Sparkle
7.5.2012 08:48
Hraní Das Schwarze Auge 5e - povede Tarfill
- sobota 03. června 2017

  • Hunter
  • LokiB
  • sirien
  • Mildar
  • captain66
Proběhlé Sirienovy one-shoty:

19. BŘEZNA / NEDĚLE: AS: Pleasure bringers (Šaman, Vojtěch, Šroty, Naoki, Tomislav)

2. DUBNA / NEDĚLE: Star Wars (Fate) (Šaman, Huner, Mackintoush, Demonica, Tony)

23. DUBNA / NEDĚLE: Sabotovaná mise (Fate) (Shako, Šaman, Sroty, LokiB, Hunter)
5.9.2013 11:48 - Sparkle
Zatím máme na Dárek přihlášené:

Shako +1
Sirien
Captain66
Sparkle +1

Vojtěch nakonec nebude moct, stejně jako ten můj druhý známý. Takže to chce ještě dva, ideálně tři lidi (abych mohla dělat náhradníka, kdyby někdo na poslední chvíli vypadl). Zkusím dneska večer zajít do klubu a ještě někoho uhnat.
5.9.2013 17:16 - Sparkle
Mám dalšího hráče, takže zbývají 2.
5.9.2013 19:24 - Sosáček
Dobra prace :)

Me uz bohuzel vsichni kdo me napadaji rekli ze nemuzou.
5.9.2013 21:47 - Sparkle
A Honza (obsluha) říká že pokud by chyběli lidi, zahraje si taky. Takže zbývá splašit jednoho!
6.9.2013 09:19 - Sos
Psal jsem ti PMku na rpgforu.
6.9.2013 21:05 - Sparkle
Mělo by nás být zítra dostatek, v nejhorším doplní stavy kluci z obsluhy.
6.9.2013 21:07 - Shako
Sparkle: Tak to zni nadejne.
6.9.2013 23:51 - Sosáček
Parada.

Jdu najit, kde je ta herna :)
8.9.2013 13:18 - Sosáček
After Acion Report k Darku

Celkove hodnoceni: Ta hra byla dobra, ale ne skvela.

Moje chyby:
- byl jsem moc hodny na tu zenckou, protoze rikala ze hraje rpg prvne

- puvodni kontext te hry je "po tisici letech valky je mir, elfove jsou na navstevu a trpaslici je pouziji ke svym intrikam." ja jsem z toho udelal "po tisici letech valky jdou elfove podepsat mirovou smlouvu" abych zvedl sazky. to se ukazalo jako chyba, protoze misto aby si postavy jen tak uzivaly situace, tlacili se k podepsani te dohody. priste ji tam nedam.

- musim vic kontrolovat kompatibilitu potav a hracu, vizte niz.

Hraci:
- elfove byli vsichni skveli. myslim, ze ty postavy dobre sedly hracum, tezko bych si treba predstavoval kapitana a rangera obracene.

- knize a strycek byli super

- warden ... v momente kdy reknes OOC nejakemu hraci ze je debil, protoze IC nesouhlasis s jeho postavou, nemas v RPG co delat. omlouvam se ostatnim, ze jsem ho rovnou nevyhodil, ten typek je toxicky a uz ho do zadne dalsi hry nechci.

- seneshal, ta postava je napsana jako littlefinger z hry o truny, akorat magor i pres materialni veci, a nema trpelivost. plan hodny seneshala je treba "domluvim se s wardenem ze vyvolame duel, on zabije jednoho elfa, a az budou jen tri, tak si s nima muzeme delat co chceme. kdyz budou tri, bude to super. kdyz warden umre, jeste lip, protoze pak zbejva zbavit se strejcka a jsem skoro vladce"

tahle postava ma byt vsude, septat do kazdeho ucha, manipulovat kazdeho trpaslika, hrat to aspon na tri strany, a je klicova, protoze je tak neskutecne chamtiva, ze chce elfy zabit, vzit si jejich veci, a tvrdit, ze nikdy nedorazili.(*)

Cely darek chce silne a aktivni hrace. Ale tahle postava je specialne klicova. Pokud ten clovek co ji hraje spatne do neaktivity, misto intrikareni ma obcas blbe kecy a je proste malo drsnej, ta hra tim strasne trpi.

