Projekt Void

Void: Sci-Fantasy je česká RPG hra, poprvé vydaná v roce 2012. V roce 2020 vyšla předělaná verze 2.0, která již nese název Void: Science Fantasy.

Kombinuje žánr fantasy a sci-fi, to vše v „grimdark“ hávu temnoty, beznaděje a utrpení, kde hlavní roli hrají nekončící války, intriky a korupce. Hra toho plně využívá a tak nabízí především drsnou akci a boj ve všech jeho rozmanitých formách, kde skutečně jde o život. Pravidla jsou jednoduchá, inspirovaná wargamingem a bez zbytečných komplikací. Gamemaster i hráči mají k dispozici nástroje, které jim dovolují vytvářet nekonvenční kombinace a prožít napínavá a nebezpečná dobrodružství. Koneckonců, pokud hráč svoji postavu řádně nepřipraví na všechny hrozby, smrt ji může dostihnout poměrně rychle. Je tu nepřeberné množství zvláštních schopností, předmětů, zbraní a dopravních prostředků, takže postavu lze dobře přizpůsobit každé taktice, každému protivníkovi.

Void: Science Fantasy má vlastní svět, který je prostorově i časově dosti rozsáhlý a inspirativní. Má mnoho dějových linií, na které lze snadno navázat. Hlavní zápletkou je boj spásného Světla proti korumpující Temnotě. Když byla galaxie zmítána obrovskou válkou mezi stoupenci dvanácti bohů Nebe a dvanácti bohů Pekla, pětadvacátý bůh se rozhodl obětovat svůj život, aby ji ukončil – tím, že přivede zlo tak hrozné, že se proti němu budou muset všichni spojit. Na místě jeho smrti vznikla Trhlina do Prázdnoty, ne-prostoru za hranicemi vesmíru. Z ní začala vyvěrat Temnota, která se brzy zformovala v pětici Temných bohů s jediným posláním – pohltit všechny duše. Válka mezi Nebem a Peklem sice oficiálně skončila, mír mezi galaktickými frakcemi však nenastal. Technologicky pokročilí lidé Černých říší bojují s magicky nadanými lidmi z Bílých říší, zatímco obě skupiny jsou pod útokem lidí Šedých říší, kteří je považují za separatisty. Orkové vedou bleskovou válku proti těžebním klanům trpaslíků, hobgoblini jsou v zákopové válce s průmyslově orientovanými gnómy a goblini provádí své partyzánské akce proti zemědělským půlčíkům. Vznešení elfové fanaticky oddaní Nebi pokračují ve svaté válce proti Temným elfům, kteří jsou slepě věrní Peklu. Lesní elfové, kteří se této války odmítli účastnit, odešli do exilu, kde se však dostali do konfliktu s xenofobními ursary. Felirové a canirové spolu vedou kruté predátorské bitvy o suroviny a teritorium. Mocní Titáni – trollové, zlobři a obři – se snaží vybudovat velké říše na troskách impéria svých dávných pánů, při tom však musí bojovat o cenné otroky. Mezitím armády Temné ruky pomalu postupují a dobývají jeden planetární systém za druhým. Zdá se, že vyhasnutí veškerého Světla se neodvratně blíží.

Přehled toho, co zatím vyšlo:



Základní kniha
Základní kniha pravidel. Dovoluje hrát za žoldnéře – nájemné bojovníky.
Verze 2.0 je rozdělena na jednotlivé kapitoly:
- Systém
- Tvorba postavy
- Dovednosti a vybavení
- Zápasník
- Střelec
- Technik
- Lékař
- Kouzelník
- Kněz
- Infiltrátor
- Víra a korupce
- Mise
- Zbraně
- Implantáty a talismany
- Zvířata
- Protivníci
- Dopravní prostředky
- Svět

Výcvikový tábor
"Demoverze" hry, která na pouhých třiceti stránkách obsahuje ta nejzákladnější pravidla. Ke stažení ZDE

Triskelion
Příručka pro hry Trilogie Void, která se zabývá Triskelionem. Ke stažení ZDE

