Tvorba postav

Andtom během diskuze o elfech ve Středozemi napsal v současné probíhající o stereotypech při tvorbě postav následující dva příspěvky:


andtom> Rytíř, Xeth: Přesně tak, existuje hranice, kdy je hraní nějaké postavy pro hru nerozdýchatelné a kdy ještě ne. Podstata je v tom, že ta hranice má být vzdálená co nejvíc to jen jde. Chce to ze strany DMa chtít. Samozřejmě je pro DMa mnohem pohodlnější bránit se pohnout vlastním zadkem a nijak se nesnažit připustit (vsadit do světa) nestereotypní postavu. Je přece tak pohodlné škatulkovat, zestádovat. Nepodat hráči ruku, nenechat ho hrát něco, co nutí DMa k námaze navíc, radši pohodlně odmítnout.



Edit: Pěkně odůvodněná individuální postava neboří koncept ras ani světa. Naopak, boří koncept černobílého zjednodušujícího vyznění hry a činí ji uvěřitelnější, zajímavější a lidštější (víte jak to myslím, nejde zde doslovně o rasu lidí, ale o ten jiný význam tohoto slova).



Myslím si, že tyto příspěvky by se měli zarámovat a nebo vytesat do kamenných desek! Každopádně si ale k tvorbě postav přidám i mých pár postřehů. K zamyšlení mě vedly hry TriStat a A Game of Thrones od Guadrians of Order, kde tuto problematiku představují.


Je sice nepochybně pravda, že Vypravěč bude hráči kecat do toho odkud postava pochází. Proto taky řada systému a i já speciálně tvorbu postavy provádím na základě diskuze s hráčem. Kde hráč bude mít dopředu připravený koncept, který mi přednese a obhájí si ho. Společně pak hledáme způsob jak takovou postavu a třeba i strašně neobvyklou zakomponujeme do daného světa, či herního prostředí. Samozřejmě že si nenechám zruinovat hru tím, že by hráč uprostřed družinky elfů chtěla hrát démona - babilitha. Proč by ale hráč nemohl hrát babilitha uprostřed skupiny ilithiiri během Korunních válek?

Tvorba postavy není trefování se mezi hranice představivosti DM. Hlavní slovo by měl vždycky mít hráč, DM jako takový se pak bude snažit koncept zařadit do svého světa. Navíc ještě lepší je připravovat družinku se vztahy naznačenými ještě před samotnou hrou - nemůže se pak stát, že družinka bude bandou individualistů, který si zásadně NEMŮŽOU vyjít vstříc. Tím zase ale nechci eliminovat individualisty v družince, nebo družinku individualit hledající stejný cíl (Raistlin v Dragonlance Chronicles a teď třeba jako zlatý příklad jest spojení skupiny Raistlin, Caramon, Sturm, Tika a Tas v Dragons of Dwarven Depths, kde každá postava sleduje svůj vlastní cíl, fungují jako družina, ale de fact jsou to jednotlivci).
DM má samozřejmě právo VETA při úplné blbosti. Je to přeci společná zábava ;)


1. Diskuze s Vypravěčem:


Ty i ostatní hráči by jsi měl začínat tvorbu postavy diskuzí s Vypravěčem. Vypravěč totiž hráčům může představit nastavení a prostředí kampaně.

Hra se, například, bude odehrávat ve Forogtten Realms, ovšem během Korunních válek, Vypravěč hráčům vysvětlí situaci v daném prostředí a jakým směrem by chtěl hru směrovat nebo kam zařadit, samotná volba je však na hráči, který do diskuze vstupuje.


2. Předběžná příprava postavy

Připravte si koncept, který vytvoří základ, či rámec postavy. Zatím nemusí být propracovaný úplně do detailu. Použijte nastavení hry tak jak vyplynulo z diskuze s Vypravěčem jako základ, a svoji postavu vytvořte na těchto základech. Ovšem stále je zde prostor, na diskuzi z Vypravěčem, který může propojit tvoji postavu s jinými a propojit s celkovou připravovanou zápletkou.


3. Statistická tvorba

Tu nemusím nijak vysvětlovat


4. Defekty postav

Ač s tím většina her přímo nepočítá defekty postav jsou hezkým zpestřením tvorby.