V tomhle pripade to bylo presne tak. Slaby seneshal vede k mnohem horsimu darku nez silny seneshal. Priste musim vic kontrolovat kompatibilitu postavy s hracem. Nekde to fungovalo vyborne (tukana a captaina si nedokazu predstavit obracene, napriklad), ale York by byl lepsi strycek nebo loremater, to jsou postavy kde pasivni hrac tolik nevadi.

To je vse. Vsem dik za hru.

(*): tak to ostatne vsichni delame s elfima karavanama ve dwarf fortress. Coz mi pripomina, ze jsem pri vysvetlovani trpaslikum co muze pevnost obsahovat zapomel na vodopady, reky lavy a fraktalni loznice. Sakra.

EDIT: typek co hral seneshala nebyl York, ja jenom neumim rozpoznavat lidi a York tam vubec nebyl, omlouvam se za zmatek.
8.9.2013 13:42 - York
Sosáček píše:
ale York by byl lepsi strycek nebo loremater, to jsou postavy kde pasivni hrac tolik nevadi.


Eh? Já jsem tam vůbec nebyl* ;-)

* čehož smozřejmě lituju, ale pochopil jsem tvůj komentář na DW IRC tak, že to nechceš riskovat, tak jsem se pak už ani nepřipomínal.
8.9.2013 16:59 - Sparkle
Díky všem že dorazili a Sosáčkovi za mástrování. Jelikož jsem u té hry nebyla, tak ji nemůžu zhodnotit. Snad se vám to aspoň trochu líbilo.
8.9.2013 17:42 - Shako
Sosáček píše:
- byl jsem moc hodny na tu zenckou, protoze rikala ze hraje rpg prvne


Za to diky, ale klidne bud priste tvrdy. Ona to zvladne. ;-)

Sosáček píše:
postavy jen tak uzivaly situace

Prislo mi, ze tam neni az tak moc, co delat. Priste to chce lepsi vysvetleni na zacatku, co se muze dit. Protoze jinak mi prislo, ze na sebe jen tak muzeme koukat. Ta mirova smlouva to aspon trosku nekam mirila.
Vubec jsem nemel predstavu, co se ma/muze dit. Pokud bylo cilem uzivat si hru a nedelat nic a uzivat si rozdily mezi elfy a trpasliky, tak jsem to uplne nepochopili. :-/

Report od zeny:
- melo by se dopredu vedet, ze je to Burning wheel a postavy jsou v anglictine (to by zenu nejspis odradilo, kvuli pravidlum hraje radeji larpy)
- mas si nastudovat pravidla, aby bylo jasne, co ktera dela ktere pisen (detail)
+ jinak jsi pusobil prijemne :)
+ zenu jsme timto pokusem od rpg neodradili (za to vsem spoluhracum i GM dekuji:))

Moje postrehy:
Dwarf-wise: Ten skill fungoval naprosto fatalne. Zena tim zarezavala trpasliky naprosto nehorazne.
Na priste bych doporucil. Nechat hrace, co ma tento skill hodit. Zeptat se (tajne) trpasliku, jak si mysli, ze to ma fungovat. A pak odpovede hraci, ktery hazi na danou vec - co si o tom mysli (idealne aniz by tusil, zda se myli nebo uspel v hodu).

Rozdelovani postav: Nevim, proc se nemohlo prvni rict, jake jsou na vyber postavy a pak si az vybrat, co konkretne chci hrat. kdyz nabidnes jednu postavu a ted si hrac musi rozhodnout, zda je to dostatecne blizko tomu, co je schopen uhrat (nebo na co ma dnes chut hrat), tak tezko dostanes idealni rozlozeni postav mezi hrace. Uvodni rozdeleni mezi trpasliky a elfy je jeste ok.

Hraci: Ranger i Warden mi prisli dostatecne prudivy (jak asi meli byt). Warden na konci hodne zklamal kritikou hry (a planovanym odchodem) jeste za probihajaci hry - to jsem fakt neveril vlastnim ocim.
Obecne mi prislo, ze se nam to za elfy povedlo zahrat o neco lip nez trapslikum, ale az tak trpaslici osazenstvo neznam (narozdil od eflu, kde jsem hodne vedel, co muzu cekat).

Prostory: V Mephitu hraju rad, ale na nektere hry se tam ty prostory moc nehodi a todle byla jedna z nich.