Hrdinové říší 2.0
Příručka přinášející pravidla pro hraní dalších kariér (mimo žoldnéře a plenitele) a také vůdců organizací i vládců říší, což je užitečné především tehdy, když postavy získají mnoho bodů zkušeností a velké bohatství. Kromě toho obsahuje pravidla pro tvorbu základny. Ke stažení ZDE

Arzenál zkázy 2.0
Příručka zaměřující se na další vybavení, brnění, zbraně, implantáty a talismany. Ke stažení ZDE

Temná ruka 2.0
Příručka pojednávající o silách Temnoty. Dovoluje hrát za plenitele, „temnou“ obdobu žoldnéřů. Jsou to krvelačné bandy upírů, vlkodlaků, nemrtvých, mutantů a zatemnělých, jejichž úkolem je získávat duše smrtelníků pro Temné bohy. Ke stažení ZDE

Nespoutaná magie 2.0
Příručka zaměřující se na další kouzla resp. psi-síly. Ke stažení ZDE

Velkolepé zázraky 2.0
Příručka zaměřující se na další rituály resp. seance. Ke stažení ZDE

Smrtící divočina 2.0
Příručka obsahující nová zvířata a rostliny. Je tu také uvedeno vybavení, které je možné zvířatům přikoupit a zvýšit tak jejich efektivnost v boji. Ke stažení ZDE

Grimdark karty 2.0
Grimdark karty jsou herní pomůcka, která zajišťuje, že hra bude mít atmosféru v grimdark stylu. Ačkoliv jsou primárně navrženy pro hry trilogie Void, je možné je použít v kterémkoliv jiném stolním RPG. Ke stažení ZDE


Příručky dosud ve staré verzi:

Apokalypsa
Příručka týkající se přírodních katastrof, zbraní hromadného ničení, mocných kouzel a rituálů. Nabízí mnoho možností totální destrukce a zkázy, které gamemaster může použít jako pozadí zápletky a hráči jako „eso v rukávu“ proti těm nejmocnějším protivníkům. Ke stažení ZDE

Ocelové bestie
Příručka zaměřená na bojové dopravní prostředky, jejich modifikace a přídavné vybavení. Obsahuje Lodní deník, ve kterém si hráči mohou udržovat přehled o svém námořním, oblačném či vesmírném plavidle. Ke stažení ZDE

Zuřící bohové
Příručka o astrálních služebnících bohů - dovoluje za ně hrát již od začátku. Kromě toho se zabývá vírou smrtelníků a obsahuje také vzácné vybavení pro křižáky. Ke stažení ZDE

Nelítostné armády
Příručka obsahuje pravidla pro boj oddílů i pro velké bitvy armád a flotil. Jsou tu popsáni také noví bojovníci majoritních ras. Ke stažení ZDE

Kolébka života
Příručka obsahující pouze popisy nejvýznamnějších a nejzajímavějších míst galaxie. Spolu s ní je k dispozici také galaktická mapa. Ke stažení ZDE

Šedé stíny
Soubor předpřipravených misí, který je vhodný pro začínající Gamemastery. Ke stažení ZDE
Napsal: Gediman
7.4.2010 12:49 - Gediman
Píše:
Takze je asi na miste otazka: Kdy ze mas v planu projekt VOID vydat?;-)

Tak to je dobrá otázka. Termíny si raději už nekladu, popravdě. Mám období, kdy píšu pořád něco, mám období, kdy raději barvím figurky a hraju na kompu. Ano, vím, že v jednom se to těžko potáhne, s tím jsem počítal už od začátku, ale v zásadě to není nemožné.
7.4.2010 12:56 - noir
V zásadě ne. V realitě ano.
7.4.2010 12:59 - Gediman
Mno, třeba spisovatelé jsou důkazem, že setting zvládne jeden člověk (a nemusí mu to trvat zas tak dlouho)
7.4.2010 13:08 - Jerson
Ve tvém settingu je to to samé jako s pravidly - kde je v tom nějaká nosná a zajímavá myšlenka? Nemusí (a nejspíš ani nebude) originální, ale to taky nikdo nechce. Ale vzít vesmír starý pár miliard let a chtít ho zaplnit od začátku, nebo jen v řádu tisíce let je prostě špatný způsob, protože to vede k obrovskému zjednodušování, čímž se celá věc stává zbytečnou. Takže pak se celá histori vesmíru zvrtne v jednoduchý a schematický příběh o tom, jak vznikli bílí, černí a šedí, a někde za světem je velký zloun. K čemu to má být, to netuším.

