Alnag: Když už jsme u toho, tak ono je i poměrně bláhové předpokládat, že družina má narazit ve hře na něco, co se jí je schopno rovnocenně postavit na 30. Lvl a současně netušit, co to asi může být :) (pozn. tím nemyslím neférové studování MM, to ani omylem, ale dostat info v rámci hry) To jsou ty drobné "nepodstatné" proměnné, které mluví do rovnováhy: Vědí postavy zhruba proti komu jdou? Pokud ne, vědí alespoň typ prostředí a tedy čemu alespoň zhruba přibližně čelí? Ze své zkušenosti z různých edicí bych řekl, že je sakra rozdíl vědět, proti čemu se jde a obměnit si zdroje (např. předměty) nebo to nevědět když DM k tomu nedá prostor (nejsou informace nebo není poskytnut čas).
Jinak co myslíš, že dává výhodu za situace, když jsou obě protistojící party (postavy versus monstra) nesecvičená: když je strana navržena pěti lidma a vedena pěti lidma nebo když je navržena a vedena jediným člověkem? Úsloví "levá ruka neví co dělá pravá" neexistuje jen tak pro nic za nic :)