Celkove vyzneni hry: Lehky podprumer. Na pomery OG prumerna hra.
Lip se takove vyjednavaci rpg stavi, pokud znas hrace a vis, jak mas postavy rozdelit nebo rovnou napsat. Coz se na OG dela spatne - neni to nici chyba.

Kazdopadne diky za hru. Zase nekdy prijdu rad - at uz na OG do Mephitu, na hru se GM Sosackem nebo na Darek.

Btw. Jsou ty podklady k darku nekde ke stazeni, pokud je to ofiko napsana hra pro BW? A je to vazne psane jako vyjednavaci nebo se tam ma pouzivat ten socialni konflikt, ktery je v mechanikach BW?
8.9.2013 17:55 - Sosáček
York píše:
čehož smozřejmě lituju, ale pochopil jsem tvůj komentář na DW IRC tak, že to nechceš riskovat, tak jsem se pak už ani nepřipomínal.

A sakra. I fail at recognizing people :D

Sorry :) Nevedel jsem, ze nakonec neprijdes, a ten typek vypadal ze vsech tam nejvic jako ty. Mam prisernou pamet na lidi.

Samozrejme bych nemel problem s tim kdybys prisel, kdybych te tam nechtel tak primo reknu ne.

Ale kdo by ten typek a proc mi rikal jmenem? A odkud ho znamm?
8.9.2013 18:15 - Sosáček
Shako píše:
- melo by se dopredu vedet, ze je to Burning wheel a postavy jsou v anglictine (to by zenu nejspis odradilo, kvuli pravidlum hraje radeji larpy)

To se priznam, ze mne ani trochu nenapadlo. Darek byl vzdycky Burning Wheel, tohle je paty co delam, a furt je to stejne.

Shako píše:
Dwarf-wise: Ten skill fungoval naprosto fatalne. Zena tim zarezavala trpasliky naprosto nehorazne.

Ten skill je tak napsany. Neni moje chyba :) Akorat jsem netusil, ze Loremaster ho ma tak dobry.

Shako píše:
Btw. Jsou ty podklady k darku nekde ke stazeni, pokud je to ofiko napsana hra pro BW? A je to vazne psane jako vyjednavaci nebo se tam ma pouzivat ten socialni konflikt, ktery je v mechanikach BW?

Jasne, http://www.burningwheel.org/wiki/images/TheGift.zip

Koukni do toho, jsou tam popsane motivace ostatnich postav. Normalne je to nastavene tak, ze elfove chteji v zasade jenom prezit a trpaslici jim pujdou po krku, a prohluuji si svoje agendy (+ ranger bude prudit a chtit udelat diplomaticky incident pac ho mir nebavi).

EDIT: myslim, ze to take lepe odpovida na tvoje otazky ohledne "co je pointou" a tak.

EDIT2: a taky bych rad podekoval kolegum co sli pak do hospody. I kdyz ta hospoda vypada v zasade tak, ze jsme tam sedeli a ja s Tukanem jsme nastridacku skakali kapitanovi do reci :D
8.9.2013 20:06 - Sosáček
Shako, pokud prectes ty postavy a navod, a budes mit pocit ze bys neco delal jinak, tak to prosim nekam napis. Normalne ten Darek nemam moc s kym konzultovat a jsem zvedavy s tim prijdes :)
8.9.2013 20:42 - sirien
Mě se to líbilo. Na Dárek jsem se těšil dost dlouho a co jsem mohl jsem si tam patřičně užil.

S tou mírovou smlouvou nevím. Na jednu stranu to strhávalo pozornost, na druhou stranu nevím jak by si někteří hráči poradili s tím co mají dělat kdyby tam nebyla.

Osobně mi přišlo, že hra utrpěla hlavně tím, že někteří hráči celou hru a někteří na konci hry failnuli zvládnutí rozdílu mezi cílem postavy (uzavřít smlouvu) a cílem hráče (odehrát poctivě elfí/trpasličí etnický charakter a k čertu s tím jak dopadne smlouva) - výsledkem pak bylo že mi pak přišlo že někdo přestal hrát trpaslíka/elfa a začal hrát "obyčejného diplomata", což pak naprosto ztrácí to kouzlo.
8.9.2013 20:42 - Shako
Sosáček píše:
Darek byl vzdycky Burning Whee

Ja to beru, je to nikde nebylo napsano, ani zmineno. :-)

Hospoda: Sel bych rad, ale zena nevypadala nadmiru spokojena, abych mohl rect, tak bez domu a ja si tu jeste par hodin posedim. :-D Tak snad priste.