5. Konečné "pozadí"

Zde nastává čas postavu oživit. Na základním rámci a statistikách vypracujte kompletní životopis postavy, oživte ji specifickým hlasem, vyjadřováním či gesty. Dejte jí život!


A ještě přihodím případ společného tvoření postav společně s Vypravěčem:


Vypravěč: Hele, hra se bude odehrávat před pádem Myth Drannoru, bude to drsný. Měli by to být elfové či jiné rasy, ale tak max. 10 procent, nejlépe z Armády moci či umění. Čekejte spíše taktická dobrodružství.


Hráč A: OK já si vezmu bladesingera, bude to důstojník armády noc, nemá rád Starymy, byl bych rád kdyby můj strýček byl jeden z těch co šel s Josidiahem Starymem pro Čepel moci. Od té doby je nemusím, protože se strýček nevrátil.


Hráčka B: budu hrát půlčíci, bude to zástupce tady (hráče A), naopak je velký obdivovatel Josidiaha, a tím vzniká mezi námi rozpor. Vlastně Josidiaha až nábožně zbožňuji.


DM k hráči A: Dobře to není problém, ale navrhuji aby se ti líbila třeba Josidiahova sestřenka.


Hráč A: hmm to zní zajímavě. Můžu mít bílý pramen ve vlasech?


DM: Munchkinův průvodce sem netahej!


Hráčka C: já budu hrát tu sestřenku, ale víš co já jsme zlatá elfka z domu Starymů, já si přeci takového póvlu jako je ten měsíční elf (hráč A) ani nevšimnu.


DM: Ale Josidiah je napůl měsíční a napůl sluneční.


Hráčka C: Já ho mám ráda, ale tohle mu nikdy neodpustím!


DM> To není problém.


Hráčka C: pak soukromě l DM aby to Hráč A neslyšel: ale pokukuju po něm, jenže před matkou a bratrancem a hráčem A musím hrát tohle divadlo
Napsal: Dalcor
Autorská citace #41
15.3.2007 11:40 - Dalcor
Neprominu :))
Autorská citace #42
15.3.2007 11:59 - Jerson
Hezká debata - jediného koho nechápu je Dalcor, který podle mě tvrdí dvě protichůdné věci, nebo přesněji řekne "Vpyravěč má právo odmítnout naprostou kravinu", přičemž tu kravinu lze najít leckdes. Ne že bych nesouhlasil, taky bych nechtěl židovského člena SS, který by se tím chlubil.
Nicméně nesouhlasím s názorem (jak psal Andtom a ještě někdo), že GM "obsluhuje hráče". Ne, GM / Vypravěč ja také hráč, nemá o nic větší povinnost vyhovět hráči než hráč Vypravěči. U hry se také musí bavit, jako ostatní, realizovat své představy. Hráči se baví hrou postav, Vypravěč hrou světa.
Je umění dosáhnout konsensu (kompromis ve hře nemám moc rád) a při tvorbě RPG je to asi to nejsložitější, ale o to je lepší, když se to udělá. V sobotu vyzkouším, pak poreferuju.
Autorská citace #43
15.3.2007 12:56 - Xeth
andtom: Spíš jsem rozváděl co jsem napsal, abych uvedl na pravou míru veci, které jsem neřekl, ale které sis domýšlel. :) To je ale jedno, hlavně že jsme se pochopili.
Dalcor2andtom: Souhlasím, někteří lidé předjímají, jiní jsou nepochpeni. ;)
Jerson: Taky mi tak Dalcor (jeho postoje) připadá, ale na druhou stranu ho asi tak trochu chápu... mám podobnou zkušenost s jedním DMem a dost lidí, kreří by to (myslím) viděli stejně nebo dost podobně.
K tomu židovi... Představ si žida, který se maskuje coby člen SS (jak se tam dostal nebudu rozebírat... mohlo to být dost dobře shodou náhod) a dělá strašlivá zvěrstva kvůli svému vlastnímu strachu z odhalení. No nic.... :)
Takový konsesnus bývá dost často kompromisem. Nebývá moc časté, že by se při nespokojenosti se současným stavem skupina dohodla, že to beze změn zkusí dál. Většinou každý musí trochu ustoupit ze svých představ (encountery budou méně náročné, postavy budou víc spolupracovat na úkor vlastních cílů atd.).
Autorská citace #44
15.3.2007 13:19 - Jerson
Xeth - já si takového Žida dovedu představit, ale to by vyžadovalo téměř samostatný příběh o tom, jak zničil veškeré záznamy a zlikvidoval všechny, kdo to věděli.
K tomu konsensu - kupodivu se dá vymyslet řešení, které se liší od představ obou jedinců a je ještě lepší. Tedy - někdy. Ne vždy, pochopitelně.
Autorská citace #45
15.3.2007 13:47 - Xeth
Jerson: Nebo prostě mohl "zemřít." :)
Konsens... Jo, někdy se to dá. Jednou jsem to dokonce viděl. ;)
Autorská citace #46
15.3.2007 14:22 - wraiths
Xeth& Jerson ze se daji vymyslet ruzne situace. mne ted napadl jeste jedna vec k tomu clenu tech bojovych knezu Shevarase. ale to si ani nedovedu predstavit co by na to rekl Dalcor....myslim ze by ho vynesli nohama napred. inspirovali jste mne tim vasim zidem. :-))


