdeformované tělo. Navíc ke svým obyčejným zlodějským schopnostem se umí pohybovat jakoby pod vlivem kouzla pavoučí lezení a skákání.
Lars se uhnízdil v nejvyšším patře opuštěného činžáku blízko lekarské řeky; patro pod ním zakryl sítěmi a rodinka krysodlaků zatím obsadila přízemí a sklepení domu. S Larsem se vzájemně ignorují jak jen to jde. Z toho centrálního stanoviště podniká Lars výlety o střechách Lekaru, krade si vše, co potřebuje, aby přežil, a zabíjí každého osamoceného Talona, na kterého natrefí. Umírá touhou po vendetě na Horstmanovi a jeho Talonech; od svého zmizení po Horstmanovi horlivě pátral, ale bezúspěšně a místo toho si svůj vztek a frustrace vybíjel na Talonech. Za těch pět let od své přeměny jich má na kontě již celých dvacet a zkazky o Śkrtiči s hedvábím kolují po celém Lekaru a dokonce i po celé Falkovnii; Škrtič s hevábím je v těchto příbězích vlastně líčen jako jakýsi lidový hrdina.
Lars si své barvité přízvisko získal díky svému osvědčenému postupu: zjistil, že není nikterak pohodlné nosit zbraně při svých nočních vycházkách, takže když se k tomu naskytla příležitost jednoduše si pomocí snovacích bradavek zformoval škrtící provaz nebo laso a takto vyrobená hedvábná vlákna používal ke svým mordům. Vražda Talona škrcením hedvábným vláknem, které zůstane utažené kolem krku oběti je charakteristickou známkou Škrtiče. Mezi Talony se šeptá, že vraždy musí být dílem nadpřirozené bytosti; někdy se talo, že skupina Talonů nechala svého člena jen na pár minut o samotě a to třeba byli i na doslech od oběti. Když se vrátili, našli již tělo ležet kdesi na místě přístupném snad jen něčemu, co umí létat, nebo snad čemusi, co umí šplhat tak rychle a snadno jako pavouk.
V posledních dnech však Škrtič s hedvábím začal napadat i jiné cíle - obyčejné ozbrojence, vojenskou policii, dokonce i ozbrojené cizince. Zdálo se, že někteří ze zabitých byli vysáti, jakoby jim krev vyprchala ze žil nebo jakoby byli částečně stráveni ještě zaživa a výslednou polévku pak vypila nějaká hrůzostrašná stvůra. Objevuje se celá řada spekulací, jako proč Škrtič začal útočit na širší záběr obětí a ještě více otazníků je kolem znepokojivého vzezření obětí, ale pravda je pouze taková, že Lars čím dál více degeneruje do pavoučí formy Již nerozlišuje snadno mezi jedním ozbrojeným člověkem a jiným a ztratil již výčitky svědomí, když se začal živit na lidech. Za posledních pět let se z jeho příčetnosti, již tak dost otřesené jeho přeměnou, stala změť útržků z toho co kdysi bývalo a čím dál tím více v něm převládá jeho zvířecí podstata. Pokud se mu brzy nedostane nějakého léčení, stane se z něj již jen noční predátor - predátor vrcholně úskočný a utajený.