Ofiko: Ok, mrknu na to. A kdybych mel nejake postrehy dam vedet asi do PMky.
8.9.2013 21:00 - captain66
Ja jsem si to uzil, i kdyz to asi bylo hodne tim, ze mi postava sedla. Osobne si taky dost tezko predstavuju, ze bychom si se sirienem vymenili postavy. Za burning wheel jsem byl dokonce stastny, protoze jsem si ho chtel zkusit docela dlouho jako hrac. Problemy s hraci uz tady popsalo nekolik lidi, tak to nebudu dal rozmazavat.

Hospoda dobra, aspon jsem si s nekym pokecal o Honorverse a zjistil neco o Babylonu 5. Akorat cesta domu se protahla, protozenejaky clovek u Karlstejna se rozhodl skocit pod vlak, a po hodine zpozdeni na Smichovskem nadrazi a jasnem vedomi, ze nestihnu posledni navazujici vlak v plzni jsme prespal v Praze a jel domu az dneska.
8.9.2013 21:27 - Sosáček
sirien píše:
Osobně mi přišlo, že hra utrpěla hlavně tím, že někteří hráči celou hru a někteří na konci hry failnuli zvládnutí rozdílu mezi cílem postavy (uzavřít smlouvu) a cílem hráče (odehrát poctivě elfí/trpasličí etnický charakter a k čertu s tím jak dopadne smlouva) - výsledkem pak bylo že mi pak přišlo že někdo přestal hrát trpaslíka/elfa a začal hrát "obyčejného diplomata", což pak naprosto ztrácí to kouzlo.

Je fakt, ze trpaslici knize byl vylozene rozumny. Byl ochotny rict "ok, s tim darkem jste to podelali, ale odpustim vam, napiseme smlovu". Coz je super, a nejspis byl byl i dobry vladce, ale pro tuhle hru se to moc nehodi. Ta postava je napsana tak, ze by prave tohle mohl byt ochotny udelat ... ale tak po trech hodinach presvedcovani, a potom co od nej nekdo odstavi seneshala :)

Ale "byl jsi moc rozumny" je vec kterou nekomu tezko muzu vycitat, plus za to myslim muzu ja s tou dohodou.

captain66 píše:
Osobne si taky dost tezko predstavuju, ze bychom si se sirienem vymenili postavy.

Ja se nebojim, ze byste to mezvladli velmi dobre. Ale takhle to proste vic sedelo :)
10.9.2013 15:21 - Shako
Procetl jsem Darek v orginale.

Porad nechapu, co si autor slibuje od rozdelovani postavy postupne - presne, jak to delal Sosacek. Jednotlive role jsou hodne odlisne a je potreba, aby hracu sedli. To, jak navrhuje autor rozdeleni to absolutne nezarucuje, spis naopak. To povazuju za nejvetsich chybu toho dobrodruzstvi.

S tim je spojena i druha slabina Darku - autor automaticky predpoklada, ze hraci maji spoustu napadu a vyviji vlastni iniciativu. Uznavam, ze je tam spousta poznamek, co by se tak mohlo dit (ale ty ma jen GM, aby mohl povzbuzovat hrace, aby neco udelali). Z pohledu hracu to zdaleka ta jasne neni.

Jinak velmi dobre napsano. Vysvetleno, jak maji fungovat postavy, co se od nich ceka... Nevim, zda jsem to uplne v tom rychle meetingu na zacatku hry pochopil. Az po precetni je mi jasne, proc je to nejlepsi v 8 hracich a neni to treba pro 6 hracu. Na priste bych doporucil vetsi uvod do settingu - presvedcit hrace o tom, ze maji byt radne archetypalni trpaslici/elfove, protoze hra na tom hodne stoji (jak uz zhodnotil Sirien).

btw. Mithrilova zbroj ja popsana jako darek od trpasliku elfimu krali pred mnoha lety.

Sosacek: Zkousel jsi to nekdy hrat i s dalsim BW pravidly a pouzivat doporucovany Duel of Wits?

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.057440996170044 secREMOTE_IP: 18.116.28.22