Pilsen & Dragons - články

Eruntar

Obsah článku:

O čem to je ?

Jedna se o hru kde by každý hráč představoval jednu zemi(republiku, stát, království ...) dle jeho uvážení. Popravdě by nehrál přímo tu zemi, ale konkrétně vladaře té dané země (král, imperátor, ...)

Hra se odehrává ve fantasy prostředí, které není zatím moc specifikováno, tuto moc mají teď právě hráči, a ta hlavně tkví v tom co si ten, který hráč vytvoří za národnost ...

Hrát můžete opravdu za cokoli, jediné co to musí mít je logika, proste aby to melo hlavu a patu. Tady uvedu nějaké příklady :
  • nabušený elfský království; elfů bude strašně málo , ale za to budou věkem nesmrtelný, super mágové i bojovnici, ale kuli tomu ze jich je tak málo, tak musí mít v područí lidi kteří jsou samozřejmě v jejich očích jen jako nedokonalý tvorové.
  • království ogrů, sou to sice tupci ale mají v otroctvy desítky tisíc lidi i jiných otroků, sou silní, slabí se jich boji na duhou stránku ale jsou nekooperativní, chybí jim modrost, a neradi se spolčují do aliancí, proč taky když můžou raci drancovat a dobývat.
A nebo můžete hrát za lidskou říši, vodní lid, nekromanty ale třeba i za jiné elf (třeba jako podle Sapkowského)... Volba je opravu jen na Vás, tak buďte zodpovědní a pořádně si to promyslete, protože teď, teď máte možnost přímo tvořit svět ;)

Hra sama o sobe nemá žádnou přímou dějovou linku. Svět si proste "je" a záleží na hráčovi co na něm bude či chce páchat. Může dobývat neosídlená území, navazovat mírové styky, tvořit aliance, vysílat špehy či se zaměřit na rozvoj alchymie. To všechno také doprovází staraní se o svoji zemi a upevňovaní své vlády :) To že hra nemá žádny primy dej neznamená že ve hře nejsou zápletky, oni jsou ale hráč se k nim musí dostat a nebo si je vytvořit.

Co se týče časové náročnosti z hlediska dlouhodobého, tak si myslím že půjde o dlouhodobější hru. No popravdě hra skončí asi jen pokud nás přestane bavit a nebo pokud se všichni povraždí :)

Z krátkodobého hlediska, tím myslím jednotlivé sezení je hra na druhou stránku nenáročná. Půlhodina až hodna na běžné sezení by měla stačit. Určitě si říkáte že to je nějak málo dovolte aby sem vám to vysvětlil popsáním toho jak takové sezeni bude vypadat.

Klasické herní sezení se docela dosti liší od Drd nebo Dnd her. V tomto případě není nutné aby na sezeni byly všichni hráči. Stačí aby byl přítomen jen jeden hráč a vypravěč. Vypravěč dá hráčovi informace co se děje aktuálně v jeho zemi, či nějaké novinky v celosvětovém dění, řekne mu jak dopadly jeho minulé akce (resp. dlouhodobější akce které nejdou vyřešit během jednoho sezeni) a pak hráč co a jak dělá.

Neklasické sezení by pak mohlo vypadat obdobně jen s větším počtem hráčů. A to v případech kdy je potřeba přímá interakce mezi danými hráči - válka, vyjednávání, koncil a podobně ...

Takováhle forma sezení akorát nahrává tomu, že se může odehrát téměř všude. Jak večer v hospodě u piva, tak třeba ve škole, nebo pomocí emailu (fyzické setkaní je samozřejmě v předních prioritách :)

< O čem to je ? >
Administrativa Známé země
Napsal Malabar 27.01.2009
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 8 příspěvků.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.071852922439575 secREMOTE_IP: 34.234.83.135