Souboj

Škrtič s hedvábím nikdy nezaútočí pokud nemá výhodu překvapení a jeho oběť není sama - nebo přinejmenším stranou skupiny. Pokud usoudí, že nadešel správný okamžik, zaútočí na oběť škrtícím vlascem nebo lasem. Když to uspořádání budov umožňuje, dává přednost lasu, které použije shora s až zázračnou přesností. Když se mu podaří zasáhnout lasem, snaží se vytáhnout oběť do vzduchu a tam ji nechá uškrtit. Oběť se začne dusit a každé kolo přichází o 1d6 bodů stínových zranění, dokud je Lars schopen oběť držet ve vzduchu. Jeho výjimečná síla mu umožňuje držet průměrné těžkého člověka zhruba 10 kol. Úspěšný zásah ostrou zbraní do hedvábného vlákna jej přetrhne (vlákno má AC 15 pokud se jej snaží zasáhnout škrtící se postava a AC 10 pro všechny ostatní) přičemž oběť spadne - což také může způsobit poranění. Když se již podaří vlákno zdolat, zranění způsobené škrcení vymizí.
Když jsou příhodnější podmínky, přiblíží se Škrtič s hedvábím ze zadu a zaútočí škrtícím vlascem. Vlákno v tom případě způsobuje 2d6 bodů zranění v prvním kole (plus bonus ze síly a bonusy vyplývající z útoku ze zálohy, pokud je může použít) a má šanci i způsobit napadenému okamžitou smrt. Postižená osoba musí provést úspěšné ověření Duševní síly s DC rovným bodům zranění, které způsobil útok vlascem (maximálně DC 20) jinak okamžitě umírá, v opačném případě při škrcení přichází každé kolo o 2d6 zásahových bodů, dokud se neosvobodí nebo dokud neumře. Může se osvobodit při úspěšném ověření síly proti Larsově Síle, ale každé ověření se provádí s kumulativním postihem -2 za jedno kolo.
V každém případě pokud je Škrtič odhalen ještě před útokem nebo jestliže pokud je přistižen při pokusu zabít někoho vlascem nebo lasem, tak použije své schopnosti skákání a šplhání , aby snadno a rychle uniknul. Rozhodně se nepokusí o šarvátku, pokud se setká nebo předvídá aktivní odpor. Pokud je zahnán do úzkých, může i kousat se zraněním 1d6, přičemž vstříkne do oběti paralyzující toxin (pokud oběť neuspěje v záchranném hodu na Duševní sílu proti DC 20).

Zápletka dobrodružství

V Lekaru kontaktují dobrodruhy členové Talonů s žádostí o pomoc při zadržení Škrtiče s hedvábím. Družina se samozřejmě může dosti zdráhat poskytnout nějakou pomoc; vlastně mohou Škrtiče skrytě podporovat nebo s ním alespoň sympatizovat; ale na druhou stranu pokud pomoc odmítnou, může to mít tvrdé následky, ale pomoc může i přinést i velký užitek. Pokud v této záležitosti dobrodruzi vyjdou Talonům vstříc, mohlo by to jistě dobrodruhům pomoci k tomu, aby v budoucnu neměli jakékoli problémy s Drakovovými muži; odmítnutím pomoci by se na ně mohla začít soustředit pozornost úřadů a to je věc, které se rozumný člověk ve Falkovnii vyhne.
K dobrodruhům se může dostat i sám Lars Kerskman, někdy v noci na odlehlém opuštěném místě. Pokusí se jim sdělit svůj příběh a získat jejich pomoc při hledání a odplatě na Vjornu Horstmanovi. To ovšem bude komplikované díky problému, který má Lars s artikulací a mluvením a také proto, že je úplně negramotný. Výsledek pátrání bude záviset na tom, zda je Horstman ještě naživu nebo ne; charakteristika pro dobrodružství, kterou podává příručka Children of the Night: Werebeasts ho v tomto bodě podává dost neurčitě. Pokud si DM přeje, může dobrodružství se Škrtičem zařadit jako dobrodružství, které bude následovat po tom s Horstmanem, s tím, že Horstmana vystopují a zbaví se ho jednou pro vždy. Vyléčit Kerskmana z jeho stavu bude vyžadovat kouzlo omezené přání, přání nebo podobně mocné kouzlo. Takové vyléčení by se jistě dobrodruhům vrátilo Kerskamnovou nesmírnou věrností a pomáhal by jim při jakémkoli podniku, kdy by si dobrodruzi přáli.
Jako jednodušší zápletku lze použít to, že Lars bude prostým předmětem štvanice coby nejprofláklejší Lekarský vrahoun nebo se třeba může na jednoho z dobrodruhů zaměřit coby další oběť. Ve svém pomatení bude mít za to, že daná postava je jeden z Talonů nebo s Talony spolupracuje a zaslouží si umřít a na postavu bude tak dlouho zkoušet útočit, dokud se mu nepovede ji usmrtit nebo dokud nebude dopaden.
Napsal Vannax 21.01.2007
Zaslat reakci na článek
Velikost okna: [1] [2] [3]
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.12953901290894 secREMOTE_IP: 3.231.219.178