Dalcor hambari....:-))
Autorská citace #47
15.3.2007 14:28 - Dalcor
Jersone slovíčkaříš. Nic si není protichůdné. Navíc to zase stavíš do vymezující role, místo kooperatvní role. DM má odmítnou kravinu sjem řekl ale jde o to co je za kravinu požadováno. Na druhou stranu DM odmítne kravinu, přesto se snaží hráči vyjít vstříc. Příkaldem bude Dhaerowathila. DM zamítne neelfího Dhaerowathilu protože se to enhodí do konceptu světa, tudíž je to kravina. Ovšem na druhou stranu mu nabídne stejný nebo podobný koncept. Stále si protiřečím? Nemyslím si - jedno je spojené s druhým, nijak se to nevymezuje.
Dm že je hráč? Nevím kde jsi na tuhle, s prominutím, hovadinu přišel? Bavíme li se o hře kde je a používá se DM kalsickým DnD způsobem(to vždy být nemusí, hráči se dohodnou na řízení hry všemi ne jen jednou osobou), tedz ten kdo hru řídí a ten kdo hru vypráví. Pak samozřejmě není hráč. A rozhodně se jako hráč nebaví hraním postav, natož pak hraním svět a(O já jsem ZEMĚ, nebo já jsem ZEUS? cože??) DM vypráví. DM nastavuje. Dm baví sebe a hráče. Ale nehraje ve smyslu hraní hry. Hraje role CP, ale nehraje hru. On je soudce! Rozhodčí, vypravěč, Pán hry. Nejlepší hra je taková do které vypravěč nemusí skoro zasahovat. Kde vystupuje jen jako vedlejší postava a rozhodující prvek ve vyhodnocování ale hru nevede a nehraje-ji! Já jako Vypravěč se bavím tím že hru připravím a hráči pochopí to co jsem jim chtěl sdělit a pochopí příběh, baví mě hráče pozorovat a pracovat s nimi a pro ně. DM kterej chce hrát a vést družinu, je IMHO špatnej DM. DM opravdu podle mého slouží hráčům tím že pro ně tuto službu dělá a že ho baví. Samozřejmě je během samotné hry hráčům rovnoceným partnerem. Pokud jsi si všiml a já spíše věřím, že ne, pak se tu bavíme, včetně andtoma o tvorbě postavy a tam je DM přímo hráčům podřízen, rozhodující prvek při tvorbě postavy ej hráč a DM se snaží s ním dosáhnou konsensu, ne proti němu!
Autorská citace #48
15.3.2007 16:59 - thief
Dalcor: Tak prrr. Podle tebe je DM, kterej hru řídí špatnej DM? Já myslím, že by ses měl podívat do článku o druzích DM a způsobech řízení hry, kterej tady už jednou proběhl. Je tam typ DM kterýmu se říká "autorský" který hraje hru jako román s PC jako hlavními postavami. Má hru dopodrobna zpracovanou a plně pod kontrolou. Improvizuje jen při nečekaných rozhodnutích hráčů a snaží se hru nenásilně kočírovat ke zdárnému splnění úkolu, který PC přijali - DOBROVOLNĚ! Tak to totiž leta hraju já a docela úspěšně. Mám-li být upřímný, tak tvůj způsob hraní (který si sám vychvaluješ) považuju za plochý, zákysový a pokud nejsou hráči špičkové PC tak taky pěkně nudný. Zažil jsem už DM který to takhle hrál a byl to pěkněj vopruz. To je ale jen MůJ názor a TY máš opačný.
Autorská citace #49
15.3.2007 20:49 - Rytíř
velmi OT - tyjo... tak buďto mam vidiny anebo nám tu straší... mam neodbytný pocit, že tu chybí několik příspěvků? Vannaxi a ještě někdo, je to tak? Předpokládám, že jste to nikdo nemazali..? Anebo už fakt bláznim.
Autorská citace #50
15.3.2007 20:54 - Rytíř
Jinak k tomu co tu probíráte bych si dovolil ještě jednu poznámku - je samo hodně velký rozdíl, jak zkušený je DM a jak hráči.
1) Když hraje zkušený DM s partou nováčků (pak musí být autoritativní a sice vstřícný, ale s jasnými a dost úzkými hranicemi, protože jinak se ty hráči totálně vymknou z rukou a hlavně jakéhokoliv příběhu).