I figurkové hry mají lepší myšlenku. A i ve Warzoně, když dali mezi první a durhý příchod Apoštolů tisíc let, tak to byla úplně zbytečná mezera.
7.4.2010 13:16 - Gediman
Tady je to právě o subjektivitě. Např. mě přijda myšlenka Prázdnoty a invaze Temnoty do vesmíru jako dost zajímavá, umožňuje takový ten Mutant Chronicles/Warhammer/Cthulhu feeling, který mám rád. Právě o svět MC (Warzone) se dost zajímám a proto můžu fundovaně říct, že mezera 1000 let nebyla zbytečná. Píše se tam, že za tu dobu se z Černé legie stal mýtus, na který už lidé pomalu přestávali věřit. Navíc, kacíři Legie operovali v soustavě po celou tu dobu a způsobili pár závažných událostí (Neroská hereze nejlepší příklad). Ale to bychom odbíhali od tématu.
7.4.2010 13:53 - sirien
Gediman píše:
D20 ego naopak vyloženě ničí

...jak komu. Nejspíš záleží na tom co tu prezentuješ a jak se stavíš k reakcím...

Gediman píše:
Mno, třeba spisovatelé jsou důkazem, že setting zvládne jeden člověk

Mezi vytvořením světa pro knihu/povídku(/film, seriál) a pro RPG je zatraceně propastnej rozdíl. Psal jsem povídky ze svých her a bylo to vpohodě, snažil jsem se dotvářet knižní prostředí pro RPG a dost jsem se namakal, protože RPG vyžaduje dořešení spousty věcí, s nimiž se jako autor vůbec nemusíš zabývat.
7.4.2010 14:47 - Shako
Gediman píše:
Mno, třeba spisovatelé jsou důkazem, že setting zvládne jeden člověk (a nemusí mu to trvat zas tak dlouho)


Jak pise Sirien - je v tom velky rozdil. Co jako spisovatel nepopises, tam se nic nestane. Jako GM musis premyslet o vsem, kam se postavi muzou dostat, abys pak nebyl prekvapen, az tam postavy zatouzi vyrazit... A pokud hraju v nejakem prostredi, tak by to melo byt z jeho popisu jasne a nebo si to stejne musim vymyslet a pak je mi to prostredi na nic.:(

sirien píše:
Mezi vytvořením světa pro knihu/povídku(/film, seriál) a pro RPG je zatraceně propastnej rozdíl.


Naprosty souhlas. Naposled jsem se pokousel prevest setting z jedne knizky do RPG a dalo to hodne prace poresit ta bila mista, ktere autor neresil, ale hraci by je radi prozkoumali. A ne, ze by se to moc duveryhodne povedlo...
7.4.2010 16:02 - Gediman
No dobrá, tak spisovatel možná nebyl dobrý příklad. Ale třeba Burning Wheel (pokud se nepletu) taky napsal jeden člověk a jak tak koukám na net, existují k tomu rovnou tři settingy - ty psal také on sám?
7.4.2010 16:13 - noir
Gediman: Když se oháníš těmi spisovateli, tak by ses mohl zamyslet nad myšlenkou jednoty místa, času a prostoru.
7.4.2010 16:41 - sirien
Gediman: Tak jako Warren Buffer vydělává miliardy $ a když o ně přijde tak mávne rukou s prohlášenim, že doufá, že bude žít dost dlouho na to, aby o ně ještě párkrát přijít mohl. To ještě nijak neukazuje na to, že by kdokoliv mohl jít a vydělávat miliardy stejně "hravě" jako to dělá WB.

Tracy Hickman taky udělal sám většinu Dragonlance. A Robin D. Laws napsal těch her a settingů taky docela dost a sám a jeho hry jsou jednoduché, elegantní a 100% funkční.