2) Zkušení hráči u nepříliš zkušeného DMa mohou částečně přebírat vedení a pomáhat mu budovat svět tím, že hrají své postavy velmi samostatně, jinými slovy DM je pak vlastně velmi tolerantní a upozaděný, učí se prostě. Když by zkoušel být autoritativní, hráče to velmi pravděpodobně přestane brzo bavit, pokud si hodně nesednou nebo ten DM nemá extra super talent.
3) Zkušený DM a zkušení hráči - teprv todle je kategorie, o které se bavíme, kde se dá měnit styl hry a zkoušet, co komu sedne, dovolovat hráčům nejrůznější vylomeniny a přitom ještě udržet svět pohromadě.
Tak mě napadá, že jsem to napsal z hlediska vedení hry, přitom se bavíme o tvorbě postavy.. :)) no nic, ono to sedí i na tohle
Autorská citace #51
16.3.2007 08:23 - Dalcor
thief - tentokrát jsem DM kterej řídí hru vymezil já a ty jsi si to sloučil s autorativním Dmem podle nějaké teorie, která je mi navíc zcela ukradená. Jáí studovat teorii o RPG nepotřebuji, protže k tomu nemám důvod. Mám na mysli Vyprvěče: PŮJDETE TUDY A JINAK TO NEPŮJDE. A Ano to je podle mě špatnej DM. A nezajímají mě k tomu názory neby teorie jiných. A je mi jedno jestli hraje z nováčky whatever. Tím dokáže nováčkům naprat jen blbé návyky že na jejich rozhodnutích nezáleží, stejně půjdou nakřižovatce vlevo.
Autorská citace #52
16.3.2007 10:38 - andtom
Autorský - to je nějaký jiný název pro railroad, rozumím tomu dobře? Chápu, že pokud DM railroaduje v průběhu hry, tak takový přístup k vedení hry zpravidla také ovlivňuje jeho přístup k samotné tvorbě postav. A opačně - který DM railroad nevyznává, ten bude mít obvykle také volnější přístup k tvorbě postav. Odchodit příběh vs. popustit otěže hráčům, toť věčná otázka účasti hráče na tvorbě příběhu.
Malá kulturní vložka, hymna pro railroad:
Jede, jede mašinka,
kouří se jí z komínka,
jede, jede do dáli,
jinak by to hráči nedali :)
Autorská citace #53
16.3.2007 10:41 - Jerson
Dalcore, postupně:
Dm že je hráč? Nevím kde jsi na tuhle, s prominutím, hovadinu přišel? I při rozdělení rolí klasickým způsobem, kterého se držím, hraje DM hru stejně jako ostatní, a považuju ho tedy za hráče. To že jeho úloha je jiná - budiž. Nicméně si nemyslím, že je jako krupier u rulety, který slouží hráčům. Já to tak fakt nedělám a ani nechci.
A rozhodně se jako hráč nebaví hraním postav, natož pak hraním svět a(O já jsem ZEMĚ, nebo já jsem ZEUS? cože??) Zasměšňuješ to co sám nepoužíváš a zbytečně. Když hraju postavu, běží mi na mém mozku program postavy, mám-li to tak přirovnat. Prožívám postavu. Když dělám Vypravěče, běží mi v hlavě program světa, prožívám svět. To že mám větší pravomoci ten svět měnit nemění nic na tom, že ho hraju.
Nejlepší hra je taková do které vypravěč nemusí skoro zasahovat. Kde vystupuje jen jako vedlejší postava a rozhodující prvek ve vyhodnocování ale hru nevede a nehraje-ji! Pro mě je nejlepší hra úplně o něčem jiném. Ano, můžu se bavit i tím, když hráči hrají jen na sebe, ale bavím se i tím, že reaguju za okolní svět. A považuju to taky a "nejlepší". O vedení družiny tam není ani slovo.
DM opravdu podle mého slouží hráčům tím že pro ně tuto službu dělá a že ho baví. Nesloužím hráčům o nic víc než oni slouží mě, ani to nemám v úmyslu. A nepovažuju to za chybu.
...se tu bavíme, včetně andtoma o tvorbě postavy a tam je DM přímo hráčům podřízen, rozhodující prvek při tvorbě postavy ej hráč a DM se snaží s ním dosáhnou konsensu, ne proti němu! Všiml jsem si. Nicméně stále tvrdím, že hráč vytváří postavu z jedné třetiny. Ano, koncept charakteristiky a čísla jsou v jeho kompetenci, ale co z postavy skutečnšě vznikne a jaká nakonec bude závisí na spoluhráčích i na světě. Pro mě začátkem hry přichází tvorba postavy do hlavní fáze, ne že v tomto bodě končí.
Autorská citace #54
16.3.2007 10:42 - Dalcor
Tvoje názory. nemíním ti je vyvracet, já mám jiné...
Autorská citace #55
16.3.2007 10:54 - Alnag
Tak teď čtu vaši diskusi zpětně celou. Na začátku je tam debata o tom, jestli má DM vytyčovat hranice a nebo nikoliv, tak si myslím, že vznikl docela zbytečný rozpor. Andtom cituje Lawse, když píše o tom, že DM by měl naplňit hráčské touhy. A velice častou (téměř až všudypřítomnou touhou) je mít taky nějaké zakotvení a hranice. Jistě, je těžké najít to, kde jsou. Ale někde je potřeba hranice narýsovat. Jinak je to skutečně chaos.
K railroadu (btw. hezká básnička Andtome) - railroad je naprosto úchvatná záležitost, je-li dobře zvládnutý, mistrně přopravený a pokud hráči nikdy nepoznají, že o railroad šlo. V opačném případě je to ta největší tragédie jaká může nastat. Railroad je hra extrémů. Pokud se zadaří, vzniká jeden z nejsilnějších možných příběhů, pokud se nezadaří, je to ta největší tragédie, kdy máslo je zcela na DMově hlavě.
DM jako hráč: Pokud se DM u hry nebaví, těžko se mohou bavit hráči. DM by měl mít jistě hráčskou zábavu na prvním místě, ale nikoliv na úkor sebe sama, měl by si v ní najít i zdroj vlastní radosti. Já třeba jako DM hraju ne postavu, ale prostě postavy. Mám zvláštní výhodu, mám víc postav než hráči a když mi nějaká umře, udělám si jinou. :-D Je to docela sranda.
Souhlasím s Dalcorem (nebo kým), že nejlepší hra je taková, do které i kdyby DM nezasahoval, by prostě samospádem kvality příběhu a hráčské interakce jela dál. Pokud jste tohle nezažili je těžké si to představit, ale někdy se hráči prostě tak nastartují, že se DM jen opře a sleduje. Občas to prostě jen pošťouchnete a je to jedna radost. Kouzlo je v tom, že je to takové přirozeně nenucené.
Souhlasím s Jersonem v tom, že ve skutečném RPG (a ne v nějakých náhražkách), postava není skutečně zcela hotová nikdy. O tom, jak moc je hotová na začátku bych se přít nechtěl, ale přijde mi důležité, že se vyvíjí. Co je snad nejhorší a nejvíc k pláči je statická postava, která je v prvním dobrodružství (až na staty) úplně a dočista stejná jako po odehrané čtyřicáté session.
Autorská citace #56
16.3.2007 13:23 - thief
Alnag: Naprosto souhlasím s tím co říkáš o railroadu. Musí být mistrně zvládnutý aby to byla naprosto úchvatná záležitost. Jinak je to propadák a zcela na zodpovědnost autora. Já na tom pracoval léta aby se to z 99% podařilo na výbornou. A taky jsem na to patřičně hrdý protože je to fakt fuška. A nelíbí se mi, když nad tím ohrnuje nos někdo, kdo celou hru improvizuje a pak ještě může říct hráčům že to hrajou blbě.
Autorská citace #57
16.3.2007 13:48 - Alnag
Thief: Ale abychom si rozuměli. Já většinou celou hru improvizuju :-p
Autorská citace #58
16.3.2007 14:21 - wraiths
Alnag: no pockej musis mit prece nejaky zachytny body. prece nehazis vse "z voleje" jak kraliky z kloubouku... 8-)