Ty naprosto očividně nezvládáš dát dohromady ani systém, který by dával jen trochu smysl a byl funkční aspoň z 10%, takže nemyslím že bys byl v postavení se ohánět týpkem, co napsal Burning Wheel...
7.4.2010 16:49 - Gediman
Mno, bylo tu nadhozeno, že jeden člověk nemůže napsat setting pro RPG, já chtěl dokázat, že může. Tys to ještě potvrdil, takže good.
7.4.2010 17:01 - pipux
Dal ti podnětnou radu k zamyšlení, tak proč ji zatracovat?

Tahle diskuze je ... zvláštní (aneb jeden muž vs. fakta & realita).
8.4.2010 01:08 - Shako
Gediman:
Povsimni si te hromady milionu za dobry system.

To, ze Dragonlance je jen setting na jasnych mechanikach DnD, ne? Tj. V pripade Voidu je to jen zajimava mytologie, ne mechanismy k tomu...

Laws: Jednoduche. To obvykle znamena, ze jsou i relativne kratke tj. zase spis bez vetsiho settingu.

Tak kterou tu cast se chystas naplnit? Me pripada, ze vsechny 3 dohromady z toho, jak to tady ctu.... Dobre, no mozna se nechystas vydelat hromady dolaru. Nicmene to je spis nasledek dalsich dvou skutecnosti - jednoduchy system a inspirujici setting.
8.4.2010 07:21 - alef0
Jeden človek môže napísať setting, ale od istej chvíle na to potrebuje spolupracovníkov.

Ed Greenwood napísal čriepky Forgotten Realmsov sám, lenže on X rokov písal do časopisu Dragon Magazine. Až potom ho požiadali, či nechce napísať setting, a súhlasil, nastala zbesilá fáza, keď spolu s pár ľuďmi zbesilo skladali čriepky do funkčného sveta (o tom sa píše napr. v D&D: 30th Anniversary).

Keith Baker napísal draft k Eberronu sám (on bol dokonca ,,amatér", ktorý svojho času vyhral súťaž o najlepší nový setting pre D&D), dokonca sám vyprodukoval 100 stranový náčrt. Ale samotný Campaign Setting už vytváral celý tím.

Dôležitá vec je tá, že títo páni nevytvárali systém (mechaniky), pretože mali k dispozícii AD&D / D&D.

Inak Burning Wheel a jeho tri settingy stavajú na existujúcich materiáloch - jeden setting je inšpirovaný Dunou, druhý Japonskom.
8.4.2010 13:49 - sirien
Shako píše:
To, ze Dragonlance je jen setting na jasnych mechanikach DnD, ne? Tj. V pripade Voidu je to jen zajimava mytologie, ne mechanismy k tomu...

mnohem víc než to. Je to první takto vytvořený svět, je to velice propracovaný setting (ano, na mechanikách DnD), ale zároveň to je prostředí pro knižní romány a povídky a hlavně to byl zároveň geniální marketingový tah který založil nový trend v designu RPG produktů.
Vymyšleno jedním člověkem. Ale... takovým který to prostě umí. Je to smutné, ale ne každý má talent

A co se Lawse týče, tak ano, jsou to menší věci. Jenže když se podíváš na tzv. "indie" scénu tak zjistíš, že nadesignovat zajímavou, nápaditou, zcela funkční a zároveň fakt cool malou hru je dost velký umění. Valná většina té oslavované indie scény stojí za velký h*, ať si jí parta geeků oslavuje jak chce, jen máloco z toho je napsaný dobře, stylově a zároveň funkčně a takové jsou obvykle po vývoji zahrnující původního designera a hromadu lidí co mu to komentovalo, dodávalo nápady a korigovalo omyly.
Lawsovy hry jsou takové z valné většiny a AFAIK jsou z valné většiny pouze jeho vlastní prací.