Dalcor : hele Dalkore, tohle je extrem premyslel jsi co by jsi delal s hracem kdyby dosel za tebou ze mini hrat toho zabijaka drowu jako DROW... treba nejaky obycejny typ jako treba treba "ja" :-)). protoze tohle, je opravdu zajimavy. takovy drow obraceny naruby, krveznivy, napolo sileny. treba se zamilovat a pri nejake cistce jeho lasku zabijou, takovy podnet staci. zustane treba sam z celeho jejich domu na tak mu na preziti zas tak nezalezi...nema utociste. tak pribere za sve Sheavarasovu nenavist... rekneme ze by to byl neco jako "dark dhaerowathila" ( uplne ted mi na mysli vyvstali Hvezdny valky). snad tusis co jsem chtel nastinit.... odpadlik se stejnymi schopnostmi jako dhaerowathila. buh by se musil asi nejak vyspekulovat....
Autorská citace #59
16.3.2007 14:42 - Dalcor
Já vedu hru jako Alnag ;)
Hráči si ještě nikdy nestěžovali. Připravovat Railroad ybch nechtěl. Třeba Qualdezar mého Engela /oho co bdueme hrát zítra Alnagu ozančil za jednu z nejlepších her kterou hrál. ne proto že by byla tak dobře připravená, nebo že bych byl tak dobrej DM, ale proto že hráči hráli sami, skoro bez mého zásahu. Když si můžu sednou a pozorovat hráče bez toho abych zasahoval, tak tomu říkám povedená hra...
Wraith - no tak to by nešlo vůbec. Shevarash drowy moc nemá rád Eilistrae dělá že nevidí...
Autorská citace #60
16.3.2007 15:20 - wraiths
Dalkor: no ja si to myslil...to byl jen pokus, ale urcite by se to nejak vymyslelo. jsme pochopil ze chces dobu kdy jsou na svete jen elfove.proto ta znena.
Dalkor: to mi ches rici jako ze zacinas hru tim se posadis na postar a koukas na hrace jak mezi sebou komunikuji( jen obrazne)... :-) priznam se ze jsem zatim jen hral vzdy hry kdy DM mel skoro vse pripravene. kazdou malickost a snazil se aby ho hraci nezaskocili. treba ted hraji se skupinou a tam hraji jak hraci mezi sebou tak i DM malinko ridi hru( pocasi, stridani dne,noci. atd)+ hraje dosazenou postavu a ze jinak ma vse pripravene jak vypada hospoda,jak se jmenuje hostinsky, kdo v hospode sedi, kdo kolik vypil( to si myslim ale vymejsli :-)) ) kdo do hospody prijde kdyz se strhne bitka. kdo do hospody prijde kdyz se nic nebude dit atd. myslim ze taky docela nekdy improvizuje ale nebylo nejak moc znat.

jinak prece musis mit nejakou nit v hlave prece nebudes vymyslet zapletku az za hry... to se mi zda skoro nemozny. a vstpopis do hry jednou za 2hodiny a reknes tak ted je tma, ted svetlo...

ja mam rad komunikaci s DMem. kdy DM harje vitr. mluvi jako maly skret a hned zmeni hlas je z nej obr. tohle myslim ze je dobra hra. kdy hraci jsou vtazeni do hry stejne jako DM.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Dalcor

Jméno: Dalibor Zeman
Narozen: duben, 1978
Bydliště: Praha
Zaměstnání: ČSA a poradce FANTOM Printu
Rodinný stav: zasnoubený, od 15.3. 2008 ženatý
Oblíbené jídlo: MASOOOOOO
Oblíbený sport: hokej a fotbal
Oblíbený film: Star Dust, Star Wars
Oblíbený seriál: Četa v akci, Battlestar Galactica
Oblíbe...více
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10086703300476 secREMOTE_IP: 3.138.33.178