Ono když to vezmeš do důsledku, tak zjistíš že většina "velkých" settingů lze shrnout do minimalistické verze aniž bys je připravil o něco důležitého, ta velikost je pak dána obvykle rozpracováváním hromady ne až tak podstatných detailů.
To je ale dost velká práce a tam pak většinou nastupuje ta hromada dalších designerů co vymýšlí tyhle detaily, rozpracovávají různá témata z původní osnovy do detailů a tak, protože jeden člověk by to sice možná zvládnul, ale upsal by se k smrti.
8.4.2010 14:12 - Shako
Sirien:
Novy smer RPG? Hmm, a jaky je ted smer RPG?;-)

Laws: Ok, mas nejaky typ na nekterou z jeho her, ktera se da stahnout nebo nekde zahrat? Abych mohl poradne docenit jeho tvorbu.;-)

Settingy: No, tim jsem chtel jenom naznacit, ze snazit se vytvorit super novy mechnismus pro system a zaroven psat obsahly setting s kompletni historii kdovikolika veku a let povazuju za ponekud nadlicky ukol pro jednoho cloveka. Takze jestli se ma nekdy VOIDu dozit, tak bych preferoval, kdyby si autor vybral, ze bud dodela system a nebo setting (klidne bez systemu), at muzeme posoudit jeho tvorbu.;-)
8.4.2010 14:26 - sirien
Shako píše:
Novy smer RPG? Hmm, a jaky je ted smer RPG?

Bavíme se o docela historický věci. Do doby DL nové produkty vypadaly podobně jako třeba... no, četl jsi někdy PRokletí Karaku nebo Danghanskou kletbu?
Dragonlance byly první modul pro RPGčko, který představoval zcela komplexní svět - ne jedno dobrodružství, ale tažení na celou kroniku, popisy hromady lokací, které ani nemusíš potřebovat, spoustu NPC, která byla dále rozpracována v knižních románech a povídkách...

Laws: R.D. Laws, Pantheon, Esoterorists (ty mě osobně fakt okouzlily), Over the Edge
Píše:
Mezi jeho nejznámější autorské počiny patří hry Over the Edge (spolu s Jonathanem Tweetem), Feng Shui, Hero Wars, Dying Earth, Rune a Gumshoe systém a podílel se na doplňcích pro řadu dalších her od GURPS a Earthdown až po WoD nebo D&D


Shako píše:
No, tim jsem chtel jenom naznacit, ze snazit se vytvorit super novy mechnismus pro system a zaroven psat obsahly setting s kompletni historii kdovikolika veku a let povazuju za ponekud nadlicky ukol pro jednoho cloveka.

Nepřijde mi. Vymyslíš setting ve kterym bys chtěl hrát, uděláš systém kterej odpovídá Tvému záměru, pak dopatláš nějaká ta pozadí settingu do smysluplné (!!!) osnovy, hodíš ven a pak jen podle nálady/stavu Tvé hry doděláváš jednotlivé fragmenty případně, jsi-li z těch úspěšnějších, necháš jiné fandy kteří jsou naladěni na podobnou vlnu jako Ty aby dodělaly jednotlivé fragmenty.

Přijde mi to jednodušší než se snažit vytvořit setting a systém jež jsou za jakoukoliv cenu superoriginální, supernápadité, super(ne)funkční... a tak.
8.4.2010 15:12 - Dracain
Errm...

Kdosi tu zmínil, že se Voidu nepodařilo navnadit ani jednoho člověka. Já bych se vsadil, že tady pár navnaděných bude, ale řekněte mi, kdo by sem napsal pochvalu, kdyby si předtím pročetl diskuzi? Císařovy nové šaty. Nikdo si to před ostatními nepřizná.
8.4.2010 15:19 - Merlin
Dracain: tomu nevěř...pokud se to někomu líbí, rád se ho zeptám proč. A pokud by se to líbilo mě, rozhodně nemám problém to někam napsat.
8.4.2010 15:26 - Dracain
No jistě, ty ne :D Ty tady máš... zázemí, ale pokud by se tu objevil například nějaký nováček (jako jsem byl před rokem třeba já*), tak podle mě jen tak nezařve "Void se mi líbí". I když asi to záleží na typu povahy. Ale já už mlčím, dyť je to jedno...

EDIT: * A v podstatě pořád jsem.

(já prostě oplývám skromností, no)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Gediman

Gediman.cz - domovská stránka mého osobního projektu stolního RPG, plus recenze na další RPG, které mě osobně zaujaly. Dále zde naleznete popisy materiálů k wargame Warhammer 40.000, články o popkulturních fenoménech a také můj audioblog.více
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.091771125793457 secREMOTE_IP: 18.118.120.204